Votati pentru mentinerea religiei in scoli

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Votati pentru mentinerea religiei in scoli

Anonim

#726

2014-11-17 21:36

Oameni buni, ati uitat de jertfele crestinilor de alungul timpului? De ce credeti ca domnitorul Constantin Brancoveanu a trecut prin baia de sange ? Numai pentru religia sa . Sfintii inchisorilor la fel .Martiri de la revolutie .. Nu stiu de ce e nevoie sa fac o cerere ca sa mi studiez religia. Ganditi-va ca daca nu s ar mai face religia ar fi foarte rau.Multi profesori de religie numai din asta traiesc.Mie cel putin imi place foarte mult religia deoarece nu este ca celalalte materii..invatam si noi altceva si se dau si note bune.Acum cei care nu vor nu trebuie sa faca acum plangeri la CCR  si sa ne strice atmosfera de post si rugaciune in timpul postului Craciunului.Este buna religia invatam sa fim mai buni mai intelegatori sunt profesori foarte ok.Daca nu ti covine fa o cerere si asta e.Dar nu trebuie sa dezbini o tara crestin ortodoxa cu traditie de 2000 de ani.In ce secol traim trebuie sa luam atitudine asupra acestei probleme  legate de ora de religie.Eu cred ca nu sumtem un popor de lasi.Sa incercam sa fie totul ok.Nu i mai dati margaritare la porci ei nu merita asa ceva .Daca esti ateu faci o cerere dar nu toata tara crestin ortodoxa.Sa ne rugam ca sa fie bine in lume !


Musafir

#727

2014-11-17 21:36

Poporul nostru este un popor creştin. Întreaga sa istorie a fost în strânsă legătură cu spiritualitatea ortodoxă. Să ne creştem copiii în spiritul valorilor creştine strămoşeşti, nu poate să fie decât ceva bun şi ziditor pentru neamul nostru. În felul acesta menţinem vie legătura de suflet cu moşii şi strămoşii noştri. Suntem datori să păstrăm această oră de educaţie creştină în şcoala românească!
Doamne ajută!

Musafir

#728

2014-11-17 21:43

Să ne păstrăm valorile creştine şi să nu precupeţim nimic pentru a le transmite şi copiilor noştri învăţăturile mântuitoare ale Bisericii, pentru care moşii şi strămoşii noştri atâta au luptat ca să le apere!

Musafir

#729

2014-11-17 21:50

Daca vom ramane indiferenti acum, educatia religios morala a multor generatii va suferi! :-(

Musafir

#730

2014-11-17 23:29

Omul in mod mai mult sau mai putin constient tanjeste dupa fericire, iubire, sens si nadejde in viata sa. La inceputul maturitatii are parte de evenimente care in mod sigur ii vor schimba viata, odata ce au loc: casatoria, nasterea de prunci si moartea unora dintre cei dragi. Masura in care a acumulat niste valori si traieste in spiritul acestor valori, va determina felul in care se raporteaza tanarul la viata si la lume, dezvoltarea sa sufleteasca si psihologica. Aceste evenimente vor da sens si orientare vietii, prin canalizarea eforturilor sale, conturarewa de noi nadejdi si stabilirea de noi ierarhii mentale, daca el va sti sa interpreteze ceea ce se intampla si sa dea raspunsul potrivit. Deprinderea unei filozofii de viata este necesara nu numai pentru evenimentele mentionate, ci si pentru a putea raspunde in mod adecvat altor evenimente mai mici, dar importante si ele. Religia Crestin-Ortodoxa ofera un asemenea sprijin, intr-un mod pe care nici un om din afara Bisericii nu l-ar putea oferi, pentru ca ofera nu numai un suport informational, ci lucrand asupra emotiilor, vointei, constiintei, ajuta la indreptarea omului, la formarea unor atitudini si a unei viziuni de perspectiva. Un om care creste fara a avea sprijinul oferit de Biserica, va fi un orfan, chiar fara a-si da seama de acest lucru. Iar un tanar aflat in cautarea identitatii, fara valori si fara a-si fi educat vointa si constiinta, nici macar nu va sti de ce ar trebui sa refuze tentatii si patimi precum drogurile, fumatul, betia, sexul, etc. Nevoia Omului de a vea parte de ghidaj din partea Bisericii Crestin-0rtodoxe este asemeni nevoii de hrana sau aer, numai ca din pacate, multi oameni nu isi dau seama de acest lucru. Dumnezeu sa ii aiba in paza pe acesti tineri, carora noi le rupem cordonul ombilical!

Musafir

#731

2014-11-17 23:45

Sper sa se ia o hotarare corecta, avand in vedere ca este o nevoie foarte mare de educatie! Iar cea religioasa si-a demonstrat deja necesitatea! A se vedea marii nostri scriitori, poeti, pictori, sculptori, arhitecti, profesori etc. Contributia la mentinerea umanitatii este esentiala!

Musafir

#732

2014-11-17 23:52

Daca ne ``moare`` credinta, ``murim`` incet si noi! Fara respectarea celor zece porunci vom mai putea face diferenta intre oameni si animale? In niciun caz!

Musafir

#733

2014-11-18 04:13

As vrea sa reiau un argument al lui Plesu, care scria ca despre celelalte materii care se predau in scoala nu se pun intrebari. Deci cata vreme nu se intreaba parintii daca sa se faca matematica, biologie etc, de ce se amesteca unii si altii si schimba programa scolara, excluzand religia, materia cea mai utila sufletului unui copil?

Musafir

#734

2014-11-18 04:13

Doamne iarta-i ca nu stiu ce fac si ajta-ma sa ia-i iert si sa ma iert!
#26

#735

2014-11-18 05:21

sunteti o natie de sclavi...fara reliie in scoli,fara indobitocirea copiilor.

 


Musafir

#736 Re:

2014-11-18 05:24

#686: -  

Alt raspuns adresat comentariului cu nr. 686

Ar trebui facuta o petitie si ca sa se faca un orar normal pentru orele de religie astfel incat ele sa se poata face! Nu sa vina profesorii de religie de cate doua-trei ori pe zi la scoala, din cauza ca li se face intentionat asa orarul, special ca acestia sa fie obstructionati!

Aici a comentat unul care, toata viata lui, a avut orarul jnur!


Musafir

#737 Re:

2014-11-18 05:26

#735: #26 -  

 Raspuns comentariului 735

 Nu dorim sa devenim o natie de sclavi, usor manipulabili!

 De aceea, este necesar sa se studieze si religia in scoala, alaturi de Istoria Romanilor!


Musafir

#738

2014-11-18 06:07

Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac!

Musafir

#739

2014-11-18 06:11

Timp de 44 de ani nu am avut voie nici măcar să-I amintim numele și acum să renunțăm? Așa ceva este inadmisibil pentru generațiile viitoare și pentru copiii noștri. Cei 44 de ani au născut o generație pentru care valorile creștine și morale nu au sens și din această cauză elitele noastre slujesc occidentul. RELIGIA TREBUIE STUDIATĂ ÎN ȘCOALĂ!

Musafir

#740

2014-11-18 06:29

Imi doresc ca lumea sa nu si limteze posiblitatea de a afla,de a fi impliniti!
Fara cuvantul lui Dumnezeu,nimic nu are sens,ne pierdem in neant..
Nu avem dreptul sa i lipsim pe copii de echilibrul pe care l ofera religia!..
"CERCETATI SCRIPTURILE CA ACESTEA VORBESC DESPRE MINE"(IISUS HRISTOS(Ioan 5;29)

Musafir

#741

2014-11-18 06:34

Nimic fara Dumnezeu !

Musafir

#742

2014-11-18 06:41

Religia e fundamentala pentru dezvoltarea omului

Musafir

#743

2014-11-18 06:41

Pentru publicare...



Ora de religie din şcolile româneşti – factor al discriminării sau mijloc şi operă culturală a spiritualităţii?!...




Mă gândeam, în aceste vremuri, la modul în care istoria este ciclică, la felul în care ea se repetă, fiindcă, iată, asistăm la pervertirea unora dintre noi cu maladia secularismului care evidenţiază ora de religie ca fiind un instrument al stressului şi al discriminării şi care, în consecinţă, invocă îndepărtarea şi înlăturarea acesteia din preajma copiilor noştri căci ar putea fi contaminaţi de duhul îndoctrinării, te pomeneşti, şi de cel al bigotismului ori al pietismului!... Şi acest fapt ar fi în opoziţie cu starea modernă a tânărului asaltat de alte discipline, ştiinţe, curente, doctrine şi instrumente ale educaţiei mai puţin creştine, cum ar fi cea a televizorului sau a calculatorului, nu?!...
Nu ştiu de ce dar de câţiva ani încoace, suntem ameninţaţi şi asaltaţi, în momentul în care se pune în discuţie schimbarea ori modificarea unei legi (dezvoltarea şi perfecţionarea ei) cu tot felul de probleme, idei, curente şi ideologii, promovate de tot de felul de pseudointelectuali – membri a, te miri ce societate civilă – care sunt deranjaţi ba de (ne)deschiderea dosarelor şi deconspirarea celor ce au colaborat cu securitatea comunistă, ba de existenţa icoanelor în şcolile româneşti, ba de problema manualelor de religie, ba de problema existenţei şi aplicării unei legi a cultelor cât se poate de strâmbă, incompletă ori imperfectă, şi mai ales, de problema discriminării şi a nedreptăţirii bieţilor homosexuali... Chiar şi problema orei şi a statutului orei de religie a mai fost desbătută şi în anii trecuţi... Ce să facem, acestea sunt, după unii, adevăratele şi singurele probleme ale României post comuniste ori post-decembriste – care, iată, de douăzeci de ani se zbate şi se străduieşte să-şi caute locul, rostul, sensul şi importanţa în noua configuraţie geopolitică şi geostrategică, în cadrul institituţiilor globalizante şi globalizatoare ale structurilor europene şi euroatlantice... Şi te pomeneşti că, potrivit unora, Biserica cu ale Ei, ar sta în calea acestor demersuri sau ar încurca pe cineva în acest sens, că vedem că unii se tot împiedică de Ea, aşa, în drumul liber... Problema este că cei care se simt ameninţaţi de influenţele orei de religie (altfel, întotdeauna binefăcătoare) sunt foarte puţini şi foarte slab argumentaţi sau fundamentaţi, dar iată, în schimb, care sunt argumentele noastre, ale celor mult mai mulţi şi dreptcredincioşi, pentru menţinerea ei acolo unde îi este locul, adică în şcoala românească:
- Prezenţa orei de religie în învăţământul de stat este conformă Constituţiei României, care prevede în art. 32. alin. (7): „Statul asigură libertatea învăţământului religios, potrivit cerinţelor specifice fiecărui cult. În şcolile de stat, învăţământul religios este organizat şi garantat prin lege.” De asemenea, este conformă Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor, care prevede în art. 32 alin. (1): „În învăţământul de stat şi particular, predarea religiei este asigurată prin lege cultelor recunoscute.”
- Disciplina religie se predă în şcolile de stat potrivit Legii Învăţământului nr. 84/1995, republicată, art. 9, alin. (1): „Planurile-cadru ale învăţământului primar, gimnazial, liceal şi profesional includ religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevul, cu acordul părinţilor sau al tutorelui legal instituit, alege pentru studiu religia şi confesiunea.
- La solicitarea scrisă a părinţilor sau a tutorelui legal instituit, elevul poate să nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără această disciplină. În mod similar se procedează şi pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condiţiile pentru frecventarea orelor la această disciplină”. Prin urmare, prezenţa disciplinei religie în oferta şcolară este obligatorie din punct de vedere legal, cu posibilitatea pentru elevi de a nu frecventa orele de religie, la solicitarea scrisă a părintelui sau a tutorelui legal constituit.
- Pentru a se asigura, în mod egal, accesul elevilor la educaţia religioasă, potrivit cultului din care fac parte, Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul general al cultelor prevede în art. 32 alin. (4): „La cerere, în situaţia în care conducerea şcolii nu poate asigura profesori de religie aparţinând cultului din care fac parte elevii, aceştia pot face dovada studierii religiei proprii cu atestat din partea cultului căruia îi aparţin.”
- Prezenţa religiei în sistemul de învăţământ românesc nu este o inovaţie a perioadei post-decembriste. Legea instrucţiunii publice din 1864, care a stat la baza învăţământului românesc peste trei decenii şi care a fost una dintre primele legi din Europa care instituiau obligativitatea şi gratuitatea învăţământului (după Suedia, Norvegia, Prusia şi Italia, dar înaintea Marii Britanii, Elveţiei, Bulgariei, Serbiei, Franţei), aşeza religia la loc de cinste între obiectele de studiu, atât în cadrul învăţământului primar unde se preda catehismul (art. 32), cât şi în cadrul învăţământului secundar, gimnazial şi liceal, unde se preda „religiunea” (art. 116).
- În majoritatea statelor Uniunii Europene, cu excepţia Franţei, religia este disciplină şcolară, sub diferite denumiri: Educaţie religioasă (Austria, Danemarca, Germania, Grecia şi Irlanda), Educaţie moral-religioasă (Anglia), Morală şi educaţie religioasă (Portugalia), Educaţie religioasă şi morală (Luxemburg), Creştinism, Religie şi Etică (Norvegia), Religie sau etică (Belgia), Mişcări ideologice religioase (Olanda), Religie (Finlanda, Italia şi Spania). Astfel, statele Uniunii Europene promovează un sistem de învăţământ care valorifică potenţialul educativ al religiei pentru modelarea conduitelor sociale si individuale.
- Pentru menţinerea disciplinei religie în planurile-cadru ale învăţământului liceal, ca parte a trunchiului comun, în cadrul campaniei Patriarhiei Române „Nu vrem liceu fără Dumnezeu!” s-au primit în anul 2008 peste 140.000 de mesaje de susţinere.
- În ziua de 29.02.2008, la Palatul Patriarhiei din Bucureşti, conducătorii şi reprezentanţii cultelor religioase recunoscute în România şi-au exprimat poziţia comună cu privire la menţinerea disciplinei religie în planurile-cadru ale învăţământului liceal, ca parte a trunchiului comun.
- Disciplina religie propune, nu impune, valori spirituale şi morale ce stau la baza culturii europene şi naţionale, valori la care elevii trebuie să aibă acces în mod liber şi care au un rol formativ deosebit, demonstrat şi de studiile sociologice în domeniu.
Prin urmare, am senzaţia tot mai pregnantă că spiritul cel autentic cu toate ale sale, incomodează şi deranjează pe unii deoarece constituie o realitate existenţială, puternică şi cât se poate de compactă, conţinând nişte precepte moral-creştine foarte clare şi corect definite. Acest lucru estompează sau atenuează unora duhul lor foarte zdruncinat şi de-a dreptul exhaustiv, ajungând (sărmanii) nişte victime ce revendică „libertatea de conştiinţă” care, chipurile, ar fi înrobită de orele de religie, de icoanele, slujbele ori simbolurile Creştinismului sau, de ce nu, şi ale altor religii!... Cred că, în primul rând, unii ca aceştia sunt victimele secularizării, sau nostalgicii vremurilor prigonitoare împotriva Bisericii, ori sclavii propriei lor conştiinţe, ce este lipsită de o articulare spirituală autentică!... Se ignoră, însă, următorul aspect, şi anume că: libertatea de conştiinţă înseamnă (şi) respectarea libertăţii conştiinţei semenului, mai cu seamă în cazul în care, această conştiinţă – care agreează, ba chiar apără existenţa acestei ore de religie în trunchiul comun (de bază) şi în aria curriculară (părinţi, profesori şi elevi, deopotrivă) lucrează în majoritatea covârşitoare a membrilor acestei ţări!... Suntem întru totul de acord cu respectarea drepturilor unei minorităţii – fie şi aceea a ateilor şi liberilor cugetători, dar aceştia să nu uite totuşi faptul, că în spiritul reciprocităţii, trebuie aplicată şi vice-versa, în caz contrar, vom vorbi într-adevăr, de discriminare!... Nu asistăm, oare, sau nu suntem chemaţi să participăm, din nou, la o lămurire a doctrinei promovată de ideologii secularişti, secularizanţi şi secularizaţi în raport cu învăţătura dreptcredincioşilor creştini, ori se aplică preceptul biblic „nu te teme turmă mică” – în mod distorsionat!... Iar dacă se ajunge în acest loc, în acest fel, este vai de cei care răstălmăcesc scripturile!...
O altă problemă este aceea a apariţiei a (încă) unui precedent destul de primejdios, aşa încât ne întrebăm şi chiar aşteptăm cu emoţie şi înfrigurare să vedem ce va mai urma: Cine, de unde (de nicăieri şi de aiurea), cu ce petiţii, idei şi soluţii năstruşnice va mai veni că de, mintea (şi conştiinţa în virtutea libertăţii de expresie) lucrează, mai cu seamă într-un stat democratic ca acesta unde, culmea, este invocată discriminarea în condiţiile în care alţii ne laudă sau poate, chiar ne acuză de prea multă toleranţă!... Aşadar, ni se cere să refuzăm şi să renunţăm la Chipul lui Hristos din icoana sufletului nostru şi din viaţa noastră cotidiană, ce trebuie să fie una preponderent spirituală şi eminamente duhovnicească. Oare se doreşte, cumva, să se ajungă şi la respingerea Chipului Hristic din om, mai cu seamă din copiii şi tinerii noştri?... Păi, astfel de încercări s-au mai făcut în istoria (chiar recentă) a poporului nostru, aşa încât ar trebui să dispunem de o oarecare imunitate!... Şi mai ştiam un lucru, şi anume că: atunci când vrei să faci pe victima sau pe eroul cuiva, se impune existenţa şi enunţarea unor dovezi, a unor probe, ori eu nu am văzut şi nu am cunoscut, la noi în ultimii 20 ani, de pildă, nici o victimă a vreunei ore de religie (care fost reintrodusă după anul 1990, cu multă trudă şi sacrificiu, tot din cauza ideologilor atei şi ateizanţi ori ateizaţi), în schimb copii, tineri şi oameni maturi care au primit daruri şi multe binefaceri de la Iisus Hristos Domnul prin intermediul rugăciunilor învăţate în cadrul acestor ore (şi aşa foarte puţine, insuficiente) şi făcute la icoana Sa din clasa şcolii, am cunoscut şi cunosc foarte mulţi, şi cu toţi aceştia ce facem, acum, îi trecem aşa, cu vederea, fără să-i întrebăm şi pe ei ceva?... De fapt aceşti secularişti contemporani au întrebat ei pe cineva, ceva?!...
Este invocată, adeseori, filozofia absurdului, dar observ că se vrea impunerea chiar a unei evidenţe şi a unei realităţi a absurdului, până la ajungerea chiar la culmea acestuia!... Oricum, cu teoria imposibilului care poate deveni posibil oriunde şi oricum, ne-am obişnuit deja, astfel încât de ce nu ne-am putea acomoda şi cu absurdul ca fiind o normă şi o componenţă firească şi chiar indispensabilă vieţii noastre, ajungând să zicem „răului bine şi binelui rău”, căci şi această problemă (a eliminării orei de religie) face parte tot din categoria lucrurilor ce au fost răsturnate, din punct de vedere axiologic!...
Dar noi, pentru toate acestea, trebuie să-i mulţumim lui Dumnezeu, odată pentru faptul că ne trezeşte la realitate şi ne invită la trezvie, scoţându-ne din ispita şi păcatul triumfalismului şi al autosuficienţei, iar în al doilea rând pentru că ne dă atâtea prilejuri de cultivare şi chiar de înmulţire a conştiinţei apologetice în vederea (re)activării laturii mărturisitoare şi misionare, toate cu scopul dobândirii mântuirii noastre în Împărăţia cea veşnică a Cerurilor, dimpreună cu Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh!...
Aşadar, să dea Dumnezeu – Cel în Treime slăvit şi lăudat, să putem să le primim pe toate cu bucurie, cu folos duhovnicesc şi cu smerenie şi să îndrăznim înainte cu Mântuitorul, căci „El a biruit lumea” păcatelor, inclusiv cea a necredincioşilor postmoderni şi contemporani, pentru care suntem datori să ne rugăm, chiar la orele şi slujbele pe care ei le resping, să zicem cu toţii: „Iartă-i, Doamne că nu ştiu ce fac!” sau: „Nu le socoti lor păcatul acesta!”.











Stelian Gomboş



Musafir

#744

2014-11-18 06:43

Religia in scoli este o necesitate, cei care s-au gandit ca nu mai trebuie sa studiem religia ar fi bine sa se mai gandeasca inca o data la ceea ce au facut. Acel copil care nu studiaza religia ajunge sa traiasca cu ideea ca binele si raul este tot una, astfel nu mai are o constiinta curata.

Musafir

#745

2014-11-18 06:46

Un popor fara religie este un popor imoral, sortit pierii.Sa stam bine si sa luam aminte!Trebuie ca noi singuri sa ne alegem pe ce cale vrem sa mergem; nu sa hotarasca o persoana sau un grup pentru majoritatea ortodocsilor cum este acum la moda (valabil )in toate domeniile.Vom dea socoteala ca aruncam margaritarele....si mai ales cui?Bucurii multe si intelepciune mai marilor nostri.Amin

Musafir

#746

2014-11-18 07:02

Sa dea bunul Dumnezeu ca religie si cuvântul Sau cel sfânt da rămână pe mai departe in scoli.

Musafir

#747

2014-11-18 07:19

Renuntarea la religie este renuntarea la tot ce este peren, continuitate si radacini in istoria noastra.

Musafir

#748

2014-11-18 07:21

Dumnezeu este totul !

Musafir

#749

2014-11-18 07:21

Mi se pare extrem de important

Musafir

#750

2014-11-18 07:25

De acum incolo trebuie sa facem cerere pentru a beneficia de orice drept statuat prin Constitutie... O noua inventie a Curtii Constitutionale? In beneficiul cui???