Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Musafir |
/ #27138 PAAAA...ARGES SI VALCEA...!!!!!!!!!!!! INCHIS: DACIA, ARPECHIM & OLTCHIM, TOT ....2014-10-03 14:49Autostrada Sibiu-Piteşti, abandonată oficial. Traseul Ploieşti-Braşov-Sibiu a fost propus Comisiei EuropeneGuvernul României a propus Comsiei Europene o autostradă Ploieşti-Braşov-Sibiu, pentru a fi inclusă în finanţarea pentru exerciţiul bugetar 2014-2020, şi nu autostrada Piteşti-Sibiu. Propunerea care apare în Masterplanul General de Transport prezentat de Guvernul României Comisiei Europene este pentru o autostradă care să traverseze Carpaţii pe Valea Prahovei, în detrimentul celei care să lege Bucureştiul de vestul ţării prin Valea Oltului, potrivit unui extras din Masterplan obţinut de un utilizator al forumului de infrastructură ConstruimRomânia, loc unde discută mai mulţi pasionaţi de proiectele de autostrăzi. Masterplanul propune o autostradă Ploieşti-Braşov-Sibiu, de unde viitoarea şosea de viteză ar urma să se lege cu autostrada A1, aflată acum în construcţie, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timişoara-Arad-Nădlac, până la graniţa cu Ungaria. Actualul proiect al autostrăzii Piteşti-Sibiu, cel care era teoretic, pe coridoeul IV paneuropean pare a fi abandonat, cel puţin pentru exerciţiul financar 2014-2020, fiind înlocuit cu un drum expres. De ce Ploieşti-Braşov-Sibiu Potrivit documentului obţinut de cei de la Construim România, autorităţile de la Bucureşti au făcut o analiză comparativă în 10 puncte, iar la opt dintre ele a reieşit că este preferabilă autostrada pe Valea Prahovei în detrimental celei de pe Valea Oltului. Singurele două criterii la care, în viziunea Guvernului este preferat traseul Piteşti-Sibiu s-ar referi la viteză (viteza de deplasare pe actuala infrastructură este sub 70% din cea de pe viitoarea autostradă, iar pe celălat traseu diferenţa ar fi mult prea mică, dat fiind că se circulă cam la 80% din viteza prognozată pentru noua şosea) şi la alinierea la reţeaua europeană de transport: Valea Oltului este în nucleul de bază al TEN-T, pe când traseul de pe Vales Prahovei ar fi doar în reţeaua TEN-T extinsă. În rest, traseul pe Valea Prahovei ar fi mult mai avatajos, crede Guvernul din mai motive. Raportul cost-beneficiu este de două ori mai bun, valoarea actualizază netă a proiectului este de peste două ori mai mare (6 milarde de euro faţă de 2,79 miliarde), rata internă de rentabilitate este de 18%, faţă de doar 12% pentru Piteşti-Sibiu, costul investiţiei este de 1,94 miliarde de euro comparativ cu 2,27 miliarde, evaluarea costului cu accidentele arată un impact poyitiv de 1,8 miliarde de euro faţă de 580 de milioane, iar impactul asupra mediului este doat moderat în cazul Văii Prahovei faţă de "foarte mare" în caziul Văii Oltului. Tot la acest capitol, beneficiile legate de poluarea aerului ar fi de 860 de milioane de euro, faţă de doar 630de milioane, pentru Sibiu-Piteşti. Traseul Sibiu-Piteşti apare în Masterplan doar sub forma unui proiect de drum expres, cu un cost 1,977 miliarde de euro pentru cei 115 km de drum. De reţinut că, potrivit estimărilor prezentate de Guvernul României, drumul expres dintre Piteşti şi Sibiu ar avea o rată internă de rentabilitate de 9,3%. Din acest punct de vedere, ar fi pe locul 10 în clasamentul rentabilităţii estimate pentru proiectele de drumuri expres, după Turda-Halmeu (975 de milioane de euro pentru 187 km), sau Suceava-Siret (186 milioane de euro pentru 38 de kilometri). Proiecte noi de autostrăzi Autorii Masterplanului spun că o viitoare autostradă prin Valea Prahovei ar fi mai utilă pentru România şi pentru că ar pemite o conexiune între zona Moldovei şi Bucureşti, pe de o parte, şi zona Moldovei spre vestul ţării, pe de altă parte. În acest sens, în Masterplan apare o autostradă nouă: Braşov-Bacău, care are avea o lungime de 158 de kilometri şi un cost de circa 2 miliarde de euro. Celelalte proiecte care să vizeze austostrăzi spre Moldova, respectiv Ploieşti-Buzău-Focşani sau Târgu Mureş-Iaşi, despre care s-a discutat până acum, sunt trecute în Masterplan doar ca drumuri expres. Lucrările de infrastructură construite din fonduri de coeziune beneficiază de finanţare nerabursabilă în procent de 85% din valoarea lor, cofinanţarea naţională fiind de doar 15%. România va avea la dispoziţie circa 9 miliarde de euro, în exerciţiul bugetar european 2014-2020, prin programul operational de trandsport, pentru cosntrucţia de autosterăzi, la care se adaugă şi alte sume pe care le poate atrage prin fondul de dezvoltare regional. Masterplanul General de Transport este documentul-cheie pe baza căruia România poate primi finanţarea europeană, după ce Comisia va aproba proiectele asumate de România. Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/ |
|
CEREM DEMITEREA LUI VASILE BANESCU
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Susține ridicarea limitelor plăților în numerar! Cu o semnătură revenim la normalitate!
Cerem ca Ambasada României din Israel să fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Etnicii români spun un NU hotărât modificărilor abuzive la Legea cetățeniei române nr.21/1991
3393 Creat: 2024-03-04
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
838 Creat: 2024-04-16
Petiție pentru Siguranța Locuitorilor de pe Strada Vulcanului, din Comuna Cristian, Judetul Brasov
72 Creat: 2024-04-19
Respingem semnarea Tratatului Pandemic și solicităm ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății!
1189 Creat: 2024-03-03
Considerarea "asistentului personal", angajat al primăriei sau al DGASPC, ca meserie și eliminarea sintagmei "profesionist".
69 Creat: 2024-04-19
Montarea de panouri fonoabsorbante in dreptul Cartierelor Good Afternoon si Luna din Balotesti
192 Creat: 2024-04-18
Restricționarea traficului de mărfuri pe drumul național 42 între Berettyóújfalu și Ártánd
71 Creat: 2024-04-11
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
4426 Creat: 2023-03-14
Petiție online privind declararea lui Herman von Hebel, Victoria HENLEY și Nona TSOTORIA ca persoane indezirabile
53 Creat: 2024-04-18
Opriti proiectul imobiliar urias de langa Lacul Noua, Brasov
2608 Creat: 2021-08-01
Solicitare la Primăria Petreștii de Jos, județul Cluj, de a respecta dreptul localnicilor de a fii informați cu privire la hotărârile Consiliului Local
17 Creat: 2024-04-18
Micșorăm prețul apei la Galați!
579 Creat: 2023-09-07
NU VREM INTRAREA ROMANIEI IN RAZBOI CU RUSIA
2020 Creat: 2022-10-26
Solicitare către Comisia pentru cercetarea abuzurilor,coruptiei si petițiilor ,catre Comisia de Munca si Protecție Socială Camera Deputatilor
1124 Creat: 2024-04-12
Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști
228 Creat: 2024-04-14
Majorarea indemnizațiilor de handicap – o necesitate imediată!
2116 Creat: 2024-01-29
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
15369 Creat: 2023-10-23
Fără mașini în Grădina Botanică Iași !
4598 Creat: 2021-04-11
Stop majorare taxă cotizație CFZRO
1414 Creat: 2024-03-26
Semneaza petiția împotriva construirii celei mai mari baze militate NATO pe teritoriul României
186 Creat: 2024-03-25