Varianta nr. 2 pentru studierea disciplinei Educatie tehnologica


Musafir

#26

2016-01-15 14:45

Disciplina Educatie tehnologica studiata in gimnaziu asigura copiilor o apropiere de viata reala si ii pune in contact cu o serie de cunostinte utilizate in gospodarie, dar le permite si sa poata alege la absolvirea clasei a VIII-a un domeniu de activitate pentru formarea lor profesionala intr-o mai mare cunostinta a spectelor legate de diverse profesii.

Musafir

#27

2016-01-15 17:45

-ED,TEHNOLOGICA ESTE O MARERIE TRANSDISCIPLINARA.
-S-AU DISTRUS SCOLILE DE ARTE SI MESERII,SOCIETATEA ARE NEVOIE DE ACEASTA MATERIE.

Musafir

#28

2016-01-15 18:59

Pentru ca nu sunt de acord ca disciplina Educatie tehnologica sa fie scoasa din planul cadru

Musafir

#29

2016-01-15 19:46

PENTRU CA SUNT CADRU DIDACTIC SI MA GANDESC IN CE SITUATIE SUNT PUSEDIN NOU CADRELE DIDACTICE.

Musafir

#30

2016-01-15 21:03

Deoarece tehnologia contribuie la dezvoltarea personalitatii elevului si ii ofera o catiera in economia globala .Nu mi se pare corect da fie scoasa din planul cadru alivatamantului modern 2016

Musafir

#31

2016-01-16 04:44

Sa se aplice varianta 2 a planului cadru.

Musafir

#32

2016-01-16 09:48

Din aceleași considerente expuse atât de frumos de colega noastră, inițiatoarea petiției

Musafir

#33

2016-01-16 10:58

In varianta nr.2 se studiaza si fizica,chimia,incepand din cl.V ceea ce este foarte bine pentru elevi; vor continua notiunile studiate la stiinte in clasele primare.

Musafir

#34

2016-01-16 12:37

În era dezvoltării și a noilor tehnologii, nu se poate forma la elevul de gimnaziu, abilitățile și deprinderile practice decât prin studierea modulelor din cadrul disciplinei educație tehnologică.

Musafir

#35

2016-01-16 14:50

Educaţia tehnologică este utilă în formarea şi orientarea socio profesională a elevilor

Musafir

#36

2016-01-16 14:55

din solidaritate

Musafir

#37

2016-01-16 16:24

Nu se poate intrerupe studiul unei discipline dupa bunul plac al unora ,deoarece in urma studierii unui obiect si incheierii unui ciclu de invatamant ,elevul trebuie sa detina competentele necesare pentru a si continua studiile.Totul are o finalitate.

Musafir

#38

2016-01-16 16:43

Dorim respectarea legislatiei in vigoare si nu sa se intrerupa studiul educatiei tehnologice de la clasele a 5 a si a 6 a.Schimbarea unui ministru nu trebuie sa bulverseze intregul sistem de invatamant.La ora actuala ar trebui revizuite programele si nu scoase sau introduse obiecte care nau nici o legatura cu ceea ce ar trebui elevii sa studieze

Musafir

#39

2016-01-16 19:23

Consider ca fiecare dintre noi ar trebui sa se implice mai mult in tot ce inseamna luarea unei decizii...iar stabilirea planului cadru este unul din punctele importante ale invatamantului...se pleaca de la ceea ce studiaza elevii si apoi cum studiaza.

Musafir

#40

2016-01-16 19:26

Educarea manualității condusă de imaginație, orientare, încredere în sine, motivație, cooperare în desfășurarea procesului de învățământ sunt deziderate ce pot fi atinse cu succes în cadrul orelor de educație tehnologică.

Musafir

#41

2016-01-16 19:41

Pentru ca aeasta disciplina este atat de necesara sa fie studiata de copiii nostri, pentru a face ceva in viata , practic si util !

Musafir

#42

2016-01-16 20:19

Educatia tehnologica face parte din trunchiul comun, este o disciplina pe care elevii o parcurg cu mare placere.Este disciplina care imbina in mod armonios teoria cu practica.Le ofera elevilor posibilitatea de a forma priceperi si deprinderi practice, de a descoperi eventuale meserii/ocupatii.Produsele obtinute prin munca proprie le ofera elevilor satisfactii mari.In multe tari ale UE educatia tehnologica este predata in 2-3 ore pe saptamana, au ateliere bine dotate.Este momentul ca si Romania sa le ofere elevilor sansa de a dezvolta abilitati si deprinderi practice prin participarea la orele de educatie tehnologica in toti cei patru ani de gimnaziu.

Musafir

#43

2016-01-16 20:37

- Studierea acestei discipline ajuta la o orientare in cariera mai buna, completa.
- Aceasta disciplina se studiaza in statele din UE.
- Majoritatea elevilor sunt interesati de aceasta disciplina pentru ca raspunde la multe intrebari legate de viata de zi cu zi.
- Nu uitati! Tot ceea ce folosim rezulta in urma unor procese tehnologice: mancarea, hainele, aparatele electrocasnice si electronice, constructiile, telefoanele, aparatura medicala, .... pana si respectarea unei retete de facut mamaliga este un proces tehnologic!)
- Dezvoltarea (si intelegerea/costientizarea importantei) tehnologiilor influenteza: salariile, nivelul de trai al populatiei Romaniei si alte aspecte derivate din cele doua mentionate anterior.
- Stati 24 de ore fara energie electrica si fara telefon mobil si veti intelege cat de importanta este educatia tehnologica! (In acest interval de timp n-o sa va intrebati ce este substantivul, dar o sa va lipseasca muzica pe care o ascultati la radio/cd-player/..., n-o sa deranjeze ca nu stiti teorema lui Pitagora, dar o sa va ingrijoreze ca vi se strica mancarea din frigider sau chiar frigiderul.... si alte multe exemple...)

Musafir

#44

2016-01-16 21:02

pe vremea mea am facut astfel de ore ,practica,in care am invatat sa cos cu o masina de cusut,sa croiesc,sa fac un tipar,sa cos de mana,sa impletesc caciuli,fular,etc, experiente ce mi=au ramas si acum intiparite in minte si oricand as putea face bani aplicand ,,practica,,

Musafir

#45

2016-01-16 21:03

este pe deplin justificata varianta 2 ptr educarea elevilor nostrii in domeniul tehnic ED TEHNOLOGICA -INFO-TIC-TRUNCHI COMUN
PROF ING GRD DID I IOAN CALIN BULZAN
CLUJ-NAOPOCA 16-01-2016

Musafir

#46

2016-01-17 07:32

Semnez asta, consider ca aceasta materie este foarte utila.


Musafir

#47

2016-01-17 09:47

Varianta nr 2 este cea mai potrivita noiule cerinte ale invatamantului romanesc atat din punct de vedere al elevilor cat si al cadrelor didactice.
Chiar daca aceasta varianta reduce numarul de ore Consiliere , nu este in dezavantajul elevului , deoarece majoritatea cadrelor didcatice - diriginti , indiferent de disciplina predata , aloca cateva minute la fiecare ora pentru clsa ala care este dirigintev .

Musafir

#48

2016-01-17 10:06

Am semnat această petiție deoarece susțin studierea disciplinei Educație tehnologică la gimnaziu (clasele V-VIII) din următoarele motive:
-disciplina este predată de cadre didactice calificate (instruite) care se perfecționează continuu;
-îi influențează pe elevi în orientarea profesională;
-elevii desfășoară activități practice care le dezvoltă creativitatea, simțul estetic și îndemânarea;
-elevii au dreptul la opinie, dezbat diferite situații și găsesc cea mai potrivită soluție pentru rezolvarea problemei date;
-elevii învață să recicleze (utilizarea materialelor refolosibile) și să folosească eficient materialele pe care le au la dispoziție;
-elevii au satisfacția muncii lor prin realizarea de expoziții în școală, la Palatul Copiilor, și târguri (de mărțișoare) la Muzeul de Artă Populară;
-sprijină menținerea meșteșugurilor și a tradițiilor populare, pentru păstrarea identității naționale;
-elevii participă la concursuri extrașcolare, iar dovadă sunt rezultatele obținute.
Miron Simona-Elena, profesor de Educație tehnologică

Musafir

#49

2016-01-17 11:25

Varianta 2 a planului cadru este cea mai eficientă, deoarece dezvoltă gândirea critică și logică a elevului, pentru că asigură continuitate achizițiilor din învățământul primar, asigură orientarea școlară a elevilor, îi ajută să facă asocieri între mai multe materii,educația tehnologică cuprinde 7 module, care abordează teme relevantepentru vârsta elevilor, face parte din noile educați UNESCO;

Musafir

#50

2016-01-17 11:37

Sunt de acord cu studierea disciplinei Educație tehnologică, varianta 2, deoarece
- este o materie formată din mai multe module, și ajută elevii să își facă o impresie despre tehnologia care îi ănconjoară
- asigură continuitatea achizițiilor din învățământul primar, realizând trecerea de la o formă de învățământ la alta
- ponderea alocată orelor de știință și tehnică este de 36% din planul cadru
- ajută elevii să facă asocieri cu alte arii curriculare
- îi ajută pe elevi în orientarea școlară, prin modulele din clasele VI, VII,VIII