Votati pentru mentinerea religiei in scoli

Quoted post


Musafir

#68

2014-11-14 12:16

Buna ziua si Doamne Ajuta! Sunt profesor de Religie din anul 2006 si doresc sa mentionez ca tanarul trebuie deprins cu purtarea pe care trebuie sa o aiba, si chiar cand va imbatrani nu se va abate de la ea (Pilde 22,6), iar scoaterea Religiei din Trunchiul Comun va priva tinerii acestei tari de o componenta importanta a personalitatii lor: cea Spirituala, lasandu-i sa traiasca intr-o ignoranta duhovniceasca totala, cu repercusiuni dezastruoase in plan individual si social. Probabil cei de la ASUR vor pretexta ca fiecare va avea posibilitatea de a opta daca doreste sa frecventeze sau nu ora de religie, insa dansii fie nu cunosc, fie uita vorbele magistrale ale Sfantului Pavel ca "putin aluat dospeste toata framantatura..." (I Cor. 5,6). Va fi nevoie de 2,3 elevi "semiatei" - DAR NU PIERDUTI DEFINITIV din punct de vedere religios, ci doar rataciti - intr-o clasa (mai ales la liceu), pentru ca majoritatea sa renunte, dar...poate ca asta se doreste si se dicteaza in Romania contemporana: ratacire generalizata si ignoranta totala. Sa fiu sincer, din putina mea experienta, va pot spune ca elevii sunt foarte apropiati de profesorul de religie, ne solicita ajutorul in diverse probleme pe care le au - chiar azi, dupa ore un elev mi-a cerut opinia intr-o astfel de problema...de ce nu a consultat un alt profesor? pentru ca relatia profesor de religie - care poate fi chiar preot sau cantaret fara remuneratie in parohia respectiva - si comunitate este una mult mai stransa, decat cea pe care o au celelalte cadre didactice..., iar eu nu cunosc ca educatia crestina din ultimul secol si jumatate sa fi daunat cuiva, insa cunosc NUME MARI ale culturii noastre, care s-au dezvoltat la streasina Bisericii si a invatamantului religios: Nichifor Crainic, Nae Ionescu, Mircea Eliade, Virgil Ionescu sunt doar cateva...despre convertirea lui Nicolae Steinhardt se stie ca ea s-a datorat in mare masura si o