Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

CREANTELE OLTCHIM.

#34270 Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:27

#34269: - Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 continuare...

a creantelor acestora in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006.
Mentionam ca in calculele si estimarile cu privire la programul de plati nu a fost luata in considerare optiunea de mai sus, urmand ca aceasta sa fie exercitata de catre creditori conform deciziei interne a fiecaruia.
Nota: toate contractele de credit se vor considera scadente la data confirmarii Planului de reorganizare de catre judecatorul sindic;

-plata in proportie de 100% a creantelor salariale [ATENTIE MARE AICI!!!!! ESTE VORBA DE SALARII, INCLUSE MASA CREDALA TOTI SALARIATII OLTCHIM PANA-N 2012 INCLUSIV, NU ALTE SUME SALARIALE (SALARIILE COMPENSATORII NU AU CE CAUTA AICI, DAR AU ACELASI RAPORT DE PROPORTIE 100% SPRE ACHITARE SI CONSIDERATE TOT CREANTE  SALARIALE) CARE AU ALT STATUT SI TRECUTE LA PRIORITATE SPRE ACHITARE IN INSOLVENTA 2013], in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului aferent vanzarii partilor sociale ale Oltchim SPV;

-plata creantelor bugetare, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului aferent vanzarii partilor sociale ale Oltchim SPV, intr-o proportie care va rezulta din diferenta dintre Suma neta si platile efectuate in scopul acoperirii categoriilor de creante garantate si salariale (astfel cum este mentionat la punctele anterioare), precum si platile creantelor chirografare conform art 96, Legea 85/2006, de mai jos. De asemenea, creditorii bugetari vor avea optiunea acceptarii conversiei integrale (ipoteza in care nu se va mai efectua alta plata pe baza principiului enuntat anterior) sau partiale (ipoteza in care, in urma platilor efectuate pe baza principiului enuntat anterior, diferenta va fi transformata in actiuni) a creantelor acestora in actiuni ale Oltchim SA, in conformitate cu prevederile stipulate in OUG nr. 25/2014, capitolul II, art. 10 si, respectiv, cu prevederile de la punctele I si J, articolul 95 din legea 85/2006. Mentionam ca in calculele si estimarile cu privire la programul de plati nu a fost luata in considerare optiunea de mai sus, urmand ca aceasta sa fie exercitata de catre creditori conform deciziei interne a fiecaruia;

-plata in proportie de 30% a creantelor chirografare conform art. 96 din Legea 85/2006;

-plata in proportie de 0% a celorlalte creante chirografare.

Page 99 of 315

Raspunsuri

CREANTELE OLTCHIM.

#34271 Re: Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta

2015-02-20 10:30:54

#34270: CREANTELE OLTCHIM. - Re: Re: Planul de reorganizare in procedura insolventei – consultanta 

 1.1.4. Creantele curente


Creantele curente rezultate din continuarea activitatii Oltchim SA vor fi platite in perioada de reorganizare judiciara conform documentelor din care vor rezulta sau, in ipoteza in care societatea nu va genera suficiente lichiditati din activitatea operationala curenta, plata acestora se va efectua intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data incasarii de catre societatea debitoare a pretului reprezentand contravaloarea partilor sociale detinute la Oltchim SPV. Creante curente reprezinta inclusiv sumele datorate de Oltchim SA cu titlul de salarii compensatorii pentru personalul disponibilizat ulterior deschiderii procedurii insolventei.

1.2. Tratamentul creantelor
1.2.1. Categoriile de creante care, in sensul Legii, nu sunt defavorizate
Conform art. 101 alin. (1) lit. D din Lege, “vor fi considerate creante nedefavorizate si vor fi considerate ca au acceptat Planul creantele ce se vor achita integral in termen de 30 de zile de la confirmarea Planului, ori in conformitate cu contractele de credit sau leasing din care rezulta”.
Conform prezentului Plan de reorganizare si fata de Programul de plati, nu exista creante nedefavorizate, in sensul Legii.

1.2.2. Categoriile de creante defavorizate, in sensul Legii, si tratamentul corect si echitabil aplicat prin Planul de reorganizare acestor categorii de creante
Consideratii generale privind tratamentul creantelor defavorizate
Potrivit art. 3 alin. (1) pct. 21 din Legea nr. 85/2006, categoria de creante defavorizate este prezumata a fi categoria de creante pentru care Planul de reorganizare prevede cel putin una dintre modificarile urmatoare pentru oricare dintre creantele categoriei respective:

a) reducere a cuantumului creantei;
b) reducere a garantiilor sau a altor accesorii, cum ar fi reesalonarea platilor in defavoarea creditorului;

Page 102 of 315

c) valoarea actualizata cu dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, daca nu este stabilit altfel prin contractul privind creanta respectiva sau prin legi speciale, este mai mica decat valoarea la care a fost inscrisa in Tabelul definitiv de creante.
Fiecare creanta defavorizata va fi supusa unui tratament corect si echitabil prin Plan.
In conformitate cu art. 101 alin. (2) din Legea nr. 85/2006, tratament corect si echitabil exista atunci cand sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) niciuna dintre categoriile care resping Planul si nicio creanta care respinge Planul nu primesc mai putin decat ar fi primit in cazul falimentului;
b) nicio categorie sau nicio creanta apartinand unei categorii nu primeste mai mult decat valoarea totala a creantei sale;

c) in cazul in care o categorie defavorizata respinge Planul, nicio categorie de creante cu rang inferior categoriei defavorizate neacceptate, astfel cum rezulta din ierarhia prevazuta la art. 100 alin. (3) din Legea nr. 85/2006, nu primeste mai mult decat ar primi in cazul falimentului.
De asemenea, in conformitate cu art. 96 alin. (2) din Legea nr. 85/2006, Planul stabileste acelasi tratament pentru fiecare creanta din cadrul unei categorii distincte, cu exceptia cazului in care detinatorul unei creante din categoria respectiva consimte un tratament mai putin favorabil pentru creanta sa.
Tratamentul corect si echitabil aplicat creantelor defavorizate prin Planul de reorganizare se apreciaza in functie de urmatoarele elemente de referinta:
- Tabelul definitiv al obligatiilor debitoarei S.C. Oltchim S.A.;
- Programul de plati (Anexa 1) prevazut prin Planul de reorganizare;
- Raportul de evaluare a activelor proprietatea societatii debitoare, intocmit in conformitate cu prevederile art. 41 alin. (2) din Legea nr. 85/2006.
Fiecare dintre categoriile de creante defavorizate prin Plan, potrivit Legii, va fi analizata din perspectiva elementelor de referinta mentionate mai sus.

Pentru calificarea tratamentului corect si echitabil aplicat creantelor defavorizate prin Plan, este necesara, de asemenea, si efectuarea unei estimari a sumelor distribuite in caz de faliment creditorilor Oltchim SA.

5.1.1 Categorii de creante defavorizate
Categoriile de creante defavorizate, in sensul Legii, sunt, conform prezentului Plan de reorganizare, creantele garantate, salariale, bugetare, chirografare conform art. 96 (Legea 85/2006) si celelalte creante chirografare.

Page 103 of 315