S.O.S. familia!

S.O.S. familia! / Anunțuri / Solicitare plangere catre CNA / Comentarii


Musafir

#1

2013-09-13 23:14

Ce bine daca toti politicienii nostrii ar fi homosexuali!Inainte de 1989 era considerata boala psihica cu conotatie sexuala,iar de 10 ani brusc a devenit normalitate.Oricum in lumea asta nebuna in care traim tot ce inainte era normal a devenit azi bizarerie.

Musafir

#2

2013-09-14 06:48

Multumesc.
Am sa fac plangerea la CNA. Am mai facut si alte 3 plangeri anterior, cand apareau reclamele.

Musafir

#3

2013-09-14 06:48

Cate plangeri ii trebuie CNA ca sa se deranjeze sa ii cheme la dat cu subsemnatul pe mizerabili ? Nu trebuie trecut cu vederea acest abuz. HOMALAII DRACULUI !

Musafir

#4

2013-09-14 06:52

Am scris deja plangerea .Sper sa aiba efect ! Felicitari ,Dana ! Doamne-ajuta !
Dana Captilin
Autorul acestei petitii

#5 Re:

2013-09-14 08:58

#3: -

Fara suparare, daca s-ar putea sa va reeditati comentariul, as aprecia. Site-ul nu permite limbaj licentios. Altfel, ma vad nevoita sa va sterg comentariul.

Va multumesc.

Dana Captilin
Autorul acestei petitii

#6 Re:

2013-09-14 08:59

#4: -

Eu am scris si in numele petitiei, postand linkul catre aceasta si mentionand ca scopul petitiei a fost sanctionarea de catre C.N.A. a postului ProTV pt difizarea emisiunii cu pricina.

Ar fi culmea sa nu se ia in considerare un numar de 5.096 de semnatari!

Doamne ajuta!


Musafir

#7

2013-09-14 10:03

gata! am facut sesizarea...chiar vroiam sa o fac si nu aveam timp sa caut procedura. multumim pt ajutor!
Adrian Ionita

#8

2013-09-14 10:24

Un model de sesizare il gasim pe RazbointruCuvant (publicat pe FaceBook de Iulian Capsali):
"În data de 11 septembrie, începând cu ora 20:30 postul PRO TV a difuzat emisiunea “Patru nunți și o provocare”, în cadrul căreia s-au difuzat imagini de natură a bulversa dezvoltarea psiho-socială a copiilor si a persoanelor cu probleme de relaționare socială. Mai precis, în emisiunea în cauză s-a oficiat o “căsătorie” între doi homosexuali, lucru care contravine Codului Civil românesc aflat în vigoare, si s-a pus un accent excesiv pe momentele de tandrețe, (sărutări, mângâieri etc) arătate în prim-plan.

Mai mult, în cadrul aceleaiași emisiuni s-au făcut remarci ofensatoare la adresa Bisericii Ortodoxe Române, comunitate al cărei membru sunt, împreună cu familia mea.
Consider emisiunea ca facând parte dintr-un proces de reeducare prin divertisment, pentru ca reperele după care a funcționat societatea și familia până astăzi să fie distruse.

Întrucât legislația CNA pune pe primul plan protecția fizică, morală și mentală a minorilor, vă cer să opriți de la difuzare această emisiune și sa dispuneti sancționarea drastică a postului PRO TV."


Musafir

#9

2013-09-14 11:19

Emisiunea deja a ajuns la final? Cuplul gay a castigat luna de miere in Egipt? Cand s-au miscat asa repede? Mai are sau nu rost petitia, eu am semnat-o.

Musafir

#10

2013-09-14 16:11

am reclamat si eu

Musafir

#11

2013-09-14 20:31

Dumnezeu sa va intelepteasca, sa puteti lupta impotriva tuturor urgiilor care vin de la slugile satanei!
Eu nu am televizor, si nu prea stiu despre ce este vorba.
M@riws

#12 Articol la adresa emisiunii

2013-09-16 07:27

Va invit sa cititi un articol scris pe tema acestei emisiuni jegoase: http://www.doxologia.ro/puncte-de-vedere/pro-tv-ataca-jigneste-bor

Musafir

#13 Re:

2013-09-16 21:52

#11: -

normal , nu stii dar esti invatat sa bati din palme ... ce aprobi daca nu stii?

vezi ca a murit ceausescu in caz ca nu stiai

,sluga satanista ce esti !

Dana Captilin
Autorul acestei petitii

#14 Re: Re:

2013-09-17 05:02

#13: - Re:

Nimeni, din cei peste 5.000 de semnatari ai petitiei, n-a stiut despre ce este vorba in emisiune, in sensul detaliilor intoxicante afisate in mod ostentativ in emisiune, inainte ca aceasta sa fie difuzata. Cu toate astea, au semnat! Nici eu nu am vazut emisiunea decat la cateva zile dupa ce a fost difuzata si, daca n-o vedeam, nu pierdeam nimic, ba mai mult, m-as fi simtit mai aerisita.

Nu trebuie sa te uiti la televizor ca sa stiii pe ce lume traiesti, ba, as zice, dimpotriva!


Musafir

#15 Re:

2013-09-17 10:40

#11: -

Nici eu nu ma uit


Musafir

#16 asteptam deciziile

2013-10-03 08:42

CNA - Ordinea de zi a şedinţei de marți, 1 octombrie 2013, ora 10.00
H. Rapoarte de monitorizare :
1. PRO - emisiunea Patru nunți și-o provocare, difuzată pe 04, 05, 11 și 12.09.2013 – 2000 de reclamații
http://www.cna.ro/Ordinea-de-zi-a-sedin-ei-de-mar-i,6396.html


Musafir

#17

2013-10-16 18:22

raspunsul CNA:
http://www.cna.ro/article6435,6435.html

aceeasi Conventie a Drepturilor Omului, la acelasi articol 10, aduce completarea:
"2. Exercitarea acestor libertăţi ce comportă îndatoriri şi responsabilităţi, poate fi supusă unor formalităţi, condiţii, restrângeri sau sancţiuni prevăzute de lege, care constituie măsuri necesare, într-o societate democratică, pentru securitatea naţională, integritatea teritorială sau siguranţa publică, apărarea ordinii şi prevenirea infracţiunilor, protecţia sănătăţii sau a moralei, protecţia reputaţiei sau a drepturilor altora, pentru a împiedica divulgarea de informaţii confidenţiale sau pentru a garanta autoritatea şi imparţialitatea puterii judecătoreşti."
cu alte cuvinte, aceasta libera exprimare trebuie sa se desfasoare si in limitele sanatatii si a moralei, pentru ca altfel devine atentat la corectitudine, morala si bunacuviinta, conditii fundamentale in cadrul unei societati civilizate si curata.
motivarea CNA-ului este puerila, partinitoare si in acelasi timp impotriva propriului regulament si a legii audio-vizualului, neluand in seama efectele asupra moralitatii si a sanatatii psihice a minorilor. aluziile si jignirile facute fata de romanii crestini in cadrul emisiunii reprezinta un alt argument pentru a fi sanctionat postul Pro-tv.
probabil ca la CNA nu se intelege ce inseamna morala si ca o familie sanatoasa, fireasca, este rezultatul unei moralitati sanatoase, in schimb deviatiile sunt rezultatul decaderii morale, al alterarii acesteia. CNA-ul ar trebui sa verifice si moralitatea protagonistilor homosexuali din cadrul emisiunii, usor de analizat tinand seama de site-urile si asociata pe care le administreaza si ideile pe care le promoveaza in public prin intermediul acestora, pentru a se intelege ce implicatii a avut acea emisiune si ce fel de mesaje s-au transmis in mod direct si indirect.
si sa-i intrebam pe cei de la CNA ce inseamna "orientare sexuala" pentru ei? ce categorii sunt cuprinse in definitia "orientarilor sexuale". daca CNA poate da un raspuns argumentat concret asupra acestor sintagme pe care le folosesc cu atat usurinta, atunci vor putea fi considerati onesti si adevarati aparatori ai drepturilor universale ale omului (integru). altfel sunt doar utilizatori ale unor clisee si stereotipuri periculoase.

Conventia Drepturilor Omului

Articolul 12. Dreptul la căsătorie
Începând cu vârsta stabilită prin lege, bărbatul şi femeia au dreptul de a se căsători şi de a întemeia o familie conform legislaţiei naţionale ce reglementează exercitarea acestui drept.

Articolul 13. Dreptul la un recurs efectiv
Orice persoană, ale cărei drepturi şi libertăţi recunoscute de prezenta convenţie au fost încălcate, are dreptul să se adreseze efectiv unei instanţe naţionale, chiar şi atunci când încălcarea s-ar datora unor persoane care au acţionat în exercitarea atribuţiilor lor oficiale.

Articolul 14 . Interzicerea discriminării
Exercitarea drepturilor şi libertăţilor recunoscute de prezenta convenţie trebuie să fie asigurată fără nici o deosebire bazată, în special, pe sex (n.p. barbat sau femeie), rasă, culoare, limbă, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine naţională sau socială, apartenenţă la o minoritate naţională, avere, naştere sau orice altă situaţie (n.p. chiar si pedofilia).

 

Declarația Universală a Drepturilor Omului
Articolul 16
1. Cu începere de la împlinirea vârstei legale, bărbătul și femeia, fără nicio restricție în ce privește rasa, naționalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători și de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei și la desfacerea ei.
2. Căsătoria nu poate fi încheiată decât cu consimțământul liber și deplin al viitorilor soți.
3. Familia constituie elementul natural și fundamental al societății și are dreptul la ocrotire din partea societății și a statului.


Musafir

#18 CONTACT CNA

2013-10-16 21:03

daca aveti nemultumiri fata de decizia CNA, le puteti trimite solicitari si recomandari argumentate (ar fi bine sa cititi si regulementele CNA) la adresele de contact de pe site: http://www.cna.ro/Contact.html
cred ca trebuie profitat de aceste optiuni. :)

din pacate CNA ne sfideaza folosind trunchieri de regulamente si interpretari partinitoare ale legii. se pare ca reprezentantul Pro-tv a "cantarit" mai mult decat cele 2000 de sesizari si cele 5300 de semnaturi ale petitiei, la care se adauga si cele 6500 de semnaturi ale http://www.petitieonline.com/interesul_public_mai_presus_de_gustul_publicului - initiata chiar de CNA. asta inseamna si faptul ca ar trebui sa facem si noi mai mult.


Musafir

#19 studiu legislativ

2013-10-17 09:16

sintagma folosita in cadrul Legii Audio-vizualului ("orientare sexuala" in ceea ce priveste familia si casatoria in sine) este inafara Constitutiei si legislatiei Romaniei, a conventiilor internationale, iar in cadrul emisiunii de la Pro-tv s-a facut abuz de aceasta sintagma ca scuza, aplicand-o in cazul casatoriilor ce sunt totusi definite conform legii/Codului Civil din Romania ca fiind: Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii" . "orientarea sexuala" in cazul casatoriilor nu poate fi considerata un drept. Familia nu poate fi amestecata in cazurile de discriminare pe baza "orientarii sexuale" pentru ca "orientarea sexuala" nu are obiect in cazul institutiei familiei si a casatoriei. familia este aparata prin toate actele legislative nationale si internationale.

de aceea, interzicerea si/sau sanctionarea emisiunii de la Pro-tv (sau a oricarui alt post tv sau de mass-media) nu intra sub incidenta discriminarii pe criterii de "orientare sexuala" ci, din contra, o astfel de emisiune intra sub incidenta afectarii institutiei familiei prin deformarea sensului de familie/casatorie, fapt ce poate fi sanctionat conform prevederilor legale nationale si internationale.



DECLARATIA UNIVERSALA A DRETURILOR OMULUI

http://ro.wikisource.org/wiki/Declara%C8%9Bia_Universal%C4%83_a_Drepturilor_Omului

Articolul 16
1. Cu începere de la împlinirea vârstei legale, bărbătul și femeia, fără nicio restricție în ce privește rasa, naționalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători și de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei și la desfacerea ei.
2. Căsătoria nu poate fi încheiată decât cu consimțământul liber și deplin al viitorilor soți.
3. Familia constituie elementul natural și fundamental al societății și are dreptul la ocrotire din partea societății și a statului.




CONSTITUTIA ROMANIEI

*** Republicata

EMITENT: ADUNAREA CONSTITUANTĂ

PUBLICATĂ IN: MONITORUL OFICIAL NR. 767 din 31 octombrie 2003

ART. 4

Unitatea poporului si egalitatea intre cetăteni

(1) Statul are ca fundament unitatea poporului roman si solidaritatea cetătenilor săi.

(2) Romania este patria comună si indivizibilă a tuturor cetătenilor săi, fără deosebire de rasă, de nationalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenentă politică, de avere sau de origine socială.



ART. 16

Egalitatea in drepturi

(1) Cetătenii sunt egali in fata legii si a autoritătilor publice, fără privilegii si fără discriminări.

(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

(3) Functiile si demnitătile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, in conditiile legii, de persoanele care au cetătenia romană si domiciliul in tară. Statul roman garantează egalitatea de sanse intre femei si bărbati pentru ocuparea acestor functii si demnităti.

(4) In conditiile aderării Romaniei la Uniunea Europeană, cetătenii Uniunii care indeplinesc cerintele legii organice au dreptul de a alege si de a fi alesi in autoritătile administratiei publice locale.



ART. 20

Tratatele internationale privind drepturile omului

(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertătile cetătenilor vor fi interpretate si aplicate in concordantă cu Declaratia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.

(2) Dacă există neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementările internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.


(nota: DECLARATIA UNIVERSALA A DRETURILOR OMULUI

Articolul 16
1. Cu începere de la împlinirea vârstei legale, bărbătul și femeia, fără nicio restricție în ce privește rasa, naționalitatea sau religia, au dreptul de a se căsători și de a întemeia o familie. Ei au drepturi egale la contractarea căsătoriei, în decursul căsătoriei și la desfacerea ei.
2. Căsătoria nu poate fi încheiată decât cu consimțământul liber și deplin al viitorilor soți.
3. Familia constituie elementul natural și fundamental al societății și are dreptul la ocrotire din partea societății și a statului. )


continuare la textul Constitutiei Romaniei

ART. 29

Libertatea constiintei

(1) Libertatea gandirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi ingrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrans să adopte o opinie ori să adere la o credintă religioasă, contrare convingerilor sale.

(2) Libertatea constiintei este garantată; ea trebuie să se manifeste in spirit de tolerantă si de respect reciproc.

(3) Cultele religioase sunt libere si se organizează potrivit statutelor proprii, in conditiile legii.

(4) In relatiile dintre culte sunt interzise orice forme, mijloace, acte sau actiuni de invrăjbire religioasă.

(5) Cultele religioase sunt autonome fată de stat si se bucură de sprijinul acestuia, inclusiv prin inlesnirea asistentei religioase in armată, in spitale, in penitenciare, in azile si in orfelinate.

(6) Părintii sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a căror răspundere le revine.



ART. 30

Libertatea de exprimare

(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă.

(3) Libertatea presei implică si libertatea de a infiinta publicatii.

(4) Nici o publicatie nu poate fi suprimată.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare in masă obligatia de a face publică sursa finantării.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viata particulară a persoanei si nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege defăimarea tării si a natiunii, indemnul la război de agresiune, la ură natională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violentă publică, precum si manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.

(8) Răspunderea civilă pentru informatia sau pentru creatia adusă la cunostintă publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, in conditiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.



ART. 31

Dreptul la informatie

(1) Dreptul persoanei de a avea acces la orice informatie de interes public nu poate fi ingrădit.

(2) Autoritătile publice, potrivit competentelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetătenilor asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes personal.

(3) Dreptul la informatie nu trebuie să prejudicieze măsurile de protectie a tinerilor sau securitatea natională.

(4) Mijloacele de informare in masă, publice si private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.

(5) Serviciile publice de radio si de televiziune sunt autonome. Ele trebuie să garanteze grupurilor sociale si politice importante exercitarea dreptului la antenă. Organizarea acestor servicii si controlul parlamentar asupra activitătii lor se reglementează prin lege organică.



ART. 48

Familia

(1) Familia se intemeiază pe căsătoria liber consimtită intre soti, pe egalitatea acestora si pe dreptul si indatorirea părintilor de a asigura cresterea, educatia si instruirea copiilor.

(2) Conditiile de incheiere, de desfacere si de nulitate a căsătoriei se stabilesc prin lege. Căsătoria religioasă poate fi celebrată numai după căsătoria civilă.

(3) Copiii din afara căsătoriei sunt egali in fata legii cu cei din căsătorie.

(completare in CODUL CIVIL: Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii")



ART. 53

Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertăti

(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertăti poate fi restrans numai prin lege si numai dacă se impune, după caz, pentru: apărarea securitătii nationale, a ordinii, a sănătătii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertătilor cetătenilor; desfăsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamităti naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.

(2) Restrangerea poate fi dispusă numai dacă este necesară intr-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proportională cu situatia care a determinat-o, să fie aplicată in mod nediscriminatoriu si fără a aduce atingere existentei dreptului sau a libertătii.





DIN LEGEA AUDIO-VIZUALULUI



ART. 6
(1) Cenzura de orice fel asupra comunicării audiovizuale este interzisă.
(2) Independenţa editorială a furnizorilor de servicii media audiovizuale este recunoscută şi garantată de prezenta lege.
(3) Sunt interzise ingerinţe de orice fel în conţinutul, forma sau modalităţile de prezentare a elementelor serviciilor media audiovizuale, din partea autorităţilor publice sau a oricăror persoane fizice sau juridice, române ori străine.
(4) Nu constituie ingerinţe deciziile şi instrucţiunile având caracter normativ, emise de Consiliul Naţional al Audiovizualului în aplicarea prezentei legi şi cu respectarea dispoziţiilor legale, precum şi a normelor privind drepturile omului, prevăzute în convenţiile şi tratatele ratificate de România.
(5) Nu constituie ingerinţe prevederile cuprinse în codurile de conduită profesională pe care jurnaliştii şi furnizorii de servicii media audiovizuale le adoptă şi pe care le aplică în cadrul mecanismelor şi structurilor de autoreglementare a activităţii lor, dacă nu contravin dispoziţiilor legale în vigoare.


CAP. 2
Consiliul Naţional al Audiovizualului

#M9
ART. 10
(1) Consiliul Naţional al Audiovizualului, denumit în continuare Consiliul, este autoritate publică autonomă sub control parlamentar şi garantul interesului public în domeniul comunicării audiovizuale.
(2) Consiliul este autoritate unică de reglementare în domeniul serviciilor media audiovizuale, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor prezentei legi.
(3) În calitate de garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale, Consiliul are obligaţia să asigure:
a) respectarea exprimării pluraliste de idei şi de opinii în cadrul conţinutului serviciilor media audiovizuale transmise de furnizorii de servicii media audiovizuale aflaţi sub jurisdicţia României;
b) pluralismul surselor de informare a publicului;
c) încurajarea liberei concurenţe;
d) un raport echilibrat între serviciile de programe cu acoperire naţională şi serviciile locale, regionale ori tematice;
e) protejarea demnităţii umane, a dreptului la propria imagine şi protejarea minorilor;
f) protejarea culturii şi a limbii române, a culturii şi limbilor minorităţilor naţionale;


ART. 11
(6) Membrii Consiliului sunt garanţi ai interesului public şi nu reprezintă autoritatea care i-a propus.


ART. 16
(1) Activitatea Consiliului este finanţată de la bugetul de stat.


ART. 17

(1) Consiliul este autorizat:
d) să emită, în aplicarea dispoziţiilor prezentei legi, decizii cu caracter de norme de reglementare în vederea realizării atribuţiilor sale prevăzute expres în prezenta lege şi, cu precădere, cu privire la:
1. asigurarea informării corecte a opiniei publice;
2. urmărirea exprimării corecte în limba română şi în limbile minorităţilor naţionale;
#M11
3. asigurarea echidistanţei şi a pluralismului opiniilor;
#M9
4. transmiterea informaţiilor şi a comunicatelor oficiale ale autorităţilor publice cu privire la calamităţi naturale, starea de necesitate sau de urgenţă, starea de asediu ori de conflict armat;
5. protecţia minorilor;
6. apărarea demnităţii umane şi a dreptului la propria imagine;
7. politici nediscriminatorii cu privire la rasă, sex, naţionalitate, religie, convingeri politice şi orientări sexuale;


in disonanta cu :



ART. 29
(1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii:
a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise;
b) să nu facă uz de tehnici subliminale;
c) să nu prejudicieze demnitatea umană;
d) să nu includă nicio formă de discriminare pe motiv de rasă, etnie, naţionalitate, religie, credinţă, handicap, vârstă, sex sau orientare sexuală; (necesita definitie SI motivare sau corespondent in legile fundamentale sau conventiile internationale ratificate si de Romania in ceea ce priveste FAMILIA. familia este intangibila si nu poate fi incadrata in discrimianare pe baza "orientarii sexuale") - nu se poate sa zici ca formezi o "familie" de homosexuali si sa nu fii discriminat de institutia familiei in sine. este implicit.

e) să nu aducă ofensă convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor şi radioascultătorilor;
f) să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei;
g) să nu stimuleze comportamente dăunătoare mediului;
h) să nu stimuleze comportamente indecente sau imorale; (necesita definitie, subminarea familiei este un comportament imoral, ilegal din punctul de vedere al convetiilor internationale si legilor nationale referitoare la familie )
i) să nu promoveze, direct sau indirect, practici oculte.
(2) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special:
a) să nu instige în mod direct minorii să cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienţă ori a credulităţii acestora;
b) să nu încurajeze în mod direct minorii să îşi convingă părinţii sau pe alte persoane să cumpere bunurile ori serviciile care fac obiectul publicităţii;
c) să nu exploateze încrederea specială pe care minorii o au în părinţi, profesori sau alte persoane;
d) să nu prezinte în mod nejustificat minori în situaţii periculoase.
(3) Comunicările comerciale audiovizuale cu conţinut comercial mascat sunt interzise.
(4) Comunicările comerciale audiovizuale pentru băuturi alcoolice nu pot încuraja consumul excesiv al băuturilor respective şi nu pot viza în mod special minorii.




ART. 40
Este interzisă difuzarea de programe care conţin orice formă de incitare la ură pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex sau orientare sexuală. (necesita definitie SI motivare sau corespondent in legile fundamentale sau conventiile internationale ratificate si de Romania in ceea ce priveste FAMILIA)

ART. 41
(1) Orice persoană fizică sau juridică, indiferent de naţionalitate, ale cărei drepturi sau interese legitime, în special reputaţia şi imaginea publică, au fost lezate prin prezentarea de fapte inexacte în cadrul unui program, beneficiază de dreptul la replică sau la rectificare.
(2) Consiliul va adopta procedura necesară exercitării efective a dreptului la replică sau la rectificare, precum şi orice alte măsuri necesare, inclusiv sancţiuni, în vederea garantării dreptului la replică sau la rectificare într-o limită rezonabilă de timp de la primirea cererii solicitantului.
(3) Difuzarea rectificării sau acordarea dreptului la replică nu exclude dreptul persoanei lezate să se adreseze instanţelor judecătoreşti.



DIN REGULAMENTUL CNA

Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul programelor audiovizuale,
convinşi că libertatea de exprimare şi asigurarea accesului neîngrădit la orice informaţie de interes public constituie fundamente esenţiale ale unei societăţi democratice, asigurându-se totodată un nivel ridicat de protecţie a obiectivelor de interes general, în special protecţia minorilor şi a demnităţii umane,
ţinând seama de faptul că exercitarea dreptului la libera exprimare comportă îndatoriri şi responsabilităţi,
convinşi că libertatea de exprimare constituie unul dintre fundamentele esenţiale ale unei societăţi democratice, motiv pentru care presa audiovizuală trebuie să beneficieze de o protecţie deosebită,
convinşi, totodată, că libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine,
ţinând cont de obligaţiile care revin prin lege Consiliului Naţional al Audiovizualului de a stabili norme de reglementare cu privire la protecţia minorilor, apărarea demnităţii umane, exercitarea dreptului la replică, asigurarea informării corecte şi a pluralismului, la responsabilităţile culturale ale furnizorilor de servicii media audiovizuale, precum şi cu privire la comunicările audiovizuale comerciale şi noncomerciale,
ţinând cont de responsabilitatea atribuită prin lege Consiliului Naţional al Audiovizualului de a asigura, în programele audiovizuale, protecţia dezvoltării fizice, mentale şi morale a minorilor, inclusiv în comunicaţiile audiovizuale comerciale,
convinşi că măsurile luate pentru protecţia minorilor trebuie să fie corelate cu dreptul fundamental la libertatea de expresie, astfel cum a fost stabilit în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, şi că scopul unor astfel de măsuri, cum ar fi utilizarea sistemelor de control parental sau a etichetării programelor, trebuie să asigure un nivel adecvat de protecţie a dezvoltării fizice, mentale şi morale a minorilor,
interesaţi în cel mai înalt grad de creşterea şi educarea copilului în spiritul valorilor şi al idealurilor democratice, proclamate de Convenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite cu privire la drepturile copilului şi de Convenţia europeană a drepturilor omului, convinşi că furnizorii de servicii mass-media audiovizuale aflaţi sub jurisdicţia României trebuie să se supună interdicţiei diseminării pornografiei,
având în vedere obligaţiile care revin Consiliului Naţional al Audiovizualului şi furnizorilor de servicii media audiovizuale în protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, în general, şi faptul că încălcarea acestora poate aduce prejudicii interesului public,
ţinând cont de necesitatea respectării principiilor liberei concurenţe, protecţiei vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi a mediului,
având în vedere obligaţia furnizorilor de servicii media audiovizuale de a informa publicul prin prezentarea corectă şi imparţială a faptelor şi a evenimentelor şi obligaţia Consiliului Naţional al Audiovizualului de a asigura respectarea exprimării pluraliste de idei şi opinii, precum şi pluralismul surselor de informare a publicului,
având în vedere necesitatea asigurării de servicii media audiovizuale accesibile persoanelor cu dizabilităţi şi persoanelor în vârstă, prin limbajul semnelor, subtitrare, audiodescriere şi alte modalităţi tehnice ce vor fi oferite de tehnologia digitală,
având în vedere cerinţele minime cerute în cadrul Uniunii Europene pentru producţiile audiovizuale europene, considerate drept un mijloc de promovare a operelor europene şi a producţiei independente,
având în vedere dezvoltarea în televiziunea europeană a noilor tehnici de publicitate, compatibile cu dispoziţiile Directivei 2010/13/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 10 martie 2010 privind coordonarea anumitor dispoziţii stabilite prin acte cu putere de lege sau acte administrative în cadrul statelor membre cu privire la furnizarea de servicii mass-media audiovizuale (Directiva serviciilor mass-media audiovizuale), ţinând cont de faptul că evoluţiile în domeniul comercial şi tehnologic oferă publicului o mai mare posibilitate de alegere şi o mai mare responsabilitate în utilizarea serviciilor media audiovizuale,
ţinând cont de necesitatea reglementării comunicării comerciale referitoare la medicamente, tratamente medicale şi suplimente alimentare,
ţinând cont de interzicerea prin lege a oricărei forme de comunicare comercială audiovizuală pentru medicamente şi tratamente medicale disponibile numai pe bază de prescripţie medicală, precum şi de necesitatea stabilirii unor condiţii stricte şi a unui control efectiv în publicitatea la medicamente şi tratamente medicale,
având în vedere necesitatea stabilirii unor criterii stricte privind publicitatea la produsele alcoolice,
ţinând cont de efectele nocive ale consumului de droguri şi alcool asupra minorilor, în special, dar şi asupra societăţii, în general, şi de faptul că aceasta este o problemă de interes public,
în temeiul art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea decizie:




CAPITOLUL II
Clasificarea programelor audiovizuale în vederea protecţiei minorilor
ART. 12
(1) Programele audiovizuale care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor pot fi difuzate numai dacă vizionarea este restricţionată printr-un sistem de acces condiţionat.
(2) În lipsa unui sistem de acces condiţionat, difuzarea programelor prevăzute la alin. (1) se poate face numai în intervalul orar permis, potrivit clasificării programului în funcţie de conţinutul acestuia.
ART. 13
În cadrul serviciilor media audiovizuale la cerere, programele care ar putea afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor pot fi puse la dispoziţie numai dacă se asigură măsuri de restricţionare a accesului printr-un sistem de control parental, astfel ca minorii să nu poată vedea ori auzi, în mod normal, programele respective.
ART. 14
(1) Înainte de începerea difuzării unui program din categoria celor prevăzute la art. 12, radiodifuzorii au obligaţia de a informa publicul cu privire la genul, clasificarea programului şi motivul principal de restricţionare a vizionării acestuia, potrivit criteriilor prevăzute la art. 19 alin. (2).
#M2
(1^1) Orice emisiune de tip reality show, al cărei scenariu se bazează pe fapte sau situaţii reale din viaţa unor persoane, conţinând însă şi elemente de ficţiune, se semnalează, la început şi la sfârşit, precum şi la reluarea după pauze publicitare, prin menţiunea „Acest program este o ficţiune”, afişată lizibil, cu o dimensiune de minimum 30 de puncte în format SD, definiţie standard, respectiv 60 în format HD, înaltă definiţie, şi pentru o durată de minimum 10 secunde.


(incurajare la incalcarea legii)


DIN CODUL CIVIL



Art. 259. (1) "Căsătoria este uniunea liber consimțită între un barbat și o femeie, încheiată în condițiile legii"

nici in revizuirea Constitutiei nu este acceptata sintagma de "orientare sexuala". de ce apare in legea audio-vizulului si este gresit interpretata si abuziv folosita in denaturarea institutiei familiei/casatoriei??

http://www.mediafax.ro/politic/noua-constitutie-comisia-a-respins-amendamentul-ce-interzice-discriminarea-pentru-orientare-sexuala-audio-10956273


Musafir

#20

2013-10-17 10:01

ce legatura este intre familie si casatoria conform legilor in acest sens si "casatoria" pe baza "orientarii sexuale" de la Pro-tv? unde ar fi discriminarea aici daca ar fi interzisa/sanctionata? daca acea "casatorie" nu este nici legala nici fireasca, de ce a fost prezentata ca fiind corecta si nu a fost marcata emisiunea ca "fabulatie"?


Musafir

#21 CNA a legalizat căsătoriile LGBT

2013-10-18 07:32

http://adevarul.ro/entertainment/tv/cnaa-legalizat-casatoriile-lgbt-1_525e8e96c7b855ff564401b6/index.html

CNA a legalizat căsătoriile LGBT

Recent, CNA a decis asupra celor aproximativ 2000 de reclamaţii referitoare la căsătoria gay din cadrul emisiunii-concurs „Patru nunţi şi o provocare”. Răspunsul public la CNA mi-a lăsat impresia că, în audiovizualul românesc, nunţile gay sunt deja legalizate.

Într-un comunicat de presă, CNA oferă un răspuns public şi unic celor aprox. 2000 de reclamanţi, prin care îi înştiinţează că nunta respectivă nu a putut face obiectul vreunei sancţiuni. Răspunsul legal şi individual al instituţiei către petiţionari nu a putut fi îndeplinit, deoarece instituţia nu are capacitatea administrativă de a răspunde fiecărui petiţionar în parte. Oricum, el este acelaşi pentru toţi petiţionarii. Mai întâi, aflăm că ProTV ar fi putut lua o amendă în cuantum de 10.000 de lei, pentru încălcarea unor prevederi referitoare la protecţia minorilor, dar NU a luat-o deoarece amenda nu a întrunit numărul legal de voturi pentru a fi aprobată (adică în prezenţa a cel puţin 8 membri şi cu votul a cel puţin 6 membri, conform Art. 15 alin. (1) din Legea audiovizualului). N-am înţeles însă motivul concret: membrii CNA n-au fost prezenţi la şedinţă sau, fiind deja prezenţi, nu au votat. Dar ce mai contează...probabil protecţia minorilor e o chestie la fel de minoră când e vorba de o miză atât de majoră, precum cea a căsătoriilor LGBT. Apoi, tot conform CNA, difuzarea căsătoriei gay de către ProTV s-a făcut respectând toată legislaţia din domeniu. Argumentele invocate au fost următoarele: 1. CNA are ca obligaţie stabilită prin Legea audiovizualului pe cea privind respectarea principiului nondiscriminării pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală sau etnie în cadrul programelor audiovizuale. 2. În domeniul audiovizualului în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene sunt aplicabile dispoziţiile Directivei Serviciilor Media Audiovizuale care, la art. 9, alin.c), pct. (ii) stipulează angajamentul statelor membre de a nu include şi de a nu promova orice discriminare bazată pe sex, origine rasială sau etnică, naţionalitate, religie sau credinţă, handicap sau orientare sexual, în cadrul comunicărilor comerciale audiovizuale. Totodată, la art. 3 alin. 1) al Directivei se arată că statele membre garantează libera recepţionare şi nu restricţionează retransmisia serviciilor mass-media audiovizuale pe propriul teritoriu din alte state membre din motive care se încadrează în domeniile reglementate de prezenta directivă. În aceste condiţii, formatul din România construit pe tiparul celui din Marea Britanie nu poate fi restricţionat de la difuzare pe criteriul orientării sexuale în cazul unui cuplu aflat în concurs. 3. Art. 40 din Legea audiovizualului precizează că este interzisă difuzarea de programe care conţin orice formă de incitare la ură pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex sau orientare sexuală., iar art.47, alin. 2 din Codul audiovizualului prevede că este interzisă în programele audiovizuale orice discriminare pe considerente de rasă, religie, naţionalitate, sex, orientare sexuală sau etnie.Menţionăm, de asemenea, că dreptul la liberă exprimare este protejat de art. 10 alin. (1) din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului. Prin urmare, constat câteva chestiuni ce decurg logic din comunicatul CNA: 1. Dacă ProTv ar fi ales să nu difuzeze căsătoria respectivă, aceasta ar fi constituit discriminare la adresa minorităţii LGBT, mai mult, motiv de incitare la ură contra acesteia. Însă despre atacurile şi jignirile la adresa BOR din emisiune, CNA n-a spus nimic. 2. Legsilaţia românească din Codul Familiei este facultativă pentru CNA, în privinţa definirii familiei, câtă vreme libertatea de exprimare garanetază dreptul la a considera actualmente că în România familia poate fi alcătuită oricum, chiar şi din cupluri aparţinând LGBT. 3. CNA consideră că discriminarea face referire şi la drepturi inexistente, din moment ce, în prezent, cuplurile LGBT nu au dreptul legal de a înfiinţa o familie. 4. Legislaţia românească audiovizuală nu face nici cât o ceapă degerată în faţa programelor europene. Asta o ştiam mai de mult, dar noutatea constă în faptul că fenomenul este valabil şi în cazul formatului construit în baza unui format din Marea Britanie, chiar dacă emsiunea este produsă şi distribuită în România. Interesantă piruetă de jurisprudenţă: este suficient să faci un format pe tiparul altui format, care a fundamentat emisiuni difuzată în SUA, Canada, Franţa sau Finlanda, pentru a putea să difuzezi orice doreşti, indiferent de prevederile audiovizualului românesc. Dacă afla asta, Dan Diaconescu nici nu mai trebuia să se chinuie să emită din Italia. Era suficient să facă apel la fraţii cei mari din audiovizual, să-i împrumute un format. În acest fel, CNA a luat-o mult înaintea Constituţiei, Parlamentului şi Codului Familiei, legalizând, cel puţin în audiovizualul românesc, căsătoriile LGBT. Să fie oare acesta preţul suspendării reclamelor RMGC?

Pr. Eugen Tănăsescu

Musafir

#22

2013-10-18 07:43

Nu sunt de acord cu homosexualitatea!Nu accept publicitate pentru poponari si lesbiene!

Musafir

#23 "mirii" sunt public participant in mod interactiv la acea emisiune

2013-10-18 20:33

in regulamentul CNA http://www.cna.ro/DECIZIE-Nr-220-din-24-februarie.html
privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual

este prevazut astfel:

TITLUL VII
Emisiuni interactive, jocuri şi concursuri

ART. 90
(1) Nu pot fi difuzate emisiuni interactive în care:
a) publicul apelează la vrăjitori şi prezicători sau la activităţi interzise prin lege;
b) se atribuie câştiguri în produse ori servicii pentru care este interzisă prin lege comunicarea comercială audiovizuală.
(2) Este interzisă prezentarea sau oferirea de consultaţii şi tratamente medicale neavizate de Colegiul Medicilor în emisiunile interactive.
(3) Sunt interzise programele erotice interactive.
ART. 91
(1) Concursurile interactive pot fi difuzate în cadrul programelor audiovizuale numai dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
a) au drept scop exclusiv fidelizarea, divertismentul sau educarea publicului;
b) sunt inserate numai în programe educative şi de divertisment sau sunt difuzate ca emisiuni-concurs;
c) nu presupun taxă de participare directă sau disimulată, cum ar fi suprataxa percepută de serviciile de telefonie cu valoare adăugată;
d) respectă regulile informării corecte;
e) câştigurile sau premiile sunt atribuite în baza unui regulament adus la cunoştinţa publicului.

eu consider ca "mirii" sunt, ca statut, public participant in mod interactiv la emisiune.


Musafir

#24

2013-10-18 21:57

acum vad cat de aberant este regulamentul CNA. nu tine neaparat de emisiunea Pro-tv.

Nu pot fi difuzate emisiuni interactive în care:
a) publicul apelează la vrăjitori şi prezicători sau la activităţi interzise prin lege.


cine este publicul? cei din sala, participantii si telespectatorii care pot participa interactiv. de parca vrajitoria si prezicatoria ar fi brevetate pe undeva si or fi vreun algoritm care da rezultate corecte, vrajitoriile astea. si cum ii poti controla daca au folosit vrajitoria si prezicatoria????e adevarat ca se pot intampla lucruri, dar oare chiar si in direct?

CNA-ul ne apara noua curatenia audiovizualului? sunt stupefiat. e adevarat ca vrajitoria si prezicatoria sunt de prost-gust oricum ar fi.

dar sa revenim.
cat despre emisiunea cu homosexuali de la Pro-tv, eu cred ca cei doi homosexuali au apelat la o ilegalitate, celelalte cupluri au fost inselate, iar premiul oferit nu li se cuvenea nicidecum celor doi homosexuali, care ar fi trebuit descalificati din start .

cred ca celelalte cupluri care au participat la acea emisiune ar trebui sa-i dea in judecata pe cei de la Pro-tv sa reatribuie premiul in mod corect celor care au indeplinit toate conditiile, chiar cele prevazute de legea din Romania, ce sta si la baza realizarii emisiunilor TV.

pentru ca, spre deosebire de cuplurile normale, care si-au asumat responsabilitatea in mod oficial in fata legii si in fata lui Dumnezeu, mascaricii homosexuali (si nu-s mascarici pt ca sunt homosexuali ci sunt mascarici pur si simplu) au transformat casatoria intr-o flendureala copilareasca, "uniunea" dintre ei fiind o banala intelegere din priviri, atingeri si verbala, care nu presupune nici intemeierea unei familii in adevaratul sens al cuvantului, nici nimic. totul sub umbrela iresponsabila a diveristatii si a pro-tv, oblajiti si de CNA mai nou. si-au batut joc si de Constitutia Romaniei (ART. 48), si de legile si institutiile acestei tari, si de romani cu sau fara familii in general, cu credinta sau fara in Dumnezeu.

deci, daca Pro-tv pierde acest "meci" trebuie obligat sa-i recheme pe participanti, sa li se dea dreptul la rectificare conform :

TITLUL IV
Dreptul la replică şi la rectificare

CAPITOLUL I
Procedura exercitării dreptului la replică şi la rectificare

ART. 49
Orice persoană fizică sau juridică ale cărei drepturi sau interese legitime au fost lezate prin prezentarea în cadrul unui program audiovizual a unor fapte neadevărate beneficiază de dreptul la replică.

din - DECIZIE Nr. 220 din 24 februarie 2011 privind Codul de reglementare a conţinutului audiovizual

sa se refaca emisiunea scotand nunta homosexualilor care si-au facut propaganda, activisti la act-q fiind, sa se dea lamuriri si clarificari, si despagubiri morale si de imagine tuturor participantilor si vacanta pentru "luna de miere". mi se pare ca ar fi echitabil la ce umilinta au fost supusi. si apoi sa se ceara scuze in mod public tuturor romanilor jigniti pe motive de credinta in acea emisiune, si tuturor familiilor oneste din Romania care aduc cinste acestei tari si care au fost injosite prin premierea unei parodii de cuplu zisa "familie", zisa "casatorita". asta da, ar fi o rectificare a demnitatii intregii Romanii.

(cred ca stiu un participant care a fost umilit, in mod direct si indirect prin mass-media, la acea cacealma de emisiune si care cred ca ar fi bucuros sa se faca dreptate. cred ca trebuie contactat)


Musafir

#25

2013-10-18 22:41

ma intreb daca nu cumva a fost si vreun contract de "reclama" neoficiala scris sau intelegere verbala intre asociatia Act-q si Pro-tv, si daca nu cumva asta ar fi incadrata la reclama mascata. in justitie s-ar putea clarifica si lucrurile astea. asteptam vesti.

am inteles ca este deja un proces deschis impotriva Pro-tv. poate cineva sa-i instiinteze pe cei ce au demarat procesul in acest sens?

multa sanatate tuturor.



Publicitate plătită

Vom aduce această petiție la cunoștința a 3000 persoane.

Aflați mai multe informații...

Facebook