Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei

Gabriela

#201 Cand etica si solidaritatea au devenit un obstacol

2016-12-15 12:36

,,ILS a stiut tot timpul de abuzurile celor 7 ,,fanatici,, din comisia de psihologia muncii, raspunzatori de abuzurile nejustificate asupra psihologilor, abuzuri sustinute de el si acoperite timp de 4 ani . Acum se deghizeaza in aparatorul psihologilor si face apel ca acestia sa reactioneze fata de abuzurile membrilor comisiei de munca si transporturi, indivizi ce au confiscat activitatea profesionala in favoarea protejatilor acestora, fara sa-i intereseze de ceilalti psihologi practicieni in care au bagat frica. O asa zisa ,,comisie,, abuziva, adunatura de asa zisi ,,psiho-logi,,, ce baga frica in ,,co-fratii si co-legii" psihologi nu e necesar sa mai existe in colegiu.

El scrie pe pagina personala

,,Transformarea psihologiei intr-o afacere comercială a furnizorilor de teste dăunează grav psihologilor care trăiesc din cabinete!
Practic, unii membri ai comisiei de specialitate au desfășurat adevărate turnee de formare profesională in multe dintre județele tarii, speculând teama psihologilor in fata comisiei.
Aceiasi membri au condiționat înființarea de cabinete in domeniu de achiziția testelor "cu licenta comercială", precum si de îndeplinirea altor condiții abuzive (prezentare de contracte, facturi, etc.), imposibil de realizat. Practic nu a existat nici o preocupare pentru psihologii practicieni, ci doar o campanie de denigrare a conducerii Colegiului, precum si o tendința absurda de a selecta psihologii care pot lucra, dupa criterii APIO. Aceleasi personaje care activează ca furnizori si promoteri ai testelor comerciale le regăsești in facultăți, cursuri... soții, soți, prieteni, colaboratori!
Cu toate reacțiile conducerii împotriva acestor practici, cu câteva excepții, psihologii intarzie sa reacționeze si sa se solidarizeze împotriva celor care ii abuzează si a celor care le confisca activitatea profesională.
Cu excepția domnului președinte Doru Munteanu si uneori, a dlui Puiu Mihai, restul membrilor nu s-au implicat niciodată intr-o activitate de promovare a psihologiei muncii in fata instituțiilor si autorităților publice.
Lipsa reactiei poate da naștere unor monștri, ai demagogiei!,,

 

"Bucuria de a trăi scade, indecenţa şi violenţa sînt în creştere, iar sărăcia este din ce în ce mai evidentă. Oamenii se luptă să supravieţuiască şi, deseori, îşi duc viaţa în condiţii nedemne. Mai rău, chiar fiinţele umane sunt privite în ziua de astăzi ca bunuri care pot fi utilizate şi apoi aruncate(...) Etica, ca şi solidaritatea, este un obstacol! Este privită ca fiind contraproductivă: ceva prea uman, pentru că relativizează banul şi puterea; ca o ameninţare, pentru că respinge manipularea şi subjugarea oamenilor: pentru că etica conduce spre Dumnezeu, care este în afara categoriilor pieţei(...) În timp ce veniturile unei minorităţi cresc exponenţial, veniturile marii majorităţi se prăbuşesc. O nouă, invizibilă şi uneori virtuală, tiranie a fost întemeiată, o tiranie care îşi impune unilateral şi iremediabil propriile reguli. Mai mult, datoriile şi creditele îndepărtează ţările de economia lor reală şi cetăţenii de puterea lor de cumpărare reală… Această voinţă de putere şi de proprietate a ajuns fără limite.” Papa Francisc

Mircea

#202 Re:

2016-12-15 13:09

#179: Razvan -  

 Daca tot suntem comparati cu medicii cand e vorba de obligatii atunci care e Burnei al psihologilor?

"Pentru a-i determina pe părinţii pacienţilor să-i să dea sume de bani sau alte foloase pentru efectuarea intervenţiilor chirurgicale Burnei Gheorghe îi internează pe copii pentru perioade îndelungate de timp, nejustificate medical, sau îi internează în mod repetat, fără a le efectua nici o intervenţie chirurgicală. Se prezintă părinţilor, direct sau prin alte cadre medicale, ca fiind o persoană foarte ocupată, creând astfel impresia unui privilegiu pentru pacienţi că beneficiază de serviciile sale medicale. Alte justificări pentru amânarea intervenţiilor chirurgicale sunt legate de dificultatea obţinerii protezelor medicale. Tot acest comportament este apt să inducă părinţilor ideea că pentru aceste ”beneficii” trebuie îi ofere inculpatului sume de bani. Pentru a-i convinge să urmeze calea aleasă de el, inculpatul le prezintă părinţilor o altă situaţie decât cea reală cu privire la sănătatea copiilor lor, situaţie care impune folosirea unor proteze sau dispozitive medicale", se arată în referatul obţinut de agenţia MEDIAFAX.


Musafir

#203 Re

2016-12-15 13:38

Aproape toti chirurgii fac aceeasi schema,te sperie,se prezinta ca cei mai buni,doar ei pot sa te salveze si apoi iti indica suma prin asistente sau direct,ce ne ascundem dupa degete?


Musafir

#204 Viitor Romania-Finlanda 0-1

2016-12-15 15:38

 

Toate reformele din invatamant s-au dovedit a fi ineficiente tocmai pentru ca sistemul este unul prafuit, profesorii nu se mai ridica la asteptarile copilului, iar scoala a devenit un adevarat pat al lui Procust. „Efectul asupra societatii: oameni timorati, nesiguri pe ei, fara spirit intreprinzator, debusolati, care cu greu isi gasesc un loc in societate” a declarat ingrijorata Anca Nastasi.

Sistemul de învăţământ finlandez, recunoscut ca fiind cel mai bun din lume, va cunoaşte în următorii ani una dintre cele mai radicale reforme prin care materii clasice precum matematica sau istoria vor fi eliminate şi înlocuite cu studiul unor teme sau fenomene. Promotorii acestei idei spun că schimbarea reprezintă de fapt o adaptare a educaţiei la felul în care a evoluat lumea în care trăim, în condiţiile în care pentru finlandezi principala menire a şcolii este de a-i pregăti pe copii pentru viitor.

“Vrem ca elevii să înveţe într-o atmosferă sigură, fericită şi relaxată”, spune directorul unei şcoli din Helsinki.


Musafir

#205 Re: Cand etica si solidaritatea au devenit un obstacol

2016-12-15 17:49

#201: Gabriela - Cand etica si solidaritatea au devenit un obstacol  

 Psihologi agresati, tratati cu dispret, priviti de sus, lacrimi, discriminare si umilire profesionala, reactii sub forma de injuraturi si cuvinte urate, adresate Comisiei de Munca si Transporturi din Colegiu-  le-am vazut si auzit in repetate randuri. Ciudate sunt scopurile si interesele alarmante si "absolut necesare" pentru justificarea acestor comportamente agresive si injositoare adoptate si practicate separat si dictatorial pe psihologi de acesti agresori psihici din Comisia de Munca si Transporturi precum si motivul pentru care au fost si sunt acceptate si incurajate tacit izbucnirea si mentinerea acestor stari conflictuale intre psihologi-psihologi de catre cd director al Colegiului. Sunt agresati si batjocoriti psihologii pentru banii lor, pentru eliminarea concurentei pe piata evaluarilor ps. pe muncii, cat. sup. auto si siguranta circulatiei, pentru satisfacerea frustrarilor scoase la iveala de microbul detinerii puterii, pentru a vinde neaparat si obligatoriu testele firmelor proprii sau ale prietenilor, pentru satisfacerea intereselor universitarilor de a inmatricula din nou psihologii cu orice pret, din dorinta... de a fi facuti psihologii tapi ispasitori, raspunzatori  de scaderea dramatica a numarului locurilor de munca ori de tragediile de pe drumurile publice sau din dorinta de a arata supunere oarba stapanilor MM, MT, un joc al mintilor bolnave bazat pe impunerea fricii si rezultat din perceptia obsesiva a pierderii controlului si a puterii asupra  psihologilor etichetati ca reprezentand vaca de muls? 

 

Raluca

#206 In Colegiul Psihologilor tratamentul aplicat psihologilor e stresant ca in scoala romaneasca.

2016-12-16 10:30

Violenta in scoala romaneasca si modul concurential de a invata au intaietate in anul 2016 

In scolile in care am invatat, elevilor (in general si cu mici exceptii) le era frica sa intrebe atunci cand nu intelegeau la o materie iar daca totusi reuseau sa isi depaseasca frica, explicatiile erau de cele mai multe ori repetitii fara aplecare cu interes adevarat asupra elevului si fara o dezvoltare corespunzatoare a subiectului. Aceasta se intampla si deoarece se puneau in mod obisnuit ETICHETE NEGATIVE putinilor colegi ce solicitau explicatii. Un mod PERVERS de a proceda al profesorilor era justificarea evaziva: CEI MAI MULTI AU INTELES - de unde reiesea ca au mai ramas putini prosti pe dinafara. Aceasta tactica perversa a lipsei de aplecare cu explicatii si introducerea deliberata a frazei CEI MAI MULTI AU INTELES, folosita si astazi in manipularea discutiei chiar si in Colegiu, ducea in mod categoric la ore de PREGATIRE INDIVIDUALA in mod privat cu profesorii de la clasa sau altii din domeniu, mai clar spus MEDITATII PLATITE in afara orelor de scoala. De cealalta parte era considerat BUN elevul REPRODUCATOR a ceea ce DEBITA profesorul la ore. Mecanismul de invatare tip MEMORARE-REPRODUCERE era si este si acum baza educatiei din Romania. Dar ce se intampla cu ceilalti elevi care nu aveau capacitatea de memorare suficient de ridicata ceruta obligatoriu de profesori si sistemul conservator? Acestia au fost si sunt marginalizati de ,,eroii sistemului".

Jalea din invatamant = un colegiu cu psihologi ce se dusmanesc si intre care exista(cu unele exceptii) relatii socio-umane de tip feudal 

Dupa 26 de ani de ideologie capitalista sistemul de invatamant romanesc, mai exact oamenii din acest sistem nu reusesc si nu vor sa adopte noile descoperiri in domeniu, descoperiri experimentate cu succes in scolile occidentale. Mare parte din cei care predau in invatamantul romanesc au ramas „anchilozati” in vechile tipare, care nu mai tin pasul cu realitatile vietii. Din cate aud pe la colegii de serviciu, care au copii la scoala, se practica aceleasi metode invechite de memorare/redare, fara nici o tentativa de a dirija/provoca elevii spre cautare-investigare-gandire deci spre abordarea personalizata a diverselor subiecte abordate la ore. Profesorii inca se identifica cu simboluri traditionale precum „dascalul neamului”, „farul calauzitor”. Cel mai dezvoltat sistem occidental de invatamant a renuntat de patru decenii la invatamantul bazat pe CONCURENTA  considerandu-l DEMORALIZATOR pentru elevi. Asa se face ca România se află pe un prea puţin onorant loc 6 într-un clasament al ţărilor cu cele mai slabe rezultate şcolare ale elevilor şi cu cei mai nefericiţi elevi.

Că avem un învăţământ prost gândit se ştie. Că avem profesori care n-au treabă cu predatul se ştie. Că notele sunt puse în faţa cunoştinţelor se ştie. Iata exemple ce se practica din Marea Britanie,Belgia, tari ce nu au un invatamant perfect si nici la egalitate cu cel finlandez:

– după ce profesorul îşi termină de predat lecţia, îi pune pe copii să considere că tot ce le-a spus este greşit şi să verifice informaţiile. Astfel le dezvoltă pasiunea faţă de învăţat şi gradul de pricepere al predării.

– atunci când sunt ascultaţi sau când dau o lucrare scrisă, dacă nu îşi prezintă propriile opinii, nu trec. Pentru că profesorii nu vor să ştie ce au debitat ei orele anterioare, ci ceea ce a reuşit elevul să priceapă şi ce opinii şi-a format vis-a-vis de subiect.

- elevii români care au învăţat în Anglia spun că au ajuns să iubească materii care în ţară li se păreau imposibile.

- predarea după dictare şi memorarea sunt coordonatele pe care funcţionează şcoala românească. Pasiunea şi creativitatea stau la baza metodelor de predare în şcolile din Anglia

- in Anglia elevii îşi aleg materiile în funcţie de preferinţe. Pregătirea individuală se face în timpul orelor de şcoală, şi nu acasă. Repetiţiile pentru serbările de Crăciun sau excursiile fac parte din programul şcolar.

În timp ce elevii noştri sunt cocoşaţi de lecţii, cei care au avut şansa să studieze şi în alte ţări spun că acolo învăţau de plăcere. Metodele de predare din România nu-i pregătesc pe elevi pentru o competiţie cu europenii. Tinerii români care au studiat peste hotare ne arată cât de ineficientă e şcoala românească.

Toate pretinsele reforme din sistemul românesc de educaţie au ocolit esenţialul şi au lăsat în urmă: programe şcolare greoaie şi foarte încărcate, manuale controversate şi schimbate nesemnificativ în ultimii 12 ani. La acestea se adaugă metode de predare vechi, dascăli îmbătrâniţi, sisteme de evaluare proaste.

Anii de gimnaziu şi de liceu sunt o corvoadă pentru mulţi elevi. Copiii şi tinerii sunt siliţi să memoreze o cantitate imensă de informaţii. Multe nu le vor fi de folos niciodată în viaţă: inegalele duble de la matematică, formule complicate de hidrocarburi sau critică literară la profile tehnice.

Nivelul de trai, numarul locurilor de munca create sau pierdute anual, speranta intr-un viitor previzibil, calitatea relatillor socio-umane, eradicarea violentei din sistem, sunt aspecte  strans legate de adevarata calitate a invatamantului, calitate bazata pe adevaratul respect fata de copil -o fiinta umana sacrificata in prezent pe altarul arogantei adultilor - un invatamant la care visam, o educatie bazata pe adevaratul respect ce NU A FOST CUNOSCUT pana acum romanilor.

Ce spun elevii români care au avut şansa să înveţe în alte sisteme de educaţie. Până să plece din ţară aveau impresia că sistemul românesc e cel mai tare. Că elevii români sunt cei mai buni şi oricum ar fi îi surclasează de departe pe cei vestici la cultură generală şi inteligenţă. Când au ajuns acolo au înţeles de fapt cât de departe sunt.

„La clasă suntem 15 elevi, iar orele sunt foarte degajate. Dacă nu am înţeles ora, îşi fac timp să mai treacă pe la noi după terminarea cursurilor.  Vor să fim creativi, să exprimăm opinia noastră“, povesteşte Mihaela.

Nu îi stresează cu extemporale-surpriză

Roxana spune că la şcoala belgiană nu avea emoţii. „Nu exista acest «Vai, dacă mă ascultă, că nu ştiu». Acolo nu te streseaza cu extemporale surpriza. 

Vorbeam la lectie despre bestseller-uri, nu despre povesti rurale: Despre bestseller-uri. Şi despre filmele pe care le vedeam. Sistemul era foarte prietenos şi deschis, nu ca aici, când vorbeşti numai despre „Ion“, romanul lui Rebreanu, şi atât“.

Roxana declară că, în cazul în care un elev nu înţelegea lecţia, educatorul nu trecea mai departe. „A doua zi, profesorul de la clasă schimba metoda. Dacă nici aşa nu înţelegeam, chema un alt profesor să ne explice. Până pricepeam“.

Dincolo, şcoala e mai puţin stresantă.

Se pot face aceste schimbari in in Romania in conditiile saraciei actuale si a culturii familiale conservatoare mostenite ? Sunt aceste trasaturi mostenite, intarite in comunism, perpetuate in capitalism, adevarate piedici in dezvoltarea tuturor? ,,Romania nu a functionat splendid nici inainte de comunism.,,

,,Complexul de inferioritate e prima maladie pe care a identificat-o profesorul Lucian Boia la români. De aici se naşte o construcţie orgolioasă menită să contracareze micimea prezentului. Multe trăsături pe care le considerăm tipic româneşti, în măsura în care sunt adevărate, se potrivesc cu un tip de civilizaţie rurală din care încă n-am ieşit cu totul şi care a marcat istoria românilor timp de secole. „Românii nu se implică. În loc de soluţii colective caută mici rezolvări individuale, şi atunci nimic fundamental nu se rezolvă.”– scrie Lucian Boia în eseul De ce este România altfel. În România nu există mecanisme de încurajare a generozităţii directe. Nu există, pentru că pe români nu-i interesează, spune Lucian Boia.

„Jocul incorect avea în România o bună tradiţie, iar comunismul a desăvârşit-o. Oamenii s-au deprins să gândească una şi să spună alta şi să progreseze în discreditarea instituţiilor şi a legilor.” Nu e de vină numai comunismul. În România comunismul s-a aşezat pe un teren preexistent şi a dereglat lucrurile foarte tare. „România era o societate care nu funcţiona splendid nici înainte de comunism.

Acum inteleg de ce la Colegiul Psihologilor tratamentul aplicat psihologilor e stresant, fiindca e preluat de scoala romaneasca.


Musafir

#207

2016-12-16 11:51

Circula pe facebook o filmare facuta recent la liceul Ion Neculce din Bucuresti, intitulata:Centrul de testare - un proiect realist, sau mita electorala?  Expertii in domeniu explica! - o filmare in care o ,,tanti" psiholog ce face parte dintr-o comisie din cpr  isi etaleaza imoral ,,cracii", stiindu-se filmata intre doi barbati, astfel ca i se vede si fundul ("pana in panzele albe'', curul pe romaneste) !

,,Tanti,, psiholog apara vehement interesele unor  furnizori de teste, acestia avand ,,reprezentant,, in filmare, motivand ca investesc zeci de mii de euro in etalonarea testelor psihologice si scot profit foarte mic in urma vanzarilor de teste !!!

Cine este ,,tanti" psiholog ce ne serveste ,,craci si fund" intr-o fimare ce se vrea serioasa ?

Face parte(inca!) dintr-o comisie cu ,,reputatie,, din cpr! Asa comisie, asa oameni!

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2016-12-16 13:28


Razvan

#209 Premise adevarate, judecati corecte, piedici in locul rezultatelor asteptate...

2016-12-16 14:25

Ei se jaluie ca nu-si scot banii investiti in teste!Dar banii,timpul si efortul investit de noi psihologii in formarea initiala - cheltuielile din timpul facultatii, banii cheltuiti pentru dotarea cabinetelor de psihologie, pentru plata bateriilor de teste psihologice cumparate scump, pentru plata formarilor complementare obligatorii,foarte scumpe, recunoscute doar verbal, pentru plata masteratelor in psihologie foarte scumpe si nerecunoscute de catre copsi, pentru plata masteratelor urmate ulterior indicate obligatoriu de copsi de asemenea recunoscute doar verbal, pentru plata zecilor de formari continue obligatorii pentru obtinerea de credite nerecunoscute decat formal de copsi dar platite de noi  scump, pentru plata taxelor de analizare a dosarelor, pentru plata taxelor de inregistrare a specializarilor, pentru plata supervizorilor, pentru plata chiriilor si a utilitatilor cabinetelor, timbre, pentru plata cotizatiei anuale catre copsi, toate aceste investitii,  facute cu mari eforturi fizice, psihice, financiare uneori din bani imprumutati,noi psihologii cand le recuperam si de unde? Pe noi psihologii cine ne asculta si cine ne intelege ca ar trebui  sa ne recuperam si noi  - nu la pensie -investitiile facute(multe) in aceasta profesie?Cine? Hazardul ?Vorbele goale?LIS?Promisiunile fara baza reala?Bunicul din groapa?

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2016-12-16 21:00



Musafir

#211 Discriminare si abuz in Colegiul Psihologilor

2016-12-19 14:33

Comerciantii de teste psihologice insista sa obtina mandate in Colegiul Psihologilor. Urmarile acestui asalt, daca vor reusi sa obtina functii decizionale in Colegiu, se vor traduce prin norme obligatorii psihologilor, adica obligatii de a cumpara teste psihologice de la firmele lor. De aceea pentru protejarea intereselor profesiei este obligatoriu sa nu existe conflicte de interese in Colegiu, adica acesti comercianti sa stea departe de functiille de decizie din Colegiu si sa-si comercializeze dumnealor testele pe piata libera a cererii si ofertei, neabuziv, asa cum procedeaza orice comerciant liber.

Profesorii nuniversitari in functie, vor de asemenea sa acapareze Colegiul,pentru a pune mana pe functiile decizionale, urmand sa impuna si ei norme obligatorii pentru majoritatea psihologilor, norme ce prevad masterate obligatorii,  inclusiv pentru psihologii absolventi de studii superioare de lunga durata in psihologie,adica studii universitare anterioarefinalizate anterior intrarii in vigoare sistemului Bologna, dupa cum prevede proiectul de modificare a Normelor de aplicare a Legii nr.213/2014, proiect aflat pe site MEN:

,, O exceptie de la obligatia de a urma studii universitare de masterat se regaseste pentru psihologii ce fac dovada ca au urmat studii universitare pentru care s-au alocat min.300 de credite ECTS" adica sunt exceptati doar psihologii ce au finalizat deja studii de masterat. Ceilalti psihologi vor fi obligatoriu reimatriculati ca studenti. 

Prezenta profesorilor universitari in functie va da nastere la conflicte de interese ale caror consecinte vor fi suportate -,,in numele profesiei,,- tot de catre psihologii practicieni.

Dubla examinare.Supervizorii avizati profesional de  catre Colegiul Psihologilor dar nu prezinta incredere! Cursurile universitare de master, cursurile de formare complementara, cursurile de formare continua, toate obligatorii si avizate profesional de asemenea de Colegiul Psihologilor nu prezinta incredere! Ce inseamna aceasta avizare profesionala a acestor studii?Inseamna ca aceste studii au girul Colegiului Psihologilor, sunt adaptate profesiei de psiholog, indeplinesc conditiile curriculare, conditiile legale privind examinarea studentilor, etc. Cu toate acestea noi reexaminari, obligatorii si abuzive, ii asteapta pe psihologi la fiecare schimbare de treapta profesionala. Comisiile din care fac parte psihologii examinatori ce alcatuiesc cd al Colegiul Psihologilor, nu au incredere in psihologii ce au finalizat prin examene cursurile avizate profesional tocmai de Colegiul Psihologilor si nici in universitatile sau asociatiile profesionale ce au organizat aceste cursuri de formare profesionala. Spre exemplu Colegiul Medicilor din Romania nu isi examineaza profesional medicii, desi membrii sai profeseaza in sistemul bugetar cat si in cabinete individuale private. Cu atat mai mult cu cat Legea nr.213/2004 priveste numai exercitarea profesiei de psiholog cu drept de libera practica.


Musafir

#212 Expert psiholog cu pregatire academica incompleta

2016-12-20 00:47

Pentru un psiholog ce are si titlul de doctor, acesta ar trebui sa fie absolvent de studii postuniversitare de doctorat(anterioare Bologna) sau studii de doctorat(ciclul III Bologna), ceea ce inseamna ca si PREGATIREA SA ACADEMICA ANTERIOARA TREBUIE SA FIE COMPLETA , mai exact ar trebui sa cuprinda: studii universitare de lunga durata in domeniul psihologiei sau studii universitare de masterat in domeniul psihologiei-Ciclul II Bologna. Accesarea studiilor de doctorat in psihologie doar cu studii universitare de scurta durata(ciclul I Bologna) inseamna ca nu s-au parcurs toate etapele de pregatire anterioare pentru a deveni profesionist in psihologie, intrucat lipseste efectiv masteratul(ciclul II) din pregatirea academica anterioara.

Schematic situatia ar trebui sa arate astfel:

Doctorat(anterior Bologna)= studii univesitare de lunga durata + studii postuniversitare de doctorat

Doctorat (ciclul III Bologna)= Ciclul I + Ciclul II +Ciclul III 

Profesionist, expert, doctor in psihologie, avand pregatire academica incompleta, lipsind o etapa de pregatire in psihologie, avand la baza doar Ciclul I +Ciclul III ?

 


Musafir

#213 Psihologul sluga medicului

2016-12-20 10:47

Pe medici nu ii tine nimeni legati de nimic, sunt pe cont propriu, in schimb psihologii sunt slugi !

Pentru a recapata increderea in profesia pe care o am. Imi doresc macar sa nu mai merg ca la "taiere" in relatia cu CPR.


Musafir

#214 Colaborare in loc de competitie

2016-12-20 13:05

Si psihologii sunt tratati prin conflictele de interese din Colegiu, asemenea pestilor din acvariu fortati sa urce in copaci, sa coboare si sa alerge.

Profesorii universitari sa se preocupe de schimbarea si adaptarea sistemului de invatamant, au mult de lucru.

Argumente pentru un sistem de invatamant adus la zi, care sa raspunda realitatilor de astazi, nu celor de acum 100 de ani.

Pregatirea elevilor pentru trecut continua. Din nou sistemul de invatamant din Finlanda e dat ca exemplu: colaborare in loc de competitie.

Jack Kelly inventatorul testelor standardizate:

,,Aceste teste sunt prea crude pentru a fi folosite si ar trebui abandonate ".

Prince Ea - Sistemul public de invatamant a fost dat in judecata

https://www.youtube.com/watch?v=CJgX_I1MnbA


Musafir

#215 Exprimarea nemultumirii psihologilor fata de actiunile abuzive din copsi

2016-12-27 10:23

 
N.E. ,,AM PRIMIT PE MAIL DE LA UNIVERSITARIA SCRISORI CATRE COLEGIU UNDE LE SPUNEAU CA ISI DORESC SA SCHIMBE METODELE DE LUCRU,SA FACA CEVA NOU . AM CREZUT CA VORBIND CU EI AS PUTEA SA REZOLV CUMVA SITUATIA IN CARE MA AFLAM. VAD CA MEMBRII COPSI LUCREAZA IN CONTINUARE IN ACELASI MOD CA INAINTE. NICI MACAR FOSTELE MELE COLEGE NU AU FOST „ATINSE„ DE FAPTELE LOR „CORUPTE„. STITI CE NU-MI PLACE AICI? FORMATORII FAC CONTRACTE DE MUNCA ILEGAL SI LA INSPECTIA MUNCII AFLII CA DOSARUL NU EXISTA,DECI DRAGUTELE MELE COLEGE S-AU ACOPERIT,ASA CA NU AM PRIMIT RASPUNS DE LA ELE PENTRU CE AM PLATIT TOATE ASTEA?ACUM INTELEG DE CE ROMANII PLEACA DIN TARA FIINDCA PESTE TOT IN JURUL NOSTRU E NUMAI MINCIUNA. CE AM FACUT ACOLO A FOST INSELATORIE SAU „TEAPA„ MESE4RIA DE PSIHOLOG NU E LUATA IN SERIOS ,DAR NICI PREGATIREA CA STAGIAR NU E GROZAVA,MAI MULT INTERESEAZA BANII ,DECAT SA TE FORMEZE BINE IN ACEASTA MESERIE,TE FURA IN FATA. NU NUMAI LA AVOCATI SI POLITICIENI SE PRACTICA „HOTIA IN FATA„, SE PRACTICA SI LA COLEGIU .E RAU CA AM AFLAT TARZIU CA TOT CE AM FACUT A FOST MINCIUNA.DACA FACI RECLAMTII NU SE IA ATITUDINE,CAM PESTE TOT ,NU NUMAI LA COLEGIU. STEFAN IULIAN E UN MARE MINCINOS,UN „PAPUSAR„,IAR ANITEI „UN MINCINOS TACUT„ FIINDCA ,DACA SCRII UN MESAJ ,NU-TI RASPUNDE,CITESTE ,DAR NU RASPUNDE. IMI CER SCUZE CA SCRIU IN ACEST MOD ,DAR VAD CA TRAIM IN MINCIUNA SI NU AVEM NICI UN VIITOR.ASTA E ROMANIA!,,

Musafir

#216 Colegiul psihologilor rezultatul educatiei din sistemul romanesc

2016-12-28 09:28

Domnia fricii si neincrederea in sistem si oamenii acestuia a creat in invatamantul romanesc indivizii cu statut de zei: ,,Dumneavoastră cum evaluați acest efort, care oricum nu încape în cifre?"  !!!

Copilul, la rândul lui, a sperat și el că doamna învățătoare va pricepe într-un final că dacă cere lămuriri la ore este pentru că vrea să înțeleagă și nu pentru că e neatent, 

dacă povestește ceva din ce a citit în completarea lucrurilor spuse de doamna învățătoare la lecție este pentru că vrea să împărtășească și să discute, nu pentru că e obraznic

lista cu cine-cât a cotizat ajungea de fiecare dată și la doamna învățătoare. La avizat. FYI (For Your Info) – cum se spune în limbaj de corporație. Și am sperat prostește în tot acest timp că al meu copil nu va rămâne la nesfârșit pe lista oilor negre.

 

„- De suma asta se poate lua și o canapea!...” 32 de părinți se vorbiră și se sfătuiră ce să-i ia cadou doamnei învățătoare"

..Un timp a fost liniște – lucrurile păreau să meargă cum-necum de la sine. Apoi, în preajma sărbătorilor, Inbox-ul e-mailului personal a explodat. Subiectul de maximă importanță, cu semn de exclamare roșu - Cadoul Doamnei Învățătoare. Timp de o lună și jumătate am primit în medie cam douăzeci de e-mailuri pe zi: cât, cum, ce și de unde? Toate aceste întrebări aveau un singur răspuns: obiectul destinat celei care are în grijă educația copiilor noștri. 

La început s-a discutat intens suma: 100 de lei de copil a fost prima propunere - și ultima. Câțiva părinți au îndrăznit să protesteze: nu e totuși prea mult? Dacă înmulțim 100 lei cu 32, numărul copiilor din clasă, atunci obținem o cifră puțin cam prea mare pentru un cadou de Crăciun. Nu, nu e – au umplut repede Inbox-ul răspunsurile altor părinți. Vorbim de omul care are în grijă viitorul copiilor noștri. De omul care timp de 4 ani va fi și mama și tatăl de la școală. 

„Dumneavoastră cum evaluați acest efort, care oricum nu încape în cifre?” Și discuțiile au continuat pe această temă. Într-un final, cei care au propus o sumă mai mică au fost nevoiți să cedeze în fața argumentelor venite din tabăra adversă. Așa s-a ajuns la cifra rotundă de 3200 lei. După care a apărut, firesc, cea de-a doua întrebare: ce facem cu banii, ce cumpărăm? „De suma asta se poate lua și o canapea” – a remarcat un părinte mai hâtru. Chiar așa, a răspuns altul – nu-i o idee tocmai rea. „E cineva mai apropiat de doamna învățătoare, cineva care îi cunoaște casa și poate aprecia dacă un asemenea cadou ar fi binevenit?” „Haida-de, poate nu-i place”, a răspuns același glumeț. „Păi luăm ceva de bun-gust”. „Definiți, vă rog, bunul gust” – a replicat altcineva. Și discuțiile au continuat în această manieră timp de zile și chiar săptămâni. Chiar nu mai știu ce s-a cumpărat până la urmă. Au trecut ceva ani și, recunosc, la un moment dat am pierdut șirul e-mailurilor. Știu doar că s-a luat ceva de toți banii – ar fi fost jignitor să îi dăm doamnei un plic. Și că acel ceva a fost oferit în mare secret - sigur nu la cancelarie.

Interesul unor părinți pentru acest subiect a rămas constant pe parcursul celor patru ani de ciclu primar, în timp ce interesul altora a scăzut pe măsură ce doamna învățătoare se dovedea a fi o mamă bună pentru unii copiii și un tată vitreg pentru alții. Unii părinți au scăzut cu de la sine putere suma licitată de forul conducător al clasei (chiar și eu mi-am arogat acest drept), în timp ce alții pur și simplu au încetat să mai cotizeze. Am tot respectul pentru părinții din ultima categorie. Și recunosc că nu am avut curajul lor: am bănuit mereu – și la un moment dat am avut și confirmarea – că lista cu cine-cât a cotizat ajungea de fiecare dată și la doamna învățătoare. La avizat. FYI (For Your Info) – cum se spune în limbaj de corporație. Și am sperat prostește în tot acest timp că al meu copil nu va rămâne la nesfârșit pe lista oilor negre. Copilul, la rândul lui, a sperat și el că doamna învățătoare va pricepe într-un final că dacă cere lămuriri la ore este pentru că vrea să înțeleagă și nu pentru că e neatent, dacă povestește ceva din ce a citit în completarea lucrurilor spuse de doamna învățătoare la lecție este pentru că vrea să împărtășească și să discute, nu pentru că e obraznic, dacă aleargă în pauze e pentru că pur și simplu nu poate sta nemișcat timp de patru ore într-o bancă incomodă - și dacă într-un final a devenit unul dintre neascultătorii clasei a fost pentru că a înțeles că altfel nu e băgat în seamă. „La cât e de deștept, ar trebui să fie primul din clasă” - a repetat doamna timp de patru ani, în timp ce el, copilul, se încăpățâna să rămână la mijlocul clasamentului clasei, nedespărțit de prietenul lui cel mai bun nici măcar la evaluări. 

 Cadourilor de Crăciun li s-au adăugat cadourile de Paște și cele de sfârșit de an școlar. Iar pe măsură ce sumele adunate de la părinți se diminuau, acestea au căpătat forme ceva mai ușor manevrabile: o geantă în care s-a introdus un plic, că știe doamna mai bine ce-i trebuie, apoi un ceas în a cărui cutie s-a introdus un plic, apoi un portofel în care n-a mai încăput plicul, ci s-a vărsat direct conținutul.
 
Cât despre reprezentație, aceasta s-a rezumat în totalitate la cântece și poezii despre, cu și pentru doamna învățătoare – despre eforturile din timpul celor patru ani, despre dedicarea de care a dat dovadă, despre dragostea cu care i-a îndrumat și apreciat pe toți etc. etc. etc. Nimic despre eforturile de zi cu zi ale copiilor, despre bucuria – sau lipsa acesteia – de a merge la școală, de a învăța, de a evolua. 
 
https://republica.ro/z de suma asta se poate lua si o canapea 32 de parinti se vorbira si se sfatuira ce sa-i ia cadou doamnei

Musafir

#217 Relatia Colegiului cu psihologii copie dupa reteta fricii preluata din sistemul de educatie

2016-12-28 10:42

,,În urmă cu câteva luni, ministrul Educației Mircea Dumitru declara într-o emisiune televizată că 70% dintre elevii români se simt la școală nefericiți și singuri. Subiectul nefericirii elevilor a devenit peste noapte unul intens dezbătut în presă sau în rețelele sociale din România. Și nu puțini au fost cei care au afirmat că școala nu e responsabilă de fericirea elevilor. În acest context, prof. univ. dr. Adrian Hatos a interpretat datele oferite de ministru, iar rezultatele acestei analize s-au concretizat în studiul Sunt elevii români nefericiți la școală? – explorarea conceptului pe baza anchetei PISA 2012.

Iată și câteva dintre concluzii: elevii români sunt cei mai nefericiți sau mai bine zis cei mai înstrăinați de școală din lume (locul 68 din 68 de țări). Mai mult, sentimentul apartenenței la școală în România este prezis în proporție de 75% de percepția relațiilor cu profesorii, de evaluarea rezultatelor și a conținutului învățării. Surprizător este următorul fapt: sentimentul apartenenței la școală este corelat semnificativ, atât la nivel individual, cât și la cel de țară, cu rezultatele la testele de competențe (matematică, știință, citire).

Stai în banca ta. Nu vorbi neîntrebat. Dacă ai ceva de spus ridică două degete. Degetele vorbesc în locul tău. Îi spun celei de la catedră că ești pregătit. Elevii clasei a VII-a și-au învățat bine lecția. Nu, nu lecția de chimie. Lecția tăcerii. Nimeni nu vrea să spargă gheața. Profesoara încearcă să încălzească aerul de ora 8 dimineața. ”Hai, curaj, nu pun note azi.” Adelina ezită. A învățat, dar nu e niciodată sigură pe ce știe. Are deja două note bune și-ar prefera să stea în banca ei. Dar degetele i-au luat-o înainte. Degetele nu știu ce e frica.

Adelina e acum în fața tablei. Nu se uită nici la colegi și nici la profesoară. Privește tabla cea neagră, pe care se dau toate bătăliile. Profesoara dictează enunțul cu voce domoală. Fetița scrie câteva formule, apoi se oprește. Își căută cuvintele potrivite pentru a ruga profesoara să repete, dar cadrul didactic își găsește vorbele mai repede. 

„Hai, fetițo, nici măcar atâta nu ești în stare să scrii?” Fata se înroșește. Creta se rupe în mână. Ochii lăcrimează. Nu, Adelinei nu îi vine să plângă. E doar alergică la agresivitate, așa cum alții sunt alergici la părul de pisică sau la polen. Somatizează frica prin lăcrimare excesivă și strănut necontrolat. Dar cea de la catedră nu se lasă înduioșată de lacrimi. Dimpotrivă, lacrimile o enervează. „Ce ai, fată, ești dusă, ești pe altă lume? Nu știi să scrii? Pe azi ai 3. Te mai ascult și data viitoare”.

Data viitoare Adelina a hotărât să chiulească. Poate-poate uită profesoara. Când și-a văzut colega căutând-o pe terenul de sport, a știut că n-avea cum să scape. De data asta n-a mai fost vorba de ascultare. Profesoara a început să țipe de cum văzut-o intrând pe ușa clasei, iar reacția alergică a Adelinei s-a declanșat, ca și data trecută, imediat. Copila a cerut un șervețel, un coleg i-a aruncat un pachet de batiste. Fetița s-a întins să îl prindă și din greșeală a răsturnat un penar. Avea să primească iar un 3, dar asta chiar n-a mai mirat-o. Surpriza a fost doar scăderea notei la purtare: profesoara a motivat cererea prin chiul și comportament inadecvat.

Am ales să păstrăm anonimatul fetei, pentru a nu o expune și mai mult. Imaginați-v-o întoarsă cu spatele și cu vocea distorsionată, ascunsă în spatele unui nume de împrumut.

Astăzi ea e Adelina, dar puteam la fel de bine să îi spunem Frica. Frica de consecințe. Frica și panica induc creierului starea de îngheț. Asemeni celei din interiorul congelatorului. Atunci când intră în această stare, creierul nu mai funcționează. Creierul vrea un singur lucru: ca amenințarea să înceteze. Țipete, jigniri, ironii gratuite, făcutul de râs în fața colegilor și, nu în ultimul rând, notarea nedreaptă - toate acestea sunt amenințări care induc starea de îngheț specifică traumei. Comportamentele care induc creierului această stare intră în categoria bullying."

Viki Dumitrache vorbește la rândul ei despre impactul pe termen lung al sistemului de evaluare: notarea strâmbă, nedreaptă afectează clar evoluția profesională. Iată și explicația: odată ce ai asociat școala cu ceva neplăcut și nedrept, vei asocia procesul de învățare cu ceva neplăcut; și atunci, indiferent ce profesie ai alege, rămâi în zona superficialității. ”Dacă în școală ai avut stima de sine scăzută și n-ai avut bucuria învățării la nicio materie, nu prea ai de unde să lași loc nici creativității, nici profunzimii”, afirmă psihologul. În plus, relația elev-profesor este sâmburele relației cu șeful de la muncă, dar și cu instituțiile în general. Relația cu Poliția, Guvernul, cu toate autoritățile statului sunt definite de relațiile cu profesorii și cu școala.

Ion Creangă vorbea despre școala din vremea sa ca despre un ”cumplit meșteșug de tâmpenie”. 200 de ani mai târziu, având la îndemână instrumente elaborate de măsurare sociologică, ajungem la o concluzie asemănătoare.

Sunt adunați acolo, ca de obicei, mai mulți copii de gimnaziu și liceu. Discută despre școala care urma să reînceapă în curând. E și un irlandez care vorbește de școala lui în termeni de cool și fun. Viki Dumitrache întreabă grupul de elevi români cum ar rezuma în câteva cuvinte relația cu dascălii lor. Iată și răspunsul: ”Profesorii ne urăsc și nu ratează nicio ocazie pentru a ne demonstra că suntem proști și răi. Ne amenință cu notele, corijența și repetenția întruna.

"Frica este starea generalizată din sistemul actual de educație”, afirmă Sorin Costreie, secretar de stat în Ministerul Educației"

https://republica.ro/Nota vrajbei noastre. Poziția elevului în școala românească

 

Varga
Musafir

#218 Re: Relatiile Colegiului cu psihologii - aceeasi reteta veche

2016-12-28 12:10

#217: - Relatiile Colegiului cu psihologii - aceeasi reteta veche 

 

Cum să oprești bullyingul în școli în țara în care 87% dintre elevi sunt umiliți public de profesori?

Un complex de actiune constanta de agresiune, intimidare, umilire, mergand pana la violenta fizica=anticamera vietii de adult de mai tarziu.


Musafir

#219 CPR - instituţia nimănui…

2016-12-29 09:44

#218: Varga - Re: Relatiile Colegiului cu psihologii - aceeasi reteta veche 

 

,,Ce este de fapt CPR, ce statut are?

1. CPR a fost înfiinţată prin Legea 213/2004, dar nu este o instituţie de stat sau în subordinea unei instituţii de stat. Nu există nici un organism superior care să o controleze. Oricum e ciudat să înfiinţezi o organizaţie privată printr-o lege specială. Normal, organizaţiile private se nasc din iniţiativa privată, şi funcţionează în baza legilor deja existente.

2. Deşi s-a născut din APR, dacă putem spune aşa ceva, la ora actuală nu mai există nici o legătură între cele două, cel puţin la nivel formal. Nu numai că CPR nu este subordonat APR, dar dacă privim cum stau lucrurile, se pare că de fapt e invers, APR a devenit o simplă agenţie de ştiri pentru CPR. În mod normal APR ar trebui să fie o asociaţie a tuturor psihologilor, iar CPR să se ocupe doar de psihologii cu drept de liberă practică. Din păcate APR nu face nimic din ceea ce ar trebui şi ar putea să facă, iar asta se întîmplă şi pentru că oamenii care o conduc sunt implicaţi şi în conducerea CPR, drept urmare n-o să-şi dea cu stângu’n dreptu’.

3. CPR nu este nici ONG, pentru că aceste organizaţii au o lege specială de înfiinţare şi organizare, care presupune printre altele nişte membri fondatori. Nefiind asociaţie sau fundaţie, nu se încadrează nici în această categorie.

4. SRL sau SA nu este, ca nu are acţionari şi nu e înfiinţată conform legii respective.

Dacă stăm şi analizăm este un fel de struţo-cămilă, o organizaţie care ar trebui să reprezinte interesele psihologilor cu drept de liberă practică (nu a tuturor psihologilor), care a fost înfiinţată printr-o lege, un organism necontrolat de nimeni.Cui dă socoteală CPR de ceea ce face? Teoretic psihologilor care fac parte din organizaţie, dar practic nu se întîmplă asta.''

www.psihologiaonline.ro


Musafir

#220 Re: Re:

2017-01-09 08:29

#4: Discriminare si Abuz in CPR - Re:  

 Am documentele cand nu au recunoscut filiala Botosani, datorita faptului ca presedintele ales nu era omul lor. Nu au dat nici o explicatie. Asta nu e un abuz???


Musafir

#221 COPSI - Organizatie privata abuziva !

2017-01-10 09:01

 DICTATURA BANULUI SI A INTERESULUI CONDUCERII

 Abuzurile indivizilor din structura struto-camilei - copsi - ORGANIZATIE PRIVATA - infiintata prin lege speciala !!! sunt foarte multe si sunt de tip DICTATURA BANULUI SI A INTERESULUI CONDUCERII-CD. Multi presedinti de filiale sunt oamenii lor, raspund din interes propriu(asa avanseaza rapid in comparatie cu ,,prostii,,) prind posturi banoase in comisii -unele abuzive,, deci e foarte PROFITABIL si pentru ei sa raspunda direct si indirect prin pupaturi in cur si nu numai la comenzile ,,superpsi,, ma, ils, hd. Paginile  de facebook ale sefillor abunda de asemenea pupaturi in cur. 

 


Musafir

#222 Profesia de psiholog comparata intentionat abuziv cu profesia de medic! Psihologul din mediul rural!

2017-01-10 10:19

Comparatia nejustificata intre psihologii din CPR si medicii din CMR

CPR si inexistentul Ministerul Psihologiei vs CMR si Ministerul Sanatatii. Domeniul psihologiei nu este nicidecum un obiectiv de interes social major cum este domeniul medicinei.

Exercitarea profesiei de psiholog si colaborator al firmelor producatoare de teste psihologice vs exercitarea profesiei de medic incompatibila cu cea de colaborator al firmelor de productie, distributie prod, farmaceutice si materiale sanitare.

Se cauta medici de familie vs nu se cauta psihologi(cu atat mai mult in mediul rural)

Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanitar

Art. 1
Obiectul prezentului titlu îl constituie reglementarea domeniului sănătăţii publice, obiectiv de interes social major.

(5) Ministerul Sănătăţii reprezintă autoritatea centrală în domeniul sănătăţii publice.

(6) Asistenţa de sănătate publică este coordonată de către Ministerul Sănătăţii şi se realizează prin toate tipurile de unităţi sanitare de stat sau private, constituite şi organizate conform legii.

Art. 379. 

Monitorizarea şi controlul exercitării profesiei de medic se realizează de către CMR şi Ministerul Sănătăţii, denumite în continuare autorităţi competente române.

Art. 389. 

(1) Exercitarea profesiei de medic este incompatibilă cu:

  1. a)calitatea de angajat sau colaborator al unităţilor de producţie ori de distribuţie de produse farmaceutice sau materiale sanitare.

 


Musafir

#223

2017-01-10 11:30

#222: - Profesia de psiholog comparata intentionat abuziv cu profesia de medic! Psihologul din mediul rural! 

 Numai in breasla psihologilor comerciantii de teste psihologice au functii in cpr hotarasc soarta psihologilor cum le dicteaza interesele dumnealor.Cat despre cabinetele psihologice din mediul rural acestea sunt inexistente nefiind sustenabile din punct de vedere financiar.

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2017-01-13 12:40


Discriminare si abuz in cpr
Musafir

#225 Grupul din cpr ce apara interesele ministerului transporturilor

2017-01-13 13:41

Jignitor si strigator la cer, in Romania sunt orase unde profeseaza zeci de psihologi in specialitatea transporturi, orase unde toate examinarile psihologice pe siguranta circulatiei sunt la mana unui singur psiholog. In aceste orase numai un psiholog are toate examinarile psihologice pe siguranta circulatiei. Numai un psiholog e impins <competent> sa faca examinari pe siguranta circulatiei. Experiment oribil, posibil datorita discriminarii fortate si comportamentului totalitarist al grupului activ sustinut de actuala conducere a cpr. Ceilalti psihologi din aceste orase au fost impinsi la periferie, discriminati si blocati de grupul manipulator, grup PUS in cpr = comisia de transporturi,  sa pazeasca interesele ministerului transporturilor. Acest grup manipulator are incurajarea si sustinerea actualei conduceri a cpr. Sa va fie rusine ca sustineti asemenea grupuri de interese externe profesiei. Va platim sa aparati interesele psihologilor <de rand> si nu sa-i abuzati.