Respingerea Planului Național de Dezvoltare Profesională Continuă a Arhitecților

Comentarii

#411

sustin argumentele d-lui arh. Ungureanu

(bacau, 2017-09-16)

#414

OAR trebuie sa apere arhitectii nu sa-i impedice in a isi practica profesia, iar daca vor sa faca ceva util pentru arhitecti ar trebui sa se lupte pentru normalizarea statutului de MESERIE LIBERALA.

(Bucuresti, 2017-09-16)

#425

Sunt nemultumit de formula adoptata. Trebuie sa gasim impreuna varianta cea mai aplicabila.

(Pitesti, 2017-09-16)

#426

Sunt de accord cu petitia.

(Pitesti, 2017-09-16)

#457

Pentru ca O. A. R.!!!!

(Bucuresti, 2017-09-17)

#470

Pndpc nu poate aduce asigura pregatirea profesionala continua in forma aceasta. Este un inceput de program caruia ii sunt necesare ajustari.

(Timisoara, 2017-09-17)

#475

Cred in dezvoltarea profesionala continua, dar sunt impotriva vanarii creditelor participand la cursuri inutile si costuri pe masura, pentru a-mi pastra dreptul de semnatura. Acest Plan ar trebui regandit, organizat poate on line, iar cheltuielile, suportate in cea mai mare parte de catre Ordin. Planul poate avea ca scop, pe langa o dezvoltare profesionala, dar si cernerea acelor colegi care folosesc dreptul de semnatura doar de complezenta.

(Bucuresti, 2017-09-17)

#490

tarile vecine noua ,unguri ,bulgari, greci ( mai ales greci) nici nu vor sa auda de directiva europeana vis a vis de profesiile liberale de upgradare continua
ceilalti sunt foarte prudenti si conservatori si fac totul cu cap si in nici un caz ca o oblicativitate de a face arhitectura pe puncte,singurii care se baga in fata suntem noi si o facem prost si ca o masinarie de facut banii ,fiecare proiect pe care l faci e o scoala si te documentezi pt fiecare in parte ,traim in epoca informatiei si tehnologiei in care poti afla indicatii si specificatii tehnice si tehnologice printr-un singur search pe google si iti apar milioane de raspunsuri la problemele tale nu in a da bani la tot felul de agarici pe banda "acreditati" pt tot felul de dubiosenii de cursuri ,gradul de tehnicitate arhitecturala nu implica necesitatea unor astfel de cursuri,realitatea este polistirenizarea tarii alaturi de termopanizare iar pt asta nu ti trebuie nici un fel de curs.nu accept sa dau un penny pe informatii pe care pot sa le aflu printr-un simplu email la vreun producator de ceva ceea ce ma intereseza.

(Ploiesti, 2017-09-17)

#501

Fiecare proiect in parte implica studiu si dezvoltare, iar la necesitate pot sa accesez cursuri de sine statator, fara a risca pierderea stampilei (care si asa se obtine cu multa munca neremunerata) sau alte sanctiuni.

(Targu Mures, 2017-09-17)

#504

Sunt perfect de acord cu continutul Petitiei, al acestei petitii!! Propunerea conducerii OAR, mi se pare si iie o continuare a restrangerii accesului la profesie!!! GRAV, FOARTE GRAV SI INADMISIBIL !!

(CRAIOVA, 2017-09-17)

#506

Semnez pentru ca OAR trebuie sa isi reformeze modul de COMUNICARE cu membrii si pentru ca mediul de COMUNICARE trebuie sa fie colaborativ, transparent si orientat catre rezultate

(Bucuresti, 2017-09-17)

#520

Semnez pentru ca acest program nu are nici o legatura cu dezvoltarea profesionala a arhitectului care nu se face prin lectii teoretice general valabile. Fiecare functiune are elementele ei specifice dar ficare proiect, fiecare amplasament este aproape intotdeauna iesit din tipar. Nu se pot face tipare pe care sa le inveti la un curs si sa devii arhitect specializat. Este doar o stratagema de facut bani pe seama breslei. Se vede cat de eficienta este la medici acest sistem de credite.

(Bucuresti, 2017-09-17)

#534

Constrangerea nu constituie o caracteristica a meseriei libere de architect si evolutia profesionala depinde de fiecare dupa terminarea facultatii. Activitatea de proiectare din pacate se desfasoara in salturi, functie de situatia economica de moment sau de alte criterii persoanale ale arhitectului respectiv. Amploarea sau valoarea lucrarilor nu reflecta de cele mai multe ori capacitatea profesionala a arhitectului ci abilitatea de a-si promova proiectele. si mai ales relatiile pe care le are. Astfel pot fi multi colectori de credite care sa se mandreasca doar cu aceasta activitate si nu cu experienta, cunostintele si numarul proiectelor realizate. Conditionarea desfasurarii activitatii profesionale de niste cursuri impuse, constituie o incalcare a dreptului de semnatura si de libera practica.

(bucuresti, 2017-09-17)

#535

consider că proiectul de PNDPC... este emanația unor diletanți care pun într-o lumină defavorabilă prestigiul profesiei pe care OAR are obligația să-l protejeze măcar, dacă de 16 ani nu reușește să-l asigure.

(București, 2017-09-17)

#540

Acumularea celor 24 de credite anuale risca sa devina o procedura formala, fara nici o legatura cu calitatea actului de proiectare in arhitectura.
Retragerea dreptului de semnatura pentru cazul in care nu au fost accumulate cele 24 de credite, este o pedeapsa disciplinara, neprevazuta in legea 184/2001

(bucuresti, 2017-09-17)

#543

Parca ne doream capitalism pana in '89. Se pare ca nu toti. Stalinismul se subscrie acum prin incercarea unor oameni care-si aroga chiar si dreptul de a ne fura profesia. Metodele se pot confunda cu taxele de protectie sau santajul practicate in lumea interlopa, desigur sub aspectul aparent pozitiv al educarii continue a arhitectului. Am facut oare o scoala degeaba? Sub cei ce chipurile trag fraiele acestei bresle nu s-au daramat monumente si biserici?! Unde au fost inainte de OAR, unde au fost cat erau in OAR? Acum stim cu certitudine unde sunt. Impotriva noastra si a dezvoltarii firesti care urmeaza tiparele economiei de piata libera. Poate unii dintre ei mi-au fost profesori. Daca asa stau lucrurile se pare ca am lipsit la cursuri sau nu mi-am insusit cunostintele Trotsky-ste. Nu am nimic cu persoanele ci doar cu atitudinea lor. Ma intreb daca OAR a fost deranjata vreodata de Curtea de Conturi sau de vreo alta institutie a statului care verifice metodele de colectare si redistribuire a banilor? Banuiesc ca nu. De asta au prins asa mare avant. Intai au constituit FRATIA DE BREASLA, adica OAR, ulterior au introdus cotizatia (nu a scazut nici in perioada de criza), mai apoi a venit obligativitatea stagiaturii, ulterior marirea perioadei de stagiatura si toate astea in paralel cu marirea numarului de studenti in UAIM. Au creat un monstru pe care noi l-am vazut crescand si de ceva vreme prinde si aripi. Cred ca am facut un tablou complet. Numai bine celor cumsecade! Semnati petitia daca impartasiti macar partial gandurile mele.

(Bucuresti, 2017-09-17)

#552

semnez aceasta petitie pentru ca inainte de orice altceva, arhitectura este o arta! : Pierre Vago o defineşte ca “arta, ştiinţa, tehnica, expresie a societăţii, expresia personalităţii; fenomen deopotrivă social şi plastic, limbajul estetic al unei etici” "Arhitectura este sculptură locuită" ( Constantin Brâncuşi);. si in aceasta arta fiecare artist are deptul sa se exprime liber si in metodele lui proprii si individuale intr-o armonioe perfecta sufletului artistului!

(Clij-Napoca, 2017-09-18)

#556

Consider ca scopul efectuarii acestor cursuri este altul decat ''dezvoltarea profesionala continua a arhitectilor"

(Bucuresti, 2017-09-18)

#562

Este o sfidare, si o amenintare pe termen lung adusa meseriei de arhitect.

(Ploiesti, 2017-09-18)

#598

Semnez ca sunt de acord cu respingerea Planului National de Dezvoltare Profesionala Continua a Arhitectilor

(Craiova, 2017-09-18)

#600

Semnez ca sunt de acord cu respingerea Planului National de Dezvoltare Profesionala Continua a Arhitectilor

(Craiova, 2017-09-18)