Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.
Musafir

/ #35683 Conducerea Sindicatului Liber Oltchim face apel la autoritati pentru salvarea combinatului de la fal

2015-03-26 19:47

Conducerea Sindicatului Liber Oltchim face apel la autoritati pentru salvarea combinatului de la faliment

Sindicatul Liber Oltchim (SLO), in calitate de sindicat reprezentativ, in conformitate cu Legea nr. 62/2011, a fost si este preocupat de salvarea SC OLTCHIM de la faliment. Din 12.11.2008 - data inchiderii Petrochimiei Pitesti - situatia economica si sociala s-a inrautatit an de an (exceptie fiind 2010 când s-a preluat Petrochimia si s-au facut reparatii la aceasta). Nici avizul Comisiei Europene din 2012 care legifera conversia in actiuni a creantelor AVAS (AAAS) nu s-a pus in practica si, astfel, in 2012, prin oprirea definitiva a productiei intre 22.08 - 24.10.2012, s-au creat conditille declansarii insolventei SC OLTCHIM. In 30.01.2013, SC OLTCHIM intra in procedura de insolventa (perioada de observatie) prin acea dezinformare a Consiliului de Administrattie a SC OLTCHIM ca exista un Memorandum al Guvernului României in baza caruia insolventa Oltchim este sprijinita financiar cu suma de 45 milioane euro.
In cei peste doi ani de insolventa, situatia economica si sociala a SC OLTCHIM a devenit extrem de critica:
- in 14.06.2013, se disponibilizeaza 969 salariati, care pâna astazi nu au primit platile compensatorii, conform contractului colectiv de munca, in suma totala de de 8,6 milioane de euro;
- instalatiile tehnologice functioneaza la o capacitate de maxim 20% din cauza ca actuala conducere nu poate vinde produsele finite (instalatia OXO a pornit in octombrie 2014 si a fost oprita in 15.12.2014) si din lipsa fonduri financiare;
- instalatii tehnologice aflate in functiune nu au mai fost in revizie din lipsa fondurilor financiare;
- in 2013 si 2014 SC OLTCHIM realizeza pierderi;
- nu a fost propus un plan de reorganizare si din partea debitorului SC Oltchim, conform art.94, a1.1, lit. a din Legea nr.85/2006, respectiv creditorului AVAS (AAAS) conform art.94, al.1, lit.c, din Legea nr.8512006, care detine 20% din totalul creantelor;
- se propune si se aproba in Adunarea Creditorilor singurul Plan de Reorganizare elaborat de administratorii judiciari  care
I. Incalca Legea nr.85/2006 in sensul ca
- nu contine un program obligatoriu de plati a creantelor (art.95, al.2, din Legea nr.8512006 );
- nu contine un prograrn concret de punere in functiune a instalatiilor tehnologice;
- nu exista acordul creditorilor pentru conversia in actiuni a creantelor garantate si bugetare, conform art. 95, al.6, lit.j, din Legea nr.85./2006;
II. Se mentioneaza ca singura solutie financiara pentru achitarea creantelor este vânzarea OLTCHIM SPV (care nu este inca infiintat ), in conditii in care, in 2014, la cele 5 licitatii nu s-a prezentat nici un ofertant.
III. Se propun doua scenarii (A si B) de functionare fara a avea asigurata desfacerea produsului finit din instalatia OXO (scenariul A) si fara a avea sursa de fianjare de 7 milioane Euro pentru functionarea AF-D0F (scenariul B).
IV. Include noi disponibilizari prin majorarea platilor compensatorii de la suma de 8,6 milioane Euro (aferenta personalului deja disponibilizat) la 17,8 milioane euro (deci se vor mai disponibiliza intre 1200 - 1300 de salariati)
V. In fiecare an din cei 3 ani de reorganizare, SC OLTCHIM realizeaza pierderi in medie de 20 milioane euro si soldul datoriilor inregistrate pe perioada insolventei se mentine la 50 milioane euro (inclusiv salariile de la masa credala, drepturile salariale restante pe 3 luni si sumele aferente platilor compensatorii).
Dupa aceasta analiza rezulta ca Planul de Reorganizare a SC OLTCHIM, aprobat de Adunarea Creditorilor in 09.03.2015, nu salveaza SC OLTCHIM de la faliment. Pentru a salva SC OLTCHIM de la faliment este nevoie de interventia urgenta a Ministerului Economiei, Guvernului României, personal a d-lui Prim Ministru Victor Ponta, in aplicarea urmatoarele masuri:
1. Modificarea actualului Plan de Reorganizare conform art.101, al.5, din Legea nr.85/2006 tinând cont de infuzia de capital de la investitori si realizarea conversiei creantelor Electrica si AVAS in actiuni, conform OUG nr.25/2014 si a art.95, al.6. din Legea nr.85/2006. Mentionam ca in Planul de Reorganizare a SC OLTCHIM este prevazut: Electrica, din cele 150 milioane de Euro create, pierde 100 milioane de euro si in conditii de vânzare mai poate primi 35 milioane euro din celelalte 50 milioane euro; AAAS, din cele 250 milioane de euro, nu mai primeste nimic.
2. Punerea in functiune a SC OLTCHIM in sistem integrat cu Rafinaria Arpechim Pitesti si renuntarea la noi concedieri.
3. Achitarea creantelor salariale: drepturile salariale existente la masa credala, salariile compensatorii aferente personalului deja disponibilizat, drepturile salariale aferente celor 3 luni restanta.
4. Desemnarea unui Administrator Special si a unei conduceri competente la nivelul SC OLTCHIM, capabile sa puna in functiune toate capacitatile de productie, si care sa fie platita in functie de criteriile de performanta stabilite si nu dupa nonperformanta (ex: directorul comercial nu vinde octanol, directorul de la Resurse Umane se ocupa exclusiv de spatiile verzi, directorul de productie nu asigura functionarea fiabila si eficienta a instalatiilor, directorul economic nu accorda salariile si platile compensatorii).
Cerem sprijin la autoritatile locale, partide politice si parlamentari din judetele Vâlcea si Arges pentru salvarea SC Oltchim SA de la faliment.


Presedinte, ing. Mihai Diculoiu
Vicepresedinte, Mircea Prisacaru