Votati pentru mentinerea religiei in scoli

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Votati pentru mentinerea religiei in scoli


Musafir

#601

2014-11-17 07:51

RELIGIA ESTE PRIMA EDUCATIE CARE SPUNE CA TREBUIE SA NE RESPECTAM UNUL PE ALTUL. DACVA TIR NU-YI PLACE ALTUIA NU-I FACE

Musafir

#602

2014-11-17 07:52

profesorii de religie ar trebui sa fie profesori cu specialitate religie nu suplinitori sau preotul din sat.
Acesti profesori ar trebui sa se implice mai mult ca sa nu se plictiseasca copii in clasa cum se intampla acum ,trebuie sa stie cum sa le explice si ce sa le explice,La ora actuala copii merg la ora de religie doar ca trebuie nu vin cu nimic nou de la ora de religie ba de mukte ori nu au cu cine face ora .

Musafir

#603

2014-11-17 07:55

Ora de religie este foarte importanta in formarea comleta a unui tanar.

Musafir

#604

2014-11-17 08:03

Fara credinta totul este mort./ Hit nélkül minden halott.
Intru Hristos gasim pacea
Musafir

#605

2014-11-17 08:25

Fara Hristos suntem nimic deci ,fara religie tot nimic suntem...Mai conteaza bunurile materiale fara Dumnezeu ? P.s. si asa nu contau dar pentru toti pustii si pitipoancele care se machiaza se joaca pe telefon si asculta muzica la ora de religie...Sad Very sad...


Musafir

#606

2014-11-17 08:31

Daca dispare ora de religie din scoli este posibil ca acei copii sa ramana fara diriginte si de capul lor si vor fi luati in vizor catre si provesorii ii vor arde la nota

Musafir

#607

2014-11-17 08:33

Asociatia EUROSANSA FOR LIFE Falticeni a carei fondator si presedinte sunt impreuna cu membri activi va transmite mai departe aceasta petitie cu care suntem intrutotul de acord

Musafir

#608

2014-11-17 08:43

nu vreau sa par a fi intr-o campanie pt. mentinerea orei de religie in scoala, insa nu cred ca ora de religie este ceva rau, pt ca numai ceva rau sau inutil este anulat. eu cred ca copiii trebuie sa-l cunoasca pe Dumnezeu, ca restul cunosc ei si in afara scolii, aici referindu-ma la acele idei de a introduce ora de ,,cunostinte sexuale,, sa-i zicem asa. noi suntem crestini chiar daca unii, cum ar fii Organizatia A.S.U.R., ar dorii sa uitam acest lucru!!!!

Musafir

#609

2014-11-17 08:44

nu am vrut sa semnez ci doar sa vad despre ce era vorba in link, mi-a inregistrat semnatura automat. cum fac sa-mi anulez semnatura?!?!?


Musafir

#610

2014-11-17 08:49

Profesorul și savantul Simion Mehedinți a rostit un adevar pe cât de scurt pe atât de profund: ”un popor valorează atât cât şi-a însuşit din Evanghelie”.
Un om

#611

2014-11-17 09:55

In loc sa sustina si sa sa implice in politic, biserica isi putea foarte bine canaliza toate resursele si energia pentru aceasta problema cu adevarat importanta. 


Musafir

#612

2014-11-17 09:57

Biserica si Scoala au ridicat aceasta natiune din colbul istoriei si au asezat-o intre natiunile europene.

Musafir

#613

2014-11-17 10:11

Dumnezeu ne-a dat libertatea de a crede sau nu, iar noi avem datoria de a informa copiii cu ajutorul celor pregatiti sa o faca in mod corect.

Musafir

#614

2014-11-17 10:24

Studiul religiei in scoli este benefic pentru dezvoltarea spirituala a unui copil, tanar. De ce sa-l privam de acest drept? Cand va creste, va decide singur ce cale sa urmeze. Eu, personal, am fost lipsita de acesta educatie si am regretat cand am inteles cat am pierdut.

Musafir

#615

2014-11-17 10:25

Doamne ajuta!

Musafir

#616

2014-11-17 10:31

Eu am fost lipsit complet de religie la scoala si nu a fost deloc bine pentru mine

Musafir

#617

2014-11-17 10:33

Nu este nici obligatorie nici optionala, religia sa fie disciplina punct.in trunchiul comun. Oare Limba Romana e obligatorie? Pentru a respecte minoritatile, va trebui sa cerem expres studierea ei? cam asa gandeste curtea constitutionala!

Musafir

#618 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-11-17 10:52

#590: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 vai de capul tau de ateu..

cauta si tu declaratiile lui Richard Dawkins priving violul si pedofilia sa vezi ca le considera arbitrar morale, iar cu ceilalti 2 idiotule tu nu sti de incestul lui Nietzsche ca era un nebun???  vai de tine ateule si de lipsa ta de educatie, de cand Einstein era ateu cand tocmai el spunea ca ateii sunt niste fanatici. Einstein era un panteist nicidecum ateu. El radea de atei ca voi si va considera nebuni.

Cand ateii o sa aiba si ei 10 asociatii caritabile in lume, cand ateii o sa aiba si ei un om ca Maximilian Kolbe preot care a spus nazistilor ca doreste el sa moara in locul unui evreu, sau ca acel sfant al inchisorilor care a renuntat la pastila lui si a murit ca sa traiasca un evreu.....atunci sa vorbesti.

Crestinismul a dat lumii cei mai mari savanti. Ateismul a adus violuri si crime in Occident. Ca sa nu vorbesc de mizeriile cauzate in secolul XX de tiranii atei.


Musafir

#619

2014-11-17 10:52

Pentru publicare...



Ora de religie din şcolile româneşti – factor al discriminării sau mijloc şi operă culturală a spiritualităţii?!...




Mă gândeam, în aceste vremuri, la modul în care istoria este ciclică, la felul în care ea se repetă, fiindcă, iată, asistăm la pervertirea unora dintre noi cu maladia secularismului care evidenţiază ora de religie ca fiind un instrument al stressului şi al discriminării şi care, în consecinţă, invocă îndepărtarea şi înlăturarea acesteia din preajma copiilor noştri căci ar putea fi contaminaţi de duhul îndoctrinării, te pomeneşti, şi de cel al bigotismului ori al pietismului!... Şi acest fapt ar fi în opoziţie cu starea modernă a tânărului asaltat de alte discipline, ştiinţe, curente, doctrine şi instrumente ale educaţiei mai puţin creştine, cum ar fi cea a televizorului sau a calculatorului, nu?!...
Nu ştiu de ce dar de câţiva ani încoace, suntem ameninţaţi şi asaltaţi, în momentul în care se pune în discuţie schimbarea ori modificarea unei legi (dezvoltarea şi perfecţionarea ei) cu tot felul de probleme, idei, curente şi ideologii, promovate de tot de felul de pseudointelectuali – membri a, te miri ce societate civilă – care sunt deranjaţi ba de (ne)deschiderea dosarelor şi deconspirarea celor ce au colaborat cu securitatea comunistă, ba de existenţa icoanelor în şcolile româneşti, ba de problema manualelor de religie, ba de problema existenţei şi aplicării unei legi a cultelor cât se poate de strâmbă, incompletă ori imperfectă, şi mai ales, de problema discriminării şi a nedreptăţirii bieţilor homosexuali... Chiar şi problema orei şi a statutului orei de religie a mai fost desbătută şi în anii trecuţi... Ce să facem, acestea sunt, după unii, adevăratele şi singurele probleme ale României post comuniste ori post-decembriste – care, iată, de douăzeci de ani se zbate şi se străduieşte să-şi caute locul, rostul, sensul şi importanţa în noua configuraţie geopolitică şi geostrategică, în cadrul institituţiilor globalizante şi globalizatoare ale structurilor europene şi euroatlantice... Şi te pomeneşti că, potrivit unora, Biserica cu ale Ei, ar sta în calea acestor demersuri sau ar încurca pe cineva în acest sens, că vedem că unii se tot împiedică de Ea, aşa, în drumul liber... Problema este că cei care se simt ameninţaţi de influenţele orei de religie (altfel, întotdeauna binefăcătoare) sunt foarte puţini şi foarte slab argumentaţi sau fundamentaţi, dar iată, în schimb, care sunt argumentele noastre, ale celor mult mai mulţi şi dreptcredincioşi, pentru menţinerea ei acolo unde îi este locul, adică în şcoala românească:
- Prezenţa orei de religie în învăţământul de stat este conformă Constituţiei României, care prevede în art. 32. alin. (7): „Statul asigură libertatea învăţământului religios, potrivit cerinţelor specifice fiecărui cult. În şcolile de stat, învăţământul religios este organizat şi garantat prin lege.” De asemenea, este conformă Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, care prevede în art. 32 alin. (1): „În învăţământul de stat şi particular, predarea religiei este asigurată prin lege cultelor recunoscute.”
- Disciplina religie se predă în şcolile de stat potrivit Legii Învăţământului nr. 84/1995, republicată, art. 9, alin. (1): „Planurile-cadru ale învăţământului primar, gimnazial, liceal şi profesional includ religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevul, cu acordul părinţilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia şi confesiunea.
- La solicitarea scrisă a părinţilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate să nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără această disciplină. În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condiţiile pentru frecventarea orelor la această disciplină”. Prin urmare, prezenţa disciplinei religie în oferta şcolară este obligatorie din punct de vedere legal, cu posibilitatea pentru elevi de a nu frecventa orele de religie, la solicitarea scrisă a părintelui sau a tutorelui legal constituit.
- Pentru a se asigura, în mod egal, accesul elevilor la educaţia religioasă, potrivit cultului din care fac parte, Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor prevede în art. 32 alin. (4): „La cerere, în situaţia în care conducerea şcolii nu poate asigura profesori de religie aparţinând cultului din care fac parte elevii, aceştia pot face dovada studierii religiei proprii cu atestat din partea cultului căruia îi aparţin.”
- Prezenţa religiei în sistemul de învăţământ românesc nu este o inovaţie a perioadei post-decembriste. Legea instrucţiunii publice din 1864, care a stat la baza învăţământului românesc peste trei decenii şi care a fost una dintre primele legi din Europa care instituiau obligativitatea şi gratuitatea învăţământului (după Suedia, Norvegia, Prusia şi Italia, dar înaintea Marii Britanii, Elveţiei, Bulgariei, Serbiei, Franţei), aşeza religia la loc de cinste între obiectele de studiu, atât în cadrul învăţământului primar unde se preda catehismul (art. 32), cât şi în cadrul învăţământului secundar, gimnazial şi liceal, unde se preda „religiunea” (art. 116).
- În majoritatea statelor Uniunii Europene, cu excepţia Franţei, religia este disciplină şcolară, sub diferite denumiri: Educaţie religioasă (Austria, Danemarca, Germania, Grecia şi Irlanda), Educaţie moral-religioasă (Anglia), Morală şi educaţie religioasă (Portugalia), Educaţie religioasă şi morală (Luxemburg), Creştinism, Religie şi Etică (Norvegia), Religie sau etică (Belgia), Mişcări ideologice religioase (Olanda), Religie (Finlanda, Italia şi Spania). Astfel, statele Uniunii Europene promovează un sistem de învăţământ care valorifică potenţialul educativ al religiei pentru modelarea conduitelor sociale si individuale.
- Pentru menţinerea disciplinei religie în planurile-cadru ale învăţământului liceal, ca parte a trunchiului comun, în cadrul campaniei Patriarhiei Române „Nu vrem liceu fără Dumnezeu!” s-au primit în anul 2008 peste 140.000 de mesaje de susţinere.
- În ziua de 29.02.2008, la Palatul Patriarhiei din Bucureşti, conducătorii şi reprezentanţii cultelor religioase recunoscute în România şi-au exprimat poziţia comună cu privire la menţinerea disciplinei religie în planurile-cadru ale învăţământului liceal, ca parte a trunchiului comun.
- Disciplina religie propune, nu impune, valori spirituale şi morale ce stau la baza culturii europene şi naţionale, valori la care elevii trebuie să aibă acces în mod liber şi care au un rol formativ deosebit, demonstrat şi de studiile sociologice în domeniu.
Prin urmare, am senzaţia tot mai pregnantă că spiritul cel autentic cu toate ale sale, incomodează şi deranjează pe unii deoarece constituie o realitate existenţială, puternică şi cât se poate de compactă, conţinând nişte precepte moral-creştine foarte clare şi corect definite. Acest lucru estompează sau atenuează unora duhul lor foarte zdruncinat şi de-a dreptul exhaustiv, ajungând (sărmanii) nişte victime ce revendică „libertatea de conştiinţă” care, chipurile, ar fi înrobită de orele de religie, de icoanele, slujbele ori simbolurile Creştinismului sau, de ce nu, şi ale altor religii!... Cred că, în primul rând, unii ca aceştia sunt victimele secularizării, sau nostalgicii vremurilor prigonitoare împotriva Bisericii, ori sclavii propriei lor conştiinţe, ce este lipsită de o articulare spirituală autentică!... Se ignoră, însă, următorul aspect, şi anume că: libertatea de conştiinţă înseamnă (şi) respectarea libertăţii conştiinţei semenului, mai cu seamă în cazul în care, această conştiinţă – care agreează, ba chiar apără existenţa acestei ore de religie în trunchiul comun (de bază) şi în aria curriculară (părinţi, profesori şi elevi, deopotrivă) lucrează în majoritatea covârşitoare a membrilor acestei ţări!... Suntem întru totul de acord cu respectarea drepturilor unei minorităţii – fie şi aceea a ateilor şi liberilor cugetători, dar aceştia să nu uite totuşi faptul, că în spiritul reciprocităţii, trebuie aplicată şi vice-versa, în caz contrar, vom vorbi într-adevăr, de discriminare!... Nu asistăm, oare, sau nu suntem chemaţi să participăm, din nou, la o lămurire a doctrinei promovată de ideologii secularişti, secularizanţi şi secularizaţi în raport cu învăţătura dreptcredincioşilor creştini, ori se aplică preceptul biblic „nu te teme turmă mică” – în mod distorsionat!... Iar dacă se ajunge în acest loc, în acest fel, este vai de cei care răstălmăcesc scripturile!...
O altă problemă este aceea a apariţiei a (încă) unui precedent destul de primejdios, aşa încât ne întrebăm şi chiar aşteptăm cu emoţie şi înfrigurare să vedem ce va mai urma: Cine, de unde (de nicăieri şi de aiurea), cu ce petiţii, idei şi soluţii năstruşnice va mai veni că de, mintea (şi conştiinţa în virtutea libertăţii de expresie) lucrează, mai cu seamă într-un stat democratic ca acesta unde, culmea, este invocată discriminarea în condiţiile în care alţii ne laudă sau poate, chiar ne acuză de prea multă toleranţă!... Aşadar, ni se cere să refuzăm şi să renunţăm la Chipul lui Hristos din icoana sufletului nostru şi din viaţa noastră cotidiană, ce trebuie să fie una preponderent spirituală şi eminamente duhovnicească. Oare se doreşte, cumva, să se ajungă şi la respingerea Chipului Hristic din om, mai cu seamă din copiii şi tinerii noştri?... Păi, astfel de încercări s-au mai făcut în istoria (chiar recentă) a poporului nostru, aşa încât ar trebui să dispunem de o oarecare imunitate!... Şi mai ştiam un lucru, şi anume că: atunci când vrei să faci pe victima sau pe eroul cuiva, se impune existenţa şi enunţarea unor dovezi, a unor probe, ori eu nu am văzut şi nu am cunoscut, la noi în ultimii 20 ani, de pildă, nici o victimă a vreunei ore de religie (care fost reintrodusă după anul 1990, cu multă trudă şi sacrificiu, tot din cauza ideologilor atei şi ateizanţi ori ateizaţi), în schimb copii, tineri şi oameni maturi care au primit daruri şi multe binefaceri de la Iisus Hristos Domnul prin intermediul rugăciunilor învăţate în cadrul acestor ore (şi aşa foarte puţine, insuficiente) şi făcute la icoana Sa din clasa şcolii, am cunoscut şi cunosc foarte mulţi, şi cu toţi aceştia ce facem, acum, îi trecem aşa, cu vederea, fără să-i întrebăm şi pe ei ceva?... De fapt aceşti secularişti contemporani au întrebat ei pe cineva, ceva?!...
Este invocată, adeseori, filozofia absurdului, dar observ că se vrea impunerea chiar a unei evidenţe şi a unei realităţi a absurdului, până la ajungerea chiar la culmea acestuia!... Oricum, cu teoria imposibilului care poate deveni posibil oriunde şi oricum, ne-am obişnuit deja, astfel încât de ce nu ne-am putea acomoda şi cu absurdul ca fiind o normă şi o componenţă firească şi chiar indispensabilă vieţii noastre, ajungând să zicem „răului bine şi binelui rău”, căci şi această problemă (a eliminării orei de religie) face parte tot din categoria lucrurilor ce au fost răsturnate, din punct de vedere axiologic!...
Dar noi, pentru toate acestea, trebuie să-i mulţumim lui Dumnezeu, odată pentru faptul că ne trezeşte la realitate şi ne invită la trezvie, scoţându-ne din ispita şi păcatul triumfalismului şi al autosuficienţei, iar în al doilea rând pentru că ne dă atâtea prilejuri de cultivare şi chiar de înmulţire a conştiinţei apologetice în vederea (re)activării laturii mărturisitoare şi misionare, toate cu scopul dobândirii mântuirii noastre în Împărăţia cea veşnică a Cerurilor, dimpreună cu Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh!...
Aşadar, să dea Dumnezeu – Cel în Treime slăvit şi lăudat, să putem să le primim pe toate cu bucurie, cu folos duhovnicesc şi cu smerenie şi să îndrăznim înainte cu Mântuitorul, căci „El a biruit lumea” păcatelor, inclusiv cea a necredincioşilor postmoderni şi contemporani, pentru care suntem datori să ne rugăm, chiar la orele şi slujbele pe care ei le resping, să zicem cu toţii: „Iartă-i, Doamne că nu ştiu ce fac!” sau: „Nu le socoti lor păcatul acesta!”.











Stelian Gomboş



Musafir

#620

2014-11-17 10:53

In vremea comunismului n-a existat in scoala nici macar
un curs de ETICA! Secolul XX va fi religios sau,,,,
Prietenii stiu dece si cine a spus asta.....
Ing Cabiaglia Savin Mugur

Musafir

#621

2014-11-17 11:03

Nihil sine Deo!

Musafir

#622

2014-11-17 11:07

,, Frica de Dumnezeu este începutul înţelepciunii,,

Musafir

#623

2014-11-17 11:15

Ignoranta produce monstrii

Musafir

#624

2014-11-17 11:19

Pe castelul Peles este scris, pe frontispiciu din porunca regelui care nu era ortodox asa: NIHIL SINE DEO! Pai daca HRISTOS zice: FARA MINE NU PUTETI FACE NIMIC! Noi facem rele ca acolo nu ne trebuie ajutor, primim un branci si pacatuim dar care este pretul?
adri

#625 Re:

2014-11-17 11:32

#602: -  

 Nu sunteti informat. Ora de Religie, indiferent de cult e predata, in marea majoritate de titulari.