Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-22 19:42


Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2015-02-22 20:04


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-22 20:30


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-22 21:05


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-22 23:01


Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-22 23:20



Musafir

#34457 Oltchim pierde definitiv ocazia de a functiona integrat cu Rafinaria Arpechim Pitesti

2015-02-22 23:22

Oltchim pierde definitiv ocazia de a functiona integrat cu Rafinaria Arpechim Pitesti: 22-02-15

În cursul săptămânii trecute, conducerea companiei OMV Petrom, din grupul austriac OMV, a anunţat că va demola o parte dintre construcţiile şi instalaţiile aflate pe platforma Rafinăriei Arpechim Piteşti, pentru a construi depozite de carburanţi şi produse petroliere. În ultimii ani, OMV Petrom a încercat să vândă de mai multe ori Rafinăria Arpechim către o companie care să o utilizeze atât pentru producţia de carburant, cât şi pentru a asigura materii prime pentru societatea Oltchim SA Râmnicu Vâlcea. Diverşi reprezentanţi ai statului au declarat de mai multe ori în ultimii ani că partea de petrochimie a rafinăriei va trebui cumpărată de acelaşi investitor care va cumpăra şi combinatul chimic vâlcean, având în vedere că Arpechim era principalul furnizor de materii prime al SC Oltchim SA. Statul nu a reuşit, însă, vânzarea SC Oltchim SA, combinatul chimic vâlcean fiind acum în insolvenţă. „Avem un dialog permanent cu autorităţile, în privinţa Arpechim. Nu avem nici un cumpărător pentru această rafinărie. Vrem să o transformăm într-un depozit de carburanţi, iar pentru asta este nevoie să fie demolate unele active. Am înaintat deja o cerere în acest sens autorităţilor competente.”, a declarat zilele trecute Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, într-o conferinţă de presă. Rafinăria Arpechim este închisă din 2011, la acea dată conducerea OMV Petrom considerând că opţiunea vânzării nu era fezabilă, în contextul în care compania nu a găsit un cumpărător credibil, care să aibă expertiza şi resursele financiare necesare pentru operarea unităţii. Rafinăria avea o capacitate nominală de prelucrare a circa 3,5 milioane de tone de ţiţei anual şi a fost iniţial proiectată ca parte a unui complex petrochimic, prima instalaţie fiind inaugurată în anul 1964. Mariana Gheorghe afirma, în februarie 2013,
că OMV Petrom va demola Arpechim, dacă nu va găsi un cumpărător. Anul trecut, Comisia Europeană a cerut României o serie de clarificări pe tema privatizării SC Oltchim SA, întrucât existau suspiciuni că statul nu se comporta ca un investitor privat, iar preluarea Rafinăriei Arpechim de la OMV Petrom ar fi putut avantaja compania petrolieră. „Există suspiciunea că preluarea Rafinăriei Arpechim de la OMV Petrom ar putea aduce avantaje celor de la OMV Petrom, întrucât, în aceste condiţii, OMV Petrom ar scăpa de unele obligaţii foarte costisitoare pe care le are cu închiderea rafinăriei, precum decontaminarea zonei.”, a afirmat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. Rafinăria Arpechim Piteşti era principalul furnizor de materii prime al SC Oltchim SA, iar statul s-a angajat să preia rafinăria de la OMV Petrom şi să o vândă la pachet cu SC Oltchim SA, în cazul în care potenţialii investitori doreau
acest lucru. Potrivit contractului de privatizare a Petrom, statul suporta costurile poluărilor istorice. Potrivit lui Chiriţoiu, Comisia solicită statului român să demonstreze că, în cazul SC Oltchim SA, se comportă ca un acţionar privat. „Comisia cere explicaţii cu privire la faptul că, deşi SC Oltchim SA are datorii la stat, statul nu o execută, cum ar trebui să facă orice creditor, iar acest lucru ridică semne de întrebare cu privire la un posibil ajutor de stat.”, a mai spus preşedintele Consiliului Concurenţei. Statul ar putea argumenta, însă, că vânzarea combinatului chimic vâlcean şi funcţionarea sa ulterioară ar aduce mai multe beneficii decât dacă utilajele şi instalaţiile ar fi vândute la fier vechi. Administratorii judiciari au cerut 300 de milioane de euro pentru activele SC Oltchim SA, grupate în firma de investiţii SC Oltchim SPV SRL, bani din care ar fi îndestulaţi creditorii companiei.

Capcana întinsă de administratorii judiciari salariaţilor şi disponibilizaţilor

Miercuri, 18 februarie, a avut loc la Prefectura Vâlcea prima întrunire a Comisiei de Dialog Social, pe tema disponibilizaţilor de la Oltchim. Deşi ar fi trebuit să aibă loc până în data de 15 februarie, nu este singura prevedere încălcată din protocolul semnat de reprezentanţii disponibilizaţilor cu cei ai administratorilor societăţii. La fel s-a întâmplat şi cu întâlnirea cu ministrul Economiei, care, până acum, nu a mai avut loc. Marii absenţi de la întâlnirea Comisiei au fost administratorii Oltchim şi parlamentarii vâlceni. Prefectura nu i-a ajutat, ca de obicei, pe disponibilizaţi, decât printr-un memoriu care va fi transmis la Guvern. Disponibilizaţii au cerut ca planul de reorganizare a combinatului să nu fie aprobat în varianta propusă de administratorii judiciari, pe care sindicaliştii îi bănuiesc că intenţionează să falimenteze combinatul vâlcean şi să trimită acasă, lunile viitoare, mii de salariaţi. Participanţii la şedinţa de Dialog Social s-au plâns inclusiv de capcanele întinse de administratori salariaţilor şi disponibilizaţilor, pentru a se aproba planul de reorganizare şi au solicitat, de asemenea, negocierea cu investitorii interesaţi de combinatul vâlcean, precum şi tragerea la răspundere a celor care se fac vinovaţi de situaţia de pe platforma chimică.

„Trebuie să propunem ministerelor ca banii să vină de la buget”

Liderul SLO, Mihai Diculoiu, a explicat punctul de vedere al disponibilizaţilor: „De doi ani, de când societatea a intrat în insolvenţă, instituţiile statului din Vâlcea au fost adormite, iar doi avocaţi, în persoana domnilor Gheorghe Piperea şi Nicolae Bălan, şi-au bătut joc de Oltchim, de salariaţi şi de tot judeţul. În discuţiile pe care le-am purtat, am solicitat să se facă o anchetă prin care să se stabilească cine este vinovat pentru situaţia celor peste 900 de persoane, cărora li s-au impus salarii compensatorii sub formă de creanţe. Protocolul semnat de locotenenţii domnului Piperea prevedea parcurgerea a trei etape de dialog social, în perioada 19 ianuarie – 15 februarie. Am depăşit acest interval. Nu înţeleg de ce Ministerul Economiei n-a dat un răspuns, iar premierul tace. Urmează Adunarea Creditorilor, şi nu se ştie dacă cele 8,6 milioane de euro, reprezentând salariile compensatorii li se vor da, după aceşti 3 ani de reorganizare. Nu trebuie să ai prea multă minte să-ţi dai seama că se vor mai disponibiliza încă 1.000 de salariaţi. Ministerul Economiei, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii au semnat un protocol în care s-au angajat că vor găsi soluţii pentru Oltchim, dar, prin planul de reorganizare, au dovedit că nu au soluţii pentru plata salariilor compensatorii. Trebuie să propunem ministerelor ca banii să vină de la buget.”, a solicitat liderul de sindicat Mihai Diculoiu.

Conducerea sindicatului avertizează că vor fi încă 1200 de disponibilizaţi

Potrivit unui comunicat de presă al celor de la SLO, „unicul Plan de Reorganizare a SC Oltchim SA urmează să fie aprobat de Adunarea Generală a Creditorilor, la  9 martie. Sindicatul Liber Oltchim, în calitate de sindicat reprezentativ, a atras atenţia, în cei doi ani de insolvenţă (30 ianuarie 2013) că, pentru a elabora un plan de reorganizare, este nevoie de elaborarea planului de reorganizare şi de debitor, respectiv de principalii creditori, Electrica şi AVAS (...). Până în data de 18 februarie 2015, SC Oltchim SA nu a achitat salariile restante pentru lunile noiembrie şi decembrie 2014, respectiv ianuarie şi februarie 2015, în sumă de 3,3 milioane de euro; iar rezultatele economico-financiare sunt negative, realizându-se pierderi de 230 de milioane de euro în 2013 şi 50 de milioane euro, în 2014. În cele 12 trimestre de reorganizare, administratorii judiciari nu se angajează să achite creanţele salariale (salarii restante, salarii la masa credală şi plăţi compensatorii), menţionând că, dacă vând Oltchim SPV, aceste creanţe se achită în 5 zile de la vânzare. Dacă, la cele 5 licitaţii, nu s-a vândut Oltchim SPV, cine garantează că se va vinde în procedura de reorganizare? Nu se menţionează provenienţa resurselor financiare certe, necesare susţinerii planului de reorganizare, dar se menţionează ca variantă de redresare a SC Oltchim conversia creanţelor bugetare, deşi nu există acordul creditorilor respectivi. În Anexa nr. 5 – Evoluţia soldului datoriilor nete acumulate în insolvenţă (scenariul B) se menţine o medie de 50 de milioane de euro /trimestru, pe parcursul celor 12 trimestre de reorganizare. Până în trimestrul 12 (deci în cei 3 ani de reorganizare) nu s-au achitat sumele: 3,3 milioane de euro pentru salarii restante, 8,6 milioane de lei pentru personalul disponibilizat în 2013”. În comunicat se mai menţionează că administratorii judiciari au crescut, după aprobarea Planului de Reorganizare, suma aferentă disponibilizaţilor de la 8,6 milioane de euro la 17,8 milioane euro, ceea ce derivă din faptul că din SC Oltchim se vor mai concedia circa 1200 de salariaţi.

Oferta unui investitor, dosită

Sindicatul Liber Oltchim (SLO) şi Federaţia Sindicatelor Libere din Chimie şi Petrochimie  (FSLCP) au fost contactate în săptămâna 09 -15.02.2015 de un investitor interesat de Oltchim, în colaborare cu principalii creditori: AVAS, Electrica; BCR şi BT, care i-a informat despre acest proiect. „De această colaborare (intenţie - n.r.) ştiau şi administratorii judiciari din luna septembrie 2014, dar nu au dorit să colaboreze şi nu au făcut-o publică. Până în prezent, BCR şi BT sunt de acord să colaboreze cu investitorul, urmând să-şi dea acordul AVAS şi Electrica. SLO şi FSLCP speră ca, în Adunarea Creditorilor din 9 martie, cei 4 creditori să impună prin vot un plan de reorganizare a SC Oltchim SA, pe baza ofertei investitorului. Sindicatul Liber Oltchim solicită conducerii combinatului să renunţe la presiunea făcută în ultimele zile asupra salariaţilor SC Oltchim, de a da semnătură pentru a fi de acord cu Planul de Reorganizare a SC Oltchim şi de a împuternici persoane din SC Oltchim să voteze în Adunarea Creditorilor.

Diculoiu: „Au ascuns oferta celor două fonduri de investiţii interesate să redreseze Oltchimul!”

Liderul sindical Mihai Diculoiu spune că există şi alternative la reorganizare. „Vă spun o informaţie certă: există doi investitori care, încă din luna septembrie a anului trecut, au contactat administratorii judiciari şi nu au fost băgaţi în seamă. Au cooptat principalii creditori şi au acordul de la BCR şi Banca Transilvania, au trimis adrese către Hidroelectrica şi AVAS. Acestea patru, împreună. au creanţe de 500 de milioane de euro. Există şanse ca, prin cele două fonduri, în Adunarea Generală a Creditorilor, dacă cei patru creditori cad de acord, să se impună un alt plan de reorganizare, împreună cu cei doi investitori, care vin cu resursele financiare, dar doresc să aibă un control la nivel de preţuri şi desfacere, de materie primă. S-au angajat să scoată 30 de milioane de lei lunar. Eu cred că administratorii judiciari au un singur scop şi, de aceea, au ascuns informaţia: nu vor să salveze Oltchimul, ei vor ca, în următorii trei ani, să mai încaseze câte 50.000 de euro lunar. Îmi exprim speranţa că, în Adunarea Creditorilor, cei patru să-şi dea acordul şi să se realizeze conversia creanţelor. Vreau să transmiteţi Guvernului să aibă o discuţie cu cele două fonduri de investiţii, pentru ca planul propus până acum să nu fie aprobat, ci să se vină cu alte investiţii. (...) Sperăm ca Guvernul să negocieze cu ei şi cu cei despre care nimeni nu vorbeşte.”, a mai spus Diculoiu. „Oamenii sunt atât de disperaţi să câştige un ban, încât nu mai pot vedea capcana care li se întinde de către administratori.”, au atras atenţia participanţii la Dialog Social. Aceştia au reclamat faptul că administratorii umblă cu tabele după salariaţi pe care-i conving că, în locul unei semnături, vor primi un anumit procent din salariile restante, iar vânătoarea nu vizează doar salariaţii. În cazul în care salariaţii nu  semnează, planul de reorganizare nu poate fi aprobat. Discuţiile nu au avut, însă, un rezultat palpabil, cel puţin nu până la finalul săptămânii trecute, când memoriul care trebuia trimis la Guvern nu fusese finalizat. Vineri, la videoconferinţa cu prefecţii, a luat cuvântul şi liderul sindical al Cartel Alfa Vâlcea, Ionel Vâncea, care a afirmat că se aşteaptă, în această săptămână, o întâlnire urgentă cu ministrul Economiei, pentru găsirea soluţiilor.

OLTCHIM

#34458

2015-02-22 23:24

PENTRU TOTI FRIPTURISTIII , POFTA BUNA :             

 

PENTRU INTERESUL VOSTRU MESCHIN ATI VANDUT OLTCHIM  LA FIER VECHI SI INCA ESTE INCHIS, MUNCA SI VIITORUL NU VA INTERESEAZA SI SUNTETI FOLOSITI PE POST DE CERSETORI LA O FRIPTURA SI-UN PAHAR DE ALCOOL, INSTIGATI SA NE FACETI ZILE FRIPTE SI SA TRADATI TOT, RUSINE SA VA FIE IMPOSTORILOR, NUMAI GALAGIA ESTE DE VOI DAR IMPOTRIVA NOASTRA A CELOR NEVINOVATI, NU SI A SINDICATELOR SI STATULUI ROMAN CARE NE UMILESC, NE FURA, NE JIGNESC, NE HAITUIESC, NE IMPING LA DEZASTRU, NE MINT........S.A.M.D., PENTRU COLEGII SI FAMIILELE LOR CARE I-ATI UMILIT SI DISTRUS, ATI CALCAT SI PE CADAVRE SI FAMILIILE LOR, TOT COLEGI CU NOI, LA PROPRIU, VETI PLATII TOTI. DUMNEZEU NU DOARME!!! NUMAI DUMNEZEU FACE DREPTATEA SI LEGEA PENTRU TOTI CARE VA COMPORTATI PE PLACUL ALTORA CA VOI, DAR CARE NE-AU FURAT VIITORUL SI BANII!!!

 SINDICATELE TREBUIAU SA FIE CU  AVOCATI SI SA LUPTE LA BAIONETA CU STATUL ROMAN PE ACEST PROCES AL INLSOLVENTEI, INSA EI AU FACUT PACT CU EI SI DIVERSE HARTII SEMNATE INTRE EI, INTALNIRI DE TAINA LA PREFECTURA SAU MAI STI TU PE UNDE..., EVITAND PROCESUL IN CARE ESTE OLTCHIM.  SINDICATELE  AU FOST IN RAZBOI CU ANGAJATII SI FOSTII SALARIATI * PLATITI DE ACESTIA PRIN COTIZATII SI INCASAND BANI DE LA NOI * SI IMBARLIGATORI CONTINUU......., DETURNATORI DE FAPTE SI EVENIMENTE, INSTIGATORI, RAU VOITORI SI DIVERSIONISTI CONTINUU..

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

#28378 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM )

http://portal.just.ro/

Portal  > Tribunalul VÂLCEA  > Informaţii dosar

Informaţii generale

Nr. unic (nr. format vechi) : 887/90/2013
Data inregistrarii 25.01.2013
Data ultimei modificari: 30.07.2014
Sectie: a II a CIVILA
Materie: Faliment
Obiect: cererea debitorului - L85/2006 art.27 alin.5
Stadiu procesual: Fond

 

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

 

DNA S.O.S OLTCHIM

#34459 DNA S.O.S OLTCHIM

2015-02-22 23:37

DNA S.O.S. OLTCHIM RAMNICU VALCEA

DNA S.O.S OLTCHIM

#34460 Re: SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA SC. OLTCHIM SA.

2015-02-22 23:38

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-23 00:29


DNA S.O.S OLTCHIM

#34462 Re: CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM )

2015-02-23 00:30

#28378: SALVATI OLTCHIM SI ARPECHIM - CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) 

 

 

Decizia din data de 15.05.2013  DECIDE: Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ

M. Drepturi si obligatii generale ale partilor

1. Salariatul are , in principal, urmatoarele drepturi:

    a) dreptul la salarizare pentru munca depusa;

    n) alte drepturi prevăzute de lege sau de contractele colective de muncă aplicabile

4. Angajatorului ii revin, in principal, urmatoarele obligatii:

  a) sa inmaneze salariatului un exemplar din contractul individual de munca, anterior inceperii activitatii;

    a¹) sa acorde salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de munca, din contractul colectiv de munca aplicabil si din lege;

   c) sa acorde salariatilor toate drepturile ce decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil si din contractele individuale de munca;

    d) sa elibereze, la cerere, un document care sa ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si specialitate;

   g) sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor si sa opereze inregistrarile prevazute de lege;

      i) sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.

DISPONIBILIZATII DE SASE ORI PAGUBITI

1. FARA LOC DE MUNCA SI DISPONIBILIZATI;

2. DISPONIBILIZARE CU PLATA DE BANI AJOFM  DIN ACESTIA PLATIM C.A.R. OLTCHIM SI PENALIZARI CU DOBANZI, DETURNAREA DE FONDURI BANI  PE TIMPUL CONDUCERII CET GOVORA MIHAI BALAN anul 2012,CARE A OPRIT PENTRU PLATA DIN SALARII, DAR CARE N-AU AJUNS LA DESTINATAR, NOI FIIND IN CONTINUARE NEVOITI SA ACHITAM PENALIZARI DE INTARZIERE SI RESTANTE;

3. CREANTA PLATI SALARII COMPENSATORII CONFORM CONTRACTULUI COLECTIIV DE MUNCA, anul 2013, IN FUNCTIE DE VECHIME NEPLATITA SI NEACHITATA, TINAND CONT  CA SUNTEM LA PESTE UN AN  DISTANTA DE LA DISPONIBILIZARE, PIERDERILE FIIND LA ZI NEACHITATE FATA DE NOI SI N-AU AJUNS LA DESTINATARII DISPONIBILIZATI;

4. BLOCATI SI DETURNATI,SALARII COMPENSATORII CONFORM CONTRACTULUI COLECTIIV DE MUNCA, anul 2013, IN FUNCTIE DE VECHIME;

5. ANAF IMPOZITATI SI PILONUL II PENSII PRIVATE APAREM CU SUME DE BANI  PE CARE NOI NU-I AVEM;

6. INCALCAREA LEGII INSOLVENTEI 85/2006 SI TOATE LEGILE DE CATRE PIPEREA&CO SI  NICULAE BALAN BDO Business Restructuring SPRL si restul participantilor....!!!!!!

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

   
   

Acest articol a fost șters de către autorul petiției (Arata detaliile)

2015-02-23 04:44



Musafir

#34464 mobilizare

2015-02-23 05:55

Mergem joi la buc sa protestam?....sau renuntam la drepturi?


Musafir

#34465 Disponibilizaţii de la Oltchim cer "capul lui Ponta" în faţa Guvernului

2015-02-23 07:37

Disponibilizaţii de la Oltchim cer "capul lui Ponta" în faţa Guvernului

Sătui de promisiunile primite din partea reprezentanţilor administratorilor judiciari şi a conducerii de la Oltchim, muncitorii disponibilizaţi de la SC Oltchim acum mai bine de un an şi jumătate vor merge la Bucureşti pentru a protesta în faţa Guvernului României. Foştii chimişti au fost şi la finalul săptămânii trecute în faţa Pavilionului Central de la combinatul chimic pentru a le cere socoteală administratorilor judiciari. Au sperat să fie primiţi de Piperea şi Bălan sau aceştia nu i-au onorat cu prezenţa nici de această dată. A venit, în schimb, un reprezentant al celor doi avocaţi dar şi administratorul special, Bogdan Stănescu. Discuţiile au fost unele foarte tensionate, cu forţele de ordine la uşă dar şi cu jandarmi în civil infiltraţi printre protestatari. "Săptămâna trecută ne-au pus să semnăm pe nişte liste, chipurile pentru a avea întâietate să primim salariile compensatorii. Apoi ne-au spus foştii colegi din Oltchim că au mers cu listele prin secţii şi le-au spus că noi am semnat că suntem de acord cu planul de reorganizare. Am venit să ne dea tabelele să le rupem dar nu vor. Ne mint pe fiecare zi, şi administratorii şi prefectul şi toată lumea", au spus oamenii. La un moment dat s-a apelat şi serviciul de urgenţă 112 de frică să nu degenereze lucrurile. Până la urmă nu s-a recurs la violenţe dar foştii salariaţi au ieşit tot nemulţumiţi după mai bine de trei ore de negocieri. "Acum măcar au fost cinstiţi, ne-au spus că pentru salariile noastre nu sunt bani", au concluzionat foştii chimişti. Până la urmă, în rândul disponibilizaţilor s-a ajuns la un consens pentru mutarea protestelor la Bucureşti, în faţa Guvernului României. Oamenii se vor întâlni din nou joi, tot în faţa sediului Oltchim de unde vor pleca spre Bucureşti pentru un marş de protest finalizat cu un miting în faţa Palatului Victoria. Încă nu s-a luat decizia dacă se va recurge şi la intrarea în greva foamei.


Musafir

#34466 Arpechim – un brand naţional ras de pe faţa pământului

2015-02-23 09:29

Arpechim – un brand naţional ras de pe faţa pământului

http://www.universulargesean.ro/Publicat: Luni, 23 Februarie 2015 10:03, Scris de Valentin Marian

Odată mândria industriei petrochimice româneşti, cu peste 7.000 de angajaţi, Arpechimul, care producea printre alte produse şi jumătate din necesarul de bitum rutier al României, va fi pus la pământ. Potrivit unui comunicat oficial al Agenţiei pentru Protecţia Mediului Argeş, OMV PETROM s-a decis să demoleze o parte dintre instalaţiile Rafinăriei Piteşti, de pe platforma Arpechim. “Conform notificării OMV PETROM SA, procesul de demolare pe care intenţionează să-l demareze, este de lungă durată, demolarea instalaţiilor urmând a se realiza etapizat, întregul proces fiind estimat a se încheia în anul 2018..., se mai arată în comunicatul APM Argeş.

Până în 1989, Rafinăria hrănea aproximativ 7.000 de oameni, care ajutau la prelucrarea anuală a peste 7 milioane de tone de ţiţei. Şi tot până la căderea comunismului, Rafinăria funcţiona la capacitate maximă, oamenii lucrau pe trei sau chiar patru schimburi, iar cei care nu aveau condiţii grele de muncă aveau program şi de 12 ore/zi. Mai târziu, lucrurile nu au mai funcţionat la fel, decăderea fiind pe toate planurile.

Trebuie spus că închiderea Rafinăriei Arpechim nu are efecte negative doar în plan local, prin dispariţia locurilor de muncă sau doar în ceea ce priveşte producţia autohtonă de carburanţi, ci afectează, la scară naţională, şi alte domenii de activitate. Astfel, prin decizia celor de la OMV Petrom, România rămâne şi fără producţia, la scară industrială, a bitumului necesar producerii asfaltului.

Practic, România se află deja în postura de a nu-şi mai putea asigura nici măcar asfaltul necesar banalelor plombe de pe străzile şi drumurile ţării, asta în condiţiile în care Arpechimul asigura jumătate din necesarul de bitum rutier, care este de 500.000 de tone anual, la nivel naţional. 

Acum, pentru acoperirea acestei cantităţi, se apelează la importuri din Ungaria, Austria, Polonia, Bulgaria, Italia şi Serbia.

Rafinăria de petrol Arpechim a luat naştere în 1969, cu primul modul, care avea o capacitate de aproximativ 3,5 milioane de tone pe an. În 1975, a fost extinsă cu încă un modul similar. Rafinăria se număra printre mândriile lui Nicolae Ceauşescu, la vremea respectivă. 

Până în 2006, lucrurile au funcţionat fără evenimente deosebite. În 2006, s-au investit 42 de milioane de euro într-o instalaţie care avea menirea să ajute la obţinerea carburanţilor cu un conţinut redus de sulf sau, mai pe scurt, reducerea nivelului de noxe. 

Pe lângă asta, s-a mizat şi pe creşterea producţiei, creştere care s-a făcut timid simţită. Dacă în 2005 se produceau 3 milioane de tone, în urma investiţiei din 2006, producţia a crescut la 3,4 milioane de tone de petrol. Iar, din 2007, a început, încet-încet, regresul.

În decembrie 2009, Petrom a vândut Arpechim combinatului chimic Oltchim, pentru suma de 13 milioane de euro, care avea nevoie de Piroliză pentru a deveni independent în asigurarea materiei prime. 

Practic, Petrom a transferat activele fixe aferente activităţii de petrochimie. Acestea cuprindeau instalaţia de piroliză, extracţia de aromatice, polietilenă de joasă densitate, polietilenă de înaltă densitate, o serie de rezervoare, precum şi terenul aferent, cu o suprafaţă de circa 150 de hectare. 

Unitatea de extracţie aromatice avea o capacitate de 50.000 de tone pe an, iar instalaţia de piroliză putea produce până la 200.000 de tone de etilenă şi 95.000 de tone de propilenă pe an.

România a fost prima ţară din lume care a avut o capacitate de rafinare, fiind, de altfel, prima ţară în care s-a descoperit petrolul, în urmă cu mai bine de 150 de ani. Specialiştii din piaţă spun că întreg sectorul de rafinare a fost dezvoltat cu o singură intenţie: obţinerea unei industrii pe verticală, care să aibă textile, petrochimie, lacuri şi vopsele, îngrăşăminte chimice, iar toate acestea să pornească de la petrol.

De exemplu, în anii '75, în România se rafinau circa 20 de milioane de tone de ţiţei, pentru ca, între '88 şi '89, nivelul să ajungă la 34 de milioane de tone. În 2009 însă, rafinăriile din România au mai prelucrat doar 13-14 milioane de tone, pentru a acoperi o cerere mai mică de 9 milioane de tone de produse petroliere, cerere diminuată şi de efectele crizei economice.

Acum, odată cu decizia de demolare, Arpechimul se alătură ARO Câmpulung sau Rolast, branduri naţionale ajunse la fier vechi.


Musafir

#34467 RAFINĂRIA ARPECHIM VA FI DEMOLATĂ, URMEAZĂ OLTCHIM?

2015-02-23 09:32

#34466: - Arpechim – un brand naţional ras de pe faţa pământului 

 

RAFINĂRIA ARPECHIM VA FI DEMOLATĂ, URMEAZĂ OLTCHIM?

http://curieruldevalcea.ro/ - 23/02/2015, Written by Ionut Popa

 Rafinăria Arpechim este închisă din 2011, la acea dată conducerea OMV Petrom considerând că opţiunea vânzării nu era fezabilă în contextul în care compania nu a găsit un cumpărător “credibil” care să aibă expertiza şi resursele financiare pentru operarea unităţii
• OMV a cerut deja Agenţiei de Mediu un aviz pentru a putea fi demolată
Șanse tot mai mici pentru ca privatizarea combinatului OLTCHIM să se facă „la pachet” cu rafinăria piteșteană, asta după ce OMV Petrom a ajuns la concluzia că iese mai bine la profit dacă nu-și mai rafinează țițeiul în Argeș. Potrivit conducerii, de peste un deceniu de când a fost preluată de către austrieci, rafinăria n-a produs decât pierderi. În prezent,  Arpechim mai are numai 9 instalaţii de producţie, faţă de peste 20 câte erau în perioada de glorie. Istoria Arpechim începe în 1964 când a fost inaugurată prima instalaţie. La revoluţie, pe platforma de lângă Piteşti lucrau 13.000 de angajați. A fost prima rafinărie din România care a exportat motorină cu un conţinut redus de sulf, pe piaţa vest europeană la începutul anilor 90. Viitorul părea atunci unul de succes pentru Arpechim. În anul 2002, statul a luat un credit în valoare de 180 de milioane de dolari de la Banca Europeană pentru reconstrucție și dezvoltare pentru modernizarea rafinăriei. Investiția uriașă nu a contat însă când a venit vorba de privatizare. Arpechimul a fost vândut în 2004 austriecilor de la OMV cu doar 13 milioane de euro. De atunci a început declinul. Rând pe rând s-au închis secţiile, iar oamenii au rămas fără locuri de muncă. Acum, noii proprietari se gândesc să o demoleze pentru a vinde instalaţiile la fiare vechi. Au cerut deja avizele de la agenţia de mediu. Singura salvare ar putea fi însă o nouă privatizare. „Avem un dialog permanent cu autorităţile române care au considerat posibilitatea includerii Arpechim într-un potențial proces de privatizare a Oltchimului”, a spus Mariana Gheorghe, director general Petrom. Deocamdată însă, nimeni nu s-a arătat interesat. Vestea că Arpechimul va fi pus la pământ i-a nemulţumit pe sindicalişti. În cazul în care nu se va găsi un cumpărător, proprietarul va începe demolarea la sfârşitul anului.


Musafir

#34468 OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI

2015-02-23 09:35

#34467: - RAFINĂRIA ARPECHIM VA FI DEMOLATĂ, URMEAZĂ OLTCHIM? 

 OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI

http://www.impactreal.ro/2015022218679  - Data publicarii: 22-02-15

În cursul săptămânii trecute, conducerea companiei OMV Petrom, din grupul austriac OMV, a anunţat că va demola o parte dintre construcţiile şi instalaţiile aflate pe platforma Rafinăriei Arpechim Piteşti, pentru a construi depozite de carburanţi şi produse petroliere. În ultimii ani, OMV Petrom a încercat să vândă de mai multe ori Rafinăria Arpechim către o companie care să o utilizeze atât pentru producţia de carburant, cât şi pentru a asigura materii prime pentru societatea Oltchim SA Râmnicu Vâlcea. Diverşi reprezentanţi ai statului au declarat de mai multe ori în ultimii ani că partea de petrochimie a rafinăriei va trebui cumpărată de acelaşi investitor care va cumpăra şi combinatul chimic vâlcean, având în vedere că Arpechim era principalul furnizor de materii prime al SC Oltchim SA. Statul nu a reuşit, însă, vânzarea SC Oltchim SA, combinatul chimic vâlcean fiind acum în insolvenţă. „Avem un dialog
permanent cu autorităţile, în privinţa Arpechim. Nu avem nici un cumpărător pentru această rafinărie. Vrem să o transformăm într-un depozit de carburanţi, iar pentru asta este nevoie să fie demolate unele active. Am înaintat deja o cerere în acest sens autorităţilor competente.”, a declarat zilele trecute Mariana Gheorghe, directorul general al OMV Petrom, într-o conferinţă de presă. Rafinăria Arpechim este închisă din 2011, la acea dată conducerea OMV Petrom considerând că opţiunea vânzării nu era fezabilă, în contextul în care compania nu a găsit un cumpărător credibil, care să aibă expertiza şi resursele financiare necesare pentru operarea unităţii. Rafinăria avea o capacitate nominală de prelucrare a circa 3,5 milioane de tone de ţiţei anual şi a fost iniţial proiectată ca parte a unui complex petrochimic, prima instalaţie fiind inaugurată în anul 1964. Mariana Gheorghe afirma, în februarie 2013,
că OMV Petrom va demola Arpechim, dacă nu va găsi un cumpărător. Anul trecut, Comisia Europeană a cerut României o serie de clarificări pe tema privatizării SC Oltchim SA, întrucât existau suspiciuni că statul nu se comporta ca un investitor privat, iar preluarea Rafinăriei Arpechim de la OMV Petrom ar fi putut avantaja compania petrolieră. „Există suspiciunea că preluarea Rafinăriei Arpechim de la OMV Petrom ar putea aduce avantaje celor de la OMV Petrom, întrucât, în aceste condiţii, OMV Petrom ar scăpa de unele obligaţii foarte costisitoare pe care le are cu închiderea rafinăriei, precum decontaminarea zonei.”, a afirmat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei. Rafinăria Arpechim Piteşti era principalul furnizor de materii prime al SC Oltchim SA, iar statul s-a angajat să preia rafinăria de la OMV Petrom şi să o vândă la pachet cu SC Oltchim SA, în cazul în care potenţialii investitori doreau
acest lucru. Potrivit contractului de privatizare a Petrom, statul suporta costurile poluărilor istorice. Potrivit lui Chiriţoiu, Comisia solicită statului român să demonstreze că, în cazul SC Oltchim SA, se comportă ca un acţionar privat. „Comisia cere explicaţii cu privire la faptul că, deşi SC Oltchim SA are datorii la stat, statul nu o execută, cum ar trebui să facă orice creditor, iar acest lucru ridică semne de întrebare cu privire la un posibil ajutor de stat.”, a mai spus preşedintele Consiliului Concurenţei. Statul ar putea argumenta, însă, că vânzarea combinatului chimic vâlcean şi funcţionarea sa ulterioară ar aduce mai multe beneficii decât dacă utilajele şi instalaţiile ar fi vândute la fier vechi. Administratorii judiciari au cerut 300 de milioane de euro pentru activele SC Oltchim SA, grupate în firma de investiţii SC Oltchim SPV SRL, bani din care ar fi îndestulaţi creditorii companiei.

 


Musafir

#34469 OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI

2015-02-23 09:36

#34468: - OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI 

 OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI

 Data publicarii: 22-02-15

Capcana întinsă de administratorii judiciari salariaţilor şi disponibilizaţilor

Miercuri, 18 februarie, a avut loc la Prefectura Vâlcea prima întrunire a Comisiei de Dialog Social, pe tema disponibilizaţilor de la Oltchim. Deşi ar fi trebuit să aibă loc până în data de 15 februarie, nu este singura prevedere încălcată din protocolul semnat de reprezentanţii disponibilizaţilor cu cei ai administratorilor societăţii. La fel s-a întâmplat şi cu întâlnirea cu ministrul Economiei, care, până acum, nu a mai avut loc. Marii absenţi de la întâlnirea Comisiei au fost administratorii Oltchim şi parlamentarii vâlceni. Prefectura nu i-a ajutat, ca de obicei, pe disponibilizaţi, decât printr-un memoriu care va fi transmis la Guvern. Disponibilizaţii au cerut ca planul de reorganizare a combinatului să nu fie aprobat în varianta propusă de administratorii judiciari, pe care sindicaliştii îi bănuiesc că intenţionează să falimenteze combinatul vâlcean şi să trimită acasă, lunile viitoare, mii de salariaţi. Participanţii la şedinţa de Dialog Social s-au plâns inclusiv de capcanele întinse de administratori salariaţilor şi disponibilizaţilor, pentru a se aproba planul de reorganizare şi au solicitat, de asemenea, negocierea cu investitorii interesaţi de combinatul vâlcean, precum şi tragerea la răspundere a celor care se fac vinovaţi de situaţia de pe platforma chimică.

„Trebuie să propunem ministerelor ca banii să vină de la buget”

Liderul SLO, Mihai Diculoiu, a explicat punctul de vedere al disponibilizaţilor: „De doi ani, de când societatea a intrat în insolvenţă, instituţiile statului din Vâlcea au fost adormite, iar doi avocaţi, în persoana domnilor Gheorghe Piperea şi Nicolae Bălan, şi-au bătut joc de Oltchim, de salariaţi şi de tot judeţul. În discuţiile pe care le-am purtat, am solicitat să se facă o anchetă prin care să se stabilească cine este vinovat pentru situaţia celor peste 900 de persoane, cărora li s-au impus salarii compensatorii sub formă de creanţe. Protocolul semnat de locotenenţii domnului Piperea prevedea parcurgerea a trei etape de dialog social, în perioada 19 ianuarie – 15 februarie. Am depăşit acest interval. Nu înţeleg de ce Ministerul Economiei n-a dat un răspuns, iar premierul tace. Urmează Adunarea Creditorilor, şi nu se ştie dacă cele 8,6 milioane de euro, reprezentând salariile compensatorii li se vor da, după aceşti 3 ani de reorganizare. Nu trebuie să ai prea multă minte să-ţi dai seama că se vor mai disponibiliza încă 1.000 de salariaţi. Ministerul Economiei, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii au semnat un protocol în care s-au angajat că vor găsi soluţii pentru Oltchim, dar, prin planul de reorganizare, au dovedit că nu au soluţii pentru plata salariilor compensatorii. Trebuie să propunem ministerelor ca banii să vină de la buget.”, a solicitat liderul de sindicat Mihai Diculoiu.


Musafir

#34470 OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI

2015-02-23 09:38

#34469: - OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI 

 OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI

 Data publicarii: 22-02-15

Conducerea sindicatului avertizează că vor fi încă 1200 de disponibilizaţi

Potrivit unui comunicat de presă al celor de la SLO, „unicul Plan de Reorganizare a SC Oltchim SA urmează să fie aprobat de Adunarea Generală a Creditorilor, la  9 martie. Sindicatul Liber Oltchim, în calitate de sindicat reprezentativ, a atras atenţia, în cei doi ani de insolvenţă (30 ianuarie 2013) că, pentru a elabora un plan de reorganizare, este nevoie de elaborarea planului de reorganizare şi de debitor, respectiv de principalii creditori, Electrica şi AVAS (...). Până în data de 18 februarie 2015, SC Oltchim SA nu a achitat salariile restante pentru lunile noiembrie şi decembrie 2014, respectiv ianuarie şi februarie 2015, în sumă de 3,3 milioane de euro; iar rezultatele economico-financiare sunt negative, realizându-se pierderi de 230 de milioane de euro în 2013 şi 50 de milioane euro, în 2014. În cele 12 trimestre de reorganizare, administratorii judiciari nu se angajează să achite creanţele salariale (salarii restante, salarii la masa credală şi plăţi compensatorii), menţionând că, dacă vând Oltchim SPV, aceste creanţe se achită în 5 zile de la vânzare. Dacă, la cele 5 licitaţii, nu s-a vândut Oltchim SPV, cine garantează că se va vinde în procedura de reorganizare? Nu se menţionează provenienţa resurselor financiare certe, necesare susţinerii planului de reorganizare, dar se menţionează ca variantă de redresare a SC Oltchim conversia creanţelor bugetare, deşi nu există acordul creditorilor respectivi. În Anexa nr. 5 – Evoluţia soldului datoriilor nete acumulate în insolvenţă (scenariul B) se menţine o medie de 50 de milioane de euro /trimestru, pe parcursul celor 12 trimestre de reorganizare. Până în trimestrul 12 (deci în cei 3 ani de reorganizare) nu s-au achitat sumele: 3,3 milioane de euro pentru salarii restante, 8,6 milioane de lei pentru personalul disponibilizat în 2013”. În comunicat se mai menţionează că administratorii judiciari au crescut, după aprobarea Planului de Reorganizare, suma aferentă disponibilizaţilor de la 8,6 milioane de euro la 17,8 milioane euro, ceea ce derivă din faptul că din SC Oltchim se vor mai concedia circa 1200 de salariaţi.

Oferta unui investitor, dosită

Sindicatul Liber Oltchim (SLO) şi Federaţia Sindicatelor Libere din Chimie şi Petrochimie  (FSLCP) au fost contactate în săptămâna 09 -15.02.2015 de un investitor interesat de Oltchim, în colaborare cu principalii creditori: AVAS, Electrica; BCR şi BT, care i-a informat despre acest proiect. „De această colaborare (intenţie - n.r.) ştiau şi administratorii judiciari din luna septembrie 2014, dar nu au dorit să colaboreze şi nu au făcut-o publică. Până în prezent, BCR şi BT sunt de acord să colaboreze cu investitorul, urmând să-şi dea acordul AVAS şi Electrica. SLO şi FSLCP speră ca, în Adunarea Creditorilor din 9 martie, cei 4 creditori să impună prin vot un plan de reorganizare a SC Oltchim SA, pe baza ofertei investitorului. Sindicatul Liber Oltchim solicită conducerii combinatului să renunţe la presiunea făcută în ultimele zile asupra salariaţilor SC Oltchim, de a da semnătură pentru a fi de acord cu Planul de Reorganizare a SC Oltchim şi de a împuternici persoane din SC Oltchim să voteze în Adunarea Creditorilor.

Diculoiu: „Au ascuns oferta celor două fonduri de investiţii interesate să redreseze Oltchimul!”

Liderul sindical Mihai Diculoiu spune că există şi alternative la reorganizare. „Vă spun o informaţie certă: există doi investitori care, încă din luna septembrie a anului trecut, au contactat administratorii judiciari şi nu au fost băgaţi în seamă. Au cooptat principalii creditori şi au acordul de la BCR şi Banca Transilvania, au trimis adrese către Hidroelectrica şi AVAS. Acestea patru, împreună. au creanţe de 500 de milioane de euro. Există şanse ca, prin cele două fonduri, în Adunarea Generală a Creditorilor, dacă cei patru creditori cad de acord, să se impună un alt plan de reorganizare, împreună cu cei doi investitori, care vin cu resursele financiare, dar doresc să aibă un control la nivel de preţuri şi desfacere, de materie primă. S-au angajat să scoată 30 de milioane de lei lunar. Eu cred că administratorii judiciari au un singur scop şi, de aceea, au ascuns informaţia: nu vor să salveze Oltchimul, ei
vor ca, în următorii trei ani, să mai încaseze câte 50.000 de euro lunar. Îmi exprim speranţa că, în Adunarea Creditorilor, cei patru să-şi dea acordul şi să se realizeze conversia creanţelor. Vreau să transmiteţi Guvernului să aibă o discuţie cu cele două fonduri de investiţii, pentru ca planul propus până acum să nu fie aprobat, ci să se vină cu alte investiţii. (...) Sperăm ca Guvernul să negocieze cu ei şi cu cei despre care nimeni nu vorbeşte.”, a mai spus Diculoiu. „Oamenii sunt atât de disperaţi să câştige un ban, încât nu mai pot vedea capcana care li se întinde de către administratori.”, au atras atenţia participanţii la Dialog Social. Aceştia au reclamat faptul că administratorii umblă cu tabele după salariaţi pe care-i conving că, în locul unei semnături, vor primi un anumit procent din salariile restante, iar vânătoarea nu vizează doar salariaţii. În cazul în care salariaţii nu
semnează, planul de reorganizare nu poate fi aprobat. Discuţiile nu au avut, însă, un rezultat palpabil, cel puţin nu până la finalul săptămânii trecute, când memoriul care trebuia trimis la Guvern nu fusese finalizat. Vineri, la videoconferinţa cu prefecţii, a luat cuvântul şi liderul sindical al Cartel Alfa Vâlcea, Ionel Vâncea, care a afirmat că se aşteaptă, în această săptămână, o întâlnire urgentă cu ministrul Economiei, pentru găsirea soluţiilor.
(M.R., D.S.)


Musafir

#34471 Şpârle şi şopârle, 23.02.2015

2015-02-23 09:44

#34470: - OLTCHIM PIERDE DEFINITIV OCAZIA DE A FUNCTIONA INTEGRAT CU RAFINARIA ARPECHIM PITESTI 

 http://ziaruldevalcea.ro/2015/02/22      - Şpârle şi şopârle, 23.02.2015 

 

• Un personaj de tristă amintire din presa locală, care a plecat cu coada între picioare din Vâlcea în județul de „plumb“, Dâmbovița, își bate joc de niște oameni de afaceri vâlceni, care continuă să-i soarbă vorbele ca hipnotizați.

• „Demolatorul” Ion Gigi Matei a semnat săptămâna trecută autorizaţia de desfiinţare a Pieţei Centrale din Râmnicu Vâlcea. Autorizaţia vizează demolarea construcţiilor existente (piaţa agroalimentară, grup sanitar şi piaţă nealimentară), lucrările efective urmând a începe în vara acestui an. Astfel, sub lama buldozerelor va dispărea un simbol vechi de mai mult de 100 de ani, fără a se şti încă ce se va construi în acel loc.

• Mai sunt mai puţin de şase zile până la şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei Judeţene de Fotbal (AJF) Vâlcea, unde se pregăteşte un mare abuz strigător la cer, prin „faultarea” lui Adi Comănescu să participe la competiţia pentru funcţia de preşedinte al AJF. Principalul „argument” adus de veteranul Jackie Pintilie, singurul candidat rămas în cursă, a fost acela că Adi Comănescu nu are vechime de minim patru ani în funcţii de conducere în cadrul AJF Vâlcea. Este o aberaţie fără margini, pentru că de acest criteriu beneficiază doar… unicul şi inegalabilul Jackie Pintilie. Facem doar o scurtă paralelă pentru a înţelege abuzul de la AJF Vâlcea: la alegerile pentru şefia FRF (structură din care face parte Asociaţia Judeţeană de Fotbal) desfăşurate anul trecut, tânărul avocat Răzvan Burleanu a câştigat preşedinţia FRF, fără a avea nici o zi vechime în cadrul federaţiei. Se pune întrebarea: de la ce un for superior, precum este FRF, poate candida orice persoană, însă la AJF Vâlcea, aflată în subordinea lui Răzvan Burleanu, nu se poate acest lucru??? Este absurd şi aşteptăm primele măsuri ferme ale FRF în cazul „alegerilor” care vor avea loc la AJF Vâlcea în data de 28 februarie!

• Avocatul polonezilor de la USG îl reprezintă în instanță, mai nou, și pe primarul interimar Gigi Matei în „războaiele“ acestuia cu presa locală. Interesant, interesant…

• Am aflat de ce patronul de la Acomin, Dan Faur, „trage mâţa de coadă” atunci când este vorba să finalizeze lucrările la pârtia de schi de la Voineasa. Deşi a primit toate datoriile, patronul Dan Faur se „zgârceşte” să mai aloce 3 milioane euro pentru terminarea întregii investiţii. Este un lucru firesc, pentru că atunci când va finaliza lucrarea, va trebui să predea obiectivul de investiţii către Primăria Voineasa (în calitate de beneficiar) şi în acest fel nu va mai câştiga „caşcavalul” de 2 milioane euro în fiecare iarnă din exploatarea pârtiei de schi de la Voineasa.

• Jiji de la Primărie a îmbulinat-o. „Ziarul de Vâlcea“ a intrat în posesia unui document, din care reiese că primarul interimar i-a virat direct în conturile unui coleg de partid, mare lider de sindicat, peste 11.000 de euro, prin intermediul unei firme editoare a unei publicații locale. Fără licitație, fără cerere de ofertă, fără, fără, Matei se joacă cu legea și se joacă PENAL!

• Sindicaliştii din combinat susţin că în planul de reorganizare întocmit de administratorul judiciar de la Oltchim se specifică faptul că suma datorată persoanelor disponibilizate se dublează din acest an. Societatea trebuie să plătească disponibilizaţilor peste 8 milioane de euro, restanţă salarială o va achita, conform planului de reorganizare, abia dupa vanzarea Oltchim SPV. „De la 8,6 milioane de euro, suma destinată plăţii salariilor compensatorii se dublează la 17 milioane de euro, ceea ce înseamnă că se vor face alte disponibilizări şi aproximativ 1 300 de oameni îşi vor pierde locurile de muncă după aprobarea planului de reorganizare”, declară Mihai Diculoiu, liderul Sindicatului Liber Oltchim.

CREANTELE OLTCHIM.

#34472 CREANTELE OLTCHIM:

2015-02-23 09:45

"creanţe salariate, creanţele ce izvorăsc din raporturi de muncă între debitor şi angajaţii acestuia. Aceste creanţe sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creanţe de către administratorul judiciar/lichidator.

i) creanţe chirografare - creanţele persoanelor care nu beneficiază de o garanţie reală asupra bunurilor din patrimoniul debitorului; aceste creanţe pot fi curente la data deschiderii procedurii, dar şi creanţe noi, aferente activităţilor curente în perioada de observaţie; "

 

SA-I MAI AUD EU PE UNII DINTRE NOI DISPONIBILIZATII DEZINFORMATORI SI PLECATI CU SORCOVA GENUL DRAGHICI SAU BURDOAZA, TOANTA SI MULTI ALTIII ...CA NU SUSTIN TERMENUL DE CREANTE SALARIALE SI CA-I DOARE PE EI PROSTIA... BA TAMPITILOR CE SCRIE BOLOVANILOR SUS, CUM DOREATI VOI CREANTELE  CARE NU BENEFICIEAZA DE GARANTIE PLATI CURENTE FARA STATUT DE SALARIU CARE NU-S PROTEJATE DE LEGE HANDICAPATILOR , UITATI-VA BINE...,SE OBSERVA DIN COSMOS, DUPA BOTUL VOSTRU SPURCAT, AZI EREAU CA SI PIERDUTE SUMELE DE BANI... FIIND INTR-ADEVAR CHIROGRAFARE SI PIERDUTE DE PIPEREA SI BDO DUPA CRETINISMUL VOSTRU, NUMAI CA IN ACTE NU S-A LUAT IN CALCUL CRETINISMUL VOSTRU.

PE CAND NOI DISPONIBILIZATII OLTCHIM 2013 AVEM CREANTE SALARIALE PLATI COMPENSATORII 2013 SI SCRIE FOARTE CLAR SUNT IZVORATE DIN RAPORTUL DE MUNCA PROTEJATE SUMELE DE BANI DE TOATE LEGILE...., CRETINIZATILOR,  SA VA MAI AUD EU PE VREUNU DIN VOI CA SPUNETI CRETINITATI, DEOARECE INCA VOI NU V-ATI TREZIT NICI DUPA ESECUL LUAT IN INSTANTA CU EXECUTORIE SI IREVOCABILA SENTINTA SI AVETI O SUNTINTA PE  MONUMENTE DE PROSTIE DE LE DETINETI SI PE LIMITA SI LIMBA VOASTRA DE INTELEGERE.

BAAAA SA BAGATI IN CUTIA AIA CRANIANA, CREANTE SALARIALE SE ACHITA 100 % SI IN INSOLVENTA SI IN FALIMENT SUMA INTREAGA CONFORM DECIZILOR SI ACTELOR CU CARE AM PLECAT ACASA.

 CREANTE SALARIALE,CREANTE SALARIALE,CREANTE SALARIALE....

"GHEORGHE PIPEREA:

 


BURSA 11.02.2015

  Avocatul Gheorghe Piperea, unul dintre administratorii judiciari ai Oltchim, ne-a declarat, în urmă cu puţin timp, că datoriile combinatului către salariaţii disponibilizaţi în anul 2013 se ridică la circa 9 milioane de euro şi că reprezintă creanţe care vor fi plătite cu prioritate, conform planului de reorganizare finalizat recent.
     Domnia sa a dezminţit informaţiile potrivit cărora aceste creanţe sunt chirografare şi ne-a explicat că, fiind datorii generate în timpul procedurii insolvenţei, legea stipulează că trebuie achitate cu prioritate. Avocatul ne-a spus că salariaţii disponibilizaţi vor începe să-şi primească banii după aprobarea planului de reorganizare."

 

CE SCRIE BOLOVANILOR AICI:

DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013:

 DECIDE:

Incepand cu data de 14.06.2013, inceteaza contractul individual de munca (CIM ):

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) si toate drepturile cuvenite salariatului, fiecaruia in functie de creantele neachitate inpotriva S.C. Oltchim S.A.

 

 

CREANTELE OLTCHIM.

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014


La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii curente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro:

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850 Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334

Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340

Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare

pag 81 din 315

Plan_Reorganizare_Oltchim.pdf (11 MB)

Plan de Reorganizare S.C. OLTCHIM S.A. Ramnicu


link directional => Bursa de Valori Bucuresti, in data de 20 ianuarie:

 5 februarie 2015 - propunerea planului de reorganizare si depunerea acestuia;

9 februarie 2015- publicarea in Buletinul Procedurilor de Insolventa a anuntului referitor la planul de reorganizare;

2 - 10 martie 2015- votarea planului in cadrul adunarii creditorilor;

in termen de 15 zile de la depunerea la tribunal a procesului-verbal al adunarii creditorilor, prin care planul a fost aprobat, judecatorul sindic trebuie sa se pronunte asupra confirmarii acestuia.

JUDECATORUL-SINDIC E CEL CARE A CONFIRMAT  DISPONIBILIZATII 2013 SI ACTELE CREANTE CARE LE ARE ORICE DISPONIBILIZAT IN POSESIE CU TOATE DECIZILE SI ASPECTELE PREVAZUTE IN LEGE.

DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013:

#34473 DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013:

2015-02-23 09:54

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

DECIZIA NR... DIN DATA DE 15.05.2013.

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013
 

 

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata ABROGATA

ATENTIE!
Prezentra Lege a fost abrogata de noua Lege a Insolventei: Legea 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi Legea 85/2014 raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 359 din 21 aprilie 2006

  • OUG nr. 86/2006
  • OUG nr. 173/2008
  • OG 1/2010
  • Legea nr. 25/2010
 

 S.C.Oltchim S.A se judeca pe legea insolventei aprobata de judecatorul-sindic in ianuarie 2013.

#28417 Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

#33012 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) 2011-2014

 

#28418 OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

#28419 Re: Re: H.G. 241/08.05.2013

 

 DECIDE:

Incepand cu data de 14.06.2013, inceteaza contractul individual de munca (CIM ):

#28420 Re: Re: CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) si toate drepturile cuvenite salariatului, fiecaruia in functie de creantele neachitate inpotriva S.C. Oltchim S.A.

  CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CREÁNȚĂ s.f. Drept pe care îl are creditorul asupra unei sume de bani ce i se datorează; (concr.) titlu, înscris care confirmă acest drept. [Pron. cre-an-. / < fr. créance].

Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

CREÁNȚĂ s.f. act prin care se constată dreptul creditorului de a primi o sumă de bani de la debitor. (< fr. créance)
Sursa: MDN (2000) | Adăugată de raduborza | Semnalează o greșeală | Permalink

#28421 Re: Re: CE SPUNE CODUL FISCAL DESPRE VENITURI SALARIALE

UNDE SUNT BANII????


Musafir

#34474 SOCIETATE IN INSOLVENTA. SALARII RESTANTE.

2015-02-23 10:17

#34473: DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013: - DECIZIE DE INCETARE A CONTRACTULUI INDIVIDUAL DE MUNCA DISPONIBILIZAT OLTCHIM 2013: 

 SOCIETATE IN INSOLVENTA. SALARII RESTANTE.

http://blogulspecialistului.manager.ro/

Analizam prin randurile urmatoare cazul unei societati comerciale aflate in insolventa din luna martie 2013.
Societatea inregistreaza restante cu plata salariilor atat anterior, cat si dupa intrarea in insolventa.


Contractul colectiv de munca nu a fost denuntat de catre administratorul judiciar. Societatea urmeaza sa intre in curand in faliment si sa disponibilizeze personalul.

Vom stabili astfel daca personalul disponibilizat va beneficia de prevederile contractului colectiv de munca privind platile compensatorii la disponibilizare, in momentul in care societatea va intra in faliment si daca se recomanda ca disponibilizarea personalului sa se faca in perioada anterioara declararii falimentului.

Solutia consultantului:

Salariatii societatii intrate in insolventa pot avea calitatea de creditori fata de aceasta daca detin un drept de creanta asupra averii societatii debitoare.

Creantele salariale sunt definite potrivit Legii 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, drept creantele ce izvorasc din raporturi de munca intre debitor si angajatii acestuia; acestea sunt inregistrate din oficiu in tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator.

Cu alte cuvinte, salariatii debitorului nu trebuie sa depuna ei insisi cerere de admitere a creantelor pentru a participa cu acestea la stabilirea masei credale, ci creantele lor trebuie inregistrate de administratorul judiciar conform evidentelor contabile.

Totodata, aratam ca aceste creante sunt cele nascute anterior datei deschiderii procedurii de insolventa. Astfel cum reiese din dispozitiile art. 3 pct. 4 din lege, data deschiderii procedurii insolventei reprezinta data pronuntarii de catre judecatorul sindic a hotararii judecatoresti (incheiere sau sentinta judecatoreasca) in acest sens.

Cu alte cuvinte, administratorul judiciar trebuie sa inscrie din oficiu in tabel conform evidentelor contabile creantele salariale ale angajatilor nascute anterior datei pronuntarii de catre judecatorul sindic a hotararii de deschidere a procedurii de insolventa impotriva angajatorului debitor.

In temeiul art. 73 alin. (1) din lege, salariatii au dreptul de a contesta modul de mentionare a creantei lor in tabelul preliminar de creante.

In ceea ce priveste platile compensatorii, in principiu, salariatii pot primi plati compensatorii daca se incadreaza in conditiile de acordare a acestora astfel cum sunt stabilite in contractul colectiv de munca.

Mentionam totodata ca potrivit art. 64 alin. (6) din Legea 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, creantele nascute dupa data deschiderii procedurii, in perioada de observatie sau in procedura reorganizarii judiciare vor fi platite conform documentelor din care rezulta, nefiind necesara inscrierea la masa credala. Prevederea se aplica in mod corespunzator pentru creantele nascute in procedura de faliment.

In ceea ce priveste ordinea de plata a creantelor, in concordanta cu dispozitiile art. 123 din Legea 85/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul falimentului, dupa cheltuielile aferente procedurii aprecim ca vor trebui platite creantele izvorate din raportul de munca.

Referitor la acordarea platilor compensatorii, apreciem ca aceastea pot fi acordate salariatilor concediati daca sunt indeplinite conditiile de acordare prevazute in contractul colectiv de munca si daca la momentul concedierii contractul colectiv de munca isi produce efectele juridice, deci acesta nu a incetat in vreunul din modurile prevazute de art. 151 din Legea 62/2011 a dialogului social, respectiv:
a) la implinirea termenului sau la terminarea lucrarii pentru care a fost incheiat, daca partile nu convin prelungirea aplicarii acestuia, in conditiile legii;
b) la data dizolvarii sau lichidarii judiciare a unitatii;
c) prin acordul partilor.

Odata cu declararea falimentului apreciez ca exista riscul ca platile compensatorii sa nu se mai achite motivat de faptul ca a incetat contractul colectiv de munca.

CREANTELE OLTCHIM.

#34475 CREANTELE OLTCHIM. = E. PROGRAMUL DE PLATI DIN PLANUL DE REORGANIZARE:

2015-02-23 10:41

E. PROGRAMUL DE PLATI [ creante salariale masa credala pana-n ultima zi din an 2012 si plati curente a celor din Oltchim cu SPV SI PROGRAMUL DE LUCRU apar mai jos..., iar creantele salarii plati compensatorii sunt in regim de prioritate si trecute in tabel separat cu rds & rcs si ceilalti creditori in planul de reorganizare..., firesc, creantele salarii compensatorii sunt primele si prioritate la ACHITARE INAINTEA TUTUROR, TUTUROR, PRIMII DESCHID ACHITARILE CU SUMA INTREAGA DE ~9 MILIOANE EURO DISPONIBILIZATII 2013, TOTI.]

La momentul propunerii Planului de reorganizare, nu exista informatii certe nici cu privire la data in care va avea loc vanzarea patrimoniului si afacerii Oltchim SA si, respectiv, nici cu privire la pretul care se va obtine pentru acestea.
Pe cale de consecinta, ipotezele de mai jos vor putea suferi modificari care se vor concretiza in propuneri de modificare a Planului in conditiile art. 101, alin. 5 din Legea 85/2006.
De asemenea, sumele prevazute a fi distribuite au ca element de referinta, in lipsa unui pret ferm, pretul de pornire a negocierii, respectiv, 307 milioane Euro.
Prin urmare, in vederea construirii programului de plati, am pornit de la urmatoarele premise:
- pretul de vanzare a patrimoniului si afacerii Oltchim SA este de aproximativ 307 milioane Euro;
- in ipoteza transferului patrimoniului si afacerii Oltchim SA catre Oltchim SPV SRL, costurile de transfer a activelor si licentelor in acest sens este aproximat la 1.5 milioane Euro;
- pretul va fi incasat si, respectiv, distribuit, astfel:
o ipoteza 1 an: in cea de-a 12-a luna a Planului;
o ipoteza 2 ani: in cea de-a 24-a luna a Planului;
o ipoteza 3 ani: in cea de-a 36-a luna a Planului;
- datoriile curente, nascute ulterior datei de deschidere a procedurii insolventei, vor fi cele care rezulta din simularile de functionare si operare ale societatii debitoare, astfel cum au fost prezentate in SCENARIUL A si, respectiv, SCENARIUL B de mai sus;
- toate contractele de imprumut aflate in derulare se vor considera incetate, incepand cu momentul confirmarii planului de reorganizare de catre judecatorul sindic. Prin prezentul Plan, Oltchim SA renunta in mod expres la beneficiul termenului acordat prin contractele de credit aflate in derulare la momentul propunerii Planului.
In consecinta, la data confirmarii Planului de catre judecatorul sindic, aceste contracte se vor considera denuntate, sumele aferente acestora avand natura juridica a unor creante anterioare deschiderii procedurii insolventei, figurand ca atare in Tabelul definitiv al obligatiilor debitoarei;
- plata procentului de 2% catre UNPIR, conform prevederilor art. 4, alin.6, lit. C, din Legea nr. 85/2006;
- onorariul consortiului de administratori judiciari este cel stabilit de catre judecatorul sindic in incheierea din 16 octombrie 2013.

Page 96 of 315

1.1.3. PROGRAMUL DE PLATA A CREANTELOR prevazut prin Planul de reorganizare S.C. Oltchim S.A.
Conform art. 3 alin. (1) pct. 22 din Legea nr. 85/2006, programul de plata a creantelor este tabelul de creante inclus in Plan, care cuprinde:
 cuantumul sumelor pe care Oltchim SA se obliga sa le plateasca acestora in perioada de reorganizare judiciara, prin raportare la Tabelul definitiv al obligatiilor si la fluxurile de numerar aferente Planului de reorganizare,
si
termenele la care Societatea se obliga sa plateasca aceste sume.
Modalitatea de rambursare concreta, pentru fiecare creanta inclusa in categoriile de creante care voteaza Planul de reorganizare conform art. 100 din Legea nr. 85/2006, este stabilita prin Programul de plata a creantelor Oltchim SA, care constituie Anexa nr. 1 la prezentul Planul de reorganizare.
Conform Tabelului definitiv al obligatiilor societatii, masa credala se compune din 4 categorii de creditori:
- categoria creantelor garantate;
- categoria creantelor salariale;
- categoria creantelor bugetare;
- categoria creantelor chirografare.
Planul de reorganizare prevede existenta celei de-a 5-a categorii de creante, respectiv categoria creantelor chirografare conform art. 96 din Legea 85/2006, care va include creantele creditorilor CET Govora si Autoritatea Nationala Apele Romane - Administratia Bazinala de Apa Olt.
In urma unei analize atente a posibilitatilor financiare, expusa in capitolele anterioare, propunem un program de plata ce presupune achitarea in proportii diferite a creantelor, astfel cum acestea figureaza in Tabelul definitiv al obligatiilor, dupa cum urmeaza:  plata unui procent de 70% din Suma neta (reprezentand diferenta dintre pretul de vanzare a patrimoniului si afacerii Oltchim SA si platile aferente datoriilor curente si cheltuielilor de procedura, asa cum se poate observa in tabelele din pagina anterioara) catre categoria creantelor garantate, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului aferent vanzarii partilor sociale ale Oltchim SPV.
De asemenea, creditorii garantati vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni)

Page 98 of 315