Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

#34251

2015-02-20 09:27

stiati ca s-au trezit Pitesteni din somn ?


Musafir

#34252 Arpechim se va demola, urmează probabil Oltchim

2015-02-20 09:30

Arpechim se va demola, urmează probabil Oltchim

Adio, visul frumos s-a terminat.

Toate poveştile cu vânzarea la pachet a Arpechim şi Oltchim au fost spulberate azi, când OMW Petrom a remis Agenţiei de Mediu din Piteşti cererea de demolarea a rafinăriei piteştene. Deci e clar, mult discutata, aburita, păcălita şi povestită funcţionare în regim integrat aşa cum au gândit-o comuniştii în anii 70 a celor două active economice s-a sfârşit.

Prin demolarea rafinăriei de la Piteşti, posbilitatea aprovizionării cu materie primă ieftină prin conducte de la Arpechim pentru secţiile PVC de la Oltchim, nu mai există.

Este un adevăr trist care vine că o măciuca pentru chimiştii vâlceni care visau poveşti cu chinezi care vin să preia ambele active.

Deci Arpechim se va demola. Urmează Oltchimul…

Societatea OMV Petrom a transmis o notificare privind intenţia de a demola unele instalaţii ale rafinăriei Arpechim de lângă Piteşti, a cărei activitate este sistată din anul 2011, au anunţat miercuri reprezentanţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Argeş.

“OMV Petrom SA a informat cu privire la intenţia de desfiinţare prin demolare a unor instalaţii de pe amplasamentul punctului de lucru Arpechim Piteşti. Conform notificării OMV Petrom SA, procesul de demolare pe care intenţionează să-l demareze este de lungă durată, demolarea instalaţiilor urmând a se realiza etapizat, întregul proces fiind estimat a se încheia în anul 2018″, se arată într-un comunicat al APM Argeş.

În schimb, OMV Petrom nu a solicitat până în prezent de la APM Argeş autorizaţiile necesare în vederea începerii procesului de demolare a unor instalaţii, conform aceleiaşi surse.

Pe 24 martie 2011, Consiliul de Supraveghere al OMV Petrom a decis închiderea permanentă a rafinăriei Arpechim. Conform reprezentanţilor societăţii, decizia de închidere a fost luată în conformitate cu strategia companiei de a maximiza beneficiile şi de a creşte eficienţa.

OMV Petrom renunţase, încă din anul 2009, la activitatea de petrochimie de pe platforma de la Arpechim, al cărei unic beneficiar era combinatul Oltchim de la Râmnicu Vâlcea. OMV Petrom a transferat către societatea vâlceană activele fixe aferente activităţii de petrochimie, care includ instalaţia de piroliză, extracţia de aromatice, polietilenă de joasă densitate şi polietilenă de înaltă densitate şi o serie de rezervoare, precum şi terenul aferent cu o suprafaţă de circa 150 de hectare.


Musafir

#34253 Disponibilizaţii de la Oltchim, în protest la Bucureşti

2015-02-20 09:32

Disponibilizaţii de la Oltchim, în protest la Bucureşti

Disponibilizaţii de la Oltchim au protestat ieri în faţa combinatului chimic, cerând explicaţii pentru plata salariilor compensatorii. Numai că şi de această dată oamenii au fost nemulţumiţi de răspunsurile primite şi spun că vor muta protestele la Bucureşti, în faţa Guvernului. Peste 100 foşti salariaţi ai Oltchim au intrat în sala de şedinţe şi au cerut o întrevedere cu reprezentanţi ai administratorilor judiciari şi cu administratorul special, Bogdan Stănescu. Spiritele s-au încins, iar la un moment dat s-a solicitat pe 112 suplimentarea forţelor de ordine. După ore bune de discuţii, disponibilizaţii s-au declarat nemulţumiţi de răspunsurile primite şi spun că joia viitoare vor merge la Bucureşti pentru a protesta în faţa Guvernului. “Ne-au spus vechea poveste. Ne-au spus că nu au bani şi nu au de unde să ne ia. Încearcă să ne păcălească, să semnăm planul de reorganizare şi spun că ne dau 5 milioane sau nu ştiu ce timp de două luni. Vom merge la Bucureşti să ne vadă şi pe noi cineva. Poate facem şi greva foamei, dar oricum de aproape doi ani facem greva foamei, de unde să avem bani de mâncare?”, au spus oamenii supăraţi. Ca de obicei, reprezentanţii administratorilor judiciari şi administratorul special, Bogdan Stănescu, au refuzat dialogul cu jurnaliştii, deşi iniţial au promis că vor organiza o conferinţă de presă. Muncitorii care au fost concediaţi de la combinatul chimic acum mai bine de un an şi jumătate trebuie să primească între 12 şi 24 salarii compensatorii, în funcţie de vechime.

Societate in insolventa, in insolvency, en procedure collective SC OLTCHIM SA RM VALCEA

#34254 Re: Re: Re: Re: Re: Cu insolvenţa nu-i de glumit!

2015-02-20 09:37

CREANTELE OLTCHIM.

#34255 Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 09:41

#34250: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 

link Plan Reorganizare Oltchim, directional se incarca si descarca in pagina => Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)

Planul prevede ca modalitate de reorganizare a societatii restructurarea operationala, restructurarea corporativa si conversia partiala/totala a creantelor creditorilor bugetari in parti sociale, precum si vanzarea activitatii societatii.


Modalitatile de acoperire a pasivului, sursele de finantare precum si programul de plata a creantelor sunt prezentate in capitolul Modalitati de acoperire a pasivului si surse de finantare.


Termenul de executare a Planului de reorganizare este de 36 luni de la data confirmarii acestuia, cu posibilitatea de prelungire in conditiile Legii. Planul de reorganizare prevede criterii clare cu privire la implementarea cu succes a acestuia si iesirea din insolventa a debitorului inainte de termenul maxim prevazut de plan.
Categoriile de creditori ce vor vota Planul de reorganizare, raportat la prevederile art. 100 alin. (3) din Legea nr. 85/2006, sunt urmatoarele:


1. Categoria creantelor garantate;
2. Categoria creantelor salariale;
3. Categoria creantelor bugetare;
4. Categoria creantelor chirografare conform art. 96;
5. Categoria creantelor chirografare.

Page 3 of 315

4.3 Masurile de reorganizare judiciara
Masurile propuse prin prezentul Plan de reorganizare sunt in acord cu prevederile legale in materie, dar si cu interesele prioritare ale creditorilor.
Prezentul plan de reorganizare are in vedere, in principal, identificarea unui investitor care sa preia (total sau partial) patrimoniul/afacerea Oltchim SA, precum si conversia partiala a datoriilor societatii in actiuni ale acesteia.
Valorificarea patrimoniului societatii debitoare catre un tert (investitor), interesat de continuarea activitatii OLTCHIM, se va putea realiza prin oricare dintre modalitatile prevazute mai jos:

A. OLTCHIM SPV SRL - transferul afacerii si patrimoniului Oltchim SA catre o persoana juridica romana (Oltchim SPV SRL) cu asociat unic OLTCHIM S.A., cu personalitate juridica distincta de OLTCHIM S.A. si cu aport integral constituit de catre aceasta din urma, sub forma de aport in natura si numerar si cesionarea partilor sociale ce vor fi detinute de catre societatea debitoare in OLTCHIM SPV catre investitor. In acest fel, valorificarea integrala a patrimoniului societatii debitoare catre un tert (investitor), interesat de continuarea activitatii OLTCHIM, se va face cu respectarea urmatoarelor coordonate:
- Se va infiinta OLTCHIM SPV SRL, persoana juridica romana cu asociat unic (OLTCHIM S.A.), cu personalitate juridica distincta de OLTCHIM S.A. si cu aport integral constituit de catre aceasta din urma, sub forma de aport in natura si numerar;

-Se vor transfera catre OLTCHIM SPV SRL: activele OLTCHIM S.A., localizate pe platforma industriala Ramnicu Valcea si/sau in cadrul Diviziei Petrochimice Bradu, drepturile de proprietate intelectuala, brandul, clientela, contractele cu furnizorii si clientii, precum si toti salariatii OLTCHIM S.A. existenti la momentul transferului aferentei fiecarei platforme industriale – Ramnicu Valcea/Diiviza Petrochimica Bradu, toate autorizatiile si avizele necesare functionarii si desfasurarii activitatii; Ca sa nu fie nici un dubiu, se are in vedere valorificarea prin intermediul SPV-ului, impreuna sau separat, a celor doua platforme industirale – Ramnicu Valcea si Divizia Petrochimica Bradu. Aceasta se va decide in functie de interesul manifestat de potentialii investitori. Caietul de prezentare in vederea vanzarii se va modifica corespunzator, pornind de la intregul activ care este cuprins acum in acesta. Nu se vor transfera datoriile Oltchim S.A. nascute anterior datei transferului; Oltchim SPV va prelua intreprinderea functionala a OLTCHIM S.A., ca afacere in curs de exercitare (going concern);

-Avand in vedere ca de la Oltchim SA se transfera catre Oltchim SPV intreprinderea functionala ca afacere in curs de exercitare, Oltchim SPV SRL va prelua obligatiile de mediu astfel cum sunt stabilite prin toate si oricare dintre autorizatiile/avizele de mediu;

-Odata cu transferul activelor, OLTCHIM S.A. va dobandi parti sociale echivalente in OLTCHIM SPV;

Page 77 of 315

-In considerarea faptului ca asupra activelor ce se vor a fi transferate catre OLTCHIM SPV poarta ipoteci mobiliare si imobiliare, constituite in favoarea unora dintre creditorii OLTCHIM S.A., in scopul conservarii drepturilor acestor creditori privilegiati, obiectul garantiei lor va fi inlocuit cu un altul, respectiv cu parti sociale emise de OLTCHIM SPV; asupra partilor sociale se vor constitui drepturi de garantie in favoarea creditorilor privilegiati, in valori ce vor fi proportionale cu valorile garantiilor detinute de catre fiecare dintre acestia, astfel cum au fost determinate prin Raportul de evaluare intocmit de catre WINTERHILL in cadrul procedurii;

-Creditorii garantati au dreptul sa opteze ca ridicarea sarcinilor asupra bunurilor transferate la Oltchim SPV si asupra carora poarta garantiile proprii sa se faca la momentul platii integrale a pretului aferent partilor sociale ale Oltchim SPV. Acest drept se va manifesta prin semnarea unui acord cu privire la aceasta operatiune, in termen de 30 zile de la confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul sindic. Daca in termenul prevazut creditorii nu inteleg sa isi exprime acordul, dupa expirarea acestui termen se va aplica numai protectia prevazuta la paragraful anterior;

-Ulterior finalizarii transferului de active intre OLTCHIM S.A. si OLTCHIM SPV, va avea loc cesionarea partilor sociale ce vor fi detinute de catre societatea debitoare in OLTCHIM SPV catre tert, vanzare ce va fi perfectata in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea finalizarii transferului activelor;

B. O alta modalitate de realizare a planului de reorganizare este reprezentata de conversia creantelor creditorilor garantati si bugetari in actiuni ale OLTCHIM SA, partial sau integral, cu respectarea proportiilor si valorilor incluse in programul de plati.
Creditorii bugetari au optiunea de a converti in actiuni creantele pe care le detin impotriva OLTCHIM, partial sau integral, in conditiile stipulate in OUG nr. 25/2014, capitolul II, art. 10, alineatul 5, coroborate cu dispozitiile art. 95, alin.6, litera j din legea insolventei („emiterea de titluri de valoare de catre debitor sau oricare dintre persoanele mentionate la lit. C si D, in conditiile prevazute de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru inscrierea in plan a unei emisiuni de titluri de valoare este necesar acordul expres, in scris, al creditorului care urmeaza sa primeasca titlurile de valoare emise, acord ce se va da inainte de admiterea planului de catre judecatorul-sindic, in conformitate cu prevederile art. 98 alin. (3). Prin exceptie de la prevederile art. 205 alin. (2) din Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, operatiunile cuprinse la prezenta litera sunt considerate operatiuni exceptate in sensul art. 205 alin. (1) din legea mentionata mai sus”), precum si cu dispozitiile art. 95 alin. 6, litera i din legea insolventei (in care se prevede ca modificarea actului constitutiv al debitorului se va face in conditiile legii).

Page 78 of 315


Musafir

#34256 Pitesteni zici,lasa ca fraieri din oltchim acum se culca si se vor trezi la sf.asteapta.

2015-02-20 09:48

#34251: -  

 SOMN USOR OLTCHIMISTILOR SI MAI PUNE TI BOTUL LA BANDITII.

CREANTELE OLTCHIM.

#34257 Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 09:56

#34255: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

Conversia in actiuni a creantelor creditorilor garantati si bugetari va putea fi exercitata de catre acestia oricand pe parcursul perioadei de implementare a Planului de reorganizare cu respectarea procedurilor prevazute de Legea 31/1990 referitoare la modalitatea de aprobare a acestei operatiuni.
C. O modalitate alternativa de realizare a planului de reorganizare este reprezentata de darea in plata a bunurilor imobile terenuri si cladirin (libere de sarcini) catre creditorii bugetari, in contul creantelor pe care acestia le au fata de averea debitorului. Darea in plata a bunurilor debitorului catre creditorii va putea fi efectuata doar cu conditia prealabila a acordului scris al acestora cu privire la aceasta modalitate de stingere a creantei lor si cu conditia aprobarii de catre adunarea creditorilor.
Desi prezentul plan nu foloseste ca si modalitate de stingere a creantelor darea in plata a bunurilor catre creditorii bugetari, acestia au optiunea de a primi bunuri imobile in contul creantelor pe care le detin impotriva OLTCHIM, conform prevederilor art. 95, alin. 6, lit. E din Legea 85/2006.
Aceasta optiune va putea fi exercitata oricand pe parcursul perioadei de implementare a Planului de reorganizare, cu respectarea prevederilor art. 101, paragraful 5 din Legea 85/2006.

Alte masuri esentiale
-Toate contractele de credit aflate in derulare se vor considera scadente, incepand cu momentul confirmarii planului de reorganizare de catre judecatorul sindic.
Prin prezentul Plan, Oltchim SA renunta in mod expres la beneficiul termenului acordat prin contractele de credit aflate in derulare la momentul propunerii Planului.
In consecinta, la data confirmarii Planului de catre judecatorul sindic, aceste contracte se vor considera denuntate, sumele aferente acestora avand natura juridica a unor creante anterioare deschiderii procedurii insolventei, figurand ca atare in Tabelul definitiv al obligatiilor debitoarei.
- Activele Oltchim SA care nu concura la bunul mers al afacerii si care nu vor face obiectul transferului catre Oltchim SPV (e.g activul Ramplast, caminele de nefamilisti, terenurile din afara incintei de pe platformele industriale Valcea) vor putea fi vandute, prin licitatie publica/negociere directa, in conditii de competitivitate si publicitate prealabila, dar nu la mai putin decat valoarea de lichidare a activului, astfel cum este stabilita prin raportul de evaluare intocmit de Winterhil Romania SRL. In cazul vanzarii prin negociere directa se vor respecta principiile prevazute de art. 118 alin. 4 privind supraofertarea.
-Pentru sporirea valorii afacerii care se va transfera, Oltchim SA va putea atrage finantare si va putea participa cu activele sale in contracte de asociere in participatiune sau in orice alte forme de asociere care, conform estimarilor, aduc plusvaloare debitorului. Finantarea poate sa fie purtatoare

Page 79 of 315

de dobanzi si, de asemenea, finantatorul poate sa solicite o participatie in Oltchim SPV. Contractul, termenii si conditiile oricarei noi finantari vor trebui sa fie aprobate, in prealabil, de catre Comitetul si, respectiv, Adunarea creditorilor Oltchim SA. Aceste contracte se vor supune separat aprobarii creditorilor.
-Din fonduri proprii sau atrase, Oltchim SA va lua masuri de redeschidere a unor noi linii de productie existente/adaptate (AF-DOF, PVC, DOTP etc)
- Oltchim SA va lua toate masurile de reducere de costuri (reabilitare instalatii in scopul cresterii randamentului si scaderii consumurilor specifice, etc.) pe care le considera adecvate pentru redresarea operationala, pentru consolidarea rezultatelor pozitive si pentru imbunatatirea acestora.
- In conditiile in care se vor identifica oportunitati de valorificare a patrimoniului si afacerii Oltchim SA diferite fata de cele prevazute in prezentul Plan sau oportunitati de acoperire a masei credale a Oltchim SA diferite fata de cele prevazute in prezentul Plan, va fi convocata Adunarea creditorilor in vederea luarii unei decizii in acest sens.

Page 80 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34258 Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 09:59

#34257: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014


La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii curente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850

Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334

Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340

Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare


Obiectivele de mediu obligatorii pentru functionarea societatii debitoare
Autorizatia integrata de mediu a societatii Oltchim S.A. cuprinde un plan de masuri care trebuie implementate.
Facem mentiunea ca, din cauza lipsei acute de lichiditati, societatea debitoare nu a reusit sa realizeze decat o mica parte din investitiile prevazute in planul de masuri pe 2014.
Pe baza estimarilor facute de catre reprezentantii societatii debitoare, obiectivele asumate prin autorizatia de mediu pot sa fie realizate, in cel mai optimist scenariu, incepand cu octombrie 2015.
Dupa cum se poate observa in tabelul de mai jos, costul total al investitiilor se ridica la aproximativ 37 milioane Euro, fara a lua in calcul conversia Electrolizei cu mercur in Electroliza cu membrana (care reprezinta aproximativ 71.8 milioane Euro).

Page 81 of 315

continuare....

CREANTELE OLTCHIM.

#34259 Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:04

#34258: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 contiunuare...

1.1. Ipotezele Planului de reorganizare

Prezentul Plan de reorganizare are in vedere reorganizarea prin identificarea unui cumparator ce urmeaza a fi selectat in conformitate cu sectiunea 5.2.2 („Valorificarea patrimoniului si afacerii Oltchim SA. Determinarea sumei de distribuit creditorilor”). In vederea realizarii Planului de reorganizare, s-a pornit de la premisa ca societatea isi va desfasura activitatea conform obiectului de activitate.
Ipotezele Planului de reorganizare vor fi prezentate in functie de doua scenarii principale (Scenariul A si Scenariul B) de functionare a Oltchim SA in perioada cuprinsa intre momentul confirmarii Planului de reorganizare si momentul finalizarii transferului fondului de comert si a celorlalte active.
Astfel, Scenariul A are in vedere functionarea societatii debitoare cu instalatia de OXO-alcooli repornita, pentru care exista deja surse de finantare atrase si un business plan ale carui coordonate au fost stabilite si urmeaza a fi indeplinite in interiorul Planului.
Scenariul B are in vedere, ca si obiectiv major suplimentar fata de Scenariul A, repornirea sectiei AF-DOF prin identificarea de surse de finantare externe (pentru care se pot aduce in garantie activele libere de sarcini ale societatii debitoare).

1.1.1. Functionarea societatii debitoare pana la finalizarea platilor prevazute in Programul de plati
In cele ce urmeaza, sunt prezentate pe larg Scenariul A si Scenariul B in care s-au simulat rezultatele operationale generate pe perioada derularii Planului si, implicit, nivelului datoriilor curente:
SCENARIUL A – continuarea activitatii Oltchim S.A. in conditiile prezente (respectiv cu instalatia de OXO-Alcooli repornita).
Ipoteze de lucru:
 Luna 1, ulterioara confirmarii Planului de catre judecatorul sindic
- Oltchim functioneaza ca in prezent (respectiv, ca in luna decembrie 2014, dupa inlocuirea unui electrolizor);

-se incep demersurile pentru reducerea costurilor fixe ale societatii debitoare, cu scopul obtinerii unei eficiente operationale suplimentare de cel putin 450 mii Euro lunar. Instrumentele disponibile pentru implementarea acestui demers vor fi determinate impreuna cu managementul executiv al societatii debitoare, dupa momentul aprobarii Planului de catre adunarea creditorilor;

Page 83 of 315

 Lunile 2-5, ulterioare confirmarii Planului de catre judecatorul sindic
- Instalatia de Propenoxid va functiona cu clorul obtinut in Instalatia de Electroliza cu membrane, la care se va adauga o cantitate de 2,500 tone/luna de clor achizitionat de la terti;
- se functioneaza cu instalatia de oxo – alcooli la capacitatea maxima la care poate functiona in prezent (~80%);
- pana in luna 4 se va repara cuptorul de var;

 Luna 6, ulterioara confirmarii Planului de catre judecatorul sindic
- se inlocuieste un electrolizor la Electroliza cu membrane;
- se iau in calcul efectele opririi instalatiei pentru inlocuirea electrolizorului (oprirea instalatiei Electroliza cu membrane pentru 2 zile);
- se repara instalatia Rauma din cadrul Sectiei Electroliza cu membrana;

Lunile 7-11, ulterioare confirmarii Planului de catre judecatorul sindic
- functionare cu electrolizorul schimbat (reducere consum specific energie electrica materie prima si cresterea productiei de soda caustica lesie si de clor);
- se functioneaza in aceste conditii pana in luna 11 inclusiv;
 Lunile 12 si 24, ulterioare confirmarii Planului de catre judecatorul sindic
- instalatia de OXO-Alcooli intra in revizie si se schimba catalizatorii;
- nu exista productie;
- intervin costuri de revizie si consumuri de repornire;
 Lunile 13 - 19, ulterioare confirmarii Planului de catre judecatorul sindic
- se va inregistra o crestere de productiei la instalatia Oxo -Alcooli de aproximativ 10%, datorita schimbarii catalizatorilor de la reformare catalitica si hidrogenare;
 Lunile 20-29:
- datorita inexistentei surselor financiare necesare continuarii programului de reabilitare si remembranare a celorlalte electrolizoare, rezulta o scadere a randamentului de electroliza pe hala;

Page 84 of 315

Lunile 30-36:
- datorita inexistentei surselor financiare necesare continuarii programului de reabilitare si remembranare a celorlalte electrolizoare, rezulta o scadere a randamentului de electroliza pe hala.

Alte ipoteze:
- Reparatia Cuptorului de var, a Instalatiei Rauma si inlocuirea electrolizorului vor fi efectuate din surse proprii ale OLTCHIM.
- Oltchim isi va achita datoriile la Bugetul de Stat din TVA negativ (TVA de rambursat). Exportul reprezinta approximativ 70% din cifra de afaceri, astfel incat TVA de recuperat inregistrata lunar este mai mare decat obligatiile curente la Bugetul de Stat. In aceste conditii, luna de luna se vor putea reduce datoriile acumulate in insolventa catre Bugetul de stat.
Astfel, in SCENARIUL A, rezultatul activitatii curente poate fi sumarizat dupa cum urmeaza:

Page 85 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34260 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:08

#34259: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 Tabelul de mai jos centralizeaza, anual, soldul datoriilor curente, astfel:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa - SCENARIUL A MII EURO

                                                             Luna 1-12 Luna 13-24 Luna 25-36

Participatie RCS-RDS       1,429             572           -

Dobanzi Credite Banci 5,824 5,824 5,824

Furnizori interni si externi,

Clienti in avans interni si externi,

Salarii nete fara taxe,

Platile compensatorii catre salariatii disponibilizati 45,616  45,760  42,726

Bugetul de stat 3,745 245 -

Bugetul local 1,535 1,535 1,535

TOTAL DATORII 58,148 53,935 50,085

Sursa: Analiza pe baza informatiilor furnizate de catre societatea debitoare

SCENARIUL B – functionarea Oltchim S.A. cu instalatia de OXO-Alcooli si, respectiv, instalatia AF-DOF.

Page 86 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34261 Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:13

#34260: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

1.1.2. Valorificarea partilor sociale ale Oltchim SPV. Determinarea sumei de distribuit creditorilor

A. Selectarea unui investitor interesat pentru preluarea Oltchim SPV
Nota: Procedura prezentata va fi urmata intocmai indiferent daca se va avea in vedere intreg ansamblul functional sau, individual, platforma Ramnicu Valcea sau Divizia Petrochimica Bradu.
Pe toata durata implementarii Planului de reorganizare, orice investitor interesat va putea sa participe activ in procesul de preluare a partilor sociale ale Oltchim SPV.
Vanzarea partilor sociale ale Oltchim SPV se va face in temeiul art. 95 alin. 6 lit. C, E si F din Legea nr. 85/2006, cu respectarea prevederilor art. 117 din Legea 85/2006, respectiv vanzare in bloc prin negociere directa, precum si cu respectarea prevederilor art. 95, lit. I si J din Legea 85/2006, dupa caz.
Conform dispozitiilor art. 117, alin. 2, teza finala din Legea 85/2006, respectiv „...inceperea negocierii cu unul sau mai multi cumparatori identificati, cu precizarea conditiilor de plata si a pretului minim de pornire a negocierii, care nu poate fi inferior pretului de evaluare”, pretul de pornire a negocierii este de 307 milioane Euro (reprezentand o valoare mai mare decat valoarea de piata a activelor) .
Orice investitor interesat sa achizitioneze partile sociale ale Oltchim SPV va trebui sa intocmeasca si sa depuna o oferta ferma si angajanta catre Consortiul de administratori judiciari, care o va analiza cu scopul validarii conditiilor de forma ale acesteia, in termen de maxim 10 zile de la receptionare.
Ulterior validarii ofertelor ferme si angajante, Consortiul de administratori judiciari va publica in „Ziarul Financiar” un anunt privind conditiile de supraofertare, respectiv: cel mai mare pret oferit pana la acel moment, pasul de supraofertare (respectiv 5 milioane Euro), data pana la care sunt acceptate supraoferte (respectiv 30 zile de la data anuntului), precum si obligativitatea oricarui nou ofertant de a achizitiona Caietul de prezentare care contine regulile de participare la procesul de negociere.
Ulterior validarii tuturor ofertelor ferme si angajante de catre Consortiul de administratori judiciari, acesta va convoca Adunarea generala a creditorilor, in termen de maximum 20 de zile de la data validarii, supunand votului creditorilor alegerea ofertei castigatoare.

Orice oferta ferma si angajanta trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele elemente, pentru a putea fi validata de catre Consortiul de administratori judiciari:
- termenul de valabilitate a ofertei, care trebuie sa acopere intreaga perioada de la depunerea ofertei pana la plata integrala a pretului;
- pretul oferit pentru patrimoniul si afacerea Oltchim SA, care va fi ferm si neconditionat, exprimat in euro, in cifre si in litere;

Page 91 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34262 Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:14

#34261: CREANTELE OLTCHIM. - Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

- termenul de plata a pretului: plata pretului, respectiv a diferentei dintre pretul total de vanzare si garantia de participare constituita de catre ajudecatar, se va face, cel mai tarziu, la data perfectarii vanzarii.
De asemenea, pentru a putea fi validata, orice oferta ferma si angajanta va trebui sa fie insotita de o garantie de participare in valoare de 5.000.000 euro. Garantia se va depune fie in RON (utilizandu-se cursul BNR valabil in data constituirii acesteia), in contul bancar avand nr. RO07 CECE VL01 30RO N048 7712 (deschis la CEC BANK, sucursala Ramnicu Valcea, titularul contului fiind S.C. OLTCHIM S.A.), fie in EURO, in contul bancar avand nr. RO03CECEVL01C1EUR0487713, cod SWIFT CECEROBU (deschis la CEC BANK, sucursala Ramnicu Valcea, titularul contului fiind S.C. OLTCHIM S.A.). Garantiile de participare, se restituie in termen de 2 (doua) zile lucratoare de la data desemnarii ofertei angajante castigatoare de catre Adunarea creditorilor, cu exceptia garantiei depuse de catre ofertantul declarat castigator al procedurii de selectie.
Pentru ofertantul castigator, garantia depusa se retine si se deduce din valoarea totala a ofertei. Toate spezele generate de constituirea si restituirea garantiilor de participare, comisioanele si diferentele de curs de valutar, si orice alta cheltuiala in legatura cu constituirea si restituirea garantiilor de participare vor fi suportate de catre ofertanti.
Oferta angajanta trebuie sa fie insotita in mod obligatoriu de urmatoarele documente, ce vor fi depuse la vedere, in original sau copie legalizata, dupa caz:

i) Depunerea a doua scrisori de bonitate bancara, in original, emise de banci de prim rang din Romania sau de catre banci straine cu corespondent in Romania si scrisori de recomandare semnate de parteneri cu experienta similara in piata de profil;
ii) Certificat constatator emis de Oficiul National al Registrului Comertului (Romania) sau institutia corespondenta din tara de rezidenta a ofertantului, in original sau copie legalizata, din care sa rezulte existenta ofertantului ca entitate legal constituita, reprezentantii legali ai societatii, in conformitate cu actele de constituire actualizate, eliberat cu cel mult 5 zile inainte de data depunerii ofertei, insotit de declaratie pe proprie raspundere, in forma autentica, a reprezentantilor legali care confirma faptul ca nu au fost introduse solicitari de modificare a situatiei juridice ori a actelor statutare ale societatii;
iii) Declaratie pe propria raspundere, in forma autentica, a reprezentantului legal al ofertantului prin care se atesta ca ofertantul nu se afla in procedura de lichidare voluntara si nu este supus vreunei proceduri de preinsolventa, insolventa, ori a unor proceduri similare in tara de rezidenta a acestuia - Anexa nr. 1 a prezentului Plan;

iv) Declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului legal al ofertantului ca nu inregistreaza debite restante la institutii financiare bancare si/sau institutii financiare nebancare, in original, in forma autentica - Anexa nr. 1 a prezentului Plan;

Page 92 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34263 Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:16

#34262: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare....

v) Hotararea Adunarii generale a asociatilor, ori un inscris echivalent, intocmit conform legislatiei aplicabile din tara de rezidenta a ofertantului, de aprobare a cumpararii patrimoniului si afacerii OLTCHIM S.A., in original sau copie legalizata, semnaturile fiind in mod obligatoriu certificate de catre un notar public sau o autoritate similara;
vi) Copie legalizata a certificatului de inmatriculare;
vii) Copie legalizata a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, daca este cazul;
viii) Cazier fiscal din care sa rezulte ca ofertantul nu a savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara, in original;
ix) Dovada constituirii garantiei de participare,in original. In cazul in care, pana la momentul validarii ofertelor de catre Consortiul de administratori judiciari, va rezulta – din extrasele de cont aferente conturilor deschise pe numele Oltchim S.A., ale caror date sunt mentionate in prezentul Plan – ca acestea nu au fost creditate, de catre ofertant, cu sumele reprezentand contravaloarea garantiei de participare, oferta acestuia din urma va fi descalificata;
x) Declaratia reprezentantului legal al ofertantului cuprinzand datele de contact valabile, la care doreste sa poarte corespondenta, respectiv adresa postala, adresa de e-mail si numarul de fax - Anexa nr. 1 a prezentei proceduri;
xi) Declaratia reprezentantului legal al ofertantului, prin care isi asuma obligatia de a pastra confidentialitatea cu privire la toate informatiile de care va lua cunostinta pe parcursul procedurii de achizitie a patrimoniului si afacerii Oltchim SA - Anexa nr. 1 a prezentului Plan.

In cazul in care oferta este depusa de un consortiu de persoane juridice, documentele sus-mentionate se vor depune de catre fiecare dintre membrii consortiului. In plus, acestia vor depune, in original, acordul cu privire la impartirea partilor sociale ale Oltchim SPV intre membrii consortiului.
Persoanele juridice straine vor depune documentele autentificate, traduse si legalizate in limba romana. Acestea vor depune documentele corespondente celor de mai sus, emise conform legislatiei statului de rezidenta, iar in cazul in care in legislatia respectiva nu exista un corespondent al vreunui document, se vor depune, in acest sens, declaratii autentificate (traduse si legalizate in limba romana) ale reprezentantilor legali ai ofertantilor.
B. Notificarea investitorului/ofertantului castigator

Decizia Adunarii generale a creditorilor privind oferta angajanta castigatoare va fi adusa la cunostinta ofertantului castigator al procedurii de selectie, prin fax, e-mail, posta sau curier, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la data sedintei Adunarii generale a creditorilor.

Page 93 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34264 Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:17

#34263: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

In termen de 3 zile de la data sedintei Adunarii, se va incheia un proces-verbal prin care ofertantul castigator va fi desemnat adjudecatar, acesta urmand a fi semnat de catre Oltchim S.A. (prin administrator special si consortiu de administratori judiciari) si de catre adjudecatar, prin reprezentantul acestuia.
C. Plata pretului si perfectarea vanzarii
Plata pretului, respectiv a diferentei dintre pretul total de vanzare si garantia de participare constituita de catre ajudecatar, se va face, cel mai tarziu, la data perfectarii vanzarii.
Ulterior finalizarii transferului de active intre OLTCHIM S.A. si OLTCHIM SPV, va avea loc cesionarea partilor sociale ce vor fi detinute de catre societatea debitoare in OLTCHIM SPV catre tert, vanzare ce va fi perfectata in termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea finalizarii transferului activelor.
In ipoteza in care diferenta dintre pretul vanzarii si garantia de participare nu va fi achitata in termenele si conditiile negociate si asumate prin oferta finala si irevocabila, ofertantul castigator va pierde contravaloarea tuturor sumelor deja achitate, acestea ramanand castigate averii societatii debitoare, si, implicit, va pierde calitatea conferita de procesul-verbal prin care se va constata calitatea acestuia de adjudecatar.
Bunurile instrainate de catre administratorul judiciar in procedura insolventei sunt dobandite libere de orice sarcini, in conditiile prevederilor art. 53 din Legea nr. 85/2006, privind procedura insolventei.
Spezele vanzarii se afla in sarcina adjudecatarului. De asemenea, spezele bancare ocazionate de achitarea garantiei de participare la negocierea directa, restituirea garantiei de participare la negocierea directa si plata de catre adjudecatar a diferentei de pret, se afla in sarcina acestuia din urma.
D. Transferul elementelor patrimoniale si afacerii Oltchim S.A. catre Oltchim SPV SRL

Pentru a verifica efectuarea completa a transferului elementelor patrimoniale ale OLTCHIM S.A. si al autorizatiilor, permiselor, licentelor si al altor certificari necesare si obligatorii desfasurarii activitatii, descrise in Anexa nr. 6 a prezentului Plan si avute in vedere la formularea ofertei angajante, adjudecatarul are dreptul de a desemna, pe cheltuiala sa, un reprezentant care sa monitorizeze activ procesul de transfer. In indeplinirea activitatii de monitorizare, reprezentantul ofertantului castigator va constata realizate operatiunile de transfer a patrimoniului si afacerii Oltchim S.A. si va aduce la cunostinta reprezentantilor Oltchim S.A., in scris, observatiile, respectiv propunerile sale, pe intreg parcursul procesului de transfer, in vederea evitarii, respectiv remedierii oricaror eventuale probleme ce ar putea aparea in legatura cu aceste operatiuni. In acest sens, reprezentantul adjudecatarului va semna, alaturi de reprezentantii Oltchim S.A., fiecare act de transfer sau, in ipoteza in care un asemenea demers nu este posibil, raportat la natura juridica

Page 94 of 315


Musafir

#34265 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:17

#34259: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 numai minciuni,da ho mai badie ca va rup eu muianurile cit de curind ,ai auzit gaoaza?

CREANTELE OLTCHIM.

#34266 Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:18

#34264: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

a actelor de transfer, acesta va emite un acord unilateral prin care va constata efectuarea transferului in cauza. La finalizarea transferului, Oltchim SA va notifica adjudecatarul cu privire la aceasta.
In ipoteza in care toate elementele patrimoniale ale Oltchim S.A., impreuna cu autorizatiile, mentionate in Caietul de prezentare, vor fi fost transferate, adjudecatarul si Oltchim S.A. au obligatia de a incheia un proces-verbal constatator in acest sens.
a. In ipoteza in care vor exista active, ce nu prezinta importanta determinanta pentru afacerea Oltchim, al caror transfer nu s-a realizat, se va ajusta corespunzator pretul, in sensul diminuarii acestuia proportional cu valoarea de vanzare fortata a activelor netransferate, astfel cum a fost aceasta stabilita prin Raportul de evaluare intocmit de catre WINTERHILL. Algoritmul care se va folosi la ajustarea pretului este urmatorul: noul pret = pretul din oferta inmultit cu diferenta dintre 1 si fractia rezultata din valoarea de vanzare fortata a activelor netransferate raportata la valoarea de vanzare fortata totala a patrimoniului Oltchim, sens in care se va incheia un Proces-verbal de constatare, semnat atat de catre Oltchim S.A., cat si de catre adjudecatar.
Diferenta dintre pretul din oferta si noul pret va fi returnata de catre Oltchim S.A. adjudecatarului in termen de 3 zile lucratoare de la data incheierii procesului-verbal de constatare anterior mentionat;

b. In ipoteza in care vor exista active, autorizatii, permise, licente si alte certificari, descrise in Caietul de prezentare, ce prezinta importanta determinanta pentru afacerea Oltchim, al caror transfer nu s-a realizat, iar transferul acestora este imposibil de realizat din cauza refuzului autoritatii emitente, ofertantul va putea revoca oferta angajanta, cu consecinta recuperarii contravalorii garantiei de participare si a avansului achitat in conditiile de mai sus. In aceasta ipoteza, toate activele/autorizatiile/etc transferate vor reveni in patrimoniul Oltchim S.A., cu consecinta reinstituirii ipotecilor existente anterior efectuarii transferului.
Caracterul determinant, respectiv nedeterminant al activelor, permiselor, licentelor si al altor certificari pentru afacerea Oltchim, in functie de care se vor stabili ipotezele mentionate anterior, este cel care rezulta din Anexa nr. 2 la Caietul de prezentare.

Caracterul determinant, respectiv nedeterminant al activelor, permiselor, licentelor si al altor certificari pentru afacerea Oltchim, in functie de care se vor stabili ipotezele mentionate anterior, este cel care rezulta din Anexa nr. 2 la Caietul de prezentare.

Page 95 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34267 Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:19

#34266: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

E. PROGRAMUL DE PLATI
La momentul propunerii Planului de reorganizare, nu exista informatii certe nici cu privire la data in care va avea loc vanzarea patrimoniului si afacerii Oltchim SA si, respectiv, nici cu privire la pretul care se va obtine pentru acestea.
Pe cale de consecinta, ipotezele de mai jos vor putea suferi modificari care se vor concretiza in propuneri de modificare a Planului in conditiile art. 101, alin. 5 din Legea 85/2006.
De asemenea, sumele prevazute a fi distribuite au ca element de referinta, in lipsa unui pret ferm, pretul de pornire a negocierii, respectiv, 307 milioane Euro.
Prin urmare, in vederea construirii programului de plati, am pornit de la urmatoarele premise:
- pretul de vanzare a patrimoniului si afacerii Oltchim SA este de aproximativ 307 milioane Euro;
- in ipoteza transferului patrimoniului si afacerii Oltchim SA catre Oltchim SPV SRL, costurile de transfer a activelor si licentelor in acest sens este aproximat la 1.5 milioane Euro;
- pretul va fi incasat si, respectiv, distribuit, astfel:
o ipoteza 1 an: in cea de-a 12-a luna a Planului;
o ipoteza 2 ani: in cea de-a 24-a luna a Planului;

ipoteza 3 ani: in cea de-a 36-a luna a Planului;
- datoriile curente, nascute ulterior datei de deschidere a procedurii insolventei, vor fi cele care rezulta din simularile de functionare si operare ale societatii debitoare, astfel cum au fost prezentate in SCENARIUL A si, respectiv, SCENARIUL B de mai sus;
- toate contractele de imprumut aflate in derulare se vor considera incetate, incepand cu momentul confirmarii planului de reorganizare de catre judecatorul sindic. Prin prezentul Plan, Oltchim SA renunta in mod expres la beneficiul termenului acordat prin contractele de credit aflate in derulare la momentul propunerii Planului.

In consecinta, la data confirmarii Planului de catre judecatorul sindic, aceste contracte se vor considera denuntate, sumele aferente acestora avand natura juridica a unor creante anterioare deschiderii procedurii insolventei, figurand ca atare in Tabelul definitiv al obligatiilor debitoarei;
- plata procentului de 2% catre UNPIR, conform prevederilor art. 4, alin.6, lit. C, din Legea nr. 85/2006;
- onorariul consortiului de administratori judiciari este cel stabilit de catre judecatorul sindic in incheierea din 16 octombrie 2013.

Page 96 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34268 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:21

#34267: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

Astfel, in tabelele de mai jos se poate observa modul de calcul al sumei nete ramase de distribuit creditorilor (denumita in continuare „Suma neta”), reprezentand diferenta dintre pretul obtinut din vanzarea partilor sociale ale Oltchim SPV, cheltuielile ocazionate cu transferul activelor pe SPV (estimate la aproximativ 1,5 milioane Euro), datoriile curente si restante, precum si impozitul pe profitul rezultat in urma recunoasterii obligatiilor de plata din Plan in contabilitatea societatii debitoare.

SCENARIUL A – OXO alcooli Mii Euro Ipoteza 1 an

* Ipoteza 2 ani** Ipoteza 3 ani***

Fonduri obtinute din vanzarea patrimoniului/afacerii Oltchim 307,000 307,000 307,000

Cheltuieli transfer active (1,500) (1,500) (1,500) Cota UNPIR 2% (6,140) (6,140) (6,140)

Plata datorii curente si restante (incl. onorariu AJ) (70,428) (66,215) (62,365)

Suma ramasa de distribuit 228,932 233,145 236,995

Impozit pe profitul rezultat in baza aplicarii prevederilor art. 102, alin. 1 din Legea 85/2006 (7,906) (7,357) (6,856) SUMA NETA 221,025

SCENARIUL B – OXO alcooli si AF-DOF Mii Euro Ipoteza 1 an* Ipoteza 2 ani** Ipoteza 3 ani*** Fonduri obtinute din vanzarea patrimoniului/afacerii Oltchim 307,000 307,000 307,000 Cheltuieli transfer active (1,500) (1,500) (1,500) Cota UNPIR 2% (6,140) (6,140) (6,140) Plata datorii curente si restante (incl. onorariu AJ) (77,970) (69,500) (61,090) Suma ramasa de distribuit 221,390 229,860 238,270 Impozit pe profitul rezultat in baza aplicarii prevederilor art. 102, alin. 1 din Legea 85/2006 (8,889) (7,785) (6,690) SUMA NETA 212,501 222,075 231,581 Nota: *Ipoteza 1 presupune vanzarea patrimoniului/afacerii Oltchim in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA **Ipoteza 2 presupune vanzarea patrimoniului/afacerii Oltchim in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA ***Ipoteza 3 presupune vanzarea patrimoniului/afacerii Oltchim in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA

Page 97 of 315

CREANTELE OLTCHIM.
Musafir

#34269 Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:23

#34268: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 1.1.3. PROGRAMUL DE PLATA A CREANTELOR prevazut prin Planul de reorganizare S.C. Oltchim S.A.

Conform art. 3 alin. (1) pct. 22 din Legea nr. 85/2006, programul de plata a creantelor este tabelul de creante inclus in Plan, care cuprinde:
-cuantumul sumelor pe care Oltchim SA se obliga sa le plateasca acestora in perioada de reorganizare judiciara, prin raportare la Tabelul definitiv al obligatiilor si la fluxurile de numerar aferente Planului de reorganizare,
si
-termenele la care Societatea se obliga sa plateasca aceste sume.
Modalitatea de rambursare concreta, pentru fiecare creanta inclusa in categoriile de creante care voteaza Planul de reorganizare conform art. 100 din Legea nr. 85/2006, este stabilita prin Programul de plata a creantelor Oltchim SA, care constituie Anexa nr. 1 la prezentul Planul de reorganizare.

Conform Tabelului definitiv al obligatiilor societatii, masa credala se compune din 4 categorii de creditori:
- categoria creantelor garantate;
- categoria creantelor salariale;
- categoria creantelor bugetare;
- categoria creantelor chirografare.
Planul de reorganizare prevede existenta celei de-a 5-a categorii de creante, respectiv categoria creantelor chirografare conform art. 96 din Legea 85/2006, care va include creantele creditorilor CET Govora si Autoritatea Nationala Apele Romane - Administratia Bazinala de Apa Olt.
In urma unei analize atente a posibilitatilor financiare, expusa in capitolele anterioare, propunem un program de plata ce presupune achitarea in proportii diferite a creantelor, astfel cum acestea figureaza in Tabelul definitiv al obligatiilor, dupa cum urmeaza:

Tabelul definitiv al obligatiilor, dupa cum urmeaza:

-plata unui procent de 70% din Suma neta (reprezentand diferenta dintre pretul de vanzare a patrimoniului si afacerii Oltchim SA si platile aferente datoriilor curente si cheltuielilor de procedura, asa cum se poate observa in tabelele din pagina anterioara) catre categoria creantelor garantate, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului aferent vanzarii partilor sociale ale Oltchim SPV.
De asemenea, creditorii garantati vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni)

Page 98 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34270 Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:27

#34269: - Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

a creantelor acestora in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006.
Mentionam ca in calculele si estimarile cu privire la programul de plati nu a fost luata in considerare optiunea de mai sus, urmand ca aceasta sa fie exercitata de catre creditori conform deciziei interne a fiecaruia.
Nota: toate contractele de credit se vor considera scadente la data confirmarii Planului de reorganizare de catre judecatorul sindic;

-plata in proportie de 100% a creantelor salariale [ATENTIE MARE AICI!!!!! ESTE VORBA DE SALARII, INCLUSE MASA CREDALA TOTI SALARIATII OLTCHIM PANA-N 2012 INCLUSIV, NU ALTE SUME SALARIALE (SALARIILE COMPENSATORII NU AU CE CAUTA AICI, DAR AU ACELASI RAPORT DE PROPORTIE 100% SPRE ACHITARE SI CONSIDERATE TOT CREANTE  SALARIALE) CARE AU ALT STATUT SI TRECUTE LA PRIORITATE SPRE ACHITARE IN INSOLVENTA 2013], in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului aferent vanzarii partilor sociale ale Oltchim SPV;

-plata creantelor bugetare, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului aferent vanzarii partilor sociale ale Oltchim SPV, intr-o proportie care va rezulta din diferenta dintre Suma neta si platile efectuate in scopul acoperirii categoriilor de creante garantate si salariale (astfel cum este mentionat la punctele anterioare), precum si platile creantelor chirografare conform art 96, Legea 85/2006, de mai jos. De asemenea, creditorii bugetari vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni) a creantelor acestora in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile stipulate in OUG nr. 25/2014, capitolul II, art. 10 si, respectiv, cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006. Mentionam ca in calculele si estimarile cu privire la programul de plati nu a fost luata in considerare optiunea de mai sus, urmand ca aceasta sa fie exercitata de catre creditori conform deciziei interne a fiecaruia;

-plata in proportie de 30% a creantelor chirografare conform art. 96 din Legea 85/2006;

-plata in proportie de 0% a celorlalte creante chirografare.

Page 99 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34271 Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:30

#34270: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 1.1.4. Creantele curente


Creantele curente rezultate din continuarea activitatii Oltchim SA vor fi platite in perioada de reorganizare judiciara conform documentelor din care vor rezulta sau, in ipoteza in care societatea nu va genera suficiente lichiditati din activitatea operationala curenta, plata acestora se va efectua intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului reprezentand contravaloarea partilor sociale detinute la Oltchim SPV. Creante curente reprezinta inclusiv sumele datorate de Oltchim SA cu titlul de salarii compensatorii pentru personalul disponibilizat ulterior deschiderii procedurii insolventei.

1.2. Tratamentul creantelor
1.2.1. Categoriile de creante care, in sensul Legii, nu sunt defavorizate
Conform art. 101 alin. (1) lit. D din Lege, “vor fi considerate creante nedefavorizate si vor fi considerate ca au acceptat Planul creantele ce se vor achita integral in termen de 30 de zile de la confirmarea Planului, ori in conformitate cu contractele de credit sau leasing din care rezulta”.
Conform prezentului Plan de reorganizare si fata de Programul de plati, nu exista creante nedefavorizate, in sensul Legii.

1.2.2. Categoriile de creante defavorizate, in sensul Legii, si tratamentul corect si echitabil aplicat prin Planul de reorganizare acestor categorii de creante
Consideratii generale privind tratamentul creantelor defavorizate
Potrivit art. 3 alin. (1) pct. 21 din Legea nr. 85/2006, categoria de creante defavorizate este prezumata a fi categoria de creante pentru care Planul de reorganizare prevede cel putin una dintre modificarile urmatoare pentru oricare dintre creantele categoriei respective:

a) reducere a cuantumului creantei;
b) reducere a garantiilor sau a altor accesorii, cum ar fi reesalonarea platilor in defavoarea creditorului;

Page 102 of 315

c) valoarea actualizata cu dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, daca nu este stabilit altfel prin contractul privind creanta respectiva sau prin legi speciale, este mai mica decat valoarea la care a fost inscrisa in Tabelul definitiv de creante.
Fiecare creanta defavorizata va fi supusa unui tratament corect si echitabil prin Plan.
In conformitate cu art. 101 alin. (2) din Legea nr. 85/2006, tratament corect si echitabil exista atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) niciuna dintre categoriile care resping Planul si nicio creanta care respinge Planul nu primesc mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului;
b) nicio categorie sau nicio creanta apartinand unei categorii nu primeste mai mult decat valoarea totala a creantei sale;

c) in cazul in care o categorie defavorizata respinge Planul, nicio categorie de creante cu rang inferior categoriei defavorizate neacceptate, astfel cum rezulta din ierarhia prevazuta la art. 100 alin. (3) din Legea nr. 85/2006, nu primeste mai mult decat ar primi in cazul falimentului.
De asemenea, in conformitate cu art. 96 alin. (2) din Legea nr. 85/2006, Planul stabileste acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului in care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa.
Tratamentul corect si echitabil aplicat creantelor defavorizate prin Planul de reorganizare se apreciaza in functie de urmatoarele elemente de referinta:
- Tabelul definitiv al obligatiilor debitoarei S.C. Oltchim S.A.;
- Programul de plati (Anexa 1) prevazut prin Planul de reorganizare;
- Raportul de evaluare a activelor proprietatea societatii debitoare, intocmit in conformitate cu prevederile art. 41 alin. (2) din Legea nr. 85/2006.
Fiecare dintre categoriile de creante defavorizate prin Plan, potrivit Legii, va fi analizata din perspectiva elementelor de referinta mentionate mai sus.

Pentru calificarea tratamentului corect si echitabil aplicat creantelor defavorizate prin Plan, este necesara, de asemenea, si efectuarea unei estimari a sumelor distribuite in caz de faliment creditorilor Oltchim SA.

5.1.1 Categorii de creante defavorizate
Categoriile de creante defavorizate, in sensul Legii, sunt, conform prezentului Plan de reorganizare, creantele garantate, salariale, bugetare, chirografare conform art. 96 (Legea 85/2006) si celelalte creante chirografare.

Page 103 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34272 Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:34

#34271: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 Astfel cum se poate observa in previziunile fluxurilor de numerar, toate creantele urmeaza a fi platite prin Plan fie intr-o proportie mai mica de 100%, fie in mai mult de 30 de zile de la data confirmarii planului de reorganizare de catre judecatorul sindic.
Aprecieri asupra tratamentului corect si echitabil:
Categoria creantelor garantate
Conform Programului de plati prevazut in cuprinsul Planului de reorganizare, creditorii garantati urmeaza a fi platiti prin Plan intr-un procent de 70% din Suma neta, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului reprezentand contravaloarea partilor sociale detinute la Oltchim SPV.
Astfel, in scenariul A prezentat mai sus,, in ipoteza in care patrimoniul si, respectiv, afacerea Oltchim SA vor fi vandute la pretul de 307 milioane Euro, iar datoriile curente raman la nivelul estimat, platile ar fi dupa cum urmeaza:
- 154,718 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 158,051 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 161,098 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA.
De asemenea, in scenariul B prezentat mai sus, in ipoteza in care patrimoniul si, respectiv, afacerea Oltchim SA vor fi vandute la pretul de 307 milioane Euro, iar datoriile curente raman la nivelul estimat, platile ar fi dupa cum urmeaza:

- 148,751 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 155,452 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 162,107 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA.
De asemenea, creditorii garantati vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni) a creantelor acestora in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006.

Page 104 of 315

CREANTELE OLTCHIM.
Musafir

#34273 Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:36

#34272: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 In calculele si estimarile cu privire la programul de plati nu a fost luata in considerare optiunea de mai sus, urmand ca aceasta sa fie exercitata de catre creditori conform deciziei interne a fiecaruia.
Mentionam ca, in cazul falimentului Oltchim SA, pe baza simularii efectuate in acest scop (analiza prezentata in paginile urmatoare), creditorii garantati nu ar putea beneficia de nicio distribuire de fonduri.
a) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, creditorii cu creante garantate nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului (in cazul in care ar respinge Planul).

b) Fata de modalitatea de plata a creantelor garantate, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, creditorii garantati neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantei acestora.
c) In ipoteza in care categoria de creante garantate va exprima un vot pozitiv cu privire la Plan, in speta nu sunt incidente prevederile art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege, acestea reglementand situatia in care categoria de creante defavorizate respinge planul de reorganizare. In cea de-a doua ipoteza, respectiv categoria de creante garantate va exprima un vot negativ cu privire la prezentul Plan, categoriile de creante inferioare, respectiv creantele salariale, creantele bugetare, creantele chirografare conform art. 96 din legea 85/2006, precum si celelalte creante chirografare nu vor putea primi mai mult decat ar primi in cazul falimentului (respectiv, nu vor beneficia de nicio distribuire de fonduri sau conversie a datoriilor in actiuni).

Categoria creantelor salariale
Conform Programului de plati prevazut in cuprinsul Planului de reorganizare, creditorii cu creante salariale urmeaza a fi platiti prin Plan intr-un procent de 100%, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului reprezentand contravaloarea partilor sociale detinute la Oltchim SPV.
Mentionam ca, in cazul falimentului Oltchim SA, pe baza simularii efectuate in acest scop, salariatii nu ar putea beneficia de nicio distribuire de fonduri.
a) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, creditorii cu creante salariale nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului in cazul in care ar respinge Planul (asa cum am precizat anterior, in scenariul, falimentului acestia ar primi 0% din valoarea creantelor lor).
b) Fata de modalitatea de plata a creantelor salariale, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, creditorii cu creante salariale neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantelor acestora.

Page 105 of 315

c) In ipoteza in care categoria de creante salariale va exprima un vot pozitiv cu privire la Plan, in speta nu sunt incidente prevederile art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege, acestea reglementand situatia in care categoria de creante defavorizate respinge planul de reorganizare. In cea de-a doua ipoteza, respectiv categoria de creante salariale va exprima un vot negativ cu privire la prezentul Plan, categoriile de creante inferioare, respectiv creantele bugetare, creantele chirografare conform art. 96 din legea 85/2006, precum si celelalte creante chirografare nu vor putea primi mai mult decat ar primi in cazul falimentului (respectiv, nu vor beneficia de nicio distribuire de fonduri sau conversie a datoriilor in actiuni).

Page 106 of 315

 

 

CREANTELE OLTCHIM.

#34274 Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:39

#34273: - Re: Re: Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 Categoria creantelor bugetare
Conform Programului de plati prevazut in cuprinsul Planului de reorganizare, creditorii bugetari urmeaza a fi platiti prin Plan intr-o proportie care va rezulta din diferenta dintre Suma neta si platile efectuate in scopul acoperirii categoriilor de creante garantate si salariale (astfel cum este mentionat la punctele anterioare), precum si platile creantelor chirografare conform art 96, Legea 85/2006, de mai jos. Astfel, in scenariul A prezentat mai sus, in ipoteza in care patrimoniul si, respectiv, afacerea Oltchim SA vor fi vandute la pretul de 307 milioane Euro, iar datoriile curente raman la nivelul estimat, platile vor fi dupa cum urmeaza:
- 53,850 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 55,278 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 56,584 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA.
De asemenea, in scenariul B prezentat mai sus, in ipoteza in care patrimoniul si, respectiv, afacerea Oltchim SA vor fi vandute la pretul de 307 milioane Euro, iar datoriile curente raman la nivelul estimat, platile ar fi dupa cum urmeaza:
- 51,293 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 12 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 54,165 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 24 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA;
- 57,016 mii Euro, daca incasarea pretului ar avea loc in luna 36 de la data confirmarii Planului de reorganizare a Oltchim SA.

Mai mult, creditorii bugetari vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni) a creantelor acestora

Page 106 of 315

in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile stipulate in OUG nr. 25/2104, capitolul II, art. 10 si, respectiv, cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006.
Mentionam ca, in cazul falimentului Oltchim SA, pe baza simularii efectuate in acest scop, nu vor exista fonduri care sa fie distribuite creditorilor bugetari.

a) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, creditorii cu creante bugetare nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului (in cazul in care ar respinge Planul).
b) Fata de modalitatea de plata a creantelor bugetare, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, creditorii bugetari neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantei lor.
c) In ipoteza in care categoria de creante bugetare va exprima un vot pozitiv cu privire la Plan, in speta nu sunt incidente prevederile art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege, acestea reglementand situatia in care categoria de creante defavorizate respinge planul de reorganizare. In cea de-a doua ipoteza, respectiv categoria de creante bugetare va exprima un vot negativ cu privire la prezentul Plan, categoriile de creante inferioare, respectiv creantele chirografare conform art. 96 din legea 85/2006, precum si celelalte creante chirografare nu vor putea primi mai mult decat ar primi in cazul falimentului (respectiv, nu vor beneficia de nicio distribuire de fonduri).

Categoria creantelor chirografare conform art. 96, din Legea 85/2006
Categoria creantelor chirografare conform art. 96, din Legea 85/2006 este prevazuta a fi achitata prin Plan in proportie de 30%.
Fata de concluziile Raportului de evaluare intocmit in cauza si, avand in vedere comparatia reorganizare-faliment ce face parte integranta din Plan, creditorii chirografari conform art. 96 ar beneficia de distribuiri de sume in faliment in proportie de 0%.
a) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, creditorii chirografari conform art. 96 nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului (in cazul in care ar respinge Planul).
b) Fata de modalitatea de plata a creantelor chirografare conform art. 96, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, creditorii chirografari conform art. 96 neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantelor acestora.
c) In ipoteza in care categoria de creante chirografare conform art. 96, Legea 85/2006 va exprima un vot pozitiv cu privire la Plan, in speta nu sunt incidente prevederile art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege,

Page 107 of 315

CREANTELE OLTCHIM.

#34275 Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:42

#34274: CREANTELE OLTCHIM. - Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

continuare...

acestea reglementand situatia in care categoria de creante defavorizate respinge planul de reorganizare. In cea de-a doua ipoteza, respectiv categoria de creante chirografare conform art. 96, Legea 85/2006 va exprima un vot negativ cu privire la prezentul Plan, categoriile de creante inferioare, respectiv celelalte creante chirografare nu vor putea primi mai mult decat ar primi in cazul falimentului.
Categoria celorlalte creante chirografare
Categoria celorlalte creante chirografare este prevazuta a fi achitata prin Plan in proportie de 0%.
Fata de concluziile Raportului de evaluare intocmit in cauza si avand in vedere comparatia reorganizare-faliment ce face parte integranta din Plan, ceilalti creditori chirografari ar beneficia de distribuiri de sume in faliment in proportie de 0%.
d) Fata de aceasta imprejurare, apreciem ca fiind indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 85/2006, ceilalti creditori chirografari nefiind in situatia de a primi mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului (in cazul in care ar respinge Planul).
e) Fata de modalitatea de plata a celorlalte creante chirografare, astfel cum a fost aceasta prevazuta prin Plan, este indeplinita conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. b) din Lege, ceilalti creditorii chirografari neaflandu-se in situatia de a primi mai mult decat valoarea totala a creantelor acestora.
f) Categoria celorlalte creante chirografare este cea din urma categorie de creante, in ceea ce priveste rangul acesteia, raportat la prevederile art. 100 alin. (3) din Legea nr. 85/2006.
Prin urmare, conditia prevazuta la art. 101 alin. (2) lit. c) din Lege nu este aplicabila si in cazul acestei categorii de creditori, neexistand, conform Planului de reorganizare propus, o categorie de creante cu rang inferior categoriei celorlalte creante chirografare.

Page 108 of 315

continuare gasiti in planul de reorganizare publicat si pe petitie fara parola  si site-ul bdo sau rominsolv cu parola.

link Plan Reorganizare Oltchim, directional se incarca si descarca in pagina => Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)