Examen National
Filotti Liviu Ploiesti |
/ #3200 Ex 6 / SUB 12016-06-29 18:22Exercitiul 6, subiectul 1, ca si celelalte exercitii de altfel, este formulat corect si suficient de clar de catre MEC. (De data aceasta, macar, caci am vazut in ani anteriori adevarate bazaconii prin subiectele de bac sau de evaluare nationala cls a 4-a, la chimie, mate). Trebuie deci luat in considerare la notarea lucrarilor doar raspunsul corect, 3 elevi, asa cum este si normal. In plus enuntul si cerinta exercitiului sunt firesti, apropiate de diagramele intalnite in practica. Pe de alta parte, exercitiul este foarte asemanator (diagrama cu aceleasi date, dar cerinta diferita) cu unul dintr-o culegere "la moda", cu "86 teste dupa modelul MECS" si care a fost propus si in iunie 2015. Solutia furnizata in culegere este data analog cu raspunsul corect, 3 elevi, de la ex. 6 din acest an. Ar fi putut autorii subiectelor sa dea totusi dovada de ceva mai multa imaginatie si sa foloseasca alte valori numerice... Daca nu se priveste graficul cu atentie, in opinia mea o oarecare incertitudine poate fi eventual determinata de enunt, in care se spune "este prezentata repartitia notelor", pt ca de obicei titlul unui grafic este dat intr-adevar de variabila dependenta (masurata pe ordonata, adica pe axa verticala). Evident ca intr-un examen intervine si factorul stres, pentru toti copiii, dar acesta nu poate transforma solutii eronate in unele pentru care s-ar acorda punctaj maxim... Raspunsul corect, singurul, adica 3 elevi cu nota 5, poate fi dat de elev daca priveste diagrama si legenda atasata cu atentie, discernamant si un pic de perspicacitate. Legenda, care este cat se poate de explicita (bare negre, ce sunt paralele cu axa verticala, reprezinta nr de elevi) face redundanta indicarea pe axe a marimilor respective. Alte observatii facute deja prin comentariile anterioare (note de la 1 la 10, imposibilitatea ca nota 3 sa fie obtinuta de 3 sau de 9 sau de 10 elevi??? daca axele ar fi citite invers etc.) conduc la acelasi unic raspuns corect, 3 elevi. Ambele axe pornesc de la 0 in dia desenata, asa cum de altfel e normal si deseori folosit in practica (dar nu intotdeauna). Autorul problemei n-a fost insa atat de absurd incat sa precizeze si adevarata origine (punct de obicei notat O) la intersectia celor doua axe, caci aceasta ar fi implicat mentionarea pe axa orizontala a notei 0 (zero), lucru evident bizar. Din pacate sunt si profi de mate care se pare ca sunt "depasiti" de problema sau de astfel de reprezentari grafice. Sau au avut multi elevi la meditatii ce au dat raspunsul gresit la aceasta problema...? Precum dl Vlaston citat intr-un commentariu anterior. Chiar daca nu ne place sau nu ne convine, unicul raspuns corect este in acest caz cel mentionat si nu cel propus sau dorit de vreo eventuala majoritate... Dr. Ing. L. F.
P. S. S-ar putea eventual schimba baremul de notare, decide doua (sau mai multe ! de ce nu?!) raspunsuri, daca se manifesta careva cu pila barosana pe la MEC.... Se pare ca inspectoratele judetene, la care merge deseori "treaba" mai usor (dupa cate se aude), nu au mari posibilitati de "actiune" la aceste evaluari. |
|
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Susține ridicarea limitelor plăților în numerar! Cu o semnătură revenim la normalitate!
Cerem ca Ambasada României din Israel să fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim
CEREM DEMITEREA LUI VASILE BANESCU
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Etnicii români spun un NU hotărât modificărilor abuzive la Legea cetățeniei române nr.21/1991
5476 Creat: 2024-03-04
Dreptate pentru Ioana Săndulescu
552 Creat: 2024-05-04
Luati cu doua maini! Ce primim in schimbul taxelor noastre?
982 Creat: 2024-04-23
Recunoașterea noțiunii de ”femicid” în legislația Republicii Moldova
175 Creat: 2024-04-30
Respingem semnarea Tratatului Pandemic și solicităm ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății!
1634 Creat: 2024-03-03
Fără mașini în Grădina Botanică Iași !
5028 Creat: 2021-04-11
SUSTIN TRECEREA OREI DE NASTERE PE CERTIFICATUL DE NASTERE
4383 Creat: 2023-12-09
Scarlet să fie cu Bagheera
62 Creat: 2024-04-30
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
1243 Creat: 2024-04-16
Voci Unite, Acțiuni Hotărâte: Petiție pentru Soluționarea Rapidă a Crizei Locuitorilor Evacuați din Slănic Prahova și pentru Rezolvarea de Urgență a Problemelor Apărute în Străzile 23 August și Floril
54 Creat: 2024-05-01
Salvarea bazei sportive NOUA Brasov
51 Creat: 2024-05-05
Restricționarea traficului de mărfuri pe drumul național 42 între Berettyóújfalu și Ártánd
162 Creat: 2024-04-11
Scutirea de la plata impozitului pe venit si CASS pentru reprezentantii legali ai persoanelor cu handicap, pe perioada în care au în îngrijire, supraveghere și întreținere persoane cu handicap
1506 Creat: 2022-10-04
STOP MIROSULUI INSUPORTABIL DIN COMUNA BRADU
32 Creat: 2024-04-30
Lipsa medicamentelor esentiale din Romania
3016 Creat: 2022-12-06
Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști
330 Creat: 2024-04-14
STOP AGLOMERAȚIE ZONA PLATOU-TARG SĂPTĂMÂNAL, BRADU
51 Creat: 2024-04-28
“ Legământ pentru Pământ”-Adoptarea Autobuzelor Electrice în orașul Copșa Mică
23 Creat: 2024-05-06
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
4558 Creat: 2023-03-14
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
15422 Creat: 2023-10-23