Pipera pentru oameni


Musafir

/ #7

2015-07-14 09:57

ASOCIATIA DE PROPRIETARI CLASS

ANSAMBLUL REZIDENTIAL CLASS

BULEVARDUL PIPERA NR. 1H

VOLUNTARI, JUDETUL ILFOV

CIF 25230331 87/14.07.2015

 

 

Catre

 

PRIMARIA VOLUNTARI

 

DOMNULUI PRIMAR FLORENTIN COSTEL PANDELE

 

 

Stimate Domnule Primar,

 

dorim sa va multumim in primul rand pentru intalnirea din data de 6 iulie 2015 la care ati invitat reprezentantul Asociatiei de Proprietari Class alaturi de domnul George Furtuna in calitate de reprezentant al proprietarilor din strada Drumul Potcoavei.

 

In cadrul acestei intalniri am inteles inca o data ca acest proiect de modernizare a bulevardului Pipera a avut clar drept criteriu de realizare doar obtinerea a cat mai multe puncte pentru a putea beneficia de finantarea prin Programul Operational Regional 2007-2013, si nicidecum necesitatile de circulatie ale locuitorilor, platitori de taxe si impozite, din Pipera. Lucru pe care deja il aflasem la intalnirea din data de 24 iunie 2015 avuta cu domnul arhitect sef Dragos Stelniceanu si domnul director executiv al directiei de politie locala Voluntari Daniel Mihai Rasica.

 

Tot pe 6 iulie 2015 ati mentionat ca intre sensul giratoriu dintre OMV si intersectia cu strada Iancu Nicolae, unde se va mai construi inca un sens giratoriu, singurele posibilitati de virare la stanga vor fi la cele doua intersectii semaforizate din dreptul strazilor Drumul Bisericii si Drumul Potcoavei. La intersectia cu strada Drumul Bisericii studiindu-se posibilitatea existentei unei benzi de stocare pentru ca autoturismele sa poata intoarce catre ansamblul rezidential Class. Altfel singura modalitate de a ajunge in bulevardul Pipera nr. 1H fiind ocolirea pe diverse strazi din Pipera si stationarea iar la intersectia semaforizata cu strada Drumul Bisericii.

Va aducem la cunostinta, inca o data, ca acest lucru este de neacceptat si doveste, daca mai era nevoie, ca proiectul a fost facut fara a se tine cont de necesitatile locuitorilor din Pipera, de functionalitatea drumului si pentru proprietarii din Ansamblul Class este o incalcare grava a dreptului la o crestere a calitatii vietii.

 

Consideram ca suntem tratati mai putin favorabil decat proprietarii din strada Iancu Nicolae care au posibilitatea de a ajunge la proprietatile lor fara a risca intoarceri in locuri inguste sau fara ocoliri de cativa kilometri pe strazi neadaptate unui trafic crescut. Sau chiar si in comparatie cu societatile comerciale care isi desfasoara activitatile pe soseaua Petricani si care au posibilitatea virarii la stanga intr-o zona nerezidentiala.

 

Acest tratament diferentiat ne creeaza un prejudiciu. Motivarea dumneavoastra ca cele doua lucrari, modernizarea strazii Iancu Nicolae si bulevardul Pipera, sunt realizate pe finantari diferite nu este un motiv pentru ca proprietarii din ansamblul Class sa fie discriminati si dezavantajati.

 

Am vazut cum s-a procedat si pentru intrarea intr-un centru comercial aflat intre calea ferata si statia OMV, gasindu-se posibilitatea realizarii unei benzi cu virare la stanga, iar acea zona nu este rezidentiala cum este zona in care se situeaza Ansamblul rezidential Class.

 

Pe langa faptul ca vom fi nevoiti fie a intoarce greu intr-o intersectie fie sa ocolim cativa kilomteri, lucru ce va duce inevitabil la un timp mai lung petrecut in trafic, la un consum mai mare de combustibil, la pericol de accidente si copiii nostri catre sau dinspre unitatile de invatamant vor parcurge un timp mai lung, echipajele de urgenta vor avea la fel dificultati de a ajunge in Ansamblul Class. Nu credem ca soferii de pe ambulanta cunosc toate strazile din Pipera si cum trebuie sa ocoleasca pe strada Alexandru Cuza, strada Decebal si reintoarcerea in bulevardul Pipera, stationarea inca o data la semafor, plus ca acest drum va duce la minute pretioase pierdute in trafic si viata unui om poate fi in pericol. Sau, asa cum ne-a sugerat doamna Carmen Georgescu, sa solicitam echipajului de pe ambulanta sa vina pe strada Iancu Nicolae ca sa nu ocoleasca !

Deasemenea nu stim daca toti pompierii sunt instruiti ca pot traversa bordura de 30 cm care va desparte cele doua sensuri de mers in dreptul Ansamblului Class, asa cum a spus dl. Daniel Mihai Rasica -director executiv directia de politie locala Voluntari, ca a vazut dansul o masina de pompieri facand, si astfel proprietatile din Class pot fi in pericol pana aceasta va face ocolul pe strazile mentionate anterior. Strazi care oricum au doar o singura banda pe sens si traficul este ingreunat datorita masinilor parcate in dreptul proprietatilor.

 

Am observat ca pe data de 22 iunie 2015, dupa ce v-am sesizat faptul ca Primaria Voluntari nu comunica cu locuitorii si nu exista transparenta cu privire la hotararile care se iau, ati “aduagat”o comunicare prin care informati asupra lucrarilor de infrastructura pentru reabilitarea si modernizarea bulevardului Pipera. Nu am vazut insa sa fi adus la cunostinta locuitorilor despre montarea parapetilor, despre bordura despartitoare si imposibilitatea virarii la stanga si despre pasarelele pe care intentionati sa le montati. Ati facut precizarea ca “viteza de deplasare va creste”. Locuitorii- care platesc taxele si impozitele catre bugetul primariei Voluntari- nu-si doresc o viteza mai mare de circulatie, poate doar cei care tranziteaza Pipera doresc acest lucru.

“Reducerea cantitatii de noxe” nu va avea loc daca majoritatea participantilor la trafic vor face zilnic, atat la plecarea din Pipera cat si la reintoarcere mai multi kilometri. Mai multi kilometri parcursi inseamna evident mai multe noxe. “Uniformizarea traficului local”. Unde se poate face acest lucru? Pe strazile care nu sunt realizate astfel incat sa preia sute de autoturisme, de diferite tonaje, pe unele functionand scoli si/au gradinite sau sunt copii la joaca?

In comunicat se afirma: “se va face simtit efectul in calitatea aerului din zona, se reduce substantial atat poluarea aerului cu particule de praf, cat si zgomotele de deplasare “.

Strazile pe care intentionati sa deviati o parte din trafic nu sunt realizate “cu straturi rutiere superioare calitativ “ astfel ca de fapt poluati si mai mult aerul obligand autoturismele sa faca ocoluri, iar zgomotele de deplasare se vor auzi acum si pe aceste strazi de la sutele de masini care vor ocoli.

 

 

Nu ati precizat decat ca “bordurile vor fi amplasate astfel incat sa faciliteze urcarea si coborarea lor de catre persoanele cu dizabilitati motorii, batranii sau persoanele cu mobilitate redusa” fara sa mentionati si cum vor urca aceste persoane pasarelele ca sa poata traversa strada.

 

 

Avand in vedere ca nu intentionati sa realizati o banda pentru a avea posibilitatea virarii la stanga in dreptul ansamblului Class si nici un sens giratoriu la intersectia cu strada Drumul Bisericii si ne obligati pentru a ajunge la cele 203 proprietati care formeaza acest ansamblu fie sa facem un viraj riscant in prima intersectie fie sa ocolim cativa kilometri, consideram ca ne prejudiciati si ne dezavantajati fata de alti proprietari, ducand totodata la scaderea calitatii vietii, urmand a sesiza toate organele competente cu privire la aceasta discriminare.

Va aducem la cunostinta ca vom depune sesizari catre Avocatul Poporului, Corpul de control al primului ministru, in instanta si in presa pentru a obtine modificarea acestui proiect astfel incat proprietarii din Ansamblul rezidential Class sa poata beneficia conform art.135 din Constitutia Romaniei, punctul 2, litera f) de “conditii pentru cresterea calitatii vietii”si nu de scaderea acestei prin ocoliri de kilometri pe strazi neadaptate unui trafic crescut sau prin obligarea acestora de a vira riscant in intersectii inguste.

 

Va reamintim ca am depus incepand cu data de 9 iunie 2015 mai multe adrese la Primaria Voluntari si pana la aceasta data nu am primit nici un raspuns scris din partea dumneavoastra.

 

Cu stima,

ASOCIATIA DE PROPRIETARI CLASS

prin Adina Coca- Presedinte 14.07.2015