Ansamblu statui pe peluza din Parcul Circului

Comentarii

#3

Nu sunt de acord cu initiativa, e inutila și absurda! Lăsati parcul sa fie verde!

(București , 2017-08-22)

#5

Semnez pentru ca imi pasa!!! Nu vreau sa se distruga zona verde din parc!!! Ganditi-va cat de greu este sa creezi un parc nou in Bucurestiul zilelor noastre!! Nu exista rationament care sa explice aceasta decizie, avand si alta optiune pentru aceasta majora prioritate a statului!!! Ati putea amplasa statuarul intrun rond, unde sa-i oferiti si vizibilitate mai mare!!! Noi cetatenii avem alte prioritati!!!

(Bucuresti, 2017-08-22)

#12

Am crescut in zona, aceasta peluza fiindu-mi loc de joaca, tot loc de joaca i-a fost copilului meu iar acum ii e loc de joaca nepotului si multor alti copii. Pe spatiul verde din fata intrarii principale a Circului de Stat nu am vazut niciodata copii! De ce nu amplasati monumentul acolo ????

(Bucuresti, 2017-08-22)

#14

Nu limitați spațiul verde din parcul Curcului.

(București, 2017-08-22)

#15

Nu vreau sunt de acord cu locația alesă pentru amplasarea statuilor ce comun acest monument. Mutilează pajiștea deschisă din dreptul lacului din Parcul Circului.

(Bucuresti, 2017-08-22)

#30

Nu avem nevoie de staui ci de soluții plauzsbile și în folosul comunității. unității

(Bianca, 2017-08-22)

#35

Semnez pentru ca decizia amplasarii ansamblului monumental a fost luata, practic, peste noapte, fara consultari cu cetatenii Sectorului 2 care beneficiaza frecvent de aceasta zona minunata a Parcului Circului. In plus, aria de amplasare este total inadecvata, pe o pajiste in panta, care duce catre lac!! Sa nu mai zic ca se distruge o zona verde care devenise, in timp, loc de socializare intre multe persoane care se relaxau acolo... Ar fi pacat sa se faca lucrarile amplasamentului in graba, este nevoie de dialog!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#37

Mai bine puneti statuia lui Putin sau Trump decat a unui curcan francez.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#39

Consider ca avem prea puțin spațiu verde în București și ca prințul din Monaco nu reprezinta nimic pentru România, asa ca nu vad de ce sa plătească Primăria din banii mei pentru o statuie cu el, oriunde ar fi amplasata.

(București , 2017-08-23)

#44

Consider ca parcul (precum si cartierul in sine) are probleme mai mari decat lipsa unor statui cu un print si cu circari, mai ales atat de costisitoare.

(Chiajna, 2017-08-23)

#47

Nu dorim statui pe spatiul verde. Dorim ingrijirea parcului, toaletati boschetii, udat iarba, reparat bancile, cosurile pt gunoi,reparat iluminatul public, ingrijit tarcurile pentru caini care sunt pline de pamant, iarba necuratata, noroi arunci cand ploua, eradicat sobolanii care misuna pe alei...

(bucuresti, 2017-08-23)

#56

Si eu ma plimb in acel parc impreuna cu patrupedul meu , iar acea zona este chiar in drumul nostru. Acea zona nu este potrivită pentru amplasarea unei statui. Acolo oamenii se relaxeaza in armonie . Vin oameni cu copii, cu căței ( menționez ca sunt caini dresati sau ținuți in lesa , nu reprezintă pericol pentru copii) . Nu doresc aceasta statuie in parc si nu doresc distrugerea spariului verde.
Mulțumesc!

(București, 2017-08-23)

#58

NU sunt de acord cu amplasarea acestor statui pe zona verde din Parcul Circului

(Bucuresti, 2017-08-23)

#60

Nu sunt de acord cu aceasta initiativa! Mai bine s ar face ceva impotriva sobolanilor!!!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#70

Este revoltator cum primariile distrug sistematic spatiul verde din Bucuresti

(Bucuresti, 2017-08-23)

#71

Pentru ca Parcul Circului este special pentru spatiile verzi, nu pentru grupuri statuare.

(Bistrita, 2017-08-23)

#84

Nu vreau statui pe spatiu verde!!!!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#85

Nu susțin niciun proiect PSD.

(București , 2017-08-23)

#88

Dorim iarba, copaci si aer nu betoane si statui pe zona verde!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#89

NU pe spatiul verde!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#90

Acest parc este raiul familiei mele. Este locul pentru care ne-am mutat în acest cartier și dorim sa se păstreze cât mai verde. Nu ne dorim distrugerea spațiului verde ci dimpotriva dorim sa îl păstrăm cât mai aerisit și curat. Rugam Primăria sa caute alt loc pentru statuie.Exista destul beton în fata Circului pe care s-ar putea plasa monumentul, dacă e atât de important, deși nu văd cu ce ar ajuta comunitatea.

(Bucuresti , 2017-08-23)

#94

Vreau verdeata nu statui

(Bucuresti, 2017-08-23)

#95

Parcul Circului a fost parcul copilăriei mele. Un simbol al orașului. Și așa e destul de chinuit. După ce că e mic, nu mai are nevoie de alte betoane

(București, 2017-08-23)

#99

Protestul celor din Tei e mult prea blând! Ticăloșia administrației locale cere o reacție mult mai energică a societății civile. STOP risipei banilor noștri! STOP mutilării parcurilor!

(București, 2017-08-23)

#103

Este normal

(Bucureri, 2017-08-23)

#107

Nu Nu Nu sunt de-acord

(Bucuresti, 2017-08-23)

#111

... pentru ca dorim peluza verde si intinsa, asa cum era pana acum, si nu sectionata de niciun monument. este loc suficient pentru acel monument in zona verde din fata cladirii Circului, ar trebui ridicat acolo.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#112

Pentru spațiul verde și pentru animalute

(Bucuresti, 2017-08-23)

#120

Nu doresc amenajarea ansamblului monumental "Printul Rainier III de Monaco" si distrugerea spatiului verde din parcul Circului.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#130

Nu sunt de acord cu pozitionarea statuilor pe peluza mare, ar trebui sa ramana loc de joaca pentru copii, spatiu de relaxare si loc de joaca pentru catei.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#136

Nu sunt de acord cu distrugerea spatiului verde pentru niste statui.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#137

Nu susțin niciun proiect PSD.

(București , 2017-08-23)

#140

Nu sunt de acord cu distrugerea spațiului verde.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#141

Trecând peste caracterul doar tangențial estetic al statuii propuse (propuse de către cine, în urma căror consultări publice, în urma cărui concurs, anunțat unde, deliberat cum și de către ce juriu?), decizia amplasamentului acesteia sfidează multe rațiuni peisagistice, utilitare ori ecologice.

În plus, maniera în care s-a acționat aduce încă un motiv revoltei stârnite în rândul oamenilor.

Iar despre costurile acestei lucrări și prioritizarea inexistentă a investițiilor făcute nici nu mai are rost să dezvolt - este deja bine cunoscut că există probleme și nevoi mult mai mari atât de ordin administrativ cât și social la nivelul parcului, cartierului, al municipiului și al întregii țări care ar fi putut fi rezolvate cu fondurile respective.

...Vă invit așadar să vă spălați banii în afara spațiilor verzi din Parcul Circului, dacă se poate. Vă mulțumesc frumos! :)

(București, 2017-08-23)

#144

Amplasementul ales este nepotrivit

(Bucuresti, 2017-08-23)

#145

Nepoatele mele iubesc iarba!

(Galati, 2017-08-23)

#150

Nu sunt de acord cu asa ceva!!!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#151

Nu sunt de acord cu "pantarea" de statui pe peluza

(bucuresti, 2017-08-23)

#153

25 August: In fata v-au spus ceva si acum s-au razgandit, vor sa ne pacaleasca! Cetatenii si grupurile de inititiva civica sunt primarii legitimi. Primaria este in slujba oamenilor nu invers. Nu exista scenariu de pus pe spatiul verde! Urgent cerere la judecatorul de serviciu pentru ordonanta presedintiala de sistare a lucrarilor de construire in orice varianta, chiar daca par sa renunte la amplasare. Nu anticipati ce interese personale sunt in joc? Au cerut cetatenii statui? Sa li se diminueze salariile pana cand vor asigura minimum de mp obligatoriu de spatii verzi pe cap de locuitor in sectorul 2. Aceasta este recompensa corecta, in functie de performanta. De ce atata insistenta decat pentru castigul personal? La frauda sunt ultra-priceputi, pe termen lung. Si pentru ca se tem de consecinte in cazul in care nu se poate amplasa statuia in parc. Cum sa comanzi si sa platesti in avans un ansamblu atat de mare pentru un parc atat de mic? Au si strategie: azi musca din peluza, ieri au pus inca doua chioscuri si un gard ilegal, maine mai subtilizeaza un teren (vezi retocedari ilegale pentru politicieni si clientela contra mita de zeci de milioane euro la ANRP) si trantesc blocuri turn in parc. Astea sunt si mai lucrative decat statuile. Autorizatia de Construire si Certificatele de Urbanism sunt pe alt amplasament! Aleea Circului FN. Deci nu pe spatiul verde! Gardul este ilegal, panoul este ilegal pentru ca nu mentioneaza numarul AC! Firma constructoare are zero venituri pe linie in ultimii 5 ani si zero angajati. Cum s-a calificat? In mod cert AC nu are toate avizele legale si normale. Incredibil, arhitectul sef de promotie nu respecta conceptul arhitectului peisagist Donose care a proiectat intregul parc intr-o perspectiva inspirata. De fapt nici nu pare sa cunoasca. Iar in PUG tot parcul este V1a unde sunt admise numai funcţiunile de spaţiu plantat public deci nici macar statui banale. Stiti de ce au completat statuia printului cu alte elemente figurative? Ca sa ii dea aparenta de mobilier urban, amenajare de joaca si odihna. Si sa sifoneze mai multi bani de la buget. A platit principatul Monaco vreun ban? Pai ce sunt fraieri? Adica noi platim statuia printulului? Atunci sa achite si guvernul din Monaco 2M euro lui Ion Stoicescu, sculptorul, pe o statuie cu mascota grupului de initiativa care salveaza Parcul Circului si pe care sa o puna in gradina centrala din Monaco. Primarul spune ca guvernul a comandat statuia. Dar HG 649/2011 finanțeaza “obiective de investiții ale unităților administrativ-teritoriale”. Deci PMB si PS2 sunt proprietarele statuii! Halucinant cum comanda o statuie in 2011 inainte sa stie unde va fi amplasata, in 2017. Cat de buni administratori sunt cand dau banii pe ansamblul statuar inainte sa cunoasca amplasamentul si sa detina avizele si autorizatiile prevazute de lege. Cum se numeste cel care plateste o casa inainte sa detina un teren si autorizatii? Au aratat AC, CU si avizele? De ce atata secretomanie? Adica nu au avut aviz de la RADET deoarece de–abia acum au constatat existenta conductelor. Acesta este caz penal de competenta DNA. Preturile platite trebuie bazate pe costurile reale plus un profit rezonabil de 10%, nu se arunca 2 M Euro din banii nostri pe cateva tone de piatra si bronz, materiale care costa in total cateva mii de euro. Inseamna ca au fost generosi cu sculptorul Stoicescu care si daca a lucrat un an a fost platit cu 10 mii de euro pe zi lucratoare. Au organizat licitatie conform legii achizitiilor publice? Daca aveau oferta cu 50 mii de euro? Sa li se impute si pierderile daca nu se poate amplasa statuia in parc. 2M euro pentru o statuie pe care nu si-o insusesc nici primarii nici guvernul si nici cetatenii. Dar guvernul si primariile sunt foarte constiinciosi cu plata aceste sume pe parcursul multor ani! Cum isi da cu parerea pentru amplasamentul statuii directorul circului, insitutie care a ingradit ilegal si a incercat sa cioparteasca parcul? Cetatenii si comunitatea locala in calitate de beneficiari au prima optiune si drept de veto asupra locatiei, nu directorul unei institutii care exploateaza animalele si care nu intelege importanta peluzei pentru locuitorii cartierului. Si stiti de ce este atat de importanta aceasta bucata de iarba pentru mii de oameni? Vor tine cu dintii de fiecare metru patrat de spatiu verde. Stie iarba de pe Arena nationala de ce se usuca . Pentru ca nu sunteti in stare sa asigurati suficient spatiu verde conform normelor europene. Pentru ca primarul PS2 nu e nascut in Bucuresti, nu locuieste in sector si e “educat” la Stefan Gheorghiu. In tarile mai civilizate nu ar fi avut dreptul sa candideze la primaria respectiva. Din acest motiv pare incapabil sa inteleaga spiritul civic deosebit al comunitatii, farmecul parcului, magia peluzei si sa anticipeze dorintele locuitorilor. Un adevarat lider creeaza un viitor mai bun. Nu se ascunde dupa deciziile eronate ale subalternilor in fata cetatenilor revoltati si exasperati pe buna dreptate. Ci isi indruma angajatii spre o rezolvare salvatoare. Am vesti pentru voi: beneficiarii vostri sunt cetatenii care se plimba prin parc, grupurile de initiativa civica, nu guvernul si nici directorul circului! Corectati-va fisa postului daca inca nu scrie asa. Oricum Muresanu a emanat argumentul suprem: nu in parcare pentru ca isi pune soferii in cap, s-a mai intamplat. Iata ca de fapt au recunoscut ca nu legea se aplica ci forta si intimidarea. Autoritati slabe care nu aplica legea, comit ilegalitati si abiuzuri, ii dispretuiesc pe cei multi si corecti si sunt intimidate de grupuri de presiune ilegale! Chiar daca par ca aud in cele din urma opinia cetatenilor de buna credinta fac tot ce vor ei.. Fiecare argument prezentat te stupefiaza prin ineptie. Cu cat asculti mai multe asa zise argumente cu atat esti mai socat. E simplu: Construiti Mai Mult Parc! Creati mai multe spatii verzi! Mai putine betoane! Cresteti calitatea vietii! Redirectionati izvoarele naturale inapoi in lac. Porniti instalatia de irigatii. Desfiintati WC-urile
temporare, interziceti accesul vidanjelor pe alei, dezafectati gheretele paznicilor si chioscurile comerciantilor de iaurt inghetat de pe platforma de deasupra scarilor si chioscul de suc de portocale de pe aleea de langa lac. Impreuna cu cablurile spanzurate prin copaci. Asigurati-va ca functioneaza tasnitorile. Cu cei 2 M euro le rezolvati pe toate si inca mai raman bani. Si asa e un parc mic. Lasati-ne sa respiram. Uitati de buzunarele voastre. Faceti-i pe locuitorii din sectorul 2 mandri sa locuiasca langa parc, sa fie si mai fascinati de acest loc special, de putina vegetatie care a mai ramas, nu invers! Ca doar ati fost comisar sef la Mediu. Invatati ceva de la acesti cetateni care dau dovada de un spirit civic admirabil! Amin!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
23 August: Decidentii supraplatiti din primarie, administratia monumentelor si ministerul culturii nu au respectat transparenta decizionala, nu au consultat locuitorii capitalei si nici comunitatea. Sunt disperati sa continue aberatiile unui fost primar al PMB cercetat in prezent pentru abuz in serviciu, spalare de bani si apartenenta la grup infractional organizat. Acesta este spiritul, de ce ne miram? Distrug un spatiu verde care genereaza oxigen si bucura vizitatorii parcului pentru a promova dresorii care exploateaza elefanti si alte animale pentru profit? Practica interzisa in lumea civilzata mai demult decat la noi. Aceasta este contraperformanta celor platiti din impozitele noastre si obligati prin lege sa serveasca interesul public. Instalatia de irigatii instalata acum vreo 7 ani, achitata tot cu bani nostri si niciodata pusa in functiune care ar transforma parcul intr-o gradina fara pereche in tara nu ii preocupa? Cabinele WC temporare care raman definitive - bombe olfactive si bacteriologice pe raze de sute de metri in parc nu ii deranjeaza? La care intra periodic cu vidanje pe aleile parcului unde se plimba copiii? Ca gaze de esapament vrem sa respiram, asortate cu miasmele WC-urilor. Distrugerea izvoarelor naturale care seaca lacul cu nuferi nu ii ingrijoreaza? Amplasarea tonetelor infecte cu suc de portocale langa lac si cu iaurt inghetat deasupra scarilor principale? Gheretele mizerabile ale paznicilor? Paznicii trebuie sa patruleze permanent pentru a descuraja eventualii faptuitori. Ingradirea repetata a spatiului din parc pentru retrocedari ilegale si menajeria circului? Sobolanii si capusele? Decidentii asalteaza sistematic callitatea vietii in Parcul Circului ca si in tara de altfel, urmarind interese personale si de grup. Devalizeaza bugetul statului prin firmele interpusilor care betoneaza, ingradesc spatiul verde, restrang accesul la iarba, taie crengile verzi ale copacilor, monteaza definitv WC-uri chimice de unica folosinta, distrugand ce a mai ramas din natura. In calitate de platitor si beneficiar ii informez ca nu reprezinta interesele comunitatii si nici ale utilizatorilor parcului, ca nu sunt de acord sa ii mai platesc si le solicit demisia in regim de urgenta. Vor dispune astfel de timp si de pensii speciale sa isi betoneze curtile si balcoanele personale, sa le ingradeasca cu plasa de Buzau si sa le decoreze cu statui si WC-uri ecologice. Apropo, primaria a informat autoritatile din Monaco si familia printului ca statuia distruge un spatiu verde si nu este acceptata de locuitorii din zona? Sigur ca nu dar vor afla in curand de la altii. Sa stie si altii mai europeni cat de competenti sunt cei pe care ii platim gras. Lipsa de transparenta si incompetenta genereaza coruptie. Functionari, va somez sa serviti interesele publicului!

(Bucuresti, 2017-08-23)

#154

Doresc mentinerea sptiului verde din Parcul Circului asa cum este in prezent, fara beton si statui inutile.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#156

Nu vreau sa vad statui pe peluza mare din parcul circului,

(Bucuresti, 2017-08-23)

#158

Să fie păstrat spațiul verde intact in Parcul Circului

(București, 2017-08-23)

#159

Lasati-ne spatiul verde in pace, avem nevoie de oxigen!

(București , 2017-08-23)

#160

Betoanele nu au ce caută in parc pe spațiul verde plus prețul exorbitant

(București , 2017-08-23)

#164

Vreau spatii verzi si ingrijite, nu socluri de beton pt statui

(Bucuresti, 2017-08-23)

#169

Semnez pentru ca ne-am saturat de atata PÂINE ŞI CIRC in acest parc!!!
Pana cand sa tot toleram tot felul de idei crete si cheltuieli inutile?

Mai bine puneti mai multe bancute unde erau si inainte (in zona controversata dinspre str. Dinu Vintila), dati amenzi reale mancatorilor de seminte profesionisti de pe alei, rezolvati problemele toaletelor NE-ecologice (adevarate focare de infectie!!), ridicati salariul bodyguarzilor, astfel incat sa fie si ei motivati sa alerge dupa vreun hot cand apare si orice altceva UTIL.

NU avem nevoie de statui extra-costisitoare cu printul de Monaco. Ce relevanta are o astfel de statuie pentru identitatea noastra?!?!?!
In plus, nu avem nevoie de statui care manaca din peluza!

Vrem spatii verzi curate si cu folosinta REALA de spatiu verde!

Daca va doriti acest ansamblu statuar atat de mult totusi, va rugam sa-l amplasati in alta zona, unde sa nu fure din spatiul verde.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#179

"Consiliul General al Municipiului Bucuresti a emis HCGMB 152/ 27.07.2011, prin care a inclus in bugetul propriu suma alocata in HG 649/ 2011 pentru monumentul respectiv. Ansamblul monumental dedicat printului Rainier al III-lea de Monaco va fi amplasat ÎN FAȚA CIRCULUI GLOBUS, dupa cum preciza AMPT in 3 iunie 2016, intr-un raspuns la o solicitare AGERPRES. AMPT estima la momentul respectiv ca monumentul urma sa fie amplasat pana la sfarsitul anului 2016.

De asemenea, AMPT preciza ca printul Rainier al III-lea de Monaco este creatorul Festivalului International de Circ din Monte Carlo, iar Circul Globus a participat, de-a lungul timpului, de mai multe ori la acest festival.

Conform AMPT, ansamblul monumental este compus din statuia printului Rainier al III-lea de Monaco, realizata din bronz si amplasata pe un soclu placat cu granit, si sapte elemente figurative reprezentative pentru circ (clovn, jongler, contorsionist, dresor, elefant odihnindu-se, gimnast cu cercul si acrobati), realizate in marime naturala din bronz. Din acelasi ansamblu face parte si o arena-soclu, un element decorativ circular cu diametrul de 14 metri, pe care se vor fixa cele sapte elemente figurative."

SCRIE CLAR: IN FATZA CIRCULUI GLOBUS, NU IN MIJLOCUL PARCULUI. DE CE TREBUIE SA DISTRUGA SPATIUL VERDE? AVEM NEVOIE DE O STATUIE A UNEI PERSOANE CARE NU A FACUT ABSOLUT NIMIC PENTRU ACEASTA TARA?

(Bucuresti, 2017-08-23)

#185

Este parcul in care am copilarit, este parcul pe care il iubesc. Nu distrugeti natura, locul de joaca al copiilor, iarba sa ramana iarba! Monumentele, statuile sa fie in locuri care sa nu afecteze mediul natural. Nu acoperiti iarba cu betoane!

(bucuresti, 2017-08-23)

#186

Locuiesc în zona și este un parc minunat. Nu trebuie schimbat. Locurile vechi sunt puține, statui nenumarate.

(Bucuresti, 2017-08-23)

#190

Prințul de Monaco poate face ce vrea, la el acasa! Il încurajez si il sprijin in aceasta direcție.

(Brasov, 2017-08-24)

#191

Semnez pentru că îmi pasă!

(București, 2017-08-24)

#193

Nu limitati spatiul verde cu o statuie imensa fara legatura cu poporul roman.

(Bucuresti, 2017-08-24)