Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei


Musafir

/ #553 ar trebui ..., iar 'ar trebui' ..., apoi inca 'ar trebui'..., mereu 'ar trebui'...

2018-01-23 14:03

De ce e un eşec sistemul de educaţie românesc şi cum ar trebui să arate, de fapt, o zi de şcoală. „Am explicat clar?“, întrebarea de care se feresc profesorii

Şcoli moderne, atmosferă entuziastă, dascăli creativi, elevi fascinaţi de cunoaştere, ore atractive, program de dimineaţă, teme rezolvate la şcoală, cluburi pentru activităţi nonformale, iar seara - timp numai de relaxare, petrecut cu familia. 

Marian Staş, profesor la Harvard: „Dascălii să întrebe «Am explicat clar?» sau «Ai întrebări?», în loc de «Ai înţeles ce am spus?»“ Când intră la clasă, profesorul îi tratează pe elevii prezenţi ca pe nişte parteneri, nu ca pe nişte subordonaţi. 

„Şcoala ideală este o şcoală care nu are o ofertă educaţională unică, standard, pentru toţi copiii, ci este o şcoală care se adaptează la nevoile, aşteptările şi aspiraţiile fiecărui copil în parte, indiferent de abilităţi sau mediu socio-economic de provenientă. Este o şcoală unde copiii vin cu plăcere pentru că ştiu că în fiecare zi vor află lucruri interesante, dar mai ales pentru că se simt în siguranţă, se simt valorizaţi şi apreciaţi pentru ceea ce sunt şi pentru ceea ce fac, nu judecăţi pentru ceea ce nu ştiu.

Ion Băraru, profesor de fizică: „Copiilor le place să înveţe. Nu sunt lăsaţi să înveţe!“ Materia nu trebuie predată cu spatele la ei, mecanic. În clasă, elevul este centrul atenţiei, nu profesorul. Trebuie să le arătăm că lucrurile complicate sunt, de fapt, simple, iar cele simple sunt frumoase“.

Mihai Gîrţu prorector Universitatea Ovidius din Constanţa:  iar de manuale, cum aş putea fi mulţumit de manuale? Cei doi copii ai mei sunt la început de liceu şi la sfârşit de gimnaziu. Încercând să îi ajut pe parcursul pregătirii pentru evaluările naţionale de după clasa a VIII-a, am constatat cu tristeţe că, de multe ori, nu o pot face. În destule situaţii am avut dificultăţi în a înţelege ce se aşteaptă de la elev în enunţul exerciţiilor de gramatică a limbii române.

Gabriel Ispas, secretar de stat în Ministerul Educaţiei: „Ghiozdanul ar trebui privit ca o reminiscenţă a trecutului“

Nu vrem să vedem că modul de predare a informaţiilor la clasă este unul învechit şi care nu îl face pe copil să vină la şcoală cu plăcere

Din fericire, unii copii încep să spună ceea ce noi, adulţii, nu avem curaj să facem. O fac în modul lor inocent şi cald sperând ca se vor face auziţi.

Dar va rămâne aşa, dacă nu vom reuşi să lăsăm orgoliile deoparte şi să ne dăm mâna, toţi actorii din sistemul educaţional, pentru a le crea celor ce vin din urma noastră o şcoală ideală.“  

ar trebui ..., iar 'ar trebui' ..., apoi inca 'ar trebui'..., mereu 'ar trebui'... Ce va incurca ca sa 'trebuiasca'  odata si odata? ... 29 ani ... ... 'abordate teme bine ancorate in realitate'... Religia e o tema mai mult decat 'reala', tolomacilor, si cu asta ati pus capac ...

Pentru ca profesorii sa se intrebe „Am explicat clar?”, trebuie sa existe concurenta intre scoli. Faptul ca 60% dintre elevii din clasa a 8-a nu inteleg notiunile de baza este un semn ca cererea din partea elevilor este mai mare decat oferta scolilor sau scolile fac parte dintr-un sistem monopolist care tine captivi elevii la scolile in care au fost arondati.

Citeste mai mult: adev.ro/o3xwit