Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei

Quoted post


Musafir

#205 Re: Cand etica si solidaritatea au devenit un obstacol

2016-12-15 17:49

#201: Gabriela - Cand etica si solidaritatea au devenit un obstacol  

 Psihologi agresati, tratati cu dispret, priviti de sus, lacrimi, discriminare si umilire profesionala, reactii sub forma de injuraturi si cuvinte urate, adresate Comisiei de Munca si Transporturi din Colegiu-  le-am vazut si auzit in repetate randuri. Ciudate sunt scopurile si interesele alarmante si "absolut necesare" pentru justificarea acestor comportamente agresive si injositoare adoptate si practicate separat si dictatorial pe psihologi de acesti agresori psihici din Comisia de Munca si Transporturi precum si motivul pentru care au fost si sunt acceptate si incurajate tacit izbucnirea si mentinerea acestor stari conflictuale intre psihologi-psihologi de catre cd director al Colegiului. Sunt agresati si batjocoriti psihologii pentru banii lor, pentru eliminarea concurentei pe piata evaluarilor ps. pe muncii, cat. sup. auto si siguranta circulatiei, pentru satisfacerea frustrarilor scoase la iveala de microbul detinerii puterii, pentru a vinde neaparat si obligatoriu testele firmelor proprii sau ale prietenilor, pentru satisfacerea intereselor universitarilor de a inmatricula din nou psihologii cu orice pret, din dorinta... de a fi facuti psihologii tapi ispasitori, raspunzatori  de scaderea dramatica a numarului locurilor de munca ori de tragediile de pe drumurile publice sau din dorinta de a arata supunere oarba stapanilor MM, MT, un joc al mintilor bolnave bazat pe impunerea fricii si rezultat din perceptia obsesiva a pierderii controlului si a puterii asupra  psihologilor etichetati ca reprezentand vaca de muls? 

 

Raspunsuri

Raluca

#206 In Colegiul Psihologilor tratamentul aplicat psihologilor e stresant ca in scoala romaneasca.

2016-12-16 10:30:10

Violenta in scoala romaneasca si modul concurential de a invata au intaietate in anul 2016 

In scolile in care am invatat, elevilor (in general si cu mici exceptii) le era frica sa intrebe atunci cand nu intelegeau la o materie iar daca totusi reuseau sa isi depaseasca frica, explicatiile erau de cele mai multe ori repetitii fara aplecare cu interes adevarat asupra elevului si fara o dezvoltare corespunzatoare a subiectului. Aceasta se intampla si deoarece se puneau in mod obisnuit ETICHETE NEGATIVE putinilor colegi ce solicitau explicatii. Un mod PERVERS de a proceda al profesorilor era justificarea evaziva: CEI MAI MULTI AU INTELES - de unde reiesea ca au mai ramas putini prosti pe dinafara. Aceasta tactica perversa a lipsei de aplecare cu explicatii si introducerea deliberata a frazei CEI MAI MULTI AU INTELES, folosita si astazi in manipularea discutiei chiar si in Colegiu, ducea in mod categoric la ore de PREGATIRE INDIVIDUALA in mod privat cu profesorii de la clasa sau altii din domeniu, mai clar spus MEDITATII PLATITE in afara orelor de scoala. De cealalta parte era considerat BUN elevul REPRODUCATOR a ceea ce DEBITA profesorul la ore. Mecanismul de invatare tip MEMORARE-REPRODUCERE era si este si acum baza educatiei din Romania. Dar ce se intampla cu ceilalti elevi care nu aveau capacitatea de memorare suficient de ridicata ceruta obligatoriu de profesori si sistemul conservator? Acestia au fost si sunt marginalizati de ,,eroii sistemului".

Jalea din invatamant = un colegiu cu psihologi ce se dusmanesc si intre care exista(cu unele exceptii) relatii socio-umane de tip feudal 

Dupa 26 de ani de ideologie capitalista sistemul de invatamant romanesc, mai exact oamenii din acest sistem nu reusesc si nu vor sa adopte noile descoperiri in domeniu, descoperiri experimentate cu succes in scolile occidentale. Mare parte din cei care predau in invatamantul romanesc au ramas „anchilozati” in vechile tipare, care nu mai tin pasul cu realitatile vietii. Din cate aud pe la colegii de serviciu, care au copii la scoala, se practica aceleasi metode invechite de memorare/redare, fara nici o tentativa de a dirija/provoca elevii spre cautare-investigare-gandire deci spre abordarea personalizata a diverselor subiecte abordate la ore. Profesorii inca se identifica cu simboluri traditionale precum „dascalul neamului”, „farul calauzitor”. Cel mai dezvoltat sistem occidental de invatamant a renuntat de patru decenii la invatamantul bazat pe CONCURENTA  considerandu-l DEMORALIZATOR pentru elevi. Asa se face ca România se află pe un prea puţin onorant loc 6 într-un clasament al ţărilor cu cele mai slabe rezultate şcolare ale elevilor şi cu cei mai nefericiţi elevi.

Că avem un învăţământ prost gândit se ştie. Că avem profesori care n-au treabă cu predatul se ştie. Că notele sunt puse în faţa cunoştinţelor se ştie. Iata exemple ce se practica din Marea Britanie,Belgia, tari ce nu au un invatamant perfect si nici la egalitate cu cel finlandez:

– după ce profesorul îşi termină de predat lecţia, îi pune pe copii să considere că tot ce le-a spus este greşit şi să verifice informaţiile. Astfel le dezvoltă pasiunea faţă de învăţat şi gradul de pricepere al predării.

– atunci când sunt ascultaţi sau când dau o lucrare scrisă, dacă nu îşi prezintă propriile opinii, nu trec. Pentru că profesorii nu vor să ştie ce au debitat ei orele anterioare, ci ceea ce a reuşit elevul să priceapă şi ce opinii şi-a format vis-a-vis de subiect.

- elevii români care au învăţat în Anglia spun că au ajuns să iubească materii care în ţară li se păreau imposibile.

- predarea după dictare şi memorarea sunt coordonatele pe care funcţionează şcoala românească. Pasiunea şi creativitatea stau la baza metodelor de predare în şcolile din Anglia

- in Anglia elevii îşi aleg materiile în funcţie de preferinţe. Pregătirea individuală se face în timpul orelor de şcoală, şi nu acasă. Repetiţiile pentru serbările de Crăciun sau excursiile fac parte din programul şcolar.

În timp ce elevii noştri sunt cocoşaţi de lecţii, cei care au avut şansa să studieze şi în alte ţări spun că acolo învăţau de plăcere. Metodele de predare din România nu-i pregătesc pe elevi pentru o competiţie cu europenii. Tinerii români care au studiat peste hotare ne arată cât de ineficientă e şcoala românească.

Toate pretinsele reforme din sistemul românesc de educaţie au ocolit esenţialul şi au lăsat în urmă: programe şcolare greoaie şi foarte încărcate, manuale controversate şi schimbate nesemnificativ în ultimii 12 ani. La acestea se adaugă metode de predare vechi, dascăli îmbătrâniţi, sisteme de evaluare proaste.

Anii de gimnaziu şi de liceu sunt o corvoadă pentru mulţi elevi. Copiii şi tinerii sunt siliţi să memoreze o cantitate imensă de informaţii. Multe nu le vor fi de folos niciodată în viaţă: inegalele duble de la matematică, formule complicate de hidrocarburi sau critică literară la profile tehnice.

Nivelul de trai, numarul locurilor de munca create sau pierdute anual, speranta intr-un viitor previzibil, calitatea relatillor socio-umane, eradicarea violentei din sistem, sunt aspecte  strans legate de adevarata calitate a invatamantului, calitate bazata pe adevaratul respect fata de copil -o fiinta umana sacrificata in prezent pe altarul arogantei adultilor - un invatamant la care visam, o educatie bazata pe adevaratul respect ce NU A FOST CUNOSCUT pana acum romanilor.

Ce spun elevii români care au avut şansa să înveţe în alte sisteme de educaţie. Până să plece din ţară aveau impresia că sistemul românesc e cel mai tare. Că elevii români sunt cei mai buni şi oricum ar fi îi surclasează de departe pe cei vestici la cultură generală şi inteligenţă. Când au ajuns acolo au înţeles de fapt cât de departe sunt.

„La clasă suntem 15 elevi, iar orele sunt foarte degajate. Dacă nu am înţeles ora, îşi fac timp să mai treacă pe la noi după terminarea cursurilor.  Vor să fim creativi, să exprimăm opinia noastră“, povesteşte Mihaela.

Nu îi stresează cu extemporale-surpriză

Roxana spune că la şcoala belgiană nu avea emoţii. „Nu exista acest «Vai, dacă mă ascultă, că nu ştiu». Acolo nu te streseaza cu extemporale surpriza. 

Vorbeam la lectie despre bestseller-uri, nu despre povesti rurale: Despre bestseller-uri. Şi despre filmele pe care le vedeam. Sistemul era foarte prietenos şi deschis, nu ca aici, când vorbeşti numai despre „Ion“, romanul lui Rebreanu, şi atât“.

Roxana declară că, în cazul în care un elev nu înţelegea lecţia, educatorul nu trecea mai departe. „A doua zi, profesorul de la clasă schimba metoda. Dacă nici aşa nu înţelegeam, chema un alt profesor să ne explice. Până pricepeam“.

Dincolo, şcoala e mai puţin stresantă.

Se pot face aceste schimbari in in Romania in conditiile saraciei actuale si a culturii familiale conservatoare mostenite ? Sunt aceste trasaturi mostenite, intarite in comunism, perpetuate in capitalism, adevarate piedici in dezvoltarea tuturor? ,,Romania nu a functionat splendid nici inainte de comunism.,,

,,Complexul de inferioritate e prima maladie pe care a identificat-o profesorul Lucian Boia la români. De aici se naşte o construcţie orgolioasă menită să contracareze micimea prezentului. Multe trăsături pe care le considerăm tipic româneşti, în măsura în care sunt adevărate, se potrivesc cu un tip de civilizaţie rurală din care încă n-am ieşit cu totul şi care a marcat istoria românilor timp de secole. „Românii nu se implică. În loc de soluţii colective caută mici rezolvări individuale, şi atunci nimic fundamental nu se rezolvă.”– scrie Lucian Boia în eseul De ce este România altfel. În România nu există mecanisme de încurajare a generozităţii directe. Nu există, pentru că pe români nu-i interesează, spune Lucian Boia.

„Jocul incorect avea în România o bună tradiţie, iar comunismul a desăvârşit-o. Oamenii s-au deprins să gândească una şi să spună alta şi să progreseze în discreditarea instituţiilor şi a legilor.” Nu e de vină numai comunismul. În România comunismul s-a aşezat pe un teren preexistent şi a dereglat lucrurile foarte tare. „România era o societate care nu funcţiona splendid nici înainte de comunism.

Acum inteleg de ce la Colegiul Psihologilor tratamentul aplicat psihologilor e stresant, fiindca e preluat de scoala romaneasca.