Menţinerea în funcţia de Ministru al Educaţiei pe domnul Pop

o_ileana
Musafir

/ #8

2012-06-20 20:11

Consider ca in acest moment Liviu Marian Pop stie cel mai bine care sunt necesitatile invatamantului preuniversitar si ce trebuie schimbat cat mai repede.

Am in vedere faptul ca baza educatiei si instruirii porneste din invatamantul preuniversitar si ca daca aici se vor imbunatati lucrurile, evident va exista o influenta pozitiva si in invatamantul universitar, unde vor ajunge elevi bine pregatiti.

Respect universitarii, insa, dupa 1989 fiecare ministru provenit din mediul universitar a dorit sa experimenteze ceva pe seama elevului, fara sa cunoasca efectiv munca cu acesti elevi, iar rezultatul il vedem cu totii. Teoria lor, de cele mai multe ori, nu se potrivea cu practica din preuniversitar si atunci sau produs tot felul de improvizatii.


Propun sa fie atent urmarita admiterea in liceu si sa fie admisi doar elevii care intr-adevar doresc sa invete. Imi pare rau, dar trebuie sa spun ca multi elevi ajung si sunt mentinuti in liceu doar de dragul nereducerii posturilor.

In schimb, sa existe scoli profesionale dotate, iar absolventii scolii generale, care nu sunt admisi in liceu, sa fie orientati si cuprinsi in astfel de scoli, spre insusirea unei meserii. Este greu dar nu imposibil ca ulterior insusirii unei meserii, sa poata termina un liceu la seral, daca doreste samd.

Toate programele din gimnaziu sa fie descongestionate (in mod real), de un grup de profesori din preuniversitar si nu de cercetatori care nu au predat niciodata la clasa!

De asemenea, sa se verifice daca este cunoscut, popularizat, insusit si respectat, in intregime, Reg. de org. si funct. a unit din inv. preuniv., asa cum prevad primele 2 articole ale acestuia, si in acest sens sa existe o unitate de actiune in fiecare unitate de invatamant.

Ileana Oros