Demiterea directorului juridic CPR pt. deservicii aduse profesiei

un cetatean

/ #72 Stop abuzurilor realizate de asa-zisele organizatii profesionale!

2014-06-29 16:31

Problema organizatiilor profesionale care incalca dreptul constitutional la munca este veche si este intalnita in cazul mai multor profesii liberale, este vremea sa actionam concret fiecare pentru a opri aceste abuzuri! Fiecare poate trimite o petitie catre parlamentarii din zona in care locuieste!

Propuneri pentru mai buna şi corecta reglementare a profesiilor reglementate, aşa-numitele profesii liberale

Starea de fapt din România constă în confiscarea funcţiilor statului de către grupări private constituite neconstituţional. S-ar putea ca aceste cuvinte să vă surprindă prin gravitatea lor.


În textul integral al declaraţiei politice am descris pe larg fenomenul, am prezentat mecanismul diabolic al acestui fenomen şi paşii procedurali prin care se derulează, am prezentat efectele lanţurilor de ilegalităţi şi aceste trei capitole vi le prezint pe scurt, în câteva cuvinte.


În final, vă voi citi doar propuneri pentru soluţii, pentru îmbunătăţirea stării de fapt şi respectiv avantajele şi beneficiile acestor soluţii pe care eu le propun.


Începând din 1994, prin Ordonanţa nr.65 privind Corpul experţilor contabili şi contabililor autorizaţi, în România s-a instituit următoarea regulă: în timpul vacanţelor parlamentare, guvernele - oricare ar fi ele - solicită în prealabil abilitare pentru a emite ordonanţe pe domenii care nu sunt prevăzute în Constituţie.


În graba sfârşitului de sesiune, Parlamentul aprobă în mod superficial astfel de abilitări şi aşa se permite guvernelor să organizeze activităţi profesionale prin înfiinţarea, prin lege, a unor structuri asociative private unice pe domeniul profesiilor respective, iar profesioniştii domeniului, dacă nu devin automat membri ai acestor structuri asociative, declarate prin ordonanţă persoane juridice fără scop lucrativ şi de utilitate publică, atunci profesioniştii domeniului nu pot să practice profesia respectivă.


Acest fenomen reprezintă o încălcare a dreptului constituţional de liberă asociere, consfinţit în Constituţie la art.40 alin.(1), şi respectiv a dreptului de liberă practică a unei profesii, consfinţit în Constituţie la art.41 alin. (1).


Care este nocivitatea fenomenului? Structurile asociative de tip privat, numite generic "corpuri profesionale" sau "asociaţii profesionale", nu sunt înfiinţate prin respectarea legii-cadru privind asociaţiile, ci sunt direct declarate de utilitate publică, de asemenea, nerespectându-se procedura legii-cadru, şi aceste structuri asociative private ajung să se comporte precum statul în stat. Ele îndeplinesc funcţii ale statului care, conform Constituţiei, ar trebui îndeplinite de autorităţi publice de specialitate (a se vedea art.116 şi 117).


Nocivitatea stării de fapt constă în aceea că informaţii specializate, domenii şi respectiv controlul asupra persoanelor care prestează profesii reglementate, sunt în mâna unor grupuri private, cele care conduc structurile asociative profesionale.


În dreptul european, aşa ceva este cu totul diferit reglementat şi, de aceea, eu propun următoarele soluţii:


Soluţii pentru îmbunătăţirea stării de fapt: constatarea neconstituţionalităţii şi ilegalităţii actelor normative prin care s-au înfiinţat asociaţiile profesionale unice pe ţară, eludând legea-cadru privind asociaţiile; abrogarea acestor acte normative care încalcă drepturi constituţionale de liberă asociere, liberă practică a unei profesii şi îngrădesc libertatea economică şi libera concurenţă; eliminarea condiţionărilor legislative pentru exercitarea dreptului de a profesa, de apartenenţa la o anume asociaţie profesională; înfiinţarea de autorităţi publice de specialitate, respectând prevederile Constituţiei, art.116 - 117 pentru toate profesiile reglementate; înfiinţarea de asociaţii profesionale exclusiv din iniţiativă privată şi prin hotărâri ale Justiţiei; adoptarea legii-cadru privind practicarea profesiilor reglementate, prin care să se separe atribuţiile de reglementare şi control ale autorităţilor publice de specialitate, de atribuţiile, rolul şi funcţiile asociaţiilor profesionale; în fine, adoptarea legilor speciale pentru fiecare profesie reglementată în parte, pentru a stabili condiţiile de exercitare a profesiei, criterii, standarde şi proceduri, şi stabilirea autorităţilor publice de specialitate care exercită controlul de legalitate.


Aceste propuneri pe care vi le prezint au avantaje foarte importante şi beneficii pentru cetăţenii României. Întâi de toate că se intră în legalitate, în domeniul profesiilor reglementate, respectându-se Constituţia, legea-cadru a asociaţiilor şi Legea concurenţei în privinţa autorităţilor publice de specialitate şi a asociaţiilor profesionale, se reglementează unitar domeniul profesiilor reglementate, se elimină ambiguitatea şi confuzia dintre stat şi asociaţii private prin separarea rolului şi exercitarea funcţiilor statului prin autorităţi publice de specialitate de rolul şi funcţiile asociaţiilor profesionale, se elimină suprareglementarea, care în prezent există privind asociaţiile, se elimină legiferarea prin concepte nedefinite juridic cum sunt cel de organizaţie sau corp profesional, se creează simplificare legislativă, se deschid pieţele serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate şi va acţiona concurenţa reală şi mecanismele pieţei în privinţa serviciilor oferite şi resurselor umane, se elimină discriminările şi strangulările pieţei serviciilor, se elimină preţurile minime impuse cetăţenilor prin tarife de către asociaţiile profesionale pentru serviciile oferite prin practicarea profesiilor reglementate, toţi cetăţenii vor beneficia de scăderea preţurilor serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate şi, în fine, tinerii specialişti vor avea acces liber pe piaţa serviciilor oferite prin practicarea profesiilor reglementate, se reduce evaziunea fiscală comisă de asociaţiile profesionale şi se asigură în mai mare măsură siguranţa statului în ceea ce priveşte caracterul de legalitate al funcţionării persoanelor juridice şi persoanelor fizice.


Vă mulţumesc pentru atenţie.


(Text consemnat conform materialului depus la secretariatul de şedinţă.)
Text preluat de la http://www.urbaniulian.ro/2009/01/27/propuneri-pentru-mai-buna-si-corecta-reglementare-a-profesiilor-reglementate-asa-numitele-profesii-liberale/