Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

/ #36204 SINDICATUL VICTORIA CONTRAATACA: CEI 220 DE ANGAJAŢI DE LA PITEŞTI NU MUNCESC NIMIC DE ŞASE ANI.

2015-04-15 12:34

#36158: - SINDICATUL VICTORIA CONTRAATACA: CEI 220 DE ANGAJAŢI DE LA PITEŞTI NU MUNCESC NIMIC DE ŞASE ANI.  

http://www.ziarulargesul.ro/reinviati-proiectele-judetului/

Reînviaţi proiectele judeţului!

Posted By: Claudiu Diţa

Posted date: aprilie 15, 2015

S-au dus şi sărbătorile pascale… E momentul ca lumea să se apuce de muncă. Atât guvernanţii de la centru, cât şi cei de pe plan judeţean (în frunte cu parlamentarii care până acum au cam… dormit pe ei) au datoria de a… resuscita proiectele importante ale judeţului şi de a se bate astfel încât acestea să fie realizate. Lansăm această provocare cu speranţa că factorii responsabili o vor lua foarte în serios.

Haideţi cu autostrada!

De departe, cel mai important proiect ni se pare cel al autostrăzii Piteşti-Sibiu. Muncitorii de la Dacia au anunţat că ies în stradă pentru a milita în favoarea acestuia, iar conducerea uzinei din Colibaşi a lăsat să se înţeleagă că, dacă nu se face autostrada, atunci pot fi probleme în Mioveni. Acest proiect seamănă mult cu un altul în cazul căruia guvernanţii s-au codit mult să îl facă. Este vorba de reabilitarea DN73 Piteşti – Câmpulung Muscel (drumul ruşinii, aşa cum l-am denumit pe bună dreptate pentru „craterele” de pe el). Şi pentru acest drum au militat angajaţii şi directorii de la Dacia, şi abia acum se lucrează la el. A fost însă nevoie să treacă vreo câteva guvernări pentru ca porţiunea vitală pentru Dacia, de la Mioveni la autostrada Piteşti-Bucureşti, să fie reabilitată. În scriptele guvernanţilor DN73 figurează la capitolul „de realizat” un drum expres. Până atunci, dorim să se urgenteze însă lucrările pentru Piteşti-Sibiu. Ministrul de resort, Ioan Rus, ne-a spus că autostrada va începe în 2017, şi asta deoarece pârdalnicul de studiu de fezabilitate trebuie refăcut, căci alţi guvernanţi l-au lăsat să expire. Şi cum treburile se fac… româneşte, licitaţia pentru studiul respectiv a fost contestată. Spre deosebire de drumul Piteşti-Câmpulung Muscel, oamenii de la Dacia par să nu mai aibă răbdare. Pierd 30 euro la fiecare maşină transportată pe Dealul Negru, în condiţii dificile. Nu e puţin, în condiţiile în care 2.000 de tiruri aleargă zilnic cu maşini de la Dacia spre diverse destinaţii! 

Nevoia de cale ferată

Poate că încă nu au înţeles guvernanţii locali şi naţionali: Dacia este cel mai mare exportator al ţării. Este unul dintre cei mai importanţi furnizori de locuri de muncă la nivel judeţean şi naţional (pe orizontală şi verticală fiind generate peste 200.000 slujbe). Iată de ce trebuie militat pentru un alt proiect important, cel al unei căi ferate directe spre Râmnicu-Vâlcea şi Sibiu. Astfel, maşinile şi alte mărfuri ar putea fi transportate cu costuri mai mici spre vestul ţării. În ce stadiu ne aflăm? Păi, în Master-Planul de Transport al României avem prinsă calea ferată Vâlcelele-Râmnicu Vâlcea; cică se va face cu bani europeni. Până una-alta, însă, obiectivele realizate sunt în paragină, căci nimeni nu s-a mai îngrijit de şantier. Pare mai fezabil, în condiţiile în care şi terenul este alunecos pe traseul Vâlcelele-Râmnicu Vâlcea, proiectul unei autostrăzi pe ruta Curtea de Argeş-Câineni (în paralel cu autostrada Piteşti-Sibiu). Consilierul judeţean Narcis Sofianu a lansat această idee, mai rămâne ca guvernanţii să studieze posibilitatea realizării acestei linii de cale ferată.