Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#32701 Oltchim a realizat anul trecut afaceri de 141,2 milioane de euro si un export de 100 milioane euro

2015-01-26 00:41

http://www.impactreal.ro/ Data publicarii: 25-01-15

Săptămâna trecută, administratorii judiciari şi conducerea executivă a societăţii Oltchim SA Râmnicu Vâlcea au prezentat un scurt bilanţ sub forma unui comunicat de presă, după exact doi ani de la declararea procedurii insolvenţei la întreprindere. Faptul că situaţia economico-financiară a SC Oltchim SA s-a îmbunătăţit reiese şi din comparaţia rezultatelor economico-financiare preliminate ale anului 2014, comparativ cu anul 2013. Astfel, SC Oltchim SA a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 141,2 milioane de euro, export de peste 100 de milioane de euro şi un indicator EBITDA strict pentru producţie (rezultat din exploatare şi amortizare) de minus 9,35 milioane de euro. Din datele prezentate rezultă că, în anul 2014, comparativ cu anul 2013, cifra de afaceri a SC Oltchim SA a crescut cu 28,5 milioane de euro, respectiv cu 25%, vânzările la export au crescut cu 30,6 milioane de euro, respectiv cu 44%, EBITDA s-a
îmbunătăţit cu 36,8 milioane de euro, EBITDA preliminată 2014 fiind cea mai bună înregistrată în ultimii trei ani. Acest lucru s-a reflectat atât în creşterea gradului de utilizare a capacităţilor de producţie (circa 27% în prezent, faţă de doar 6% în prima lună de la declararea insolvenţei), dar şi în îmbunătăţirea semnificativă a rezultatelor economico-financiare ale SC Oltchim SA. Începând cu trimestrul al patrulea al anului 2014, indicatorul EBITDA lunar al SC Oltchim SA a fost pozitiv. „Este pentru prima dată, în ultimii trei ani, când SC Oltchim SA reuşeşte acest lucru. Activitatea SC Oltchim SA a înregistrat rezultate pozitive, respectiv EBITDA lunar pozitiv, începând cu octombrie 2014. Aceste rezultate pozitive s-au înregistrat, în principal, datorită eforturilor conjugate ale actualei echipe de conducere de la SC Oltchim SA şi a salariaţilor, concretizată prin recâştigarea încrederii clienţilor externi, prin faptul că societatea poate livra fără întreruperi şi de o calitate superioară produsele contractate şi, într-o pondere redusă, ca urmare a scăderii preţului la petrol.”, se spune, printre altele, în comunicatul de presă al conducerii SC Oltchim SA.

Produsele polioli-polieteri au o pondere de 75% în cifra de afaceri


Activitatea SC Oltchim SA, prin specificul produselor realizate, este strâns legată de piaţa externă (circa 70% din cifra de afaceri), dar şi de piaţa petrolului. SC Oltchim SA produce în prezent trei categorii de produse: grupa de produse polioli-polieteri, cu o pondere de 75% din cifra de afaceri; grupa de produse clorosodice, cu o pondere de 22% în cifra de afaceri; grupa de produse oxo-alcooli, aici ponderea fiind de numai 3% în cifra de afaceri, datorită faptului ca instalaţia de oxo-alcooli a fost repornită mai târziu, respectiv în luna septembrie 2014. Principala materie primă utilizată în procesul de fabricaţie, atât la grupa de produse polioli-polieteri, cât şi la grupa de produse oxo-alcooli, este propilena (63% din valoarea totală a materiilor prime a SC Oltchim SA o reprezintă propilena), aceasta fiind un derivat al petrolului. Având în vedere că produsele polioli-polieteri şi oxo-alcooli sunt fabricate din
propilenă, acestea sunt, la rândul lor, derivate ale petrolului. Pentru propilenă, polioli-polieteri şi oxo-alcooli, preţurile de achiziţie şi vânzare sunt stabilite în raport de cotaţiile internaţionale. În momentul în care cotaţia petrolului a început să înregistreze scăderi, s-au înregistrat scăderi atât la cotaţia propilenei, cât şi la preţurile produselor fabricate de SC Oltchim SA: polioli-polieteri şi oxo-alcooli. Propilena este achiziţionată de SC Oltchim SA deopotrivă de pe piaţa internă şi de pe cea externă, preţurile negociate prin contracte fiind în strânsă corelare cu cotaţiile internaţionale. În momentul când cotaţia internaţională a petrolului a scăzut, s-a redus şi cotaţia internaţională a propilenei şi, implicit, preţul de achiziţie a propilenei achiziţionată de SC Oltchim SA. Efectul de scădere s-a resimţit, însă, şi asupra produselor fabricate de SC Oltchim SA, respectiv
polioli-polieteri şi oxo-alcooli. Dacă, la polioli-polieteri, reducerea cotaţiilor internaţionale s-a făcut după o perioadă de două luni din momentul reducerii cotaţiilor petrolului (şi, implicit, la propilenă), la oxo-alcooli reducerea preţurilor de vânzare a fost chiar mai mare decât reducerea preţurilor la propilenă, astfel încât, la jumătatea lunii decembrie 2014, SC Oltchim SA a trebuit să oprească această instalaţie. Activitatea SC Oltchim SA a înregistrat rezultate pozitive, respectiv EBITDA lunar pozitiv, începând cu octombrie 2014. Aceste rezultate pozitive s-au înregistrat, în principal, datorită eforturilor conjugate ale actualei echipe de conducere şi a salariaţilor, concretizată prin recâştigarea încrederii clienţilor externi, prin faptul că societatea poate livra fără întreruperi şi de o calitate superioară produsele contractate şi, într-o pondere redusă, ca urmare a scăderii preţului
petrolului.

Gradul de utilizare a capacităţilor de producţie este 27%

Instabilitatea preţului pe piaţa petrolului creează mari probleme în activitatea SC Oltchim SA, în sensul că nu există o predictibilitate a preţului produselor finite, iar clienţii societăţii preferă contracte pe termen scurt şi foarte scurt, în cantităţi minime, aşteptând stabilizarea preţului. La finele anului 2012, când activitatea SC Oltchim SA a fost oprită din cauza problemelor financiare, pieţele externe de desfacere au fost pierdute de societate, iar clienţii externi s-au reorientat către alţi furnizori, nemaiavând încredere în capacitatea societăţii de a-şi onora comenzile. De aceea, la finele lunii ianuarie 2013, o dată cu intrarea în procedura insolvenţei, activitatea societăţii a fost practic reluată de la zero. Recâştigarea pieţei externe s-a făcut treptat, procesul fiind unul foarte dificil. Astfel, în primele trei luni după intrarea în insolvenţă, SC Oltchim SA a livrat circa 2.300 de tone
lunar polioli, treptat ajungându-se la o medie de 4.000 de tone lunar în semestrul I 2014 şi la o medie 6.000 de tone lunar, începând cu luna octombrie 2014. Acest lucru s-a reflectat atât în creşterea gradului de utilizare a capacităţilor de producţie (de 27% în prezent, faţă de circa 6% în prima lună de la declararea insolvenţei), cât şi în îmbunătăţirea semnificativă a rezultatelor economico-financiare ale SC Oltchim SA. Începând cu trimestrul IV 2014, indicatorul EBITDA lunar al SC Oltchim SA a fost pozitiv. Este pentru prima dată, în ultimii trei ani, când SC Oltchim SA reuşeşte acest lucru. Faptul că situaţia economico-financiară a SC Oltchim SA s-a îmbunătăţit reiese şi din comparaţia rezultatelor economico-financiare preliminate ale anului 2014, comparativ cu anul 2013. Astfel, SC Oltchim SA a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 141,2 milioane de euro, export de peste 100 de milioane de euro şi un indicator EBITDA strict pe producţie (rezultat din exploatare şi amortizare) de minus 9,35 milioane de euro. Din datele prezentate rezultă că, în anul 2014, comparativ cu anul 2013, cifra de afaceri a SC Oltchim SA a crescut cu 28,5 milioane de euro, respectiv cu 25%, iar vânzările la export au crescut cu 30,6 milioane de euro, respectiv cu 44%, EBITDA s-a îmbunătăţit cu 36,8 milioane de euro, EBITDA preliminată 2014 fiind cea mai bună înregistrată în ultimii trei ani. Creşterea producţiei şi recâştigarea pieţelor (majoritatea externe) s-au făcut treptat, cifra de afaceri a SC Oltchim SA majorându-se lună de lună. Acest lucru s-a reuşit în principal din surse proprii, societatea necontractând credite pentru a finanţa capitalul de lucru, iar stocurile de produse finite au prezentat valori scăzute, de circa 1,5 milioane de euro, care însă au avut o viteză de rotaţie de cinci zile, SC Oltchim SA reuşind astfel să valorifice foarte repede producţia realizată şi, implicit, să se poată autofinanţa.

Se doreşte vânzarea Oltchim către un cumpărător eligibil

Referitor la funcţionarea în continuare a societăţii, conducerea SC Oltchim SA precizează în comunicatul de presă că, la data de 7 ianuarie 2015, a fost publicat tabelul definitiv al creanţelor (a se vedea în acest sens Buletinul Procedurilor de Insolvenţă nr. 230/7 ianuarie 2015). Etapele ulterioare ale procedurii insolvenţei SC Oltchim SA, aduse la cunoştinţa creditorilor în data de 4 decembrie 2014, sunt următoarele: 5 februarie 2015 - propunerea planului de reorganizare, conform art. 94, din Legea nr. 85/2006, şi depunerea acestuia în conformitate cu prevederile art. 98, alin. 1 din Legea nr. 85/2006; 9 februarie 2015 - publicarea în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă a anunţului referitor la planul de reorganizare, cu respectarea prevederilor art. 99, alin. 2 din Legea nr. 85/2006; intervalul 2 martie 2015 - 10 martie 2015 - votarea planului în cadrul Adunării creditorilor, în conformitate cu prevederile art. 99, alin 21, coroborate cu prevederile art. 100 din Legea nr. 85/2006. În temeiul art. 101 alin. 1 din Legea nr. 85/2006, în termen de 15 zile de la depunerea la tribunal a procesului-verbal al Adunării creditorilor de la SC Oltchim SA, prin care planul a fost aprobat, judecătorul sindic trebuie să se pronunţe asupra confirmării planului de reorganizare. Strategia de reorganizare care va fi propusă creditorilor spre aprobare presupune îmbunătăţirea în continuare a rezultatelor economico-financiare, consolidarea şi păstrarea echilibrului financiar al SC Oltchim SA, precum şi vânzarea SC Oltchim SA către un cumpărător eligibil. Astfel, în ceea ce priveşte consolidarea şi păstrarea echilibrului financiar, se are în vedere prin programul de reorganizare efectuarea de îmbunătăţiri tehnologice, în principal la Instalaţia de electroliză cu membrană (schimbarea electrolizoarelor). Aceste lucrări vor îmbunătăţi rezultatele economico-financiare, prin reducerea consumurilor specifice (în principal la energia electrică), îmbunătăţirea calităţii produselor fabricate (sodă caustică lichidă) şi creşterea gradului de utilizare a capacităţilor de producţie. În ipoteza identificării şi atragerii unor surse viabile de finanţare, se vor reporni instalaţiile de anhidridă ftalică şi dioctiftalat, care vor conduce la creşterea în continuare a gradului de utilizare al capacităţilor de producţie, a cifrei de afaceri şi a rentabilităţii SC Oltchim SA. Societatea a raportat în primele nouă luni din 2014 afaceri de 436 de milioane de lei (circa 100 de milioane de euro), mai mari cu 21,3%, faţă de perioada similară din anul 2013, în timp ce pierderile s-au redus cu numai 8%, la 159,2 milioane de lei (36,3 milioane de euro). În primele nouă luni din anul trecut, SC Oltchim SA a crescut gradul mediu de utilizare a capacităţilor de producţie de la 19,6%, la 23,12%. Valoarea exporturilor realizate de SC Oltchim SA a urcat în intervalul analizat cu aproape 38%, de la 48,8 milioane de euro, la 67,3 milioane de euro. Numărul mediu de salariaţi a scăzut în perioada ianuarie-septembrie cu 21%, la 2.278 de persoane, de la 2.890 de angajaţi în primele nouă luni din anul trecut. SC Oltchim SA înregistra, la sfârşitul lunii septembrie 2014, creanţe şi datorii totale de 3,7 miliarde de lei, în creştere cu 1%, faţă de 3,66 miliarde de lei, în perioada similară din 2013. „Reducerea pierderilor s-a reuşit printr-o mult mai bună utilizare a resurselor financiare, eliminarea tuturor cheltuielilor care nu erau strâns legate de activitatea de producţie (s-au redus la minim cheltuielile cu terţii, contractele de prestări servicii, s-au anulat toate contractele de consultanţă). Faptul că s-au îmbunătăţit rezultatele lunare înregistrate de SC Oltchim SA rezultă şi din comparaţia
rezultatelor înregistrate în luna septembrie 2014, comparativ cu februarie 2013, prima lună după intrarea în procedura insolvenţei, la 30 ianuarie 2013.”, susţineau administratorii judiciari ai SC Oltchim SA. Potrivit raportului conducerii SC Oltchim SA, societatea a vândut, în perioada ianuarie-septembrie 2014, produsele chimice atât pe piaţa locală (peste 31% din cifra de afaceri), cât şi pe cea internaţională (circa 69%). Sistemul de management integrat calitate mediu (ISO 9001 şi ISO 14001) al SC Oltchim SA a fost recertificat în anul 2014 de organismul TUV Management Service, certificarea fiind valabilă până în anul 2017.


Musafir

#32702 Disponibilizaţii de la Oltchim vor primi răspunsuri cu privire la plăţile compensatorii până în 5 fe

2015-01-26 00:43

Disponibilizaţii de la Oltchim vor primi răspunsuri cu privire la plăţile compensatorii până în 5 februarie

Miercuri, 21 ianuarie, ministrul delegat pentru Dialog Social din Guvernul Ponta Liviu Pop, a fost prezent la Râmnicu Vâlcea unde, în sala de şedinţe a Prefecturii Vâlcea, alături de prefectul Dumitru Cornoiu, subprefectul Aurora Gherghina, deputatul Constantin Rădulescu, senatorul Laurenţiu Coca şi o delegaţie a protestatarilor împreună cu liderul de sindicat, Mihai Diculoiu, pentru a discuta situaţia combinatului Oltchim.

 

 

 

În acelaşi timp,  afară aşteptau soluţia aproximativ 100 de disponibilizaţi de la Oltchim care au protestat, cerând salariile promise în urmă cu doi ani când au fost concediaţi de la combinatul chimic, care au scandat lozinci antiguvernamentale şi au cerut soluţii şi răspunsuri concrete cu privire la plăţile compensatorii.

 

 

 

Cu această ocazie, ministrul delegat pentru Dialog Social, Liviu Pop, a declarat că disponibilizaţii de la Oltchim vor primi un răspuns privind plata salariilor compensatorii până pe data de 5 februarie.

 

 

 

"Problema disponibilizaţilor de la Oltchim este cunoscută de Guvernul României. Există un protocol însă realizat de administratorul judiciar al combinatului, ce va fi publicat până în 5 februarie, în care este prevăzut planul de reorganizare a combinatului, dar şi plata datoriilor pe care le are societatea. Asta include şi datoriile către cei 1.000 de disponibilizaţi din anul 2013. Oamenii vor fi deci informaţi cât de curând despre cum vor fi acordate aceste plăţi", a precizat Liviu Pop.

 

 

 

El a anunţat şi faptul că există o scrisoare de intenţie din partea unui consorţiu chinez interesat de preluarea combinatului vâlcean.

 

 

 

"Înainte de a ajunge la Râmnicu Vâlcea, m-am întâlnit cu domnul ministru Tudose (Mihai Tudose, ministrul Economiei, Comerţului şi Turismului - n.r.), care m-a informat că există o scrisoare de intenţie din partea unui consorţiu chinez interesat de preluarea combinatului. Mai multe detalii va oferi domnul ministru", a spus Liviu Pop.

 

 

 

1.000 de salariaţi ai Oltchim au fost disponibilizaţi, în vara anului 2013, într-un proiect de restructurare a combinatului.

 

 

Oltchim, cel mai mare agent economic din judeţul Vâlcea, se află de doi ani în procedură de insolvenţă şi a trecut prin mai multe etape eşuate de privatizare

http://www.ramnic.ro/articole/

 

 

CREANTELE OLTCHIM.

#32703 Liviu Pop: Disponibilizații de la Oltchim vor primi răspunsuri cu privire la plățile compensatorii p

2015-01-26 00:48

Liviu Pop: Disponibilizații de la Oltchim vor primi răspunsuri cu privire la plățile compensatorii până în 5 februarie

http://www.digi24.ro/

Ministrul delegat pentru Dialog Social, Liviu Pop, a declarat miercuri la Râmnicu Vâlcea că disponibilizații de la Oltchim vor primi un răspuns privind plata salariilor compensatorii până în 5 februarie.

„Problema disponibilizaților de la Oltchim este cunoscută de Guvernul României. Există un protocol însă realizat de administratorul judiciar al combinatului, ce va fi publicat până în 5 februarie, în care sunt prevăzute planul de reorganizare a combinatului, dar și plata datoriilor pe care le are societatea. Asta include și datoriile către cei 1.000 de disponibilizați din anul 2013. Oamenii vor fi deci informați cât de curând despre cum vor fi acordate aceste plăți”, a precizat Liviu Pop.

El a anunțat și faptul că există o scrisoare de intenție din partea unui consorțiu chinez interesat de preluarea combinatului vâlcean.

„Înainte de a ajunge la Râmnicu Vâlcea, m-am întâlnit cu domnul ministru Tudose (Mihai Tudose, ministrul Economiei, Comerțului și Turismului — n.r.), care m-a informat că există o scrisoare de intenție din partea unui consorțiu chinez interesat de preluarea combinatului. Mai multe detalii va oferi domnul ministru”, a spus Liviu Pop, potrivit Mediafax.

Aproximativ 100 de disponibilizați de la Oltchim au protestat, miercuri seară, în fața Prefecturii din Râmnicu Vâlcea cerând salariile promise în urmă cu doi ani când au fost concediați de la combinatul chimic. Protestatarii au scandat lozinci antiguvernamentale și au cerut soluții și răspunsuri concrete cu privire la plățile compensatorii.

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-26 05:16


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-26 05:58



Musafir

#32706 Disponibilizaţii de la Oltchim, întâlnire cu ministrul Economiei

2015-01-26 08:23

Disponibilizaţii de la Oltchim, întâlnire cu ministrul Economiei

În cursul acestei săptămâni va avea loc o întâlnire a noului ministru al Economiei cu reprezentanţi ai disponibilizaţilor de la Oltchim. Informaţia a fost făcută public de ministrul pentru Dialog Social, Liviu Pop, cu prilejul prezenţei sale la Râmnicu Vâlcea, pe aceeaşi problemă. Încă nu s-a stabilit locaţia întrunirii, dacă va avea loc la sediul ministerului ori la Instituţia Prefectului. Potrivit afirmaţiilor făcute de Pop, ministrul Economiei, Mihai Tudose, s-a declarat interesat să aibă un dialog cu cei aproape o mie de disponibilizaţi ai combinatului Oltchim şi Rafinăriei Arpechim. Nu mai este o noutate faptul că foştii salariaţi de pe platforma chimică acuză că nu şi-au primit banii aferenţi disponibilizării lor.


Musafir

#32707 sobolani din canalizarile oltchimului,cititi bine;cernev,ghioca,marcela,cap de cal si burdoaza

2015-01-26 10:20

#32659: - Re: Re: nu te pune nimeni sa intri si sa te bagi in seama marcelo,ziiiit 

 jegosiiiiiiiii, voi sunteti cernevistilor pt. ca voi v ati bagat precum o flegma sau un furuncul ati uitat?

Ordonanta de urgenta nr. 86/2006 - Unpir

#32708 Ordonanta de urgenta nr. 86/2006 - Unpir

2015-01-26 10:20

Ordonanta de urgenta nr. 86/2006 - Unpir

http://www.unpir.ro/downloads/

Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei - Unpir

 

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

#32709 Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

2015-01-26 11:10

Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

#32710 OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

2015-01-26 11:11

OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare

Art. 7. - Persoanele concediate in conditiile prezentei ordonante de urgenta beneficiaza de urmatoarele drepturi:

 

a) indemnizatie de somaj, stabilita potrivit reglementarilor legale in vigoare;

 

b) venit lunar de completare;

 

c) plati compensatorii acordate de catre operatorii economici din bugetele de venituri si cheltuieli ale acestora, in conformitate cu prevederile contractelor colective sau individuale de munca aplicabile, respectiv incheiate la nivelul fiecarui operator economic.

 

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 36/2013 privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate prin concedieri colective efectuate in baza planurilor de disponibilizare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 251, din 30 aprilie 2013.

 

  

H.G. 241/08.05.2013

#32711 H.G. 241/08.05.2013

2015-01-26 11:12

H.G. 241/08.05.2013

 

 

http://arhiva.gov.ro/ accesati link si descarcati H.G. 241/08.05.201

Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004

#32712 Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004

2015-01-26 11:14

Legea 571/2003 coroborată cu HG 44/2004 privind

Codul fiscal

cu normele metodologice de aplicare

 

Text  valabil pentru anul 2014, actualizat prin mijloace informatice. Aceasta nu este o republicare.

 

Ultima actualizare: Ordonanţa  Guvernului nr. 46  din 26 iunie 2014

http://static.anaf.ro/

CAP. 3

Venituri din salarii

ART. 55 Definirea veniturilor din salarii

(1) Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani şi/sau în natură obţinute (deci obtinute nu datorate) de o persoană fizică ce desfăşoară o activitate în baza unui contract individual de muncă sau a unui statut special prevăzut de lege, indiferent de perioada la care se referă, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acordă, inclusiv indemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă.

ART. 59 Obligaţii declarative ale plătitorilor de venituri din salarii

(1) Plătitorii de venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului au obligaţia să completeze şi să depună declaraţia privind calcularea şi reţinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit în termenul prevăzut la art. 93 alin. (2) {la ANAF}.

DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013:

#32713 DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013:

2015-01-26 11:17

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

DECIZIA NR... DIN DATA DE 15.05.2013.

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013
 

http://portal.just.ro/

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

ATENTIE!
Prezentra Lege a fost abrogata de noua Lege a Insolventei: Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi Legea 85/2014 raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 359 din 21 aprilie 2006

  • OUG nr. 86/2006
  • OUG nr. 173/2008
  • OG 1/2010
  • Legea nr. 25/2010
 

 S.C.Oltchim S.A se judeca pe legea insolventei aprobata de judecatorul-sindic in ianuarie 2013.

#28417 Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM )SC OLTCHIM SA RM VALCEA 2011-2014

#28418 OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

#28419 Re: Re: H.G. 241/08.05.2013

 

 DECIDE:

Incepand cu data de 14.06.2013, inceteaza contractul individual de munca (CIM ):

#28420 Re: Re: CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) si toate drepturile cuvenite salariatului, fiecaruia in functie de creantele neachitate inpotriva S.C. Oltchim S.A.

  CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CREÁNȚĂ s.f. Drept pe care îl are creditorul asupra unei sume de bani ce i se datorează; (concr.) titlu, înscris care confirmă acest drept. [Pron. cre-an-. / < fr. créance].

Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

CREÁNȚĂ s.f. act prin care se constată dreptul creditorului de a primi o sumă de bani de la debitor. (< fr. créance)
Sursa: MDN (2000) | Adăugată de raduborza | Semnalează o greșeală | Permalink

#28421 Re: Re: CE SPUNE CODUL FISCAL DESPRE VENITURI SALARIALE

UNDE SUNT BANII????

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) 2011-2014

#32714 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) 2011-2014

2015-01-26 11:22

 

 

 

 

 

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2010 ABROGATA

 

Decizia din data de 15.05.2013  DECIDE: Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

 

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

 

Art38.

 

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

 

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

 

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

 

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

 

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

 

Art. 39

 

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

 

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

 

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

 

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

 

 

 

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

 

CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ

 

M. Drepturi si obligatii generale ale partilor

 

1. Salariatul are , in principal, urmatoarele drepturi:

 

    a) dreptul la salarizare pentru munca depusa;

 

    n) alte drepturi prevăzute de lege sau de contractele colective de muncă aplicabile

 

4. Angajatorului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:

 

  a) sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca, anterior inceperii activitatii;

 

    a¹) sa acorde salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de munca, din contractul colectiv de munca aplicabil si din lege;

 

   c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;

 

    d) sa elibereze, la cerere, un document care sa ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si specialitate;

 

   g) sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor si sa opereze inregistrarile prevazute de lege;

 

       i) sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.

 

UNDE SUNT BANII????

 

DISPONIBILIZATII DE SASE ORI PAGUBITIUNDE

 

1. FARA LOC DE MUNCA SI DISPONIBILIZATI;

 

2. DISPONIBILIZARE CU PLATA DE BANI AJOFM  DIN ACESTIA PLATIM C.A.R. OLTCHIM SI PENALIZARI CU DOBANZI, DETURNAREA DE FONDURI BANI  PE TIMPUL CONDUCERII CET GOVORA MIHAI BALAN anul 2012, CARE A OPRIT PENTRU PLATA DIN SALARII, DAR CARE N-AU AJUNS LA DESTINATAR, NOI FIIND IN CONTINUARE NEVOITI SA ACHITAM PENALIZARI DE INTARZIERE SI RESTANTE;

 

3. CREANTA PLATI SALARII COMPENSATORII CONFORM CONTRACTULUI COLECTIIV DE MUNCA, anul 2013, IN FUNCTIE DE VECHIME NEPLATITA SI NEACHITATA, TINAND CONT CA SUNTEM LA PESTE UN AN  DISTANTA DE LA DISPONIBILIZARE, PIERDERILE FIIND LA ZI NEACHITATE FATA DE NOI SI N-AU AJUNS LA DESTINATARII DISPONIBILIZATI;

 

4. BLOCATI SI DETURNATI, SALARII COMPENSATORII CONFORM CONTRACTULUI COLECTIIV DE MUNCA, anul 2013, IN FUNCTIE DE VECHIME;

 

5. ANAF IMPOZITATI SI PILONUL II PENSII PRIVATE APAREM CU SUME DE BANI  PE CARE NOI NU-I AVEM;

 

6. INCALCAREA LEGII INSOLVENTEI 85/2006 SI TOATE LEGILE DE CATRE PIPEREA CU ASOCIATII &CO SI  NICULAE BALAN BDO Business Restructuring SPRL si restul participantilor....!!!!!!

 

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

 

UNDE SUNT BANII????

PARTIEEEEEEEEEEEEEE.........CONCEDII PLACUTE, aveti bani de bilete de avion, aveti bani de plinul la autorurisme, va ajung si de cadouri la amante sau familie...etc.

CREANTELE OLTCHIM.
Musafir

#32715 Exporturile Oltchim au crescut cu 44% în 2014

2015-01-26 11:42

Planul pentru reorganizarea Oltchim a fost deja finalizat şi se află pe circuitul de avizare, a declarat avocatul Gheorghe Piperea, unul din administratorii judiciari ai combinatului. El a precizat că, pe 9 februarie, planul de reorganizare va fi publicat.

Administratorii Oltchim au publicat un raport privind rezultatele financiare preliminare pe 2014, din care reiese că cifra de afaceri a combinatului a crescut la 141,19 milioane de euro, faţă de cele 112,68 milioane de euro raportate în 2013. De asemenea, vânzările la export s-au majorat, anul trecut, cu 44%, la 100 milioane de euro.

Administratorii susţin că EBITDA (profit înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) Oltchim, calculat strict pentru producţie, s-a îmbunătăţit cu 36,8 milioane de euro. Astfel, combinatul a înregistrat, anul trecut, o pierdere din exploatare de 9,3 milioane de euro, faţă de pierderea de 46,1 milioane de euro raportată în 2013.

Wojciech Zaremba, reprezentantul PCC în România (acţionar minoritar semnificativ al Oltchim), a declarat că modul în care administratorii au prezentat rezultatele financiare preliminare este total neprofesionist.

“Avem doar trei indicatori ai Oltchim. Nu este prezentată situaţia financiară reală, cu pierderea netă. Nu avem precizat nivelul datoriilor şi cum au evoluat acestea în perioada insolvenţei. Eu am informaţii că balanţa iese pe pierdere netă în 2014, iar situaţia companiei s-a degradat în ultimii doi ani. În acest context, este neserios să prezinţi totul cu optimism”.

În raportul dat publicităţii, echipa de administratori arată: “Activitatea Oltchim a înregistrat rezultate pozitive, respectiv EBITDA lunar pozitiv începând cu octombrie 2014. Aceste rezultate pozitive s-au înregistrat, în principal, datorită eforturilor conjugate ale actualei echipe de conducere şi ale salariaţilor, concretizate prin recâştigarea încrederii clienţilor externi, prin faptul că societatea poate livra fără întreruperi şi de o calitate superioară produsele contractate şi, într-o pondere redusă, ca urmare a scăderii preţului la petrol”.

Gheorghe Piperea a precizat că datoriile totale ale Oltchim sunt trecute în tabelul definitiv al creanţelor: “Regulile de raportare sunt diferite în procedura insolvenţei. Datoriile totale nu mai sunt trecute în bilanţ. Problema datoriilor este tratată în planul de reorganizare”.

http://www.energynomics.ro/exporturile-oltchim-

 


Musafir

#32716 Există grave greșeli de informare, cum ar fi: descrierea crizei Oltchim.

2015-01-26 13:24

http://www.laraport.ro/index.php/politica

Grup de consilieri locali atacă Strategia de Dezvoltare a Municipiului Râmnicu Vâlcea.

Scris de Mihai Livadaru
Luni, 26 Ianuarie 2015 09:21
Publicat în: Politica

Punct de vedere al Consilierilor Municipali PNL referitor la proiectul Strategiei de Dezvoltare a Municipiului Râmnicu Vâlcea:

Analiza Strategiei de Dezvoltare a Municipiului Râmnicu Vâlcea scoate în evidență carențe esențiale ale acestui document, foarte important pentru comunitatea noastră, care țin atât de lipsa informării adecvate sau a utilizării unor date reale, cât și de metodologia folosită de firma de consultanță. În rândurile ce urmează dorim să relevăm numai o parte, cea mai flagrantă, a acestor probleme și să propunem o alternativă de rezolvare fezabilă, astfel încât strategia de dezvoltare a Râmnicului să fie cu adevărat un document relevant și folositor administrației locale, comunității de afaceri și cetățenilor.

Problemele cele grave pe care acest document le are ,în prezent, sunt următoarele:

1) În general documentul este mult prea mare și stufos, având aproximativ 300 de pagini, ceea ce îl face greu de citit și extrem de plictisitor. Capitolele 1 și în special 2 sunt mult prea mari și pline de informații inutile despre geografie, geo-morfologie, geologie, soluri care nu au nici relevanță în raport cu subiectul documentului, nu sunt utilizate mai departe în analiza SWOT și în componenta de planificare strategică. De asemenea se repetă de 2 ori analiza SWOT și se prezintă excesiv de detaliat fostele și actualele programe operaționale, care oricum nu sunt finalizate și aprobate în întregime;

2) Există grave greșeli de informare, cum ar fi: descrierea crizei Oltchim ca urmare a privatizării sale (de fapt nicio data petrecută din păcate – pag.172) și care este complet contradictorie cu altă prezentare, corectă a situației (pag. 82); propunerea unor indicatori de performanță cu totul nepotriviți cum ar fi ”reducerea medie a timpului de transport maritim pentru produse industriale (naţionale și internaţionale)”; afirmații ridicole de genul: ”Agricultura constituie una dintre ramurile economice care prezintă un potenţial de dezvoltare însemnat, bazându-se pe un fond funciar agricol important ce poate asigura furnizarea materiilor prime pentru întreprinderile care activează în industria alimentară” - pag. 80;

3) Analiza demografică prezintă și ea probleme: prezentarea structurilor populației din punct de vedere etnic și religios nu are nici o semnificație pentru acest document. Cifrele referitoare la migrație sunt ridicol de mici, nu se coroborează cu rezultatele ultimilor 2 recensăminte și sunt prezentate confuz: nu se face distincția între cifre absolute și relative (rata migraţiei nu poate fi măsurată decât în procente și nu în cifre absolute);

4) În cazul serviciilor medicale lipsesc datele despre beneficiari – avem date numai despre infrastructură (număr paturi, număr medici/personal medical, număr unități medicale de diferite tipuri și forme de proprietate). Lipsesc date despre morbiditate în dinamică. De asemenea comparațiile cu restul județului nu sunt relevante: comparațiile ar trebui făcute cu alte municipii reședință de județ din regiunea Sud-Vest și din restul țării – această observaţie este valabilă nu numai pentru serviciile medicale;

5) Lipsește o analiză a activităților economice dominante în județele înconjurătoare: Alba, Sibiu, Argeș, Olt, Dolj, Gorj. O astfel de analiză ar trebui să fie comparată cu activitățile din județ/municipiu și identificate elementele de complementaritate și avantajele comparative/competitive ale județului/municipiului. S-ar putea face o matrice cu aceste zone/activități care ar trebui să reprezinte priorități pentru dezvoltarea județului/municipiului;

6) O analiza a bugetului și situației financiare, mai ales evoluția veniturilor, gradul de colectare pentru impozitele și taxele locale cu debit, evoluția arieratelor (atât pentru impozitele locale, cât și pentru cheltuieli), evoluția gradului de îndatorare, evaluarea capacității de îndatorare, structura cheltuielilor – în special cele operaționale/curente și cele de capital/investiții și evaluarea capacității de investire pentru perioada 2015-2020 – indicator esenţial pentru această strategie.

7) O analiză a modului de implementare și a impactului documentelor strategice anterioare, în special a PIDU pentru perioada 2007 – 2013 – documentul menționează numai lista și valoarea proiectelor;

8) Analiza SWOT este incompletă și nu are nici o concluzie – apare numai ca un element obligatoriu al strategiei, dar complet străin și inutil. Lipsită fiind de o concluzie, Analiza SWOT nu ajută cu nimic la definirea Viziunii, Misiunii și Obiectivului Strategic.

Există o confuzie evidentă în separarea mediului intern de cel extern: multe elemente de la Oportunități și Amenințări nu țin de mediul extern, ci de cel intern și deci sunt Puncte Tari sau Puncte Slabe. Sunt excesiv de multe elemente cuprinse în Analiza SWOT, fiind absolut necesară consolidarea lor, astfel încât pentru fiecare cadran ele să se limiteze la 10-15. Acest lucru se poate face prin combinarea elementelor asemănătoare și creșterea gradului de generalitate a definirii lor. Elementele din cadrane ar fi trebuit prioritizate în cursul unor sesiuni de focus-grupuri și apoi combinate elementele cele mai importante din cadranele SW cu cele similare din cadranele OT și definit tipul de strategiei specific municipiului, din care să derive direct Viziunea si Obiectivul Strategic;

9) Obiectivul General și Obiectivele Specifice nu derivă logic din analiza SWOT. Obiectivele specifice nu sunt definite SMART, ci sub forma unor deziderate. Indicatori de rezultat atașați nu sunt potriviți și nu există nici un fel de ținte asumate. Prioritățile

sau domeniile prioritare atașate sunt inutile. Indicele IDUL este prezentat inutil, deoarece nu este folosit în nici un fel la definirea obiectivului strategic sau a celor specifice – de fapt o definire corectă, clară și responsabilă a obiectivului strategic ar fi fost de exemplu creșterea IDUL cu x puncte sau cu …%.

10) În lipsa unor obiective specifice măsurabile, cu ținte cantitative asumate, nu se poate identifica o legătură directă între acțiunile propuse (continuate cu diverse proiecte) și obiectivele specifice. Nu există nici o dovadă directă că realizarea acțiunilor (prin implementarea proiectelor) va duce la atingerea unor obiective specifice(cele definite acum sunt foarte vagi).

11) Valoare proiectelor din portofoliu este excesiv de mare, depășind de aproximativ 2.5-3 ori capacitatea de investire a municipiului – acum se vede importanța lipsei analizelor de la punctele 6) și 7). Această valoare depășește de peste 5 ori bugetul anual total al municipiului. Un alt element ignorat de strategie este că municipiul nu va mai beneficia de fonduri europene rezervate, ca în exercițiul 2007-2013.

Revizuirea drastică a listei de proiecte din portofoliu se impune de urgenţă, dar în lipsa unor obiective clare și măsurabile ea nu se poate face.

Pornind de la această realitate vă propunem refacerea radicală a strategiei, astfel:

a) Revizuirea capitolelor 1) și 2) prin păstrarea numai a părților relevante și eliminarea erorilor, precum și adăugarea analizelor de la punctele 6) și 7) de mai sus.

b) Re-definirea corectă a Misiunii, Principiilor, Obiectivului General, Obiectivelor Specifice, astfel încât acestea să fie clare, concrete și măsurabile;

c) Re-definirea indicatorilor de impact și de rezultat atașați Obiectivului General și Obiectivelor Specifice și stabilirea de valori țintă;

d) Detalierea măsurilor/activităților pentru fiecare Obiectiv Specific/Axa Strategică cu indicatori de livrabile/produs atașați;

e) O evaluare a costurilor de implementare a strategiei în funcție de indicatorii țintă asumați, după care o evaluare a acestora în raport de resursele realist disponibile. Pe baza acestei evaluări se va face și revizuirea drastică a portofoliului de proiecte, fiind alese cele care au cea mai mare contribuție la atingerea țintelor obiectivului strategic și a celor specifice și care pot fi finanțate în mod realist din resurse proprii (bugetul local) sau atrase (fondurile europene)

Toate aceste se pot face în aproximativ 3-4 luni de către firma de consultanță cu sprijinul personalului din primărie și al consilierilor locali.

Consilierii PNL sunt dispuși să participe efectiv la acest efort și invită și colegii de la celelalte partide (în special PSD) să li se alăture, astfel încât strategia nu numai să fie tehnic corectă, ci și să exprime și un consens politic și să fie implementată indiferent tehnic corectă, ci și să exprime și un consens politic și să fie implementată indiferent de conducerea politică a primăriei pentru următorii 5-7 ani.

Propunem crearea unui grup de lucru format din consilieri municipali de la toate partidele, specialiști ai partidelor reprezentate în consiliu sau complet independenţi, care să lucreze efectiv cu firma de consultanţă de 2 ori pe lună, sâmbăta, la îmbunătăţirea strategiei în sensul celor prezentate mai sus.

Grupul Consilierilor Municipali PNL

 

 
 

Ultima modificare Luni, 26 Ianuarie 2015 10:36

 

 

 

 

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2015-01-26 14:23


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-01-26 14:44


Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective SC OLTCHIM SA RM VALCEA

#32719 Tribunalul Bucureşti a respins cererea Oltchim de insolvenţă a Astra BURSA 26.01.2015

2015-01-26 15:21


BURSA 26.01.2015
Tribunalul Bucureşti (TB) a respins, joi, cererea Oltchim de începere a procedurii de insolvenţă la Astra Asigurări pentru o poliţă emisă de asigurător, sentinţa putând fi atacată cu apel în 30 de zile de la comunicare.
     "Respinge cererea de deschidere a procedurii insolvenţei debitoarei formulată de creditoare ca neîntemeiată. Admite contestaţia formulată de debitoare. Cu drept de apel în 30 de zile de la comunicare. Pronunţată în şedinţă publică joi, 22 ianuarie 2015", se arată în minuta TB.
     În aprilie 2014, Oltchim a solicitat TB declanşarea procedurii de insolvenţă la Astra Asigurări pentru o poliţă emisă de asigurător.
     KPMG (administratorul special al asigurătorului) susţinea că dosarul de despăgubire înaintat de administratorii judiciari ai Oltchim în baza unei poliţe emise de Astra nu indică un eveniment asigurat, produs în intervalul asigurat şi care să descrie şi să cuantifice vreunul dintre prejudiciile acoperite de contractul de asigurare.
     "Cererea s-a întemeiat pe analiza făcută de administratorii judiciari cu privire la cauzele care au condus la starea de insolvenţă a Oltchim, deşi poliţa nu acoperă, potrivit articolului 67, litera g din contractul de asigurare, prejudicii < decurgând din/bazate pe/atribuibile sau implicând direct sau indirect performanţele profesionale ale asiguratului ori pierderi financiare provocate prin neatingerea obiectivelor propuse prin planul de afaceri al companiei, contractul de administrare ori management sau ca urmare a insolvabilitătii companiei (Oltchim - n.r.) >", transmitea un comunicat al KPMG Advisory, emis la sfârşitul lunii aprilie.
     Administratorul special mai informa că, în interesul tuturor părţilor, a solicitat, în repetate rânduri, detalii privind titlul executoriu sau alt document echivalent din care să reiasă răspunderea civilă a conducerii, precum şi întinderea daunei cauzate.
     "Ca răspuns la solicitările noastre, administratorii judiciari ai Oltchim insistă că raportul întocmit de ei este documentul necesar şi suficient pentru aceasta, contrar prevederilor legale. Din dorinţa de a clarifica situaţia, am analizat din proprie iniţiativă dosarul de insolvenţă al Oltchim cu scopul de a determina dacă administratorii judiciari au iniţiat şi, eventual, au finalizat o acţiune de atragere a răspunderii conducerii Oltchim în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind insolvenţa. În urma analizei, nu am reuşit să identificăm o astfel de acţiune şi pe cale de consecinţă vreun drept de creanţă câştigat de Oltchim împotriva membrilor organelor de conducere acoperiţi de poliţă", mai informa comunicatul KPMG Advisory.
     Poliţa de răspundere civilă a unor membri din conducerea Oltchim a fost emisă de Astra în iunie 2012 pentru un an şi prevede o limită de răspundere de 10 milioane euro, fiind reasigurată în proporţie de 100% de către un reasigurător cu rating A acordat de o agenţie de evaluare internaţională.
     În februarie 2014, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a instituit procedura de administrare specială la Astra, a suspendat dreptul de vot al acţionarilor şi conducerea şi a numit firma KPMG Advisory ca administrator special. Compania Astra este controlată indirect de omul de afaceri Dan Adamescu.
     Oltchim se află în insolvenţă din ianuarie 2013. În 2012, statul (care deţine, prin Ministerul Economiei, 54,7% din acţiunile combinatului chimic) a eşuat în încercarea de privatizare a întreprinderii. 
Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective SC OLTCHIM SA RM VALCEA

#32720 Re: Re: Re: Re: Re: CUM ESTE PIPEREA,....???? GARANTAT PIPEREA....!!!!!

2015-01-26 15:30

#28234: SINDICATELE SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA !!!!! - Re: Re: Re: Re: CUM ESTE PIPEREA,....???? GARANTAT PIPEREA....!!!!! 

 

 Plan de Reorganizare S.C. OLTCHIM S.A. Ramnicu Valcea...????

Contactat telefonic, Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL, a declarat pentru Curierul Naţional"În planul de reorganizare vor fi menţionate sumele care trebuie distribuite creditorilor, inclusiv salariile compensatorii ale salariaţilor disponibilizaţi, salariaţii fiind consideraţi salariaţi privilegiaţi", a declarat administratorul judiciar."  [Anul 19. Luni, 12 Mai 2014] http://www.curierulnational.ro/

http://www.bdo.ro/Plan de Reorganizare S.C. OLTCHIM S.A. Ramnicu Valcea...????

https://www.youtube.com/  MIN. 1,26  " Eu fac promisiuni pe care eu mi le respect, nu promisiuni doar asa ca sa ma aflu in treaba, pentru ca nu sunt politician..., VA POT GARANTA CA LA SFARSITUL LUNII AUGUST AVEM UN PLAN DE REORGANIZARE LA OLTCHIM... " => PIPEREA&CO 18 iun. 2014

OLTCHIM 2012

#32721 Re: Re: Va mai amintiti? Noi nu uitam.

2015-01-26 16:05

#27916: SINDICATELE SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA !!!!! - Re: Va mai amintiti? Noi nu uitam. 

 

Management:
Mihai Bălan - Director General
Elena Felicia Spiru-Ciobescu - Director Financiar
Mihail Dumitru Tălpăşanu - Director Operaţional
Laurenţiu Armand Spiru-Ciobescu - Director Marketing
Ion Coclet - Director Resurse Umane

La toţi aceştia un „sincer”: huuuooooo!

Va mai amintiti? Noi nu uitam....

 

 


Musafir

#32722 Re: Re: Re: Va mai amintiti? Noi nu uitam.

2015-01-26 16:09

#32721: OLTCHIM 2012 - Re: Re: Va mai amintiti? Noi nu uitam. 

 pai sa le umplem frigiderele cu carne?

OLTCHIM

#32723 AVETI RASPUNSURI DOMNULE PIPEREA?

2015-01-26 16:12

#27308: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AVETI RASPUNSURI DOMNULE PIPEREA?  

 

 CONVERSIA DATORIILOR ÎN ACŢIUNI A FOST APROBATĂ DE EUROPA

BURSA 09.03.2012

[ document ataşat - click aici ]

 

Comisia Europeană pune umărul la privatizarea "Oltchim"

OLTCHIM

#32724 AVETI RASPUNSURI DOMNULE PIPEREA?

2015-01-26 16:14

#27263: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AVETI RASPUNSURI DOMNULE PIPEREA?  

 ACTE OFICIALE SUNT:
- ESTE APROBAREA COMISIEI EUROPENE PENTRU EFECTUAREA CONVERSIEI DATORIILOR OLTCHIM CATRE AVAS IN ACTIUNI (SI TREBUIE SA INTELEGETI BINE CA PRIN EFECTUAREA CONVERSIEI NU SE STERG DATORIILE);
- ESTE VOTUL  DAT DE STATUL ROMAN, DE GUVERNUL ROMANIEI, PRIN REPREZENTANTUL ACESTORA IN AGA OLTCHIM  IMPOTRIVA EFECTUARII CONVERSIEI DATORIILOR OLTCHIM CATRE AVAS IN ACTIUNI, IMPOTRIVA APROBARII COMISIEI EUROPENE.
 

 

Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective SC OLTCHIM SA RM VALCEA

#32725 Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective SC OLTCHIM SA RM VALCEA

2015-01-26 16:21

 

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata  ABROGATA

SARLATAN GHEORGHE PIPEREA CU ASOCIATII & CO.www. oltchim.ro

SPOLIÉRE s.f. Acțiunea de a spolia și rezultatul ei; jefuire, prădare; înșelare; spoliație. [Pron. -li-e-. / < spolia].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

http://portal.just.ro/

Portal  > Tribunalul VÂLCEA  > Informaţii dosar

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 887/90/2013
Data inregistrarii 25.01.2013
Data ultimei modificari: 30.07.2014
Sectie: a II a CIVILA
Materie: Faliment
Obiect: cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual: Fond

 

 

Şedinţe

28.01.2015

Ora estimata: 08:00
Complet: S3-Faliment
Tip solutie: Amână cauza
Solutia pe scurt:
Document:    

 

 

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE #30008 (TOATE, INCLUS SI VINCEA  CARTEL ALFA) SI STATUL ROMAN#30014 SUNT IN CULPA.