RESPINGEREA PROIECTULUI LEGISLATIV DE CERTIFICARE A OPERATORILOR ECONOMICI CARE DESFASOARA ACTIVITĂȚI DE PROIECTARE

Comentarii

#1203

Consider ca este o mare bataie de joc dupa ce m-am chinuit 6 ani in facultate si dupa 15 ani de experienta.... o alta sleahta care vrea sa mai suga niste bani nemunciti....

DIMA MIRCEA (BUCURESTI, 2019-01-27)

#1208

Nu este o propunere corespunzatoare, nu face decat sa se mai plateasca niste taxe.

Ioan Tanasele (Iasi, 2019-01-27)

#1219

nu sunt deloc de acord cu ingradirea pietei in orice fel

Valentin Onisoru (Alba Iulia, 2019-01-27)

#1225

E împotriva tuturor firmelor mici deținute de ingineri respectiv arhitecți. Pare ca se dorește refacerea institutelor de proiectare. Firmele mari sunt singurele avantajate de acest proiect de lege.

Bogdan Constantin Babii (Iasi, 2019-01-27)

#1226

Este o măsură discriminatorie

Maria Pernea (Oradea , 2019-01-27)

#1228

OAR și RUR mi-ai certificat deja capacitățile profesionale!

Andreea Roxana Pandele (Ploiesti, 2019-01-27)

#1231

O aberatie!!! E clar discriminatorie !!!! Este doar in favoarea firmelor mari... cred ca o sleahta doreste sa mai suga niste bani nemunciti si sa ne transforme in scalvii lor.

mihaela jemnoschi (Iasi, 2019-01-27)

#1238

Este o metoda prin care vor fi acordate lucrari cu dedicatie si nicidecum pe criterii profesionale.

Dragos Iacoban (Bucuresti, 2019-01-27)

#1248

Pragurile valorice propuse sunt fabuloase in raport cu valorile contractelor de proiectare.

Adrian Tudor (Bucuresti, 2019-01-27)

#1249

Domeniul este deja supra-reglementat.

Radu Florea (Bucuresti, 2019-01-27)

#1251

Acest proiect legislativ va ingreuna cu si mai multa birocratie activitatea deja inhibata de prea multa birocratie a firmelor care activeaza in domeniul proiectarii.

Teodora Vede (Iasi, 2019-01-27)

#1265

Valoarea unui proiect este dată de calintatea proiectării și nu de cantitate.

Daniel Hutu (Arad, 2019-01-27)

#1275

...cred in normalitate

Gabriel Ivan (București, 2019-01-27)

#1285

Nu sunt de acord cu acesta reglementare juridică.

Horia Cristescu (Bucuresti, 2019-01-28)

#1299

RESPINGEREA PROIECTULUI LEGISLATIV DE CERTIFICARE A OPERATORILOR ECONOMICI DIN CONSTRUCTII

Andreka Adrian-Dan (Negresti-Oas, 2019-01-28)

#1303

Nu îmi pare corectă

Bacargiu Octavian (București, 2019-01-28)

#1305

Respingerea proiectului legislativ de certificare a proiectantilor.

Dragomir Marian (Slobozia, 2019-01-28)

#1306

Nu sunt de acord cu noile propuneri.

Bogdan Ciobanu (Iasi, 2019-01-28)

#1312

Certificarea profesională este dată de ștampila OAR, obținută în urma unui examen ce a fost precedat de o perioadă de "ucenicie". Este o supracertificare subiectivă ce nu garantează calitatea execuției. Nedreptațește atât mamele arhirect care vor avea 2 ani de concediu, cât și arhitecții șef care nu au activitate cel puțin 4 ani. Acești vor fi obligați, când încep activitatea, să realizeze proiecte de mică anvergură, conform noilor propuneri.

Anda Simoc (Bucuresti, 2019-01-28)

#1313

Un alt mod de a suprataxa și de a monopoliza piața, în plus se pregătesc tacit firmele de asigurare profesională și condiționarea implicită de asigurare profesională cf Legii 10. Meseria de arhitect va mai fi una liberală în cadrul unor condiționări birocratice multiple care nu îi vor conferii în niciun caz plusul de valoare adăugată!

Andreea Matache (București, 2019-01-28)

#1316

De ce se intrebuinteaza denumirea ,,proiectare de arhitectura"? Corect ar fi ,,proiectare constructii"! Ce legatura are un proiect de retele edilitare, de drumuri, instalatii tehnologice, etc. cu dl arhitect? Vor sa isi atraga, asa cum au facut prin Legea Arhitectului, toate drepturile doar arhitectii? Dupa cum se stie, se practica in administratia publica obligatia de depune la documentatia pentru emiterea autorizatiei de construire dovada inscrierii tuturor proiectelor la Ordinul Arhitectilor. Cu alte cuvinte, administratia are grija ca acest ,,Ordin" sa-si incaseze sume necuvenite, in conditiile in care nu isi asuma nici o responsabilitate legala.
De ce un arhitect cu diploma atestata de statul roman atribuita prin examene cu profesori universitari nu poate sa intocmesca si sa semneze proiecte?
De ce mai trebuie sa sustina un examen cu o comisie formata din arhitecti mai mult sau mai putin experimentati, numiti de OAR pentru a obtine drept de semnatura?
De ce nu se modifica Legea arhitectului pentru ca acest OAR sa functioneze ca orice alta asociatie, organizatie profesionala, prin care sa sprijine meseria de arhitect (vezi Uniunea Arhitectilor din Romania)?
De mentionat ca acest Ordin nu este recunoscut nici de legislatia romana: vezi Legea 10 sau Legea 50, promulgate de Parlament.
Prin Ordinul 839 privind procedura de autorizare ... s-a depasit cadrul legal prin introducerea obligativitatii inscrierii proiectului al OAR, iar arhitectul sa detina drept de semnatura dat de acest OAR.
Acum au gasit o alta modalitate de a deveni doar arhitectii detinatori de institutii de proiectare?
Nu cred ca se poate accepta asa ceva!
Fiecare inginer-proiectant raspunde pentru domeniul in care este specializat, fiecare verificator de proiecte raspunde pentru domeniul in care a fost atestat, arhitectul nu raspunde pentru nimic, dar doresc controlul absolut asupra tuturor proiectelor.

Sorin Branza (Slobozia, 2019-01-28)

#1319

Limitează drepturi

Ionut Patras (Roman, 2019-01-28)

#1330

Semnez pentru ca m-am saturat. Aceste masuri duc la sechestrarea tinerilor arhitecti in firme de arhitectura de tip corporatie pentru ca acolo este singurul loc in care isi pot satisface aspiratiile profesionale. Criteriul economic de evaluare al firmelor este irelevant in ceea ce priveste calitatea serviciilor de arhitectura. Adoptarea unei astfel de masuri va duce la scoaterea de pe piata a firmelor tinere si implicit la scaderea factorului de concurenta in ceea ce priveste prestarea serviciilor de arhidectura, firmele mari detinand astfel un monopol profesional. Competenta nu tine de cifra de afaceri.

George Florea (Aiud, 2019-01-28)

#1339

Nu sunt de acord cu aceasta lege. Este abuziva.

Oana Vaida (Bucuresti , 2019-01-28)

#1340

Semnez această petiție deoarece adoptarea acestei măsuri va duce la descurajarea tinerilor antreprenori arhitecți. Nu mai luați măsuri care să favorizeze firmele mari de tip corporații!

Alexandra Tiutiu (Cluj, 2019-01-28)

#1343

Ma gandesc la viitorul meseriri mele.

Bianca Marin (Bucuresti, 2019-01-28)

#1362

In asa fel o sa moara libera concurenta care o sa duca la monopolizarea si dezvoltarea si mai mare a birourilor deja mari fara sa le lase vreo sansa si la altii.

Roman Efros (Cluj-Napoca , 2019-01-28)

#1371

Respingerea proiectului legislativ de certificare a operatorilor economici care desfasoara activitati de proiectare

Simona Cristescu (Bucuresti, 2019-01-28)

#1381

O supra-reglementare a unor domeni pe ,,criterii de cifra de afacer" nu e benefica si e anticoncurentiala...

Ilie Muresan (Cluj-Napoca, 2019-01-28)

#1387

consider ca e ultima prostie care se putea inventa pentru a distruge micile firme cu activitati in constructii- in general cele de proiectare

Andreea Horvat Bera (Bucuresti, 2019-01-29)

#1389

Aceasta e o masura comunista. Nu ai cum sa ingradesti valoarea unui contract in functie de cifra de afaceri intr.o piata libera.

Andrei Tudor (Pitesti, 2019-01-29)

#1400

Nu sunt de acord cu reglementarilr

Ivanciu Catalina (Slobozia, 2019-01-29)



Publicitate plătită

Vom expune reclama pentru această petiție în atenția unui număr de 3000 de persoane.

Aflați mai multe informații...