Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

ia ti zborul sub haripa lui tacto, bin la den.

#32651 Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit

2015-01-25 14:05


Musafir

#32652 plata

2015-01-25 14:17

Mai este putin pana pe 5 februarie...ce ne facem daca nu primim banii ????

SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

#32653 SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

2015-01-25 14:24

IN PLANUL DE REORGANIZARE SE PRECIZEAZA SUMELE DE BANI CARE IN TIMPUL INSOLVENTEI CREANTE NEACHITATE SI URGENTATE LA PLATA TREBUIESC SAU MAI BINE SPUS TREBUIAU ACHITATE SUME LA FIECARE IN PARTE PLATI BANI SUMA TOATA SI CONFORM LEGII ACHITATE CU PENALIZARI DE INTARZIERE LA CURSUL BNR DE LA DATA GENERARII LOR SI CONFORME CU ACTELE PRIMITE FIECARE IN PARTE CA SI CREANTE PRIN DECIZII IN CAZUL NOSTRU DISPONIBILIZATII DAR SI SALARIATII ANGAJATI SI FOSTI SALARIATI AVAND ACELEASI DREPTURI PRIN SINDICAT CARE SA-I REPREZINTE IN INSTANTA ( SINDICATELE  REFUZAND SA FIE IN FATA JUDECATORULUI-SINDIC PE ACEST PROCES... SI ALTE FAPTE COMISE DE EI IN CARDASIE CU STATUL ROMAN...) , IN ACEST PLAN DE REORGANIZARE APARAND SI MASA CREDALA CARE AM VAZUT-O IN BULETINUL DE INSOLVENTA TABELUL DE CREANTE CREDITORI, ALTE SUME NEACHITATE SI CONFORM PLANULUI TREBUIESC SI ACESTEA ACHITATE, RAMANAND SA CEREM INSTANTELOR JUDECATORESTI SA NE REZOLVE PROBLEMA SALARIILOR DETURNATE SI TOATE ILEGALITATILE CARE NI S-AU COMIS IN ACEASTA PERIOADA.... JUDECATORUL-SINDIC APROBA SAU RESPINGE DUPA CAZ PLANUL DE REORGANIZARE, ASTA DUPA CE TRECE DE AGA OLTCHIM ( CE TOT INCERCAM NOI SA EXPLICAM UNORA CARE SUNT SCOSI DIN CONTEXT... SI ALTE FAPTE COMISE DE EI...), DACA NUUU... CEI DE AU CERUT FALIMENT OLTCHIM POT ORICAND CERE ACEASTA EXECUTARE PE SENTINTA CAUZEI IN INSTANTA IAR  JUDECATORUL-SINDIC NEAVAND CE SA MAI FACA SI URMEAZA PROCEDURA DIN LEGE FALIMENT, PENTRU CA NU S-AU ONORAT ACHITARILE SI MULTE ALTE ILEGALITATI COMISE..., SE APLICA CONFORM CU LEGEA 85/2006...ETC.

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

#28378 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM )

http://portal.just.ro/

Portal  > Tribunalul VÂLCEA  > Informaţii dosar

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 887/90/2013
Data inregistrarii 25.01.2013
Data ultimei modificari: 30.07.2014
Sectie: a II a CIVILA
Materie: Faliment
Obiect: cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual: Fond

 


Musafir

#32654

2015-01-25 14:57

 
 

Salariile compensatorii, plătite din producţia proprie

 

Guvernul şi-a luat mâna de pe disponibilizaţii Oltchim

Cei aproximativ 1000 de angajaţi de la Oltchim, disponibilizaţi în vara anului 2013, au aflat săptămâna trecută că-şi vor primi salariile compensatorii în rate de câte 650 lei, din vânzarea SPV-ului, nu de la bugetul statului, cum se stabilise în momentul disponibilizării.

Disponibilizaţii nu sunt de acord şi cer plata întregii sume promise, în condiţiile în care ei au plătit deja impozitele către ANAF.
Consorţiul de administratori judiciari de la Oltchim,  Rominslov SPRL şi BDO Business Restructuring SPRL, i-au anunţat, săptămâna trecută, pe cei aproximativ 1000 de disponibilizaţi de la Oltchim că nu are soluţii pentru salvarea combinatului. Avocaţii au declarat că societatea se va închide, cel mai probabil, în primăvara acestui an, iar salariile compensatorii ale disponibilizaţilor, folosite deja de echipa de manageri a combinatului, vor fi date din vânzarea SPV-ului, în timp, atunci când societatea va încasa banii. Ratele  se vor situa, cel mai probabil, la nivelul salariului minim, dar într-un orizont de aşteptare îndelungat. În traducere liberă… disponibilizaţii îşi vor vedea salariile la calendele greceşti. Acelaşi consorţiu le-a promis şi  rescadenţare a creditelor restante, în limita sumei blocată la masa credală, pentru persoanele care nu au loc de muncă. După ce le-au folosit banii de la CAR pentru cheltuielile combinatului, acelaşi consorţiu se ,,sacrifică” şi le rescadenţează creditele restante pentru care mare parte au fost executaţi silit.
Disponibilizaţii au considerat protocolul o batjocură şi au decis să se adreseze premierului Victor Ponta într-o ultimă încercare, deşi este foarte clar că acesta şi-a luat mâna de pe ei.  
Protocol încheiat în data de 16.01.2015, în urma întâlnirii ce a avut loc în pavilionul administrativ al Oltchim, între o delegaţie de salariaţi disponibilizaţi, reprezentanţi ai consorţiului de administratori judiciari şi liderul SLO, Mihai Diculoiu.
Delegaţia de salariaţi disponibilizaţi solicită plata urgentă a salariilor compensatorii, indiferent de sursa fondurilor.
Consorţiul de administratori judiciari a comunicat că toate datoriile curente, deci şi salariile compensatorii, vor fi achitate integral din fondurile obţinute din vânzarea SPV-ului. Orizontul de timp necesar vânzării societăţii nu poate fi apreciat exact la acest moment.
Faţă de fluxul de numerar previzionat al Oltchim SA, activitatea curentă a societăţii debitoare poate crea premisele efectuării unor plăţi parţiale lunare câtre disponibilzaţi, începând cu luna aprilie 2015. Cuantumul  lor lunar va fi comunicat disponibilizaţilor la începutul lunii februarie 2015, dacă societatea îşi menţine trendul crescător privind realizarea profitului.
Este precizat şi faptul că este respectat graficul procedural asumat pentru această perioadă, aşadar a fost afişat tabelul definitiv al creanţelor în termenul stabilit – 07.01.2015. Cel târziu în data de 05.02.2015 va fi depus planul de reorganizare, plan care prevede plata integrală a creanţelor curente, deci şi a salariilor compensatorii, cât şi plata integrală a creanţelor salariale, sumele înscrise în tabelul creanţelor.
Consorţiul de administratori judiciari a prezentat şi informaţia că, în urma negocierilor cu reprezentantul CAR Oltchim, domnul Şarpe Ilie, acesta a fost de acord să promoveze în faţa conducerii CAR măsura de rescadenţare a creditelor restante, în limita sumei blocată la masa credală, pentru persoanele care nu au loc de muncă.
Salariaţii disponibilizaţi afirmă că nu mai pot rezista pentru a aştepta banii din sursele provenind din activitatea curentă a Oltchim SA şi solicită plata imediată a salariilor compensatorii din fondul provenind din bugetul statului.
Liderul SLO Mihai Diculoiu se oferă să organizeze grupul de salariaţi disponibilizaţi cu scopul de a dialoga eficient cu instituţiile statului şi se implică în formarea unui grup de 10 persoane care să îi reprezinte. Propune ca echipa astfel formată să aibă întâlniri cu oficialii statului roman prin care să promoveze plata imediată a salariilor compensatorii, din fonduri provenind din bugetul statului.
În acest sens, liderul Mihai Diculoiu propune disponibilizaţilor ca în perioada 19.01.2015 – 15.02.2015, în vederea identificării soluţiilor pentru plata salariilor compensatorii, să se organizeze întâlniri cu autorităţile locale vâlcene, înclusiv parlamentari, ministrul Economiei şi primul ministru.”, se precizează în protocol.

Promisiunile din 2013


În comunicatul  BDO din data de  12.06.2013, administratorii judiciari  ai Oltchim promiteau reorganizarea societăţii în cadrul căreia drepturile salariale înscrise la masa credală, precum şi salariile compensatorii cuvenite personalului disponibilizat au rang de prioritate superior, săptămâna trecută au prezentat un plan de ,,fugă”.
 ,,Subscrisele Rominslov SPRL şi BDO Business Restructuring SPRL în calitate de administrator judiciar al SC Oltchim SA, având în vedere următoarele:
-    obiectivul major este reorganizarea activităţii Oltchim pe principii de performanţă şi productivitate;
-    necesitatea ajungerii la un echilibru finaciar prin măsuri de reducere a costurilor dublate de măsuri de menţinere şi de creştere a producţiei;
-    menţinerea în stare de funcţionare a SC Oltchim până la momentul găsirii unui investitor;
-    măsurile de disponibilizare dispuse în luna mai 2013.

Aducem la cunoştinţa tuturor salariaţilor următoarele:
-    Până la data de 14. 06.2013 salariaţii (atât cei disponibilizaţi, cât şi cei rămaşi în producţie) vor primi rest 50% avans pe luna mai 2013 ( scadenta cf CCM 25.05.2013);
-    Pentru celelalte drepturi salariale restante până la data prezentei, precum şi pentru cele care se vor naşte, se are în vedere, în perspectiva asigurării finanţării capitalului de lucru, asigurarea unei ritmicităţi lunare a plăţilor;
-    Drepturile salariale înscrise la masa credală precum şi salariile compensatorii cuvenite personalului disponibilizat au rang de prioritate superior, iar plata lor va fi reglementată prin planul de reorganizare.
-    În perioada 24 – 30 iunie 2013 se vor elibera, la cerere, adeverinţe prin care se va indica salariaţilor disponibilizaţi situaţia drepturilor salariale restante la data încetării contractelor individuale de muncă (14.06.2013).
-    SC Oltchim SA şi AJOFM au luat măsurile necesare şi sprijină salariaţii disponibilizaţi pentru depunerea dosarului în vederea încasării indemnizaţiei de şomaj în baza Legii 76 pe  2002 şi a venitului lunar de completare în baza OUG 36 pe 2013.”.
Luni dimineaţa, cei 10  reprezentanţi ai disponibilizaţilor au cerut o nouă audienţă la prefectul Dumitru Cornoiu, rezultatul a fost acelaşi. Prefectul le-a precizat că rezolvarea situaţiei de la Oltchim intră în atribuţiile administratorului judiciar şi a Ministerului Economiei.
D.N.

 

 

SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

#32655 SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

2015-01-25 15:00

#32654: -  LEGEA NU LASA LOC DE JOCURI DE CULISE,  DIN CONTRA O SANCTIONEAZA PENAL.

 Da, am vazut ca se incearca inca o ilegalitate, iar Legea 85/2006 insolventa NU PERMITE RATE,  SE SPECIFICA SA SE ACHITE TOATA SUMA SI  NU LASA LOC DE INTERPRETARI, EXACT CE AM SCRIS MAI SUS,  CE SPUN EI, ESTE UN FALS GROSONAL SI O MICIUNA ARUNCATA DE POLITIC, JUDECATORUL-SINDIC DECIDE, NU ESTE TREABA NOASTRA DE UNDE VIN CU BANII, IAR EI POT TRAMBITA CE DORESC EI CA SI PANA ACUM, OCUPANDU-SE NUMAI DE FRAUDARE SI ILEGALITATI CONTRA LEGII, SPECIFICA SI ASTA LEGEA....

#32653 SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

AVOCATII NU AU VOIE SA LASE O ASTFEL DE ILEGALITATE, ASA CUM IN TABELUL DE CREANTE APAR TOATE SUMELE TOTI, ASA APAR SI ACHITARILE DIN TIMPUL INSOLVENTEI, TOATE.

IN PLANUL DE REORGANIZARE SE PRECIZEAZA SUMELE DE BANI CARE IN TIMPUL INSOLVENTEI CREANTE NEACHITATE SI URGENTATE LA PLATA TREBUIESC SAU MAI BINE SPUS TREBUIAU ACHITATE SUME LA FIECARE IN PARTE PLATI BANI SUMA TOATA SI CONFORM LEGII ACHITATE CU PENALIZARI DE INTARZIERE LA CURSUL BNR DE LA DATA GENERARII LOR SI CONFORME CU ACTELE PRIMITE FIECARE IN PARTE CA SI CREANTE PRIN DECIZII IN CAZUL NOSTRU DISPONIBILIZATII DAR SI SALARIATII ANGAJATI SI FOSTI SALARIATI AVAND ACELEASI DREPTURI PRIN SINDICAT CARE SA-I REPREZINTE IN INSTANTA ( SINDICATELE  REFUZAND SA FIE IN FATA JUDECATORULUI-SINDIC PE ACEST PROCES... SI ALTE FAPTE COMISE DE EI IN CARDASIE CU STATUL ROMAN...) , IN ACEST PLAN DE REORGANIZARE APARAND SI MASA CREDALA CARE AM VAZUT-O IN BULETINUL DE INSOLVENTA TABELUL DE CREANTE CREDITORI, ALTE SUME NEACHITATE SI CONFORM PLANULUI TREBUIESC SI ACESTEA ACHITATE, RAMANAND SA CEREM INSTANTELOR JUDECATORESTI SA NE REZOLVE PROBLEMA SALARIILOR DETURNATE SI TOATE ILEGALITATILE CARE NI S-AU COMIS IN ACEASTA PERIOADA.... JUDECATORUL-SINDIC APROBA SAU RESPINGE DUPA CAZ PLANUL DE REORGANIZARE, ASTA DUPA CE TRECE DE AGA OLTCHIM ( CE TOT INCERCAM NOI SA EXPLICAM UNORA CARE SUNT SCOSI DIN CONTEXT... SI ALTE FAPTE COMISE DE EI...), DACA NUUU... CEI DE AU CERUT FALIMENT OLTCHIM POT ORICAND CERE ACEASTA EXECUTARE PE SENTINTA CAUZEI IN INSTANTA IAR  JUDECATORUL-SINDIC NEAVAND CE SA MAI FACA SI URMEAZA PROCEDURA DIN LEGE FALIMENT, PENTRU CA NU S-AU ONORAT ACHITARILE SI MULTE ALTE ILEGALITATI COMISE..., SE APLICA CONFORM CU LEGEA 85/2006...ETC.

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA


Musafir

#32656

2015-01-25 15:27

DA COLEGU AI DREPTATE ZILE SI POSTEAZA ZILNIC DIN ORA IN ORA ASA ESTE AM FOST PACALITI SI ACUM INCEARCA O ALTA PACALEALA.


Musafir

#32657

2015-01-25 15:31

Om trai si o sa vedem in feb. o alta pacaleala ca doar nu este prima.BDO.buda ROM SOLT incearca o alta abureala ,marca Piperea, isi da doctoratul ca cazul Oltchim numai sa nu fie ca doctoratul lui DOCTORE.

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 17:01



Musafir

#32659 Re: Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit

2015-01-25 17:15

#32651: ia ti zborul sub haripa lui tacto, bin la den. - Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit 

 Fota, betiv jegos si retardat, dupa singurul tau neuron ce inca te ajuta sa nu te caci pe tine, ce te face sa crezi ca e marcela? Aia nici nu vorbeste coerent, e ca tine, semi-analfabeta. Doamna de mai sus face DIFERENTA ba imputitule. Lasa-l pe omul ala sa explice cum e cu hotii astia, nu te mai baga tu, precum o flegma sau furuncul. Nesimtitule! Doamna aia a vorbit frumos.

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 17:20



Musafir

#32661 Re: NU TE MAI CULCA,MAI BINE SPINZURATE,CA AI FOST TOT UN BORFASI

2015-01-25 17:20

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 17:23


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 17:39


SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

#32664 Cu insolvenţa nu-i de glumit!

2015-01-25 17:53

Alina Gorghiu

Începând din anul 2008 până în prezent, numărul firmelor care au intrat în insolvenţă se apropie de 100.000. Trebuie menţionat însă faptul că, insolvenţa nu este sinonimă cu falimentul şi că există numeroase firme care prin reorganizare au reuşit să îşi plătească datoriile scadente şi chiar să îşi extindă domeniile de activitate. Insolvenţa reprezintă acea stare a patrimoniului unei persoane care se caracterizează printr-o insuficienţă a lichidităţilor necesare în vederea acoperirii pasivului (datoriilor). Aceasta nu se confundă cu insolvabilitatea care reprezintă o stare a patrimoniului caracterizată prin existenţa unui pasiv mai mare decât activul. Cu privire la insolvabilitate, noul Cod civil menţionează unele restricţii privitoare la persoanele insolvabile (ex. art. 12 alin. 2 care prevede faptul că persoanele insolvabile nu pot face acte cu titlu gratuit), însă nu despre asta vroiam să vă vorbesc. Vroiam să vă povestesc despre modificările aduse în domeniul insolvenţei prin proiectul de Cod al insolvenţei elaborat de Ministerul Justiţiei, proiect care va fi pus în dezbatere publică la începutul lunii august, urmând ca în septembrie actul să fie definitivat, pe baza propunerilor primite din partea instituţiilor implicate şi să fie prezentat Guvernului. Acest cod urmăreşte prevenirea practicilor frauduloase constând în sustragerea unor bunuri de la procedura insolvenţei. Conform proiectului noului Cod al insolvenţei, persoanele care au generat insolvenţa firmei ar putea plati datoriile din propria avere. De asemenea, acestea nu vor mai avea dreptul să ocupe poziţia de administrator la alte companii timp de 10 ani de la data pronunţării hotărârii judecătoreşti definitive de atragere a răspunderii administratorilor. În practică se întâmplă de multe ori ca o persoană să îşi deschidă o nouă firmă, înainte de declanşarea insolvenţei la firma al cărui administrator a fost ani de zile şi să folosească bunurile firmei aflate în insolvenţă, pe baza unor contracte de închiriere cu valoare modică încheiate înainte de declanşarea insolvenţei. Prin urmare, debitorul foloseşte bunurile firmei aflate în insolvenţă pe perioada insolvenţei şi în consecinţă nu are niciun interes să încerce salvarea firmei aflate în insolvenţă. Angajarea răspunderii administratorilor şi interdicţia de a mai administra alte companii pe o perioadă de 10 ani, ar putea reprezenta o măsură care să sporească interesul administratorilor în reorganizarea firmei. Acestea sunt doar două dintre schimbările majore pe care noul Cod al insolvenţei le propune. În ceea ce priveşte sfera persoanelor a căror răspundere poate fi angajată pentru intrarea în insolvenţă, acest cod stabileşte că judecătorul sindic ar putea dispune plata integrală sau parţială a pasivului de către membrii organelor de conducere sau de supraveghere sau de orice alte persoane din cadrul societăţii care au contribuit la starea de insolvenţă. Răspunderea acestor persoane poate fi angajată dacă starea de insolvenţă a fost creată prin folosirea bunurilor sau creditelor firmei în folosul propriu sau în cel al unei alte persoane; au făcut acte de comerţ în interes personal sub acoperirea firmei; au dispus, în interes personal, continuarea unei activităţi care ducea, în mod vădit, la încetare de plăţi; au ţinut o contabilitate fictivă, au făcut să dispară unele documente contabile sau nu au ţinut contabilitatea în conformitate cu legea; au deturnat sau au ascuns o parte din activul firmei ori au mărit în mod fictiv pasivul acesteia; au folosit mijloace ruinătoare pentru a procura firmei fonduri, în scopul întârzierii încetării de plăţi; au plătit sau au dispus să se plătească, în luna precedentă încetării plăţilor, cu preferinţă, unui creditor, în dauna celorlalţi creditori. Codul insolventei urmăreşte protejarea creditorilor la începutul procedurii în sensul că debitorii vor putea cere insolvenţa doar dacă valoarea creanţei este de minim 90.000 lei. La acest moment, debitorii pot cere insolvenţa indiferent de cuantumul datoriilor. Creditorii vor putea cere insolventa debitorilor într-un termen de 30 zile, adica de 3 ori mai scurt decat cel actual. Noul cod urmăreşte maximizarea gradului de valorificare a activelor şi a recuperării de către creditori a datoriilor, asigurarea unui tratament corect în ceea ce priveşte creditorii de acelaşi rang, limitarea riscului de credit şi a riscului sistemic asociat tranzacţiilor cu instrumente financiare derivate prin recunoaşterea compensării cu exigibilitate imediată în cazul insolvenţei şi pre-insolvenţei unui co-contractant având ca efect reducerea riscului de credit la o sumă netă datorată între părţi sau chiar la zero atunci când, pentru acoperirea expunerii nete, au fost transferate garanţii financiare. Codul urmareste de asemenea, să egalizeze regimul deschiderii procedurii în cazul concursului dintre creditor şi debitor, deoarece în prezent, cererea debitorului este judecată în 5 zile, iar cea a creditorului într-un termen mult mai lung, astfel încât procedura este deschisă în baza cererii debitorului, care într-un fel „controlează” perioada de început. Potrivit Codului insolvenţei, cererile creditorilor vor fi ataşate la cererea debitorului şi vor fi soluţionate în acelaşi termen, de 5 zile. Codul se va aplica şi regiilor autonome, având în vedere că la acest moment nu există alte reglementări cu caracter special care să se refere la insolvenţa acestora. Cu toate că proiectul Ministerului Justiţiei rezolvă o serie importantă de probleme generate de actualul cadru normativ în domeniul insolvenţei, cred totuşi că ar trebui avută în vedere reducerea la 5 zile a termenului de soluţionare a cererii de insolvenţă şi pentru ipoteza în care doar creditorii depun cererea de insolvenţă. În fond, finalitatea şi efectele insolvenţei, o dată declanşată sunt aceleaşi indiferent de persoana care a solicitat-o, prin urmare nu se justifică stabilirea unor termene diferite de soluţionare în funcţie de calitatea persoanei care depune cererea. Mai mult în ceea ce priveşte Codul insolvenţei, cred că ar trebui să ne inspirăm din state precum SUA sau Grecia în ceea ce priveşte medierea litigiilor de insolvenţă, cu precădere în etapa redactării planului de reorganizare. Şi fiindcă v-am povestit despre etapa redactării planului de reorganizare noul cod aduce unele modificări de substanţă în acest domeniu. Actualul cadru normativ permite adoptarea unui plan de reorganizare chiar şi cu acordul creditorilor a căror creanţe însumate reprezintă doar 1% din masa credală, deoarece votul se face pe clase de creditori. Potrivit noului Cod al insolvenţei, pentru adoptarea unui plan de reorganizare, vor trebui îndeplinite cumulativ atât condiţiile referitoare la aprobarea planului de reorganizare de către anumite clase de creditori, cât şi condiţia ca acei creditori care au aprobat planul să aibă creanţe însumând un procent de cel puţin 30 % din masa credală. Interesul creditorilor este să-şi recupereze sumele într-un timp cât mai scurt şi nu să procedeze la executări silite pe bandă rulantă şi scoaterea la licitaţie a unor imobile greu de valorificat în perioadă de criză, drept pentru care sunt de acord cu opinia exprimată de Ministerul Justiţiei prin intermediul secretarului de stat Florin Aurel Moţiu, în sensul că avem nevoie de adoptarea cât mai urgentă a proiectului privind insolvenţa persoanelor fizice, în domeniul litigiilor de dreptul consumului (cum este de exemplu în Franţa sau Germania) şi nu numai. În ciuda crizei, românii nu şi-au pierdut optimismul, în acest an fiind înmatriculate 71.904 de societăţi, în scădere cu doar 0,6% faţă de anul trecut. Cele mai multe firme înmatriculate în acest an sunt în domeniul comerţului, respectiv 19.361, în creştere cu 9% faţă de 2012. Un număr mare de înmatriculări de firme a fost consemnat şi în domeniul agriculturii, silviculturii şi pescuitului (17.021) şi cel al activităţii profesionale, ştiinţifice şi tehnice (6.026). Cu toate acestea, cred că trebuie să găsim soluţii eficiente de stimulare a economiei, în condiţiile în care numărul companiilor care au intrat în insolvenţă în anul 2012 a fost de 16.400 şi numai în perioada ianuarie-mai a acestui an, au intrat deja, sub incidenţa legii insolvenţei, 8.821 firme. Material realizat cu ajutorul Georgianei Bogdasievici, studentă în anul III la facultatea de Drept, Universitatea Bucureşti. Preluat şi pe http://www.alinagorghiu.ro

Citeste mai mult: adev.ro/mqfer2

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 18:01


Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei

#32666 Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei

2015-01-25 18:01

Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei

http://www.unpir.ro/downloads/legislatie/

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

CAPITOLUL II
Participantii la procedura insolventei
Art. 5. - (1) Organele care aplica procedura sunt: instantele judecatoresti, judecatorul-sindic,
administratorul judiciar si lichidatorul.
(2) Organele prevazute la alin. (1) trebuie sa asigure efectuarea cu celeritate a actelor si operatiunilor
prevazute de prezenta lege, precum si realizarea în conditiile legii a drepturilor si obligatiilor celorlalti
participanti la aceste acte si operatiuni.

Art. 4.(4) În lipsa disponibilităților în contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, plățile urmând a fi
făcute în conformitate cu prevederile art. 37 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 86/2006

7. prin creditor se întelege persoana fizica sau juridica ce detine un drept de creanta asupra averii
debitorului si care a solicitat, în mod expres, instantei sa îi fie înregistrata creanta în tabelul definitiv de
creante sau în tabelul definitiv consolidat de creante si care poate face dovada creantei sale fata de
patrimoniul debitorului, în conditiile prezentei legi. Au calitatea de creditor, fara a depune personal
declaratiile de creanta, salariatii debitorului;

10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia.
Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator;

22. prin program de plata a creantelor se întelege tabelul de creante mentionat în planul de reorganizare
care cuprinde cuantumul sumelor pe care debitorul se obliga sa le plateasca creditorilor, prin raportare la
tabelul definitiv de creante si la fluxurile de numerar aferente planului de reorganizare, si care cuprinde:
a) cuantumul sumelor datorate creditorilor conform tabelului definitiv de creante pe care debitorul se
obliga sa le plateasca acestora;
b) termenele la care debitorul urmeaza sa plateasca aceste sume;

33. operatiunea de compensare bilaterala (netting) presupune realizarea, în legatura cu unul sau mai multe
contracte financiare calificate, a uneia sau a mai multora dintre urmatoarele operatiuni:
a) încetarea unui contract financiar calificat si/sau accelerarea oricarei plati sau îndepliniri a unei obligatii
ori realizari a unui drept în baza unuia sau a mai multor contracte financiare calificate având ca temei un
acord de compensare bilaterala (netting);
b) calcularea sau estimarea unei valori de compensare, valori de piata, valori de lichidare ori valori de
înlocuire a oricareia dintre obligatiile sau drepturile la care se refera lit. a);
c) conversia într-o singura moneda a oricarei valori, calculata potrivit lit. b);
d) compensarea, pâna la obtinerea unei sume nete (off-set), a oricaror valori calculate potrivit lit. b) si
convertite potrivit prevederilor lit. c);
34. prin acord de compensare bilaterala (acord de netting) se întelege:
a) orice întelegere sau clauza în cadrul unui contract financiar calificat dintre doua parti, prin care se
prevede un netting al unor plati ori o îndeplinire a unor obligatii sau o realizare a unor drepturi prezente ori
viitoare rezultând din sau având legatura cu unul ori mai multe contracte financiare calificate ("acord master
de netting");
b) orice acord master de netting între doua parti, prin care se prevede netting-ul între doua sau mai multe
acorduri master de netting ("acord master-master de netting");
c) orice întelegere de garantare subsecventa ori în legatura cu unul sau mai multe acorduri master de netting;

Art. 41.

(3) În cazul în care se confirma un plan de reorganizare, dobânzile, majorarile ori penalitatile de orice fel
sau cheltuielile accesorii la obligatiile nascute ulterior datei deschiderii procedurii generale se achita în
conformitate cu actele din care rezulta si cu prevederile programului de plati.

Art. 102.

(4) Remuneratiile persoanelor angajate în temeiul art. 10, art. 19 alin. (2), art. 23, 24 si al art. 98 alin. (3) si alte cheltuieli administrative vor fi achitate la momentul prevazut, dupa caz, de lege, cu exceptia cazurilor în care partile interesate ar accepta, în scris, alte termene de plata. Planul trebuie sa precizeze în programul de
plati cum va fi asigurata aceasta plata.
(5) Plata va putea fi facuta trimestrial, pe baza de acte legale.


Musafir

#32667 UN VIERME SI UN HANDICAPAT CA MINE,VA TRAS O BINEEE.

2015-01-25 18:02

Insolvenţa companiilor este de fapt o modalitate de a fura sume uriaşe de bani în România. Cum comen

#32668 Insolvenţa companiilor este de fapt o modalitate de a fura sume uriaşe de bani în România. Cum comen

2015-01-25 18:07

Insolvenţa companiilor este de fapt o modalitate de a fura sume uriaşe de bani în România. Cum comentaţi?

România ar trebui să aibă legi severe, iar aceste legi să se şi aplice în domeniul economic şi financiar pentru că acest lucru ar aduce prosperitate ţării şi o imagine foarte bună pe plan mondial astfel încât firmele care ar dori să-şi construiască fabrici în România ar şti că banii lor nu sunt furaţi de către alte companii şi, deci, merită să investească în România pentru că există DISCIPLINĂ FINANCIARĂ!

Oricărei firme serioase din altă ţară este normal să-i fie frică să-şi construiască o afacere într-o ţară ca România, unde este nesiguranţă totală financiară dată de furturile ce se petrec între firme (marfa luată cu plata la 2 - 3 luni nu se mai plăteşte, iar vinovaţii nu sunt pedepsiţi).

În România ar trebui protejate firmele autohtone şi ale celor ce vor să investească în ţara noastră prin: pedepsirea celor care cumpără marfă cu plata la 2-3 luni de la livrare şi nu o achită în intervalul de timp legal. Ca urmare a nerespectării acestei prevederi legale foarte multe firme serioase, care plătesc la timp impozitele către stat, au intrat în faliment şi au dispărut total, deoarece nu şi-au putut încasa banii de la firmele partenere; astfel, în toată ţara oamenii de afaceri cinstiţi sunt DISPERAŢI pentru că nu îşi pot încasa banii de la foştii clienţi, deşi i-au acţionat în judecată. Administratorii firmelor au învăţat că în România se poate fura, luând marfă de la firme partenere cu plata la 2-3 luni, iar la scadenţă nu se plăteşte factură.

Televiziunile şi presa prezintă o situaţie neadevărată din România, şi anume, faptul că miile de firme care în ultimii doi ani sunt în insolvenţă au ajuns aici din cauza faptului că România este în criză. Acest lucru este total neadevărat. Proprietarii firmelor care îşi declară insolvenţa au observat că în România prin declararea insolvenţei pot fura sume uriaşe de bani de la partenerii care le-au livrat marfă cu plata la 2-3 luni şi la care au datorii sau pot fura băncile care le-au dat credit iar, prin declararea insolvenţei, băncile nu mai pot recupera banii de la aceste firme aflate în insolvenţă.

Această lege a insolvenţei este un ajutor perfect pentru oamenii de afaceri fără caracter deoarece, după ce ei acumulează datorii de la firmele partenere sau bănci (în unele cazuri colaborarea cu alte firme a fost şi de 6 ani), ei îşi cer insolvenţa, iar după câteva zile sau săptămâni judecătorul le-o acordă astfel încât din acel moment între aceşti "hoţi financiari" şi firmele care le-au dat plata pentru marfă la 2-3 luni de la livrare se aşază un ZID pe care firmele sau băncile păgubite nu-l pot trece din punct de vedere juridic.
În momentul de faţă este o avalanşă naţională de insolvenţe datorită faptului că aceşti "escroci financiari" au auzit de la alţii că procedura de insolvenţă îi protejează pe hoţii financiari astfel încât îşi declară voit insolvenţa pentru a nu plăti banii datoraţi firmelor partenere sau băncilor.
Nu este corect ca statul român să ajute prin Legea INSOLVENŢEI nişte hoţi să fure, furtul lor fiind protejat de această lege a insolvenţei, în detrimentul celorlalţi parteneri care i-au creditat cu marfa sau al băncilor care le-au dat credite.

Şi dacă ideea prin care Legea insolvenţei este menită să ajute o companie la reorganizare ar fi adevărată, tot nu ar fi corectă! Deoarece ar ajuta o firmă să se reorganizeze, dar punând un ZID între ea şi creditori, practic îi păgubeşte şi îi blochează financiar pe creditori (firmele partenere şi băncile care au dat împrumut). Deci, nu este corect ca o firmă să se "reorganizeze" cu banii foştilor parteneri creditori şi ai băncilor de la care au luat împrumut şi nu vor să-i achite. Din experienţa mea toţi cei care şi-au cerut insolvenţa dau mincinos vina pe "criză", dar ei au alte firme pe care îşi continuă activatea, iar bunurile personale ale acţionarilor acestor firme sunt foarte valoroase.

Această lege ar trebui anulată sau modificată astfel încât lichidatorul să încheie procesul de insolvenţă în maximum 3 luni de la deschiderea procedurii de insolvenţă, cei care îşi cer insolvenţa pentru a păgubi băncile sau creditorii să primească pedeapsă cu închisoarea între 10 şi 15 ani, iar acţionarii firmelor care sunt în insolvenţă să poată fi executaţi de către executor pe conturile şi pe bunurile personale sau pe celelalte firme unde au acţiuni astfel încât ZIDUL de protecţie dat de Legea insolvenţei să DISPARĂ.

Statul român este într-un moment în care chiar nu are bani, dar eu vreau să aduc o idee prin care statul român ar putea obţine peste zece miliarde de euro prin executarea automată şi imperativă a acţionarilor firmelor ce se află acum în insolvenţă deoarece aceşti escroci financiari care au adus o firmă în insolvenţă şi-au mutat bunurile pe alte firme (în foarte multe cazuri chiar cu nume similar) astfel încât ei au bunuri personale foarte valoroase, iar activitatea economică o desfăşoară pe alte firme, care, "incredibil", nu sunt în insolvenţă. Aceste firme intrate în insolvenţă au toate datorii mari la statul român prin neplata TVA şi a impozitului pe profit. Doar în prima jumătate a anului 2010 în România au intrat în insolvenţă peste 24.000 de firme.
Un alt aspect groaznic pentru economia românească este faptul că băncile refuză în ultima vreme să mai dea credite firmelor, deoarece este o avalanşă de insolvenţe astfel încât băncile au pagube enorme nerecuperându-şi banii. Dacă băncile ar da credite firmelor, în România s-ar putea face investiţii care să dezvolte ţara, dar pentru aceasta, băncile trebuie să ştie că îşi recuperează banii de la firme prin executarea automată a acţionarilor firmelor ce au luat credit.
Nu este corect ca, dacă executorul are titlul executoriu asupra unei companii care intră în insolvenţă, să nu poată executa, pe baza acestui titlu executoriu, bunurile şi conturile personale ale acţionarilor, cât şi noile firme pe care activează aceştia.

Poliţia şi Procuratura nu îşi fac treaba deloc: ori dau neînceperea urmăririi penale în cazul celor care nu achită filele cec, ori dau o amendă între 500 şi 1500 lei. Fila cec neachitată este un furt demonstrat şi totuşi Procuratura favorizează hoţii financiari, iar firmele, ca şi a mea, care dau impozite mari la statul român nu mai pot să-şi recupereze banii, deoarece nu se aplică pedeapsa cu puşcărie între 3 şi 15 ani (aşa cum prevede legea) pentru cei care nu plătesc filele cec deşi au luat marfa. Un important motiv pentru care procurorii dau soluţia neînceperii urmăririi penale în cazul neachitării filelor cec este dorinţa lor de-a scăpa de dosare astfel încât cei care nu plătesc filele cec nu intră în puşcărie. Procurorii motivează NUP prin expresii penibile de genul: "inculpatul regretă fapta", "inculpatul nu a refuzat plata filei cec cu voinţă", "inculpatul nu a avut antecedente penale" etc, firmele păgubite în acest caz nemaiputând recupera banii. După ce dosarul stă la Poliţia economică în medie 1 - 2 ani, iar procurorul dă neînceperea urmăririi penale, păgubiţii trebuie să dea în judecată Parchetul care a dat NUP. Cheltuielile cu avocaţii în cazul filelor cec neachitate a procedurii de insolvenţă sunt enorme, iar, din cauza faptului că aceşti hoţi care îşi declară insolvenţa nu sunt băgaţi în puşcărie, băncile sau firmele creditoare cheltuie bani foarte mulţi cu avocaţii şi procesele, în decurs de minimum 3 ani, iar rezultatul este NERECUPERAREA BANILOR. Ar trebui să existe o disciplină financiară în România, pentru ca ţara să progreseze. Aşa nu poate avansa o ţară, cu asemenea furturi între firme fără ca cineva să fie pedepsit.

Ar trebui ca şefii Poliţiei economice, şefii Parchetelor şi şefii instanţelor de judecată din fiecare judeţ să fie chemaţi împreună la o discuţie foarte serioasă în care să li se ceară de către ministrul de interne, ministrul de justiţie şi Procurorul General al României, să acţioneze foarte rapid în aceste dosare cu file cec neachitate, iar soluţia să fie în toate cazurile ÎNCEPEREA URMĂRIRII PENALE pentru ÎNŞELĂCIUNE, iar aceşti hoţi financiari care îşi permit să nu plătească o filă cec care este completată integral şi semnată şi pe baza căreia a luat marfă să fie pedepsiţi cu închisoare între 3 şi 15 ani, aşa cum prevede legea. Pentru remedierea situaţiei din România propun legile severe de mai jos, care ar trebui aplicate de urgenţă:

1. Acţionarii firmelor care refuză plata biletelor la ordin sau a filelor cec să fie judecaţi în regim de urgenţă şi să primească o pedeapsă între 10 şi 15 ani de închisoare, fără suspendare, cu executare! Procurorii şi judecătorii să nu poată da altă soluţie decât pedeapsa cu 10-15 de ani de închisoare, în funcţie de sumă.
2. Acţionarii amintiţi mai sus să nu mai poată să-şi înfiinţeze alte firme niciodată.
3. Acţionarii firmelor care îşi cer deliberat INSOLVENŢA companiei pentru a nu achita datoriile către furnizori sau bănci să fie pedepsiţi în regim de urgenţă cu minimum 10 ani de închisoare, fără suspendare, cu executare. Procurorii şi judecătorii să nu poată da altă soluţie decât pedeapsa cu 10-15 de ani de închisoare, în funcţie de sumă.
4. Executorul care are un titlu executoriu asupra unei firme să aibă dreptul de a trece DIRECT la executarea bunurilor personale şi a celorlalte companii unde au acţiuni acţionarii firmelor care nu au plătit datoriile către creditori, fără aprobarea instanţelor de judecată. Acţionarii firmelor aflate în stare de insolvenţă să poată fi executaţi de către executor asupra bunurilor personale şi acţiunilor pe care aceştia le deţin în alte firme.
5. Facturile neplătite care sunt semnate şi ştampilate la recepţie, după expirarea termenului de plată, să se poată învesti direct cu titlu executoriu fără proces comercial.
Firmele care sunt în insolvenţă nu au ajuns în această situaţie din cauza crizei, ci, dimpotrivă, ele creează criza, prin intrarea voită în insolvenţă.Leucuţă Valeriu este proprietarul companiei SC CABLE S.R.L din Oradea, care se ocupă cu importul de cablu de fibră optică, cu afaceri de 17 milioane de lei în 2009. 

Leucuţă Valeriu este proprietarul companiei "SC Cable SRL din Oradea, care se ocupă cu importul de cablu de fibră optică, cu afaceri de 17 mil. lei în 2009

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.02.2011

 


Musafir

#32669 Re: Re: Re: Re: Re: Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit

2015-01-25 18:44

#32665: - Re: Re: Re: Re: Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit 

 Betiv prost si ordinar, in afara de cernev, talivani, altceva nu mai stii. Esti un retardat. Nu degeaba rad toti de tine si fac misto de neamul tau. Impotentul controlului final. 

SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

#32670 SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

2015-01-25 18:46

CUM AM ARATAT MAI SUS SE ACHITA TOATA SUMA LA INDIVID IN FUNCTIE DE TABELUL DE CREANTE ACHITARI SUME  SI INAINTE SI DIN TIMPUL   INSOLVENTEI DUPA UN PLAN BINE STABILIT PE LEGEA 85/2006 CU PENALIZARILE DE INTARZIERE PRIN DAUNE-INTERESE ADUSE FIECARUIA IN PARTE CALCULATE LA CURSUL BNR,  SCRIE IN LEGE CINE DORESTE SA CAUTE, DUPA UN PROGRAM BINE  STABILIT SI EXACT CUM NI S-AU ACHITAT SI CONCEDIILE DE ODIHNA  IN ORDINE ALFABETICA SI PE RAND FIECARUIA IN PARTE SUMA INTREAGA/PERSOANA IN TABEL SI EVIDENTIERE CLARA A ACHITARILOR TOATE FARA ALTE ABATERI..., SI SA SPUNEM CONDUCATORILOR NOSTRI CEEA CE DORESC EI NU PERMITE LEGEA, DIN ACELASI MOTIV DE A NU APAREA ILEGALITATI, LEGEA EVITA ASTFEL DE SITUATII DE ACHITARI IN RATE SPECIFICAND ACHITARI SUME DIN ACTE PE CARE LE DETINEM NOI CREDITORII SALARIATI DISPONIBILIZATI SI ADMINISTRATORUL JUDICIAR ( av. PIPEREA) ARE OBLIGATII PE LEGEA 85/2006 SA LE INSCRIE LA ACHITARI EXACT CA IN LEGE SUMA TOATA ACTE CREANTE, SPECIFICAND ACHITARI SI PERIOADE BINE STABILITE PE LEGE, DEOARECE FIIND FOARTE MULTI CREDITORI SI IMPLICAND SALARIATII CARE N-AU NICIO PROTECTIE, ACESTIA SUNT ASIGURATI CA-SI PRIMESC CU PRIORITATE SI TOATA SUMA INDIFERENT DE CE DORESC ALTII.

Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei

http://www.unpir.ro/downloads/legislatie/

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

NE VOM INTILNI CURIND RETARDATI CERNEVISTI.

#32671 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit

2015-01-25 19:08

#32669: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit 

 SA TINETI MINTE ASTIA 4 TALIBANI CERNEVISTII;NICI IN CELE MAI URITE VISE NU ATI PATIT,CEEA CE VOI FACE.

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 19:11



Musafir

#32673 Sa vezi si sa nu crezi? Pe scurt ... e groasa:

2015-01-25 19:13

#32654:
CLICK: 
Salariile compensatorii, plătite din producţia proprie

1. Guvernul şi-a luat mâna de pe disponibilizaţii Oltchim.

2. Disponibilizaţi vor primi salariile compensatorii, în rate de câte 650 lei, din vânzarea SPV-ului.

3. Rominslov SPRL şi BDO Business Restructuring SPRL, au anunţat, că nu au soluţii pentru salvarea combinatului; avocaţii au declarat că societatea se va închide, cel mai probabil, în primăvara acestui an.

4. Salariile compensatorii ale disponibilizaţilor, folosite deja de echipa de manageri a combinatului.

5. Banii de la CAR au fost folositi pentru cheltuielile combinatului.

6.
Drepturile salariale înscrise la masa credală precum şi salariile compensatorii cuvenite personalului disponibilizat au rang de prioritate superior, iar plata lor va fi reglementată prin planul de reorganizare.

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-25 19:14


SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

#32675 Cu insolvenţa nu-i de glumit!

2015-01-25 19:22

#32673: - Sa vezi si sa nu crezi? Pe scurt ... e groasa: LEGEA SPECIFICA SI VANZARI SI LICHIDARI DE BUNURI PENTRU ACHITARE...ETC., ARE MAI MULTE CAI, PLANUL DE REORGANIZARE TREBUIE SA TREACA DE AGA SI DUPA DE JUDECATORUL-SINDIC APROBA, ALFEL PICA TOATA GARGARA LOR SI VOR PLATII CU NEAMUL LOR TOT DACA TREC PESTE LEGE:

 1. NU EXISTA ASA CEVA CAND PESTE TOT SE DISCUTA DE ACHITARI SALARII PLATI COMPENSATORII PENTRU A FI ACHITATE URGENT, CHIAR SI PIPEREA AUCAND AMINTE CA ARE DE ACHITAT 9 MILIOANE EURO SI LIVIU POP ACEEASI EXPRIMARE A AVUT-O CA TREBUIE ACHITATE CU  PRIORITATE;

2. AM ARATAT CEEA CE S-A SPUS VERBAL DE CATRE   LIVIU POP ESTE ILEGAL PE LEGE, NU SE POATE APLICA SI  SE INCALCA LEGEA, NU AU VOIE SA ACHITE IN RATE, PENTRU CA LEGEA SPECIFICA SUMA DIN ACTE TOATA SI FARA ABATERI FIIND PRIORITARI LA ACHITARE CONFORM TABELULUI DE CREANTE DINAINTE DE INSOLVENTA SI IN TIMPUL INSOLVENTEI PLATI;

3. NU AU SOLUTII, ACESTIA POT PARASII ORICAND OLTCHIM SI LI SE IMPUTA SI PAGUBA CREATA IN ACEASTA PERIOADA EI FIIND ASIGURATI PENTRU ASEMENEA SITUATII;

4. LEGEA 85/2006 SPECIFICA SI RECUPERAREA CU PREJUDICIUL CREAT DE LA CONDUCEREA CARE A CAUZAT ACEASTA ILEGALITATE IN PERIOADA ACEASTA DE INSOLVENTA SI SA NU DEPASEASCA 3 ANI DE LA FAPTA COMISA;

5. PUNCTUL 4 SI LEGEA ARE SI STATUT PENAL, SE POATE CONSIDERA DETURNARE DE SUME PLATI IN ALTE SCOPURI DECAT CELE CARE ERAU PREVAZUTE EXTINZANDU-SE PANA LA RECUPERAREA PAGUBEI SI CU LEGEA PENALA IN COMPLETARE PENTRU FAPTELE CREATE PEDEPSELE FIIND MAI MARI;

6. Drepturile salariale înscrise la masa credală precum şi salariile compensatorii cuvenite personalului disponibilizat au rang de prioritate superior, iar plata lor va fi reglementată prin planul de reorganizare.