Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30 ianuarie 2013: DNA S.O.S OLTCHIM |
/ #35992 Sindicatul Liber Oltchim cer ajutorul autorităţilor pentru salvarea Oltchim-ului de la faliment2015-04-06 09:26Sindicatul Liber Oltchim (SLO), in calitate de sindicat reprezentativ, în conformitate cu Legea nr. 62/2011, a fost şi este preocupat de salvarea SC OLTCHIM de la faliment. Din 12.11.2008 - data închiderii Petrochimiei Piteşti – situaţia economică şi socială s-a înrăutăţit an de an (excepţie fiind 2010 când s-a preluat Petrochimia şi s-au făcut reparaţii la aceasta). Nici avizul Comisiei Europene din 2012 care legifera conversia în acţiuni a creanţelor AVAS (AAAS) nu s-a pus în practică si, astfel, în 2012, prin oprirea definitiveă a producţiei între 22.08 - 24.10.2012, s-au creat condiţiile Declanşării insolvenţei SC OLTCHIM. În 30.01.2013, SC OLTCHIM intră în procedura de insolvenţă (perioada de observaţie) prin acea dezinformare a Consiliului de Administraţie a SC OLTCHIM că există un Memorandum al Guvernului României în baza căruia insolvenţa Oltchim este sprijinită financiar cu suma de 45 milioane euro. În cei peste doi ani de insolvenţă, situaţia economică şi socială a SC OLTCHIM a devenit extrem de critică: - în 14.06.2013, se disponibilizează 969 salariati, care până astăzi nu au primit plăţile compensatorii, conform contractului colectiv de muncă, în suma totală de de 8,6 milioane de euro; - instalaţiile tehnologice functionează la o capacitate de maxim 20% din cauză că actuala conducere nu poate vinde produsele finite (instalaţia OXO a pornit în octombrie 2014 şi a fost oprita în 15 decembrie 2014) şi din lipsă fonduri financiare; - instalaţii tehnologice aflate în funcţiune nu au mai fost în revizie din lipsa fondurilor financiare; - în 2013 şi 2014 SC OLTCHIM realizează pierderi; - nu a fost propus un plan de reorganizare şi din partea debitorului SC Oltchim, conform art. 94, a1.1, lit. a din Legea nr. 85/2006, respectiv creditorului AVAS (AAAS) conform art .94, al. 1, lit. c, din Legea nr. 8512006, care deţine 20% din totalul creanţelor; - se propune şi se aprobă în Adunarea Creditorilor singurul Plan de Reorganizare elaborat de administratorii judiciari care I. Încalcă Legea nr. 85/2006 în sensul că - nu conţine un program obligatoriu de plăţi a creanţelor (art. 95, al. 2, din Legea nr. 8512006 ); - nu conţine un prograrn concret de punere în funcţiune a instalaţiilor tehnologice; - nu există acordul creditorilor pentru conversia în acţiuni a creanţelor garantate şi bugetare, conform art. 95, al. 6, lit. j, din Legea nr.85./2006; II. Se menţionează că singura soluţie financiară pentru achitarea creanţelor este vânzarea OLTCHIM SPV (care nu este încă înfiinţat ), în condiţiile în care, în 2014, la cele 5 licitaţii nu s-a prezentat nici un ofertant. III. Se propun două scenarii (A şi B) de funcţionare fără a avea asigurată desfacerea produsului finit din instalaţia OXO (scenariul A) şi fără a avea sursă de fianţare de 7 milioane Euro pentru funcţionarea AF-D0F (scenariul B). IV. Include noi disponibilizări prin majorarea plăţilor compensatorii de la suma de 8,6 milioane Euro (aferentă personalului deja disponibilizat) la 17,8 milioane euro (deci, se vor mai disponibiliza între 1.200 – 1.300 de salariaţi). V. În fiecare an din cei 3 de reorganizare, OLTCHIM realizează pierderi în medie de 20 milioane euro şi soldul datoriilor înregistrate pe perioada insolvenţei se menţine la 50 milioane euro (inclusiv salariile de la masa creedală, drepturile salariale restante pe 3 luni şi sumele aferente plăţilor compensatorii). După această analiză, resultă că Planul de Reorganizare a SC OLTCHIM, aprobat de Adunarea Creditorilor în 09.03.2015, nu salvează SC OLTCHIM de la faliment. Pentru a salva OLTCHIM de la faliment este nevoie de intervenţia urgentă a Ministerului Economiei, Guvernului României, personal a d-lui Prim Ministru Victor Ponta, în aplicarea următoarele măsuri: 1. Modificarea actualului Plan de Reorganizare conform art. 101, al. 5, din Legea nr. 85/2006 ţinând cont de infuzia de capital de la investitori şi realizarea conversiei creanţelor Electrica şi AVAS în acţiuni, conform OUG nr. 25/2014 şi a art. 95, al. 6. din Legea nr. 85/2006. Menţionăm că în Planul de Reorganizare a SC OLTCHIM este prevăzut: Electrica, din cele 150 milioane de Euro creaţe, pierde 100 milioane de euro şi în condiţii de vânzare mai poate primi 35 milioane euro din celelalte 50 milioane euro; AAAS, din cele 250 milioane de euro, nu mai primeşte nimic. 2. Punerea în funcţiune a SC OLTCHIM în sistem integrat cu Rafinăria Arpechim Piteşti şi renunţarea la noi concedieri. 3. Achitarea creanţelor salariale: drepturile salariale existente la masa credală, salariile compensatorii aferente personalului deja disponibilizat, drepturile salariale aferente celor 3 luni restanţă. 4. Desemnarea unui Administrator Special şi a unei conduceri competente la nivelul SC OLTCHIM, capabile să pună în funcţiune toate capacităţile de producţie, şi care să fie platită în funcţie de criteriile de performanţă stabilite şi nu după nonperformanţă (ex: directorul comercial nu vinde octanol, directorul de la Resurse Umane se ocupă exclusiv de spaţiile verzi, directorul de producţie nu asigură funcţionarea fiabilă şi efficientă a instalaţiilor, directorul economic nu accordă salariile şi plăţile compensatorii). Cerem sprijin la autorităţile locale, partidele politice şi parlamentarii din judeţele Vâlcea şi Argeş pentru salvarea SC Oltchim SA de la faliment. Preşedinte, ing. Mihai Diculoiu; Vicepreşedinte, Mircea Prisăcaru |
|
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Susține ridicarea limitelor plăților în numerar! Cu o semnătură revenim la normalitate!
Cerem ca Ambasada României din Israel să fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim
CEREM DEMITEREA LUI VASILE BANESCU
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Etnicii români spun un NU hotărât modificărilor abuzive la Legea cetățeniei române nr.21/1991
3077 Creat: 2024-03-04
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
746 Creat: 2024-04-16
Montarea de panouri fonoabsorbante in dreptul Cartierelor Good Afternoon si Luna din Balotesti
165 Creat: 2024-04-18
Respingem semnarea Tratatului Pandemic și solicităm ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății!
1118 Creat: 2024-03-03
Solicitare către Comisia pentru cercetarea abuzurilor,coruptiei si petițiilor ,catre Comisia de Munca si Protecție Socială Camera Deputatilor
1117 Creat: 2024-04-12
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
4402 Creat: 2023-03-14
Petiție online privind declararea lui Herman von Hebel, Victoria HENLEY și Nona TSOTORIA ca persoane indezirabile
33 Creat: 2024-04-18
Restricționarea traficului de mărfuri pe drumul național 42 între Berettyóújfalu și Ártánd
46 Creat: 2024-04-11
Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști
222 Creat: 2024-04-14
Reducerea nivelului de dificultate al Examenului de Bacalaureat la disciplina matematică profilul real.
1441 Creat: 2024-04-04
VREM UN PARC INDUSTRIAL ÎN COMUNA CĂLINEŞTI JUDEŢUL ARGEŞ
17 Creat: 2024-04-17
Majorarea indemnizațiilor de handicap – o necesitate imediată!
2110 Creat: 2024-01-29
VREM PARC INDUSTRIAL IN COMUNA BRADU, ARGEŞ
89 Creat: 2024-04-17
Istoria Românilor în locul Istoriei evreilor în liceu
3656 Creat: 2023-11-03
VREM UN PARC INDUSTRIAL ÎN ORAŞUL ŞTEFĂNEŞTI JUDEŢUL ARGEŞ
12 Creat: 2024-04-17
PENSIONARI SI VIITORI PENSIONARI CU ANI MUNCIȚI ÎN GRUPELE DE MUNCA FURAȚI DE PSD-PNL PRIN NOUA LEGE A PENSIILOR 360 DIN 2023 !
183 Creat: 2024-04-12
Solicităm Amazon să modifice categoria unor cărți de la gastronomie la fantasy.
82 Creat: 2024-04-09
SUSTIN TRECEREA OREI DE NASTERE PE CERTIFICATUL DE NASTERE
4219 Creat: 2023-12-09
Ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății
2816 Creat: 2020-04-25
VREM UN PARC INDUSTRIAL ÎN COMUNA BASCOV JUDEŢUL ARGEŞ
9 Creat: 2024-04-17