Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#25751 Sectia de oxoalcooli din Oltchim, repornita dupa trei ani

2014-09-03 06:57

http://www.monitoruldevalcea.ro/

 

Una dintre sectiile combinatului chimic, cea de oxoalcooli, inchisa in urma cu trei ani, a fost repornita luni. Productia societatii Oltchim va ajunge astfel la 40% din capacitate, fata de 25% cât a fost pâna acum. In aceste conditii, este posibil ca unii dintre angajati sa se reintoarca la munca.


Ionel Vâncea, vicepresedintele vâlcean al Sindicatului Cartel Alfa, s-a declarat multumit de aceasta realizare si spera ca, pe parcurs, se vor mai deschide si alte sectii: “E foarte bine ca s-a redeschis aceasta sectie, deocamdata, se afla in probe. Este o gura de oxigen pentru combinatul chimic. Sper ca, pe viitor, sa fie redeschise si alte sectii. Ii asteptam, in cursul acestei luni, pe premierul Victor Ponta si pe ministrul Economiei sa vina intr-o vizita la Oltchim.”.
Luna trecuta, combinatul a primit un imprumut de 1,5 milioane de euro de la RCS&RDS, iar administratorii sai au, in diverse etape de perfectare, imprumuturi de peste 15 milioane de euro, potrivit administratorului judiciar, Gheorghe Piperea. Acesta a precizat ca au fost finalizate dosarele pentru obtinerea finantarii de 15 milioane de euro de la Piraeus Bank, Banca Transilvania si CEC Bank. "Banii nu vor veni toti deodata pentru ca este vorba despre linii de finantare, cu destinatie precisa, respectiv majorarea productiei cu tot ce presupune aceasta operatiune.", a subliniat avocatul Piperea, care sustine ca fondurile vor sosi la Oltchim in timp util pentru ca societatea sa-si asigure contractele pentru 2014. Perioada in care se incheie astfel de contracte este septembrie-octombrie. In urma acordarii creditului de catre RCS&RDS, Oltchim a perfectat o asociere in participatiune cu firma de telecomunicatii, iar aceasta ar urma sa-si recupereze banii din incasarile combinatului, conform declaratiilor avocatului Piperea. De asemenea, Alro si Bulrom, care sunt clientii societatii Oltchim, au acceptat sa plateasca in avans pentru produsele achizitionate in perioada urmatoare.

 

Profit operational pe primele sapte luni


Combinatul a incheiat primele sapte luni ale anului cu un EBITDA (profit inainte de dobânzi, taxe, depreciere si amortismente) de circa 700.000 de euro, a declarat pentru ziarul Economica avocatul Gheorghe Piperea, unul dintre administratorii judiciari: "Dupa o lunga perioada de pierdere, Oltchim a avut, pe primele sapte luni, un profit operational de 253.000 de euro, realizat in principal din diferentele de curs valutar. In iulie, afacerile Oltchim au fost de circa 11 milioane de euro, cu o capacitate functionala de circa 23% din totalul productiei". Intrebat cum au reusit administratorii sa stopeze pierderile din activitatea curenta a Oltchim, in conditiile unei productii la numai 23% din capacitate, Gheorghe Piperea a explicat: "Oltchim are in continuare acele datorii totale istorice de circa 800 de milioane de euro. In perioada insolventei a achitat doar facturile curente. La intrarea in insolventa, combinatul avea pierderi uriase si din activitatea curenta de productie. Noi, administratorii, am actionat pentru reducerea acestor pierderi din productia curenta. Pâna acum, am platit doar materia prima luata de la furnizori si utilitatile. Mai avem niste restante si catre salariati. Insolventa permite companiilor aflate in dificultate si care vor sa se restructureze - cum este si cazul Oltchim - sa nu mai plateasca ratele lunare catre banci si datoriile catre terti, sa nu mai cumuleze dobânzi si penalitati la aceste datorii si sa-si continue activitatea astfel incât sa-si creasca sansele de reorganizare cu succes. Noi speram ca din septembrie - octombrie sa stabilizam si sa crestem profitul lunar din productie.", a precizat pentru ziarul Economica Gheorghe Piperea. Acesta a mai declarat ca a fost finalizata si evaluarea activelor combinatului, necesara etapei de reorganizare, in care Oltchim va fi preluat de un investitor strategic. Evaluarea urmeaza sa fie aprobata de Comitetul Creditorilor, cel mai probabil in cursul acestei saptamâni.


10 investitori si-au exprimat interesul pentru preluarea combinatului

dministratorul judiciar ne-a spus ca, pâna in prezent, zece investitori au trimis scrisori de intentie pentru Oltchim, in selectia initiata de Ministerul Economiei. In ultima perioada, autoritatile au anuntat ca de preluarea Oltchim sunt interesate companii precum Socar, KazMunaiGaz, PCC (actionarul minoritar al combinatului, care detine, direct si indirect, circa 33% din actiuni), dar si Yildirim Holding. Si omul de afaceri Stefan Vuza, care controleaza grupul SCR, vrea sa se asocieze cu Ioan Niculae, patronul InterAgro, ca sa preia Oltchim. Neoficial, pe lista investitorilor interesati sunt si companii din Polonia si Turcia, chinezii care detin Borsodchem Ungaria (concurent al Oltchim), dar si Gazprom prin compania Oil Gas Trade LLC.

 


Musafir

#25752 Deși-l vor pe premierul Ponta la Vâlcea, foștii angajați de la Oltchim se vor mulțumi cu ministrul D

2014-09-03 06:58

Deși-l vor pe premierul Ponta la Vâlcea, foștii angajați de la Oltchim se vor mulțumi cu ministrul Dialogului Social!

http://www.criterii.ro/

abcdef abcdef

Peste 50 de disponibilizaţi de la Oltchim s-au întâlnit, astăzi, cu prefectul de Vâlcea, Dumitru Cornoiu, care le-a promis că va intermedia o discuţie între ei şi ministrul Dialogului Social, Aurelia Cristea, pe data de 11 septembrie, la Vâlcea.

Au pierdut şirul protestelor şi a prezenţei lor în faţa Instituţiei Prefectului, dar nu şi-au pierdut speranţa că, odată şi-odată vor reuşi să-şi primească salariile compensatorii, promise la disponibilizarea lor de la Oltchim.
Chiar dacă toată lumea le-a spus că nu vor putea primi banii promiși decât după vânzarea Oltchimului, unii dintre ei încă mai cred în minuni. Alții, s-au cam săturat de vorbe și cer ca premierul Victor Ponta să vină la Vâlcea. Cam asta era starea de spirit printre cei 50 de foști angajați, care au venit și astăzi, în fața Instituției Prefectului.
Deși prefectul de Vâlcea, Dumitru Cornoiu, le-a sugerat ca la întâlnirea cu ministrul Dialogului Social să fie prezenţi doar 7 reprezentanţi ai foştilor angajaţi, disponibilizaţii de la Oltchim au decis să vină în număr cât mai mare, pe data de 11 septembrie, urmând ca atunci, la faţa locului, să stabilească cine-i va reprezenta la discuţii.


Musafir

#25753 Procedura de selecţie a ofertei angajante în vederea achiziţiei integrale a părţior sociale deţinute

2014-09-03 07:05


Musafir

#25754 Re: Procedura de selecţie a ofertei angajante în vederea achiziţiei integrale a părţior sociale deţi

2014-09-03 08:12

#25753: - Procedura de selecţie a ofertei angajante în vederea achiziţiei integrale a părţior sociale deţinute 

 http://www.avocatnet.ro/       19 Iunie 2014

Legea societatilor comerciale ar putea fi modificata. Cesiunea partilor sociale, posibila numai dupa o inspectie fiscala

Firmele si-ar putea administra activitatea pe baza unor reguli noi, dupa ce un proiect de act normativ privind modificarea legii societatilor comerciale a fost aprobat ieri de Senat. Mai exact, documentul stabileste ca transmiterea partilor sociale catre una sau mai multe persoane s-ar putea realiza numai dupa ce ANAF va efectua o inspectie fiscala. In plus, o societate dizolvata nu va mai putea fi radiata din oficiu, ci ar urma sa parcurga in mod obligatoriu operatiunile de lichidare

Legea societatilor nr. 31/1990 ar putea fi modificata printr-un proiect de lege, initiat de senatorul PSD Darius-Bogdan Valcov, care a fost aprobat ieri de Senat. Acest document stabileste cateva noutati referitoare la vanzarea firmelor si la procedura lichidarii.Astfel, transmiterea partilor sociale ale societatii, intr-un anumit termen, catre una sau mai multe persoane s-ar putea realiza numai dupa o inspectie a Agentiei Nationale de Adminstrare Fiscala (ANAF), se precizeaza in proiectul de act normativ.Mai exact, noile dispozitii stabilesc ca transmiterea in primele 12 luni de la infiintarea unei societati comerciale, a cel putin 50% din partile sociale ale acesteia catre una sau mai multe persoane se poate efectua si devine opozabila tertilor doar dupa realizarea inspectiei fiscale efectuata de organele de specialitate din cadrul ANAF. Inspectia urmeaza sa se realizeze in maximum 30 de zile.Aceasta masura vine in contextul in care la data cesiunii partilor sociale sunt situatii in care agentii economici, conform declaratiilor depuse de ei, nu figureaza cu obligatii de plata catre bugetul consolidat al statului, se mentioneaza in expunerea de motive a documentului. Ulterior, cu ocazia inspectiilor efectuate de catre ANAF, s-au constat fapte de evaziune fiscala.

Operatiunile de lichidare ar putea deveni obligatorii pentru societatile dizolvate

Realizarea cesiunii partilor sociale numai dupa controlul fiscal nu este singura noutate adusa de dispozitiile aprobate ieri de senatori. Proiectul de lege aduce modificari si in ceea ce priveste dizolvarea societatilor comerciale.

Astfel, noile reglementari stabilesc ca hotararea tribunalului prin care s-a pronuntat dizolvarea unei firme se va inregistra in registrul comertului si se va comunica si administratiilor publice locale unde persoana juridica are sediul social sau detine bunuri, nu doar directiei generale a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.

Legislatia in vigoare nu prevede ca hotararea privind dizolvarea, pronuntata de tribunal, trebuie comunicata si administratiilor publice locale unde persoana juridica are sediul social.

Noua prevedere are scopul de a inlesni desfasurarea activitatii inspectorilor cu atributii in constatare, impunere, control persoane juridice, se mentioneaza in expunerea de motive.

De asemenea, in dispozitiile aprobate ieri de senatori sunt cuprinse o serie de modificari referitoare la procedura de lichidare, pe care trebuie sa o urmeze o societate dizolvata. Mai exact, judecatorul va trebui sa numeasca un lichidator pentru societatea dizolvata in termen de 30 de zile calendaristice de la data la care hotararea judecatoreasca de dizolvare a ramas definitiva si nu in 3 trei luni, asa cum este prevazut in legislatia in vigoare. In plus, aceasta ar putea reprezenta o obligatie pentru judecator.

"Daca in termen de 30 de zile calendaristice de la data de la care hotararea judecatoreasca de dizolvare a ramas definitiva nu se procedeaza la numirea unui lichidator la cererea oricarei persoane interesate, judecatorul delegat are obligatia ca in termen de o luna sa numeasca un lichidator de pe Lista practicienilor in reorganizare si lichidare, remunerarea acestuia urmand a fi facuta din averea persoanei juridice dizolvate sau, in cazul lipsei acesteia din fondul de lichidare constituit in temeiul prevederilor art. 4 alin.(6) din Legea nr. 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare", se precizeaza in proiectul de lege.

In acelasi timp, documentul citat ar putea abroga alineatul 8 al articolului 237 din Legea societatilor nr. 31/1990, potrivit caruia daca judecatorul delegat nu a fost sesizat cu nicio cerere de numire a lichidatorului in termen de trei luni de la data la care hotararea judecatoreasca de dizolvare a ramas definitiva, persoana juridica se radiaza din oficiu din registrul comertului, prin incheiere a judecatorului delegat, pronuntata la cererea Oficiului National al Registrului Comertului, cu citarea partilor, conform dreptului comun.

In ceea ce priveste incheierea de radiere a unei societati, aceasta va putea fi inregistrata in registrul comertului, numai dupa ce va fi pronuntata dupa inchiderea procedurii de lichidare, in conditiile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei. In plus, incheierea de radiere urmeaza sa fie comunicata si administratiilor publice locale unde persoana juridica are sediul social si detine bunuri.

Legea societatilor nr. 31/1990 prevede in prezent ca incheierea de radiere se inregistreaza in registrul comertului, se comunica persoanei juridice la sediul social, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, pe cale electronica, si se afiseaza pe pagina de Internet a Oficiului National al Registrului Comertului si la sediul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, in raza caruia societatea isi are inregistrat sediul.

Modificarile care ar putea fi introduse prin proiectul de lege sunt necesare, sustin initiatorii proiectului de lege, pentru ca exista numeroase situatii in care societatile comerciale, dupa incheierea procedurii de dizolvare, ajung sa fie radiate fara a urma procedura de lichidare conform legislatiei in vigoare. Prin stabilirea unui termen de numire a lichidatorului se va evita radierea din oficiu si se vor parcurge in mod obligatoriu operatiunile de lichidare, au explicat aceleasi surse.

Cum se realizeaza acum cesiunea partilor sociale?

Cesiunea partilor sociale sau actiunilor unei societati inseamna vanzarea acelei firme, iar conditiile de realizare a acestei proceduri sunt reglementate prin Legea societatilor nr. 31/1990. Prin vanzarea participatiei la capitalul social al unei societati, vanzatorul transmite atat activul, cat si pasivul societatii, au explicat avocatii de la Pachiu&Asociatii intr-un articol mai vechi publicat de AvocatNet.ro.

Concret, cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale, cu consimtamantul asociatilor actuali, catre una sau mai multe persoane, care astfel vor dobandi calitatea de asociati, au continuat sursele citate. Persoanele catre care vor fi cesionate partile sociale pot fi asociati ai firmei sau persoane din exteriorul acesteia. Avand in vedere acest lucru, procedura cesiunii este diferita in cele doua situatii.

In cazul cesiunii partilor sociale intre asociati, avocatii sustin ca procedura presupune parcurgerea urmatoarelor etape:

  • aprobarea cesiunii in cadrul adunarii generale a asociatilor (prin majoritatea prevazuta in actul constitutiv);
  • incheierea unui contract intre asociatul cedent si asociatul cesionar;
  • inscrierea cesiunii in registrul asociatilor societatii;
  • inregistrarea cesiunii in Registrul Comertului in vederea opazabilitatii fata de terti.

In schimb, cesiunea partilor sociale catre persoane din afara societatii, prespune, conform acelorasi surse, adoptarea unei hotarari a adunarii generale a asociatilor, inainte de incheierea contractului de cesiune. In acest caz, insa, hotararea trebuie sa fie luata cu votul asociatilor care reprezinta cel putin trei patrimi din capitalul social.

"La calculul acestei majoritati nu se va avea in vedere si partea de capital social detinuta de asociatul care doreste sa-si cedeze partile sociale", au subliniat sursele citate.

Pe baza hotararii de aprobare a cesiunii partilor sociale, se va incheia contractul de cesiune care trebuie sa cuprinda partile, pretul cesiunii, numarul de parti sociale cesionate, precum si drepturile si obligatiile partilor.

Totodata, la fel ca in cazul cesiunii partilor sociale intre asociati, si transferul partilor sociale catre o persoana din afara societatii trebuie inregistrat atat in registrul asociatilor tinut de societate, cat si in Registrul Comertului, in termen de 30 de zile de la data publicarii hotararii asociatilor sau a actului aditional modificator in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

In ceea ce priveste costurile procedurii, avocatii de la Pachiu&Asociatii au declarat ca, pe langa costurile corespunzatoare formalitatilor de la Registrul Comertului, in situatia cesiunii partilor sociale, costul principal este reprezentat de impozitul pe venitul realizat prin vanzarea partilor sociale, in cazul vanzatorului (atunci cand partile sociale se tranzactioneaza la o valoare mai mare decat valoarea nominala).

Durata procesului de cesiune a partilor sociale este diferita daca cesiunea se efectueaza intre asociati sau catre persoane din afara societatii.

Potrivit surselor citate, in cazul cesiunii de parti sociale intre asociati, inregistrarea procedurii dureaza aproximativ 5 zile lucratoare de la depunerea documentelor relevante la Registrul Comertului, in timp ce, in cazul cesiunii de parti sociale catre persoane din afara societatii, procedura de inregistrare la Registrul Comertului ajunge la aproximativ doua luni pentru ca trebuie depuse doua dosare distincte.

Prin depunerea primului dosar se asigura mentionarea in Registrul Comertului si publicitatea in Monitorul Oficial a hotararii asociatilor de vanzare a partilor sociale.

"Registrul Comertului are obligatia legala de a transmite in format electronic hotararea de aprobare a transferului catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si subunitatile acesteia, in termen de 15 zile de la data mentionarii in Registrul Comertului", au punctat avocatii.

Cel de-al doilea dosar va fi depus la expirarea unui termen de 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a hotararii asociatilor prin care a fost aprobata cesiunea partilor sociale. In acest interval orice persoana interesata (in special creditorii societatii care pot fi prejudiciati prin hotararea asociatilor privitoare la cesiunea de parti sociale) poate formula o cerere de opozitie prin care sa solicite instantei judecatoresti sa oblige, dupa caz, societatea sau asociatii fie la repararea prejudiciului cauzat, fie la atragerea raspunderii civile a asociatului care doreste sa transfere partile sociale.

Atentie! Proiectul de lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 31/1990 a fost aprobat doar de Senat, care este prima camera sesizata. Pentru a se putea aplica, documentul trebuie sa obtina si votul final al Camerei Deputatilor, dupa care trebuie trimis spre promulgare presedintelui Romaniei si apoi publicat in Monitorul Oficial.


Musafir

#25755 Re: Re: Procedura de selecţie a ofertei angajante în vederea achiziţiei integrale a părţior sociale

2014-09-03 08:17

#25754: - Re: Procedura de selecţie a ofertei angajante în vederea achiziţiei integrale a părţior sociale deţi 

 http://www.euroavocatura.ro

LEGEA 31/1990, Actualizata 2014, a societatilor

 

Actualizata prin Legea 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, in vigoare din 1 februarie 2014
Actualizata prin Legea 255/2013 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii procesual penale, in vigoare din 1 februarie 2014



TITLUL I: Dispozitii generale
Art. 1

(1) In vederea desfasurarii de activitati cu scop lucrativ, persoanele fizice si persoanele juridice se pot asocia si pot constitui societati cu personalitate juridica, cu respectarea dispozitiilor prezentei legi.
(2) Societatile prevazute la alin. (1) cu sediul in Romania sunt persoane juridice romane.
Articolul 2
Daca prin lege nu se prevede altfel, societatile cu personalitate juridica se constituie in una dintre urmatoarele forme:
a)societate in nume colectiv;
b)societate in comandita simpla;
c)societate pe actiuni;
d)societate in comandita pe actiuni si
e)societate cu raspundere limitata.
Articolul 3
(1) Obligatiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social.
(2) Asociatii in societatea in nume colectiv si asociatii comanditati in societatea in comandita simpla sau in comandita pe actiuni raspund nelimitat si solidar pentru obligatiile sociale. Creditorii societatii se vor indrepta mai intai impotriva acesteia pentru obligatiile ei si, numai daca societatea nu le plateste in termen de cel mult 15 zile de la data punerii in intarziere, se vor putea indrepta impotriva acestor asociati.
(3) Actionarii, asociatii comanditari, precum si asociatii in societatea cu raspundere limitata raspund numai pana la concurenta capitalului social subscris.
Articolul 4
Societatea cu personalitate juridica va avea cel putin 2 asociati, in afara de cazul in care legea prevede altfel.



TITLUL II: Constituirea societatilor comerciale
CAPITOLUL I: Actul constitutiv al societatii
Art. 5

(1) Societatea in nume colectiv sau in comandita simpla se constituie prin contract de societate, iar societatea pe actiuni, in comandita pe actiuni sau cu raspundere limitata se constituie prin contract de societate si statut.
(2) Societatea cu raspundere limitata se poate constitui si prin actul de vointa al unei singure persoane. In acest caz se intocmeste numai statutul.
(3) Contractul de societate si statutul pot fi incheiate sub forma unui inscris unic, denumit act constitutiv.
(4) Cand se incheie numai contract de societate sau numai statut, acestea pot fi denumite, de asemenea, act constitutiv. In cuprinsul prezentei legi, denumirea act constitutiv desemneaza atat inscrisul unic, cat si contractul de societate si/sau statutul societatii.
(5) In cazurile in care contractul de societate si statutul constituie acte distincte, acesta din urma va cuprinde datele de identificare a asociatilor si clauze reglementand organizarea, functionarea si desfasurarea activitatii societatii.
(6) Actul constitutiv se incheie sub semnatura privata, se semneaza de toti asociatii sau, in caz de subscriptie publica, de fondatori. Forma autentica a actului constitutiv este obligatorie atunci cand:
a)printre bunurile subscrise ca aport la capitalul social se afla un imobil;
b)se constituie o societate in nume colectiv sau in comandita simpla;
c)societatea pe actiuni se constituie prin subscriptie publica.
(7) Actul constitutiv dobandeste data certa si prin depunerea la oficiul registrului comertului.
Articolul 6
(1) Semnatarii actului constitutiv, precum si persoanele care au un rol determinant in constituirea societatii sunt considerati fondatori.
(2) Nu pot fi fondatori persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile ori care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita, pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru infractiunile prevazute de art. 143-145 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei sau pentru cele prevazute de prezenta lege, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 7
Actul constitutiv al societatii in nume colectiv, in comandita simpla sau cu raspundere limitata va cuprinde:
a)datele de identificare a asociatilor; la societatea in comandita simpla se vor arata si asociatii comanditati;
b)forma, denumirea si sediul social;
c)obiectul de activitate al societatii, cu precizarea domeniului si a activitatii principale;
d)capitalul social, cu mentionarea aportului fiecarui asociat, in numerar sau in natura, valoarea aportului in natura si modul evaluarii. La societatile cu raspundere limitata se vor preciza numarul si valoarea nominala a partilor sociale, precum si numarul partilor sociale atribuite fiecarui asociat pentru aportul sau;
e)asociatii care reprezinta si administreaza societatea sau administratorii neasociati, datele lor de identificare, puterile ce li s-au conferit si daca ei urmeaza sa le exercite impreuna sau separat;
e1)in cazul societatilor cu raspundere limitata, daca sunt numiti cenzori sau auditor financiar, datele de identificare ale primilor cenzori, respectiv ale primului auditor financiar;
f)partea fiecarui asociat la beneficii si la pierderi;
g)sediile secundare - sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica -, atunci cand se infiinteaza o data cu societatea, sau conditiile pentru infiintarea lor ulterioara, daca se are in vedere o atare infiintare;
h)durata societatii;
i)modul de dizolvare si de lichidare a societatii.
Articolul 8
Actul constitutiv al societatii pe actiuni sau in comandita pe actiuni va cuprinde:
a)datele de identificare a fondatorilor; la societatea in comandita pe actiuni vor fi mentionati si asociatii comanditati;
b)forma, denumirea si sediul social;
c)obiectul de activitate al societatii, cu precizarea domeniului si a activitatii principale;
d)capitalul social subscris si cel varsat si, in cazul in care societatea are un capital autorizat, cuantumul acestuia;
e)natura si valoarea bunurilor constituite ca aport in natura, numarul de actiuni acordate pentru acestea si numele sau, dupa caz, denumirea persoanei care le-a adus ca aport;
f)numarul si valoarea nominala a actiunilor, cu specificarea daca sunt nominative sau la purtator;
f1)daca sunt mai multe categorii de actiuni, numarul, valoarea nominala si drepturile conferite fiecarei categorii de actiuni;
f2)orice restrictie cu privire la transferul de actiuni;
g)datele de identificare a primilor membri ai consiliului de administratie, respectiv a primilor membri ai consiliului de supraveghere;
g1)puterile conferite administratorilor si, dupa caz, directorilor, respectiv membrilor directoratului, si daca ei urmeaza sa le exercite impreuna sau separat;
h)datele de identificare a primilor cenzori sau a primului auditor financiar;
i)clauze privind conducerea, administrarea, functionarea si controlul gestiunii societatii de catre organele statutare, numarul membrilor consiliului de administratie sau modul de stabilire a acestui numar;
j)durata societatii;
k)modul de distribuire a beneficiilor si de suportare a pierderilor;
l)sediile secundare - sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica -, atunci cand se infiinteaza o data cu societatea, sau conditiile pentru infiintarea lor ulterioara, daca se are in vedere o atare infiintare;
m)orice avantaj special acordat, in momentul infiintarii societatii sau pana in momentul in care societatea este autorizata sa isi inceapa activitatea, oricarei persoane care a participat la constituirea societatii ori la tranzactii conducand la acordarea autorizatiei in cauza, precum si identitatea beneficiarilor unor astfel de avantaje;
n)numarul actiunilor comanditarilor in societatea in comandita pe actiuni;
o)cuantumul total sau cel putin estimativ al tuturor cheltuielilor pentru constituire;
p)modul de dizolvare si de lichidare a societatii.
Articolul 81
Datele de identificare prevazute la art. 7 lit. a), e) si e1), respectiv la art. 8 lit. a), g) si h), includ:
a)pentru persoanele fizice: numele, prenumele, codul numeric personal si, daca este cazul, echivalentul acestuia, potrivit legislatiei nationale aplicabile, locul si data nasterii, domiciliul si cetatenia;
b)pentru persoanele juridice: denumirea, sediul, nationalitatea, numarul de inregistrare in registrul comertului sau codul unic de inregistrare, potrivit legii nationale aplicabile.
Articolul 9
(1) Societatea pe actiuni se constituie prin subscriere integrala si simultana a capitalului social de catre semnatarii actului constitutiv sau prin subscriptie publica.
(2) In cazul unei subscrieri integrale si simultane a capitalului social de catre toti semnatarii actului constitutiv, capitalul social varsat la constituire nu va putea fi mai mic de 30% din cel subscris. Diferenta de capital social subscris va fi varsata:
a)pentru actiunile emise pentru un aport in numerar, in termen de 12 luni de la data inmatricularii societatii;
b)pentru actiunile emise pentru un aport in natura, in termen de cel mult 2 ani de la data inmatricularii.
Articolul 91
Societatea in nume colectiv, societatea in comandita simpla si societatea cu raspundere limitata sunt obligate sa verse integral la data constituirii capitalul social subscris.
Articolul 10
(1) Capitalul social al societatii pe actiuni sau al societatii in comandita pe actiuni nu poate fi mai mic de 90.000 lei. Guvernul va putea modifica, cel mult o data la 2 ani, valoarea minima a capitalului social, tinand seama de rata de schimb, astfel incat acest cuantum sa reprezinte echivalentul in lei al sumei de 25.000 euro.
(2) Cu exceptia cazului in care societatea este transformata intr-o societate de alta forma, capitalul social al societatilor prevazute la alin. (1) nu poate fi redus sub minimul legal decat daca valoarea sa este adusa la un nivel cel putin egal cu minimul legal prin adoptarea unei hotarari de majorare de capital in acelasi timp cu hotararea de reducere a capitalului. In cazul incalcarii acestor dispozitii, orice persoana interesata se poate adresa instantei pentru a cere dizolvarea societatii. Societatea nu va fi dizolvata daca, pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de dizolvare, capitalul social este adus la valoarea minimului legal prevazut de prezenta lege.
(3) Numarul actionarilor in societatea pe actiuni nu poate fi mai mic de 2. In cazul in care societatea are mai putin de 2 actionari pe o perioada mai lunga de 9 luni, orice persoana interesata poate solicita instantei dizolvarea societatii. Societatea nu va fi dizolvata daca, pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de dizolvare, numarul minim de actionari prevazut de prezenta lege este reconstituit.
Articolul 11
(1) Capitalul social al unei societati cu raspundere limitata nu poate fi mai mic de 200 lei si se divide in parti sociale egale, care nu pot fi mai mici de 10 lei.
(la data 01-dec-2006 Art. 11, alin. (1) din titlul II, capitolul I modificat de Art. I, punctul 12. din Legea 441/2006 )
(2) Partile sociale nu pot fi reprezentate prin titluri negociabile.
Articolul 12
In societatea cu raspundere limitata, numarul asociatilor nu poate fi mai mare de 50.
Articolul 13
(1) In cazul in care, intr-o societate cu raspundere limitata, partile sociale sunt ale unei singure persoane, aceasta, in calitate de asociat unic, are drepturile si obligatiile ce revin, potrivit prezentei legi, adunarii generale a asociatilor.
(2) Daca asociatul unic este administrator, ii revin si obligatiile prevazute de lege pentru aceasta calitate.
(3) In societatea care se infiinteaza de catre un asociat unic, valoarea aportului in natura va fi stabilita pe baza unei expertize de specialitate.
Articolul 14
(1) O persoana fizica sau o persoana juridica nu poate fi asociat unic decat intr-o singura societate cu raspundere limitata.
(2) O societate cu raspundere limitata nu poate avea ca asociat unic o alta societate cu raspundere limitata, alcatuita dintr-o singura persoana.
(3) In caz de incalcare a prevederilor alin. (1) si (2), statul, prin Ministerul Finantelor Publice, precum si orice persoana interesata poate cere dizolvarea pe cale judecatoreasca a unei societati astfel constituita.
(4) Pe baza hotararii de dizolvare, lichidarea se va face in conditiile prevazute de prezenta lege pentru societatile cu raspundere limitata.
Articolul 15
Contractele intre societatea cu raspundere limitata si persoana fizica sau persoana juridica, asociat unic al celei dintai, se incheie in forma scrisa, sub sanctiunea nulitatii absolute.
Articolul 16
(1) Aporturile in numerar sunt obligatorii la constituirea oricarei forme de societate.
(2) Aporturile in natura trebuie sa fie evaluabile din punct de vedere economic. Ele sunt admise la toate formele de societate si sunt varsate prin transferarea drepturilor corespunzatoare si prin predarea efectiva catre societate a bunurilor aflate in stare de utilizare.
(3) Aporturile in creante au regimul juridic al aporturilor in natura, nefiind admise la societatile pe actiuni care se constituie prin subscriptie publica si nici la societatile in comandita pe actiuni si societatile cu raspundere limitata. Aporturile in creante sunt liberate, potrivit art. 84.
(4) Prestatiile in munca sau servicii nu pot constitui aport la formarea ori la majorarea capitalului social.
(5) Asociatii in societatea in nume colectiv si asociatii comanditati se pot obliga la prestatii in munca cu titlu de aport social, dar care nu pot constitui aport la formarea sau la majorarea capitalului social. In schimbul acestui aport, asociatii au dreptul sa participe, potrivit actului constitutiv, la impartirea beneficiilor si a activului social, ramanand, totodata, obligati sa participe la pierderi.
Articolul 17
(1) La autentificarea actului constitutiv in cazurile prevazute la art. 5 sau, dupa caz, la darea de data certa a acestuia se va prezenta dovada eliberata de oficiul registrului comertului privind disponibilitatea si rezervarea firmei si declaratia pe propria raspundere privind detinerea calitatii de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata.
(2) Notarul public va refuza autentificarea actului constitutiv sau, dupa caz, persoana care da data certa va refuza operatiunile solicitate, daca din documentatia prezentata rezulta ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1).
(3) La inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comertului:
a)documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b)un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz;
c)in cazul in care din certificatul emis potrivit lit. b) rezulta ca sunt deja inregistrate la organul fiscal alte documente care atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil cu destinatie de sediu social, o declaratie pe propria raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social, prevazute la alin. (4).
(4) La acelasi sediu vor putea functiona mai multe societati numai daca imobilul, prin structura lui si suprafata sa utila, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate. Numarul societatilor comerciale ce functioneaza intr-un imobil nu poate depasi numarul de incaperi sau spatii distincte obtinute prin partajare.
(5) Informatiile privind calitatea de asociat unic si indeplinirea conditiilor privind sediul social se inregistreaza in registrul comertului pe cheltuiala solicitantului.

CAPITOLUL II: Formalitati specifice pentru constituirea societatii pe actiuni prin subscriptie publica
Art. 18

(1) Cand societatea pe actiuni se constituie prin subscriptie publica, fondatorii vor intocmi un prospect de emisiune, care va cuprinde datele prevazute la art. 8, cu exceptia celor privind pe administratori si directori, respectiv pe membrii directoratului si ai consiliului de supraveghere, precum si pe cenzori sau, dupa caz, pe auditorul financiar, si in care se va stabili data inchiderii subscriptiei.
(2) Prospectul de emisiune semnat de fondatori in forma autentica va trebui depus, inainte de publicare, la oficiul registrului comertului din judetul in care se va stabili sediul societatii.
(3) Judecatorul delegat la oficiul registrului comertului, constatand indeplinirea conditiilor de la alin. (1) si (2), va autoriza publicarea prospectului de emisiune.
(4) Prospectele de emisiune care nu cuprind toate mentiunile sunt nule. Subscriitorul nu va putea invoca aceasta nulitate, daca a luat parte la adunarea constitutiva sau daca a exercitat drepturile si indatoririle de actionar.
Articolul 19
(1) Subscrierile de actiuni se vor face pe unul sau pe mai multe exemplare ale prospectului de emisiune al fondatorilor, vizate de judecatorul delegat.
(2) Subscrierea va cuprinde: numele si prenumele sau denumirea, domiciliul ori sediul subscriitorului; numarul, in litere, al actiunilor subscrise; data subscrierii si declaratia expresa ca subscriitorul cunoaste si accepta prospectul de emisiune.
(3) Participarile la beneficiile societatii, rezervate de fondatori in folosul lor, desi acceptate de subscriitori, nu au efect decat daca vor fi aprobate de adunarea constitutiva.
Articolul 20
Cel mai tarziu in termen de 15 zile de la data inchiderii subscrierii, fondatorii vor convoca adunarea constitutiva, printr-o instiintare publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si in doua ziare cu larga raspandire, cu 15 zile inainte de data fixata pentru adunare. Instiintarea va cuprinde locul si data adunarii, care nu poate depasi doua luni de la data inchiderii subscrierii, si precizarea problemelor care vor face obiectul discutiilor.
Articolul 21
(1) Societatea se poate constitui numai daca intregul capital social a fost subscris si fiecare acceptant a varsat in numerar jumatate din valoarea actiunilor subscrise la Casa de Economii si Consemnatiuni - C.E.C. - S.A. ori la o banca sau la una dintre unitatile acestora. Restul din capitalul social subscris va trebui varsat in termen de 12 luni de la inmatriculare.
(2) Actiunile ce reprezinta aporturi in natura vor trebui acoperite integral.
Articolul 22
Daca subscrierile publice depasesc capitalul social prevazut in prospectul de emisiune sau sunt mai mici decat acesta, fondatorii sunt obligati sa supuna aprobarii adunarii constitutive majorarea sau, dupa caz, reducerea capitalului social la nivelul subscriptiei.
Articolul 23
(1) Fondatorii sunt obligati sa intocmeasca o lista a celor care, acceptand subscriptia, au dreptul sa participe la adunarea constitutiva, cu mentionarea numarului actiunilor fiecaruia.
(2) Aceasta lista va fi afisata la locul unde se va tine adunarea, cu cel putin 5 zile inainte de adunare.
Articolul 24
(1) Adunarea alege un presedinte si doi sau mai multi secretari. Participarea acceptantilor se va constata prin liste de prezenta, semnate de fiecare dintre ei si vizate de presedinte si de unul dintre secretari.
(2) Oricare acceptant are dreptul sa faca observatii asupra listei afisate de fondatori, inainte de a se intra in ordinea de zi a adunarii, care va decide asupra observatiilor.
Articolul 25
(1) In adunarea constitutiva, fiecare acceptant are dreptul la un vot, indiferent de actiunile subscrise. El poate fi reprezentat si prin procura speciala.
(2) Nimeni nu poate reprezenta mai mult de 5 acceptanti.
(3) Acceptantii care au constituit aporturi in natura nu au drept de vot in deliberarile referitoare la aporturile lor, chiar daca ei sunt si subscriitori de actiuni in numerar ori se prezinta ca mandatari ai altor acceptanti.
(4) Adunarea constitutiva este legala daca sunt prezenti jumatate plus unu din numarul acceptantilor si ia hotarari cu votul majoritatii simple a celor prezenti.
Articolul 26
(1) Daca exista aporturi in natura, avantaje acordate oricarei persoane care a participat la constituirea societatii sau la tranzactii conducand la acordarea autorizatiei, operatiuni incheiate de fondatori pe seama societatii ce se constituie si pe care aceasta urmeaza sa le ia asupra sa, fondatorii vor solicita judecatorului-delegat numirea unuia sau mai multor experti. Dispozitiile art. 38 si 39 se aplica in mod corespunzator.
(2) Raportul expertului sau expertilor va fi pus la dispozitia subscriitorilor, la locul unde urmeaza sa se intruneasca adunarea constitutiva.
Articolul 27
(2) Daca valoarea aporturilor in natura, stabilita de experti, este inferioara cu o cincime aceleia prevazute de fondatori in prospectul de emisiune, oricare acceptant se poate retrage, anuntandu-i pe fondatori, pana la data fixata pentru adunarea constitutiva.
(3) Actiunile revenind acceptantilor care s-au retras pot fi preluate de fondatori in termen de 30 de zile sau, ulterior, de alte persoane, pe cale de subscriptie publica.
Articolul 28
Adunarea constitutiva are urmatoarele obligatii:
a)verifica existenta varsamintelor;
b)examineaza si valideaza raportul expertilor de evaluare a aporturilor in natura;
c)aproba participarile la profit ale fondatorilor si operatiunile incheiate in contul societatii;
d)discuta si aproba actul constitutiv al societatii, membrii prezenti reprezentand, in acest scop, si pe cei absenti, si ii desemneaza pe aceia care se vor prezenta pentru autentificarea actului si indeplinirea formalitatilor cerute pentru constituirea societatii;
e)numeste primii membri ai consiliului de administratie, respectiv ai consiliului de supraveghere, si primii cenzori sau, dupa caz, primul auditor financiar.
Articolul 29
(1) Varsamintele efectuate potrivit art. 21, pentru constituirea societatii prin subscriptie publica, vor fi predate persoanelor insarcinate cu incasarea lor prin actul constitutiv, iar in lipsa unei dispozitii, persoanelor desemnate prin decizie a consiliului de administratie, respectiv a directoratului, dupa prezentarea certificatului la oficiul registrului comertului, din care rezulta inmatricularea societatii.
(2) Daca constituirea societatii nu a avut loc, restituirea varsamintelor se va face direct acceptantilor.
Articolul 30
(1) Fondatorii iau asupra lor consecintele actelor si ale cheltuielilor necesare constituirii societatii, iar daca, din orice cauza, aceasta nu se va constitui, ei nu se pot indrepta impotriva acceptantilor.
(2) Fondatorii sunt obligati sa predea consiliului de administratie, respectiv directoratului, documentele si corespondenta referitoare la constituirea societatii, in termen de 5 zile.
Articolul 31
(1) Fondatorii si primii membri ai consiliului de administratie, respectiv ai directoratului si ai consiliului de supraveghere, sunt solidar raspunzatori, din momentul constituirii societatii, fata de societate si de terti pentru:
- subscrierea integrala a capitalului social si efectuarea varsamintelor stabilite de lege sau de actul constitutiv;
- existenta aporturilor in natura;
- veridicitatea publicatiilor facute in vederea constituirii societatii.
(2) Fondatorii sunt raspunzatori, de asemenea, de valabilitatea operatiunilor incheiate in contul societatii inainte de constituire si luate de aceasta asupra sa.
(3) Adunarea generala nu va putea da descarcare fondatorilor si primilor membri ai consiliului de administratie, respectiv ai directoratului si ai consiliului de supraveghere, pentru raspunderea ce le revine in temeiul prezentului articol si al art. 49 si 53, timp de 5 ani.
Articolul 32
(1) Adunarea constitutiva va hotari asupra cotei din profitul net ce revine fondatorilor unei societati constituite prin subscriptie publica.
(2) Cota prevazuta la alin. (1) nu poate depasi 6 % din profitul net si nu poate fi acordata pentru o perioada mai mare de 5 ani de la data constituirii societatii.
(3) In cazul majorarii capitalului social, drepturile fondatorilor vor putea fi exercitate numai asupra profitului corespunzator capitalului social initial.
(4) De dispozitiile acestui articol pot beneficia numai persoanele fizice carora li s-a recunoscut calitatea de fondator prin actul constitutiv.
Articolul 33
In caz de dizolvare anticipata a societatii, fondatorii au dreptul sa ceara daune de la societate, daca dizolvarea s-a facut in frauda drepturilor lor.
Articolul 34
Dreptul la actiunea in daune se prescrie prin trecerea a 6 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a hotararii adunarii generale a actionarilor care a decis dizolvarea anticipata.

CAPITOLUL III: Inmatricularea societatii
Art. 36

(1) In termen de 15 zile de la data incheierii actului constitutiv, fondatorii, primii administratori sau, daca este cazul, primii membri ai directoratului si ai consiliului de supraveghere ori un imputernicit al acestora vor cere inmatricularea societatii in registrul comertului in a carui raza teritoriala isi va avea sediul societatea. Ei raspund in mod solidar pentru orice prejudiciu pe care il cauzeaza prin neindeplinirea acestei obligatii.
(2) Cererea va fi insotita de:
a)actul constitutiv al societatii;
b)dovada efectuarii varsamintelor in conditiile actului constitutiv;
c)dovada sediului declarat si a disponibilitatii firmei;
d)in cazul aporturilor in natura subscrise si varsate la constituire, actele privind proprietatea, iar in cazul in care printre ele figureaza si imobile, certificatul constatator al sarcinilor de care sunt grevate;
e)actele constatatoare ale operatiunilor incheiate in contul societatii si aprobate de asociati;
f)declaratia pe propria raspundere a fondatorilor, a primilor administratori si, dupa caz, a primilor directori, respectiv a primilor membri ai directoratului si ai consiliului de supraveghere si, daca este cazul, a primilor cenzori, ca indeplinesc conditiile prevazute de prezenta lege;
g)alte acte sau avize prevazute de legi speciale in vederea constituirii.
Articolul 37
(1) Controlul legalitatii actelor sau faptelor care, potrivit legii, se inregistreaza in registrul comertului se exercita de justitie printr-un judecator delegat.
(2) La inceputul fiecarui an judecatoresc, presedintele tribunalului va delega la oficiul registrului comertului unul sau mai multi judecatori ai tribunalului.
(3) Judecatorul delegat va putea dispune, prin incheiere motivata, efectuarea unei expertize, in contul partilor, precum si administrarea altor dovezi.
Articolul 38
(1) La societatile pe actiuni, daca exista aporturi in natura, avantaje rezervate oricarei persoane care a participat la constituirea societatii sau la tranzactii conducand la acordarea autorizatiei, operatiuni incheiate de fondatori pe seama societatii ce se constituie si pe care aceasta urmeaza sa le ia asupra sa, judecatorul-delegat numeste, in termen de 5 zile de la inregistrarea cererii, unul sau mai multi experti din lista expertilor autorizati. Acestia vor intocmi un raport cuprinzand descrierea si modul de evaluare a fiecarui bun aportat si vor evidentia daca valoarea acestuia corespunde numarului si valorii actiunilor acordate in schimb, precum si alte elemente indicate de judecatorul-delegat.
(2) Fondatorii vor depune raportul in termen de 15 zile de la data aprobarii sale la oficiul registrului comertului. Registrul comertului va transmite o notificare cu privire la aceasta depunere catre Regia Autonoma A«Monitorul OficialA», pentru a fi publicata pe cheltuiala societatii.
(3) In cazul societatilor comerciale constituite prin fuziune sau divizare nu este necesara intocmirea raportului prevazut la alin. (1) si depunerea sa la oficiul registrului comertului in conditiile dispozitiilor alin. (2), daca proiectul de fuziune sau divizare a fost supus examinarii unui expert independent potrivit dispozitiilor art. 2433 alin. (1)-(4).
Articolul 39
Nu pot fi numiti experti:
a)rudele sau afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv ori sotii acelora care au constituit aporturi in natura sau ai fondatorilor;
b)persoanele care primesc, sub orice forma, pentru functiile pe care le indeplinesc, altele decat aceea de expert, un salariu ori o remuneratie de la fondatori sau de la cei care au constituit aporturi in natura;
c)orice persoana careia, ca urmare a relatiilor sale de afaceri, de munca sau de familie, ii lipseste independenta pentru a realiza o evaluare obiectiva a aporturilor in natura, potrivit normelor speciale care reglementeaza profesia.
Articolul 40
(1) In cazul in care cerintele legale sunt indeplinite, judecatorul delegat, prin incheiere, pronuntata in termen de 5 zile de la indeplinirea acestor cerinte, va autoriza constituirea societatii si va dispune inmatricularea ei in registrul comertului, in conditiile prevazute de legea privind acest registru.
(2) Incheierea de inmatriculare va reda, dupa caz, mentiunile actului constitutiv prevazute la art. 7 si 8.
Articolul 41
(1) Societatea comerciala este persoana juridica de la data inmatricularii in registrul comertului.
(2) Inmatricularea se efectueaza in termen de 24 de ore de la data pronuntarii incheierii judecatorului delegat prin care se autorizeaza inmatricularea societatii comerciale.
Articolul 42
Filialele sunt societati comerciale cu personalitate juridica si se infiinteaza in una dintre formele de societate enumerate la art. 2 si in conditiile prevazute pentru acea forma. Ele vor avea regimul juridic al formei de societate in care s-au constituit.
Art. 43
(1) Sucursalele sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se inregistreaza, inainte de inceperea activitatii lor, in registrul comertului din judetul in care vor functiona.
(2) Daca sucursala este deschisa intr-o localitate din acelasi judet sau in aceeasi localitate cu societatea, ea se va inregistra in acelasi registru al comertului, insa distinct, ca inregistrare separata.
(3) Celelalte sedii secundare - agentii, puncte de lucru sau alte asemenea sedii - sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.
(4) Nu se pot infiinta sedii secundare sub denumirea de filiala.
Articolul 44
Societatile comerciale straine pot infiinta in Romania, cu respectarea legii romane, filiale, precum si sucursale, agentii, reprezentante sau alte sedii secundare, daca acest drept le este recunoscut de legea statutului lor organic.
Art. 441
(1) Dobandirea de catre societate, intr-un interval de cel mult 2 ani de la constituire sau de la autorizarea inceperii activitatii societatii, a unui bun de la un fondator ori actionar, contra unei sume sau a altor contravalori reprezentand cel putin o zecime din valoarea capitalului social subscris, va fi supusa aprobarii prealabile a adunarii generale a actionarilor, precum si prevederilor art. 38 si 39, va fi mentionata in registrul comertului si va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si intr-un ziar cu larga raspandire.
(2) Nu vor fi supuse acestor prevederi operatiunile de dobandire efectuate in cadrul activitatii curente a societatii, cele facute din dispozitia unei autoritati administrative sau a unei instante judecatoresti si nici cele facute in cadrul operatiunilor de bursa.
Articolul 45
(1) Reprezentantii societatii sunt obligati sa depuna la oficiul registrului comertului semnaturile lor, la data depunerii cererii de inregistrare, daca au fost numiti prin actul constitutiv, iar cei alesi in timpul functionarii societatii, in termen de 15 zile de la alegere.
(2) Dispozitia alineatului precedent se aplica in mod corespunzator si conducatorilor sucursalelor.


CAPITOLUL IV: Efectele incalcarii cerintelor legale de constituire a societatii
Art. 46

(1) Cand actul constitutiv nu cuprinde mentiunile prevazute de lege ori cuprinde clauze prin care se incalca o dispozitie imperativa a legii sau cand nu s-a indeplinit o cerinta legala pentru constituirea societatii, judecatorul delegat, din oficiu sau la cererea oricaror persoane care formuleaza o cerere de interventie, va respinge, prin incheiere, motivat, cererea de inmatriculare, in afara de cazul in care asociatii inlatura asemenea neregularitati. Judecatorul delegat va lua act in incheiere de regularizarile efectuate.
(2) In cazul in care au fost formulate cereri de interventie, judecatorul va cita intervenientii si se va pronunta asupra cererilor acestora in conditiile art. 49 si urmatoarele din Codul de procedura civila, nefiind aplicabile dispozitiile art. 335 din Codul de procedura civila.
Articolul 47
(1) In cazul in care fondatorii sau reprezentantii societatii nu au cerut inmatricularea ei in termen legal, oricare asociat poate cere oficiului registrului comertului efectuarea inmatricularii, dupa ce, prin notificare sau scrisoare recomandata, i-a pus in intarziere, iar ei nu s-au conformat in cel mult 8 zile de la primire.
(2) Daca, totusi, inmatricularea nu s-a efectuat in termenele prevazute de alineatul precedent, asociatii sunt eliberati de obligatiile ce decurg din subscriptiile lor, dupa trecerea a 3 luni de la data autentificarii actului constitutiv, in afara de cazul in care acesta prevede altfel.
(3) Daca un asociat a cerut indeplinirea formalitatilor de inmatriculare, nu se va mai putea pretinde de nici unul dintre ei eliberarea de obligatiile ce decurg din subscriptie.
Articolul 48
(1) In cazul unor neregularitati constatate dupa inmatriculare, societatea este obligata sa ia masuri pentru inlaturarea lor, in cel mult 8 zile de la data constatarii acelor neregularitati.
(2) Daca societatea nu se conformeaza, orice persoana interesata poate cere tribunalului sa oblige organele societatii sa le regularizeze, sub sanctiunea platii de daune-interese potrivit dreptului comun.
(3) Dreptul la actiunea de regularizare se prescrie prin trecerea unui termen de un an de la data inmatricularii societatii.
Articolul 49
Fondatorii, reprezentantii societatii, precum si primii membri ai organelor de conducere, de administrare si de control ale societatii raspund nelimitat si solidar pentru prejudiciul cauzat prin neregularitatile la care se refera art. 46-48.
Articolul 50
(1) Actele sau faptele, pentru care nu s-a efectuat publicitatea prevazuta de lege, nu pot fi opuse tertilor, in afara de cazul in care societatea face dovada ca acestia le cunosteau.
(2) Operatiunile efectuate de societate inainte de a 16-a zi de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, a incheierii judecatorului delegat nu sunt opozabile tertilor, care dovedesc ca au fost in imposibilitate de a lua cunostinta despre ele.
Articolul 51
Tertii pot invoca insa actele sau faptele cu privire la care nu s-a indeplinit publicitatea, in afara de cazul in care omisiunea publicitatii le lipseste de efecte.
Articolul 52
In caz de neconcordanta intre textul depus la oficiul registrului comertului si cel publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, sau in presa, societatea nu poate opune tertilor textul publicat. Tertii pot opune societatii textul publicat, cu exceptia situatiei in care societatea face dovada ca ei cunosteau textul depus la oficiul registrului comertului.
(2) In cazul in care neconcordanta prevazuta la alin. (1) intervine din motive ce nu ii sunt imputabile societatii, oficiul registrului comertului sau, dupa caz, Regia Autonoma "Monitorul Oficial", la cererea societatii, va corecta mentiunea din registru, respectiv va republica textul, pe cheltuiala sa.
Articolul 53
Fondatorii, reprezentantii si alte persoane, care au lucrat in numele unei societati in curs de constituire, raspund solidar si nelimitat fata de terti pentru actele juridice incheiate cu acestia in contul societatii, in afara de cazul in care societatea, dupa ce a dobandit personalitate juridica, le-a preluat asupra sa. Actele astfel preluate sunt considerate a fi fost ale societatii inca de la data incheierii lor.
(2) In cazul in care societatea, datorita obiectului sau de activitate, nu isi poate incepe activitatea fara a fi autorizata in acest sens, prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile angajamentelor rezultate din contracte incheiate de societate, sub conditia primirii acestei autorizatii. In aceasta situatie, raspunderea revine societatii.
Articolul 54
(1) Dupa efectuarea formalitatilor de publicitate in legatura cu persoanele care, ca organe ale societatii, sunt autorizate sa o reprezinte, societatea nu poate opune tertilor nicio neregularitate la numirea acestora, cu exceptia cazului in care societatea face dovada ca tertii respectivi aveau cunostinta de aceasta neregularitate.
(2) Societatea nu poate invoca fata de terti numirile in functiile prevazute la alin. (1) sau incetarea acestor functii, daca ele nu au fost publicate in conformitate cu legea.
Articolul 55
(1) In raporturile cu tertii, societatea este angajata prin actele organelor sale, chiar daca aceste acte depasesc obiectul de activitate al societatii, in afara de cazul in care ea dovedeste ca tertii cunosteau sau, in imprejurarile date, trebuiau sa cunoasca depasirea acestuia ori cand actele astfel incheiate depasesc limitele puterilor prevazute de lege pentru organele respective. Publicarea actului constitutiv nu poate constitui, singura, dovada cunoasterii.
(2) Clauzele actului constitutiv ori hotararile organelor statutare ale societatilor prevazute in alineatul precedent, care limiteaza puterile conferite de lege acestor organe, sunt inopozabile tertilor, chiar daca au fost publicate.
Articolul 56
Nulitatea unei societati inmatriculate in registrul comertului poate fi declarata de tribunal numai atunci cand:
a)lipseste actul constitutiv sau nu a fost incheiat in forma autentica, in situatiile prevazute la art. 5 alin. (6);
b)toti fondatorii au fost, potrivit legii, incapabili, la data constituirii societatii;
c)obiectul de activitate al societatii este ilicit sau contrar ordinii publice;
d)lipseste incheierea judecatorului delegat de inmatriculare a societatii;
e)lipseste autorizarea legala administrativa de constituire a societatii;
f)actul constitutiv nu prevede denumirea societatii, obiectul sau de activitate, aporturile asociatilor sau capitalul social subscris;
g)s-au incalcat dispozitiile legale privind capitalul social minim, subscris si varsat;
h)nu s-a respectat numarul minim de asociati, prevazut de lege.
Articolul 57
Nulitatea nu poate fi declarata in cazul in care cauza ei, invocata in cererea de anulare, a fost inlaturata inainte de a se pune concluzii in fond la tribunal.
Articolul 58
(1) La data la care hotararea judecatoreasca de constatare sau declarare a nulitatii a devenit definitiva, societatea inceteaza fara efect retroactiv si intra in lichidare. Dispozitiile legale privind lichidarea societatilor ca urmare a dizolvarii se aplica in mod corespunzator.
(2) Prin hotararea judecatoreasca de declarare a nulitatii se vor numi si lichidatorii societatii.
(3) Tribunalul va comunica hotararea judecatoreasca oficiului registrului comertului, care, dupa mentionare, o va trimite Monitorului Oficial al Romaniei spre publicare in Partea a IV-a, in extras.
(4) Asociatii raspund pentru obligatiile sociale pana la acoperirea acestora in conformitate cu prevederile art. 3.
Articolul 59
(1) Declararea nulitatii societatii nu aduce atingere actelor incheiate in numele sau.
(2) Nici societatea si nici asociatii nu pot opune tertilor de buna-credinta nulitatea societatii.


CAPITOLUL V: Unele dispozitii procedurale
Art. 60

(1) Incheierile judecatorului delegat privitoare la inmatriculare sau la orice alte inregistrari in registrul comertului sunt executorii si sunt supuse numai apelului.
(2) Termenul de apel este de 15 zile si curge de la data pronuntarii incheierii pentru parti si de la data publicarii incheierii sau a actului modificator al actului constitutiv in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pentru orice alte persoane interesate.
(3) Apelul se depune si se mentioneaza in registrul comertului unde s-a facut inregistrarea. In termen de 3 zile de la data depunerii, oficiul registrului comertului inainteaza apelul curtii de apel in a carei raza teritoriala se afla sediul societatii, iar in cazul sucursalelor infiintate in alt judet, curtii de apel in a carei raza teritoriala se afla sediul sucursalei.
(4) Dispozitiile Codului de procedura civila cu privire la procedura scrisa prealabila judecarii apelului se aplica in mod corespunzator.
(5) In cazul admiterii apelului, decizia instantei de apel va fi mentionata in registrul comertului, fiind aplicabile dispozitiile art. 48, 49 si 56-59.
Articolul 61
(1) Creditorii sociali si orice alte persoane prejudiciate prin hotararile asociatilor privitoare la modificarea actului constitutiv pot formula o cerere de opozitie prin care sa solicite instantei judecatoresti sa oblige, dupa caz, societatea sau asociatii la repararea prejudiciului cauzat, prevederile art. 57 fiind aplicabile.
(2) In sensul prezentei legi, prin hotararea asociatilor se intelege si hotararea organelor statutare ale societatii, iar termenul asociati include si actionarii, in afara de cazul in care din context rezulta altfel.
Articolul 62
(1) Opozitia se face in termen de 30 de zile de la data publicarii hotararii asociatilor sau a actului aditional modificator in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, daca prezenta lege nu prevede un alt termen. Ea se depune la oficiul registrului comertului care, in termen de 3 zile de la data depunerii, o va mentiona in registru si o va inainta instantei judecatoresti competente.
(2) Dispozitiile art. 133 referitoare la suspendare se aplica in mod corespunzator. Opozitia se judeca in camera de consiliu, cu citarea partilor, fiind aplicabile dispozitiile art. 114 alin. 5 din Codul de procedura civila.
(3) Hotararea pronuntata asupra opozitiei este supusa numai apelului.
Articolul 63
Cererile si caile de atac prevazute de prezenta lege, de competenta instantelor judecatoresti, se solutioneaza de tribunalul in a carui circumscriptie isi are societatea sediul principal.
Articolul 64
Citarea partilor in fata judecatorului delegat si comunicarea actelor sale se fac, de catre oficiul registrului comertului, prin posta, cu scrisoare recomandata, atasandu-se recipisa la dosar, sau prin agenti ai oficiului registrului comertului, ori in conditiile Codului de procedura civila.


TITLUL III: Functionarea societatilor comerciale
CAPITOLUL I: Dispozitii comune
Art. 65

(1) In lipsa de stipulatie contrara, bunurile constituite ca aport in societate devin proprietatea acesteia din momentul inmatricularii ei in registrul comertului.
(2) Asociatul care intarzie sa depuna aportul social este raspunzator de daunele pricinuite, iar daca aportul a fost stipulat in numerar este obligat si la plata dobanzilor legale din ziua in care trebuia sa faca varsamantul.
Articolul 66
(1) Pe durata societatii, creditorii asociatului pot sa-si exercite drepturile lor numai asupra partii din beneficiile cuvenite asociatului dupa bilantul contabil, iar dupa dizolvarea societatii, asupra partii ce i s-ar cuveni prin lichidare.
(2) Creditorii prevazuti la alin. (1) pot totusi popri, in timpul duratei societatii, partile ce s-ar cuveni asociatilor prin lichidare sau pot sechestra si vinde actiunile debitorului lor.
Articolul 67
(1) Cota-parte din profit ce se plateste fiecarui asociat constituie dividend.
(2) Dividendele se distribuie asociatilor proportional cu cota de participare la capitalul social varsat, daca prin actul constitutiv nu se prevede altfel. Acestea se platesc in termenul stabilit de adunarea generala a asociatilor sau, dupa caz, stabilit prin legile speciale, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data aprobarii situatiei financiare anuale aferente exercitiului financiar incheiat. In caz contrar, societatea comerciala datoreaza, dupa acest termen, dobanda penalizatoare calculata conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 13/2011 privind dobanda legala remuneratorie si penalizatoare pentru obligatii banesti, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale in domeniul bancar, aprobata prin Legea nr. 43/2012, daca prin actul constitutiv sau prin hotararea adunarii generale a actionarilor care a aprobat situatia financiara aferenta exercitiului financiar incheiat nu s-a stabilit o dobanda mai mare.
(3) Nu se vor putea distribui dividende decat din profituri determinate potrivit legii.
(4) Dividendele platite contrar dispozitiilor alin. (2) si (3) se restituie, daca societatea dovedeste ca asociatii au cunoscut neregularitatea distribuirii sau, in imprejurarile existente, trebuiau sa o cunoasca.
(5) Dreptul la actiunea de restituire a dividendelor, platite contrar prevederilor alin. (2) si (3), se prescrie in termen de 3 ani de la data distribuirii lor.
(6) Dividendele care se cuvin dupa data transmiterii actiunilor apartin cesionarului, in afara de cazul in care partile au convenit altfel.
Articolul 68
Aportul asociatilor la capitalul social nu este purtator de dobanzi.
Articolul 69
Daca se constata o pierdere a activului net, capitalul social subscris va trebui reintregit sau redus inainte de a se putea face vreo repartizare sau distribuire de profit.
Articolul 70
(1) Administratorii pot face toate operatiunile cerute pentru aducerea la indeplinire a obiectului de activitate al societatii, afara de restrictiile aratate in actul constitutiv.
(2) Ei sunt obligati sa ia parte la toate adunarile societatii, la consiliile de administratie si la organele de conducere similare acestora.
Articolul 701
Actele de dispozitie asupra bunurilor unei societati comerciale pot fi incheiate in temeiul puterilor conferite reprezentantilor legali ai societatii, dupa caz, prin lege, actul constitutiv sau hotararile organelor statutare ale societatii adoptate in conformitate cu prevederile prezentei legi si ale actului constitutiv al societatii, nefiind necesara o procura speciala si in forma autentica in acest scop, chiar daca actele de dispozitie trebuie incheiate in forma autentica.
Articolul 71
(1) Administratorii care au dreptul de a reprezenta societatea nu il pot transmite decat daca aceasta facultate li s-a acordat in mod expres.
(2) In cazul incalcarii prevederilor alin. (1), societatea poate pretinde de la cel substituit beneficiile rezultate din operatiune.
(3) Administratorul care, fara drept, isi substituie alta persoana raspunde solidar cu aceasta pentru eventualele pagube produse societatii.
Articolul 72
Obligatiile si raspunderea administratorilor sunt reglementate de dispozitiile referitoare la mandat si de cele special prevazute in aceasta lege.
Articolul 73
(1) Administratorii sunt solidar raspunzatori fata de societate pentru:
a)realitatea varsamintelor efectuate de asociati;
b)existenta reala a dividendelor platite;
c)existenta registrelor cerute de lege si corecta lor tinere;
d)exacta indeplinire a hotararilor adunarilor generale;
e)stricta indeplinire a indatoririlor pe care legea, actul constitutiv le impun.
(2) Actiunea in raspundere impotriva administratorilor apartine si creditorilor societatii, care o vor putea exercita numai in caz de deschidere a procedurii reglementate de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata.
Articolul 731
Persoanele care, potrivit art. 6 alin. (2), nu pot fi fondatori nu pot fi nici administratori, directori, membri ai consiliului de supraveghere si ai directoratului, cenzori sau auditori financiari, iar daca au fost alese, sunt decazute din drepturi.
Articolul 74
(1) In orice factura, oferta, comanda, tarif, prospect si alte documente intrebuintate in comert, emanand de la o societate, trebuie sa se mentioneze denumirea, forma juridica, sediul social, numarul din registrul comertului si codul unic de inregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevazute de legislatia din domeniu.
(2) Daca societatea pe actiuni opteaza pentru un sistem dualist de administrare, in conformitate cu prevederile art. 153, documentele prevazute la alin. (1) vor contine si mentiunea "societate administrata in sistem dualist".
(3) In documentele prevazute la alin. (1), daca acestea provin de la o societate cu raspundere limitata, se va mentiona si capitalul social, iar daca ele provin de la o societate pe actiuni sau in comandita pe actiuni, se vor mentiona atat capitalul social subscris, cat si cel varsat.
(4) In situatia in care documentele prevazute la alin. (1) sunt emise de o sucursala, acestea trebuie sa mentioneze si oficiul registrului comertului la care a fost inregistrata sucursala si numarul ei de inregistrare.
(5) Daca societatea detine o pagina de internet proprie, informatiile prevazute la alin. (1) si (3) vor fi publicate si pe pagina de internet a societatii.


CAPITOLUL II: Societatile in nume colectiv
Art. 75

Dreptul de a reprezenta societatea apartine fiecarui administrator, afara de stipulatie contrara in actul constitutiv.
Articolul 76
(1) Daca actul constitutiv dispune ca administratorii sa lucreze impreuna, decizia trebuie luata in unanimitate; in caz de divergenta intre administratori, vor decide asociatii care reprezinta majoritatea absoluta a capitalului social.
(2) Pentru actele urgente, a caror neindeplinire ar cauza o paguba mare societatii, poate decide un singur administrator in lipsa celorlalti, care se gasesc in imposibilitate, chiar momentana, de a lua parte la administratie.
Articolul 77
(1) Asociatii care reprezinta majoritatea absoluta a capitalului social pot alege unul sau mai multi administratori dintre ei, fixandu-le puterile, durata insarcinarii si eventuala lor remuneratie, afara numai daca prin actul constitutiv nu se dispune altfel.
(2) Cu aceeasi majoritate asociatii pot decide asupra revocarii administratorilor sau asupra limitarii puterilor lor, afara de cazul in care administratorii au fost numiti prin actul constitutiv.
Articolul 78
(1) Daca un administrator ia initiativa unei operatiuni ce depaseste limitele operatiunilor obisnuite comertului pe care il exercita societatea, acesta trebuie sa instiinteze pe ceilalti administratori, inainte de a o incheia, sub sanctiunea suportarii pierderilor ce ar rezulta din aceasta.
(2) In caz de opozitie a vreunuia dintre ei, vor decide asociatii care reprezinta majoritatea absoluta a capitalului social.
(3) Operatiunea incheiata in contra opozitiei facute este valabila fata de tertii carora nu li se va fi comunicat aceasta opozitie.
Articolul 79
(1) Asociatul care, intr-o operatiune determinata, are, pe cont propriu sau pe contul altuia, interese contrare acelora ale societatii, nu poate lua parte la nici o deliberare sau decizie privind aceasta operatiune.
(2) Asociatul care contravine dispozitiilor alin. (1) este raspunzator de daunele cauzate societatii, daca, fara votul sau, nu s-ar fi obtinut majoritatea ceruta.
Articolul 80
Asociatul care, fara consimtamantul scris al celorlalti asociati, intrebuinteaza capitalul, bunurile sau creditul societatii in folosul sau sau in acela al unei alte persoane este obligat sa restituie societatii beneficiile ce au rezultat si sa plateasca despagubiri pentru daunele cauzate.
Articolul 81
(1) Nici un asociat nu poate lua din fondurile societatii mai mult decat i s-a fixat pentru cheltuielile facute sau pentru cele ce urmeaza sa le faca in interesul societatii.
(2) Asociatul care contravine acestei dispozitii este raspunzator de sumele luate si de daune.
(3) Se va putea stipula, prin actul constitutiv, ca asociatii pot lua din casa societatii anumite sume pentru cheltuielile lor particulare.
Articolul 82
(1) Asociatii nu pot lua parte, ca asociati cu raspundere nelimitata, in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate, nici sa faca operatiuni in contul lor sau al altora, in acelasi fel de comert sau intr-unul asemanator, fara consimtamantul celorlalti asociati.
(2) Consimtamantul se socoteste dat daca participarea sau operatiunile fiind anterioare actului constitutiv au fost cunoscute de ceilalti asociati si acestia nu au interzis continuarea lor.
(3) In caz de incalcare a prevederilor alin. (1) si (2), societatea, in afara de dreptul de a exclude pe asociat, poate sa decida ca acesta a lucrat in contul ei sau sa ceara despagubiri.
(4) Acest drept se stinge dupa trecerea a 3 luni din ziua cand societatea a avut cunostinta, fara sa fi luat vreo hotarare.
Articolul 83
Cand aportul la capitalul social apartine mai multor persoane, acestea sunt obligate solidar fata de societate si trebuie sa desemneze un reprezentant comun pentru exercitarea drepturilor decurgand din acest aport.
Articolul 84
(1) Asociatul care a depus ca aport una sau mai multe creante nu este liberat cat timp societatea nu a obtinut plata sumei pentru care au fost aduse.
(2) Daca plata nu s-a putut obtine prin urmarirea debitorului cedat, asociatul, in afara de daune, raspunde de suma datorata, cu dobanda legala din ziua scadentei creantelor.
Articolul 85
(1) Asociatii sunt obligati nelimitat si solidar pentru operatiunile indeplinite in numele societatii de persoanele care o reprezinta.
(2) Hotararea judecatoreasca obtinuta impotriva societatii este opozabila fiecarui asociat.
Articolul 86
Pentru aprobarea situatiei financiare anuale si pentru deciziile referitoare la introducerea actiunii in raspunderea administratorilor este necesar votul asociatilor reprezentand majoritatea capitalului social.
(2) Formalitatile de publicitate cu privire la situatiile financiare anuale se vor efectua in conformitate cu prevederile art. 185.
Articolul 87
(1) Cesiunea aportului de capital social este posibila daca a fost permisa prin actul constitutiv.
(2) Cesiunea nu libereaza pe asociatul cedent de ceea ce mai datoreaza societatii din aportul sau de capital.
(3) Fata de terti, cedentul ramane raspunzator potrivit art. 225.
(4) Cand actul constitutiv prevede cazurile de retragere a unui asociat, se vor aplica dispozitiile art. 225 si 229.


CAPITOLUL III: Societatile in comandita simpla
Art. 88

Administratia societatii in comandita simpla se va incredinta unuia sau mai multor asociati comanditati.
Articolul 89
(1) Comanditarul poate incheia operatiuni in contul societatii numai pe baza unei procuri speciale pentru operatiuni determinate, data de reprezentantii societatii si inscrisa in registrul comertului. In caz contrar, comanditarul devine raspunzator fata de terti nelimitat si solidar, pentru toate obligatiunile societatii contractate de la data operatiunii incheiate de el.
(2) Comanditarul poate indeplini servicii in administratia interna a societatii, poate face acte de supraveghere, poate participa la numirea si la revocarea administratorilor, in cazurile prevazute de lege, sau poate acorda, in limitele actului constitutiv, autorizarea administratorilor pentru operatiunile ce depasesc puterile lor.
(3) Comanditarul are, de asemenea, dreptul de a cere copie de pe situatiile financiare anuale si de a controla exactitatea lor prin cercetarea registrelor comerciale si a celorlalte documente justificative.
Articolul 90
Dispozitiile art. 75, 76 alin. (1), art. 77, 79, 83, 84, 86 si 87 se vor aplica si societatilor in comandita simpla, iar dispozitiile art. 80, 81, 82 si 85, asociatilor comanditati.


CAPITOLUL IV: Societatile pe actiuni
SECTIUNEA I: Despre actiuni
Art. 91

(1) In societatea pe actiuni, capitalul social este reprezentat prin actiuni emise de societate, care, dupa modul de transmitere, pot fi nominative sau la purtator.
(2) Felul actiunilor va fi determinat prin actul constitutiv; in caz contrar ele vor fi nominative. Actiunile nominative pot fi emise in forma materiala, pe suport hartie, sau in forma dematerializata, caz in care se inregistreaza in registrul actionarilor.
Articolul 92
(1) Actiunile nu vor putea fi emise pentru o suma mai mica decat valoarea nominala.
(2) Actiunile neplatite in intregime sunt intotdeauna nominative.
(3) Capitalul social nu va putea fi majorat si nu se vor putea emite noi actiuni pana cand nu vor fi fost complet platite cele din emisiunea precedenta.
(4) Actiunile nominative pot fi convertite in actiuni la purtator si invers, prin hotararea adunarii generale extraordinare a actionarilor, luata in conditiile art. 115.
(5) Se pot emite titluri cumulative pentru mai multe actiuni, cand acestea sunt emise in forma materiala.
Articolul 93
(1) Valoarea nominala a unei actiuni nu va putea fi mai mica de 0,1 lei.
(2) Actiunile vor cuprinde:
a)denumirea si durata societatii;
b)data actului constitutiv, numarul din registrul comertului sub care este inmatriculata societatea, codul unic de inregistrare si numarul Monitorului Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, in care s-a facut publicarea;
c)capitalul social, numarul actiunilor si numarul lor de ordine, valoarea nominala a actiunilor si varsamintele efectuate;
d)avantajele acordate fondatorilor.
(3) Pentru actiunile nominative se vor mai mentiona: numele, prenumele, codul numeric personal si domiciliul actionarului persoana fizica; denumirea, sediul, numarul de inmatriculare si codul unic de inregistrare ale actionarului persoana juridica, dupa caz.
(4) Actiunile trebuie sa poarte semnatura a 2 membri ai consiliului de administratie, respectiv ai directoratului, sau, dupa caz, semnatura administratorului unic, respectiv a directorului general unic.
Articolul 94
(1) Actiunile trebuie sa fie de o egala valoare; ele acorda posesorilor drepturi egale.
(2) Se pot emite totusi in conditiile actului constitutiv categorii de actiuni care confera titularilor drepturi diferite, potrivit dispozitiilor art. 95 si 96.
Articolul 95
(1) Se pot emite actiuni preferentiale cu dividend prioritar fara drept de vot, ce confera titularului:
a)dreptul la un dividend prioritar prelevat asupra beneficiului distribuibil al exercitiului financiar, inaintea oricarei alte prelevari;
b)drepturile recunoscute actionarilor cu actiuni ordinare, inclusiv dreptul de a participa la adunarea generala, cu exceptia dreptului de vot.
(2) Actiunile cu dividend prioritar, fara drept de vot, nu pot depasi o patrime din capitalul social si vor avea aceeasi valoare nominala ca si actiunile ordinare.
(3) Administratorii, directorii, respectiv membrii directoratului si ai consiliului de supraveghere, precum si cenzorii societatii nu pot fi titulari de actiuni cu dividend prioritar fara drept de vot.
(4) In caz de intarziere a platii dividendelor, actiunile preferentiale vor dobandi drept de vot, incepand de la data scadentei obligatiei de plata a dividendelor ce urmeaza a fi distribuite in cursul anului urmator sau, daca in anul urmator adunarea generala hotaraste ca nu vor fi distribuite dividende, incepand de la data publicarii respectivei hotarari a adunarii generale, pana la plata efectiva a dividendelor restante.
(5) Actiunile preferentiale si actiunile ordinare vor putea fi convertite dintr-o categorie in cealalta prin hotarare a adunarii generale extraordinare a actionarilor, luata in conditiile art. 115.
Articolul 96
Titularii fiecarei categorii de actiuni se reunesc in adunari speciale, in conditiile stabilite de actul constitutiv al societatii. Orice titular al unor asemenea actiuni poate participa la aceste adunari.
Articolul 97
In cazul in care nu a emis si nu a eliberat actiuni in forma materiala, societatea, din oficiu sau la cererea actionarilor, le va elibera cate un certificat de actionar cuprinzand datele prevazute la art. 93 alin. (2) si (3) si, in plus, numarul, categoria si valoarea nominala a actiunilor, proprietate a actionarului, pozitia la

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 09:11



Musafir

#25757

2014-09-03 10:01

UN OM SANATOS LA CAP ISI PUNE URMATOARELE INTREBARI PENTRU OXO: 1. EXISTA PIATA DE DESFACERE? 2. PENTRU CAT TIMP S-A PORNIT?EXISTA PERSPECTIVE PENTRU CEL PUTIN 3 LUNI? 3.NU CUMVA E ELECTORALA ACEASTA PORNIRE? 4.CE SE AUDE CU AF-DOF?


Musafir

#25758 Re:

2014-09-03 10:14

#25757: -  

 Ionel Vâncea, vicepresedintele vâlcean al Sindicatului Cartel Alfa "“E foarte bine ca s-a redeschis aceasta sectie, deocamdata, se afla in probe."

http://www.monitoruldevalcea.ro/

PROBE INSEAMNA PORNIRE....?????????????? CIRCULA APA PRIN CONDUCTE, DECLARATIE DATA TOT DE VANCEA LA VL1 TV. (PANA CAND S-O TREZII ABA OLT SI ISI CER CREANTA PENTRU ABUZUL FACUT DE OLTCHIM,  ABA OLT PUNANDU-SI LA RANDUL LOR SALARIATII IN PERICOL SA RAMANA FARA LOCURI DE MUNCA )

http://www.impactreal.ro/

ESTE PORNIT DAR NU PRODUCE... SI CUM SPUNEA VANCEA, SE AFLA IN PROBE...

VRAJELILE, VRAJITORIILOR, VRAJITILOR, VRAJITOARELOR....


Musafir

#25759 Re: Re:

2014-09-03 10:33

#25758: - Re:  

 Ce soluţii sunt să meargă şi producţia de PVC?

Petre Ianc: Prima condiţie este să existe o piaţă de PVC. A doua condiţie este ca acest produs să fie făcut la costuri care să-l facă vandabil pe piaţă.

Oltchimul a fost proiectat şi pentru PVC. A da deoparte 35-40% din capacitatea de producţie a combinatului, cât este producţia de PVC, înseamnă că infra­structura com­binatului, conducte, tot ce alimentează, vor fi utilizate în proporţie de doar 70%, ceea ce este nerentabil.

Este foarte important să evaluăm partea tehnologică a Oltchimului. Trebuie să ştim ce vrem de la Oltchim.

Situaţia de la Oltchim nu este prima în România. Toate combinatele mari siderurgice şi complexurile industriale din România au trecut prin aceste probleme la un moment dat, iar problemele au fost rezolvate.
 

Ce se poate face pentru a fi repornită secţia de petrochimie de la Arpechim pentru producerea de etilenă?

Petre Ianc: Această chestiune se discută cu potenţialii investitorii. Acest lucru îl poate cuntifica cel care investeşte. Dar el trebuie să aibă un suport din partea română, şi legal, şi moral.

Acest proces trebuie susţinut de o revizie generală a rafinăriei, de o revizie generală a petrochimiei, de un capital de lucru care trebuie să meargă pe ciclul bani, marfă, bani. Trebuie rezolvată problema materiei prime, dacă este nafta sau ţitei.

Gheorghe Piperea: Etilena este un produs extrem de costisitor şi foarte special, circulă prin conducte de la Arpechim la Oltchim la temperatura de -180 de grade.

Soluţia este în cazul de faţă opţiunea între două variante. Potrivit specialiştilor, acum şi în următorii 10 ani va fi un surplus de benzină nafta de 15% faţă de ce se consumă pe piaţă. Benzina nafta e un produs de rafinare, e o fracţie a petrolului care apare inevitabil.

Cea mai bună soluţie este să cumpere cineva din domeniul petrochimic platforma de la Bradu.

A doua soluţie, cea pe care o recomandăm, este să găseşti un actor important din domeniul petrochimiei care să aibă o structură integrată a acestui business, care să însemne în afară de rafinare, distribuţie de carburanţi şi petrochimie.

Acesta este efortul nostru cel mai serios, de a identifica un astfel de actor din domeniul petrochimiei. Avem 2-3 în România, însă nu sunt interesaţi de această afacere. Mai mult, vecinul nostru de la Arpechim, OMV, a spus nu doar că nu e interesat de acest lucru, ci că dacă statul nu găseşte o soluţie în 6 luni, e nevoit să o demoleze. Există însă doi investitori, mai de la Est, care sunt interesaţi.

http://www.zf.ro/

19 apr 2013

p.s.  Cei doi de la EST ( si niciun investitor de la EST) nu mai vin, LEGISLATIA EUROPEANA NU LE PERMITE INCREDINTARE DIRECTA.

tps://www.youtube.com/

2 iul. 2014


Musafir

#25760

2014-09-03 11:14

https://www.youtube.com/

SALARILE COMPENSATORII IN FUNCTIE DE VECHIME CONFORM CONTRACTULUI COLECTIV DE MUNCA. (PANA AZI NU S-AU PRIMIT BANII DE CATRE DISPONIBILIZATI, DOAR AU FOST IMPOZITATI SI VIRATI SUME IMPOZIT CATRE PILONUL II PENSII PRIVATE)

NU EXISTA DECAT LEGEA CCM si Legea 85/2006 (CREANTA) pentru salarii plati compensatorii (OLTCHIM TREBUIE SA ACHITE SUMA PRIN PATRON STATUL ROMAN  FIIND ACTIONAR MAJORITAR )

DISPONIBILIZATII DE TREI ORI PAGUBITI (CHIAR DE PATRU, PENTRU CA AU RAMAS FARA LOC DE MUNCA):

1. FARA LOC DE MUNCA SI DISPONIBILIZATI;

2. DISPONIBILIZARE CU PLATA DE BANI AJOFM  DIN ACESTIA PLATIM C.A.R. OLTCHIM SI PENALIZARI CU DOBANZI, DETURNAREA DE FONDURI BANI  PE TIMPUL CONDUCERII CET GOVORA MIHAI BALAN anul 2012,CARE A OPRIT PENTRU PLATA DIN SALARII, DAR CARE N-AU AJUNS LA DESTINATAR, NOI FIIND IN CONTINUARE NEVOITI SA ACHITAM PENALIZARI DE INTARZIERE SI RESTANTE;

3. CREANTA PLATI SALARII COMPENSATORII CONFORM CONTRACTULUI COLECTIIV DE MUNCA, anul 2013, IN FUNCTIE DE VECHIME NEPLATITA SI NEACHITATA, TINAND CONT CA SUNTEM LA PESTE UN AN  DISTANTA DE LA DISPONIBILIZARE, PIERDERILE FIIND LA ZI NEACHITATE FATA DE NOI;

 4. ANAF IMPOZITATI SI PILONUL II PENSII PRIVATE APAREM CU SUME DE BANI CARE NOI NU-I AVEM.

S-AU INDEPLINIT CONDITIILE:

TERMENELE LEGII INSOLVENTEI (Oltchim Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective, Legea 85/2006) SI TOATE REGULILE FIIND INCALCATE SI NERESPECTATE. NU S-AU ACHITAT CREDITORII PRIVILEGIATI SALARIATII (DISPONIBILIZATI SI ANGAJATI).

 

[Anul 19. Luni, 12 Mai 2014] "În acest sens, consorţiul de administratori judiciari va convoca Adunarea creditorilor şi va supune aprobării acesteia repetarea procedurii cu un nou termen-limită de depunere a ofertelor angajante", notau atunci administratorii judiciari.
Contactat telefonic, Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL, a declarat pentru Curierul Naţional că astăzi va avea loc Adunarea creditorilor. "Luni va avea loc Adunarea Creditorilor. Pentru a putea elabora planul de reorganizare al Oltchim va trebui mai întâi să selectăm investitorul care să cumpere SPV-urile şi Rafinăria. În planul de reorganizare vor fi menţionate sumele care trebuie distribuite creditorilor, inclusiv salariile compensatorii ale salariaţilor disponibilizaţi, salariaţii fiind consideraţi salariaţi privilegiaţi", a declarat administratorul judiciar.  [Anul 19. Luni, 12 Mai 2014]

http://www.curierulnational.ro/

SA INCEAPA PLATILE CATRE CREDITORI, PRIMII SALARIATII (PLATILE COMPENSATORII SI ANGAJATI)

 

DATI BANII TUTUROR SI NU NE MAI VEDETI PE PETITIE SAU PE LA VOI IN AUDIENTE, MITINGURI, SEDINTE,TRIBUNAL...!!!

VA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI  LA ZI!!!!

 

SI  EVITATI  FALIMENTUL!!!!!

 

SALARIILE PLATILOR COMPENSATORII SI ANGAJATII.


Musafir

#25761 Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL

2014-09-03 11:19

SA VA BATEM SI NOI OBRAZUL DOMNULE NICULAE BALAN, reprezentat BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL,septembrie 2014.

Contactat telefonic, Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL, a declarat pentru Curierul Naţional

"În planul de reorganizare vor fi menţionate sumele care trebuie distribuite creditorilor, inclusiv salariile compensatorii ale salariaţilor disponibilizaţi, salariaţii fiind consideraţi salariaţi privilegiaţi", a declarat administratorul judiciar."  [Anul 19. Luni, 12 Mai 2014]

http://www.curierulnational.ro/

 

http://www.bdo.ro  <= S.C. OLTCHIM S.A pe site-ul BDO


Musafir

#25762 Re: Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL

2014-09-03 11:21


Musafir

#25763 Re: ATATA TIMP CAT SUNTETI PE BANII CETATENILOR VOI RASPUNDETI DE BANII LOR!!!

2014-09-03 11:25

#25709: - ATATA TIMP CAT SUNTETI PE BANII CETATENILOR VOI RASPUNDETI DE BANII LOR!!! 

 S-A LEGALIZAT FURTUL DIN BANII PUBLICI.

https://www.youtube.com/ varianta completa exista in arhiva televiziunilor cu urletul lui Rovana Plumb si garantia promisa, EXCEPTAND FAPTUL CA SALARIATII OLTCHIM NU SE AFLAU ACOLO, DOAR STRUCTURILE DE PARTID USL.

Rovana Plumb la Mitingul USL de la Craiova, din 20 Iulie 2012

LA CRAIOVA ROVANA PLUMB URLA CAT O TINEAU AMIGDALELE SI SE BATEA CU PUMNII IN PIEPT CA CEI DIN VALCEA O SA FIE SALVATI LA OLTCHIM SI NU VOR FI DISPONIBILIZARI SI CHIAR SE VOR CREA LOCURI DE MUNCA, O SA... CURGA LAPTE SI MIERE SI TOTUL NUMAI PENTRU CA SA FIE EA MINISTRUL MUNCII PSD.

http://www.realitatea.net/ 

Cadou electoral de la Guvernul Ponta: Amnistia fiscală, extinsă la toţi bugetarii

 

VRAJELILE, VRAJITORIILOR, VRAJITILOR, VRAJITOARELOR....

SALARILE COMPENSATORII DISPONIBILIZATI 2013 DE LA OLTCHIM SI ANGAJATI OLTCHIM NU S-AU PRIMIT!!!!!! SEPTEMBRIE 2014.


Musafir

#25764 Re: Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL

2014-09-03 11:38

#25761: - Niculae Bălan, reprezentantul BDO Business Restructuring SPRL 

SA VA BATEM SI NOI OBRAZUL DOMNULE NICULAE BALAN, reprezentat BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL, septembrie 2014.

 

UNDE ESTE PLANUL DE REORGANIZARE OLTCHIM PUBLICAT LA FEL CA CEILALTI PE CARE LE AVETI PUBLIC FACUTE......????E TOP SECRET SAU SUNTETI REPETENTII,REPETITIILOR,REPETARILOR MINCIUNILOR VOASTRE!!!!!!!!

Click link pentru vizualizare  BDO:  http://www.bdo.ro/

SALARILE COMPENSATORII DISPONIBILIZATI DE LA OLTCHIM SI ANGAJATI OLTCHIM NU S-AU PRIMIT!!!!!!

 ACHITA. OLTCHIM, LEGEA:

Legea 85/2006

Art. 3,

Al.7. prin creditor se intelege persoana fizica sau juridica care detine un drept de creanta asupra averii debitorului si care a solicitat, in mod expres, instantei sa ii fie inregistrata creanta in tabelul definitiv de creante sau in tabelul definitiv consolidat de creante si care poate face dovada creantei sale fata de patrimoniul debitorului, in conditiile prezentei legi. Au calitatea de creditor, fara a depune personal declaratiile de creanta, salariatii debitorului;
Al. 8. creditorul indreptatit sa participe la procedura insolventei este acel creditor care a formulat si i-a fost admisa, total sau in parte, o cerere de inregistrare a creantei sale pe tabelul definitiv al creantelor contra debitorului si care are dreptul de a participa si vota in adunarea creditorilor, inclusiv asupra unui plan de reorganizare judiciara admis de judecatorul-sindic, de a fi desemnati in calitate de membri ai comitetului creditorilor, de a participa la distributiile de fonduri rezultate din reorganizarea judiciara a debitorului sau din lichidarea averii debitorului, de a fi informat sau notificat cu privire la desfasurarea procedurii si de a participa la orice alta procedura reglementata de prezenta lege;

Al. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat:
a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului;
b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital social;

 

c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitor

ACHITA. OLTCHIM, LEGEA!!!!!!

S-a vandut din Oltchim, conform voceavalcii.ro si confirmata de guvern tot conform voceavalcii.ro, salariile nu s-au platit nici pana azi (salarii plati compensatorii disponibilizati si angajati, conform declaratiei lui NICULAE BALAN, reprezentat BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL a declarat pentru Curierul Naţional că astăzi va avea loc Adunarea creditorilor. "Luni va avea loc Adunarea Creditorilor. Pentru a putea elabora planul de reorganizare al Oltchim va trebui mai întâi să selectăm investitorul care să cumpere SPV-urile şi Rafinăria. În planul de reorganizare vor fi menţionate sumele care trebuie distribuite creditorilor, inclusiv salariile compensatorii ale salariaţilor disponibilizaţi, salariaţii fiind consideraţi salariaţi privilegiaţi", a declarat administratorul judiciar.  [Anul 19. Luni, 12 Mai 2014 ).

 http://www.agerpres.ro/

Comisia Europeană ridică semne de întrebare cu privire la privatizarea Oltchim

Comisia Europeană a cerut României o serie de clarificări pe tema privatizării combinatului Oltchim, întrucât există suspiciuni că statul nu se comportă ca un investitor privat, iar preluarea rafinăriei Arpechim de la Petrom ar putea avantaja compania petrolieră, a declarat, pentru AGERPRES, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.

"Există suspiciunea că preluarea rafinăriei Arpechim de la Petrom ar putea aduce avantaje celor de la Petrom, întrucât, în aceste condiții, Petrom ar scăpa de unele obligații foarte costisitoare pe care le are cu închiderea rafinăriei, precum decontaminarea zonei', a precizat Chirițoiu.
Rafinăria Arpechim Pitești este principalul furnizor de materii prime al Oltchim, iar statul s-a angajat să cumpere rafinăria de la Petrom și să o vândă la pachet cu Oltchim, în cazul în care potențialii investitori doresc acest lucru.
Petrom a închis Arpechim în anul 2011, din cauza cererii mici de produse petroliere de pe piața din România, iar rafinăria se află acum în conservare.
Potrivit lui Chirițoiu, Comisia solicită statului român să demonstreze că, în cazul Oltchim, se comportă ca un acționar privat.
"Comisia cere explicații cu privire la faptul că, deși Oltchim are datorii la stat, statul nu o execută, cum ar trebui să facă orice creditor, iar acest lucru ridică semne de întrebare cu privire la un posibil ajutor de stat', a mai spus președintele Consiliului Concurenței.
Comisia Europeană a aprobat, în 2012, conversia în acțiuni a unei creanțe 135 de milioane de euro de deținută de statul român la Oltchim, însă conversia nu s-a realizat până acum, deoarece era condiționată de procesul de privatizare.
Combinatul petrochimic Oltchim a înregistrat pierderi de 114,51 milioane lei în primul semestru din 2014, în scădere cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, când pierderile se cifrau la 147,49 milioane lei. Pierderile din exploatare au fost de 108,8 milioane lei, iar pierderile financiare s-au cifrat la 5,7 milioane lei.
Oltchim se află în insolvență din ianuarie 2013 și, după mai multe amânări, termenul de privatizare a fost fixat pentru luna decembrie a acestui an.
Până acum, și-au exprimat interesul pentru Oltchim companii precum SOCAR (Azerbaidjan), Chimcomplex Borzești (România), Oil and Gas Trade (Rusia), consorțiul de companii Baota Petrochemical Group și Junlun Petroleum Co. din China, precum și compania MOL din Ungaria, prin divizia sa petrochimică, Petchem.

SA INCEAPA PLATILE CATRE CREDITORI, PRIMII SALARIATII (PLATILE COMPENSATORII SI ANGAJATI)

 

DATI BANII TUTUROR SI NU NE MAI VEDETI PE PETITIE SAU PE LA VOI IN AUDIENTE, MITINGURI, SEDINTE,TRIBUNAL...!!!

VA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI  LA ZI!!!!

 

SI  EVITATI  FALIMENTUL!!!!!

 

SALARIILE PLATILOR COMPENSATORII SI ANGAJATII.

cosa nostra

#25765 Re: Deși-l vor pe premierul Ponta la Vâlcea, foștii angajați de la Oltchim se vor mulțumi cu ministr

2014-09-03 14:06

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:21


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:23


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:24


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:25


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:28



Musafir

#25771 Creditorii TMUCB se pot înscrie la masa credală până la 5 septembrie

2014-09-03 16:28

http://www.curierulnational.ro/

Deocamdată, creditori înregistraţi sunt SC Moldocor SA, SC Lubserv SRL şi SC Electra SRL, petenţi fiind TBSIS Center SRL, SC Coalra Trade Company SRL şi SC Sud Alessandro SRL
Administratorul judiciar al Trustului de Montaj şi Utilaj Chimic Bucureşti a fost desemnat Casa de Insolvenţă Transilvania
Trustul de Montaj şi Utilaj Chimic Bucureşti - companie specializată în proiectarea, fabricarea, asamblarea şi montajul utilajelor şi echipamentelor tehnologice, a rezervoarelor de stocare pentru benzinării, a sistemelor de conducte, a structurilor metalice etc, a intrat, la cererea sa, în insolvenţă din cauza unor datorii către bănci de peste 1 miliard de lei, potrivit datelor BNR.
Insolvenţa a fost declanşată la data de 21 iulie a.c., magistraţii Tribunalului Bucureşti desemnând drept administrator judiciar Casa de Insolvenţă Transilvania (CITR), ai căror specialişti trebuie să întocmească, până la data de 5 septembrie, tabelul preliminar al creanţelor. Următorul termen a fost stabilit pentru data de 29 octombrie.
Deocamdată, pe site-ul Tribunalului Bucureşti, creditori înregistraţi sunt SC Moldocor SA, SC Lubserv SRL şi SC Electra SRL, petenţi fiind TBSIS Center SRL, SC Coalra Trade Company SRL şi SC Sud Alessandro SRL.
Potrivit deciziei instanţei, termenul-limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului este 5.09 2014, verificarea, întocmirea şi publicarea în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă a tabelului preliminar de creanţe  urmând să aibă loc până la data de 25.09.2014. Termenul de definitivare a tabelului creanţelor a fost stabilit pentru data de 20.10.2014.
"Dispune ca administratorul judiciar să trimită o notificare (...) tuturor creditorilor menţionaţi în lista depusă de debitor în conformitate cu art. 67 alin. 1 lit. c), debitorului şi oficiului Registrului comerţului sau, după caz, Registrului societăţilor agricole ori Registrului asociaţiilor şi fundaţiilor în care debitorul este înmatriculat, pentru efectuarea menţiunii, instanţelor judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul declarat la Registrul comerţului, şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi, în vederea aplicării prevederilor art. 75 din Legea nr. 85/2014", se arată în soluţia instanţei.
Are 18 filiale în ţară şi două în străinătate
Potrivit datelor postate pe site-ul său, TMUCB a fost înfiinţată în 1991 şi este structurată în 18 filiale în ţară, una în Kuwait şi una în Asia.
Compania este specializată în proiectarea, fabricarea, asamblarea şi montajul utilajelor şi echipamentelor tehnologice, a rezervoarelor de stocare pentru benzinării, a sistemelor de conducte, a structurilor metalice etc.
Din 1958, TMUCB-SA a realizat în România şi în străinătate lucrări complexe de montaj şi instalări de utilaje şi sisteme de conducte pentru industria chimică şi petrochimică, metalurgică, a cimentului, celulozei şi fabrici de hârtie, centrale termoelectrice şi nucleare, fabrici de zahăr, fabrici de automobile, rezervoare, conducte de transport şi distribuţie pentru produse petrochimice, gaz, apă, abur, etc., activităţi de reparare şi întreţinere pentru acestea.
Principalii clienţi ai companiei în ţară au fost: Combinate petrochimice (Petro Midia, Petrotel, Astra, Vega, Petrobrazi, Arpechim şi Dărmăneşti), Combinate de îngrăşăminte (Slobozia, Săvineşti), Azomureş, Valea Călugărească, Năvodari, Combinate chimice (Oltchim Rm. Vîlcea, Giurgiu), ROMGAZ, Fabrica de automobile DAEWOO, Shell România, Agip România, Mc. Donald's România.
Printre clienţii săi din străinătate s-au numărat Scirroco Italy, KOC - Germany, SAA (Shuaiba Area Authority) Kuwait, SOPLECO - Swiss, Kharafi National Kuwait, TEPARAK INT- Thailanda, ABB - Venezuela, Formiconi - Venezuela şi Snam Progetti - Italy.

Creanţe de 121 mil. lei şi datorii totale de 156 mil. lei

Potrivit datelor financiare postate pe site-ul Ministerului Finanţelor, anul trecut compania a înregistrat o cifră de afaceri netă de 275.024.161 lei şi un profit net de 5.470.870 lei.
În 2013, creanţele TMUCB se ridicau la 120.911.829 lei, în timp ce datoriile însumau 155.836.408 lei.
În 2013, compania avea puţin peste 1.500 angajaţi.

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:30


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:32


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 16:34


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2014-09-03 17:02