Ursul brun din Carpati a fost condamnat la disparitie!

Quoted post

Anonimus

#51

2016-10-11 07:30

Este cea mai mare  prostie care am putut-o citi vreodată. Nu Domnule Stroia, nu aveți dreptate. Sunt foarte multe ONG/uri, care sunt mult mai mult în teren, și au o groază de studii pe domeniul faunei. Eu sunt inginer cinegetic, implicat direct în asemenea studii, și ce fac vânătorii în teren nu este nimic altceva decât transfromarea faunei într-o fermă unde cărăm mâncare cu camionul. Crezând că urșii nu au destulă hrană. Să vă aduc aminte de câteva date: Județul Vrancea e învecinat cu Covasna. Cu habitate poate mai de calitate decât în Covasna. Totuși în Vrancea nu sunt pagube comparativ cu Covasna, unde sunt de 100 de ori mai multe. Oare de ce? Aceeași situație în cazul Bacău, Neamț și Harghita. Doar în Harghita sunt multe pagube comparativ cu celelalte 2 județe. Oare de unde această discrepanță? Vă spun eu de unde: în Harghita și Covasna abundența grănitoarelor de urs este de aproximativ de 20-30 de ori mai mare față de Bacău, Neamț și Vrancea. Datorită ”gospodăririi” pe care o implementați. Și iată cum atrageți sumedeniile de urși, îi concentrați în zone mici, unde crește numărul paguelo. 

Să vă mai dau niște date: În Ungaria se plătesc anual aproximativ 8 milioane de uro pagube. Atenție! PE CARE LE PLĂTESC ASOCIAȚIILE DE VÎNĂTORI! Dar acolo vînătorii nu mai plâng în hohote că au prea mulți mistreți și cerbi (cei care fac pagubele). Le plătesc din veniturile pe care le fac din vânătoare, prin asta ajungând la balanța zero sau minus la sfârșit de an. Cunosc situația de acolo foarte bine. Doar la noi vânătorii le plâng de milă ciobanilor și tuturor celor care suferă pagube de pe urma animalelor sălbatice. Pagube pe care nici macar nu le plătiți dumneavoastră vînătorii. Și vreau să vă spun că da, ministerul mediului a plătit o grămadă de pagube. Și lucrează la simplificarea sistemului de compensări.