Sustin Platforma Romania100
Radupress |
/ #23752016-11-05 06:46Este un om echilibrat DOVADA raspunsul pe care l-a dat: Adevărul: Ieri seară, comisiile de muncă şi buget ale Parlamentului au votat nişte măriri. E vorba de creşteri salariale pentru personalul tehnic-sanitar, creşteri salariale la Casa Naţională de Asigurări, cu 25%, creşteri salariale în educaţie cu 15%, creşteri în asistenţa socială cu 15%? ce impact au aceste creşteri şi dacă se pot face ele? Dacian Cioloş: O să iau lucrurile din două perspective. Pe de o parte, din perspectivă bugetară. Din ce îmi spunea doamna ministru de Finanţe cu tot ce s-a votat în aceste ultime luni, în pregătirea campaniei, aşa cum, din păcate, ne-a obişnuit Parlamentul când votează în toate direcţiile măriri de salarii, fără calcule bugetare consistente, s-au cam adunat peste 9 miliarde de lei, deci peste 1% din PIB. Aşadar, pe de o parte avem un impact bugetar care înseamnă ori creşterea deficitului, ceea ce ar fi catastrofal pentru România sau, dacă vrem să ţinem limitele deficitului, să reducem investiţiile. Noi avem alocate 40 de miliarde pentru investiţii, care ar trebui să se ducă la locuri de muncă. Or, asta ar însemna reducerea fondului de investiţii. Măririle procentuale nu fac decât să crească şi mai mult dezechilibrele între modul cum sunt trataţi salariaţii. Or, noi asta am încercat să corectăm anul acesta. Doar cu măriri salariale nu rezolvăm problema salarizării. Avem în continuare oameni care au aceeaşi formare profesională, aceeaşi vechime, lucrează în aceleaşi instituţii sau în instituţii paralele dar cu aceleaşi responsabilităţi, dar care au salarii diferite. Măririle salariale nu rezolvă aceste disfuncţionalităţi pe care noi vrem să le corectăm printr-o lege a salarizării coerente. Cu aceste decizii, o lege a salarizării unitare nu va mai avea finanţare. Îşi poate permite bugetul României să suporte măririle? Aceste măriri vor avea un impact asupra investiţiilor în sănătate, în educaţie, investiţii în infrastructură şi în alte domenii unde avem nevoie de investiţii. Avem nevoie de investii pentru a crea locuri de muncă durabile. Nu e suficient să mărim salariile în administraţia publică, şi e nevoie de asta, la fel ca în educaţie şi sănătate. Şi am făcut şi noi acest lucru anul acesta, dar am vrut să facem măriri de salarii cu cap, gândite, care să rezolve probleme de disfuncţionalităţi de tratament din acelaşi sector şi să ducă la o creştere durabilă a veniturilor. Amintiţi-vă de 2010, Legea 284 a salarizării. A fost votată o mărire foarte consistentă de salarii care nu s-a putut aplica apoi. Riscăm să ajungem în aceeaşi situaţie cu legea salarizării unitare, dacă ea va fi vreodată votată. În afară de aceste măriri, Parlamentul a aprobat legea PSD de reducere a celor 102 taxe. Ce impact are legea? Se poate renunţa la acele taxe? Nici noi, nu numai că nu suntem împotriva unor reduceri de taxe, dar în contextul debirocratizării, a simplificării administrative, şi noi am venit cu eliminarea unor taxe care nu-şi mai aveau rostul. Dintre cele 100 şi ceva de taxe sunt câteva care aveau sens să fie eliminate, dar, la grămadă, s-au pus şi taxe care au fost eliminate şi care riscă să aibă impact asupra unor politici publice. Mai mult decât atât, se merge împotriva unor legi în baza cărora funcţionează anumite instituţii. Spre exemplu,legea de funcţionare a TVR şi a Radioului prevede că anumite cheltuieli, cum ar fi salariile, nu pot fi finanţate prin bugetul de stat. Dacă cineva, politic, ar fi vrut să decidă o schimbare a modului de finanţare a televiziunii, ar fi trebuit ca în paralel cu aceste eliminări de taxe să schimbe legea de funcţionare a TVR şi a Radioului public. La fel, taxa pentru timbrul de mediu. Ea, într-adevăr, trebuia schimbată, pentru că e şi o decizie a Curţii Europene de Justiţie, ea era inechitabilă aşa cum funcţionează în momentul de faţă, dar ar fi trebuit schimbată modalitatea de aplicare a acestei taxe, nu eliminată complet, pentru că din banii respectivi se finanţează prin fondul de mediu anumite programe, care duc la reînnoirea parcului auto, care duc la finanţarea unor programe de reducerea a poluării sau de reducere a impactului negativ asupra mediului. Mai e Monitorul Oficial, care, la fel, e o regie autonomă şi care fără aceste taxe rămâne fără finanţare. Deci şi aici, ori trebuie schimbată legea de funcţionare a Monitorului Oficial, ori avem o problemă de finanţare de la 1 ianuarie. Impactul bugetar, din calculele noastre, este de 1 miliard de lei. Adevărul: Ieri seară, comisiile de muncă şi buget ale Parlamentului au votat nişte măriri. E vorba de creşteri salariale pentru personalul tehnic-sanitar, creşteri salariale la Casa Naţională de Asigurări, cu 25%, creşteri salariale în educaţie cu 15%, creşteri în asistenţa socială cu 15%? ce impact au aceste creşteri şi dacă se pot face ele? Dacian Cioloş: O să iau lucrurile din două perspective. Pe de o parte, din perspectivă bugetară. Din ce îmi spunea doamna ministru de Finanţe cu tot ce s-a votat în aceste ultime luni, în pregătirea campaniei, aşa cum, din păcate, ne-a obişnuit Parlamentul când votează în toate direcţiile măriri de salarii, fără calcule bugetare consistente, s-au cam adunat peste 9 miliarde de lei, deci peste 1% din PIB. Aşadar, pe de o parte avem un impact bugetar care înseamnă ori creşterea deficitului, ceea ce ar fi catastrofal pentru România sau, dacă vrem să ţinem limitele deficitului, să reducem investiţiile. Noi avem alocate 40 de miliarde pentru investiţii, care ar trebui să se ducă la locuri de muncă. Or, asta ar însemna reducerea fondului de investiţii. Măririle procentuale nu fac decât să crească şi mai mult dezechilibrele între modul cum sunt trataţi salariaţii. Or, noi asta am încercat să corectăm anul acesta. Doar cu măriri salariale nu rezolvăm problema salarizării. Avem în continuare oameni care au aceeaşi formare profesională, aceeaşi vechime, lucrează în aceleaşi instituţii sau în instituţii paralele dar cu aceleaşi responsabilităţi, dar care au salarii diferite. Măririle salariale nu rezolvă aceste disfuncţionalităţi pe care noi vrem să le corectăm printr-o lege a salarizării coerente. Cu aceste decizii, o lege a salarizării unitare nu va mai avea finanţare. Îşi poate permite bugetul României să suporte măririle? Aceste măriri vor avea un impact asupra investiţiilor în sănătate, în educaţie, investiţii în infrastructură şi în alte domenii unde avem nevoie de investiţii. Avem nevoie de investii pentru a crea locuri de muncă durabile. Nu e suficient să mărim salariile în administraţia publică, şi e nevoie de asta, la fel ca în educaţie şi sănătate. Şi am făcut şi noi acest lucru anul acesta, dar am vrut să facem măriri de salarii cu cap, gândite, care să rezolve probleme de disfuncţionalităţi de tratament din acelaşi sector şi să ducă la o creştere durabilă a veniturilor. Amintiţi-vă de 2010, Legea 284 a salarizării. A fost votată o mărire foarte consistentă de salarii care nu s-a putut aplica apoi. Riscăm să ajungem în aceeaşi situaţie cu legea salarizării unitare, dacă ea va fi vreodată votată. În afară de aceste măriri, Parlamentul a aprobat legea PSD de reducere a celor 102 taxe. Ce impact are legea? Se poate renunţa la acele taxe? Nici noi, nu numai că nu suntem împotriva unor reduceri de taxe, dar în contextul debirocratizării, a simplificării administrative, şi noi am venit cu eliminarea unor taxe care nu-şi mai aveau rostul. Dintre cele 100 şi ceva de taxe sunt câteva care aveau sens să fie eliminate, dar, la grămadă, s-au pus şi taxe care au fost eliminate şi care riscă să aibă impact asupra unor politici publice. Mai mult decât atât, se merge împotriva unor legi în baza cărora funcţionează anumite instituţii. Spre exemplu,legea de funcţionare a TVR şi a Radioului prevede că anumite cheltuieli, cum ar fi salariile, nu pot fi finanţate prin bugetul de stat. Dacă cineva, politic, ar fi vrut să decidă o schimbare a modului de finanţare a televiziunii, ar fi trebuit ca în paralel cu aceste eliminări de taxe să schimbe legea de funcţionare a TVR şi a Radioului public. La fel, taxa pentru timbrul de mediu. Ea, într-adevăr, trebuia schimbată, pentru că e şi o decizie a Curţii Europene de Justiţie, ea era inechitabilă aşa cum funcţionează în momentul de faţă, dar ar fi trebuit schimbată modalitatea de aplicare a acestei taxe, nu eliminată complet, pentru că din banii respectivi se finanţează prin fondul de mediu anumite programe, care duc la reînnoirea parcului auto, care duc la finanţarea unor programe de reducerea a poluării sau de reducere a impactului negativ asupra mediului. Mai e Monitorul Oficial, care, la fel, e o regie autonomă şi care fără aceste taxe rămâne fără finanţare. Deci şi aici, ori trebuie schimbată legea de funcţionare a Monitorului Oficial, ori avem o problemă de finanţare de la 1 ianuarie. Impactul bugetar, din calculele noastre, este de 1 miliard de lei.
Citeste mai mult: adev.ro/ofxmtg Adevărul: Ieri seară, comisiile de muncă şi buget ale Parlamentului au votat nişte măriri. E vorba de creşteri salariale pentru personalul tehnic-sanitar, creşteri salariale la Casa Naţională de Asigurări, cu 25%, creşteri salariale în educaţie cu 15%, creşteri în asistenţa socială cu 15%? ce impact au aceste creşteri şi dacă se pot face ele? Dacian Cioloş: O să iau lucrurile din două perspective. Pe de o parte, din perspectivă bugetară. Din ce îmi spunea doamna ministru de Finanţe cu tot ce s-a votat în aceste ultime luni, în pregătirea campaniei, aşa cum, din păcate, ne-a obişnuit Parlamentul când votează în toate direcţiile măriri de salarii, fără calcule bugetare consistente, s-au cam adunat peste 9 miliarde de lei, deci peste 1% din PIB. Aşadar, pe de o parte avem un impact bugetar care înseamnă ori creşterea deficitului, ceea ce ar fi catastrofal pentru România sau, dacă vrem să ţinem limitele deficitului, să reducem investiţiile. Noi avem alocate 40 de miliarde pentru investiţii, care ar trebui să se ducă la locuri de muncă. Or, asta ar însemna reducerea fondului de investiţii. Măririle procentuale nu fac decât să crească şi mai mult dezechilibrele între modul cum sunt trataţi salariaţii. Or, noi asta am încercat să corectăm anul acesta. Doar cu măriri salariale nu rezolvăm problema salarizării. Avem în continuare oameni care au aceeaşi formare profesională, aceeaşi vechime, lucrează în aceleaşi instituţii sau în instituţii paralele dar cu aceleaşi responsabilităţi, dar care au salarii diferite. Măririle salariale nu rezolvă aceste disfuncţionalităţi pe care noi vrem să le corectăm printr-o lege a salarizării coerente. Cu aceste decizii, o lege a salarizării unitare nu va mai avea finanţare. Îşi poate permite bugetul României să suporte măririle? Aceste măriri vor avea un impact asupra investiţiilor în sănătate, în educaţie, investiţii în infrastructură şi în alte domenii unde avem nevoie de investiţii. Avem nevoie de investii pentru a crea locuri de muncă durabile. Nu e suficient să mărim salariile în administraţia publică, şi e nevoie de asta, la fel ca în educaţie şi sănătate. Şi am făcut şi noi acest lucru anul acesta, dar am vrut să facem măriri de salarii cu cap, gândite, care să rezolve probleme de disfuncţionalităţi de tratament din acelaşi sector şi să ducă la o creştere durabilă a veniturilor. Amintiţi-vă de 2010, Legea 284 a salarizării. A fost votată o mărire foarte consistentă de salarii care nu s-a putut aplica apoi. Riscăm să ajungem în aceeaşi situaţie cu legea salarizării unitare, dacă ea va fi vreodată votată. În afară de aceste măriri, Parlamentul a aprobat legea PSD de reducere a celor 102 taxe. Ce impact are legea? Se poate renunţa la acele taxe? Nici noi, nu numai că nu suntem împotriva unor reduceri de taxe, dar în contextul debirocratizării, a simplificării administrative, şi noi am venit cu eliminarea unor taxe care nu-şi mai aveau rostul. Dintre cele 100 şi ceva de taxe sunt câteva care aveau sens să fie eliminate, dar, la grămadă, s-au pus şi taxe care au fost eliminate şi care riscă să aibă impact asupra unor politici publice. Mai mult decât atât, se merge împotriva unor legi în baza cărora funcţionează anumite instituţii. Spre exemplu,legea de funcţionare a TVR şi a Radioului prevede că anumite cheltuieli, cum ar fi salariile, nu pot fi finanţate prin bugetul de stat. Dacă cineva, politic, ar fi vrut să decidă o schimbare a modului de finanţare a televiziunii, ar fi trebuit ca în paralel cu aceste eliminări de taxe să schimbe legea de funcţionare a TVR şi a Radioului public. La fel, taxa pentru timbrul de mediu. Ea, într-adevăr, trebuia schimbată, pentru că e şi o decizie a Curţii Europene de Justiţie, ea era inechitabilă aşa cum funcţionează în momentul de faţă, dar ar fi trebuit schimbată modalitatea de aplicare a acestei taxe, nu eliminată complet, pentru că din banii respectivi se finanţează prin fondul de mediu anumite programe, care duc la reînnoirea parcului auto, care duc la finanţarea unor programe de reducerea a poluării sau de reducere a impactului negativ asupra mediului. Mai e Monitorul Oficial, care, la fel, e o regie autonomă şi care fără aceste taxe rămâne fără finanţare. Deci şi aici, ori trebuie schimbată legea de funcţionare a Monitorului Oficial, ori avem o problemă de finanţare de la 1 ianuarie. Impactul bugetar, din calculele noastre, este de 1 miliard de lei. Citeste mai mult: adev.ro/ofxmtg |
|
Cerem ca Ambasada României din Israel să fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Susține ridicarea limitelor plăților în numerar! Cu o semnătură revenim la normalitate!
CEREM DEMITEREA LUI VASILE BANESCU
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Dreptate pentru Ioana Săndulescu
628 Creat: 2024-05-04
Dreptate pentru Miau-Miau
363 Creat: 2024-05-09
Etnicii români spun un NU hotărât modificărilor abuzive la Legea cetățeniei române nr.21/1991
5693 Creat: 2024-03-04
Recunoașterea noțiunii de ”femicid” în legislația Republicii Moldova
425 Creat: 2024-04-30
Salvarea bazei sportive NOUA Brasov
113 Creat: 2024-05-05
“ Legământ pentru Pământ”-Adoptarea Autobuzelor Electrice în orașul Copșa Mică
98 Creat: 2024-05-06
Acționez pentru viitor! - Creșterea vitezei autovehiculelor pentru traversarea orașului Copșa Mică în vederea reducerii poluării și a poluării fonice
83 Creat: 2024-05-07
Vrem demiterea judecătoarei din dosarul „2 Mai” și drepturi egale pentru cetățean și magistrat
79 Creat: 2024-05-09
SUSTIN TRECEREA OREI DE NASTERE PE CERTIFICATUL DE NASTERE
4415 Creat: 2023-12-09
Restricționarea traficului de mărfuri pe drumul național 42 între Berettyóújfalu și Ártánd
184 Creat: 2024-04-11
Respingem semnarea Tratatului Pandemic și solicităm ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății!
1676 Creat: 2024-03-03
Luati cu doua maini! Ce primim in schimbul taxelor noastre?
1018 Creat: 2024-04-23
S.O.S BACALAUREAT TEHNIC 2024
43 Creat: 2024-05-08
Diaspora leaga Suceava de marile orase europene
10612 Creat: 2023-10-05
STOP ABUZURILOR STATULUI ASUPRA CENTRELOR REZIDENȚIALE DE BĂTRÂNI!
33 Creat: 2024-05-11
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
1264 Creat: 2024-04-16
- RO: STOP construirii parcului fotovoltaic FLOTANT pe luciul apei lacului de acumulare Zetea. HU: STOP az úszó napelempark épitésére a zetelaki gát vízfelületére.
598 Creat: 2024-03-13
Lipsa medicamentelor esentiale din Romania
3031 Creat: 2022-12-06
Medicii Ginecologi doresc crearea unui Atestat de Ultrasonografie Mamară
25 Creat: 2024-04-26
Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști
342 Creat: 2024-04-14