Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

/ #36267 Oltchim Râmnicu Vâlcea nu este Dacia Piteşti! Nu are cum.

2015-04-17 10:49

Oltchim Râmnicu Vâlcea nu este Dacia Piteşti! Nu are cum.

Da, aşa e, cum spunea unul dintre liderii de sindicat de la Dacia Piteşti.
Oltchimul nu este Dacia şi nici nu avea cum să fie, între Oltchim şi Dacia sunt ani lumină de metalitate, de abordare, de la manageriat până la sindincat.

Dacia Piteşti este o companie privată care aparţine unuia dintre cei mai mari constructori de automobile din lume, Oltchim este o fabrică de stat care a fugit ca dracul de tămâie de privatizare şi nu mai există pe harta chimică. Ambele uzine arătau ca dracu, în urmă cu zece ani, fiind în portofoliul statului.

În schimb la Uzinele Dacia nimeni nu a făcut statuie unui manager şi nu a existat un cult al personalităţii  pentru vreun director de stat. Nici un director de la Uzinele Dacia nu a fost considerat un zeu sau împărat.

Privatizarea de la Dacia Piteşti a însemnat o amplă restructurare, toţi cei care nu ştiau meserie au fost trimişi acasă, la Oltchim au fost angajări pe bază de pile şi loialitate pe bandă rulantă chiar dacă nu existau performanţe.

Pe lângă fabrica de la Mioveni au înflorit zeci de întreprinderi care lucrează pentru Dacia, pe lângă Oltchim au apărut zeci de căpuşe care parazitau Oltchimul de stat.

La Dacia Piteşti, salariile sunt mulţumitoare dar funcţie de producţie, produsele fabricii piteştene sunt văzute peste tot în Europa Apuseană.
La Oltchim s-au mărit salariile prin mituirea salariaţilor, în timp ce combinatul mergea din ce în mai prost.
La Oltchim, politicenii vâlceni de la PDL, PSD şi PNL au supt cât au putut, francezii de la Ranault nu finanţează campanii electorale sau politicieni locali.

Un miting al Dacia Piteşti scoate în stradă 10.000 de salariaţi. Un miting de la Oltchim scoate în stradă 60 de oameni disponibilizaţi.
Din cei 2.300 de angajaţi cât mai are Oltchimuljumătate dintre ei se laudă că merg la serviciu ca să aibă de unde se întoarce.
La Mioveni nimeni nu freacă menta, joacă şeptic, şah sau alte treburi ca să treacă timpul.

Sindicaliştii de la Piteşti îşi permit să strige la miting şi Jos Ponta şi Jos Iohannis, cei de la Oltchim, când ies din fabrică nu-şi permit să strige nimic, ca nu cumva să fie daţi afară.

Sindicaliştii de la Dacia Piteşti au protestat pentru perspectivele anului 2020 şi pentru o autostradă vitală, sindicaliştii de la Oltchim habar nu au dacă mâine mai vin la lucru iar cât despre drumuri, strada uzinală care trece la pasarelă şi ajunge la Căzăneşti este praf de când o ştiu ş.i nimeni nu a protestat.

La Mioveni au ieşit în stradă 10.000 de salariaţi, nu ştiu dacă platforma de la Râureni mai are acest număr adunând toţi agenţii economici la un loc

La Piteşti, sindicatele se poartă ca adevărate sindicate dintr-un stat capitalist, la Oltchim, comunismul este încă viu şi se munceşte ca în socialism.

Cam astea sunt concluziile unei zile în care 10.000 de oameni au manifstat la Piteşti pentru ca Ponta şi Rus să înţeleagă importanţa unei autostrăzi şi nu interesele lor tursictico-imobiliare – financiare de pe Valea Prahovei.

Mitingul de la Mioveni a început cu Internaţionala, la Râmnicu Vâlcea şi Oltchim se cântă încă Tricolorul de până în 1989.

Vâlcea este o republică socialistă, Argeşul este un judeţ care contribuie la PIB-ul României, în timp ce vâlcenii doar în absorb.

În 2020, la Uzinele Dacia vom avea o companie puternică auto, dacă Ponta şi Iohannis vor înţelege importanţa autostrăzii Sibiu-Piteşi.
În 2020, la Oltchim nu va mai exista nimic sau poate, în cel mai fericit caz, o fabrică măruntă cu vreo 500 de salariaţi.

Mihai IONESCU