Examen National

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Examen National

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2016-06-30 10:02



Musafir

#4602 Re:

2016-06-30 10:02

#4595: INGAMFATI SI SE CRED"SAVANTI" -  

 De fapt, diagrama a fost foarte clara. Imi pare sincer rau daca ai gresit, dar nu va mai victimizati cand e doar vina voastra. Daca mii de copii, inclusiv eu, au putut da raspunsul corect, inseamna ca voi ati fost neateti sau n-ati analizat corect. 

Oh, si ce ai vrea? SA FIE DEZAVANTAJATI CEI CARE AU RASPUNS CORECT? Sa "boceasca" ei, atunci? Care pierd niste sutimi meritate?

 

Barbu

#4603 Re:

2016-06-30 10:03

#4599: -  

 "consider ca ar fi corect sa punctati amandoua atat pentru cei care au pus 3 cat si pentru cei care au pus 8.....macar ati da dovada de demnitate!!!!!!!!!!!".

Ne pare rau,noi nu promovam neatentia,respectiv prostia.


Musafir

#4604

2016-06-30 10:03

Consider ca trebuie punctate ambele deoarece ne-ati indus în eroare!!!!!!
Marta

#4605

2016-06-30 10:04

Serios? Chiar vă plângeți din cauza asta? A fost ambiguă reprezentarea? Măi copii, voi gândiți înainte să vorbiți? 

Am impresia că voi ați învățat reprezentarea standard a acelor grafice și ați acționat exact ca niște roboței fără a acorda vreun pic de atenție detaliilor. A fost un exercițiu de perspicacitate, în opinia mea a fost unul din cele mai bine gândite exerciții din toate porcăriile acelea simple pe care le-ați primit (țin să menționez că eu atunci când am dat examenul au fost unele dintre cele mai grele subiecte din ultimii ani și tot nu m-am plâns). Era exact genul de aplicație care vă pune să gândiți, să fiți atenți, să citiți tot, nu să rezolvați mecanic. NU SUNTEȚI ROBOȚI! 

Asumați-vă greșeala, dați dovadă de maturitate, încercați să demonstrați că generația voastră și restul care vin din urmă nu sunt atât de jalnice precum se prezintă. Singurii care ar trebui să răspundă pentru greșelile voastre sunteți VOI! Nu mai dați vina în stânga și în dreapta, nu mai fiți sugari, aveți creer, păcat de el. Am impresia că v-ați învățat cu totul de-a gata și ați ajuns la apogeul absurdității: să cereți să vi se o considere o greșeală CORECTĂ!!! Chiar nu sunteți conștienți de cât de penibil este acest fapt? 

Treziți-vă, vă rog, poate nu conștiențizați, dar voi, noi, suntem viitorul acestei țări! Ne plângem de puterea actuală, dar noi pe lângă ei vom fi într-adevăr...pământ!


Musafir

#4606 Re: Re:

2016-06-30 10:04

#4603: Barbu - Re:  

 Multumesc, foarte corect spus.

Un consătean neindignat

#4607 Opinia mea referitoare la acest "micut" incident

2016-06-30 10:04

Salutari! Dupa felul elevat in care scriu ma puteti asemui foarte usor cu un alt pseudonim de aici "profesorul de matematica". Da, este adevarat. Nu sunt profesor de matematica, dar SUNT SUFICIENT DE CU CAPUL PE UMERI incat sa imi dau seama ca ati luat-o razna. Copiii de clasa a 8-a nu au gandirea nici macar cat a unei scanduri de lemn iar parintii idioti care stiu ce fel de plebe au acasa dar cu toate astea ei sustin pe aici ca AI LOR PRUNCI au dreptate (d-aia nu mai pot eu, de copiii vostri) le sar in ajutor si incep sa scrie pe aici cat mai multe comentarii cum ca ei ar fi dezavantajati si viitorul lor ar fi distrus. Daca este dupa cum sustin ei, iar viitorul le este "distrus", este numai din vina lor, si a voastra, parintii pulii. Pe aceasta cale intentionez si sa imi cer scuze pentru eventualele jigniri aduse la adresa voastra...sau nu. Ma doare in cur! Muie la toti inaptii si sper sa va vad numai in licee mecanice si sa-i lasati pe aia normali la cap in liceele bune! Va salut cu respect si inchei cu traditionalul "sa-mi bag pula in soarta voastra".

Mihai Horvath
Musafir

#4608

2016-06-30 10:04

Raspunsul CNEE la petitia noastra: "Itemul este complet formulat, enuntul este clar, fara ambiguitati si permite un singur raspuns corect"
Sa va prezint ambigiutatile:1) In text se vorbeste de o "DIAGRAMA". Intr-o diagrama toate reprezentarile(grafice, legenda etc.) sunt la scara. In prezentarea grafica numarul de elevi este in corespondenta cu un patrat mic. In grafic pentru un elev se atribuie un dreptunghi, pentru doi elevi - doua dreptunghiuri samd. De aici apare confuzia.
2) Justificarea CNEE precum ca: "Acesta contine toate elementele necesare unui raspuns corect si se refera la o diagrama care a mai fost prezentata in subiectele formulate de Centrul National de Evaluare si Examinare (vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016)." Tipul de diagrama in discutie este inclus in modelul de subiect pentru Evaluarea nationala a absolventilor clasei a VIII-a, anul scolar 2014-2015", nu se poate lua in considerare daca analizam cerinta din problema de anul trecut. Se cerea sa se afle cati elevi au luat nota 10. In diagrama abscisa avea numere de la 1 la 10, iar in ordonata numere de la 1 la 8. Lucrurile erau clare. Nota nu putea fi decat in abscisa, spre deosebire de problema de anul acesta la care se cerea sa se afle cati elevi au obtinut nota 5. Cifra 5 se gaseste atat in axa X cat si in axa Y. Prin urmare apare confuzia. Ca sa fie foarte clar, ar fi trebuit ca in axa Y sa apare numere de la 1 la 11. Elevii ar fi inteles ca axa Y nu este pentru "Nota obtinuta" si ar fi dat raspunsul din barem adica 3.
Din punctual meu de vedere, e clar ca in 2015 nu aveai cum sa gresesti, dar in 2016 se putea cu usurinta. Dovada: Peste 40.000 de petitii online nu este o gluma domnilor si doamnelor evaluatori de la CNEE. Va solicitam sa va revizuiti pozitia initiala si sa admiteti evidenta si anume ca subiectul a indus confuzie printe elevi.


Musafir

#4609 Re:

2016-06-30 10:05

#4605: Marta -  

 Ah, multumesc! Ai spus niste lucruri foarte adevarate.

mdionis

#4610

2016-06-30 10:06

1. Patratelul colorat din dreapta (legenda, informatia care ne spune ce marime este reprezentata in grafic) spune ca numarul de elevi se reflecta intr-o caracteristica a coloanei de aceeasi culoare. Care sa fie aceasta caracteristica?!

a) inaltimea coloanei (proportionala cu aria ei), masurata pe verticala, asa cum se face in mod traditional de vreo 800 de ani, din vremea lui Nicolas d'Oresme, lucrul pe care ar fi trebuit sa il fi invatat cu totii la scoala la orele de matematica dedicate reprezentarii grafice a obiectelor de interes (functii numerice)

b) pozitionarea coloanei in orizontala indicata de abscisa precizata la baza ei.

Cine alege varianta b) demonstreaza ca nu a inteles nimic din ceea ce inseamna reprezentare grafica. Nu voi incerca sa explicitez responsabilitatile inerente acestui dat de fapt, constat insa rezultatul.

 

2. Numarul de elevi care a obtinut o anumita nota la test este o marime definita in mod univoc: ajunge sa numeri lucrarile care au obtinut o anumita nota, rezultatul numararii va fi mereu acelasi (in matematica se spune ca numarul de elevi este o functie bine definita de nota obtinuta).

Inversul nu este adevarat: pentru un numar dat de elevi nu se poate asocia de regula in mod univoc o singura valoare a notei obtinute de un grup omogen continand acel numar dat de elevi (deja exista o mare dificultate principiala de a prinde in mod riguros acest mod de interpretare). Pot exista numere carora nu le corespunde niciun grup de elevi cu acel cardinal care sa fi obtinut note egale si pot exista numere de elevi carora le corespund mai multe grupuri de elevi cardinal echivalente care au obtinut aceleasi note (e.g. 3 elevi au obtinut nota 5, 3 elevi au obtinut nota 9 si tot 3 elevi au obtinut nota 10). Nu putem deci desena o astfel de lege de asociatie pe un grafic de functie univoca.

Din analiza desenului, rezulta imediat ca exista 3 coloane de inaltime egala (3) si nicio coloana de inaltime 4 sau 8. Asadar inaltimea coloanei nu poate constitui "x-ul" (variabila) vreunei dependente functionale legitime. In cazul nostru, singura variabila legitima care produce o functie univoca este nota obtinuta, iar variabila functional dependenta este numarul de elevi care au obtinut acea nota: aceasta din urma este in mod necesar asociata inaltimii coloanelor.

 

3. Un grafic al unei functii definite pe un continuu se citeste cu referire la vecinatatea unui punct reprezentativ si de regula e posibil sa pornim analiza plecand de pe axa orizontala sau de pe cea verticala. In cazul nostru, e un grafic discret, cu coloane care nu se poate citi functional incepand de la axa verticala: aceasta ar fi o operatie aproape lipsita de sens fiindca nu se poate avea siguranta evidenta asupra pozitiei si semnificatiei punctului reprezentativ.

 

4. In fine, textul spune ca este vorba de "repartitia notelor" la un test. Aceasta este o functie de distributie care exprima dependenta intre nota obtinuta (care se pune pe axa orizontala, a variabilei libere) si numarul de elevi care au obtinut acea nota (care se pune pe axa verticala, a variabilei dependente). Niciodata o functie de distributie nu se pune altfel si nici nu poate fi interpretata altfel dintr-un grafic.

 

In concluzie:

Subiectul este  foarte clar formulat.

Aceasta petitie reprezinta expresia a cat de multe alibiuri/pretexte/scuze isi gasesc copiii si parintii lor pentru esecuri si gravele lor lacune in cultura matematica generala.

Daca fiul/fiica mea si-ar permite sa imi spuna ca nu a inteles textul problemei 6, nu i-as cauta nicio scuza ci as cauta sa ii fac cat se poate de clar ca ar fi trebuit sa isi utilizeze mai bine mintea si ca nu e inca timpul pierdut sa se puna cu burta pe carte.

Din pacate, deja s-au strans prea multe semnaturi ale rusinii.


Musafir

#4611 Re:

2016-06-30 10:08

#4608: -  

 4+4 ramane 8. Raspunsul corect ramane 3, nu conteaza cati ati semnat.

In plus, exista si semnaturi false, semnaturi de la oameni care n-au nicio legatura cu examenul, de la parinti, rude, prieteni. Unii semneaza doar pentru a semna.


Musafir

#4612

2016-06-30 10:08

trebuia enuntul mai explicit pt copiii care deja erau stresati si emotionati la acest examen
Miris

#4613 Re:

2016-06-30 10:08

#4608: -  

 Asa este, e grav, raspunsul primit este in defavoarea semnatarilor, dar mai "GRAV" este ca sunt atat de multi copii care au raspuns corect... ;)

Anonim8

#4614 Re:

2016-06-30 10:09

#1: -  

 Eu nu inteleg de ce toti copii care au scris 8 sunt criticati !

Sunt unii copii mai putin destepti care din noroc pur au scris 3,dar asta nu ii deosebeste cu nimic mai mult de ceilalti  ,de exemplu ei ce au facut la problemele de geometrie daca tot se cred asa de destepti ? 

Daca am scris acolo 8 nu inseamna ca eu sunt proasta si cel care era in pericol de corigenta e mai destept decat mine


Musafir

#4615

2016-06-30 10:09

Luati va rog măsuri!!!!Punctati-le pe amândouă!!!!!!!!!!!

Musafir

#4616

2016-06-30 10:10

pentru toti copiii care ar vrea sa invete dar NU au de la cine,din pacate sunt multi profesori de romana si matematica care nu isi au rostul in scoli,totul pe baza de partide.
Barbu

#4617 Re:

2016-06-30 10:11

#4610: mdionis -  

 Ai perfecta dreptate.Ca sa zicem mai direct,aici s-au strans toti cersetorii romani care vor doar ca "idiotii" lor sa primeasca 50 de sutimi in plus,pe nedrept.Dragi parinti,daca asa va educati copiii,e grav.Trebuie sa inteleaga ca neatentia se plateste.Daca nu,vor gresi in continuare si vor avea pretentia de la dvs. sa sariti in apararea lor,si cand nu va mai fi mami acolo sa-i sara in aparare,ce va face?


Musafir

#4618 Re: Re:

2016-06-30 10:11

#4614: Anonim8 - Re:  

 Dar taci în pula mea ca ești proastă.nu ai făcut diagrama corect si vrei sa credem ca în rest totul e corect? Hai tu pleacă drq la produs ca de atat ești buna, si tu si prietenii tai cu "8".

papa

#4619 Re: Politica

2016-06-30 10:11

#4573: Iasi Meditatii Matematica - Politica 

 Felicitari. Asa este. Este un subiect de o simplitate maxima, dar incomplet formulat.Oameni buni, treziti-va, uitati-va la reprezentarile grafice din anii anteriori. Cele doua variabile - note si elevi erau complet definite pe cele 2 axe- abscisa si ordonata. Daca notele sunt de la 1 la 10 unde este numarul de elevi? De ce nu apare pe ordonata? Nu scrie nicaieri ca trebuie calculat. Traim inca in UE, SUNT TARI IN CARE NOTAREA SE FACE DE LA 1 LA 8 , SAU DE LA 1 LA 6, copiii stiu asta, au prieteni. Oare chiar nu se vede? Un copil care pierde 0.5 puncte din greseala unora suspusi sufera nu pentru neatentia lui ci pentru ambiguitate si jumatati de masura. Daca notele au fost trecute de la 1 la 10 pe abscisa, de ce nu pe ordonata si numarul total de elevi? De lene cumva? Unde este corectitudinea cu care se bat unii in piept? Oameni buni?

Miris

#4620 Re: Re:

2016-06-30 10:12

#4614: Anonim8 - Re:  

 Nu a spus nimeni ca sunt prosti (sau un om cu capul pe umeri si direct implicat in problema nu ar spune asta), dar au facut o greseala, in timp ce ati multi copii nu au facut-o. Atat. 

 


Musafir

#4621

2016-06-30 10:12

Sunteti niste oameni prosti si inculti. Mi-am pierdut increderea in umanitate cu aceasta petitie de cacat. E trist faptul ca sunt foarte multi profesori in toata firea care sustin aceasta petitie idioata si parinti. Cum dracu sa fi profesor de matematica si sa susti "8". Ce pula mea v-ati prostit toti de cand cu evaluarea asta. Cum am spus eu mi-am pierdut increderea in umanintate. Uneori simt ca de cand cu retelele de socializare am inceput sa ne intoarcem de unde am venit. (cu inteligenta). Pe zi ce trece apar copii toti mai prosti. Imi pare rau de tara asta.

Barbu

#4622 Re: Re:

2016-06-30 10:12

#4614: Anonim8 - Re:  

 Daca ai gresit,ce vrei,domnisoara?

profesorul de matematica

#4623 Re: Re:

2016-06-30 10:13

#4614: Anonim8 - Re:  

 Esti proasta fa, du-te in pula mea!


Musafir

#4624

2016-06-30 10:13

Sa se puncteze ambele raspunsuri.

Musafir

#4625

2016-06-30 10:13

Nedreptate! Rusine ca nu vor sa-si asume greselile!