Scrisoare deschisa Fundatia Ferentari

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Scrisoare deschisa Fundatia Ferentari


Musafir

#1

2013-12-16 22:40

Fundatia Ferentari in cadrul Guvernului este un non sens prin definitie/ fundatie=nonguvernamental.
Se doreste un singur jucator pe terenul de incluziune romi -proces pe termen lung, care va avantaja multe personalitati politice mai putin romi din comunitati.
Semiramida Balan.

Musafir

#2

2013-12-17 00:26

Nu avem nevoie de hiperbirocratizarea unui sistem deja defect! Sa schimbam directia fomelor fara fond!

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2013-12-17 00:30



Musafir

#4

2013-12-17 14:55

Fundatia Ferentari pare a fi o inventie birocratica, ceva ce nu se bazeaza pe experienta altor asociatii ce se ocupa deja de problema romilor. Nu de separatism e nevoie ci de cooperare. Daca guvernul finanteaza fundatia, cum se motiveaza obiectivele ei in comparatie cu obiectivele structurii guvernamentale a Agentiei Nationale Pentru Romi pentru regiunea din care face parte si Bucurestiul si deci si Ferentariul? Va fonda guvernul fundatii neguvernamentale pentru orice cartier sau sat din Romania?
Bogdan

#5

2013-12-17 16:58

domnul Oprea :)) prin Fundatia lui care este o organizatie non profit :)) bai fratilor trezitiva , este ANR care raporteaza totul , nare cum sa iei totul si e DE LA S.R.I discriminare multipla

Musafir

#6

2013-12-18 08:53

#nefura
LiviuDinu
Musafir

#7 Definiția Monopolului

2013-12-20 07:38

Monopolizarea resurselor nu este o noutate. Asistăm la monopolizarea politică a reprezentării intereselor în domeniu de 23 de ani. Suntem obișnuiți cu monopolul. Monopolul s-a naturalizat în conștiința noastră.

Pentru cei ce nu cunosc ceea ce reprezintă Monopol: este numită astfel o situație de ofertă în care este acceptat/remis/favorizat doar un singur furnizor.


Musafir

#8 am reușit, felicitări tutror pentru civism!

2013-12-24 07:53

http://www.pesurse.ro/2013/12/23/n-prag-de-srbtori-preedintele-traian-bsescu-i-stri.html
Bucureşti, 23 decembrie 2013




Domnului George-Crin-Laurenţiu Antonescu
Preşedintele Senatului

În temeiul Articolului 77 alineatul (2) din Constituţia României, republicată, formulez următoarea


CERERE DE REEXAMINARE
asupra
Legii privind înființarea Fundației „Proiect Ferentari”




Motivele cererii sunt următoarele:

Actul normativ trimis spre promulgare prevede, în cuprinsul Art. 1, prin derogare de la Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, înfiinţarea Fundaţiei „Proiect Ferentari” a Secretariatului General al Guvernului, persoană juridică română, apolitică, fără scop patrimonial, de utilitate publică. Legea prevede, la Art. 2, că Fundaţia are ca obiective principale îmbunătăţirea permanentă a condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor de etnie romă în comunităţile în care aceştia trăiesc, precum şi identificarea şi administrarea finanţării, cu celeritate şi transparenţă, a obiectivelor de investiţii în comunităţile de romi, indiferent dacă acestea se află în mediul urban sau rural.

În cuprinsul Art. 1 nu se menţionează, în mod expres, prevederile de la care se face derogarea prin acest act normativ, ale OG nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii. Totodată, nu se prevede ce rol are Secretariatul General al Guvernului, prin atribuire echivocă „se înfiinţează Fundaţia «Proiect Ferentari» a Secretariatului General al Guvernului”, nefiind deci clar dacă fundaţia se află în subordonarea Secretariatului General al Guvernului sau acesta este fondator al acestei entităţi. De asemenea, nu se stabilesc în mod clar în expunerea de motive argumentele care stau la baza derogării prevăzute la Art. 1, simpla invocare a „situaţiei de fapt existente la momentul actual”, nefiind suficientă să fundamenteze elaborarea proiectului de lege de către Guvernul României. În acelaşi context, prin Art. 3, sunt enumerate activităţile, în vederea realizării obiectivelor acestei fundaţii. Astfel, învederăm faptul că acestea se suprapun cu atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Romi, agenţie aflată în subordinea Secretariatului General al Guvernului.

În ceea ce priveşte perspectiva importanţei şi utilităţii obiectivelor acestei fundaţii, în Art. 2 din lege, lipsesc principiile de bază care privesc organizarea şi funcţionarea persoanei juridice nou-înfiinţate, principii a căror detaliere ar conduce la definirea clară a statutului propriu.

În Art. 6 din acest act normativ se reglementează structura organului de conducere al acestei persoane juridice care ar urma să fie compus din 7 membri. În acest context, în care cel de al 7-lea membru, un reprezentant al unei organizaţii neguvernamentale, este desemnat de către secretarul general al Guvernului, fără a se face nici cea mai mică referire la criteriile de selecţie, nu poate decât să arate, în mod neechivoc, faptul că această fundaţie nu are o capacitate reală de a fi în afara deciziei politice, deşi se menţionează, la Art. 1 al actului normativ trimis spre promulgare, că această fundaţie este o persoană juridică română, apolitică şi de utilitate publică.

De asemenea, facem observaţia că denumirea fundaţiei creează confuzie cu privire la destinaţia propriu-zisă a acestui organism. Denumirea induce percepţia că organismul se va concentra pe situaţia comunităţii rome din aria urbană Ferentari, în timp ce aria obiectivelor arată că această fundaţie va urmări „îmbunătăţirea permanentă a condiţiilor de viaţă ale cetăţenilor români de etnie romă în comunităţile în care aceştia trăiesc” (Art. 2 lit. a).

Având în vedere competenţa legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicităm reexaminarea legii trimisă spre promulgare, în sensul respingerii acestui act normativ, ţinând cont de motivele invocate.

TRAIAN BĂSESCU

PREŞEDINTELE ROMÂNIEI