Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012


Musafir

#2726

2012-06-26 12:09

La scoala profesorii ne spun la subiectul 2 , la punctul cu subordonata sa ne uitam intai pe TEXT si peurma sa bifam !!!!! Oare in ce lume traim

Musafir

#2727 greseli d idioti

2012-06-26 12:09

chiar ca nu ganditi deloc daca prostia estee la putere sa schimbam regulile in timpul jocului ca o generatie de inculti facebookisti au gresit

Musafir

#2728

2012-06-26 12:09

Voi nu intelegeti ca sunt bune ambele variante.Cel mai bine este sa se puncteze ambele variante,asa nu pierd nici cei ce au ales SB nici cei ce au ales PR.

Musafir

#2729

2012-06-26 12:09

Sunt conf.univ.dr Ada Iliescu si nu sunt de acord cu decizia filologilor de la MECT de a propune unor adolescenti in devenire - acest subiect - , controversat, si in Literatura de specialitate si care are deci un grad de dificultate maxim. Elevilor nu li se preda inca, in scoala, Noua Gramatica, lucrare monumentala, care se stie ca a introdus Logica, Semantica, Lexicul si Teoria informationala, si in Morfologie, accentuand-o pe cea din Sintaxa - in predarea faptelor de limba.

Elevilor nu li s-a explicat valoarea inestimabila a trasaturilor[ concret]-[ abstract][ "jena" (n.p.)comparativ cu "dificultatea", care - castiga pozitia de sb., fiind un abstract mai relevant.] si nici faptul ca - atunci cand doua substantive in cazul N. au acelasi articol, prin contragere exista o...CONCURENTA intre ele, incat ei sa discearna, simtind diferenta; disociind logic, lexical si semantic cei doi termeni abstracti si selecatndul pe cel puternic ca si subiect, ca "el este NR.1 al Sintaxei!"

Nu cred ca profesorii lor au citit cu atentie lucrarea lui Iorgu Iordan si Vl.Robu(LRC), in care acestia detaliaza si explica asemenea capcane - situatii - fapte de limba dificile, lucrare, care te ajuta sa le pricepi - tu, ca dascal- , iar, mai apoi, sa le explici copiilor!

Eu, ca autor de "Gramatica practica a limbii romane actuale", editate de Corint, in 3 editii si inca 3 la EDP, nemaiamintind cele 4 editii din orasul meu, pentru ca cineva, la "EvZ", m-a citat si am prins curaj sa ma pronunt pe NET !

De aceea, am semnat PETITIA si am explicat in presa de ce este PR clara si nu SB !

Aceasta dilema e comentata de mine, la pag. 333 si 335 in Gramatica mea.

Neaparat MECT trebuie sa repare GAFA si sa accepte cele doua variante: - si SB, si PR !

P.S.

Nemultumiri avem, si cu variantele "incorsetate", propuse la SINONIME, neoferindu-i tanarului posibilitatea de a scrie sensul din context, cata vreme exista "sinoniome contextuale", cerute de enunt.

Asta insa eu cred si sper ca va ramane la latitudinea corectorilor, care vor accepta, si "remediu", "solutie" etc., nu musai..."medicament", intrucat in text, nu era vorba de un caz patologic, (de boala), iar, daca elevul are un vocabular bogat si stie ca exista cuvinte cu serii sinonimice ample, atunci trebuie apreciat, nu desfiintat, bagat "in <P-a-t-u-l -lui- P-r-o-c-u-s-t >!".

Cu sinceritate debordanta si cu speranta ca gafele se vor corija, dand castig de cauza elevului!

Doamne, ajuta la toata lumea!

andreea

#2730

2012-06-26 12:10

http://www.realitatea.net/petitie-realitatea-net-revizuirea-baremului-la-proba-de-romana_956231_semneaza.html semnati va oooog aici ca acest subiect sa ajunga la stiri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Musafir

#2731 Re:

2012-06-26 12:10

#2705: -

Idiot esti tu! mai uita-te odata in manual si citeste lectia de la predicat.Crezi ca esti mai destept decat un profesor universitar?oricum acest lucru nu te afecteaza daca ai pus SB.Nu te mai baga singur in seama daca nu stii despre ce e vorba.

 


Musafir

#2732 Re:

2012-06-26 12:10

#2700: -

Mda, te poate "ajuta" pe tine sa nu mai intri la liceul dorit...

andrei

#2733

2012-06-26 12:10

daca nu merge cu petitiile online fiecare dintre noi azi sa mearga la scoala si sa faca petiti pe care sa le trimitem la ministerul invatatmantului

Musafir

#2734

2012-06-26 12:11

este corect
doremi

#2735

2012-06-26 12:11

Frate, hai să fim serioşi, eu am terminat liceul anul trecut şi mi-am dat seama că era subiectivă. Nu mai ţineam minte fiecare detaliu, dar ce ţineam minte e că o propoziţie predicativă se recunoaşte după predicatul nominal incomplet; mai pe româneşte, după verbul copulativ NU urmează un nume predicativ, ci un mijloc de legătură precum 'că, să' ş.a.m.d. Propoziţia chiar era una simplă.


Musafir

#2736 Re:

2012-06-26 12:11

#2725: -

eu cred ca este topica nu intonatia...intonatie e la poezii !

annamey

#2737 examen

2012-06-26 12:12

este corect6
tata

#2738 ha

2012-06-26 12:12

Daca Institutul de Lingvistica a confirmat ca ambele variante sunt corecte, cu toate ca ar fi trebuit sa se intereseze ministerul inainte de examen, de ce nu-si recunosc gresala? De ce se opun niste incapabili de acolo si nu repara gresala macar in ceasul al 13-lea? Rusine sa va fie! Bravo copiilor care-si sustin argumentarea pentru predicativa.

Musafir

#2739

2012-06-26 12:12

Sa dea Domnul sa se ia in considerare aceasta petitie avand in vedere ca nu e sustinuta numai de copii ci si de profesori care si-au ales aceasta vocatie tocmai pentru a le insufla copiilor cat de frumoasa este limba noastra si nu sa-i faca sa o urasca.Pentru copii conteaza sa nu fie nedreptatiti.O mamica cu multe asteptari de la aceasta tara si mai ales cu multe asteptari cu privire la viitorul copiilor lor.

Musafir

#2740

2012-06-26 12:13

Cel/cea care a facut baremul si-a batut joc de copii/cei care au facut baremul si-au batut joc de copii.

Musafir

#2741 Re: Re: Re: Re: Re:

2012-06-26 12:13

#2691: - Re: Re: Re: Re:

Poi nu e logic care e subiectu? mai trcepi pe la scoala subiectul este "dificultatea"


Musafir

#2742

2012-06-26 12:13

corect

Musafir

#2743 Gata :)

2012-06-26 12:13

Am raspunsul! Am vorbit cu dirigintele meu, prof. de romana si mi-a spus ca nu se va acorda niciun punctaj celor care au scris predicativa, SORRY. Ministerul nu va da niciodata un raspuns cu privire la aceasta petitie...sorry, dar pierdeti timpul ;)
Anymus

#2744

2012-06-26 12:14

Dragos are perfecta dreptate....dar si subiectiva este corecta oarecum....adica difera de cum ai facut contragerea......Cel mmai corect ar fii sa se dea 6 pct pt raspunsul b si 6 pt raspunsul c...
Adina

#2745 asd

2012-06-26 12:14

Sunt conf.univ.dr Ada Iliescu si nu sunt de acord cu decizia filologilor de la MECT de a propune unor adolescenti in devenire - acest subiect - , controversat, si in Literatura de specialitate si care are deci un grad de dificultate maxim. Elevilor nu li se preda inca, in scoala, Noua Gramatica, lucrare monumentala, care se stie ca a introdus Logica, Semantica, Lexicul si Teoria informationala, si in Morfologie, accentuand-o pe cea din Sintaxa - in predarea faptelor de limba. Elevilor nu li s-a explicat valoarea inestimabila a trasaturilor[ concret]-[ abstract][ "jena" (n.p.)comparativ cu "dificultatea", care - castiga pozitia de sb., fiind un abstract mai relevant.] si nici faptul ca - atunci cand doua substantive in cazul N. au acelasi articol, prin contragere exista o...CONCURENTA intre ele, incat ei sa discearna, simtind diferenta; disociind logic, lexical si semantic cei doi termeni abstracti si selecatndul pe cel puternic ca si subiect, ca "el este NR.1 al Sintaxei!" Nu cred ca profesorii lor au citit cu atentie lucrarea lui Iorgu Iordan si Vl.Robu(LRC), in care acestia detaliaza si explica asemenea capcane - situatii - fapte de limba dificile, lucrare, care te ajuta sa le pricepi - tu, ca dascal- , iar, mai apoi, sa le explici copiilor! Eu, ca autor de "Gramatica practica a limbii romane actuale", editate de Corint, in 3 editii si inca 3 la EDP, nemaiamintind cele 4 editii din orasul meu, pentru ca cineva, la "EvZ", m-a citat si am prins curaj sa ma pronunt pe NET ! De aceea, am semnat PETITIA si am explicat in presa de ce este PR clara si nu SB ! Aceasta dilema e comentata de mine, la pag. 333 si 335 in Gramatica mea. Neaparat MECT trebuie sa repare GAFA si sa accepte cele doua variante: - si SB, si PR! P.S. Nemultumiri avem, si cu variantele "incorsetate", propuse la SINONIME, neoferindu-i tanarului posibilitatea de a scrie sensul din context, cata vreme exista "sinoniome contextuale", cerute de enunt. Asta insa eu cred si sper ca va ramane la latitudinea corectorilor, care vor accepta, si "remediu", "solutie" etc., nu musai..."medicament", intrucat in text, nu era vorba de un caz patologic, (de boala), iar daca elevul are un vocabular bogat si stie ca exista cuvinte cu serii sinonimice ample, atunci trebuie apreciat, nu desfiintat, bagat "in <>!". Cu sinceritate debordanta si cu speranta ca gafele se vor corija, dand castig de cauza elevului! Doamne, ajuta la toata lumea! Ai dreptate maxima :) .Speram sa repare GAFA de 2 lei

Musafir

#2746

2012-06-26 12:14

Niste UN imbecili Domnule ! nu se poate asa ceva!

Musafir

#2747 Re: Anonim

2012-06-26 12:15

#1: -

Efortul de scrie ? nu cel de a invata gramatica ll Romane

 


Musafir

#2748

2012-06-26 12:15

sunteti destepti de picati mai bine ati pune mana pe carte ca mai aveti examen lasati c anu e ca voi si nu aveti de ce sa comentati nu schimbati voi cuvintele in propozitii ca sa fie PR cum vreti voi, subiectul esra ffffffffff clar conceput , dat generatia facebookista nu a invatat pt ca sta pe facebook si nu are timp de carte

Musafir

#2749

2012-06-26 12:15

Subiectul 3 de la pb de limba romana de ieri (Propozitia subordonata din fraza Ceea ce ma jeneeaza este dificultatea rasfoirii ) nu este fara echivoc si lasa loc pt doua interpretari corecte dpv gramatical. Ambele variante de raspuns (b, c) trebuie punctate cu 6p.