Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Contactați autorul petiției

Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47901 Re: Re: Rusine sa va fie

2016-08-10 20:36

#47899: :)))) - Re: Rusine sa va fie 

 Sti cum curge interesul asta de spui tu, in sens invers clesidrei, n-ai creier ca sa constientizezi. Si dupa, aveti sutul in cur si veti sta ca babuinii sufocati si inapti de prostie in crasme sau pe drumuri incalcati si incalecati  de ce cretinitate spui. Dormi ca dormi pe tine si esti cazut avorton fara creier, lipsa creier si sufocat de prostie si sinapse arse.

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47902 Re: Re: incendiu

2016-08-10 20:39

#47900: - Re: incendiu 

 Era creierul tau pierdut si lipsa pe acolo, ascuns  sa fie la  tine  in bostan si la aruncat  mata cand te-a  vazut asa avorton lipsa creier si babuin sufocat inapt de cretinism si mort  viu. Si acum e scrum, praf si pulbere.

Cauza incendiului de la OLTCHIM, stabilită de ISU Vâlcea

#47903 Cauza incendiului de la OLTCHIM, stabilită de ISU Vâlcea

2016-08-10 20:49

Cauza incendiului de la OLTCHIM, stabilită de ISU Vâlcea

Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) General Magheru al judetului Vâlcea au stabilit cauza probabilă care ar fi dus la producerea incendiului izbucnit în noaptea de 09/10.08.2016, pe Oltchim, la o hala de depozitare a materialelor folosite în procesul de producție. În urma cercetărilor s-a stabilit că incendiul s-ar fi declanșat în urma formării unui arc electric la instalația de alimentare cu energie electrică, izolația îmbătrânită și crăpată ducând la întreținerea acestuia și implicit la aprinderea izolației.

Reamintim faptul că incendiul a fost anunțat la dispeceratul ISU Vâlcea, la ora 23.56, pentru stingerea acestuia intervenind:
– 71 de pompieri militari ai ISU Vâlcea cu 15 autospeciale de intervenție (8 autospeciale de stingere cu apa și spumă, o platforma de lucru la înălțime, doua autospeciale SMURD, o autospeciala CBRN si alte trei autovehicule de transport persoane);
– 28 de pompieri civili cu patru autospeciele din cadrul Serviciului Privat pentru Situaţii de Urgenţă (SPSU) Oltchim, un echipaj al SPSU CET Govora, echipaje ale SAJ Valcea si forţe de ordine din cadrul IPJ Valcea şi IJJ Vâlcea.
După trei ore de eforturi susținute, incendiul a fost lichidat. În urma pârjolului a fost afectată hala de aproximativ 1000 mp., în care erau depozitate foarte multe materiale combustibile folosite în procesul de producție (folie de polietilena, saci de hartie, material lemnos, etc), precum și substanțe inflamabile folosite în procesul tehnologic.
Prin intervenția promptă a pompierilor s-a reușit salvarea : staţiei electrice; a depozitului de carburanți al societații, a unui depozit de lichide inflamabile SPSU Oltchim şi garajele auto.
Din fericire nu au fost inregistrate victime, iar emanațiile de fum si gaze de la locul interventiei nu au pus în pericol siguranța loctarilor din imediata apropiere.
În perioada următoare se va stabili și valoarea pagubelor rezultate în urma acestui incendiu.

http://evenimentvalcean.ro/

România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor "

#47906 România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor "

2016-08-11 08:07

România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor "Oltchim" 

BURSA 11.08.2016

* CE: "Orice tip de ajutor ilegal poate fi recuperat de la beneficiar"
       Comisia Europeană a invitat ţara noastră să prezinte observaţii în investigaţia privind anularea datoriilor "Oltchim", anunţată în luna aprilie, potrivit procedurilor publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, din 5 august.
     Comisia Europeană a lansat, în aprilie, o investigaţie privind un posibil ajutor de stat pentru "Oltchim", având în vedere trei măsuri de sprijin luate de România în favoarea combinatului, potrivit documentului citat: "Măsura nr. 1: neexecutarea silită şi acumularea de noi datorii de către Oltchim faţă de AAAS începând din 2012. AAAS nu şi-a reluat procesul de recuperare a creanţelor pe care Oltchim i le datora, după ce privatizarea a eşuat în septembrie 2012 şi nu a solicitat rambursarea imediată a creanţelor sale prin intermediul unei lichidări a Oltchim, ci a aşteptat conversia creanţelor în acţiuni, chiar dacă procesul de privatizare a Oltchim a eşuat din nou.
     Măsura nr. 2: anularea datoriilor, în 2015, de către AAAS şi diverse întreprinderi de stat în cadrul planului de reorganizare. În special, AAAS a fost de acord să anuleze 216 milioane euro din creanţele sale în vederea recuperării (nesigure) a unei sume de 47 de milioane euro.
     În ceea ce priveşte întreprinderile de stat, Electrica SA a fost de acord să anuleze o datorie de 112 milioane euro, SC CET Govora SA - 21,1 milioane euro, Salrom - 4,2 milioane euro şi Administraţia Naţională «Apele Române» - 2,2 milioane euro.
     Măsura nr. 3: sprijinirea operaţiunilor desfăşurate de Oltchim sub forma continuării livrărilor din partea furnizorilor publici (CET Govora şi Salrom). După eşecul privatizării din septembrie 2012, situaţia financiară a Oltchim s-a deteriorat şi producţia a fost suspendată. Oltchim şi-a reluat producţia la data de 24 octombrie 2012 datorită CET Govora şi Salrom şi care, în ciuda deteriorării situaţiei financiare a Oltchim, au continuat livrările către Oltchim (şi anume prin schimbarea sistemului de plăţi în avans cu cel de plăţi la scadenţă sau prin acceptarea amânării unor plăţi)".
     Comisia Europeană apreciază că măsurile respective pot constitui ajutoare pentru Oltchim, deoarece este posibil ca furnizorii publici şi creditorii să fi acţionat într-un mod diferit faţă de un operator economic privat în economia de piaţă aflat într-o situaţie similară. "Aceasta este opinia preliminară a Comisiei potrivit căreia toate măsurile de mai sus pot fi considerate ajutor de salvare şi restructurare", se arată în Jurnalul UE, unde se mai precizează: "În absenţa notificării unui plan de restructurare către Comisie, aceste măsuri nu pot fi considerate compatibile cu Orientările privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate.
     În plus, în acest stadiu, Comisia consideră că procesul de vânzare astfel cum figurează în planul de reorganizare aprobat va conduce la o continuitate economică între Oltchim SA şi un posibil cumpărător al Oltchim SPV. Achiziţia se va realiza prin cumpărarea de acţiuni ale întregii întreprinderi, mai degrabă decât de active individuale, ceea ce este deja un indiciu clar de continuitate economică. În plus, planul include o serie de alte condiţii care indică o continuitate economică, în special transferul tuturor angajaţilor, al mărcii, al contractelor şi furnizorilor existenţi, precum şi al autorizaţiilor de mediu.

 În conformitate cu articolul 14 din Regulamentul (CE) nr. 659/1999, orice tip de ajutor ilegal poate fi recuperat de la beneficiar".
     Comisia notează că Oltchim SA este una dintre cele mai mari societăţi petrochimice din România şi din sud-estul Europei şi că statul român şi-a păstrat un pachet de control de 54,8 % în cadrul societăţii: "În martie 2012, Comisia a adoptat o decizie (SA.29041 Măsuri de sprijin în favoarea Oltchim SA Râmnicu Vâlcea) prin care constata că o conversie a creanţelor deţinute de Autoritatea pentru administrarea activelor statului (AAAS) din România în acţiuni nu reprezenta ajutor, având în vedere imediata de privatizarea Oltchim. Cu toate acestea, România nu a realizat conversia creanţelor în acţiuni, iar privatizarea a eşuat în septembrie 2012. La 30 ianuarie 2013, Oltchim a intrat în insolvenţă şi a depus o cerere de reorganizare judiciară în scopul de a îşi achita datoriile prin intermediul unui plan de reorganizare. Planul de reorganizare a fost aprobat în martie 2015 de către creditorii Oltchim şi a condus la crearea unei noi entităţi (Oltchim SPV), care a preluat partea funcţională a Oltchim SA pentru a asigura continuitatea activităţii. Oltchim SPV este o societate fără datorii, 100 % deţinută de Oltchim SA şi destinată a fi vândută unui investitor. Preţul care se va obţine din vânzarea Oltchim SPV va fi folosit pentru a plăti creditorii Oltchim, care au acceptat scutiri totale sau semnificative de la plata unor datorii, întrucât preţul de vânzare preconizat nu va fi suficient pentru a acoperi întreaga datorie".
     CE: "AAAS nu a solicitat rambursarea creanţelor sale printr-o lichidare imediată a Oltchim"
     Referitor la neexecutarea creanţelor şi acumularea de noi datorii faţă de AAAS începând cu luna septembrie 2012, Comisia detaliază: "În pofida angajamentului ferm din 2012 faţă de Comisie, autorităţile române nu au convertit în acţiuni datoria acumulată faţă de AAAS (1049 de milioane lei) şi nu au privatizat societatea. În schimb, Oltchim şi-a continuat activitatea şi a acumulat şi mai multe datorii publice, inclusiv faţă de AAAS (datoria faţă de AAAS a crescut de la 1049 de milioane lei la 1201 milioane lei).
     AAAS nu şi-a revendicat creanţele faţă de Oltchim după eşuarea privatizării în septembrie 2012. AAAS nu a solicitat rambursarea creanţelor sale printr-o lichidare imediată a Oltchim, ci a aşteptat, în schimb, realizarea conversiei datoriei în acţiuni, chiar dacă procesul de privatizare a Oltchim a eşuat din nou".
     Comisia adaugă că, în martie 2015, AAAS, Salrom, CET Govora, Administraţia Naţională "Apele Române" şi Electrica au votat toate în favoarea planului de reorganizare a "Oltchim": "Prin urmare, AAAS a fost de acord cu anularea a 216 milioane euro din creanţele sale asupra Oltchim în vederea viitoarei recuperări (nesigure) a sumei de 47 de milioane euro. Salrom a fost de acord cu anularea a 4,2 milioane euro din creanţă, CET Govora SA a fost de acord cu anularea a 21,1 milioane euro din creanţă, Administraţia Naţională "Apele Române" a fost de acord cu anularea a 2,2 milioane euro din creanţă şi Electrica a fost de acord cu anularea a 112 milioane euro din creanţă.
     În schimb, întreprinderile de stat respective aşteaptă următoarea acoperire a creanţelor în cazul în care privatizarea reuşeşte: 2,5 milioane euro pentru Salrom, 8,9 milioane euro pentru CET Govora SA, 0,9 milioane EUR, pentru Administraţia Naţională «Apele Române» şi 32 de milioane euro pentru Electrica".

Referitor la a treia măsură investigată privind un posibil ajutor de stat, CE arată că reluarea producţiei nu ar fi fost posibilă fără decizia întreprinderilor furnizoare de stat - CET Govora şi Salrom - de a continua livrările către societatea Oltchim, în pofida neplăţii datoriilor de către aceasta: "CET Govora a semnat cu Oltchim un nou contract de furnizare a energiei electrice la 15 septembrie 2012, ulterior acceptând să livreze un volum mai mare de energie electrică, iniţial de la 25 octombrie 2012, apoi de la 12 noiembrie 2012, şi să furnizeze în continuare energie electrică de la 1 ianuarie 2013. Aceste modificări ale relaţiei contractuale cu Oltchim par să fi fost luate în considerare în punerea în aplicare a mai multor hotărâri (30) luate de Consiliul Judeţean Vâlcea pentru a se asigura aprovizionarea cu energie electrică a Oltchim.
     Salrom a acceptat amânarea plăţilor pentru livrările sale şi, prin urmare, a acceptat creşterea în continuare a datoriilor pe care Oltchim le avea faţă ea".
     Documentul CE are şi un capitol intitulat "Observaţii furnizate de autorităţile române".
   

România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor "

#47907 Re: România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriil

2016-08-11 08:09

#47906: România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor " - România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor " 

România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor "Oltchim" BURSA 11.08.2016

 Conform CE, "România nu consideră că măsura (n.r. neexecutarea Oltchim de către AVAS) nu constituie un ajutor deoarece respectă principiul creditorului în economia de piaţă: "Autorităţile române susţin că, după privatizarea eşuată din 2012, la 31 octombrie 2012 AAAS a trimis o scrisoare către Oltchim pentru a analiza opţiunile de recuperare a creanţelor, însă a primit răspunsuri neconcludente. Ulterior, AAAS a analizat opţiunile disponibile pentru recuperarea creanţelor şi a ajuns la concluzia că ar obţine o sumă foarte mică în cadrul procesului de lichidare. Având în vedere situaţia financiară dificilă a Oltchim şi faptul că majoritatea datoriilor Oltchim faţă de AAAS nu au fost garantate, AAAS a apreciat că cea mai bună opţiune pentru recuperarea creanţelor sale ar fi continuarea privatizării Oltchim într-un scenariu al conversiei datoriei în acţiuni, astfel cum s-a aprobat prin decizia Comisiei din 2012.
     Autorităţile române au explicat, de asemenea, că Oltchim a început procedurile de insolvenţă în ianuarie 2013, adică la foarte scurt timp după ce procesul de privatizare a eşuat în septembrie 2012. Prin urmare, AAAS a dispus de foarte puţin timp pentru a-şi revendica efectiv creanţele. Astfel cum s-a explicat în considerentul 25) de mai sus, odată cu intrarea în insolvenţă, toate creanţele creditorilor Oltchim au fost suspendate şi nu au putut fi iniţiate unele noi".
     Potrivit Comisiei, în ceea ce priveşte anularea creanţelor AAAS şi companiilor Electrica, Salrom, CET Govora şi Administraţia Naţională "Apele Române"), în 2015 în cadrul planului de reorganizare, România consideră că anulările de creanţe propuse în planul de reorganizare au constituit cea mai bună opţiune disponibilă pentru creditorii publici şi privaţi în vederea recuperării sumelor care le erau datorate: "Această situaţie se explică în principal prin faptul că în scenariul de lichidare obligaţiile de mediu (estimate de Oltchim la 463,7 milioane euro) depăşeau cu mult creanţele creditorilor. Autorităţile române susţin că, în cazul lichidării, îndeplinirea obligaţiilor de mediu are prioritate faţă de alte creanţe. Prin urmare, conform scenariului de lichidare, din cauza obligaţiilor de mediu ridicate, niciun creditor nu ar recupera nimic. În schimb, autorităţile române susţin că, în cazul continuării activităţii şi al punerii în aplicare cu succes a planului de reorganizare, obligaţiile de mediu ale Oltchim în vederea realizării obiectivelor specifice ale autorizaţiilor de mediu ale celor două platforme sunt mult mai mici (fiind estimate la 37,8 milioane euro). Mai mult, aceste sume urmează să fie plătite gradual.
     Pentru a-şi susţine opinia, România a prezentat analizele întocmite de AAAS şi Electrica, care au declarat că planul de reorganizare era cea mai bună opţiune disponibilă pentru a-şi recupera creanţele, comparativ cu scenariul de lichidare. România nu a prezentat niciun studiu pentru alţi creditori publici (adică Salrom, CET Govora sau Administraţia Naţională "Apele Române").
     România susţine, de asemenea, că datorită planului de reorganizare situaţia financiară a Oltchim s-a îmbunătăţit semnificativ. Acest lucru a fost posibil datorită unei mai bune utilizări a resurselor proprii ale societăţii, gestionării corespunzătoare a capitalului său circulant şi reducerii datoriei restante a Oltchim. Autorităţile române au susţinut, de asemenea, că societatea nu a contractat niciun împrumut pentru a-şi finanţa producţia".
     În ceea ce priveşte CET Govora (privind continuarea furnizărilor către Oltchim), autorităţile române au explicat, conform documentului UE, că a fost necesar să se continue alimentarea cu energie electrică a Oltchim pentru a evita prăbuşirea întregii reţele de firme industriale care au legătură cu Oltchim: "România a prezentat informaţii prin care precizează că, din motive istorice, Oltchim a acţionat ca furnizor de energie pentru alte societăţi de pe platforma Râmnicu Vâlcea Sud - conglomerat de societăţi din această regiune. Astfel, întreruperea alimentării cu energie a Oltchim ar fi însemnat şi întreruperea alimentării cu energie electrică a altor societăţi, pentru care Oltchim ar fi putut fi răspunzătoare.
     În ceea ce priveşte Salrom, autorităţile române au explicat că au existat suficiente motive să creadă că Oltchim îşi va achita datoriile faţă de această societate. Prin urmare, Salrom a acceptat amânarea termenelor de plată a datoriei din cauza problemelor de lichiditate ale Oltchim".

 CE: "După privatizarea eşuată, situaţia financiară a Oltchim a continuat să se deterioreze"
     După privatizarea eşuată, situaţia financiară a Oltchim a continuat să se deterioreze şi producţia a fost suspendată, apreciază Comisia europeană: "La 24 octombrie 2012, Oltchim a reuşit să îşi reia producţia ca urmare a modificării condiţiilor comerciale acordate societăţii Oltchim de doi furnizori publici (CET Govora şi Compania Naţională a Sării Salrom):
     a) CET Govora a semnat cu Oltchim un nou contract de furnizare a energiei electrice la 15 septembrie 2012, ulterior acceptând să livreze un volum mai mare de energie electrică (iniţial de la 25 octombrie 2012, apoi de la 12 noiembrie 2012) şi să furnizeze în continuare energie electrică de la 1 ianuarie 2013. Aceste modificări ale relaţiei contractuale cu Oltchim par să fi fost luate în considerare în punerea în aplicare a mai multor hotărâri luate de Consiliul Judeţean Vâlcea pentru a se asigura aprovizionarea cu energie electrică a Oltchim;
     b) Compania Naţională a Sării Salrom (denumită în continuare "Salrom") a acceptat amânarea plăţilor pentru livrările sale.
     La 23 noiembrie 2012, Ministerul de Finanţe, Ministerul Economiei, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, AAAS şi OPSPI au semnat un memorandum de înţelegere cu creditorii Oltchim [adică, diverse bănci private şi de stat, precum şi întreprinderi de stat, cum ar fi Electrica S.A., Salrom, CFR Marfă SA]. Părţile la memorandum au convenit ca, până cel târziu la 1 ianuarie 2013, Ministerul Economiei şi OPSPI să înregistreze o societate cu scop special, fără datorii, cu capital integral de stat (Oltchim SPV), astfel încât băncile să poată furniza în condiţii de siguranţă sprijinul financiar necesar pentru reluarea producţiei la Oltchim. În acest sens, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2012, Ministerul Economiei a fost mandatat să înceapă procedurile prevăzute de lege pentru înfiinţarea unei societăţi cu scop special (SPV).

România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor "

#47908 Re: Re: România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea dato

2016-08-11 08:11

#47907: România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriilor " - Re: România, invitată să dea explicaţii în investigaţia Comisiei Europene privind anularea datoriil 

Aceste planuri au fost însă abandonate deoarece, la 30 ianuarie 2013, Oltchim, la cererea sa, a iniţiat procedura de insolvenţă reglementată prin Legea nr. 85/2006 (denumită în continuare "Legea privind procedura insolvenţei" sau "legea")".

     Comisia menţionează că, la 3 iunie 2013, societatea Winterhill SRL a fost desemnată să facă o evaluare a valorii de piaţă (VP) şi a valorii de lichidare (VL) a activelor Oltchim, etapă necesară pentru pregătirea programului de plăţi.
     Conform documentului citat, la 20 iulie 2013, Winterhill SRL şi-a finalizat evaluarea pe baza datelor societăţii, disponibile la 30 aprilie 2013. Raportul Winterhill a estimat valoarea de piaţă a Oltchim la 293,7 milioane euro (aproximativ 1270 de milioane lei) şi valoarea de lichidare la 141 de milioane euro (636 de milioane lei), din care 108 milioane euro (491 de milioane lei) pentru activele garantate şi aproximativ 32 de milioane euro (145 de milioane lei) pentru activele negarantate
     Datoriile restante ale Oltchim faţă de stat şi întreprinderile de stat (denumite în continuare "ÎS") s-au ridicat la aproximativ 519 milioane EUR, din care aproximativ 264 de milioane EUR către AAAS, aproximativ 232 de milioane EUR către diverse ÎS (din care aproximativ 145 de milioane EUR către Electrica), aproximativ 19 milioane EUR către organisme naţionale şi regionale (de exemplu, aproximativ 13 milioane EUR către Administraţia Fondului pentru Mediu) şi aproximativ 12 milioane EUR către CEC Bank, deţinută de stat, conform CE, care mai menţionează: "Următorii creditori au avut cele mai mari creanţe faţă de Oltchim: AAAS (aproximativ 35 % din datoria totală), Electrica (19 % din datoria totală), Erste Group Bank AG (10 % din datoria totală), MFC Commodities Gmbh (4,71 % din datoria totală), Banca Transilvania S.A. (4,63 % din datoria totală), CET Govora (3,96 % din datoria totală), CFR Marfă (3,34 % din datoria totală) şi CEC Bank (1,63 % din datoria totală)".
     Pe durata procedurilor de insolvenţă, Oltchim a pus în aplicare o serie de măsuri de reducere a costurilor sale, mai notează Comisia: "Autorităţile române au informat (27) că societatea şi-a îmbunătăţit performanţa economică şi financiară. Cifra sa de afaceri a crescut în 2015 cu 31 % comparativ cu 2014 şi cu 59 % comparativ cu 2013. Creşterea cifrei de afaceri s-a datorat creşterii vânzărilor principalelor produse fabricate (o creştere de 33 % pentru polioli polieteri, o creştere de 7 % pentru produsele clor-alcaline). Indicatorul EBITDA s-a îmbunătăţit cu 109 milioane RON comparativ cu 2013. Rezultatul total net pentru 9 luni din 2015 a fost de 2,31 miliarde RON, cu următoarea structură:
     a) +2,35 miliarde RON brut rezultate ca urmare a anulării datoriilor, în principal a datoriilor chirografare, după confirmarea planului de reorganizare de către judecător;
     b) -32 de milioane RON impozit pe profit, conform veniturilor rezultate în urma anulării unor datorii;
     c) -16 milioane RON rezultate din activitatea curentă a societăţii.
     Societatea a făcut obiectul unor noi tentative de privatizare. La 3 iunie 2013, Ministerul Economiei a publicat un anunţ pentru selectarea investitorilor eligibili. Au început discuţii cu mai mulţi investitori. Cinci dintre aceştia au semnat acorduri de confidenţialitate şi au solicitat informaţii pentru începerea propriilor proceduri de diligenţă. Cu toate acestea, privatizarea Oltchim a eşuat din nou.
     Conform planului, creditorii bugetari şi ÎS au fost nevoiţi să anuleze în total 408,5 milioane euro din datoria Oltchim (în cazul AAAS aproximativ 216 milioane euro, reprezentând 81,9 % din creanţa sa totală, şi în cazul ÎS - 174,3 milioane EUR).
     Aşa-numiţii furnizori captivi (CET Govora SA şi Administraţia Naţională "Apele Române") au fost nevoiţi să anuleze 21,2 milioane EUR şi, respectiv, 2,2 milioane EUR, reprezentând 70 % până la 71 % din creanţele lor totale. Întreprinderea de stat Electrica a trebuit să anuleze 112 milioane EUR, reprezentând 77,6 % din creanţa sa totală".
     În ianuarie 2013, Gheorghe Piperea, partener în cadrul Rominsolv, declara că ştergerea datoriilor către stat ale Oltchim Râmnicu Vâlcea nu necesită aprobarea Comisiei Europene, dacă operaţiunea se va desfăşura în cadrul procedurii insolvenţei.
      În august 2014, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, spunea că Bruxelles-ul a cerut României o serie de clarificări pe tema privatizării combinatului Oltchim, întrucât existau suspiciuni că statul nu se comportă ca un investitor privat. Domnia sa făcea referire, atunci, la preluarea, de către statul român, a rafinăriei Arpechim de la Petrom pentru a o vinde la pachet cu Oltchim.
     Planul de reorganizare prevede trei variante de valorificare a patrimoniului combinatului, una dintre acestea vizând vânzarea Oltchim SPV, care ar urma să fie înfiinţat prin preluarea activelor viabile ale combinatului, fără datorii, iar alta, conversia creanţelor creditorilor garantaţi şi bugetari în acţiuni, parţial sau integral. Cea de-a treia variantă se referă la darea în plată a bunurilor imobile, terenuri şi clădiri către creditorii bugetari.

Datoria publică a Oltchim şi tentativele de privatizare eşuate
     Oltchim are un lung istoric al dificultăţilor economice, mai notează Comisia Europeană: "În perioada 1995-2000, Oltchim a contractat o serie de împrumuturi comerciale, garantate prin garanţii guvernamentale. Oltchim nu a putut să ramburseze împrumuturile şi băncile au solicitat garanţiile guvernamentale. În 2002, Ministerul de Finanţe a transferat datoria Oltchim rezultată din garanţiile guvernamentale către agenţia română pentru privatizare (Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului - denumită în continuare "AAAS". Ministerul de Finanţe a continuat să facă plăţi în contul garanţiilor guvernamentale până în decembrie 2006 şi, din nou, a transferat către AAAS toate creanţele rezultate în urma plăţilor ulterioare efectuate în baza garanţiilor activate.
     În perioada 2007-2012, situaţia financiară a Oltchim s-a deteriorat, conturile sale financiare au indicat în mod sistematic pierderi operaţionale în creştere, acumulări de pierderi şi fonduri proprii negative. La 31 decembrie 2012 (înainte de a intra în insolvenţă), conturile financiare ale Oltchim au indicat o pierdere operaţională de 62,9 milioane EUR, o pierdere netă de 127,8 milioane EUR şi pierderi acumulate de 383 de milioane EUR.
     Tentative de privatizare a Oltchim au mai existat în 2001, 2003, 2006, 2007 şi 2008, însă toate au eşuat.
          AAAS a fost de acord cu anularea a 216 milioane euro din creanţele sale asupra Oltchim, Salrom a fost de acord cu anularea a 4,2 milioane euro din creanţă, CET Govora SA a fost de acord cu anularea a 21,1 milioane euro din creanţă, Administraţia Naţională "Apele Române" a fost de acord cu anularea a 2,2 milioane euro din creanţă şi Electrica a fost de acord cu anularea a 112 milioane euro din creanţă, potrivit Comisiei Europene.
          Un depozit de materie primă al Oltchim a ars complet într-un incendiu
     Depozitul numărul 2 de materii prime al combinatului vâlcean Oltchim a ars în totalitate în noaptea de marţi spre miercuri, neînregistrându-se victime.
     Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) al judeţului Vâlcea au reuşit să lichideze miercuri în jurul orei 03.10 incendiul de pe platforma chimică a combinatului Oltchim din Râmnicu Vâlcea, după cum a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Vâlcea, Octavian Fulger, citat de Agerpres.
     Declanşarea incendiului a fost anunţată marţi la ora 23.56, la o hală de depozitare a materialelor folosite în procesul de producţie, flăcările manifestându-se iniţial pe aproximativ 350 mp. Până la stingerea acestora, au ars materiale depozitate în interiorul halei (folie de polietilenă, saci de hârtie, material lemnos etc.), suprafaţa afectată totalizând aproximativ 1.000 mp.
     De asemenea, a fost afectată structura din beton armat a halei în care erau depozitate materialele cuprinse de flăcări. După trei ore de luptă cu flăcările, incendiul a fost stins. La operaţiune au participat 71 de pompieri militari ai ISU Vâlcea cu 15 autospeciale de intervenţie şi 28 de pompieri civili cu patru autospeciale din cadrul Serviciului Privat pentru Situaţii de Urgenţă (SPSU) Oltchim, echipaje ale SAJ Vâlcea şi forţe de ordine din cadrul IPJ Vâlcea. În sprijinul pompierilor au acţionat şi forţe ale SPSU CET Govora.
     La ora 03.10 a fost anunţată lichidarea incendiului, pompierii militari de la Detaşamentul de Pompieri Râmnicu Vâlcea şi cei de la Garda de Intervenţie Băile Govora retrăgându-se în dispozitiv. Nu au fost înregistrate victime, iar emanaţiile de fum şi gaze rezultate de în urma incendiului nu au pus în pericol popu...laţia civilă din imediata apropiere.
BURSA 11.08.2016

 

Incompetența administratorului Stănescu și pupincurismul directorului Avram, cauzele incendiului de

#47909 Incompetența administratorului Stănescu și pupincurismul directorului Avram, cauzele incendiului de

2016-08-11 08:23

Incompetența administratorului Stănescu și pupincurismul directorului Avram, cauzele incendiului de la Oltchim! 

Incompetenta si grandomania administratorului special Bogdan Stanescu de la SC Oltchim este cauza incendiului din 09.08.2016 ,orele 23 si 53 min.:
-in loc sa existe detectoare de incendiu cu semnalizare rapida ,Bogdan Stanescu cumpara autoturisme,are sofer la dispozitie,face excursii in strainatate,face chefuri pe cheltuiala Oltchim
-acorda conducerii Oltchim salarii individuale lunare in suma de 12 000 lei
-inchiriaza activul Ramplast pentru ca Oltchim sa piarda lunar suma de 100 000 euro
-infiinteaza sindicate aservite lui
-ignora deciziile organelor de control privind securitatea si sanatatea in munca
-primeste salariul si alte drepturi de la SCOltchim pentru o vizita pe saptamana la Oltchim
-nu a mai efectuat revizii la instalatii din 30.01 2013
Este nevoie sa se intervina urgent pentru ancheta acestui incident pentru a nu se genera altele cu efecte mai grave.In judetul Valcea. Nu are nimeni curajul sa elimine acesi impostori care au devenit si adevarate pericole pentru salariatii Oltchim si popu.latia judetului Valcea?

Mihai Diculoiu, fost lider sindical – SC OLTCHIM SA- postare pe facebook

De asemenea, în mod sigur vinovat de producerea acestui incendiu este și directorul Victor Avram, cel care girează aberațiile manageriale ale administratorului special Stănescu!

Va afecta incendiul de la Oltchim, intenţia ruşilor de a cumpăra combinatul?

#47910 Va afecta incendiul de la Oltchim, intenţia ruşilor de a cumpăra combinatul?

2016-08-11 08:25

Va afecta incendiul de la Oltchim, intenţia ruşilor de a cumpăra combinatul?

Incendiul de la Oltchim care a distrus Depozitul de Materii Prime Lichide, producând o pagubă de 250.00 de euro, survine într-un moment inoportun pentru soarta acestei societăţi.

În ce sens?

La această oră, la Oltchim Râmnicu Vâlcea, lucrează o echipă de audit din Statele Unite ale Americii, pentru că societatea urmează a fi privatizată. Din sursele noastre interne, se pare că americanii ar fi fost solicitaţi să realizeze acest audit de către o companie din Federaţia Rusă.

Mai trebuie spus că echipa de audit este aceeaşi care a făcut şi auditul de dinaintea privatizării combinatului maghiar Borsodechem.

Ruşii doresc şi Oil Terminalul şi sunt dispuşi să facă investiţii în unitatea vâlceană. Mai mult, se vehiculează chiar şi numele viitorului manager pe care ruşii ar dori să-l numească la conducerea combinatului vâlcean, dar pe care nu îl vom dezvălui.

Toate aceste informaţii sunt pe surse, deci au marja lor de incertitudine.

Vom vedea dacă incendiul produs marţi spre miercuri va afecta negocierile de privatizare de la Oltchim.

Să sperăm că nu, din câte am înţeles, încă de la prima oră, s-au făcut comenzi pentru a se reface stocul de materie primă care a ars în incendiu.

Depozitul numărul 2 de materii prime al combinatului vâlcean Oltchim a ars în totalitate în noaptea de marţi spre miercuri, neînregistrându-se victime.

Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) al judeţului Vâlcea au reuşit să lichideze miercuri, în jurul orei 03.10, incendiul de pe platforma chimică a combinatului Oltchim din Râmnicu Vâlcea.

Declanşarea incendiului a fost anunţată marţi, la ora 23.56, la o hală de depozitare a materialelor folosite în procesul de producţie, flăcările manifestându-se iniţial pe aproximativ 350 mp. Până la stingerea acestora, au ars materiale depozitate în interiorul halei (folie de polietilenă, saci de hârtie, material lemnos etc.), suprafaţa afectată totalizând aproximativ 1.000 mp.

De asemenea, a fost afectată structura din beton armat a halei în care erau depozitate materialele cuprinse de flăcări. După trei ore de luptă cu flăcările, incendiul a fost stins. La operaţiune au participat 71 de pompieri militari ai ISU Vâlcea cu 15 autospeciale de intervenţie şi 28 de pompieri civili cu patru autospeciale din cadrul Serviciului Privat pentru Situaţii de Urgenţă (SPSU) Oltchim, echipaje ale SAJ Vâlcea şi forţe de ordine din cadrul IPJ Vâlcea. În sprijinul pompierilor au acţionat şi forţe ale SPSU CET Govora.

La ora 03.10, a fost anunţată lichidarea incendiului, pompierii militari de la Detaşamentul de Pompieri Râmnicu Vâlcea şi cei de la Garda de Intervenţie Băile Govora retrăgându-se în dispozitiv.

Nu au fost înregistrate victime, iar emanaţiile de fum şi gaze rezultate în urma incendiului nu au pus în pericol popu.laţia civilă din imediata apropiere.

La faţa locului se lucrează pentru stabilirea cauzei şi a împrejurărilor care au dus la producerea incendiului.

Din primele informaţii, a ars complet depozitul numărul 2 de materii prime lichide, pagubele produse putând afecta producţia în perioada următoare.

Cauza probabilă a incendiului de la Combinatul Oltchim - instalaţia electrică îmbătrânită

#47911 Cauza probabilă a incendiului de la Combinatul Oltchim - instalaţia electrică îmbătrânită

2016-08-11 08:28

Cauza probabilă a incendiului de la Combinatul Oltchim - instalaţia electrică îmbătrânită

Depozitul numărul 2 de materii prime lichide al combinatului Oltchim din Râmnicu Vâlcea a ars în totalitate în noaptea de marți spre miercuri, neînregistrându-se victime. Potrivit Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „incendiul s-ar fi declanșat în urma formării unui arc electric la instalația de alimentare cu energie electrică, izolația îmbătrânită și crăpată ducând la întreținerea acestuia și implicit la aprinderea izolației“.

Fost lider de sindicat: „Instalaţii nerevizuite de la începutul anului 2013“

Până în momentul de faţă, conducerea companiei aflată în insolvenţă tace «mâlc» în legătură  cu această situaţie ce putea fi catastrofală.  În schimb Mihai Diculoiu, fostul preşedinte al Sindicatului Liber Oltchim, a postat pe pagina sa de facebook un comentariu în care semnalează câteva aspecte extrem de grave : lipsa detectoarelor de incendiu cu semnalizare, ignorarea deciziilor organelor  de control privind securitatea  în muncă, instalaţii nerevizuite  de la începutul anului 2013. 

Iată comentariul lui Mihai Diculoiu:

„Incompetenţa şi grandomania administratorului  special Bogdan Stănescu de la SC Oltchim este cauza incendiului din 09.08.2016, orele 23 si 53 min.:
- în loc să existe detectoare de incendiu cu semnalizare rapidă, Bogdan Stanescu cumpără autoturisme, are şofer la dispozitie, face excursii in străinătate, face chefuri pe cheltuiala Oltchim
-acordă conducerii Oltchim salarii individuale lunare in sumă de 12 000 lei
-închiriază activul Ramplast pentru ca Oltchim să piardă lunar suma de 100.000 euro
-înfiinţează sindicate aservite lui
-ignoră deciziile organelor de control privind securitatea şi sănătatea în muncă
-primeşte salariul şi alte drepturi de la SC Oltchim pentru o vizită pe săptămână la Oltchim

-nu a mai efectuat revizii la instalaţii din 30.01 2013
Este nevoie să se intervină urgent pentru ancheta acestui incident pentru a nu se genera altele cu efecte mai grave. În judeţul Vâlcea, nu are nimeni curajul să elimine aceşti  impostori care au devenit şi adevărate pericole pentru salariaţii Oltchim şi popu.laţia judetului Valcea.? »  susţine fostul preşedinte al Sindicatului Liber Oltchim.

 

În jur de 150 de pompieri au stins incendiul în trei ore

Incendiul a fost anunţat marţi, la ora 23.56, şi a  fost lichidat după trei ore.   Potrivit purtătorului de cuvânt al   al ISU, Octavian Fulger, nu au fost victime, însă  au ars materiale depozitate în interiorul halei (folie de polietilenă, saci de hârtie, material lemnos etc.), suprafața afectată totalizând aproximativ 1.000 mp.  La operațiune au participat 71 de pompieri militari ai ISU Vâlcea cu 15 autospeciale de intervenție și 28 de pompieri civili cu patru autospeciale din cadrul Serviciului Privat pentru Situații de Urgență (SPSU) Oltchim, echipaje ale SAJ Vâlcea și forțe de ordine din cadrul IPJ Vâlcea. În sprijinul pompierilor au acționat și forțe ale SPSU CET Govora.  

http://www.indiscret.ro/articol

 

INCENDIU DE AMPLOARE LA COMBINATUL OLTCHIM

#47912 INCENDIU DE AMPLOARE LA COMBINATUL OLTCHIM

2016-08-11 08:30

INCENDIU DE AMPLOARE LA COMBINATUL OLTCHIM

Un incendiu de amploare a izbucnit pe platforma combinatului Oltchim din Râmnicu Vâlcea! Depozitul numărul 2 de materii prime al combinatului vâlcean Oltchim a ars în totalitate în noaptea de marți spre miercuri, neînregistrându-se victime. Pompierii au intervenit cu 15 autospeciale, din care opt de stingere, o platformă de lucru la înălţime, două autospeciale SMURD, o autospecială CBRN si alte trei autovehicule de transport persoane. În total, 71 de pompieri militari şi 28 civili au participat la acţiunea de stingere a incendiului, care a durat aproximativ trei ore.

video https://www.youtube.com/watch?v=0rWdw3Xiw9w

 

Fostul prefect Anuţa Handolescu întreabă cine plăteşte pagubele de la Oltchim

#47913 Fostul prefect Anuţa Handolescu întreabă cine plăteşte pagubele de la Oltchim

2016-08-11 08:31

Fostul prefect Anuţa Handolescu întreabă cine plăteşte pagubele de la Oltchim

O poziţie foarte corectă vi-a-vis de Oltchim şi evenimentele de ultimă oră petrecute acolo a luat fostul prefect de Vâlcea, ieri, pe reţelele de socializare. Cu toate că postarea sa se pare că a deranjat pe cineva, pentru că i-a fost ştearsă, Anuţa Handolescu nu s-a lăsat şi a mai postat o dată: „Experienţă nouă - am postat despre Oltchim şi în 5 minute cineva a reuşit să-mi şteargă postarea - Oare am deranjat???? Rescriu - Incendiul de la Oltchim aminteşte de anul 2007 - 13 august. Atunci pagubele au fost de circa 8 milioane de dolari şi Oltchim era asigurat! Până în 15 noiembrie 2007 Oltchim a primit banii de la asiguratori. Astăzi pun următoarele întrebări: 1 - Este patrimoniul Oltchim asigurat pentru a-şi recupera pagubele? (din câte ştiu eu nu este asigurat, dar... poate). 2 - În cazul în care nu există asigurare cine va suporta pagubele? (firma de insolvenţă, administratorul judiciar, conducerea Oltchim sau... statul român... sau se mai închide ceva că nu sunt bani?). 3 - Comunicatul Conducerii Oltchim când apare? (Este unitate de grad 0, obligatoriu trebuiau să comunice public ce s-a întâmplat). Solicit răspunsuri pentru că încep să am mari îndoieli vis-a-vis de capacităţile manageriale ale „marilor specialişti buni la toate”, care se vântură pe sume mari de bani în economia judeţului Vâlcea şi care par a fi cunoscători în toate! EU CER PUBLIC RĂSPUNSURI!”, a scris fostul prefect de Vâlcea pe pagina sa de Facebook.

De la Oltchim, despre incendiu

#47914 De la Oltchim, despre incendiu

2016-08-11 08:33

De la Oltchim, despre incendiu

Referitor la incendiul declanşat în data de 09.08.2016 pe platforma industrială Râmnicu Vâlcea, SC OLTCHIM SA face următoarele precizări: Incendiul a afectat un depozit secundar al Oltchim, în care erau depozitate materii prime şi materiale cum ar fi: ambalaje de polietilenă, lemn, hârtie, precum şi produse chimice. Focul s-a declanşat cu puţin înainte de miezul nopţii, a fost pus sub control în cel mai scurt timp prin intervenţia promptă a brigăzii de pompieri din cadrul Oltchim SA şi a fost stins în aproximativ 3 ore, intervenind în ajutor brigada de pompieri militari ISU Vâlcea. Nu a fost în pericol nici una dintre instalaţiile de producţie ale Oltchim. Nu s-au înregistrat răniţi sau victime omeneşti nici din cadrul personalului Oltchim şi nici din cadrul forţelor de intervenţie. Incendiul a afectat parţial clădirea, iar materialele depozitate au fost distruse. O evaluare completă a pagubelor va fi făcută în perioada imediat următoare, însă, la o primă estimare, acestea nu sunt semnificative. De asemenea, în cursul acestei zile reprezentanţii ISU Vâlcea vor efectua o cercetare pentru a se stabili cauza producerii incendiului. Menţionăm că producţia nu a fost în nici un fel afectată şi activitatea continuă fără nici o întrerupere, contractele urmând a fi onorate în condiţiile reglementate. Mulţumim tuturor celor care au ajutat la această operaţiune şi îi felicităm pentru profesionalismul şi seriozitatea de care au dat dovadă prin respectarea şi punerea în practică a normelor de stingere a incendiilor.
Administratori judiciari Rominsolv SPRL, BDO Bussines Restructuring SPRL
Administrator special Bogdan Stănescu
Director general Victor Avram

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47915 Re: CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII????

2016-08-11 08:42

#47388: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII???? 

 

SPOLIÉRE s.f. Acțiunea de a spolia și rezultatul ei; jefuire, prădare; înșelare; spoliație. [Pron. -li-e-. / < spolia].
Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

 

EXCLUSIV: Gata cu OLTCHIM! Combinatul se vinde la fier vechi (FOTO)

 http://www.voceavalcii.ro/

Guvernul recunoaşte că s-a vândut fier vechi din Oltchim

http://www.voceavalcii.ro/


A FOST O COMPLICITATE SINDICATE (TOATE, INCLUS SI IONEL VINCEA CARTEL ALFA) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.


DNA-ul se aude? 
CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2
013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII??? DNA-ul se aude? 

 

 

 

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47916 Re: SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA

2016-08-11 08:43

#47387: SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA - SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA 

 

TOATE SINDICATELE SUNT IN CULPA DIN OLTCHIM.

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE (TOATE INCLUS SI  IONEL VINCEA DE LA CARTEL ALFA SI FOST MENTCHIM FALIMENT) SI STATUL ROMAN  SUNT IN CULPA.  

- Popescu Valentin - director Directie Energetica - Mecanica
- Mihail Tălpăşanu – director Direcţia Producţie,
- Marius Pîrvu – fost director general,
- Spiru Ciobescu Laurentiu Armand – director Direcţia Comercială,
- Marinescu Norocel Lucian – director Direcţia Tehnică Calitate-Mediu,
- Ion Hancu Dumitru – şef Divizia Clorosodice-Produse Oxo,
- Mihai Pavel Dumitru – şef Divizia Materiale pentru Construcţii,
- Marian Tapu – şef Sector Marketing DMC,
- Victor Avram – director general adjunct-
- Spiru Ciobescu Elena Felicia – şef Divizia Financiară,    etc.

Management:
Mihai Bălan - Director General
Elena Felicia Spiru-Ciobescu - Director Financiar
Mihail Dumitru Tălpăşanu - Director Operaţional

Laurenţiu Armand Spiru-Ciobescu - Director Marketing
Ion Coclet - Director Resurse Umane

Management:

Mihai Bălan - Director General prin subordonare directa,    Livia - Mihaela Coclet - Sef Divizie Achizitii, sotia lui Ion Coclet departament special cu sase birouri, tot  speciale

Elena Felicia Spiru-Ciobescu - Director Financiar, sotia, sotului Laurenţiu Armand Spiru-Ciobescu prinsecretariat subordonat  Daniel Ilinca- Directia ecnomica

Mihail Dumitru Tălpăşanu - Director Operaţional

Laurenţiu Armand Spiru-Ciobescu - director Direcţia Comercială

Ion Coclet - Director Resurse Umane

Popescu Valentin - director Directie Energetica - Mecanica si  cel care a dus la FALIMENT SC. MENCHIM SA. FINALIZAT CU SUCCES SUB STRICTA OBSERVATIE A LUI PIPEREA & CO, REPRIMINDU-L CU BRATELE DESCHISE PE POPESCU DIN NOU IN OLTCHIM SI CU RE: RE: RECHEMARI PE ACEST PENSIONAR ANGAJAT SA_LARIAT..., CA DE FAPT SI MULTE ALTE OBIECTIVE STRATEGICE PENTRU EI SI LUMEA LOR DE STRATEGI PE DEMOLARE.

Ion Hancu Dumitru – şef Divizia Clorosodice -Produse Oxo, 

Marius Pîrvu – director Directie  Petrochimica Bradu - Pitesti

Marinescu Norocel Lucian – director Direcţia Tehnică Calitate-Mediu

Andrei Nicu - Laurentiu - Sef Divizia Propenoxid, Polioli, Monomer, PVC

ROMINSOLV S.P.R.L., reprezentată prin Partener Coordonator Gheorghe Piperea siBDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., reprezentata prin Partener Coordonator Niculae Balan    Administrator Judiciar

Stanescu Nicolae Bogdan Codrut  Administrator Special  

Avram Danut-Victor     Director General Adjunct  

Talpasanu Mihail        Director Directia Productie

Spiru-Ciobescu Laurentiu-Armand  Director Directia Comerciala

Smeu Alin-Ion         Director Directia Economica  

Munteanu Dana Maria  Director Directia Resurse Umane  

Pirvu Marius   Director Directia Petrochimica Bradu

 impreuna cu MIRCEA DEACONU si FLORIAN MATEITA  etc.

SI TOTI MINISTRII ECONOMIEI SI FINANTELOR  SI ALTE MINISTERE DIALOG-SOCIAL...S.A.M.D, PANA AZI.

SI CEILALTI BAGATORI DE SEAMA CARE AU MAI SEMNAT, FARA ACORDUL PARTILOR SI IN DEFAVOAREA ALTOR CREDITORI,  HOTIII BAAAAAAAAAAAAAAAAA!  

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47917 Re: CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII????

2016-08-11 08:45

#47256: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII???? 

 

  REALIZAREA LOR, REUSITA LOR, CELOR CARE AU DISTRUS SI DEVALIZAT PRIN CAPUSARE INSOLVENTA OLTCHIM 2013:

Un calau neindemanatic: Victor Ponta

VA PREZENTAM CALAII,

PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!! PROTOCOALE !!!!!!  PROTOCOALE !!!!!!...

TOATE SINDICATELE SUNT IN CULPA DIN OLTCHIM.

1.SINDICATUL LIBER OLTCHIM, presedinte Mihai Diculoiu

2.SINDICATUL VICTORIA OLTCHIM, condus de Corneliu Cernev

3.SINDICATUL UNIREA OLTCHIM. condus de Marian Dumitru 

4.SINDICATUL SOLIDARITATEA OLTCHIM, condus de Dumitru Bica  

5.SINDICATUL RAFINORU, condus de Popescu Ionel

....SI TOATE STRUCTURILE SINDICALE.  

A FOST O COMPLICITATE SINDICATE (TOATE INCLUS SI  IONEL VINCEA DE LA CARTEL ALFA SI FOST MENTCHIM FALIMENT) SI STATUL ROMAN  SUNT IN CULPA.  

- Popescu Valentin - director Directie Energetica - Mecanica
- Mihail Tălpăşanu – director Direcţia Producţie,
- Marius Pîrvu – fost director general,
- Spiru Ciobescu Laurentiu Armand – director Direcţia Comercială,
- Marinescu Norocel Lucian – director Direcţia Tehnică Calitate-Mediu,
- Ion Hancu Dumitru – şef Divizia Clorosodice-Produse Oxo,
- Mihai Pavel Dumitru – şef Divizia Materiale pentru Construcţii,
- Marian Tapu – şef Sector Marketing DMC,
- Victor Avram – director general adjunct-
- Spiru Ciobescu Elena Felicia – şef Divizia Financiară,    etc.

Management:
Mihai Bălan - Director General
Elena Felicia Spiru-Ciobescu - Director Financiar
Mihail Dumitru Tălpăşanu - Director Operaţional
Laurenţiu Armand Spiru-Ciobescu - Director Marketing
Ion Coclet - Director Resurse Umane
 

  • ROMINSOLV S.P.R.L., reprezentată prin Partener Coordonator Gheorghe Piperea si
  • BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., reprezentata prin Partener Coordonator Niculae Balan   Administrator Judiciar

Stanescu Nicolae Bogdan Codrut  Administrator Special  

Avram Danut-Victor     Director General Adjunct  

Talpasanu Mihail        Director Directia Productie

Spiru-Ciobescu Laurentiu-Armand  Director Directia Comerciala

Smeu Alin-Ion         Director Directia Economica  

Munteanu Dana Maria  Director Directia Resurse Umane  

Pirvu Marius   Director Directia Petrochimica Bradu

 impreuna cu MIRCEA DEACONU si FLORIAN MATEITA  etc.

www.oltchim.ro SI TOTI MINISTRII ECONOMIEI SI FINANTELOR  SI ALTE MINISTERE DIALOG-SOCIAL...S.A.M.D, PANA AZI.

SI CEILALTI BAGATORI DE SEAMA CARE AU MAI SEMNAT, FARA ACORDUL PARTILOR SI IN DEFAVOAREA ALTOR CREDITORI,

 PRIN TAINUIRE SI NEDENUNTARE, SUNT TOTI IN CULPA, RASPUND PENAL!!!!!!!!!!!!!!

 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

PCR= PILE, CURVE SI RELATII...

#47918 Re: PCR= PILE, CURVE SI RELATII...

2016-08-11 08:47

#47236: PCR= PILE, CURVE SI RELATII... - PCR= PILE, CURVE SI RELATII... 

 

 JAF LA OLTCHIM CU CET GOVORA IN COMPLICITATE PRIN PIPEREA CU ASOCIATII & CO., FURTURILE!!!

Facturi colosale către Oltchim, neachitate din 2011

Ce rămâne după Mihai Bălan? Multe probleme, generate de un sistem neperformant, în care factorul politic şi-a făcut de cap, în funcţie de interesele electorale şi materiale, şi căruia Bălan nu a avut puterea să i se opună. Din contră, atunci când ego-ul lui s-a simţit bine, a făcut parte din acest sistem. Spre exemplu, rămâne memorabilă perioadaoctombrie 2012-februarie 2013, în care a fost director la Oltchim şi membru în Consiliul de Administraţie al acestei companii, în acelaşi timp preşedinte al Consiliului de Administraţie al CET Govora. A fost o perioadă în care Mihai Bălan s-a aflat în poziţie clară de conflict de interese şi în care a fost nevoit să ia decizii discutabile. Un Raport al CET privind situaţia financiară înregistrată în 2014 şi la începutul anului 2015 relevă nişte cifre înspăimântătoare. Spre exemplu, datoriile la energie electrică şi termică ale Oltchim către CET, care totalizează 136.899.918.98 lei (fără TVA), până la data insolvenţei, sunt neachitate din anul 2011. Acestor datorii li se mai adaugă, începând cu 31.07.2013, facturi de 79.709.978,63 lei achitate parţial de Oltchim, conform aceluiaşi raport. Potrivit aceluiaşi raport, la 31.12.2014, CET înregistra creanţe substanţiale asupra a 21 de parteneri şi avea datorii imense către furnizori. Din motive care pot fi uşor deduse, cei care au făcut acest raport nu au totalizat nicidatoriile şi nici creanţele.

  http://www.indiscret.ro/  http://www.indiscret.ro/rks

 
 

DETURNAREA  FONDURI SALARII DE BANI CATRE CAR OLTCHIM 2012!!!!!!!!!! SI MULTE ALTE FAPTE COMISE SI ILEGALE.

 Membrii CAR Oltchim acuza Consiliul de Administratie de deturnare de fonduri

Data publicarii: 25-03-14
Membrii CAR Oltchim s-au trezit fără bani, după ce au constatat că, în ultimii ani, multora dintre ei li s-au reţinut din drepturile salariale ratele pentru CAR, dar acestea nu s-au mai virat către organismul financiar. Mai mulţi membri ai CAR Oltchim acuză astfel faptul că persoanele care aveau obligaţia legală de a le apăra drepturile, adică Consiliul de Administraţie al CAR, nu au ridicat nici-un deget împotriva celor vinovaţi de deturnare de fonduri. În ziua de 25 martie a fost programată conferinţa CAR, iar păgubiţii sunt hotărâţi să înlăture actuala conducere a organismului, dar sesizează în acelaşi timp, în mod public, autorităţile de cercetare penală.

   http://www.impactreal.ro/

Dr. Ing. BALAN MIHAI

 ASA A INCEPUT TOTUL CU  MASA SI DANSUL LA OLTCHIM, SERVIREA SI DEGUSTAREA DE BUNATATI SI TOTI FRIPTURISTII LA MASA BOGATA A ACESTUI COLOS INDUSTRIAL COMBINATUL CHIMIC RAMNICU VALCEA

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM

DNA, HAI LA VALCEA IN OLTCHIM!!!!!!!!!!!!!!

DNA S.O.S. OLTCHIM RAMNICU VALCEA

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013 SI TOATE DREPTURILE SALARIALE !!!

A FOST O COMPLICITATE DIN AUGUST 2013 PANA-N 2015 INTRE SINDICATE (TOATE INCLUS SI  IONEL VINCEA DE LA CARTEL ALFA SI FOST MENTCHIM FALIMENT ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA.

UNDE SUNT BANII SALARIILE  DE LA  OLTCHIM IN INSOLVENTA?????

SUNTEM PRADUITI!!!!!!

INSOLVENTA OLTCHIM 30.01.2013

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47919 Re: CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII????

2016-08-11 08:48

#47247: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII???? 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA

DECIZIA NR... DIN DATA DE 15.05.2013.

Sentinta nr. 617 din 30.01.2013 pronuntata de Tribunalul Valcea in dosarul 887/90/2013
 

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidataABROGATA

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi Legea 85/2014 raman supuse legii aplicabile anterior acestei date.


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 359 din 21 aprilie 2006

  • OUG nr. 86/2006
  • OUG nr. 173/2008
  • OG 1/2010
  • Legea nr. 25/2010
 

 S.C.Oltchim S.A se judeca pe legea insolventei aprobata de judecatorul-sindic in ianuarie 2013.

#28417 Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM )SC OLTCHIM SA RM VALCEA 2011-2014

#28418 OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

#28419 Re: Re: H.G. 241/08.05.2013

 

 DECIDE:

Incepand cu data de 14.06.2013, inceteaza contractul individual de munca (CIM ):

#28420 Re: Re: CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) si toate drepturile cuvenite salariatului, fiecaruia in functie de creantele neachitate inpotriva S.C. Oltchim S.A.

  CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 salariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii bruteexistente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CREÁNȚĂ s.f. Drept pe care îl are creditorul asupra unei sume de bani ce i se datorează; (concr.) titlu, înscris care confirmă acest drept. [Pron. cre-an-. / < fr. créance].

Sursa: DN (1986) | Adăugată de LauraGellner | Semnalează o greșeală | Permalink

CREÁNȚĂ s.f. act prin care se constată dreptul creditorului de a primi o sumă de bani de la debitor. (< fr. créance)
Sursa: MDN (2000) | Adăugată de raduborza | Semnalează o greșeală | Permalink

#28421 Re: Re: CE SPUNE CODUL FISCAL DESPRE VENITURI SALARIALE

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47920 Re: NU ATI ACHITAT SALARII SI SALARIATII SI VOI FACETI ANGAJARI PE ALTE SALARII....

2016-08-11 08:49

#47180: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - NU ATI ACHITAT SALARII SI SALARIATII SI VOI FACETI ANGAJARI PE ALTE SALARII.... 

 

UNDE SUNT BANII????UNDE SUNT BANII   OLTCHIM?????

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat :

T1 8,659; T2 17,821; T3 17,821; T4 17,821; T5 17,821; T6 17,821; T7 17,821;T8 17,821; T9 17,821; T10 17,821; T11 17,821;T12 17,821

5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014


La data de 30 noiembrie 2014, Oltchim S.A. inregistra datorii curente si restante in valoare de aproximativ 50 milioane Euro, defalcate dupa cum urmeaza:

Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro:

Participatie RCS-RDS 1,509

Dobanzi Credite Banci 5,850 Furnizori interni si externi 21,574

Clienti in avans interni si externi 478

Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354

Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699

Bugetul de stat 7,334

Bugetul local 1,542

TOTAL DATORII 50,340

Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare

pag 81 din 315

DECIZIA NR... DIN DATA DE 15.05.2013.
 S.C.Oltchim S.A se judeca pe legea insolventei aprobata de judecatorul-sindic in ianuarie 2013.

Legea nr. 53 din 2003 - Codul Muncii (republicat si actualizat 2013)

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM )SC OLTCHIM SA RM VALCEA 2011-2014

OUG nr. 36/2013 - aplicarea in perioada 2013-2018

H.G. 241/08.05.2013

 DECIDE:  Incepand cu data de 14.06.2013, inceteaza contractul individual de munca (CIM ):

 CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA ( CCM ) si toate drepturile cuvenite salariatului, fiecaruia in functie de creantele neachitate inpotriva S.C. Oltchim S.A.

  CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,

Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

SALARII PLATI COMPENSATORII CCM SUMA NETA: 38.164.916 LEI (9 milioane euro) la 929 sa_lariati(602 în Vâlcea şi 327 în Piteşti) disponibilizati:

1.    17.106 lei pentru o vechime  intre 0 - 5 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii bruteexistente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
2.    34.212 lei pentru o vechime  intre 5 - 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;
3.    51.318 lei pentru o vechime mai mare de 15 ani, reprezentând o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A., la data concedierii;

Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM

S.O.S. OLTCHIM !!! SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA LA  SC. OLTCHIM SA.

  6 salarii ; 12 salarii ; 18 salarii   <= UNDE SUNT BANII????UNDE SUNT BANII DE LA  OLTCHIM?????

NEACHITATI!!!!!!!!!! INSOLVENTA OLTCHIM 2013 

Societate in insolventa,
in insolvency,
en procedure collective

SC OLTCHIM SA RM VALCEA


Musafir

#47921 Re: Re: Re: incendiu

2016-08-11 09:34

#47902: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - Re: Re: incendiu 

 Tu esti prostul polii, stai in banca ta, idiot.ul polii!

Ai ajuns idiot.tul petitiei, fu.tu.ti mortii ma.tii .

CA.cat ul polii!

Daca nu stii, stai in mortii ma.tii in prostia ta si mori, da.te dreacu!


Musafir

#47922 Re: Re: NU ATI ACHITAT SALARII SI SALARIATII SI VOI FACETI ANGAJARI PE ALTE SALARII....

2016-08-11 09:36


Musafir

#47923 Re: Re: CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII????

2016-08-11 09:39

#47919: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM! - Re: CREANTELE SALARII OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM=UNDE SUNT BANII???? 

 Milogule vrei doar bani , tu.ti gura ma-tii.

Idi.otule , afla boule ce materii prime au fost acolo, fu.tu.te in gura.

Faci gargara si fu.ti timpul degeaba, jegosule!

CREANTELE SALARIALE OLTCHIM 30.01.2013: DNA S.O.S. OLTCHIM!!!!!!!!! UPDATE:NU SCAPA NIMENI OLTCHIM!

#47924 Re: Re: Re: Re: incendiu

2016-08-11 09:40

#47921: - Re: Re: Re: incendiu 

 Ba fu-tu-te-n mata sa te bag de avorton imputit sconcs prajit in limba si lipsa creier. Mortii tai de imbecil inapt si  sa mori in rasina ta imputita cat de jigodie ai putut sa minti si sa denaturezi, creand haois, minciuna si ai rastalmacit vorbe si sensul adevarului. Suuugeanea-ai pe noi toti mitomanule, imbecilizat, stai cu gura deschisa si inchite caaaacatul nostru. Ti-am scris  de nenumarate ori ca oglinda ta este sparte mitocanule si nu ai unde sa te vezi cat de putrezit si lipsa creier esti, scuursura vietii pe care o detii. Ce sa sti handicapatule, ce stii? Stiii o puuuula in gatul tau si pe care o flencani si esti un retart babuin sufocat lipsda creier si sinampse arse, prajit de arsita si FOC, asta esti!!!!!!!


Musafir

#47925 FOTA STIE TATICU

2016-08-11 09:42

FOTA STIE TATICU CA AU FOST MATERII PRIME ACOLO LASAL TATICU PE ALA FRATICA CA ALA E PROST CE STIE EL .ASCULTA LA FOTA CA NU MINTE TATA .