Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei


Musafir

/ #422 Îi pregăteşte şcoala de azi pentru meseriile de mâine?

2017-12-05 11:37

Andreea Iatagan Copiii noştri, acum în şcoală, vor începe să lucreze când lumea se va fi schimbat foarte mult.

Pahomi Antonia Meseriile viitorului sunt, de asemenea, cele practice, cu aplicabilitate. În grija noastră de a-i transforma în viitori specialiști, uitam ca mai avem nevoie de mecanici, zugravi, tapițeri, instalatori etc. Nu toți copiii sunt făcuți și menita urma meseriile top și practic e imposibil sa fie toți manageri. Manageri peste cine? Școală românească sa pregătească, în primul rand, oameni. Și în funcție de aptitudinile fiecăruia sa se aleagă ceea ce face. Nu, scoala nu ii pregătește. Sistemul și dascalii sunt depășiți și prost informați și, cel mai important, dezinteresati

Hordoan Eniko-Edith Din păcate educația din Romania este prea învechită pentru noile meserii ce se conturează…totuși bazele educației ar fi satisfăcătoare cu condiția de a se diversifica materiile pentru aptitudinile copiilor.

Sorin Barariu Nu. Pentru ca scoala romaneasca pune accentul pe memorare, nu pe explorare. Copiii nu invata sa facă proiecte in cadrul carora sa colaboreze pe diferite roluri, nu invata sa conteste motivat si argumentat autoritatea si nu invata ce drepturi au si cum se pot folosi de ele pentru a fi respectati de catre autoritati. Nu invata sa se exprime in public in mod civilizat, relevant si atragator pentru audienta și nu invata cum sa isi dezvolte un sistem critic de gandire.

Andreea Iatagan Sorin, perfect de acord cu tine. Şi eu simt asta în fiecare zi şi e foarte greu, ca părinte, să compensezi tot ceea ce şcoala nu învaţă, ba chiar reprimă.

Daniela Dragomir Din pacate , chiar nu cred ca scoala ii pregateste pe copii. Program este invechita , prea multa teorie , putina practica.

Alisa Scoala habar nu are cum va arata viitorul in care vor trai si munci copiii nostri. Deci … nu, nu ii pregateste pentru viitor.

Georgiana Scoala romaneasca nu ii pregateste nici macar pentru un job decent, dar pentru unul cum este prezentat in articol. Putem vedea cu usurinta tineri cu studii superioare in domenii “moarte”sau greu de accesat, care lucreaza in mall-uri. A lucra, orice, nu este o rusine, pacat este ca dupa 1 an sau 2, acel tanar va intra si mai greu in domeniul pentru care s-a pregatit sau chiar mai rau, nu va lucra niciodata in domeniu. Unii tineri aleg sa faca cursuri in particular, cu aplicare directa, ceva concret, decat sa mai “piarda” timpul cu un Master, de exemplu.

Cristina Din pacate, scoala nu ii pregateste pe copiii noștri pentru meseriile viitorului. Nici nu are cum atata timp cat autorii manualelor si cei care le predau elevilor nu sunt pregatiti si deschiși catre viitor.

Andreea Iatagan Sunt şi profesori şi învăţători dedicaţi, mulţi. Fără ei, chiar ar fi un dezastru şcoala. Dar, într-adevăr, nu cred că asta e de ajuns.

Picincu-Hobjila Viorica Consider ca scoala nu ii pregateste pe copii pentru meseriile viitorului, din pacate  ; e o avalansa de informatii utile si inutile, ce-i oboseste pe copii si atat. Ritmul de invatare (care, odinioara, era sistematica si corect gandita) este unul alert…mult prea alert.

Andreea Iatagan Sunt perfect de acord. Materiile nu mai sunt sistematizate, sunt prea stufoase şi bulversante.  

diana georgescu nu cred. scoala noastra e mai mult bazata pe teorie, si nu pe lucruri practice. si din pacate e aceeasi scoala din totdeauna, numai ca meseriile s-au mai schimbat, iar copiii nu sunt indrumati spre inclinatile lor, ci totul e facut la modul general, cu totii la fel  

Otilia Clar NUUUUUUII! Nici macar pe cei tipici. Iar pe cei speciali, nici macar in vise. Si tare as vrea sa pot si sa stiu sa fac eu asta pentru copilul meu. Dar se pare ca si eu sunt la fel de nepregatita.

Roca Loredana Școala e oglinda viitorului!!!! Școală românească, cu mare părere de rău, nu e pregătită pentru viitor!!! Nici societatea noastră nu este pregătită pentru viitor!! Este o mare problema a noastră, a celor care au copii.  

Roca Loredana Incertitudinea ne macină pe toți!!!  

Szasz Da si nu. Din pacate se pune accent pe hârtiile pe care trebuie sa le facă profesorii. Nu mai ai timp de nimic, toată ziua numai hârtii.  

Iuli Ana Scoala de azi, din pacate, nu-i pregateste pe copii pentru meseriile viitorului.

Cristina Scoala nu prea ii mai pregateste pentru nimic,din pacate.E lasat totul in seama parintilor.Suntem constienti ca viitorul inseamna internet si de aceea ne indrumam copiii spre astfel de meserii.

Cris Am un copil de clasa 1, am ramas uimita cand doamna invatatoare ne-a dat la clasa culegerea “1200 de exercitii de matematica pentru clasa 1″ de la editura “Copilul destept”.Numai cand un copil de 7 ani citeste titlul renunta la dorinta de a face teme, plus ca mai sunt si alte materii.Imi pare rau dar scoala te face sa abandonezi inainte de a incepe.Intr-adevar vor iesi 2 genii iar restul mediocri deoarece nu toti sunt super dotati intelectual.Putin, util si accesibil pentru toti, asa ar trebui facuta programa scolara.

Craita Neagu Noi am moştenit şi menţinem un cadru educaţional bazat doar pe conţinuturi teoretice, nu şi aplicative şi interdisciplinare. Toate studiile internaţionale ne arată că ariile obligatorii ale unui curriculum naţional sunt: teoretică-conceptuală, aplicativă, interdisciplinară şi gene­ratoare de competenţe de formare continuă. Noi avem curricule care cuprind doar prima arie. Aceasta este diferenţa între fi­lo­so­fia educaţională românească şi aceea din ţările cu educaţie performantă.

Bogdan Intr-adevar,scoala romaneasca pune mai mult accent pe teorie si prea putin pe logica,argumentare sau dezvoltarea abilitatilor creative.De asemenea,o alta problema ar fi ca dascalii nu reusesc sa se ocupe de toti copiii in parte,sa le explice ce n-au inteles.Ceea ce cred insa e ca scoala ar trebui sa-i formeze mai intai ca oameni,sa-i invete sa fie politicosi,amabili,altruisti,sa pretuiasca natura,mediul inconjurator,sa-i invete ce-s onestitatea si integritatea.Probabil ca atunci n-ar mai exista atatia oameni care arunca mizeriile pe jos in loc sa le arunce in cos,oameni care injura si defaimeaza si mai ales atatia politicieni corupti.Toti copii sunt destepti si stiu ca unii dintre ei vor deveni mari personalitati,insa nu toti au parte de suport material si de cineva din familie care sa-i sprijine,sa-i indrume si sa le insufle acele valori care sa-i ajute sa reuseasca in viata si de aceea uneori stralucirea si talentul lor se pierd.De aceea tind sa subliniez ca pe langa scoala ,un rol important il are si familia.Asadar,sprijiniti-va copiii,indrumati-i spre scoala si spre invatat dar sfatuiti-i sa invete logic ,nu memorand,caci inevitabil,memorand vor uita informatia;lasati-i sa practice cat mai multe hobby-uri si petreceti cat mai mult timp cu ei.  

FILOTE NICOLETA DIANA Nu, școala nu-i pregătește pentru o meserie deoarece școala românească pune mai mult accent pe teorie și mai puțin pe practică, mai mult pe memorare și mai puțin pe explorare. Depinde de cadru didactic cum predă și cât de mult se implică în activitatea didactică. Sunt cadru didactic și, pe lângă memorare și teorie îmi place foarte mult să lucrez cu ajutorul proiectelor și a excursiilor.

Mihai Maria Luciana Prin scoala romaneasca nu intelegem numai ca te invata o meserie sau tabla inmultirii .Eu o vad mult mai profund . Scoala romaneasca sa dea oameni capabili sa conduca tara , sa stie pe cine voteaza , sa stie ce voteaza….si ar fi multe de spus.

Am cele mai frumoase amintiri de cand eram mica, datorita parintilor mei minunati. Dar scoala era o teroare… :)) Erau profesori din cauza carora plangeam de frica.Sunt pentru o educatie netraumatizanta pentru copii.

Ileana S Obiectivul principal pentru mersul la scoala nu ar trebui sa fie sa se adapteze la greutatile vietii, ci ce invata copilul. In ceea ce priveste incapacitatea de adaptare la „greutatile vietii”, as vrea sa zic ca sunt persoane care circula in Mercedes toata viata, nu cred ca ar trebui sa se antreneze cu mersul in tramvai. Multi copii nu cred ca vor da piept cu „greutatile vietii”. Vor face studii in strainatate, vor avea relatii, vor avea joburi bine platite sau afaceri de mostenit si condus.

Sofia T mi-am adus aminte cat de sociabili eram noi in comunism! Mi-am adus aminte de frica, de lipsa increderii in cel de langa tine, de dublul limbaj care ne urmareste si azi! Cred ca din contra, tinerii de azi sunt mult mai sociabili decat noi, dar in alt fel decat cel clasic. Niciodată, în 28 de ani, nicio asociație de părinți nu a ieșit în stradă ca să protesteze față de guvernanți pentru că experimenteză pe copiii lor metode de învățământ puerile și interesate pecuniar. Părinții nu s-au revoltat vizibil atunci când au constatat că fiii și fiicele lor vin acasă cu manuale ce conțin aiureli, ci au asistat aproape impasibili la drumul lor prin școală până la dușul de la BAC. 

Eram niște elevi obișnuiți de liceu – ne trezeam cu noaptea-n cap, ne îngrămădeam în autobuze, ne încolonam în bănci, scriam după dictare șiruri de caractere fără noimă, apoi eram vânați, scoși la tablă și executați. Școala ne învață în primul rând să fim ascultători.Cred că școala trebuie să te învețe gândirea critică. Să te întrebi tot timpul de ce?. Asta are și implicații sociale. Al doilea lucru e bunul simț. Degeaba faci integrale, dacă nu-i spui sărumâna femeii de serviciu.

Sorina G, mama a unui elev multiplu medaliat cu aur la olimpiade internationale: „Li s-a cerut sa compuna un text de exact 6 pagini despre Luceafarul eminescian. Li s-a indicat ca bibliografie o lucrare cu pretentii de filosofie germana, cu termeni ca ataraxie stoica, naratiune heterodiegetica, daimon, o adevarata schizofrenie. Nu va mai spun de matematica.” Baiatului nu-i prea mai arde sa se duca la scoala. A constatat ca la Literatura Romana obtii note mari nu daca scrii ceva personal, ci daca reproduci comentatori acreditati. Acesta este diagnosticul formulat de un elev exceptional, care a reprezentat cu cinste Romania in diverse intreceri internationale.

Sofia T Scoala este conceputa ca o federatie de discipline, fiecare mai degraba o intreprindere pe cont propriu decat una in interactiune cu celelalte discipline. Fiecare dintre aceste discipline livreaza un bagaj de cunostinte concretizat in programe, manuale si alte instrumente, cautand sa amplifice mereu si mereu prestatia elevilor. Scoala este in primul rand a profesorilor, a inspectorilor, a directorilor, a sindicalistilor si prea putin a elevilor. E cineva printre cei care raspund de scoala in Romania care sa totalizeze pretentiile diverselor discipline si sa constate discrepanta imensa dintre ceea li se cere elevilor sa faca si mult mai putinul ce ar permite mentinerea sanatatii psiho-somatice a elevilor? Raspunsul este evident negativ. Nevoia protejarii sanatatii psiho-somatice a copiilor nu e treaba nimanui.

MG Conform evaluării PISA 2012, elevii români sunt cel mai puțin motivați dintre toți cei care provin din cele 65 de țări analizate în studiu. Conform rezultatelor ultimilor ani din studiile internaționale realizate în domeniul educației, România se poziționează pe ultimele locuri, atât în Europa cât și la nivel internațional.

Sa ne miram ca in aceste conditii starile de depresie si stres sunt tot mai frecvente printre elevi? Cum prind un elev mai bun, „de nota zece”, profesorii il atrag in competitii cat mai ambitioase, cu buna intentie de a-l stimula sa-si mareasca randamentul si sa se mentina la notele mari anterioare. Fiecare profesor trage de el, fara a se gandi ca si ceilalti trag de el. Si, in plus, de prea multe ori acest efort este investit in alte directii decat acelea care pot da copiilor satisfactia implinirii nevoilor lor autentice de invatare. De aici pana la schizofrenie nu-i decat un pas.