Examen National

Quoted post


Musafir

#731

2016-06-29 12:08

Pentru Subiectul I, pct 6, nu este normal, didactic si pedagogic sa nu ai denumiri ( sa mentionezi ce ai reprezentat pe abscisa si ordonata), la axele graficului. Consider ca nu este o capcana pentru elevi, din contra o greseala a celor care au elaborat subiectul. Raspunsul in acest context este interpretabil ( legenda ajuta foarte putin in acest caz), pot fi 3 sau 8 elevi cu nota 5. Ma intreb, in calitate de parinte si profesor de ce nici macar colegii mei nu stiau cu exactitate cum se rezolva acest subiect, la iesirea elevilor din sali, ca sa nu mai spun ca acestia erau total bulversati cu privire la raspunsul corect. De ce nu se respecta o minima etica pedagogica din partea ministerului si a Comisiei de elaboare a subiectelor atunci cand verifici subiectele inainte de a pleca spre scoli, de ce ne jucam cu peste 150000 elevi si parintii acestora, poate sunt intrebari la care ar trebui sa raspunda dl. ministru.

Raspunsuri

:)

#824 Re:

2016-06-29 12:20:45

#731: -  

 Adevaru-i ca era un exercitiu tare greu incat sa nu-l rezolve niste profesori. Ma scuzati, dar este destul de logic care este raspunsul corect. Nu inteleg de ce va agitati cu totii atat...cand de fapt ar trebui sa puneti roticelele la treaba!!! 

Filotti Liviu
Ploiesti

#2925 Re:

2016-06-29 17:11:22

#731: -  

 

Exercitiul 6, subiectul 1, ca si celelalte exercitii de altfel, este formulat corect si suficient de clar de catre MEC. (De data aceasta, macar, caci am vazut in ani anteriori adevarate bazaconii prin subiectele de bac sau de evaluare nationala cls a 4-a, la chimie, mate). Trebuie deci luat in considerare la notarea lucrarilor doar raspunsul corect, 3 elevi, asa cum este si normal. In plus enuntul si cerinta exercitiului sunt firesti, apropiate de diagramele intalnite in practica.

Insa raspunsul corect, singurul, adica 3 elevi cu nota 5, poate fi dat de elev daca priveste diagrama si legenda tasata cu atentie, discernamant si un pic de perspicacitate. Legenda, care este cat se poate de explicita (bare negre, ce sunt paralele cu axa verticala, reprezinta nr de elevi) face redundanta indicarea pe axe a marimilor respective. Alte observatii facute deja prin comentariile anterioare (note de la 1 la 10, imposibilitatea ca nota 3 sa fie obtinuta de 3 sau de 9 sau de 10 elevi??? daca axele ar fi citite invers etc.) conduc la acelasi raspuns corect, 3 elevi.

 

Chiar daca nu ne place sau nu ne convine, unicul raspuns corect este in acest caz cel mentionat si nu cel propus sau impus de vreo eventuala majoritate...

 

Dr. Ing. L. F.