Petitie impotriva petitiei de modificare barem EN 2012 rom.

Quoted post

Democratie totala

#480 Furt pe fata

2012-06-28 22:03

Cum sa fie vorba de predicativa , numai unii habarnisti ar afirma asa ceva si din pacate ,se pare , ca "elita romaneasca" {tot un fel de cacat la patrat}apartine acestei echipe {sau cel putin majoritatea , inca pana ponta nu-i santajeaza}. Macar etic , cum naibii pot supune gramatica unei limbi la vot?! {ah! Si se mai zice ca nu-i democratie in romania} a , da , si inca ceva sa va dau eu un exemplu "ambiguu":de ex. Sa castigi este \devine sa capati experienta . { prop. subiectiva insuficienta pentru HANDICAPATI MINTALI\AGRAMATI\HABARNISTI} prima-i subiectiva , iar ultima-i predicativa. Numai asa , va spune un olimpic , nu un tampit , a carui fata "a gresit" la aceasta cerinta "IMPOSIBILA de rezolvat"

Raspunsuri


Musafir

#485 Re: Furt pe fata

2012-06-28 22:17:08

#480: Democratie totala - Furt pe fata

intr-adevar ai un vocabular perfect de olimpic....presupun ca si stiinta e pe masura

a ajuns oul mai mare decat gaina (doar in poza) atatia profesori universitari contesta si te-ai trezit tu cu stiinta...ascunde-te sa nu te ia extraterestrii


Musafir

#486 Re: Furt pe fata

2012-06-28 22:23:01

#480: Democratie totala - Furt pe fata

esti olimpic cum sunt eu popa si daca stii limba romana citeste:

Ca raspuns la adresa (...), trimisa de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (cabinetul Ministrului), referitoare la subiectul al II-lea A.3, propus pentru evaluarea nationala a elevilor de clasa a VIII-a, va aducem la cunostinta punctul de vedere al Sectiei de gramatica de la Institutul de Lingvistica al Academiei Romane 'Iorgu Iordan - Al. Rosetti', si anume:

Fraza propusa spre analiza este o constructie relativa cu o organizare speciala, ce admite doua posibilitati de interpretare, cu atat mai mult cu cat e vorba de un text scris, in care nu se marcheaza locul accentului frastic:
(1) Subiectiva + Verb copulativ + Nume predicativ
(2) Predicativa + Verb copulativ + Subiect.

Si chiar daca interpretarea propozitiei relative ca subiectiva este cea curenta in practica scolara, reflectand topica stilistic neutra (subiectul preceda predicatul), spre cealalta interpretare, ca predicativa, conduc argumente precum: (a) caracteristica limbii romane de a avea o topica libera, inclusiv pentru componentele din structura Subiect + Verb copulativ + Nume predicativ, ceea ce inseamna posibilitatea de a varia, cu efecte stilistice si discursive, topica subiectului si a numelui predicativ; (b) acordul la plural cu verbul copulativ (Ceea ce ma jeneaza sunt dificultatile, si nu este dificultatile). Alte argumente, ce deriva din organizarea sintactica particulara a acestui tip de constructie, sunt discutate detaliat in Gramatica limbii romane (GALR), elaborata de Academia Romana, 2005 (prima aparitie), 2008 (tiraj nou, revizuit), la urmatoarele capitole: Constructii cu propozitii relative (2008, II: 211), Subiectul (2008, II: 367), Numele predicativ (2008, II: 290), Organizarea informationala a enuntului (2008, II: 919).

Contragerea si expansiunea, procedee curent utilizate in practica scolara pentru identificarea tipului de subordonata (la care face referire adresa primita de la Minister), sunt, in acest caz, nerelevante, caci, prin constrangerea propozitiei relative, constructia isi pastreaza aceeasi disponibilitate de intervertire a ordinii componentelor.

In concluzie, pentru subiectul supus dezbaterii trebuie acceptate ambele interpretari: subiectiva si predicativa".