Cetatenii discriminati de presedintele Basescu ii cer demisia


Musafir

#24501

2014-01-18 12:34

la puscarie cu tot neamul dar sa nu uite sa ia si peUDREA

Musafir

#24502

2014-01-18 12:35

...in orice tara cu pretentii democratice cetatenii ar fi iesit in strada . . Romani !!!,, suntem niste lasi !!!!!

Musafir

#24503

2014-01-18 12:35

Degeaba pleaca el daca slugoii lui raman in functii! Trebuie facuta o deparazitare fundamentala a "institutiilor statului" in special in justitie.

Musafir

#24504

2014-01-18 12:35

Cat il mai suportam !?

Musafir

#24505

2014-01-18 12:35

Demisia lui besescu guvernatorul


Musafir

#24506

2014-01-18 12:35

...da cat o sa mai putem sta fugariti prin lume ca sa putem intretine o familie in Romania si escrocii si ticalosii care conduc tara asta incep sa o cumpere pe bucati,..cata rabdare sa mai avem.

Musafir

#24507

2014-01-18 12:35

110 366 persoane au semnat această petiție. Semnăturile provin de la 64 357 adresa IP diferite

Musafir

#24508

2014-01-18 12:35

SA SE DUCA BASESCU CA A DISTRUS O TARA INTREAGA ESTE UN PUSCARIAS FARA TERMEN UN HOT NENOROCIT CARE FURA CONTINU LA PUSCARIE BASESCU
Apocalipsa Securistilor Ceausisti

#24509 Re: Basescu a ajuns de batjocura tuturor romanilor

2014-01-18 12:35

#24480: Apocalipsa Securistilor Ceausisti - Basescu a ajuns de batjocura tuturor romanilor

E cea mai semnata petitie din Romania. Basescu a luat toate recordurile. Istoria va pastra acest exemplar de ticalos ordinar cu fata de jeg trotilat in anexa cu loaze care au servit interesele altora in dauna romanilor.


Musafir

#24511

2014-01-18 12:35

M-am saturat sa-i mai vad mutra pocita de ciclop.

Musafir

#24512

2014-01-18 12:35

cadrele militare pensionari au fost furate sistematic, umilitor

Musafir

#24513

2014-01-18 12:35

si saper ca dupa ce pleca din functie sa si plateasca pt toate porcariile pe care le-a facut (romanlor)cum zice el romanilor

Musafir

#24514

2014-01-18 12:35

Instituirea Medaliei "Cea mai mare jigodie a tuturor timpurilor".

Musafir

#24515

2014-01-18 12:36

Vreau sa demisioneze acest impostor nu merita sa fie presedintele tari romania din parte mea VIORICA TRIFU

Musafir

#24516

2014-01-18 12:36

ce speranta avem ca d-l presedinte sa-si dea demisia?nu a plecat acasa nici atunci cand o majoritate covarsitoare a votat impotriva sa.totusi asteptam sa inteleaga ca nu mai este dorit in fruntea tarii.

Musafir

#24517

2014-01-18 12:36

mai suportam mult ? in tara asta se poate orice , nimic nu mai pare imposibil. daca inainte America era tara tuturor posibilitatilor acum Romania este . doar ca la noi totul este inmultit cu 1000.Parvenitii astia ne fura cu totul inclusiv istoria. treziti-va romani!

Musafir

#24518

2014-01-18 12:36

Felicitari Mihai.Ne place mult tot ce faceti voi acolo.Succes intregii echipe !

Musafir

#24519

2014-01-18 12:36

cind o sal impuste cineva?

Musafir

#24520

2014-01-18 12:36

Basescu demis si tot clanul lui arestati.

Musafir

#24521

2014-01-18 12:36

Sunt un tanar traducator care incearca sa isi croiasca un drum in viata. Am 21 de ani, casatorit. Parul imi albeste la cate griji am la o varsta atat de frageda deoarece niste oameni fara caracter au reusit sa pradeze aceasta tara. Pentru a scapa de ierburi trebuie taiate de la radacina. Acum e momentul sa ne gospodarim mai bine.

Musafir

#24522 pana la capat

2014-01-18 12:36

a turbat -tinete de el
Heil Hitler

#24523

2014-01-18 12:36

Aceasta este o scrisoare, care mi-as dori sa fie citita integral public de catre Antena3 sau chiar alt post TV. Si sper si sa se initieze o petitie unde sa se ceara educatia copiilor, prioritate 0, sa vedem cine e corect si doreste binele tarii, si nu doar binele dosurilor lor.

Domnule Basescu,

Incep prin a spune ca nu mi-as fi dorit sa am un Presedinte sfant, perfect. Nici nu cred ca e posibil sa avem un astfel de Presedinte. Si nici scopul meu nu este sa va judec din punct de vedere moral. Vreau doar sa va spun de ce nu ati reusit sa puneti acest popor pe un fagas de insanatosire, de prosperitate, de ce nu se intrevad macar niste muguri pt un viitor mai bun.

Fiindca poate nu sunteti inteligent, fiindca poate nu aveti viziune, sau mai rau, poate ca nu ati vrut.

Nu ati reusit sa puneti acest popor pe un fagas de insanatosire, de prosperitate, sau macar sa ii dati o speranta, sa se vada ca ati "dat o sapa la temelie", cum s-ar zice, fiindca ati crezut ca doar daca ,"chipurile" ,la varful Justitiei o sa fie independenta o sa scapati tara de hoti, pentru ca poate doar daca o sa dati nu stiu ce lege a educatiei, o sa avem si educatie buna in scoli, copii educati si destepti, ca poate doar dand o lege buna a pensiilor, o sa avem si pensii mai mari, ca poate daca dand o lege buna pentru sanatate, o sa fim si mai sanatosi. etc....

ERONAT

PROBLEMELE MARI ALE ACESTEI SOCIETATI PLEACA SI TIN DE MENTALITATEA DEFICITARA,SI LIPSA DE MORALITATE.

Aici trebuia ACTIONAT. Si cum TREBUIA sa faceti asta?

In primul rand incepand cu educatia copiilor, de la gradinita, scoala, facultate. Aici in primul rand trebuiau canalizate toate eforturile, toate actiunile posibile. Trebuie explicat copiilor ca nu e bine sa furi, sa le explici ca daca azi furi (prin evaziune, prin escrocherii, prin gainarii), maine (in afara ca o sa ai insomnii ca risti sa fii prins si pedepsit), nu o sa ai strazi, canalizare, pensie; ca trebuie explicat ca nu e bine sa dai spaga , ca daca azi dai spaga unui doctor sa te faca bine, acel doctor asa se va invata si maine te va face bine pe tine, pe parintii tai, pe bunicii tai doar daca ii dai spaga; ca daca dai spaga unei invatatoare azi sa te invete, ea asa se va invata si o sa te invete pe tine, pe copii tai doar daca ii vei da spaga; trebuie explicat copiilor ca daca el si colegul lui cand vor fi mari, in putere, vor fi puturosi si nu vor munci, nu vor avea strazi, canalizare, apa, bunicii lor nu vor avea pensii....etc.
In al doilea rand trebuia sa incurajati societatea civila, sa fie unita, puternica, organizata sub forma unei miscari civice, care sa propuna solutii pentru problemele societatii, dar care si sa sanctioneze in orice moment nedreptatile facute de politicienii care ii conduc.
Astea sunt doar cateva idei pe care ar fi trebuit sa le faceti sa puneti acest popor pe un fagas de insanatosire, prosperitate si dreptate.

De aceea consider ca nu sunteti un conducator de tara bun. Ati avut la dispozitie 10 ani si toate parghiile necesare. Imi pare rau.



P.S. Tot mi s-a atras atentia. A nu se intelege ca ati fi singurul conducator care nu a fost bun. Ma tem ca nici unul nu a realizat nimic intr-adevar bun pentru acest popor. Probabil de aceea suntem si unde suntem.
Totodata sa nu se inteleaga ca sunt de partea antenei3 (propagandisti manipulatori),voiculescu, ponta, crin sau cine mai vreti ...toti fiind "o apa si un pamant", plini de interese personale.
Nickul meu "Heil Hitler"este doar o ironie, menita doar a starni interesul, curiozitatea si a putea fi identificat in discutii.
Nu sunt eu un sfant. Nu doresc sa devin persoana publica, vreo functie sau vreun alt folos. Repet acest mesaj, fiindca doresc sa fie vizualizat de cat mai multa lume. Astfel, sa "trezeasca" clasa politica si cat mai multi oameni.

Cine poate sa fie impotriva mea, in afara hotilor de tara? Eu doresc educatie copiilor...ei doresc sa ii tina prosti, sa ii poata prosti si fura. Numai ca o sa fac o miscare civica puternica, si o sa va vin de hac hotilor.


Sunt constient la ce PERICOL ma expun, ce atacuri vor urma din fata politicienilor, a serviciilor (interne sau externe), a hotilor de tara; dar in afara de viata nu au ce sa imi ia...asa ca RISC....macar INCERC.


Musafir

#24524

2014-01-18 12:36

In calitate de simplu cetatean, solicit demisia Presedintelui Traian Basescu pentru incalocarea juramantului fata de tara si subminarea economie nationale, conform actelor justificative mentionate mai jos. Presedintele Traian Basescu a incalcat prevederile Legii nr.47/1994 cu modificarile ulterioare, privind organizarea si functionarea Presedintiei Romaniei,a Legii nr.544/2001 privind liberal acces la informatiile de interes public si Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor. Presedintele Traian Basescu prin deturnarea fondurilor banesti din bugetul Adm. Prezidentiale pentru actiuni care n-au nicio legatura cu atributiile Presedintelui fiind folosite in interes personal pentru as asigura resursele financiare pentru actiunile lui de presedinte”jucator”, a contribuit la cresterea deficitului bugetar al Romaniei, la cresterea datoriei interne si externe, la scaderea nivelului de trai al populatieim prin reducerea salariilor, impozitarea pensiilor, cresterea tva, etc., a subminat economia nationala si nivelul de trai al populatiei. Aceste fonduri banesti cheltuite ilegal din bugetul statului au contribuit si contribuie la inrautatirea situatiei economice si sociale a Romaniei, Presedintele Traianm Baescu este primul care reclama incalcarea de catre altii a principiilor statului de drept, dar, in fapt, este primul care le incalca fara scrupule si ingrosand obrazul. In continuare se pot citi sesizarile facute Presedintelui Traian Basescu, se poate vedea bataia de joc fata de cetatean, dispretul fata de drepturile si libertatile cetateanului, cum practica in continuarea minciuna in relatiile cu cetatenii. 1.Sesizare adresata Presedintelui Romaniei Traian Basescu De : Mihai Pretorian À : "procetatean@presidency.ro" Envoyé le : Lundi 27 février 2012 14h28 Objet : Aprecieri asupra legalitatii intocmirii Regulamentului de organizare si functionare al Administratiei Prezidentiale PRESEDINTELE ROMANIEI DOMNULUI TRAIAN BASESCU Subsemnatul dr.ing. Pretorian Nicolae Mihail, domiciliat in Bucuresti , str.Gura Ialomitei nr.3 bl. PC9 sc.F etaj 3 ap. 58 Sector 3 , tel/fax 0213453401, mobil 0744316576, va supun atentiei d-tra o serie de aprecieri asupra Regulamentului de organizare si functionare al Administratiei Prezidentiale. Desi, nu sunt de specialitate, din studiul legilor in domeniu si al lucrarilor unor specialisti in Drept administrativ, am studiat Regulamentul de organizare si functionare al Administratiei Prezidentiale , tinand seama de prevederile Legii nr.47/1994 cu modificarile ulterioare , prerogativele Presedintelui Romaniei prevazute in Constitutie, atributiile Constitutionale si din legii, a altor Autoritati ale statului (Guvern, Parlament,CSAT, etc., ), constatand urmatoarele : 1. Regulamentul de organizare si functionare al Administratie prezidentiale, prin numarul si definirea Departamentelor, precum si atributiile care le revin, nu respecta in totalitate, prevederile din Legea nr. 47/1994 privind organizarea si functionarea Presedintiei Romaniei(republicata in Monitorul Oficial nr. 210 din 25 aprilie 2001) Art. 1.(1) Pentru exercitarea de catre Presedintele Romaniei a prerogativelor care ii sunt stabilite prin Constitutia Romaniei si alte legi se organizeaza si functioneaza Administratia prezidentiala, institutie publica. 2.Au fost unfintate si functioneaza Departamente si Comisii prezidentiale care n-au corespodenta in atributiile Presedintelui stabilite prin Constitutie, iar atributiile acestora sunt de ordin executiv, suprapunandu-se peste atributiile Guvernului inclusiv atributii de control al activitatii acestuia, a Parlamentului, inclusiv asupra vietii politice din Romania. 3. Apreciez ca, prin aceasta incalcare a Legii nr.47/1994 a dus la supradimensionarea aparatului Administratiei prezidentiale, la cheltuirea ilegala a unor fonduri banesti din Bugetul Statului. 4. Deasemenea, apreciez ca, in conditiile reanalizarii Regulamentului de organizare si functionare al Administratiei prezidentiale, cu respectarea Legii nr. 47/1994 privind organizarea si functionarea Presedintiei Romaniei, punerii de accord al atributiilor Departamentelor prezidentiale in vederea asigurarii conditiilor pentru ca Presedintele sa-si exercite atributiile constitutionale, se poate face o economie la Bugetul Administratiei Prezidentiale, de cel putin 50% fata de suma existenta in prezent. 5.In tot cazul, solicit ca , cineva sa plateasca pentru sumele cheltuite illegal pana in prezent cu functionarea Administratiei prezidentiale, prin nerespectarea Legii nr.47/1994. 6. Atasez Studiul intocmit si Observatiile facute , in vederea sustinerii celor de mai sus. Astept raspuns in termenul legal 27.02.2012 Dr.ing. Mihai Pretorian • 2 fişiere ataşate • Vizualizare toate • Descărcare toate • Observatii la Regulamentul de organizare si functionare al Administratiei Prezidentiale .doc Descărcare • Studiu referitor la compararea Atributiilor Presedintelui Romaniei prevazute in Constitutie comparativ cu atributiile din ROF al Adm. Prezidentiale. 2. Raspunsul Administratie prezidentiale la sesizarea de mai sus De la: "procetatean@presidency.ro" Către: mihai.pretorian@yahoo.fr Trimis: Luni, 19 Martie 2012 13:27:55 Subiect: Raspuns petitie Petitia nr.5260 Data: 19-03 Domnule Nicolae Mihail Pretorian, Referitor la petitia dumneavoastra, adresata Presedintelui României, domnul Traian Basescu, înregistrata cu nr. DRA2/5260/2012, va comunicam urmatoarele: Am luat cunostinta de argumentele aduse si aspectele semnalate de dumneavoastra prin care întelegeti sa supuneti atentiei Presedintelui României "o serie de aprecieri asupra Regulamentului de organizare si functionare al Administratiei Prezidentiale". Am retinut punctul dumneavoastra de vedere iar acesta ramâne în atentia noastra. Va multumim pentru încrederea acordata si pentru faptul ca ati ales sa va adresati Presedintelui României. Cu stima, Consilier de Stat Gabriel-Cristian Piscociu O alta minciuna a Presedintelui Traian Basescu, deoarece nu s-a modificat nimic pana in prezent in ROF si Bugetul Adm. Prezidentiale. ROMÂNIA ADMINISTRAŢIA PREZIDENŢIALĂ 3. REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE AL ADMINISTRATIEI PREZIDENTIALE Bucureşti - 2012 CUPRINS Cap.I ATRIBUŢII GENERALE ŞI ACTIVITĂŢILE SERVICIILOR ADMINISTRA TIEI PREZIDENTIALE Cap.II ORGANIZAREA SERVICIILOR ADMINISTRAŢIEI PREZIDENŢIALE Cap.III ATRIBUŢIILE DEPARTAl\IENTELOR ŞI COMPARTIMENTELOR ADMINISTRATIEI PREZIDENTIALE Cap. IV DISPOZIŢII FINALE CAPITOLUL I ATRIBUTII GENERALE SI ACTIVIT1TILE SERVICIILOR ADMINISTRATIEI PREZIDENTIALE Art.l - Activitatea serviciilor Administraţiei Prezidenţiale are ca scop îndeplinirea prerogativelor şi exercitării competenţelor ce revin Preşedintelui României stabilite prin Constituţia României şi alte legi, precum şi administrarea patrimoniului instituţiei. Art.2 - Administraţia Prezidenţială este instituţie publică, cu personalitate juridică proprie aflată la dispoziţia Preşedintelui României pentru îndeplinirea atribuţiilor sale. Art. 3 - Serviciile Administraţiei Prezidenţiale alcătuite din departamente şi compartimente răspund pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare. Art. 4 - Administraţia Prezidenţială este organizată pe departamente şi compartimente care asigură condiţiile organizatorice, de specialitate şi materiale pentru desfăşurarea corespunzătoare a activităţii Preşedintelui României. Art. 5 - Departamentele şi compartimentele din cadrul Administraţiei Prezidenţiale sunt conduse de consilieri prezidenţiali şi/sau consilieri de stat. Art. 6 - Departamentele şi compartimentele din cadrul Administraţiei Prezidenţiale au următoarele atribuţii generale: stabilirea agendei Preşedintelui României; -elaborarea de rapoarte, studii şi sinteze privind apărarea şi siguranţa naţională; -analiza constituţionalităţii legilor înaintate spre promulgare; -elaborarea de rapoarte, studii şi sinteze privind relaţiile cu autorităţile publice, opinia publică, organizaţii interne şi internaţionale, potrivit competenţelor; -organizarea şi desfăşurarea activităţilor de relaţii cu presa şi realaţii cu publicul; -organizarea şi desfăşurarea activităţilor de protocol; -asigurarea şi gestionarea resurselor umane, materiale şi financiare; -administrarea spaţiilor Palatului Cotroceni şi asigurarea serviciilor auxi1iare. 1. organizarea activităţilor de registratură şi arhivă. Art. 7 - (I) Departamentele şi compartimentele Administraţiei Prezidenţiale sunt prezentate în "Organigrama aparatului funcţional subordonat Preşedintelui României" - Anexa nr. 1. (2) Nivelurile organizatorice ale Administraţiei Prezidenţiale sunt următoarele: -departamente -compartimente independente şi compartimente în cadrul departamentelor -direcţii, servicii şi birouri organizate In cadrul departamentelor. (3) Înfiinţarea unor departamente şi compartimente în cadrul Administraţiei Prezidenţiale se face în funcţie de priorităţile Preşedintelui României. (4) Orice modificare a organigramei Administraţiei Prezidenţiale, inclusiv denumirea departamentelor sau compartimentelor, se realizează cu aprobarea Preşedintelui României. Art. 8 - Structurile de conducere ale serviciilor Administraţiei Prezidenţiale sunt compuse din: -consilier prezidenţial -cu rang de ministru; consilier de stat - cu rang de secretar de stat; director, şef serviciu, şef birou Art. 9 - (1) Consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat, răspund de activitatea departamentelor, respectiv a compartimentelor pe care le conduc. În situaţia in care la nivelul unui departament sau compartiment este un singur demnitar (consilier prezidenţial sau consilier de stat) acesta este şi coordonatorul departamentului/compartimentului respectiv. (2) Persoanele care deţin funcţii de conducere, inclusiv directorii, şefii de serviciu şi şefii de birou răspund de ordinele şi instrucţiunile pe care le dau personalului din subordine. Acestea trebuie să fie conforme cu reglementările legale şi să nu lezeze onoarea- şi demnitatea salariaţilor care urmează să le execute. (3) Persoanele care deţin funcţii de conducere în cadrul Administraţiei Prezidenţiale au, în principal, următoarele atribuţii şi răspunderi: exercită, în mod permanent, funcţii de previzrune şi programare, organizare şi reglementare, asigurare şi repartizare a personalului, precum şi de motivare a acestuia, coordonare şi antrenare, decizie şi aprobare, control şi evaluare a activităţilor asupra departamentelor/compartimentelor/serviciu/ birou pe care le conduc, asupra proceselor de muncă la care participă subordonaţii lor şi asupra salariaţilor subordonaţi. răspund de asigurarea condiţiilor pentru realizarea atribuţiilor Administraţiei Prezidenţiale şi ale serviciilor Administraţiei Prezidenţiale în domeniile lor de activitate, cu respectarea criteriilor de legalitate, regularitate, eficacitate, economicitate şi eficienţă prin aplicarea unor proceduri şi reguli specifice activităţilor respective. exercită controlul permanent şi supravegherea continuă a activităţii departamentelor/ compartimentelor subordonate; au obligaţia să acţioneze corectiv, prompt şi responsabil ori de câte ori se constată încălcări ale normelor legale, regulilor, procedurilor, instrucţiunilor, dispoziţiilor şi regulamentelor. elaborează instrucţiuni, reglementări metodologice şi proceduri pentru realizarea activităţilor şi atribuţiilor departamentelor/compartimentelor subordonate sau pentru realizarea sarcinilor stabilite personalului de execuţie. evaluează activitatea personalului din subordine; sancţionează disciplinar salariaţii din subordine, potrivit prevederilor legale, în limita competenţelor stabilite; propun sancţionarea salariaţilor din departamentul/compartimentul subordonat pentru abateri care nu sunt în competenţa de aprobare a acestora. repartizează sarcinile pe salariaţi şi Întocmesc fişa postului pentru fiecare salariat din subordine. se preocupă de perfecţionarea pregătirii profesionale proprii şi a salariaţilor din subordine. stabilesc atribuţiile pentru serviciile şi birourile din structura direcţiilor. răspund de organizarea, potrivit legii, a activităţilor de securitate şi sănătate în muncă, prevenire şi stingere a incendiilor, în cadrul departamentelorJcompartimentelor pe care le conduc şi de instruirea periodică a personalului din subordine. (4) Atribuţiile şi ierarhia funcţiilor de conducere (director, şef serviciu şi sef birou) şi funcţiilor de execuţie se stabilesc prin fişele de post aprobate de consilierii prezidenţiali/de stat. (5) Pe perioada absenţei şefilor de departmentJcompartiment, inclusiv concediu de odihnă, aceştia au obligaţia de a desemna, în scris, persoanele care să îi înlocuiască. (6) Preşedintele României poate delega funcţia de ordonator principal de credite al Administraţiei Prezidenţiale unui consilier prezidenţial sau consilier de stat prin decizie. Ordonatorul principal de credite va răspunde de toate atribuţiile prevăzute de legislaţia în vigoare. CAPITOLUL II ORGANIZAREA SERVICIILOR ADMINISTRATIEI PREZIDENTIALE Art.l0- (1) Serviciile din aparatul funcţional subordonat Preşedintelui României sunt următoarele: 1. Cancelaria Preşedintelui a). Cabinet de lucru al Preşedintelui României b). Corespondenţă - documente c). Cultură - Culte 2. Compartimentul Protocol 3. Compartimentul Cancelaria -Ordinelor 4. Departamentul Securitate Naţională Compartimentul Securitate Naţională Directorul Oficiului pentru Informaţii Integrate Structura de Protecţie a Informaţiilor Clasificate (Funcţionarul de securitate) Secretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Departamentul Afaceri Strategice, Securitate şi Politică Externă Departamentul Constituţional Legislativ Relaţia cu autorităţile statului Acte prezidenţiale Reprezentarea în instanţe a Preşedintelui României şi a Administraţiei PrezidenţiaJe 7. Departamentul pentru Relaţia cu Autorităţile Publice şi Societatea Civilă Compartiment probleme cetăţeneşti Compartiment pentru promovarea sportului 8. Departamentul Planificare şi Analiză Politică 9. Departamentul Relaţii Internaţionale şi Politici Europene 10. Departamentul Politici Economice şi Sociale Il. Departamentul de Sănătate Publică 12. Departamentul de Educaţie şi Cercetare 13. Departamentul de Comunicare Publică a). Compartimentul Evaluarea Comunicării; b). Compartimentul Relaţia cu presa, Evenimente, Acreditări; c). Compartimentul Administrare pagină internet / Documentare / Bibliotecă 14. Departamentul Managementul Resurselor a). Compartiment Audit intern b). Compartiment Juridic c). Birou Resurse Umane d). Direcţia Economică e). Direcţia Tehnică şi Administrativă (2) Organigrama instituţiei este prezentată în anexă şi poate fi modificată numai cu acordul Preşedintelui României. (3) Departamentul Managementul Resurselor are organigramă proprie, anexă la organigrama instituţiei, aprobată de şeful de departament. CAPITOLUL III A TRIBUTIILE DEPARTAMENTELOR SI COMPARTIMENTELOR ADMINISTRATIEI PREZIDENTIALE 1. CANCELARIA PRESEDINTELUI Cancelaria Preşedintelui elaborează şi coordonează agenda de lucru a Preşedintelui României, în colaborare cu departamentele şi compartimentele instituţiei prezidenţiale, asigură legătura Preşedintelui României cu instituţiile statului în vederea rezolvării tuturor solicitărilor adresate acestuia, elaborează notele de propuneri pentru marcarea unor date şi momente importante în viaţa social-politică a ţării. Cancelaria Preşedintelui are în componenţă următoarele structuri: 1. Cabinetul de lucru al Preşedintelui României II. Corespondenţă - Documente III. Cultură - Culte Atribuţii principale: 1. CABINETUL DE LUCRU AL PRESEDINTELUI ROMÂNIEI Stabileşte agenda Preşedintelui României, în colaborare cu toate departamentele şi compartimentele din cadrul Administraţiei Prezidenţiale. I Comunică programul Preşedintelui României, departamentelor ŞI compartimente lor implicate în desfăşurarea activităţilor cuprinse în agenda Preşedintelui. Totodată, departamentele şi compartimentele implicate în acţiuni ce ţin de agenda Preşedintelui, informează Cabinetul de lucru al Preşedintelui asupra tuturor aspectelor legate de organizarea şi desfăşurarea activităţilor cuprinse în agendă. Organizează şi întocmeşte, în colaborare cu Departamentul Relaţii Internaţionale şi Compartimentul Protocol calendarul vizitelor în ţară la nivel de şef de stat şi ale Preşedintelui României peste hotare. Asigură legătura Preşedintelui României cu instituţiile statului în vederea rezolvării tuturor solicitărilor adresate acestuia. Participă alături de Preşedintele României sau în numele acestuia la diferite manifestări. Elaborează notele de propuneri pentru marcarea unor date şi momente importante în viaţa social¬politică a ţării. Verifică şi aprobă propunerile pentru persoanele care urmează a fi felicitate de Preşedintele României şi răspunsurile la felicitările adresate acestuia cu prilejul Zilei Naţionale, Anului Nou etc. Verifică şi aprobă listele de invitaţi la recepţiile organizare cu prilejul Zilei Nationale şi cu alte ocazii. Transmite Preşedintelui României, în vederea semnării, Mesajele Preşedintelui, elabora te de către departamentele şi compartimentele Administraţiei Prezidenţiale. Elaborează şi redactează notele de însoţire pentru mesajele semnate de Preşedintele României. Expediază mesajele semnate de Preşedintele României. n. CORESPONDETĂ - DOCUMENTE înregistrează şi realizează statistica tematică a corespondenţei adresate Administraţiei Prezidenţiale; Ţine evidenţa tuturor documentelor intrate şi menţionează locul unde au fost repartizate spre rezolvare sau spre informare; Primeşte, înregistrează şi clasează documentele clasificate, secrete şi nesecrete, sosite pe adresa Preşedintelui României; Realizează sinteze tematice ale documentelor secrete primite pe adresa Preşedintelui României; Repartizează documentele primite pe departamente şi compartimente în funcţie de competenţa acestora şi de natura fiecărui document; Întocmeşte şi redactează, adrese, documente şi corespondeţa specială a Preşedintelui României; Realizează note, sinteze, rapoarte, analizează diverse documente, la solicitarea Preşedintelui României, în colaborare cu departamentele şi compartimentele de specialitate din cadrul Administraţiei Prezidenţiale; Expediază corespondenţa Preşedintelui României prin Poşta Militară; Întocmeşte oricare alte lucrări, dispuse de Preşedintele României. Distribuie presa conform graficului de abonamente, începând cu ora 7 :00; Programarea activităţii autoturismului de serviciu în timpul şi în afara programului, pentru a răspunde solicitărilor cu caracter urgent. III. CULTURĂ - CULTE Semnalează oportunitatea participării ŞI a reprezentării Preşedintelui României la evenimentele naţionale şi internaţionale. Pregăteşte şi prezintă mesaje care urmează să fie prezentate de Preşedintele României. Elaborează documente, sinteze, rapoarte în domeniu. • Participă, pe bază de mandat, la activităţile desfăşurare în spaţiul vieţii culturale, în special la cele privind cunoaşterea priorităţilor şi stimularea reglementării legislative în domeniu, la simpozioane, congrese, sesiuni omagiale şi alte evenimente reprezentative, la nivel naţional şi internaţional. Menţine relaţia de comunicare şi informare reciprocă în domeniu cu Institutul Cultural Român, Ministerul Culturii şi celelalte instituţii de profil. Participă la elaborarea programului cultural al Muzeului Naţional Cotroceni. Coordonează evenimentele culturale care se desfăşoară în cadrul Administraţiei Prezidenţiale. Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful de Cancelariei Preşedintelui 2. COMPARTIMENTUL PROTOCOL Compartimentul Protocol este o structură în cadrul Administraţiei Prezidenţiale care aplică şi respectă normele specifice de protocol şi ceremonial pe baza reglementărilor naţionale şi practicii internaţionale la acţiunile organizate de Preşedintele României în ţară şi străinătate. Compartimentului Protocol are următoarele atribuţii principale: Organizează şi desfăşoară, conform regulilor de protocol, primirile Ia şeful statului, a şefilor de stat, a delegaţi lor parlamentare, guvemamentale, ale celor conduse de miniştrii de exteme şi alte personalităţi ale vieţii sociale şi politice din străinătate, ale ambasadorilor străini. Colaborează cu structurile de protocol din cadrul Guvernului României, Senatului, Camerei Deputaţilor şi ale altor instituţiii centrale În vederea aplicării unitate a normelor de protocol şi ceremonial. Elaborează şi execută programul detaliat al vizitelor la nivel de şef de stat şi ale altor invitaţi oficiali români şi străini ai Preşedintelui României, în funcţie de rangul acestora, Organizează ceremoniile de semnare a unor acorduri, convenţii, protocoale ş.a. la Palatul Cotroceni, la care participă Preşedintele României. Menţine legătura cu Cancelaria Preşedintelui pentru rezolvarea unor probleme curente specifice de protocol, inclusiv translaţie. Realizează demersurile necesare în vederea eliberării paşapoartelor diplornatice sau de serviciu ŞI obţinerii vizelor necesare pentru delegaţiile conduse de Preşedintele României şi pentru personalul din serviciile Administraţiei Prezidenţiale, care călătoresc în misiuni oficiale în afara ţării. Colaborează cu instituţiile abilitate, în vederea organizării ceremonialului unor acţiuni la care participă Preşedintele României, la cele unde Preşedintele României-este reprezentat de consilieri prezidentiali şi consilieri de stat Participă la întruniri/misiuni pregătitoare În vederea planificării, organizării şi desfăşurării acţiunilor din ţară şi străinătate la care participă Preşedintele României. Aplică şi respectă normele specifice de protoc~.1 ~i ceremonial, pe baza reglementărilor naţionale şi practicii internaţionale, la acţiunile organizare de Preşedintele României. Menţine legătura pe probleme de protocol cu reprezentanţi ai misiunilor României în străinătate, precum şi ai misiunilor diplomatice şi organizaţiilor internaţionale din Bucureşti, pentru organizarea evenimentelor la care participă Preşedintele României. Studiază uzanţele de ceremonial şi protocol din alte state şi elaborează propuneri de perfecţionare a practicii de protocol în România, în~ocmeşte materiale privind reguli, obiceiuri şi uzanţe protocolare din diferite state. Acordă asistenţa şi sprijinul necesar departamentelor şi compartimentelor Administraţiei Prezidenţiale pentru rezolvarea diferitelor probleme de protocol. Întocmeşte listele de cadouri ce se oferă cu prilejul vizitelor şi întâlnirilor la nivel de şef de stat Propune transmiterea unor mesaje sau felicitări cu prilejul unor evenimente exteme sau interne. Menţine şi actualizează lista cu coordonatele, numele şi titulatura oficială a şefilor de stat, membrilor Parlamentului, membrilor Guvernului, Corpului Diplomatic, reprezentanţilor organizaţiilor internaţionale în România şi ale altor personalităţi străine şi din ţară. Elaborează proiectele unor tipărituri cu caracter protocolar ale Administraţiei Prezidenţiale (invitaţii, felicitări, programe etc). Asigură amenajarea corespunzătoare a saloanelor unde urmează să aibă loc primirile oficiale la Preşedintele României. Întocmeşte şi verifică proiectele de program şi tipăriturile necesare pentru realizarea unor vizite ale unor şefi de stat în România. • Mobilizează persoanele care participă la acţiunile de protocol organizate la nivelul şefului statului. • Întâmpină şi conduce delegaţii le şi personalităţile spre saloanele de primire. Rezolvă, împreună cu celelalte compartimente, problemele privind accesul persoanelor străine şi române primite în audienţă de Preşedintele României. • Pregăteşte şi participă la desfăşurarea vizitelor în străinătate ale Preşedintelui României. • Coordonează unitar activităţile de protocol cu prilejul participării Preşedintelui României la manifestări naţionale sau internaţionale, cu caracter economic, cultural şi ştiinţific. Pregăteşte activităţile de protocol prilejuite de participarea Preşedintelui României la manifestările organizate de către ambasadele străine la Bucureşti, pentru sărbătorirea zilelor nationale. în colaborare cu instituţiile abilitate pentru buna desfăşurare a vizitelor invitaţilor Preşedintelui României. • Elaborează, pe baza reglementărilor legate interne şi a practicii internaţionale, normele generale de protocol şi ceremonia} de stat, pe care le aduce la cunoştinţa şefilor de departamente/compartimente în vederea respectării lor. Organizează unitar concepţia şi execuţia ceremonialului şi protocolului la acţiunile care au loc pentru marcarea unor date importante, folosirea corectă a simbolurilor nationale (drapel, imn de stat, stemă). Organizează ceremoniile de depunere a jurământului, în faţa Preşedintelui României, de către membrii Guvernului, ai Curţii Consrituţionale, ai Curţii Supreme de Justiţie, de alţi înalţi funcţionari. Organizează ceremonialul privind înmânarea de către şeful statului a decoraţii lor şi titlurilor de onoare, conferite unor cetăţeni români şi străini. Organizează ceremonialul de depuneri de coroane de flori, Ia diferite monumente, de către şeful statului sau în numele acestuia. Întocmeşte pe baza propunerilor primite de la departamentele şi compartimentele Administraţiei Prezidenţiale listele cu propuneri de persoane care urmează a fi felicitate de Preşedintele României şi răspunsurile la felicitările adresate acestuia cu prilejul Zilei Naţionale, Anului Nou etc. Întocmeşte pe baza propunerilor primite de la departamentele şi compartimentele Administraţiei Prezidenţiale listele cu propuneri de persoane care urmează a fi invitate la recepţiile organizate cu prilejul Zilei Naţionale, Zilei Europei şi cu alte ocazii. În colaborare cu Departamentul Relaţii Internaţionale acţionează pentru rezolvarea problemelor specifice curente ridicate de şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Întocmeşte notele de propuneri privind ordinea de precădere a oficialităţilor române participante la manifestările la care este prezent Preşedintele României sau sunt organizate Îl} numele şi din împuternicirea sa. Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc pnn fişa postului, aprobată de şeful Compartimentului Protocol. 3. COMPARTLl\1ENTUL CANCELARIA ORDINELOR Compartimentul Cancelaria Ordinelor răspunde de coordonarea activităţii de decorare, conform legii şi de arhivarea documentelor instituţiei prezidenţiale. Compartimentul Cancelaria Ordinelor are următoarele atribuţii principale cu privire la: Sistemul National de Decoratii: • Propune Preşedintelui României cota anuală de decoraţii pe tipuri, grade sau clase, conform prevederilor legale; Pe baza cotei anuale de decoraţii propune Preşedintelui României numărul de decoraţii, pe tipuri, grade sau clase care urmează a fi repartizate fiecărui minister sau instituţii centrale autorizate să facă propuneri de decorare, elaborează decretele de decorare; • Elaborează decretele şi notele însoţitoare pentru decoraţiile acordate de către Preşedintele României; Urmăreşte şi verifică, din punct de vedere al respectării prevederilor legale şi al calităţii, confecţionarea decoraţiilor şi a accesoriilor acestora (cutii, brevete etc.), precum şi recepţionarea şi gestionarea acestora. Preia propunerile de decorare făcute de instituţiile abilitate, verifică şi respectă normele legale de acordare şi întocmeşte tabele centralizate, pe tipuri, grade sau clase şi le supune aprobării Preşedintelui României împreună cu proiectele de decret privind conferirea lor. • Întocmeşte documentarele (scurt istoric al decoraţiei şi principalele prevederi legale legate de acestea) care, prin Compartimentul Protocol, sunt transmise compartimentelor similare străine în cazul decorării de către Preşedintele României a unor înalte personalităţi. Propune spre aprobare şi urmăreşte realizarea tipizatelor specifice (registre de evidenţă, fişe tip pentru persoanele propuse spre decorare, capetele de tabel pentru propunerile de decorare ş.a.). Înregistrează pe suport de hârtie şi pe suport magnetic, în registrul general şi În registrele pe tipuri, grade şi clase, a persoanelor decorate. Organizează ceremoniile de conferire a decoraţii lor acordate înaltelor personalităţi străine în colaborare cu Compartimentul Protocol şi Departamentul Managementul Resurselor. Înaintează către ministere şi instituţiile centrale autorizate, conform legii, propunerile de decorare, cuanrumurile necesare pentru fiecare decoraţie, grad sau clasă pentru care urmează să se facă propuneri de conferire. Întocmeşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, listele cu cetăţenii români care au fost decoraţi de alte state, în vederea acordării dreptului de port a acestora. Asigură evidenta, la zi, a listelor persoanelor decorate şi publicarea acestora pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale. • Ţine evidenţa locurilor vacante pentru fiecare decoraţie pe grade şi clase. Colaborează cu toate Consiliile de Onoare în vederea bunei desfăşurări a activităţii acestora şi exercită activitatea de secretariat în cadrul şedinţelor acestora. Colaborează cu Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor în vederea exercitării atribuţiilor care revin Cancelariei Ordinelor privind drepturile persoanelor care au calitatea de Erou Martir sau Luptător pentru Victoria Revoluţiei din Decembrie 1989, potrivit prevederilor legale. II. Arhiva documentelor din Administratia Prezidentială • Urmăreşte respectarea prevederilor privind evidenţa documentelor şi materialelor, regimul şi arhivarea acestora; Asigură instructajele periodice, cu şefii de cabinet şi secretarele, privind evidenta, păstrarea şi arhivarea documentelor; • Urmăreşte evidenta matri celor sigilare folosite în cadrul Administraţiei Prezidenţiale; Întocmeşte Nomenclatorul arhivistic şi realizează demersurilor necesare pentru obţinerea avizului Comisiei de selecţionare şi a acordului Arhivelor Nationale pentru proiectul de nomenclator; • Urmăreşte aplicarea prevederilor din nomenclator pentru arhivarea anuală; Elaborează instrucţiunile de arhivare, pe baza legislaţiei 'în vigoare, În concordanţă cu specificul instituţiei; Asigură prelucrarea, conform inventarelor şi proceselor verbale, unităţilor arhivistice constituire anual de către compartimente; Organizează depozitul de arhivă în conformitate cu prevederile Legii nr.16/1996 cu modificările şi completările ulterioare; Urmăreşte şi verifică corectitudinea întocmirii unităţilor arhivistice conform tematicii şi termenelor de păstrare a documentelor, cotarea şi inscripţionarea dosarelor; Elaborează lucrările de selecţionare a unităţilor arhivistice la expirarea termenelor de păstrare a acestora în depozitul arhivei; Ţine evidenţa solicitărilor de consultare a documentelor din Arhiva Administraţiei Prezidenţiale şi Arhiva de Documente Secrete; • Urmăreşte respectarea condiţiilor pentru consultarea dosarelor. III. Alte atributii Eliberează/retrage legitimaţiile tuturor' angajaţilor din cadrul Administraţiei Prezidenţiale la solicitarea Departamentului Managementul Resurselor; Ţine evidenţa declaraţiilor de interese pentru Preşedintele României, consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat în conformitate cu prevederile de la Titlul IV, Conflictul de interese şi regimul incompatibilităţilor în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice din Legea nr. 16112003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, art. 113, alin (1), pct. a), c) şi alin. (3) şi ale Legii nr. 14412007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, republicată. Ţine evidenta declaraţiilor de avere pentru Preşedintele României, consilierii prezidenţiali şi consilierii de stat în conformitate cu prevederile art.4, alin. (1) pct. a) al Legii nr. 115/1996 pentru declararea şi controlul averii demnitarilor, magistraţilor, a unor persoane cu funcţii de conducere şi de control şi a funcţionarilor publici, modificată şi completată şi ale Legii nr. 144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate, republicată. Ţine evidenţa Decretelor emise de Preşedintele României; ordonarea cronologică şi distribuirea copiilor către instituţiile interesate; • Ţine evidenţa Deciziilor emise de Preşedintele României şi ordonarea lor cronologică; Asigură transmiterea, în regim de urgenţă, a tuturor Decretelor semnate de Preşedintele României în vederea publicării, cât şi a altor documente, la Monitorul Oficial; Asigură transmiterea pentru contra-semnare de către Primul Ministru a Decretelor de decorare emise de Preşedintele României care impun, conform legii, necesitatea acestei semnături; • Aplică prevederile Legii nr. 544/12 octombrie 20Ql privind liberul acces la informaţiile de interes public, în conformitate cu articolele 5,6, 7, 8,9,21 şi articolele 6, 7, 8, 10, J 1, 14, 16,20,23,24,25,27,29,30 din Hotărârea nr. 123/7 febmarie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 54412001; Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc pnn fişa postului, aprobată de şeful Compartimentului Cancelaria Ordinelor. 4. DEPARTAMENTUL SECURITĂTII NATIONALE Departamentul Securitate Naţională (D.S.N.) reprezintă structura specializată în cadrul Administraţiei Prezidenţiale destinată asigurării îndeplinirii de către Preşedintele României a prerogativelor conferite de Constituţie în domeniul general al securităţii naţionale şi al calităţii de Comandant al Forţelor Armate. Instrumentul principal prin care Preşedintele României îşi îndeplineşte atribuţiile constituţionale în acest domeniu îl reprezintă Strategia de Securitate Naţională. Departamentul are în compunere structuri specializate pentru îndeplinirea atribuţiilor corespunzătoare domeniilor sectoriale de competenţă, încadrate cu personal angajat pe funcţii de demnitari, consilieri, experţi, consultanţi şi referenţi, precum şi cu angajaţi de specialitate detaşaţi din ministerele şi instituţiile cu responsabilităţi în domeniul securităţii naţionale. Domenii sectoriale de competenţă: • Securitatea naţională - probleme generale Apărare; Securitate internă; managementul crizelor de securitate şi al urgenţelor civile; prevenirea şi combaterea terorismului; Activitatea de informaţii, contrainformaţii şi de securitate; Protecţia informaţiilor clasificate; • Activitatea de secretariat pentru Consiliul Suprem de Apărare a Ţării. Pentru fundamentarea şi punerea în aplicare a prevederilor Strategiei de Securitate Naţională a României şi a altor sarcini specifice, Departamentul Securităţii.Nationale colaborează cu: Departamentele şi compartimentele de specialitate din cadrul Administraţiei Prezidenţiale; Ministerele şi alte instituţii cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale; Organizaţii nonguvemamentale de profil; Instituţii academice şi de cercetare ştiinţifică. Departamentul Securitate Naţională are în componenţă următoarele structuri: 4.1.) Compartimentul Securitate Naţională 4.2.) Directorul Oficiului pentru Informaţii Integrate 4.3.) Structura de Protecţie a Informaţiilor Clasificate (Funcţionarul de securitate). 4.4.) Secretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. Atribuţiile principale ale compartimentelor din cadrul Departamentului Securităţii Naţionale sunt: 4.1. CO:MP ARTIMENTUL SECURITATE NATIONALĂ Atribuţii în domeniul Securităţii Naţionale - cadrul general: • Răspunde de elaborarea proiectului Strategiei de Securitate Naţională, in conformitate cu deciziile Preşedintelui României şi hotărârile Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, în care scop: prezintă Preşedintelui, spre aprobare, şi susţine în cadrul şedinţei C.S.A.T. concepţia fundamentală şi liniile directoare ale strategiei; întocmeşte anteproiectul strategiei; coordonează activitatea de redactare în cadrul comisiei de lucru interdepartamentale şi interinstituţionale; organizează cooperarea cu instituţii de cercetare ştiinţifică, unităţi de învăţământ ŞI organizaţii nonguvernamentale de profil; asigură cadrul corespunzător pentru dezbaterea publică a subiectelor de interes major pentru fundamentarea documentului; • asigură redactarea proiectului în forma finală, în conformitate cu deciziile Preşedintelui României; prezintă proiectul şi furnizează toate clarificările necesare în cadrul şedinţei C.S.AT. în care se dezbate şi aprobă Strategia de Securitate Naţională. După adoptarea Strategiei de Securitate Naţională prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, prezintă Preşedintelui României propuneri privind modalităţile practice pentru punerea în aplicare a prevederilor acesteia. Întocmeşte documentarea necesară Preşedin~elui pentru conducerea şedinţelor de Guse dezbat probleme generale privind securitatea naţională, apărarea, securitatea internă, managementul crizelor şi al urgenţelor civile, prevenirea şi combaterea terorismului, protecţia informatiilor clasificate. Analizează şi propune acordarea avizelor pentru proiectele de acte nonnative care reglementează activităţi privind securitatea naţională şi care urmează să fie supuse spre aprobare, instituţiilor abilitate; Evaluează actele nonnative ce reglementează organizarea şi funcţionarea instituţiilor Şi structurilor din compunerea sistemului securităţii naţionale, care urmează să fie promulgate de Preşedinte, şi prezintă propuneri în acest sens. Analizează studiile de prognoză şi proiectele de programe elaborate de ministerele şi celelalte instituţii cu responsabilităţi în domeniu, referitoare la problematica generală a securităţii naţionale şi la securitatea sectorială (energetică, economică., alimentară, sanitară, socială, ecologică, a transporturilor, a sistemelor de comunicaţii, financiar-bancare şi informatice) şi protecţia infrastructurii critice. Gestionează datele cu privire la principalele activităţi care se desfăşoară în cadrul ministerelor şi altor instituţii cu atribuţii În domeniul securităţii naţionale şi îl informează pe Preşedinte despre acestea; prezintă propuneri privind participarea Preşedintelui la astfel de evenimente şi organizează activităţile necesare participării. Pregăteşte proiecte de alocuţiuni, expuneri, mesaje şi intervenţii ale Preşedintelui pe probleme de securitate naţională, apărare, securitate internă, activitatea de informaţii, managementul crizelor etc. şi asigură documentarea necesară pentru primirea unor delegaţii străine. Participă la activităţi şi manifestări interne şi internaţionale (conferinţe, sesiuni de comunicări, seminarii, mese rotunde, grupuri de lucru) în care sunt analizate probleme referitoare la securitatea naţională, europeană, euro-atlantică şi internaţională. • Evaluează tendinţele de evoluţie în domeniul securităţii şi cooperării internaţionale şi prezintă propuneri pentru mandatele delegaţiilor care participă la negocierea şi încheierea unor acorduri şi tratate in domeniul securităţii. • Propune Preşedintelui măsurile necesare pentru perfecţionarea cooperării între autorităţile naţionale din domeniul securităţii şi apărării, în scopul îndeplinirii misiunilor comune. • Primeşte, analizează şi evaluează documentele şi propunerile privind acţiuni specifice participării României la activităţile din domeniul securităţii nationale, unionale şi internaţionale (apărare, operaţiuni militare în sprijinul păcii, securitate internă, informaţii, combaterea terorismului, managementul crizelor şi urgenţelor civile, protecţia informaţiilor clasificate) din cadrul Alianţei Nord-Atlantice, Uniunii Europene şi parteneriatelor strategice, şi prezintă Preşedintelui propuneri pentru adoptarea deciziilor necesare. 19 • Prezintă Preşedintelui României, pentru aprobare, proiectul de norme interne privind protecţia informaţiilor clasificate şi asigură respectarea normelor de către personalul care lucrează în cadrul Administraţiei Prezidenţiale. • Participă la activităţi importante desfăşurate în cadrul ministerelor şi celorlalte instituţii cu responsabilităţi în domeniul securităţii naţionale, precum şi la exerciţiile de specialitate organizate pentru pregătirea populaţiei, teritoriului şi economiei pentru apărare .. • Prezintă propuneri pentru soluţionarea cererilor şi sesizărilor adresate Preşedintelui prin scrisori şi memorii, care vizează aspecte referitoare la problematica securităţii naţionale. Atribuţii specifice în domeniul Apărării: Coordonează activitatea de elaborare a Strategiei Naţionale de Apărare a Tării, supune proiectul dezbaterii C.S.A.T., prezintă documentul spre aprobare Preşedintelui României şi asigură trimiterea acestuia la cele două camere ale Parlamentului României, pentru aprobare. • Analizează solicitările privind desfăşurarea unor activităţi de pregătire multinaţionale pe teritoriul naţional, de participare a unor unităţi militare româneşti la activităţi de pregătire în afara teritoriului naţional, precum şi participarea unor unităţi ale Forţelor Armate ale României la misiuni în afara teritoriului statului român şi prezintă propuneri pentru adoptarea unor decizii în acest sens. Participă la elaborarea, actualizarea şi operaţionalizarea Strategiei Militare a României. Cooperează cu Statul Major General al Armatei Române la dezvoltările conceptuale din domeniul doctrinar, strategic, operativ şi tactic naţional, unional şi în cadruJ Alianţei. Cooperează cu structurile specializate ale Ministerului Apărării în scopul asigurării concordanţei politicii de apărare şi a procesului de planificare a apărării cu prevederile Strategiei de Securitate Naţională a României, orientările Strategiei de Securitate a Uniunii Europene şi Conceptului Stratergic al NATO. Asigură coordonarea conceptuală şi organizatorică a procesului de transformare a apărării şi a sistemului militar corespunzător nevoilor de apărare a României, angajamentelor asumate de ţara noastră în cadrul Alianţei Nord-Atlantice, Uniunii Europene, parteneriatelor strategice, Naţiunilor Unite şi al altor acorduri internaţionale. Prezintă, periodic, Preşedintelui României, rapoarte privind stadiul îndeplinirii programelor şi propuneri de măsuri pentru perfecţionarea activităţii. • Urmăreşte în permanenţă desfăşurarea operaţiunilor militare şi a altor activităţi externe la care sunt angajate unităţi ale Armatei Române, Jandarmeriei, Poliţiei şi ale altor structuri din sectorul securităţii naţionale. Prezintă Preşedintelui României informări periodice privind desfăşurarea acestor activităţi şi propuneri referitoare la: îmbunătăţirea conducerii, instruirii şi inzestrării; creşterea sau reducerea efectivelor; continuarea, extinderea sau încheierea misiunilor. • Participă la fundamentarea conceptuală şi normativă a procesului de înzestrare a Armatei şi a celorlalte forţe din cadrul sectorului securităţii naţionale şi urmăreşte derularea ritmică a programelor de înzestrare, în conformitate cu hotărârile C.S.A~ T. Prezintă, periodic, Preşedintelui României informări privind îndeplinirea programelor de înzestrare şi iniţierea unor noi programe. • Analizează solicitările de tranzitare a teritoriului naţional - terestru, maritim şi a spaţiului aerian al ţării, de către trupe, nave şi aeronave şi echipamente aparţinând armatelor statelor NA TO, ale Uniunii Europene şi ale altor ţări partenere sau prietene şi prezintă Preşedintelui propunerile necesare adoptării deciziilor, conform prevederilor legale. Concură la organizarea participării Preşedintelui la activităţi de pregătire militară şi a ceremoniilor desfăşurate cu ocazia unor evenimente militare deosebite (aniversări, parade, inaintări în grad, decorări), în care scop colaborează cu Ministerul Apărării şi Statul Major General. Atribuţii specifice în domeniile: securitate internă; managementul crizelor de securitate şi urgenţelor civile; prevenirea şi combaterea terorismului; Îndeplinirea atribuţiilor specifice de această natură se realizează de către şeful Departamentului, Nucleul Celulei de Criză şi alte persoane din cadrul D.S.N., cărera li se stabilesc sarcini de această natură. În acest scop: Asigură cadrul specific de lucru pentru îndeplinirea de către Preşedintele României a atribuţiilor constituţionale şi legale ce îi revin În domeniul şi pentru conducerea activităţilor având ca scop gestiunea crizelor de securitate şi al urgenţelor civile; • Redactează documentul primar de lucru şi coordonează efortul interinstiruţional pentru elaborarea proiectului Strategiei de Securitate Internă a României. Prezintă proiectul, spre aprobare, Preşedintelui României şi asigură susţinerea acestuia În cadrul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, în procesul de dezbatere şi adoptare. După aprobarea documentului de către Preşedintele Romaniei şi adoptarea de către C.S.A.T., prezintă Preşedintelui României proiectul de măsuri necesare pentru operaţionalizarea Strategiei; 21 • Asigură cadrul tehnic de lucru necesar pentru gestionarea directă, de către Preşedintele României, a crizelor de securitate; inclusiv a: crizelor provocate de acţiuni teroriste, precum şi a crizelor generate de urgenţele civile a căror evoluţie depăşeşte posibilităţile de acţiune ale a administraţiei publice Iocale sau centrale, ori ale căror consecinţe pun sau riscă să pună în pericol securitatea naţională ori să determine implicaţii internaţionale' • Monitorizează activitatea de gestiune a crizelor sectoriale şi a urgenţelor civile - îndeosebi a celor care au ca scop prevenirea, limitarea şi înlăturarea efectelor calamităţi lor naturale, dezastrelor sau catastrofelor naturale sau industriale -, asigură sprijinul necesar pentru succesul acesteia şi îl informează oportun pe Preşedintele României despre evoluţiile în acest domeniu; • Propune Preşedintelui României măsuri în sprijinul gestiunii crizelor sectoriale şi a urgenţelor civile, preluarea controlului asupra gestiunii unora dintre acestea, instituirea stării de urgenţă sau stării de asediu, declararea mobilizării generale sau a stării de război; • Colaborează cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în procesul de restabilire a stării de normalitate în sensul cunoaşterii situaţiei, a evoluţiei măsurilor de reconstrucţie şi a nevoilor de sprijin instituţional naţional sau unional. Atribuţii specifice În: activitatea de informaţii, contrainformaţii şi de securitate; protecţia informaţiilor clasificate: Atribuţiile în acest domeniu se exercită atât direct, prin ,activitatea şefului Departamentului Securităţii Naţionale şi a stafului său de lucru, cât şi indirect, prin intermediul 'Oficiului pentru Informaţii Integrate şi al Funcţionarului de Securitate. În acest scop, şeful Departamentului Securităţii Naţionale: • Coordonează, din punct de vedere operativ: activitatea de culegere, stocare, circulaţie Ş1 evaluare primară a informaţiilor specifice sectorului securităţii nationale; activitatea de documentare şi informare asupra situaţiilor ŞI fenomenelor cu potenţial periculos; activitatea de elaborare a ipotezelor de lucru, scenariilor şi prognozelor necesare pentru prevenirea situaţiilor de pericol şi crearea cadrului favorabil întăririi securităţii naţionale; 22 Evaluează datele şi informaţiile referitoare la problematica securităţii naţionale şi îl informează oportun pe Preşedinte în legătură cu situaţii şi evoluţii externe sau interne care pot genera riscuri şi ameninţări la adresa securităţii naţionale, de natură să impună declanşarea stărilor de alertă pentru situaţiile de criză, instituirea stării de urgenţă sau a stării de asediu, declararea mobilizării generale sau parţi ale, ori declararea stării de război; face propuneri cu privire la deciziile care trebuie luate şi activităţile ce trebuie desfăşurate. 4. 2. DIRECTORUL OFICIULUI PENTRU INFORMAŢII INTEGRA TE Conform Hotărârii C.S.A.T. DT. 146/2005 Oficiul pentru Informaţii Integrate este condus de un consilier de stat din cadrul Departamentului Securitate Naţională, în calitate de director. Directorul Oficiului concură la îndeplinirea sarcinilor Departamentului Securităţii Naţionale prin coordonarea activităţii Oficiului pentru Informaţii Integrate pe linia: Planificării nevoilor de informaţii pentru securitate naţională, prin intermediul Planului Naţional de Priorităţi Informative; Realizării de produse analitice integrate destinate beneficiarilor legali, pe baza informaţiilor transmise de structurile componente ale Comunităţii Naţionale de Informaţii. 4.3. STRUCTURA DE PROTECŢIE A INFORMA ŢllLOR CLASIFICTE (FUNCŢIONARUL DE SECURITATE) Elaborează proiectul de norme interne privind protecţia informaţiilor clasificate şi îl supune spre avizare, Consilierului prezidenţial pentru securitate naţională. J?upă aprobarea normelor de către Preşedintele României, asigură operaţionalizarea acestora; Intocmeşte programul de prevenire a scurgem de informaţii clasificate ŞI il supune avizării nstituţiilor abilitate; Coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, în toate componentele acesteia: protecţia juridică, protecţia prin măsuri procedura le, protecţia fizică, protecţia personalului care are acces la informaţiile "clasificate ori este desemnat să asigure securitatea acestora; Monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora; Consiliază factorii de conducere în legătură cu toate aspectele de interes privind securitatea informaţiilor clasificate; 23 • Informează factorii de conducere din cadrul Administraţiei Prezidenţiale despre riscurile ŞI vulnerabilităţile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru în lăturarea acestora; Organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate; Declanşează procedurile pentru efectuarea verificărilor de securitate pentru persoanele care urmează să aibă acces la informaţii clasificate naţionale, U.E. şi N.kT.O.~ • Întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor 'clasificate elaborate sau păstrate de instituţie, pe clase şi niveluri de secretizare; • Prezintă Consilierului prezidenţial pentru securitate naţională propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate. • Ţine permanent legătura cu Departamentul Managementul Resurselor - Biroul Resurse Umane privind încadrarea sau încetarea raporturilor de muncă ale personalului instituţiei, în vederea declanşării în timp util a procedurilor specifice. 4.4. SECRETARIATUL CONSILIULUI SUPRE:M DE AP1RARE A Ţ lRII Este structura de lucru permanentă, constituită distinct în cadrul Departamentului Securităţii Naţionale, destinată să asigure îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, potrivit Legii nr. 41512002 privind organizarea şi funcţionarea acestuia. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, Sectretariatul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării: • Colaborează cu compartimentele de profil din instituţiile cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale pentru armonizarea şi coordonarea unitară a elaborării documentelor prezentate Consiliului, pentru asigurarea legalităţii şi operativităţii în exercitarea sarcinilor specifice. • Expertizează datele, informările şi măsurile din domeniul securităţii naţionale şi apărării elaborate de instituţiile componente ale sistemului naţional de securitate şi apărare, care urmează să fie analizate în, şedinţele Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. • Întocmeşte sinteze cu concluzii şi propuneri către Preşedinte la documentele primite de la ministere, instituţii, agenţii şi oficii guvernamentale cu atribuţii şi sarcini în domeniul apărării ţării ŞI securităţii naţionale, ce urmează să fie analizate în şedinţele Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. • Consultă şi prezintă propuneri necesare avizării de către Consiliu a proiectelor de acte norrnative iniţiate sau emise de Guvern privind problematica de ansamblu a securităţii naţionale, organizarea instituţiilor 24 cu atribuţii în domeniile apărării, securităţii publice ŞI siguranţei cetăţeanului, informaţiilor, conrrainformaţiilor şi securităţii,• prevenirea şi combaterea terorismului, managementul crizelor şi al urgenţelor civile sau cu incidenţă în acest domeniu, ce urmează a fi supuse, spre aprobare, Parlamentului României. alizează proiectele acordurilo: şi tratatelor internaţionale care au relevanţă in domeniul securităţii naţionale, ce se supun aprobării Consiliului. nsultă şi prezintă propuneri Preşedintelui referitoare la numirea militarilor în funcţii prevăzute în statele de organizare cu gradul de general-locotenent, viceamiral, similare şi superioare acestora. nsultă şi prezintă propuneri Preşedintelui privind participarea la examen şi acordarea gradului de general de brigadă (similar), precum şi pentru înaintarea generalilor în gradul următor, ordonează activitatea Comisiei interdepartamentale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei. Întocmeşte proiectul "Programului anual de activitate al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării", pe baza dispoziţiilor Preşedintelui şi a propunerilor instituţiilor cu atribuţii în domeniul securităţii nationale. • Difuzează Programul anual de activitate, aprobat de Preşedintele Consiliului, integral membrilor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării şi, în extras, instituţiilor cu răspunderi privind securitatea naţională şi apărarea ţării. Redactează proiectul ordinii de zi pentru şedinţele ordinare şi extraordinare ale Consiliului, pe baza prevederilor Programului anual şi a dispoziţiilor Preşedintelui. Multiplică şi expediază membrilor Consiliului ordinea de zi şi documentele prevăzute pe agenda şedinţei Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, iar invitaţilor la şedinţă materialele prevăzute la punctele de pe ordinea de zi la care aceştia participă. Infonnează în timp util membrii Consiliului despre schimbările intervenite în Programul anual de activitate sau în ordinea de zi, precum şi în legătură cu data, ora şi locul de desfăşurare a şedinţelor. Întocmeşte proiectele comunicatelor de presă pentru anunţarea şi după încheierea şedinţelor, cu principalele probleme analizate şi hotărările adoptate, pu:e, după aprobarea Preşedintelui Consiliului, sunt date publicităţii, prin Biroul de Presă al Administraţiei Prezidenţiale. • Asigură buna desfăşurare a şedinţelor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, îngrijindu-se de amenajarea sălii şi condiţiile tehnice pentru înregistrarea discuţiilor purtate. • Informează invitaţii în legătură cu data, ora şi locul de desfăşurare a şedinţelor Consiliului şi asigură prezenţa acestora la punctele de pe ordinea de zi la care participă. 25 • Asigură îmegistrarea pe suport magnetic a lucrărilor şedinţelor Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. • Întocmeşte documentul cu redarea discuţiilor din şedinţă şi îl prezintă secretarului Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, pentru verificare şi semnare. • Redactează hotărârile adoptate, le .prezintă pentru a fi semnate de Preşedintele Consiliului şi le expediază, integral sau în extras, la instituţiile responsabile cu punerea lor în aplicare, iar cele pentru care se dispune astfel, le trimite, spre publicare, la Monitorul Oficial. Asigură avizarea juridică a hotărârilor Consiliului pentru a nu se încălca prevederile legilor în vigoare. Elaborează protocolul şedinţei şi asigură semnarea acestuia de către membrii Consiliului. Întocmeşte hotărâri, în intervalul dintre şedinţe, pentru rezolvarea problemelor urgente ŞI le prezintă spre aprobare şi semnare, membrilor Consiliului. • Întocmeşte rapoarte şi informări cu privire la stadiul îndeplinirii hotărârilor adoptate ŞI a Programului anual de activitate care vor fi prezentate de secretarul Consiliului în şedinţele ordinare, respectiv, în prima şedinţă. din an. • Elaborează, la sfârşitul fiecărui an sau ori de câte ori se solicită, rapoarte privind activitatea d esfăşurată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, care, după analizare în şedinţe, sunt prezentate Parlamentului României. • Întocmeşte şi actualizează permanent evidenţa hotărâri lor adoptate de Consiliu şi a documentelor analizate în şedinţe. • Prezintă propuneri pentru soluţionarea rapoartelor şi memoriilor adresate Consiliului Suprem de Apărare a Ţării. • Asigură redactarea, multiplicarea, evidenţa, mânuirea, păstrarea (distrugerea), arhivarea ŞI transportul documentelor şi informaţiilor clasificate, inclusiv cele N.A.T.O. şi U.E., în cadrul Departamentului Securităţii Naţionale şi Secretariatului Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, conform legii. Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, fişa de post aprobată de şeful Departamentului Securitate Naţională. 26 12. DEPARTAMENTUL EDUCATIE SI CERCETARE Departamentul Educaţie şi Cercetare oferă Preşedintelui României informaţii, rapoarte ŞI sinteze despre starea educaţiei şi cercetării româneşti. Departamentul de Educaţie şi Cercetare are următoarele atribuţii principale: Analizează, pe baza expertizei furnizate de Comisia prezidenţială pentru analiza şi elaborarea politicilor din domeniile educaţiei şi cercetării, funcţionarea sistemului de educaţie şi a cercetării româneşti, propunând Preşedintelui intervenţii În cadrul dezbaterii publice pe aceste teme. Instituie un mecanism de consultare, dialog şi, la nevoie, de mediere între Ministerul Educaţiei ŞI Cercetării, pe de o parte, respectiv sindicatele şi celelalte structuri de reprezentare ori asociative din domeniu, pe de altă parte. • Organizează dialogul Preşedintelui României cu actorii sistemului de educaţie şi cu lumea cercetării. Colaborează cu celelalte depattamente ale Administraţiei Prezidenţiale pentru a determina modalităţile optime de corelare a evoluţiei sistemului educativ românesc cu celelalte componente ale spaţiului social. Colaborează cu Departamentul Constituţional-Legislativ pentru fundamentarea poziţiei Preşedintelui României în promulgarea legilor din domeniul educaţiei şi cercetării. Identifică şi salută public reuşitele profesorilor şi cercetătorilor români, incurajând dialogul acestora cu lumea internaţională a educaţiei şi cercetării. • Identifică şi salută public reuşitele deosebite ale elevilor şi studenţilor români. Participă la elaborarea răspunsurilor date memoriilor şi solicitărilor adresate Preşedintelui pe teme de educaţie şi cercetare. Asigură reprezentarea Preşedintelui României atunci când acesta dispune, la reunruru consacrate educaţiei şi cercetării. • ,Oferă Preşedintelui consiliere in div erse probleme, in funcţie de competenta ştiinţifică. Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se 'stabilesc pnn fişa postului, aprobată de şeful Departamentului de Educaţie şi Cercetare. 42 11. DEPARTMIENTUL SĂNĂTATE PUBLICĂ Departamentul Sănătate Publică este o structură in cadrul Administraţiei Prezidenţiale care oferă Preşedintelui României soluţii la problemele de sănătate publică ale ţării şi contribuie la realizarea funcţiei de mediere între factorii de decizie din sfera sănătăţii publice şi societate. Departamentul Sănătate Publică are următoarele atribuţii principale: Monitorizează, analizează şi evaluează strategia de sănătate publică şi îl informează pe Preşedintele României cu privire la principalele probleme de sănătate publică. Prezintă Preşedintelui României propuneti pentru optimizarea implementării strategiei naţionale şi a programelor naţionale de sănătate publică. Cooperează cu Guvernul României şi cu celelalte departamente din cadrul Administraţiei Prezidenţiale, pentru îndeplinirea obiectivelor prioritare ale politicii din domeniul sănătăţii prevăzute în Programul de Guvernare şi inforrnează Preşedintele României cu privire la stadiul realizării acestora. Asigură reprezentarea Preşedintelui României, atunci când acesta dispune, la reuruum interne ŞI internaţionale pe probleme de sănătate publică. Coordonează participarea instituţiei prezidenţiale la evenimente naţionale ŞI internaţionale pe probleme de sănătate publică. Informează Preşedintele României asupra concluziilor şi propunerilor rezultate din proiectele ŞI studiile din domeniul sănătăţii, la care instituţia prezidenţială participă. Propune Preşedintelui României, în vederea semnării, Mesajul Preşedintelui pentru marcarea unor zile sau evenimente naţionale sau internaţionale cu semnificaţie pentru sănătatea public. Elaborează propuneri privind poziţia Preşedintelui României în probleme de sănătate .Jimblică. Colaborează cu Departamentul Constituţional Legislativ pentru fundamentarea poziţiei Preşedintelui României în promulgarea legilor din domeniul sănătăţii. Asigură colaborarea Preşedintelui României cu organizaţiile neguvernamentale Şl reprezentanţi al societăţii civile. Analizează memoriile şi alte documente cu propuneri şi sugestii, în probleme din domeniul sănătăţii adresate Preşedintelui României, pregăteşte pro~iec~ele de răspuns sau, după caz, le aduce la cunoştinţă instituţiilor interesate cu atribuţii directe în domeniul respectiv. Atribuţiile şi sarcinile pentru fiecare salariat se stabilesc prin fişa postului, aprobată de şeful Departamentului de Sănătate Publică. 5. DEPARTAMENTUL AFACERI STRATEGICE SECURITATE SI POLITICĂ EXTERNĂ Departamentul Afaceri Strategice, Securitate şi Politică Externă este o structură în cadrul Administraţiei Prezidenţiale care asigură definirea posturii strategice a României şi raportarea sa la conflictele în evoluţie şi crizele internaţionale. Atribuţiile principale ale Departamentul Afaceri Srrategice, Securitate şi Politică Externă sunt: Elaborează şi fundamentează trăsăturile generale ale profilului strategic al României. Elaborează, ajustează şi aduce la zi strategiile integrate de politică externă, securitate şi apărare ale României. Fundamentează strategiile par

Musafir

#24525

2014-01-18 12:36

PA PICI !!!