anulare proba scrisa concurs director octombrie 2016

Robert Alexandru
Musafir

/ #1

2016-11-07 11:23

(1) Acest așa-zis concurs nu este reprezentativ pentru funcțiile scoase la concurs
(2) Metodologia a încărcat legislația în vigoare, în particular OUG 41/2016, atât prin documentele solicitate, cât și prin modalitatea de transmitere a acestora
(3) Proba scrisă a conținut numeriase teste prost prezentate (cele grafice), ambigue în cerințe, cu răspuns multiplu, din care, în mod abuziv, doar unul era considerat, arbitrar, corect.
Baremele au greșeli grave
(4) Probele de CV și de evaluare a ofertei au avut o metodologie incertă, neclară, care a permis abuzuri grave
(5) Deși s-a declarat o campanie de „depolitizare”, în fapt s-a creat pentru prima dată cadrul pentru o politizare abuzivă a numirii managerilor școlari prin abuzuri de apreciere din parte aleșilor politici locali.
(6) acest așa-zis concurs a fost organizat într-o perioadă nepotrivită, de natură să creeze dezorganizarea procedurilor specifice calendarului școlar.
(7) consecințele acestui concurs amplifică dezorganizarea, prin schimbarea a numeroși profesori în clase în timpul anului școlar
(8) altă consecință gravă este scăderea prestigiului cadrelor didactice în fața elevilor (care îi văd „picați”, fără să perceapă că succesul și insuccesul la acest concurs au fost de natură aleatoare, nelegate de performanțele reale ale cadrelor didactice) fenomen agravat de condiția anterioară de directori a multora dintre cei abuziv astfel schimbați și de desfășurarea acestui fenomen în plin an școlar
(9) nu pot fi de acord cu disponibilizarea bruscă a mii de cadre didactice suplinitoare, în plină iarnă, doar pentru că ocupau catedre rezervate, pe care brusc și masiv revin titularii, nici cu situația ca sute de școli să fie într-o stare incertă în privința conducerii
(10) acest așa-zis concurs crează maximum de bulversare, fără să ofere nimic în schimb, nici depolitizare, nici certificarea competenței noilor (sau re-numiților) directori, probele concursului neavând această capacitate
(11) organizarea, în special prin cerințele de punctaj la CV, a lovit grav în directori onești, muncitori și responsabili, în mod deosebit în mediul rural, unde nevoile de îngrijire și întreținere prin efort personal a școlii, de asigurare a școlarizării tuturor elevilor și depărtarea de reședințele de județ și centrele academice a îngreunat acumularea de puncte recunoscute în metodologie. Acest concurs a punctat „carieriștii”, pe cei ocupați în primul rând de sine, punctând participări la cursuri peste hotare, formări, publicări de materiale (care adesea sunt fornale, sau obținute prin plata unor sume), dar nu punctează deloc calitățile administrativ-gospodărești și nici pe cele manageriale dovedite prin fapte!
(12) îmi exprim totuși îndoiala că efectele deja produse de concurs pot fi inversate
(13) cred că este necesară o anchetă la cel mai înalt nivel, de preferință una parlamentară, care să investigheze cele petrecute, lipsa de calitate a subiectelor și metodologiei, inclusiv situația de a imputa cheltuielile făcute și posibile compensații și despăgubiri participanților, precum și nevoia de-a organiza, normal, un nou concurs anul viitor, în vacanța dintre ani.
(14) sunt profund nemulțumit de motivele electorale care au stat la baza organizării în grabă a acestei activități, precum și de exploatarea electorală a unor proceduri interne ale învățământului.