Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei
Musafir |
/ #4092017-11-17 12:58PROFESIA DE PSIHOLOG SE PRACTICĂ, CU DECENȚĂ, RESPONSABILITATE ȘI PASIUNE, NU SE PLĂTEȘTE LA INFINIT Expansiunea învăţământului superior în domeniul psihologiei după 1989 a condus la creșterea numărului de studenți și de absolvenți de psihologie, concomitent cu scăderea calităţii actului educaţional, determinând în final o saturare a pieţei serviciilor psihologice. Reglementarea profesiei de psiholog a creat șansa dezvoltării pieței serviciilor psihologice, însă lipsa calității programelor universitare și monopolul ofertei educaționale în psihologie a redus în mod semnificativ posibilitatea profesionalizării reale a psihologiei, cu mici excepții. Absența background-ului profesional al multor cadre universitare a teoretizat în mod excesiv profesia de psiholog, eliminându-i valorile profesionale și menținând-o într-o stare de permanentă dependență față de un sistem universitar clientelar, precum și în opoziție permanentă cu Colegiul Psihologilor din România. În ultimii ani se observă o creştere a şomajului şi a inactivităţii psihologilor, îndeosebi a celor care au amânat intrarea în profesie, preferând să urmeze mai întâi programe de master sau doctorat. Președintele Colegiului Psihologilor din România a încercat să reducă în ultimii ani dependența psihologilor de sistemul universitar, însă a întâmpinat o reacție violentă din partea celor care se erijează în reprezentanți ai Consorțiului “Universitaria”. De asemenea, se evidenţiază fenomenul de încadrare în muncă a absolvenţilor de psihologie în domenii conexe sau diferite faţă de specializările dobândite în formarea universitară, pe fondul creșterii cheltuielilor pentru exercitarea profesiei (prețuri mari la achiziția testelor, taxe mari pentru cursuri, conferințe, etc). Studenţii nu sunt priviţi de sistemul universitar ca beneficiari ai unei educaţii de calitate, practice, utile în perspectivă profesională, cu riscuri reduse de neinserţie pe piaţa serviciilor psihologice, corespunzător calificărilor şi competenţelor pe care trebuiau să le obţină, ci mai degrabă ca un grup ce trebuie păstrat pentru asigurarea normelor didactice, potrivit conceptului “lifelong learning”. Crearea de numeroase programe de studii şi de specializări în psihologie, nevalidate prin prisma calificărilor profesionale şi a standardelor de calitate, au constituit suportul unei expansiuni numerice importante, dar extrem de îndoielnice din punct de vedere al calităţii educaţiei profesionale a absolvenților. Această stare de dependență a determinat imposibilitatea selecției unor reprezentanți ai profesiei din rândul practicienilor, iar nestructurarea unei elite profesionale consistente afectează și astăzi independența profesiei de psiholog în raport cu sistemul universitar și comercianții de teste. Dezvoltarea malformată a învățământului superior a avut o dinamica proprie, bazată pe câștigul unor cadre didactice din sistemul universitar, ignorând realitățile pieței serviciilor psihologice, neputându-și corela “exigențele”. Sistemul universitar a generat prin ignoranță o categorie de cadre didactice cu viziuni anacronice, însă indecentă, iresponsabilă, agresivă și revendicativă în raport cu cei care le impun condiții de calitate. Nimeni din sistemul universitar nu dorește să răspundă pentru lipsa de calitate a formării universitare și vânzarea scumpă a unor diplome, deoarece reprezentanții sistemului nu acceptă evaluarea rezultatelor “performanței” lor în termenii indicatorilor de output și nimeni nu este tras la răspundere pentru dezastrul creat. Cu toate acestea, cadrele didactice care conduc sistemul universitar din psihologie forțează preluarea conducerii Colegiului Psihologilor din România, perceput ca forul care le-ar putea garanta obținerea unor profituri enorme din practicarea psihologiei. Astfel, păstrarea normelor didactice (obligarea psihologilor la absolvirea unor programe universitare de master) și menținerea monopolului afacerilor personale dezvoltate din practicarea psihologiei (obligarea psihologilor la achiziția testelor, manualelor și a altor produse profesionale) sunt obiectivele reale ale sistemului universitar din psihologie. DESCHIDE-ȚI MINTEA! |
|
Eliminarea subvenției de stat pentru partide!
Petitie impotriva UNTOLD - ofensa adusa identitatii crestine!
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
Salvăm Casa Dinu Lipatti
CCR TREBUIE SĂ PLĂTEASCĂ!
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
Solicităm prelungirea termenului de încheiere a contractelor de vânzare-cumpărare cu TVA 9% până la 30 decembrie 2026
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Salvați cei trei pui de urs orfani de pe Transfăgărășan!
Mariti amenda pentru taierea copacilor din Bucuresti
PETIȚIE pentru debirocratizare, simplificare și corectare a procedurilor și deciziilor privind implementarea proiectelor din apelurile de Digitalizare IMM și ONG din cadrul PNRR
Integrarea medicinilor traditionale si de stil de viata, in ingrijirile medicale
Spune STOP eutanasierii câinilor sănătoși din adăposturile publice din Timiș!
Cerem sancționarea influenceriței Marilu care a lovit o pisică – STOP cruzimii față de animale!
Salvati Dealul Lempes si comunitatile din jur de impactul Autostrazii A13
Petiție ÎMPOTRIVA DISCRIMINĂRII COMUNITĂȚII ETNICILOR ITALIENI DIN ROMÂNIA. APPELLO Contro la Discriminazione della COMUNITÀ ETNICA ITALIANA IN ROMANIA
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
‼️‼️ Vrem redeschiderea stației de autobus pentru elevi, lângă Media Galaxy pe Corvinilor, sau in apropierea școlilor!
1867 Creat: 2025-09-11
Rapid cere respect!
1298 Creat: 2025-09-14
Domnule deputat, vă cerem să demisionați!
1243 Creat: 2025-09-11
Diabetul nu are vârstă
777 Creat: 2025-09-05
PETIȚIE ÎMPOTRIVA CONSTRUCȚIEI UNUI BLOC CU ȘASE NIVELURI (S+P+3+R) PE STRADA ȘTEFAN CEL MARE, NR. 67, DIN SIBIU
633 Creat: 2025-09-09
Nu discriminați elevii! Reintroduceți transportul școlar complet în Florești și Tăuți
267 Creat: 2025-09-15
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
5686 Creat: 2025-06-14
Trecerea de pietoni de pe adresa str. Ion Creanga 45/1 mun. Chisinau
141 Creat: 2025-09-13
Păstrăm Trenulețul FloreFun la Vivo! Cluj-Napoca 🚂💛
196 Creat: 2025-09-07
Reintroducerea liniei de autobuz nr. 9 – „Sfântu Ilie Nou–Matei Vișniec”
126 Creat: 2025-09-14
Cerem modificarea graficului rutei de autobuz nr. 2 – „str. V. Alecsandri – or. Cricova”
169 Creat: 2025-09-09
Petiție pentru corecta identificare a raselor canine în cazul incidentelor de atac
98 Creat: 2025-09-12
GRATIERE 2025
100607 Creat: 2025-02-03
Susțin menținerea personalității juridice a unicului liceu agricol din Sălaj!
86 Creat: 2025-09-12
MISCAREA "DESTUL"
84 Creat: 2025-09-11
Stop PUZ Sânzienelor! Vrem soare și spații verzi, NU vrem blocuri cu 10 etaje lângă Școala 19!
775 Creat: 2025-08-17
Acces direct din Popesti Leordeni la noua statie de metrou de pe Sos Berceni
358 Creat: 2021-01-31
Eliminarea reținerii de 10% din indemnizație creștere copil pentru CASS
1254 Creat: 2025-07-07
Cristian Spune NU Drogurilor
61 Creat: 2025-09-13
Vrem APĂ nu NĂMOL la Adjud
181 Creat: 2025-09-06