Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post

Valcea si Arges

#47065 MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCES

2016-06-07 19:21

MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCES

În cursul lunii trecute, consorţiul de administratori judiciari format din Rominsolv SPRL şi BDO Business Restructuring SRL, împreună cu conducerea executivă a societăţii Oltchim SA Râmnicu Vâlcea şi administratorul special Bogdan Stănescu au informat că întreprinderea a înregistrat în trimestrul I din acest an, pe total activitate, un profit brut de 1,3 milioane de euro şi un indicator EBITDA pozitiv de 4,3 milioane de euro, respectiv de 11,4% din cifra de afaceri, care a fost în cuantum de 37,8 milioane de euro. Ultimul an în care societatea a înregistrat profit total din activitatea curentă a fost 2006. Rezultatele înregistrate în trimestrul I 2016 de SC Oltchim SA demonstrează faptul că măsurile avute în vedere prin planul de reorganizare aprobat de creditori pentru eficientizarea societăţii au fost implementate cu succes. Recâştigarea pieţelor de desfacere, cu preponderenţă externe, retehnologizările efectuate la principalele instalaţii tehnologice, respectiv instalaţia de electroliză cu membrană, instalaţia de var industrial, coroborate cu reducerea personalului excedentar au contribuit la realizarea acestor rezultate. În primul trimestru din acest an, societatea a continuat implementarea măsurilor de natură tehnologică, efectuând reabilitarea celui de-al 5-lea electrolizor, dintr-un total de 7, la instalaţia de electroliză cu membrană, investiţie de circa 800.000 de euro, prin achiziţia catalizatorului de hidrogenare în valoare de 1,1 milioane de euro pentru instalaţia de oxo-alcooli, care a fost repornită în luna aprilie 2016. În vederea diversificării gamei de produse fabricate, în luna martie 2016 SC Oltchim SA a încheiat un contract pentru conversia instalaţiei pentru producţia de dioctilftalat, care nu funcţionează din anul 2012, astfel încât să se obţină un nou produs, mai competitiv şi cu perspective de dezvoltare rapidă, conform studiilor de piaţă, respectiv dioctiltereftalat. Investiţia va fi realizată în termen de 6 luni de la semnarea contractului, iar capacitatea de producţie se va ridica la 18.000 de tone de dioctiltereftalat anual. Valoarea investiţiei este de 2,7 milioane de euro şi va fi finanţată integral prin credit-furnizor.
 
În primul trimestru, societatea a avut o balanţă externă netă pozitivă
 
Comparativ cu perioade similare din anii anteriori, în primele trei luni ale anului 2016, SC Oltchim SA a obţinut următoarele rezultate: profit pe total activitate de 1,3 milioane de euro, reprezentând o îmbunătăţire cu 2,2 milioane de euro faţă de trimestrul I din 2015 şi cu 20,9 milioane euro faţă de trimestrul I din 2014; o îmbunătăţire a indicatorului financiar EBITDA cu 1,2 milioane de euro faţă de trimestrul I din 2015 şi cu 14,2 milioane de euro faţă de primul trimestru din 2014. Scăderea preţurilor la produsele chimice, determinată de scăderea preţurilor la petrol au condus la situaţia de a înregistra în trimestrul I 2016 o cifră de afaceri mai mică, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015, cu toate că vânzările cantitative au fost mai mari în 2016. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2015, în primul trimestru al acestui an, SC Oltchim SA a crescut cantităţile de produse finite comercializate preponderent pe pieţele externe la principalele grupe de produse, astfel: cu 8% la polioli-polieteri, grupa de produse care deţine 70% din cifra de afaceri; cu 26% la sodă caustică lichidă şi solidă; cu 50% la produsele oxo-alcooli. În primul trimestru al anului 2016, valoarea exporturilor şi livrărilor intracomunitare au fost în sumă de 27,4 milioane de euro şi au reprezentat 73% din cifra de afaceri. Valoarea importurilor şi a achiziţiilor intracomunitare a fost de numai 6,1 milioane de euro, astfel încât SC Oltchim SA, în primele trei luni ale anului 2016, a înregistrat o balanţă externă netă pozitivă în sumă de 21,3 milioane de euro. Preţurile de vânzare au înregistrat scăderi la toate grupele de produse în trimestrul I din 2016 comparativ cu trimestrul I din 2015, având o influenţă nefavorabilă în valoarea cifrei de afaceri, de 6,1 milioane de euro. Implementarea măsurilor de eficientizare operaţională, coroborate cu scăderea preţurilor de achiziţie la principala materie primă (propilena) au anulat, totuşi, efectul negativ al reducerii preţurilor de vânzare, societatea reuşind să înregistreze profit pe total activitate, spre deosebire de anii precedenţi, când a avut pierderi. De asemenea, societatea a continuat reducerea arieratelor acumulate în prima parte a perioadei de insolvenţă şi a înregistrat o diminuare a datoriilor restante, astfel: faţă de CET Govora, cu 3 milioane de lei; faţă de Administraţia Bazinală de Apă Olt, cu 150.000 de lei şi faţă de personalul disponibilizat, cu 3,8 milioane de lei. Imobilizările corporale ale SC Oltchim SA sunt prezentate în „Situaţia poziţiei financiare” la cost sau valoarea reevaluată, mai puţin amortizările şi ajustările pentru depreciere sau pierderi de valoare în conformitate cu IAS 16 „Imobilizările corporale” şi IAS 36 „Deprecierea activelor”. Activele societăţii au fost reevaluate în anul 2013, situaţiile financiare la 31 martie 2016 cuprinzând activele la valoarea reevaluată. În „Situaţia poziţiei financiare la 31 martie 2016”, stocurile se prezintă la valoarea realizabilă netă, prin diminuarea cu ajustările pentru depreciere.
 
Numărul de salariaţi ai SC Oltchim SA a scăzut la 1.937 de persoane
 
Conform raportului administratorului special al SC Oltchim SA, la data de 31 martie 2016 societatea înregistra datorii totale în sumă de 1,35 miliarde de lei, din care: 1,052 miliarde de lei datorii înregistrate în conformitate cu planul de reorganizare; 242 de milioane de lei datorii nete acumulate după intrarea în insolvenţă, din care cu scadenţă depăşită – 165 de milioane de lei; 31 de milioane de lei - datorii şi creanţe reciproce şi datorii la bugetul de stat care se vor compensa cu TVA de recuperat, plus 26 de milioane de lei - alte datorii, din care în principal provizion pentru beneficiile salariaţilor, acordate la pensionare. În totalul datoriilor acumulate în insolvenţă este cuprins şi impozitul pe profit, în sumă de 35 de milioane de lei, calculat pentru veniturile din anularea datoriilor. Conform planului de reorganizare, acesta se achită în termen de cinci zile de la încasarea preţului de vânzare al participaţiilor SC Oltchim SA la SC Oltchim SPV SRL. În trimestrul I din 2016 societatea a continuat reducerea arieratelor acumulate în prima parte a insolvenţei şi a înregistrat o diminuare a datoriilor restante. SC Oltchim SA achită impozitele şi taxele aferente salariilor prin compensare cu TVA negativ (TVA-ul de recuperat înregistrat de societate la 31 martie 2016 este de 7,82 milioane de lei). Compensarea se efectuează numai după finalizarea controlului Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Societatea cuprinde următoarele segmente operaţionale: produse anorganice - sodă caustică-lichidă şi solidă, acid clorhidric; produse macromoleculare şi organice de sinteză - polieteri-polioli, propilenoxid, propilenglicol; produse oxo-alcooli. Cheltuielile cu personalul au scăzut în trimestrul I din 2016 faţă de trimestrul I din 2015, ca urmare a disponibilizărilor care au avut loc în lunile noiembrie şi decembrie 2015. Numărul mediu de salariaţi la SC Oltchim SA în primul trimestru al anului 2016 a fost de 1.937, faţă de 2.215 - în trimestrul I al lui 2015. Pentru toţi salariaţii se plătesc asigurări sociale, iar salariaţii societăţii sunt cuprinşi în planul de pensii al statului. Anul trecut, cifra de afaceri a SC Oltchim SA a crescut cu 114,8 milioane de lei, respectiv cu 18% faţă de anul 2014 şi cu 244,4 milioane de lei, respectiv cu 49% faţă de anul 2013. Creşterea cifrei de afaceri a fost determinată de creşterea cantitativă a vânzărilor la principalele produse fabricate. Astfel, la polioli-polieteri, produsul finit cu o pondere de 66% în cifra de afaceri, vânzările cantitative au crescut cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de produse clorosodice, a doua grupă de produse ca pondere, au înregistrat o creştere cu 3%. Valoarea exportului şi a vânzărilor pe piaţa intracomunitară realizate de societate în anul 2015 este de 125,1 milioane de euro, în creştere cu 25%, respectiv cu 25,1 milioane de euro faţă de anul 2014 şi cu 80%, respectiv cu 55,7 milioane de euro faţă de anul 2013. Ponderea exportului în cifra de afaceri a crescut de la 62% în 2013 la 71% în 2014, înregistrând 75% în anul 2015. Rezultatul total brut din activitatea curentă a societăţii în anul 2015 este de minus 36,3 milioane de lei, reprezentând o pierdere mai mică cu 154 de milioane de lei, comparativ cu cea din anul 2014 şi cu 283,7 milioane de lei mai mică faţă pierderea anului 2013. SC Oltchim SA a vândut în anul 2015 produsele chimice atât pe piaţa locală - circa 25% din cifra de afaceri, cât şi pe cea internaţională - circa 75% din cifra de afaceri.

Raspunsuri

Valcea si Arges

#47066 Re: MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCE

2016-06-07 19:23:03

#47065: Valcea si Arges - MASURILE AVUTE IN VEDERE PRIN PLANUL DE REORGANIZARE AL OLTCHIM SA AU FOST IMPLEMENTATE CU SUCCES 

 Acţionarul PCC a cerut detalii despre investigaţia CE la SC Oltchim SA

 
La şedinţa ordinară a Adunării Generale a Acţionarilor de la SC Oltchim SA, Ulrike Warnecke, directorul general al Petro Carbo Chem (PCC) SE, a depus o solicitare scrisă, în calitate de acţionar minoritar semnificativ al întreprinderii, în care a cerut detalii despre investigaţia Comisiei Europene cu privire la ajutorul de stat acordat combinatului chimic vâlcean. „În conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale şi ale Regulamentului nr. 6/2009 privind exercitarea anumitor drepturi ale acţionarilor în cadrul adunărilor generale ale societăţilor comerciale, PCC SE, în calitate de acţionar minoritar al SC Oltchim SA, deţinând 32,34% din capitalul social al societăţii, depune în mod respectuos prezenta solicitare de informaţii cu privire la punctele 1-3 pe ordinea de zi a Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor, convocată pentru data de 28 aprilie 2016. PCC SE doreşte să sublinieze faptul că îşi exercită drepturile prevăzute de legea română şi de actul constitutiv al SC Oltchim SA cu cea mai mare consideraţie pentru drepturile şi interesele SC Oltchim SA şi ale celorlalţi acţionari şi cu respectarea acestora şi în vederea creşterii transparenţei activităţii conducerii faţă de acţionari şi asigurării că managementul prioritizează interesele pe termen lung ale societăţii, şi nu interesele proprii. Avem în vedere faptul că, la data de 8 aprilie 2016, Comisia Europeană a deschis o investigaţie aprofundată pentru a verifica dacă anularea datoriilor de către statul român şi continuarea aprovizionării SC Oltchim SA de către întreprinderi de stat, în pofida deteriorării situaţiei financiare a acesteia, au respectat normele UE privind ajutoarele de stat”, se arată în cererea depusă de conducerea PCC SE. În 2014, PCC SE a cerut în cadrul unei şedinţe a Adunării Generale a Acţionarilor de la SC Oltchim SA elaborarea de către statul român, în considerarea dublei sale calităţi, atât de acţionar majoritar al SC Oltchim SA, cât şi de creditor principal (atât direct, cât şi indirect, prin intermediul unor societăţi creditoare deţinute de stat) al SC Oltchim SA, în calitatea societăţii de debitor în cadrul procedurii insolvenţei, a planului de reorganizare a societăţii, conform art. 132 alin. 1 lit. a din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi procedurile de insolvenţă. Planul de reorganizare urma să prevadă şi reduceri adecvate şi necesare de creanţe, rezultate în urma negocierilor statului român cu creditorii, astfel încât planul de reorganizare să fie implementat cu succes. De asemenea, PCC SE a solicitat prezentarea de către administratorul judiciar sau administratorul special al SC Oltchim SA a unei situaţii cu privire la stadiul plăţii salariilor către angajaţii SC Oltchim SA, inclusiv orice întârzieri la plată, precum şi stadiul plăţii salariilor compensatorii acordate sau care urmează să fie acordate angajaţilor concediaţi. În motivarea depusă în 2014 de PCC SE la proiectul de hotărâre privind planul de reorganizare a SC Oltchim SA se arăta că posibilitatea elaborării planului de reorganizare de către societatea debitoare însăşi este reglementată de legea insolvenţei.
 
PCC vrea informaţii şi despre procedura de privatizare a combinatului
 
Zilele trecute, acţionarul Petro Carbo Chem SE a cerut administratorilor judiciari ai SC Oltchim SA să furnizeze informaţii cu privire la punctele 1-3 aflate pe ordinea de zi a şedinţei Adunării Generale a Acţionarilor. Astfel, conform informaţiilor publicate pe pagina de internet a Comisiei Europene, CE a deschis o investigaţie aprofundată, ca urmare a unei analize desfăşurate începând cu 16 ianuarie 2013. „Vă rugăm să ne informaţi dacă SC Oltchim SA a ştiut despre notificarea înregistrată în 2013 la CE şi dacă, din 2013, SC Oltchim SA a fost implicată în orice corespondenţă cu CE în legătură cu acest caz. Dacă răspunsul este afirmativ, vă rog să oferiţi detalii despre acest schimb de informaţii. Vă rugăm să oferiţi detalii despre aspectele aflate în prezent sub investigaţia Comisiei Europene. Mai exact, vă rugăm să furnizaţi informaţii despre următoarele: care sunt datoriile anulate şi ale căror societăţi de stat (în afară de AAAS) aparţin aceste datorii anulate, aflate in prezent sub investigaţia Comisiei Europene; care sunt măsurile de sprijin ale CET Govora şi Salrom şi pe ce perioadă au fost întreprinse aceste măsuri de sprijin, aflate în prezent sub investigaţia Comisiei Europene. Vă rugăm să ne informaţi dacă planul de reorganizare a avut în vedere această investigaţie, precum şi posibilul rezultat al acestei investigaţii. Vă rugăm să oferiţi informaţii despre suma totală care face obiectul investigaţie care, la finalizarea investigaţiei Comisiei Europene, ar putea fi considerată drept ajutor de stat. Aveţi în vedere măsuri de adaptare sau modificare a planului de reorganizare, în lumina deciziei Comisiei Europene? Dacă da, care sunt aceste propuneri de adaptare sau modificare? Având în vedere că, în cazul în care CE va decide că sprijinul primit de SC Oltchim SA reprezintă ajutor de stat şi, mai mult, va decide că acesta este ajutor de stat ilegal, şi, având în vedere, de asemenea, faptul că, potrivit Comisiei Europene, «cumpărătorul ar beneficia de un ajutor anterior acordat SC Oltchim SA şi ar putea fi răspunzător să-l returneze», vă rugăm să ne împărtăşiţi dacă intenţionaţi să menţineţi procedura de privatizare deja aprobată, inclusiv calendarul implementării acesteia, sau dacă intenţionaţi să o modificaţi. În caz afirmativ, vă rugăm să oferiţi informaţii despre maniera în care intenţionaţi să modificaţi procedura de privatizare sau calendarul implementării”, se mai precizează în documentul PCC SE, adresat conducerii SC Oltchim SA. În prezent, opinia preliminară a Comisiei Europene este că, dacă se va constata că măsurile supuse investigaţiei constituie ajutoare de stat, acestea nu ar putea fi considerate compatibile cu normele UE privind ajutoarele de stat. În plus, Comisia Europeană este preocupată de faptul că procesul de privatizare a SC Oltchim SA, astfel cum este planificat în prezent, poate conduce la o continuitate economică între SC Oltchim SA şi viitorul cumpărător. Cu toate acestea, Comisia Europeană salută faptul că autorităţile române şi-au manifestat acum intenţia de a se asigura că procesul nu conduce la o continuitate economică, pentru a evita situaţiile în care un cumpărător ar beneficia de ajutoarele acordate în trecut SC Oltchim SA şi ar putea fi obligat să le ramburseze. În acest context, în martie 2012, Comisia Europeană a constatat că o conversie în acţiuni a creanţelor SC Oltchim SA deţinute de AAAS nu a constituit ajutor în vederea privatizării imediate a SC Oltchim SA.