Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

/ #25129 SI TOT DESPRE SOPARLA DE ... MARIUS PIRVU ...

2014-08-14 18:39

Marius Pîrvu, noul director al Administraţiei Bazinale de Apă Argeş-Vedea: Direcţia Apelor nu va pleca din Argeș cât voi fi eu director!

Despre Marius Pîrvu se știe că a lucrat vreme de 25 de ani în cadrul Arpechim, dar și că a fost director general al combinatului Oltchim de la Râmnicu Vâlcea. Numirea acestuia la conducerea Administraţiei Bazinale de Apă Argeş-Vedea a constituit o surpriză atât pentru scena politică a judeţului, cât şi pentru angajaţii instituţiei, care se aşteptau la un om cu experienţă în domeniul hidrotehnic. Tocmai de aceea în momentul în care fostul director de la Oltchim a fost pus șef peste Administraţia Bazinală de Apă Argeș-Vedea au apărut şi semne de întrebare vizavi de capacitatea acestuia de a coordona o instituţie cu un domeniu de activitate complet străin până acum domniei sale. Pentru cei care își pun astfel de întrebări, am realizat interviul de mai jos, interviu menit să lămurească mai multe aspecte legate de viitorul instituției în județul nostru, dar și de soarta combinatului Oltchim şi a platformei Arpechim, de care Marius Pîrvu se simte în continuare puternic legat.

Anul trecut director la Oltchim, acum director la Ape. Cine vă susţine, domnule Pîrvu?
Nu mă susține nimeni. Pentru această funcție mă susține pregătirea pe care o am din punct de vedere managerial. Trebuie să recunosc că experiența mea din domeniul apelor nu este un punct forte.
O schimbare de domeniu destul de ciudată, ar spune unii. Ce vă recomandă pentru poziţia de director ABAAV? Ce poate face un om care a lucrat toată viaţa în domeniul petrochimic pentru Apele Române?
- Eu cred că CV-ul meu mă recomandă pentru funcția de manager al ABAAV, pentru că am experiența multor ani de lucru cu oamenii și de-a lungul timpului am coordonat un număr mult mai mare de persoane. În general încerc să creez o echipă competitivă, care să răspundă problemelor apărute în ultima perioadă, mai ales că acestea au atins cote istorice. Vreau să creez un colectiv competitiv care să rezolve cu promptitudine orice problemă apărută.
Aţi preluat, practic, conducerea uneia dintre cel mai bine cotate administraţii bazinale de apă, dar şi problemele acesteia. Care sunt cele mai mari probleme pe care le-aţi moştenit de la fostele conduceri?
- Din punctul meu de vedere, cea mai mare problemă este aceea a finanțării. Sunt la ora actuală multe studii de fezabilitate terminate, dar pentru că nu au fost bani, lucrările nu au putut fi finanțate și astfel acestea au expirat, trebuind reînnoite din 5 în 5 ani. Acum, datele problemei s-au schimbat, pentru că la acest moment ne confruntăm cu o situație istorică, nemaiîntâlnită în județul nostru.
Aţi venit ca să rămâneţi sau doar asiguraţi interimatul?
- Nu pot răspunde la acest lucru. Voi sta atâta timp cât voi crede că pot face ceva în beneficiul ABAAV. Sufletul meu este în continuare la Oltchim, însă vreau ca o parte din el să rămână și la această instituție, să pot face ceva benefic astfel încât ABAAV să rămână una dintre cele mai bune administraţii din țară. Este clar că nu poți renunța la o muncă de 25 de ani, așa cum am avut eu la Arpechim, însă cred că experiența mea din mediul privat poate fi benefică pentru o instituție publică, așa cum este Administrația Bazinală de Apă Argeș-Vedea.
În ultima perioadă s-a tot vehiculat că regionala Apelor Române s-ar muta la Giurgiu. Cât este adevăr şi cât război politic? Pot sta liniştiţi angajaţii dumneavoastră că ABAAV nu se va transforma într-o simplă filială a regionalei şi nu îşi vor pierde locurile de muncă?
- Vă pot spune cu mâna pe inimă că prima condiție pe care am pus-o în momentul în care am fost numit director a fost ca ABAAV să rămână cu sediul la Pitești. Vă spun că Direcţia Apelor nu pleacă din Argeș atâta timp cât sunt eu aici. Tocmai pentru a elimina din start acest dubiu, directorul general al Apelor Române mi-a dat asigurări că sediul central al administrației nu va pleca de la noi. Această plecare a fost doar o speculație, iar o hotărâre clară în acest sens nu a existat niciodată. Săptămâna trecută, când am fost la Comitetul de Direcție, am anulat deciziile anterioare de a transfera utilajele și acestea se vor întoarce în Argeș. Totuși, trebuie să menţionez că acele decizii nu erau definitive. Dacă avem o problemă urgentă în altă parte, suntem nevoiți să le ducem acolo unde este nevoie. Activitatea Administraţiei Bazinale de Apă Argeş-Vedea trebuie privită în ansamblu și, cu riscul de a fi criticat pentru această afirmaţie, nu voi favoriza județul Argeş în niciun fel în ceea ce privește lucrările. Acestea vor fi făcute acolo unde se impun şi voi trata Serviciile de Gospodărire a Apelor în mod egal.
Care sunt priorităţile dumneavoastră în ceea ce priveşte noua funcţie?
- Așa cum am mai spus, una dintre priorități o constituie crearea unei echipe competitive, un mediu în care să primeze condițiile normale de muncă, găsirea unor soluții pentru reducerea poluărilor accidentale prin discuții punctuale cu agenții economici. O altă prioritate este rezolvarea în termeni legali a petițiilor făcute de către cetățeni, o gospodărire durabilă a apei. Noi nu privim apa ca pe o materie primă, o privim ca un bun național și de aceea trebuie gospodărită cu atenție. În altă ordine de idei, încerc să găsesc soluții legale pentru a crește veniturile instituției, să măresc gradul de colectare, dar și reducerea costurilor, pentru că la acest moment nu avem o altă alternativă, lucruri pe care de altfel le-am și propus deja în cadul Comitetului de Bazin.
De ce aţi fost schimbat de la Oltchim?
- Așa cum se întâmplă de fiecare dată când se schimbă o conducere, și echipa este schimbată. Noul ministru a dorit să lucreze într-o altă echipă - fiecare vrea să lucreze cu oamenii pe care se bazează. Este normal să îți creezi o echipă în care să ai încredere și cu care să poți face performanță.
Aţi reuşit să faceţi ceva pentru combinatul de la Vâlcea şi, implicit, pentru Arpechim, cât aţi apucat să fiţi director acolo?
- Faptul că am plătit salariile angajaților și timp de 6 luni nu am avut nicio discuție în acest sens cred că spune multe. În același timp am reușit să reduc costurile, dar și să elaborez o nouă organigramă, după care se lucrează în parte și astăzi, în care am redus acel număr mare de directori la care vreme de mulți ani s-a făcut referire. Am încercat să eficientizez activitatea combinatului și aproape am și reușit, pentru că echilibrasem oarecum cheltuielile cu veniturile. O altă problemă pe care am rezolvat-o a fost aceea a banilor pe concediile de odihnă pe care salariații disponibilizați nu îi primiseră. Totodată,  am reușit să măresc capacitatea de producție a combinatului și să creez premisele pentru viitoarele lucruri bune ce se vor face.
Din ce ştiţi, mai e vreo şansă ca platforma Arpechim să fie redeschisă?
- Fără doar și poate, există șanse. Din punctul meu de vedere, rodul eforturilor ministrului Niță începe să se vadă. Din cât știu, la începutul lunii septembrie se va da în folosință o nouă linie de fabricație care va aduce un plus pentru Oltchim. Acest lucru este cât se poate de benefic, în condițiile în care în luna decembrie se speră la o privatizare a Oltchimului la pachet cu Arpechim și, din cât cunosc, sunt mai mulți investitori interesați de acest lucru.