MEMORANDUMUL DE LA NEAMT - APEL DESCHIS PENTRU ISTORIE

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția MEMORANDUMUL DE LA NEAMT - APEL DESCHIS PENTRU ISTORIE


Musafir

#1

2015-09-20 15:29

Sunt profesor de istorie și NU AJUNG ORELE DE LA GIMNAZIU : 1-2 LA GIMNAZIU.

Musafir

#2

2015-09-20 15:40

Sunt profesor de istorie. Ne trebuie cat mai multe ore de istorie ca sa ne cunostem trecutul si sa ne apreciem valorile, sa cultivam sentimentele nationale.

Musafir

#3

2015-09-20 17:22

Istoria poate fi considerata o "carte a cartilor" pentru neamul romanesc. Nici un popor nu poate avea viitor daca nu stie care-i sunt radacinile, cine sunt stramosii sai si ce au facut ei pentru propasirea neamului. Scoala romaneasca trebuie sa cultive la elevi dragostea de tara, respectul fata de inaintasi si fata de valorile civilizatiei si acest lucru se poate face doar in cadrul orelor de istorie. Reducerea drastica a numarului de ore de istorie in gimnaziu si liceu i-a facut pe elevi sa nu mai inteleaga fenomenul istoric, sa nu mai acorde importanta cuvenita faptelor din trecut. Fara a ne cunoaste istoria nu putem arata prin ce ne diferentiem in cadrul Uniunii Europene, in ce consta de fapt identitatea noastra nationala!

Musafir

#4

2015-09-20 19:23

E foarte adevarata pentru realitatea edicational nationala .Sa dea Domnul sa fie tratata serios de toti .Felicitari pentru initiativa, d-nule Tomonii.La Ph.inspectoarea a amintit Apirul si petitia la consfatuiri .

Musafir

#5

2015-09-20 19:28

Mult succes! Istoria e legătura dintre trecut și viitor. E important ce facem acum, în prezent!

Musafir

#6

2015-09-20 20:48

Sper ca nemultumirea profesorilor de istorie din liceele tehnologice fata de numărul redus de ore, respectiv o ora pe săptămana, sa devină si nemultumirea celor ce au putere de decizie in aceasta problema!

Musafir

#7

2015-09-20 21:19

sunt profesor de istorie

Musafir

#8

2015-09-21 04:22

Fara istorie suntem o frunza in vant!
Societatea de Științe Istorice din România

#9

2015-09-21 05:17

Esențial este punctul 2 - restabilirea numărului de ore la disciplina istorie, adică prevederea în planurile de învățământ a 2-3 ore de istorie la toate clasele de gimnaziu și de liceu.

Societatea de Științe Istorice din România susține această solicitare consecvent încă din 1999. Vezi și http://ssir.ro/blog/2013/05/29/ 

Este deci un demers comun al celor mai importante asociații profesionale din domeniul istorie. 


Musafir

#10

2015-09-21 06:49

Felicitari initiatorilor si mult succes.

Musafir

#11

2015-09-21 08:14

Pentru că predau istorie

Musafir

#12

2015-09-21 08:23

Istoria formeaza oameni, constiinte, stabileste valori si atitudi , atinge trairi, sentimente fara de care viitorul e sumbru.

Musafir

#13

2015-09-21 10:57

Daca si acum uitam ca a-ti cunoaste istoria insemana a-ti proiecta coerent viitorul, devenim, intr-adevar, o populatie si nu un popor! Si nu vor fi putin cei ce se vor bucura pentru o astfel de stupida reintrare in Evul mediu timpuriu.

Musafir

#14

2015-09-21 12:07

Sunt elev în clasa a XII-a la  profil real și nu sunt de acord cu partea care precizează că istoria ar trebui sa fie materie obligatorie de bacalaureat. Ca să dau un exemplu, până și literatura este prea dificilă la profilul nostru și de multe ori învățăm degeaba lucruri care nu ne vor fi de folos mai departe. Unde mai pui și atitudinea profesorilor: dacă ei recită totul ca pe o poezie și ca și cum s-ar fi trezit de 5 minute atunci e clar că elevii nu vor fi atenți. Pe mine a început să mă pasioneze istoria de vreo 2 ani și tot ceea ce știu sunt informații luate de pe internet, deoarece nu am avut ocazia să am un profesor care să facă orele de istorie. Până când programa nu va fi restructurată astfel încat să atragă atenția elevilor și să-i învețe mai mult despre istoria noastă ca neam și cum a ajuns Rpmânia în situația din prezent, suplimentarea orelor de istorie nu va face decât să scadă și mai mult interesul elevilor față de această materie.


Musafir

#15

2015-09-21 15:08

ca fost dascal, consider ca istoria ,"cea mai frumoasa poveste"(A.CIOROIANU) nu se poate invata intr-o ora pe saptamana!

Musafir

#16

2015-09-21 18:28

Pentru că un popor există numai în măsura în care îşi însuşeşte istoria.

Musafir

#17

2015-09-21 20:21

Succes si Doamne ajuta!

Musafir

#18

2015-09-21 20:58

sunt profesor de istorie si consider ca suntem intr-un moment social, educational, politic in care avem nevoie de cunoasterea isoriei nationale si nu numai....este foarte important sa ne recastigam nu numai demnitatea profesionala dar si pe cea nationala.

Musafir

#19

2015-09-22 03:09

Semnez pentru ca doresc sa vina toti copii nostri scasa si sa traiasca normal libber, asa cum este normal sa fie intr

Musafir

#20

2015-09-22 03:49

Pledoarie pentru meseria de dascăl.Ce înseamnă să fii un dascăl bun pentru elevii tăi?Pentru a răspunde la această întrebare, trebuie să iei în calcul mai multe variabile. Știm cu toții că succesul activității didactice se bazează pe relația care se stabilește între omul de la catedră și sufletele inocente care așteaptă de la acesta răspuns la toate întrebările lor. Lumea exterioară își imaginează că un dascăl bun este cel care dovedește calmitate infinită, este echidistant față de toți elevii, nu are prejudecăți, are răspuns la toate întrebările elevilor, nu greșește niciodată, este foarte ordonat, liniștit, adică un om mult mai bun decât majoritatea oamenilor.

În acest moment al dezvoltării societății, trebuie reconsiderate competențele unui dascăl bun, el trebuie să fie eficient când pășește pe poarta școlii și pe ușa sălii de clasă. Dacă elevii s-au schimbat, și dascălii trebuie să se schimbe, să se adapteze noilor necesități ale acestora, să rezolve problemele de indisciplină, lipsa de interes pentru învățătură, lipsa de încredere în forțele lor, teama de a veni la școală, să impună elevilor, părinților și comunității întregi respectul față de dascăli și față de activitatea didactică, care în ultimul timp și-a estompat culorile, fiind zugrăvită mai mult în culori cenușii.

De aceea, măiestria unui dascăl eficient constă în construirea unei relații eficiente între el și elevii săi. Aceasta trebuie să se concretizeze în aspecte precum: tratarea diferențiată a copiilor, permițându-le acestora să-și manifeste unicitatea, individualitatea, creativitatea; oferirea unei satisfacții mutuale, ceea ce înseamnă că nu trebuie să împlinească nevoile unui copil în defavoarea altuia; crearea sentimentului de interdependență, elevul manifestându-se liber, fără să se afle sub lupa imensă a ochiului vigilent al dascălului, pregătit doar pentru sancționare; existența sentimentului reciproc de respect și de grijă a unuia față de celălalt; transparența activității didactice, sinceri­tatea celor doi poli ai clasei: elev-profesor.

Criticile, dezaprobările, avertizările trebuie înlocuite cu sfaturi, alternative la soluțiile găsite de elevi, pentru ca ei să se simtă apreciați, înțeleși, încurajați să se bizuie pe forțele proprii, căci numai prin eforturi susținute de fiecare în parte se poate ajunge acolo unde îți stabilești ținta. Ascultarea activă este la fel de importantă ca și colaborarea cu familia, pentru a cunoaște personalitatea complexă a copilului, pentru bunul mers al actului educațional.

În ziua de astăzi, dascălul trebuie să-și joace foarte bine rolul pe scena școlii deoarece rolurile sale sunt multiple: expert al actului de predare-învățare-evaluare, agent motivator, lider, consilier, model, profesionist reflexiv, manager.

Misiunea dascălului din prezent este una nu tocmai ușoară, deși este tratată cu superfi­cialitate și cu prejudecăți de societatea noastră românească.

Un dascăl bun este acea persoană care dovedește, în egală măsură, umanism (în general) și dragoste de copii (în special), spirit de obiectivitate, dreptate, principialitate, cinste, curaj, corectitudine, răbdare, optimism, modestie, fermitate, stăpânire de sine. La acestea se adaugă toate calitățile aptitudinale (empatică, organizatorică, tact pedagogic, măiestrie pedagogică). Un dascăl care dovedește măiestrie pedagogică este mai mult decât un reputat profesionist, este artistul desăvârșit în meseria lui. El este cel care are conștiința responsabilității și a misiunii sale, care înseamnă să arzi ca o lumânare pentru a-i lumina pe alții, adică să te dăruiești în totalitate, în mod dezinteresat, să fii oaza de verdeață într-un deșert nesfârșit sau sarea în bucate.

Și dacă la sfârșitul fiecărei zile de școală te privești în oglindă și vezi portretul dascălului mai sus prezentat, poți spune cu mândrie: Misiune îndeplinită! Continuă!



Prof. înv. primar Liliana Cătrună

Musafir

#21

2015-09-22 16:05

pentru ca avem nevoia sa ne cunoastem istoria ,altfel o sa ajungem o mare masa de prostii, analfabeti

Musafir

#22

2015-09-22 18:00

Multumim tuturor celor care inteleg si sustin cauza noastra. Consecintele acestui dezinteres pentru istoria propriei tari, nu sunt decat semnul unei societati in stare de decadere morala. 

 

Elena Preda - APINeamt


Musafir

#23

2015-09-23 05:56

Am fost pasionat de istorie de cand eram elev in ciclul primar, pasiune care m–a urmarit tot timpul. Desi la liceu am fost la profilul matematica-fizica, am avut 2 ore pe saptamana, ceea ce m-a ajutat la bac si m-a facut sa urmez facultatea de istorie. Astazi sunt profesor de istorie si observ cu consternare marginalizarea disciplinei istorie in planurile-cadru din scolile romanesti. Sper ca aceasta situatie sa se remedieze de catre factorii de decizie pentru "cea dintai carte a unei natii".

Musafir

#24

2015-09-23 06:48

Totusi nu se poate pune istoria ca si disciplina obligatorie la BAC. Realizarea de eseuri nu e pentru toti elevii. Ori ar trebui sa se regandeasca modul de examinare la aceasta materie.

Cei drept nu am invatat mare branza la scoala, in ceea ce tine de istorie, si am observat ca imi lipsesc unele notiuni elementare. Dar as prefera ca istoria sa fie predata cu cap. O insiruire de ani si evenimente nu o sa capteze atentia tinerilor, ea trebuie predata interactiv si intr-un mod care sa ii impulsioneze.

 


Musafir

#25 Re:

2015-09-23 13:52

#24: -  

 E un punct de vedere absolut corect, trebuie regandita curricula si evaluarea, dar istoria este definitorie pentru educatia unui popor! Elena Preda- APINeamt