Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

CREANTELE OLTCHIM.

/ #34274 Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:39

#34273: - Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 Categoria creantelor bugetare
Conform Programului de plati prevazut in cuprinsul Planului de reorganizare, creditorii bugetari urmeaza a fi platiti prin Plan intr-o proportie care va rezulta din diferenta dintre Suma neta si platile efectuate in scopul acoperirii categoriilor de creante garantate si salariale (astfel cum este mentionat la punctele anterioare), precum si platile creantelor chirografare conform art 96, Legea 85/2006, de mai jos. Astfel, in scenariul A prezentat mai sus, in ipoteza in care patrimoniul si, respectiv, afacerea Oltchim SA vor fi vandute la pretul de 307 milioane Euro, iar datoriile curente raman la nivelul estimat, platile vor fi dupa cum urmeaza:
- 53,850 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 55,278 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 56,584 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA.
De asemenea, in scenariul B prezentat mai sus, in ipoteza in care patrimoniul si, respectiv, afacerea Oltchim SA vor fi vandute la pretul de 307 milioane Euro, iar datoriile curente raman la nivelul estimat, platile ar fi dupa cum urmeaza:
- 51,293 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 54,165 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 57,016 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA.

Mai mult, creditorii bugetari vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni) a creantelor acestora

Page 106 of 315

in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile stipulate in OUG nr. 25/2104, capitolul II, art. 10 si, respectiv, cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006.
Mentionam ca, in cazul falimentului Oltchim SA, pe baza simularii efectuate in acest scop, nu vor exista fonduri care sa fie distribuite creditorilor bugetari.

a) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, creditorii cu creante bugetare nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului (in cazul in care ar respinge Planul).
b) Fata de modalitatea de plata a creantelor bugetare, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, creditorii bugetari neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantei lor.
c) In ipoteza in care categoria de creante bugetare va exprima un vot pozitiv cu privire la Plan, in speta nu sunt incidente prevederile art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege, acestea reglementand situatia in care categoria de creante defavorizate respinge planul de reorganizare. In cea de-a doua ipoteza, respectiv categoria de creante bugetare va exprima un vot negativ cu privire la prezentul Plan, categoriile de creante inferioare, respectiv creantele chirografare conform art. 96 din legea 85/2006, precum si celelalte creante chirografare nu vor putea primi mai mult decat ar primi in cazul falimentului (respectiv, nu vor beneficia de nicio distribuire de fonduri).

Categoria creantelor chirografare conform art. 96, din Legea 85/2006
Categoria creantelor chirografare conform art. 96, din Legea 85/2006 este prevazuta a fi achitata prin Plan in proportie de 30%.
Fata de concluziile Raportului de evaluare intocmit in cauza si, avand in vedere comparatia reorganizare-faliment ce face parte integranta din Plan, creditorii chirografari conform art. 96 ar beneficia de distribuiri de sume in faliment in proportie de 0%.
a) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, creditorii chirografari conform art. 96 nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului (in cazul in care ar respinge Planul).
b) Fata de modalitatea de plata a creantelor chirografare conform art. 96, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, creditorii chirografari conform art. 96 neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantelor acestora.
c) In ipoteza in care categoria de creante chirografare conform art. 96, Legea 85/2006 va exprima un vot pozitiv cu privire la Plan, in speta nu sunt incidente prevederile art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege,

Page 107 of 315