Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Musafir |
#6501 Re:2012-06-28 10:12Daca pui zeci de comentarii in care sa promovezi un lucru fals,nu il vei dovedi a fi fals!Era predicativa!!Asa spune manualul academiei romane!!! |
Musafir |
#65032012-06-28 10:12Multumim parintilor care au luat atitudine, profesorilor care ne-au sustinut si multumim Realitatea TV! |
Musafir |
#65042012-06-28 10:14E subiectiva! nu pot sa cred ca nu e predicativa! ma sinucid acuma pentru ca am gresit si voi pierde 0.6 pct pe care si asa nu le merit! vai! |
Musafir |
#65052012-06-28 10:15Protest astazi la ora 14:30 in fata miniserului educatiei ca schimba baremul! Metodologia nu permite schimbarea baremului, deci ministrul comite o ilegalitate! |
Musafir |
#6506 Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati2012-06-28 10:17#6482: parinte - rusine ca stati la pomana in loc sa invatati E grea gramatica asta!!! Aveti la geseli de ortografie, de ma dor ochii !!!! Stiti ce greu e sa citesti un text agramat??? Asa a rezolvat copilul dvs examenul la LIMBA SI LITERATURA ROMANA?? Sper din tot sufletul ca nu a facut vreo pregatire cu dvs!!! Si apropo, copilul meu nu a stat prin cluburi, a terminat scoala cu 9,97! Fara pregatire!!! |
Musafir |
#6507 Re: Re:2012-06-28 10:20Nu dovediti decat rigiditate in gandire... Milogeala asta de care vorbiti dumneavoastra este de fapt neputinta de a demonstra ca NU E PREDICATIVA!!! Nu s-a predat la scoala?? Inseamna ca au citit suplimentar si si-au facut temele temeinic, nu s-au multumit cu un manual alternativ!!! Ati pierdut locuri bune si asta doare... |
Dreptate |
#6508 Re: Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati2012-06-28 10:22#6506: - Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati Doamna/domnule, taceti din gura, fiind ca nu aveti dreptate! Asa cunosc si eu, termina cu 10 fara pregatiri la scoala 2 sarmale si se cred sefi de promotie! Daca nu puteti face diferenta dintre predicativa si subiectiva si va milogiti la stat ca fara 0.15 nu va intra somitatea de odrasla la CN de top, inseamna ca nu a invatat destul! Asa ca stati in banca dumneavoastra! Ehh... da' pana la urma putin imi pasa! Nu o sa imi ia mie locul cei cu predicativa, iar dupa aceea vor regreta alegerea CN-ului de top pentru ca nu vor face fata! Bye! |
Musafir |
#6509 Re: Re: Re:2012-06-28 10:24Daca ar fi invatat mai mult, asa cum spuneti dumneavoastra, ar fi stiut elevul ca predicativa antepusa are o intonatie speciala, marcata prin semnul exclamarii! So, STFU! |
Musafir |
#6510 Re:2012-06-28 10:24Sunteti penibili!Examenele deja au inceput sa fie recorectate!!Nu se schimba baremul de 16 ori ca vreti voi!!Asa ramane!!!!Predicativa primeste 6 puncte la fel ca subiectiva!Ce problema aveti voi?? |
Musafir |
#65112012-06-28 10:27Potrivit Programei analitice, la clasa a VIII-a se studiază predicativa plasată după regentă sau intercalată în regentă. Nu se studiază predicativa antepusă regentei care e mai de subtilitate. Asta se face cred în liceu , la clasele de filologie. Ce știu copiii de clasa a VIII-a? Că uneori verbul copulativ poate fi și impersonal si că devine regent concomitent și pentru o subiectivă și pentru o predicativă, potrivit schemei tip SB/PP/PR/! Elevului îi sunt arătate situațiile posibile pentru schema sintactică de mai sus, primind exemple cu aproape toate verbele copulative și cu toate elementele subordonatoare specifice. A fi (impersonal/copulativ) Ceea ce îmi place/ este/ ceea ce te deranjează./(P1=SB;P2=PP;P3=PR) Ce-mi place/-i /ce te deranjează./(P1=SB;P2=PP;P3=PR). Aici remarcati ce mică e principala, doar “-i”, adică verbul “a fi” impersonal și copulativ, la indicativ, prezent, forma scurtă! Atâtea exemple se oferă la școală cu modelul ăsta, încât se formează automatisme! Copiii nu aveau de ce să greșească, mai ales dacă au deschis caietele și au exersat! Mai des apare situația cu verbul “a însemna” impersonal și copulativ. Să înveți/ înseamnă/ să știi./ (P1=SB;P2=PP;P3=PR) Din clasa a VII-a, elevii învață situațiile în care numele predicativ poate sta inaintea verbului copulativ, unde se află, de obicei, subiectul. Aceste situații sunt: 1. când numele predicativ se exprimă prin pronume relativ – Nu știu cine este. ( cine = nume predicetiv; este = vb. copulativ “a fi”; 2. când numele predicativ se exprimă prin pronume interogativ – Cine este? (cine = nume predicatv; este = vb. copulativ “a fi”; 3. când numele predicativ se exprimă prin adverb relativ – Nu stiu cum este. (cum = nume predicativ; este = vb. copulativ “a fi”; 4. când numele predicativ se exprimă prin adjectiv – Asa e lumea asta. ( asa = adj. provenit din adverb; este = vb. copulativ “a fi”; 5.când numele predicativ se exprimă prin adverb – Bine este! (bine = adv.; este = vb. copulativ “a fi”. Dar la examen nu a fost niciuna din situațiile acestea! Nici prin contragerea subiectivei nu se aflau într- una dintre situațiile de mai sus, când numele predicativ poate sta înaintea verbului copulativ. Ceea ce mă jenează/ este dificultatea răsfoirii./ = Disconfortul este dificultatea răsfoirii. “disconfortul” este subiectul propozitiei, obținut prin contragere; Deci elevii care au învățat și care nu au scris după ureche, nu aveau de ce să greșească! Trebuia să aplice teoria! În situația de la examen, lucrurile stau așa: Ceea ce mă jenează/ este dificultatea răsfoirii./P1=SB, iar P2=PP. Ce putea fi derutant era că nu le-a apărut pe pozitia a treia și predicativa, ci doar numele predicativ. Poate asta să îi fi încurcat? Nuuu, nu cred! Sunt obosită. Cine vrea detalii le ofer la comentarii! P.S.1 Elevul de clasa a VIII-a nu studiaza elemente de subtilitate ale Gramaticii Academiei privind subiectiva si predicativa. Elevul de clasa a VIII-a a studiat structura sintactica tip, SB/PP/PR, și teoria aferentă și regulile. Deci nu avea de ce să vadă o predicativă pe pozitia 1! Sunt uimită de petiția inițiată pentru modificarea baremelor de corectare și notare! |
Musafir |
#6512 Re: Re: Re: Re:2012-06-28 10:28Atat timp cat apare in carte,profesorii sunt nevoiti sa dezvolte subiectul sau ,daca elevii sunt asa de constiinciosi,sa caute singuri pe net |
Musafir |
#6513 Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati2012-06-28 10:29#6482: parinte - rusine ca stati la pomana in loc sa invatati Rusine dumneavoastra draga domnule/doamna parinte! Imi spuneti si mie cine "a fost in club in loc sa invete"? Cei care au pus predicativa? Urat. Stati linistit/a ca acei copii invatati ca "SE REZOLVA" nu au nevoie de aceste 6 puncte,ei pot sa intre la un liceu cu MEDIA 0 si sa dea spaga si sa se transfere apoi unde vor,ii doare pe ei undeva de baremul asta! "de ce sa aiba aceiasi nota?" Nu stiu.Poate pentru ca Gramatica Academiei spune ca amandoua variantele sunt corecte?! Si totusi,de ce ar avea aceeasi nota? Daca copiii cu subiectiva ar fi fost asa de destepti si perfecti nu le-ar mai fi pasat de cele 6 puncte. Ca de,ii departajeaza celelalte exercitii,rezulatul la examenul la matematica si media 5-8 nu-i asa? Oare ii departajeaza in sus sau in jos.. Foarte rau ca fiul/fica dvs. "au sacrificat orele de joaca" pentru a se pregati pentru examen. Acesta este principalul factor pentru care multi dintre colegii mei,de altfel elevi de nota 10,o sa ia o nota mica mai ales la examenul de matematica,si cred ca este cazul si altor colegi de-ai nostri.Nu o sa inveti niciodata ce n-ai invatat in 8 ani de scoala acum,intr-o saptamana sau doua.Exact asta au incercat sa faca prea multi elevi,au lucrat practic aproape fara oprire la matematica si romana 2 saptamani inainte de examen. Au intrat stesati in examen,si ca dovada a acestui fapt,cand au iesit au recunoscut ca o sa ia note mult mai mici ca mine. In situatia care s-a creat,nimeni nu spune defapt ce trebuie sa spuna si ce este cel mai important: Exercitiul II.3 (cel al carui barem s-a schimbat) este elaborat PROST si acest tip de exercitii AR TREBUI SCOASE DIN UZ! Ar trebui ca elevul sa imparta fraza in propozitii,sa incercuiasca elemente de relatie,etc. deci sa arate cum a gandit! Pentru ca la grila poate sa copieze foarte usor SI ULTIMUL PROST!!! Va rog,dragi colegi,parinti si profesori,haideti sa avem dezbateri in mod civilizat,sa nu mai utilizam limbajul colorat,sa nu mai generalizam.Dam dovada ca suntem ROMANI cand ne certam ca la usa cortului.Haideti sa incercam sa transformam situatia creeata in ceva productiv.Eu,personal,voi incepe o petitie care sa ceara eliminarea oricarui exercitiu de tip grila (la romana) sau la care se da numai raspunsul final (la matematica) din subiectele pentru anii urmatori! SA SE TERMINE ASTFEL CU COPIATUL SI SA SE IA NOTE PE BUNE! |
E subiectiva |
#6514 Re: Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati2012-06-28 10:34#6513: - Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati Stfu! Eu stiu ce vorbesc! Sunt sef de promotie la un mare CN din tara si a fost foarte greu, mai ales cand esti si olimpic, pentru ca in loc sa mergi la scoala, la romana si mate, faci pregatire la chimie pentru nationala, apoi in vacanta de Paste recuperezi materia de clasa! Inseamna nopti nedormite! Si stiu ca nici cu 0.15 sutimi in plus sau in minus nu imi ia nimeni locul dupa cat am muncit, dar nedreptatea comisa ma raneste la suflet, sa stiu ca eu, care ma invatat si am raspuns corect, iau la un exercitiu aceeasi nota ca cineva care nu a invatat la fel de bine! |
Musafir |
#6515 Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-28 10:37Nu sunt nevoiti pentru ca predicativa antepusa va fi predata la momentul oportun, in timpul liceului! |
aNONIM |
#6516 SS2012-06-28 10:41Auziti,daca la exercitiul 2 de la subiectul 1 am scris ceva gresit si apoi am scris ca arata o prop. exclamativa, se puncteaza? |
Musafir |
#65172012-06-28 10:41Potrivit Programei analitice, la clasa a VIII-a se studiază predicativa plasată după regentă sau intercalată în regentă. Nu se studiază predicativa antepusă regentei care e mai de subtilitate. Asta se face cred în liceu , la clasele de filologie. Ce știu copiii de clasa a VIII-a? Că uneori verbul copulativ poate fi și impersonal si că devine regent concomitent și pentru o subiectivă și pentru o predicativă, potrivit schemei tip SB/PP/PR/! Elevului îi sunt arătate situațiile posibile pentru schema sintactică de mai sus, primind exemple cu aproape toate verbele copulative și cu toate elementele subordonatoare specifice. A fi (impersonal/copulativ) Ceea ce îmi place/ este/ ceea ce te deranjează./(P1=SB;P2=PP;P3=PR) Ce-mi place/-i /ce te deranjează./(P1=SB;P2=PP;P3=PR). Aici remarcati ce mică e principala, doar “-i”, adică verbul “a fi” impersonal și copulativ, la indicativ, prezent, forma scurtă! Atâtea exemple se oferă la școală cu modelul ăsta, încât se formează automatisme! Copiii nu aveau de ce să greșească, mai ales dacă au deschis caietele și au exersat! Mai des apare situația cu verbul “a însemna” impersonal și copulativ. Să înveți/ înseamnă/ să știi./ (P1=SB;P2=PP;P3=PR) Din clasa a VII-a, elevii învață situațiile în care numele predicativ poate sta inaintea verbului copulativ, unde se află, de obicei, subiectul. Aceste situații sunt: 1. când numele predicativ se exprimă prin pronume relativ – Nu știu cine este. ( cine = nume predicetiv; este = vb. copulativ “a fi”; 2. când numele predicativ se exprimă prin pronume interogativ – Cine este? (cine = nume predicatv; este = vb. copulativ “a fi”; 3. când numele predicativ se exprimă prin adverb relativ – Nu stiu cum este. (cum = nume predicativ; este = vb. copulativ “a fi”; 4. când numele predicativ se exprimă prin adjectiv – Asa e lumea asta. ( asa = adj. provenit din adverb; este = vb. copulativ “a fi”; 5.când numele predicativ se exprimă prin adverb – Bine este! (bine = adv.; este = vb. copulativ “a fi”. Dar la examen nu a fost niciuna din situațiile acestea! Nici prin contragerea subiectivei nu se aflau într- una dintre situațiile de mai sus, când numele predicativ poate sta înaintea verbului copulativ. Ceea ce mă jenează/ este dificultatea răsfoirii./ = Disconfortul este dificultatea răsfoirii. “disconfortul” este subiectul propozitiei, obținut prin contragere; Deci elevii care au învățat și care nu au scris după ureche, nu aveau de ce să greșească! Trebuia să aplice teoria! În situația de la examen, lucrurile stau așa: Ceea ce mă jenează/ este dificultatea răsfoirii./P1=SB, iar P2=PP. Ce putea fi derutant era că nu le-a apărut pe pozitia a treia și predicativa, ci doar numele predicativ. Poate asta să îi fi încurcat? Nuuu, nu cred! Sunt obosită. Cine vrea detalii le ofer la comentarii! P.S.1 Elevul de clasa a VIII-a nu studiaza elemente de subtilitate ale Gramaticii Academiei privind subiectiva si predicativa. Elevul de clasa a VIII-a a studiat structura sintactica tip, SB/PP/PR, și teoria aferentă și regulile. Deci nu avea de ce să vadă o predicativă pe pozitia 1! Sunt uimită de petiția inițiată pentru modificarea baremelor de corectare și notare! |
Musafir |
#6518 AM REUSIT!!!2012-06-28 10:45Am cititi astazi aici http://www.hotnews.ro/stiri-esential-12636932-evaluarea-nationala-2012-baremul-corectare-examenul-limba-romana-fost-modificat-toate-lucrarile-vor-recorectate.htm si se modifca baremul.;x |
Musafir |
#6519 Re: Re: Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati2012-06-28 10:51#6514: E subiectiva - Re: Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati Eu vorbesc,eu aud. STFU? Frumos mai vorbesti draguto. Vad ca degeaba cer putin bun simt in privinta vocabularului si a evitarii de stereotipii si generalizari. Dar daca si-asa iti place ca la usa cortului,hai sa-ti zic si eu ce parere am despre elevii de la "colegii nationale" (sa fie dom'le mai cu motz ca nu putem sa-i zicem liceu): toti niste infumurati! jumate copii de bani gata sau plini de fite,jumate tocilari! Daca sunteti la un liceu in 5-8 deja va considerati niste semi-zei pe langa elevii de la scolile generale.. Stiu draga ca n-o sa-ti luam noi locul,stai linistita ca nu avem nicio intentie :) Iti urez sa intri unde vrei tu,la cel mai "tare" liceu la cea mai mare medie,sa iti toci creierii 4 ani de zile,sa treci prin liceu ca prin branza si sa nu stii ce e aia VIATA! Te salut si noroc la repartizari! |
Musafir |
#65202012-06-28 10:53#6519: - Re: Re: Re: rusine ca stati la pomana in loc sa invatati Esti proasta si nu vrei sa vezi adevarul! |
Ana |
#65212012-06-28 10:55e subiectiva! pampam! |
George |
#65222012-06-28 10:56Doamne! Ce prosti pe site-ul asta! Cica e predicativa! Ce prostie! |
Andrei |
#65232012-06-28 10:56Vai de capul vostru daca credeti ca e predicativa! |
Bogdan |
#65242012-06-28 10:56E subiectiva! E f. clar! |
Arpad |
#65252012-06-28 10:57E subiectiva! Si eu stiu si romana nu e limba mea materna! |
|
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
Integrarea medicinilor traditionale si de stil de viata, in ingrijirile medicale
Spune STOP eutanasierii câinilor sănătoși din adăposturile publice din Timiș!
Cerem sancționarea influenceriței Marilu care a lovit o pisică – STOP cruzimii față de animale!
Susținem desemnarea lui Ilie Bolojan ca Prim-Ministru al României
LIBERTATEA de EXPRIMARE
Salvăm Casa Dinu Lipatti
APEL „Salvați Sala CUB”, Teatrul Național Iași
Cerem arestarea lui George Simion pentru instigare la violență și scoaterea în afara legii a partidului AUR
Cerem investigarea suspiciunilor de fraudare a alegerilor și renumărarea voturilor – respectați democrația!
Anularea cetateniei Române persoanelor din Republica Moldova
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Păstrarea a 2 ore în trunchiul comun al limbii moderne 2 la toate filierele
6113 Creat: 2025-02-06
Sprijin din partea statului pentru beneficiarii programului „Prima Casă (+/1/2/3/4)”.
640 Creat: 2025-06-23
Declararea Târnăveniului și comunelor afectate ca zonă calamitată
204 Creat: 2025-06-23
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
3728 Creat: 2025-06-14
GRATIERE 2025
22082 Creat: 2025-02-03
Scoaterea vitiligo din baremul medical pentru candidații la Ministerul Afacerilor Interne (MAI)
64 Creat: 2025-06-24
Semnam pentru a ne alege prin vot democratic Avocatul Poporului si cei 9 Judecatori ai Curtii Constitutionale!
16242 Creat: 2025-05-26
PETIȚIE pentru amenajarea de locuri de parcare în zona Spitalului Pantelimon
46 Creat: 2025-06-24
Furnizarea apei către locuitori comunei Ungureni Botoșani și respectarea contractului de către Nova Apaserv Botoșani
78 Creat: 2025-06-23
Nivel de studii minime pentru parlamentari și membrii guvernului ! Cei care dau legi pentru noi, sunt necalificați!! Haideți să spunem STOP incompetenței!!
37 Creat: 2025-06-20
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
5430 Creat: 2025-06-03
Stop inundațiilor din Stupini – Cerem acțiune din partea SGA Brașov!
313 Creat: 2025-06-08
Vrem adevărul despre admiterea la clasa a V-a – CN Vrănceanu Bacău
26 Creat: 2025-06-24
Nu depreciați limba și literatura română! Nu descalificați materna!
2121 Creat: 2025-02-25
LIBERTATEA de EXPRIMARE
1531 Creat: 2025-06-04
Racordare la reteaua apa-canal Chiajna
15 Creat: 2025-06-23
Sesizare disconfort olfactiv Baicoi
31 Creat: 2025-06-23
Propunere oficială pentru introducerea studierii scriitoarelor românce în programa liceală
517 Creat: 2025-06-19
Electoratul așteaptă...
19 Creat: 2025-06-15
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
14048 Creat: 2025-06-03