Petitie impotriva petitiei de modificare barem EN 2012 rom.


Musafir

#451 Re:

2012-06-28 18:55

#449: -

un punct de vedere foarte corect


Musafir

#452 Re: Re: Re:

2012-06-28 18:55

#450: - Re: Re:  

 In acest moment, la minister sa afla parintii elevilor cu atributiva, care cer, SI EI, PUNCTAJUL LA ACEST SUBIECT. Corect!


Musafir

#453

2012-06-28 18:58

Oare este normal sa se modifice atat baremul cat si Ghidul Candidatului(prin amanarea datei rezultatelor?)
Dar oare ce mai este normal in tara asta?
Parerea mea este ca trebuia sa mai contina o varianta de raspuns,daca se dorea ca exercitiul sa fie corect din toate punctele de vedere,notata cu litera D) SUBIECTIVA-PREDICATIVA.
CA ATARE SUBIECTUL NU A FOST DELOC CORECT FORMULAT NICI CA REZOLVARE!
Lesne de inteles sunt interese foarte................ multe in luarea deciziei ministerului de a recorecta lucrarile.
Oricum nu mai putem sa ne asteptam la nimic corect in tara asta.

Musafir

#454 Re: Re: Re:

2012-06-28 18:58

#450: - Re: Re:

asta o stii din proprie experienta sau cum?  ce va mai place sa jigniti,d-aia suntem de rasul lumii ca nu stim decat sa ne jignim si sa ne calcam in picioare intre noi ,d-aia isi bat toti joc de noi ca nu suntem uniti ,mi-e rusine ca sunt roman!! abia astept sa termin scoala sa plec eu daca vreau sa invat o fac si la Viteazu si la Caragiale daca nu vreau degeaba ma agit


Musafir

#455 Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:00

#452: - Re: Re: Re:

aia chiar sunt penibili  atributiva nu e indiferent cum o iei


Musafir

#456 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:01

#455: - Re: Re: Re: Re:  

 Adevarat. Dar daca e corect si laie si balaie, de ce nu ar fi si tigaie? Daca modificam baremul cand ni se nazare, de ce nu l-am mai modifica inca o data? Ce anume ne poate impiedica?


Musafir

#457 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:03

#456: - Re: Re: Re: Re: Re:

mai bine nu modificam nimic si scoatem subiectul respectiv complet ,ca nu e singurul subiect din acea lucrare


Musafir

#458

2012-06-28 19:05

niste incompetenti nu au fost in stare sa faca niste subiecte si noi in loc sa ne unim impotriva lor ne calcam in picioare intre noi ,asta e dureros

Musafir

#459 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:05

#457: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Daca se da punctaj si celei de-a treia variante (atributiva), exact asta inseamna: eliminarea subiectului. Ceea ce mi s-ar parea, in sfarsit, corect.

Anonim

#460 Re:

2012-06-28 19:07

#13: yellow -

Nu e vorba de asta.Dar atata timp cat noi am pus rasp corect si alti idioti au gresit, nu e vina noastra.Media la admitere va creste considerabil, din cauza ca si examenul la mate a fost foarte simplu.Eu am facut gimnaziul la liceu, asa ca numi convine sa vina din alte scoli cu medii umflate de 10 curat sami ia mie locul in cel mai bun liceu din judet, si mai ales pt ca lea fost umflata si nota de la examene. De la mne din clasa, din 28 de elevi, 21 au pus subiectiva, deci aici se observa diferenta.


Musafir

#461 Re: Re: Re:

2012-06-28 19:07

#450: - Re: Re:

"legea aluia care da mai tare, care striga mai nerusinat, care are mai multi bani, mai multe pile,"

Mai sa fie,hai s-o luam asa pe rand:

Cel care striga mai nerusinat?! - o gandire comunista,cum am mai vazut pe aici.Nu e de mirare ca la protestele din iarna au fost numite chiar si "Revolutie" - ca de,cand e sa ne fie tot noua mai bine,ne adunam cate 5000 de oameni.In afara se aduna cate 100.000.

Care are mai multi bani,mai multe pile?? - vaai.. chiar asa? parintii celora care au ales predicativa au mai multi bani si pile?

Va spun eu ce s-a intamplat: S-A FACUT DREPTATE. Daca pana si mediul academic considera subiectul ca fiind ambiguu,atunci ce sa le mai ceri unor copii de clasa a 8-a?? Chiar si daca prin absurd se ajungea la un consens intre academicieni,asta tot nu insemna nimic,nu uitati ca un adolescent de 14 ani nu are cunostiintele unei persoane care numai cu asta se ocupa!!!


Musafir

#462 Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:11

#461: - Re: Re: Re:  

 Nu "parintii alora cu predicativa", ci anumiti parinti ai alora cu predicativa. Dreptate ar fi daca si cei cu atributiva ar primi punctaj, deci subiectul ar fi scos complet din calcul. Daca tot a fost ambiguu si de dificultate prea mare, il scoatem si gata. Asta ar fi dreptate.


Musafir

#463 Re: Re:

2012-06-28 19:12

#460: Anonim - Re:

daca si tu si cel cu predicativa luati 6 puncte cum ii va creste media considerabil fata de a ta ??? porniti de la egalitate deci?? inseamna ca la celelalte subiecte nu ai facut  bine sau nu ai medii mari sau nu ai facut bine la mate si pentru tine conteaza numai astea 6 puncte ,iar in alta ordine de idei nu mai jigni daca nu cunosti omul


Musafir

#464 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:13

#462: - Re: Re: Re: Re:

da corect !de ce nu se cere asta ?


Musafir

#465 Re: Re:

2012-06-28 19:13

#460: Anonim - Re:

Vai de capul vostru,alt infumurat cu aere,auzi sigur e liceu sigur nu e "COLEGIU NATIONAL" cum se falea o panarama pe aici??

Nu-ti ia nimeni locul,dragule/draguto. Voi,superiorilor cu subiectiva voastra,si-asa sunteti copii foarte destepti de altfel. Se face departajarea prin celalte exercitii,examenul la matematica si media din 5-8 nu-i asa?? Am dubii inca ca o sa fie in favoarea voastra totusi.. ;))

Majoritatea elevilor care frecventeaza clasele de 5-8 ale liceelor cad in 2 mari categorii: oameni care fac carte (si cei care exagereaza-tocilarii) si copiii de bani gata ai tuturor parvenitilor care odata ce se vad intrati in liceu/COLEGIU NATIONAL (ca de da mamica/taticu spaga si se rezolva) se vad deoadata asa ca pe niste semizei fata de elevii scolilor generale.


Musafir

#466 Re: Re: Re:

2012-06-28 19:16

#465: - Re: Re:

da asa este!!!  daca au facut celelalte subiecte f bine (pt ca sunt destepti ,nu?) si au facut si la mate de 10 ,iar in clasele V-VIII au avut numai medii mari ca deee au invatat la licee atunci ce problema au ?


Musafir

#467

2012-06-28 19:21

am vazut eu un comentariu undeva ,al cuiva care a scris subiectiva ,citez " este adevarat ca au si ei dreptate dar decat sa moara mama sa moara ma-sa " frumos nu am ce zice ,asta da dovada de ce ?....
Georgiana

#468 Pentru cel care a initiat petitia

2012-06-28 19:27

Calendarul privind Evaluarea Nationala isi va urma cursul, iar maine se vor afisa rezultatele inainte de contestatii, a anuntat joi, Stelian Fedorca, secretar de stat pentru invatamantul preuniversitar in Ministerul Educatiei. Stelian Fedorca a mai precizat ca "Am primit in scris raspunsul oficial al Academiei Romane care ne confirma ca raspunsul la subiectul al doilea din examenul de Limba romana poate fi acceptat atat ca subiectiva, cat si ca predicativa." Contestai voi spusele unor Academicieni !? Buna dimineata:*
The Godfather

#469 Re:

2012-06-28 19:29

#467: -

Vai de capul vostru,voi vorbiti mai? Doamne,duceti ipocrizia pana-n panzele albe! Pana acum 5 secunde nu erati toti porniti ca de ce sa ne dea si noua 6 puncte? De parca ni le da dadea din alocatia voastra sau din pensia bunicilor..

Apropo sictir oportunistilor care au copiat/pus la nimereala si au mai si avut tupeul sa semneze petitia de fata,voi dragii mosului va aflati in cea mai mare panarama posibila,sunteti de rasul curului.

Oricum bag mana in foc ca 80% din toate raspunsurile la subiectul asta au fost fie copiate fie puse la nimereala INDIFERENT daca au ales A B sau C.Ar trebui sa scoata idiotenia asta de grila si subiectele doar cu raspuns final,sa fie interziste pentru sesiunile viitoare ale Evaluarii Nationale pentru iau toti prostii note mari pe degeaba alegand la plesneala sau copiind.

Bafta la repartizari colegilor mei de generatie ;)


Musafir

#470

2012-06-28 19:31

Ca raspuns la adresa (...), trimisa de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (cabinetul Ministrului), referitoare la subiectul al II-lea A.3, propus pentru evaluarea nationala a elevilor de clasa a VIII-a, va aducem la cunostinta punctul de vedere al Sectiei de gramatica de la Institutul de Lingvistica al Academiei Romane 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', si anume:

Fraza propusa spre analiza este o constructie relativa cu o organizare speciala, ce admite doua posibilitati de interpretare, cu atat mai mult cu cat e vorba de un text scris, in care nu se marcheaza locul accentului frastic:
(1) Subiectiva + Verb copulativ + Nume predicativ
(2) Predicativa + Verb copulativ + Subiect.

Si chiar daca interpretarea propozitiei relative ca subiectiva este cea curenta in practica scolara, reflectand topica stilistic neutra (subiectul preceda predicatul), spre cealalta interpretare, ca predicativa, conduc argumente precum: (a) caracteristica limbii romane de a avea o topica libera, inclusiv pentru componentele din structura Subiect + Verb copulativ + Nume predicativ, ceea ce inseamna posibilitatea de a varia, cu efecte stilistice si discursive, topica subiectului si a numelui predicativ; (b) acordul la plural cu verbul copulativ (Ceea ce ma jeneaza sunt dificultatile, si nu este dificultatile). Alte argumente, ce deriva din organizarea sintactica particulara a acestui tip de constructie, sunt discutate detaliat in Gramatica limbii romane (GALR), elaborata de Academia Romana, 2005 (prima aparitie), 2008 (tiraj nou, revizuit), la urmatoarele capitole: Constructii cu propozitii relative (2008, II: 211), Subiectul (2008, II: 367), Numele predicativ (2008, II: 290), Organizarea informationala a enuntului (2008, II: 919).

Contragerea si expansiunea, procedee curent utilizate in practica scolara pentru identificarea tipului de subordonata (la care face referire adresa primita de la Minister), sunt, in acest caz, nerelevante, caci, prin constrangerea propozitiei relative, constructia isi pastreaza aceeasi disponibilitate de intervertire a ordinii componentelor.

In concluzie, pentru subiectul supus dezbaterii trebuie acceptate ambele interpretari: subiectiva si predicativa".

Musafir

#471 Re: Re: Re: Re:

2012-06-28 19:34

#466: - Re: Re: Re:

asta da dovada de lipsa de caracter,dar nu generalizam ,eu am colegi care au pus subiectiva si sunt alaturi de noi ,nu impotriva noastra,asta inseamna sa ai caracter si onestitate


Musafir

#472 Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

2012-06-28 20:09

#426: MAN - atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului 

 Sunt de acord, ceea ce s-a petrecut este ilegal si imoral. Propozitia este subiectiva si in acest sens s-a pronuntat si academicianul N. Manolescu si alti profesori universitari. Fraza nu a fost ambigua, ci dificila, Cine a citit Gramatica Academiei si Gramatica practica a limbii romane actuale A. Iliescu - Ed. Corint nu avea cum sa greseasca.  Stau si ma intreb daca este posibil sa schimbi regula in timpul jocului? Ma intreb de asemenea care este temeiul legal in baza caruia s-a modificat baremul? Cine va raspunde daca fiul meu , care a raspuns corect la acest subiect de departajare,nu va intra la liceul pe care si-l doreste? Pentru el se va crea vreo situatie speciala?   Revin si arat ca sunt de acord cu atacarea ordinului in justitie.


Musafir

#473 Re: Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

2012-06-28 20:39

#472: - Re: atacare in contencios administrativ a deciziei ministrului

Ca raspuns la adresa (...), trimisa de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (cabinetul Ministrului), referitoare la subiectul al II-lea A.3, propus pentru evaluarea nationala a elevilor de clasa a VIII-a, va aducem la cunostinta punctul de vedere al Sectiei de gramatica de la Institutul de Lingvistica al Academiei Romane 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', si anume:

Fraza propusa spre analiza este o constructie relativa cu o organizare speciala, ce admite doua posibilitati de interpretare, cu atat mai mult cu cat e vorba de un text scris, in care nu se marcheaza locul accentului frastic:
(1) Subiectiva + Verb copulativ + Nume predicativ
(2) Predicativa + Verb copulativ + Subiect.

Si chiar daca interpretarea propozitiei relative ca subiectiva este cea curenta in practica scolara, reflectand topica stilistic neutra (subiectul preceda predicatul), spre cealalta interpretare, ca predicativa, conduc argumente precum: (a) caracteristica limbii romane de a avea o topica libera, inclusiv pentru componentele din structura Subiect + Verb copulativ + Nume predicativ, ceea ce inseamna posibilitatea de a varia, cu efecte stilistice si discursive, topica subiectului si a numelui predicativ; (b) acordul la plural cu verbul copulativ (Ceea ce ma jeneaza sunt dificultatile, si nu este dificultatile). Alte argumente, ce deriva din organizarea sintactica particulara a acestui tip de constructie, sunt discutate detaliat in Gramatica limbii romane (GALR), elaborata de Academia Romana, 2005 (prima aparitie), 2008 (tiraj nou, revizuit), la urmatoarele capitole: Constructii cu propozitii relative (2008, II: 211), Subiectul (2008, II: 367), Numele predicativ (2008, II: 290), Organizarea informationala a enuntului (2008, II: 919).

Contragerea si expansiunea, procedee curent utilizate in practica scolara pentru identificarea tipului de subordonata (la care face referire adresa primita de la Minister), sunt, in acest caz, nerelevante, caci, prin constrangerea propozitiei relative, constructia isi pastreaza aceeasi disponibilitate de intervertire a ordinii componentelor.

In concluzie, pentru subiectul supus dezbaterii trebuie acceptate ambele interpretari: subiectiva si predicativa".


Musafir

#474

2012-06-28 20:53

Este rușinos cum reușim de fiecare dată să fim un exemplu negativ pentru tânăra generație. Ce speranță să poată avea copiii noștri pentru viitor, cum să le explicăm noi faptul că, din cauza incompetenței unora au pierdut în viață, la primul examen serios, speranța de a avea aceeași șansă. Dacă subiectul este ambiguu, așa cum recunoaște toată lumea (chiar și acei care n-au făcut-o niciodată până acum) de ce nu a fost anulat??? Desigur, trebuia să faceți altă nedreptate. Știți bine că și cealaltă variantă poate fi primită... Rușine!!!!
Justitiarul

#475 Hotie

2012-06-28 21:36

Hotie la drumul mare.Total nedrept pentru elevii care au raspuns corect conform baremului initial.