Examen National
Quoted post
mdionis |
#46102016-06-30 10:061. Patratelul colorat din dreapta (legenda, informatia care ne spune ce marime este reprezentata in grafic) spune ca numarul de elevi se reflecta intr-o caracteristica a coloanei de aceeasi culoare. Care sa fie aceasta caracteristica?! a) inaltimea coloanei (proportionala cu aria ei), masurata pe verticala, asa cum se face in mod traditional de vreo 800 de ani, din vremea lui Nicolas d'Oresme, lucrul pe care ar fi trebuit sa il fi invatat cu totii la scoala la orele de matematica dedicate reprezentarii grafice a obiectelor de interes (functii numerice) b) pozitionarea coloanei in orizontala indicata de abscisa precizata la baza ei. Cine alege varianta b) demonstreaza ca nu a inteles nimic din ceea ce inseamna reprezentare grafica. Nu voi incerca sa explicitez responsabilitatile inerente acestui dat de fapt, constat insa rezultatul.
2. Numarul de elevi care a obtinut o anumita nota la test este o marime definita in mod univoc: ajunge sa numeri lucrarile care au obtinut o anumita nota, rezultatul numararii va fi mereu acelasi (in matematica se spune ca numarul de elevi este o functie bine definita de nota obtinuta). Inversul nu este adevarat: pentru un numar dat de elevi nu se poate asocia de regula in mod univoc o singura valoare a notei obtinute de un grup omogen continand acel numar dat de elevi (deja exista o mare dificultate principiala de a prinde in mod riguros acest mod de interpretare). Pot exista numere carora nu le corespunde niciun grup de elevi cu acel cardinal care sa fi obtinut note egale si pot exista numere de elevi carora le corespund mai multe grupuri de elevi cardinal echivalente care au obtinut aceleasi note (e.g. 3 elevi au obtinut nota 5, 3 elevi au obtinut nota 9 si tot 3 elevi au obtinut nota 10). Nu putem deci desena o astfel de lege de asociatie pe un grafic de functie univoca. Din analiza desenului, rezulta imediat ca exista 3 coloane de inaltime egala (3) si nicio coloana de inaltime 4 sau 8. Asadar inaltimea coloanei nu poate constitui "x-ul" (variabila) vreunei dependente functionale legitime. In cazul nostru, singura variabila legitima care produce o functie univoca este nota obtinuta, iar variabila functional dependenta este numarul de elevi care au obtinut acea nota: aceasta din urma este in mod necesar asociata inaltimii coloanelor.
3. Un grafic al unei functii definite pe un continuu se citeste cu referire la vecinatatea unui punct reprezentativ si de regula e posibil sa pornim analiza plecand de pe axa orizontala sau de pe cea verticala. In cazul nostru, e un grafic discret, cu coloane care nu se poate citi functional incepand de la axa verticala: aceasta ar fi o operatie aproape lipsita de sens fiindca nu se poate avea siguranta evidenta asupra pozitiei si semnificatiei punctului reprezentativ.
4. In fine, textul spune ca este vorba de "repartitia notelor" la un test. Aceasta este o functie de distributie care exprima dependenta intre nota obtinuta (care se pune pe axa orizontala, a variabilei libere) si numarul de elevi care au obtinut acea nota (care se pune pe axa verticala, a variabilei dependente). Niciodata o functie de distributie nu se pune altfel si nici nu poate fi interpretata altfel dintr-un grafic.
In concluzie: Subiectul este foarte clar formulat. Aceasta petitie reprezinta expresia a cat de multe alibiuri/pretexte/scuze isi gasesc copiii si parintii lor pentru esecuri si gravele lor lacune in cultura matematica generala. Daca fiul/fiica mea si-ar permite sa imi spuna ca nu a inteles textul problemei 6, nu i-as cauta nicio scuza ci as cauta sa ii fac cat se poate de clar ca ar fi trebuit sa isi utilizeze mai bine mintea si ca nu e inca timpul pierdut sa se puna cu burta pe carte. Din pacate, deja s-au strans prea multe semnaturi ale rusinii. |
Raspunsuri
Barbu |
#4617 Re:2016-06-30 10:11:04Ai perfecta dreptate.Ca sa zicem mai direct,aici s-au strans toti cersetorii romani care vor doar ca "idiotii" lor sa primeasca 50 de sutimi in plus,pe nedrept.Dragi parinti,daca asa va educati copiii,e grav.Trebuie sa inteleaga ca neatentia se plateste.Daca nu,vor gresi in continuare si vor avea pretentia de la dvs. sa sariti in apararea lor,si cand nu va mai fi mami acolo sa-i sara in aparare,ce va face? |
Musafir |
#4626 Re:2016-06-30 10:14:06Multumesc! Ai spus tot ceea ce era de spus si ai perfecta dreptate. |
Musafir |
#4644 Re:2016-06-30 10:24:20Absolut corect. |
Mihai Horvath |
#4798 Re:2016-06-30 11:55:32Va asigur de tot respectul meu fata de cunostintele dumneavoastra in matematica pe care l-ati demonstrat mai sus. Totusi, credeti ca elevii de clasa VIII-a au capatat de la profesorii lor de matematica cunostinte de acest nivel, astfel incat sa poata afirma, ei elevii, "in concluzie subiectul este foarte clar formulat" pentru ca : " Aceasta este o functie de distributie care exprima dependenta intre nota obtinuta (care se pune pe axa orizontala, a variabilei libere) si numarul de elevi care au obtinut acea nota (care se pune pe axa verticala, a variabilei dependente). Niciodata o functie de distributie nu se pune altfel si nici nu poate fi interpretata altfel dintr-un grafic." |
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Susține ridicarea limitelor plăților în numerar! Cu o semnătură revenim la normalitate!
Cerem ca Ambasada României din Israel să fi mutată de la Tel Aviv la Ierusalim
CEREM DEMITEREA LUI VASILE BANESCU
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Etnicii români spun un NU hotărât modificărilor abuzive la Legea cetățeniei române nr.21/1991
5422 Creat: 2024-03-04
Luati cu doua maini! Ce primim in schimbul taxelor noastre?
962 Creat: 2024-04-23
Respingem semnarea Tratatului Pandemic și solicităm ieșirea României din Organizația Mondială a Sănătății!
1610 Creat: 2024-03-03
Recunoașterea noțiunii de ”femicid” în legislația Republicii Moldova
171 Creat: 2024-04-30
Fără mașini în Grădina Botanică Iași !
5012 Creat: 2021-04-11
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
1230 Creat: 2024-04-16
SUSTIN TRECEREA OREI DE NASTERE PE CERTIFICATUL DE NASTERE
4344 Creat: 2023-12-09
Vrem parcuri în lunca Moldovei !
107 Creat: 2024-04-26
Scarlet să fie cu Bagheera
59 Creat: 2024-04-30
Voci Unite, Acțiuni Hotărâte: Petiție pentru Soluționarea Rapidă a Crizei Locuitorilor Evacuați din Slănic Prahova și pentru Rezolvarea de Urgență a Problemelor Apărute în Străzile 23 August și Floril
54 Creat: 2024-05-01
STOP AGLOMERAȚIE ZONA PLATOU-TARG SĂPTĂMÂNAL, BRADU
47 Creat: 2024-04-28
Cerem retragerea Romaniei din Organizatia Mondiala a Sanatatii!
4550 Creat: 2023-03-14
Solicitare către Comisia de Munca si Protecție Socială Camera Deputatilor
1331 Creat: 2024-04-12
Alături de Andreea!
51 Creat: 2024-04-23
Lipsa medicamentelor esentiale din Romania
3004 Creat: 2022-12-06
Scutirea de la plata impozitului pe venit si CASS pentru reprezentantii legali ai persoanelor cu handicap, pe perioada în care au în îngrijire, supraveghere și întreținere persoane cu handicap
1505 Creat: 2022-10-04
Jos mâinile de pe copiii noștrii!!
145 Creat: 2024-04-01
Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști
317 Creat: 2024-04-14
VREM PARC
74 Creat: 2024-04-18
Combaterea Conturilor False de Facebook
23 Creat: 2024-04-29