Educatie de nota 10


Musafir

/ #82

2016-02-13 09:18

"Eu nu îi învăţ pe elevii mei, le asigur numai condiţiile în care să poată învăţa." Roger Schank

Roger Schank este considerat un "enfant terrible" al pedagogiei contemporane, deoarece susţine că actualele platforme educaţionale sunt inutile şi că educaţia trebuie să fie, mai presus de orice, practică şi utilă.
Acest matematician şi doctor în lingvistică susţine un nou sistem în care "învăţarea trebuie să aibă loc atunci când cineva doreşte să înveţe, nu atunci când cineva doreşte să predea".
El arată că există o discrepanţă între învăţarea naturală şi ceea ce oferă instituţiile de învăţământ, deoarece adevărata învăţare se bazează pe încercare şi eroare - orice copil este un mic om de ştiinţă. Învăţăm să mergem pe bicicletă urcându-ne pe ea şi căzând de mai multe ori, nu învăţând şi memorând cunoştinţe despre ea.
Educaţia trebuie să fie un proces voluntar şi pornit din iniţiativa personală, care să se desfăşoare în mod firesc, pornind de la curiozitatea omului şi de la căutarea soluţiilor. De aceea, profesorul trebuie să fie un mentor,un fel de organizator al cunoştinţelor, care să-i servească drept călăuză elevului pentru a răspunde îndoielilor acestuia.
Pentru Schank, educaţia trebuie să se facă la cerere, în conformitate cu următoarele criterii:
- să nu existe examene, nici lecturi obligatorii;
- să înveţe făcând lucruri, prin exerciţii practice, pornind de la abilităţile elevului şi în condiţiile lumii reale;
- să se acorde prioritate cursurilor de scurtă durată în cadrul cărora se formează abilităţi. Mai multă practică decât teorie;
- să se lucreze în grup şi individual pornind de la problemele pe care trebuie să le rezolve chiar copiii.