Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei


Musafir

/ #554 elevi spalati pe creier, lucrul în echipă aproape inexistent, manipulare

2018-01-23 14:10

„Dragă cititorule,

Sunt unul dintre elevii care vor susţine examenul de capacitate în aproximativ un an. Acel presupus examen al maturităţii, care nu face nimic altceva decât să suprasolicite elevul, făcându-l să memoreze lucruri inutile în viaţa de zi cu zi, mă face încă de acum să mă simt stresat şi confuz.

Dacă înainte să încep pregătirea acasă pentru examen, care a devenit obligatorie în învăţământul românesc, obişnuiam să stau până târziu plimbându-mă în vacanţe cu familia sau prietenii, acum învăţ cum să demonstrez că o operă lirică aparţine genului liric sau memorez componentele unui telefon fix sau mobil!

Pentru a învăţa, am fost nevoit să renunţ la activităţile care mă ajutau cu adevărat să mă dezvolt, unde mă simţeam în largul meu şi unde nu trebuia să afişez expresii ciudate ale feţei sau să afirm lucruri pe care raţiunea mea le consideră false. Acum mă simt de-a dreptul manipulat, ca să nu utilizez termenul „spălat pe creier”, de tot ceea ce învăţ pentru acest examen care încununează un sistem neperformant.

La şcoală mă plictisesc teribil pentru că scriu mult, nu sunt încurajat să gândesc critic sau să fiu creativ, lucrul în echipă este aproape inexistent, materia este stufoasă, iar unii profesori îmi fac cele cele şase ore petrecute la şcoală şi mai dificile decât sunt, nu prin caracterul lor, dar prin stilul lor de predare, pe care aş putea să îl asemăn cu săritul broaştelor.

Datorită unui sistem de învăţământ neadecvat, tinerii nu învaţă să îşi folosească inteligenţa, căci bucuria cunoaşterii este înlocuită cu teroarea memorării. Motivul pentru care am scris această scrisoare este veşnica întrebare adresată de această dată de doamna dirigintă: „Ce aţi schimba la sistemul de învăţământ românesc?”.

Ca să răspund la această întrebare, care de altfel este adresată „ca să fie bine să nu fie rău”, am să folosesc termeni din specialitatea dânsei: ce aş schimba eu la şcoală este totul şi nimic!

Nu ştiu dacă voi reuşi să iau acest examen, nu ştiu dacă mai vreau să memorez noţiuni, nu ştiu dacă mai vreau să îmi pierd timpul la unele meditaţii, dar ştiu că voi munci zilnic pentru a deveni omul de succes care va contribui la îmbunătăţirea calităţii educaţiei în România!

Săndulache Mihnea Mangalia, 19 mai 2017”

Citeste mai mult: adev.ro/orn4hp