REVIZUIRE BAREM - EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENŢII CLASEI A VIII-A 2014


Musafir

#1

2014-06-29 02:20

Si la matematica se pare a fost la fel, cine nu a rezolvat prin metoda indicata in barem a fost depunctat.

Musafir

#2

2014-06-29 02:36

Si la matematica a fost la fel, cine nu a rezolvat exercitiul conform baremului, prin aceiasi metoda a fost depunctat.Cel putin asa spun profesorii.
Adina

#3 Evaluare nationala 2014

2014-06-29 04:22

Asa este, ar trebui redeschise si tezele la matematica! Daca elevul in momentul in care a sesizat o greseala, a corectat-o, asta inainte de a preda lucrarea, nu a fost punctat, cel putin la unele scoli,s-a considerat copiat, a fost strict conform baremului!

Musafir

#4

2014-06-29 06:04

Sustin cu tarie petitia si consider ca este bine fundamentata.
Chiar daca noi nu am depus contestatie pentru nota acordata fiului meu, cred ca totate lucrarile ar trebui corectate pe baza unui barem obiectiv si bine acordat atat subiectelor cat si programei scolare din clasele I-VIII.
Multumesc.
Gabi Sfetcu

Musafir

#5

2014-06-29 08:42

Situatia este aceeasi de ani de zile. De ce inspectorii de specialitate nu au luat atitudine fata de dificultatea subiectelor ,fata de inechitatea baremelor ca doar ei sunt cureaua de transmisie dintre elevi , profesori minister.De ce niciodata aceste "cuibusoare de nebunii" s-au plasat in afara scandalurilor , nimeni nu i-a deranjat , nimeni nu i-a intrebat ,cand responsabilitatea este alor, fiind si de specialitate???!!!!

Musafir

#6

2014-06-29 09:25

Subiectele date olimpicilor, cu o saptamana inaintea celorlalti au fost mult mai accesibile atat la romana cat si la matematica. Oare nu alea trebuiau sa aiba un grad mai mare de dificultate? In plus ura dintre licee si scoli? Cred ca in fiecare scoala trebuia sa existe macar un elev de 10! E tare ciudat ca doar la anumite scoli sunt elevi de10!Ar trebui recorectate toate tezele la ambele discipline!

Musafir

#7

2014-06-29 11:07

Doresc revizuirea baremului din acest an, dar si pentru examenele ce vor urma.

Musafir

#8

2014-06-29 11:34

Ma intreb cat timp trebuie sa mai treaca pana se vor face subiecte potrivite pentru examen...

Musafir

#9

2014-06-29 11:40

Sunt de acord cu demersul petitiei.

Musafir

#10

2014-06-29 13:31

SUNT DE ACORD CA ACESTE SUBIECTE NU AU RESPECTAT PROGRAMA SCOLARA,AU FOST PESTE NIVELUL LOR DE CUNOSTIINTE,CU O NOTA MARE DE SUBIECTIVISM LA CORECTARE IN CEEA CE PRIVESTE BAREMUL SI IN MOD SPECIAL DORESC CA CEI CE SE FASC VINOVATI DE ACEASTA SITUATIE SA FIE TRASI LA RASPUNDERE DRASTIC.POATE DOAR ASA,RASPUNZAND PENTRU INCOMPETENTA LOR,SA DEVINA MAI GRIJULII PE VIITOR.
IN SPECIAL AM CONSTATAT CA NU EXISTA O CONSECVENTA IN ALEGEREA SUBIECTELOR DE LA UN AN LA ALTUL.ANUL ACESTA S-A DAT FOARTE GREU,ANUL TRECUT FOARTE USOR,ACUM DOI ANI,CAND A DAT CAPACITATEA CELALALT FIU,A FOST CONTROVERSA CU SUBIECTIVA SI PREDICATIVA SI PROBABIL DACA MAI STUDIEM IN URMA MAI GASIM ALTE PROBLEME.
DE PILDA,ACUM TREI ANI ULTIMA MEDIE DE INTRARE LA MATE-INFO LA LICEUL FIULUI MEU A FOST DE 8,60.IN ANUL IN CARE A INTRAT EL,ACUM DOI ANI A FOST DE 8,30.ANUL TRECUT DE 8,97 IAR ANUL ACESTA PROBABIL DE 7,00,TINAND CONT DE NOTELE DEZASTRUOASE.OARE DOMNII SI DOAMNELE DE LA MINISTERUL INVATAMANTULUI NU SESIZEAZA CA DIFICULTATEA SUBIECTELOR NU ESTE CONSTANTA DE LA UN AN LA ALTUL???
CONCLUZIA ESTE CA NU LE PASA NICI DE COPII NICI DE PARINTI SI NU ISI FAC MESERIA BINE.
RUSINE !!!

Musafir

#11

2014-06-29 14:27

Este o chestiune de bun simt sa se recorecteze toate lucrarile, altfel nu este corect deoarece unii profesori au recomandat parintilor sa nu se faca contestatie deoarece a fost respectat baremul. In aceste conditii, cu ce sunt de vina copii care nu au facut contestatie??? Recorectarea fara barem (doar) a lucrarilor cu contestatie nedreptateste foarte multi copii!!

Musafir

#12

2014-06-29 15:48

nu mi se pare corect ca un copil de 14-15 ani sa invete titanic si sa nu poata lua nota maxima deoarece subiectul era peste nivelul programei.poezia filozofice se face doar la liceu.

Musafir

#13

2014-06-29 15:58

Doresc revizuirea baremului pentru examenele urmatoare, nu acum pentru lucrarile contestate. Ar fi nederept pentru ceilalti elevi.

Musafir

#14

2014-06-29 16:52

Cine era nemulțumit de nota , trebuia sa facă contestație , subiectele au fost nepotrivite si in unele locuri copiii au fost dezavantajate si de corectura. Copii ale căror note au fost estimate de către profesorii de la clasa in jur de noua au fost notați între șase si opt la școala numărul 5. Ar fi interesant de știut de la ce scoli vin corectorii , ce grade au ei si cum au reușit sa noteze cu opt ( dat fiind baremul si așa ingrat ) copii care au media generală in gimnaziu si nota la examenul de matematica aproape de zece .

Acest articol a fost șters de către autor (Arata detaliile)

2014-06-29 17:11



Musafir

#16

2014-06-29 20:37

Sa speram ca macar la contestatii copiii vor avea mai mult noroc....

Musafir

#17

2014-06-29 21:11

care sunt criteriile de selectare și componența CNE ?

Musafir

#18

2014-06-30 04:13

Revizuiti , zic !Macar asa sa dregeti busuiocul !

Musafir

#19

2014-06-30 07:40

Bună ziua, Primul examen din viata fiicei mele a fost un adevarat soc, datorat notei obtinute la limba romana. Dacă dvs. puteti gasi o explicatie la faptul ca fiica mea are media generala (clasele 5-8) 10, la evluare la matematica a luat 10, a obtinut mentiune la olimpiada de limba romana la faza judeteana, iar acum la evaluare la limba romana a fost notată cu 7,75. Eu sunt inca socata si nu-mi pot explica ce s-a intamplat.

Musafir

#20 Lucrari identice, note diferite. "Eu am dat punctele, altii nu."

2014-06-30 07:49

Cel mai grav mi se pare faptul ca doua lucrari identice nu sunt punctate la fel, indiferent care e dificultatea subiectelor. Citez din scrisoarea doamnei profesoare Stoica pe care o gasiti aici: http://www.contributors.ro/editorial/cine-le-cere-iertare-copiilor-scrisoarea-unei-profesoare-de-limba-romana/
"... multe profesoare nu au luat răspunsul în considerare, „pentru că e locuțiune”. Baremul ar trebui să epuizeze toate variantele de răspuns, nu să lase profesorul să aleagă. Eu le-am dat punctele, alții nu. La fel, pentru „cer”: în barem apăreau „solicit”, „pretind”, dar, judecând contextual – „Ai auzit ce-ți cer?” –, copilul a scris „vreau”, „te rog”, cum mi se pare și firesc. În fond, nu soliciți de la Anul Nou să fie neprihănit… A rămas, din nou, ca profesorul să aleagă. Eu am dat punctele, alții nu."


Musafir

#21

2014-06-30 08:54

Cred ca singura reforma adevarata incepe cu reducerea numarului de ore al elevilor si diversificarea acestora, dar politicului ii este frica sa faca asta

Musafir

#22

2014-06-30 12:14

Acum D-ul Ministru spune ca subiectele sunt in concordanta cu materia predata si ca in barem era scis ca profesorii trebuia sa tina cont de ce se scria in barem, chiar si faptul ca se putea alege orice varianta de subiect corecta. Acum ma intreb, cei care au depus contestatie vor iesi in avantaj? Sunt scoli unde profesorii i-au sfatuit pe parinti sa nu faca contestatie deoarece vor pierde si nota pe care o au, si atunci, ce se va intampla cu cei care nu au depus contestatie?

Musafir

#23

2014-06-30 12:36

Diferentele intre corecturile facute in scoli diferite ale unor lucrari asemanatoare au fost exagerat de mari. Vorbim de pana la 2 puncte , in functie de interpretarea profesorilor corectori.
Cred ca parintii si elevii nemultumiti trebuiau sa depuna contestatie. Cei care nu au depus, probabil ca au fost multumiti cu rezultatele obtinute.. deci ce sens ingrijorile legate de eventualitatea obtinerii unui punctaj mai mare al celor care au depus contestatie ? Toti cei care au depus, au depus in aceasta idee : majorarea notei, considerata prea mica.
Corect ar fi fost sa depuna contestatii toti cei care au fost nemultumiti.. Poate era un semnal si pentru dinozaurii din minister !
Emil

#24 COMUNICAT DE PRESA AL M.E.N.

2014-06-30 13:13

cu acest comunicat de presa M.E.N. a aruncat magareata la corectori!
http://www.edu.ro/index.php/pressrel/21715

daca persoana care a corectat a dorit sa consulte DEX-ul si/sau sa ia in considerare si alte variante posibile si in mod egal corecte pe partea de gramatica, foarte bine!
daca nu, nu!

au dispersat vina! precum si responsabilitatea! s-au spalat pe maini!

tot noi, parintii, ar trebui sa identificam printre si dintre chichitele si modul de organizare al instutiilor de stat solutiile, sa incercam identificarea persoanelor implicate in corectarea lucrarilor si sa incercam - tardiv si fara o compensare sau reparatie imediata a situatiei! - mai departe corectarea abordarii, organizarii, etc.
sa producem o schimbare reala a sistemului care nu se lasa schimbat!

as numi aceasta abordare si pozitie (chiar daca nu e ceva 100% original!): eficienta ineficientei!
Catalin

#25 Ministerul zice ca subiectivitatea e OK

2014-06-30 13:16

Referitor la barem, Ministerul Invatamantului zice astazi 30 iunie: „Se punctează oricare alte formulări/modalităţi de rezolvare corectă a cerinţelor. Cu alte cuvinte, baremul a permis corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate." Pai exact aici mi se pare mie ca e problema. Atunci cand 5 sutimi conteaza foarte mult, a propune prin barem o doza mare de subiectivitate NU e OK. Poate ca testele grila ar fi solutia.