Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Quoted post
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. |
#39617 Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:2015-06-08 18:49
OLTCHIMPage 109 of 315 Page 110 of 315 Plan_Reorganizare_Oltchim 1.3. Comparatia dintre reorganizare si faliment
REORGANIZARE
Afacerea Oltchim SA va fi mentinuta in functiune si va fi dezvoltata, cu implicatii imediate atat in economia locala, cat si in economia nationala. Mai mult, importante capitaluri de investitii straine vor fi atrase in aceasta afacere. Echilibrul macro si micro-economic in care s-a integrat societatea debitoare nu va fi afectat intr-o masura negativa cum ar fi cazul in care aceasta ar intra in faliment. Locu_rile de munca ale salariatilor (integral sau partial) vor fi pastrate, cu perspectiva unor viitoare angajari de personal in cazul in care societatea va investi in extinderea capacitatii dupa finalizarea Planului de Reorganizare. Ramane activ un important contribuabil la bugetul local.Toate obligatiile bugetare nascute dupa data deschiderii procedurii insolventei se vor achita conform prevederilor prezentului Plan. De asemenea, se asigura premizele achitarii intr-o proportie mai mare a creantelor bugetare, fata de scenariul falimentului.
Cel mai mare jucator de pe piata petro-chimica din Romania va disparea. In acelasi timp, se va diminua semnificativ posibilitatea atragerii de capitaluri de investitii straine in Romania in acest domeniu industrial. Falimentarea Oltchim SA va afecta in mod negativ echilibrul economic local (si, in mod indirect, echilibrul economic la nivel national), conducand la intrarea in insolventa/faliment a intregii industrii dezvoltate pe orizontala. Toti angajatii Oltchim SA vor intra in somaj, cu posibilitati foarte reduse de reangajare din cauza contextului macro-economic nefavorabil, precum si a specializarii acestora in industria petro-chimica. Acest lucru va conduce implicit la cresterea semnificativa a indicatorilor de somaj din zona. Dispare cel mai mare contribuabil la bugetul local.Nu se vor mai incasa sumele reprezentand contributii la bugetul consolidat, derivand din continuarea activitatii Oltchim SA. Efecte asupra gradului de acoperire a creantelorConform raportului de evaluare intocmit in cadrul procedurii, in ipoteza incetarii activitatii societatii debitoarei, s-a estimat valoarea de vanzare fortata a activelor la aproximativ 141,158 mii EUR (aproximativ 595 milioane RON). Conform GN 6 – Evaluarea intreprinderii 5.7.1.1, „in lichidari, valoarea multor active necorporale (de exemplu fondul comercial) tinde spre zero, iar valoarea tuturor activelor corporale reflecta circumstantele lichidarii. Si cheltuielile asociate cu lichidarea (comisioane pentru vanzari, onorarii, impozite si taxe, alte costuri de inchidere, cheltuielile administrative pe timpul incetarii activitatii si pierderea de valoare a stocu_rilor) sunt calculate si deduse din valoarea estimata a intreprinderii”. Am procedat, in continuare, la efectuarea unei simulari de vanzare in scenariul unui faliment a activelor proprietatea societatii debitoare, in scopul evidentierii posibilitatilor de recuperare a creantelor creditorilor, conform art. 121 si 123 din legea nr. 85/2006, pornind de la urmatoarele premize: - valorificarea tuturor activelor se face integral, la finele unei perioade de 18 luni de la data intrarii in faliment, la valoarea de vanzare fortata stipu_lata in cadrul raportului de evaluare intocmit in cadrul procedurii insolventei de catre Winterhil Romania; - pana la valorificarea integrala a activelor, societatea debitoare va inregistra cheltuieli cu conservarea patrimoniului (paza, consum de utilitati, o minima functionare din punct de vedere administrativ, etc.); - toti salariatii vor fi disponibilizati in aceasta perioada; - conform Autorizatiei Integrate de Mediu nr. 14 revizuita in data de 18.06.2012, emisa de ARPM Craiova, „indeplinirea obligatiilor de mediu este prioritara in cazul procedurilor de ... lichidare, faliment, ...”. Conform estimarilor efectuate de reprezentantii societatii debitoare, obligatiile de mediu si ecologizare sunt de aproximativ 304 milioane Euro pentru platforma din Rm-Valcea si, respectiv, aproximativ 160 milioane Euro pentru platforma Bradu;- onorariul administratorului judiciar / lichidatorului este cel stabilit de catre judecatorul sindic in incheierea din 16 octombrie 2013; -din sumele obtinute in urma valorificarii activelor proprietatea debitoare se va retine si vira catre UNPIR cota de 2%, in conditiile Legii nr. 85/2006. Astfel, pornind de la premizele enuntate si de la faptul ca obligatiile de mediu sunt asimilate cheltuielilor mentionate la art. 121, alin. 1, punctul 1 si, respectiv, art. 123, punctul 1 din Legea 85/2006, in scenariul falimentului nu s-ar putea efectua distribuiri catre creditorii inscrisi la masa credala, deoarece valoarea obligatiilor de mediu depaseste cu mai mult de 300% valoarea de vanzare fortata a tuturor activelor proprietatea societatii debitoare. Prin urmare, in ipoteza in care, in scenariul falimentului, activele proprietatea debitoarei s-ar valorifica la valorile stipu_late in cadrul raportului de evaluare intocmit de Winterhill Romania (respectiv aproximativ 108 milioane Euro, pentru activele garantate, si aproximativ 32 milioane Euro, pentru activele libere de sarcini), fondurile obtinute nu ar fi suficiente nici macar pentru acoperirea obligatiilor de mediu sus-mentionate. Sintetizand, distribuirile catre creditorii inscrisi in Tabelul definitiv al obligatiilor societatii debitoare, intr-un scenariu de faliment si pe baza ipotezelor enuntate anterior, sunt dupa cum urmeaza: Simulare distribuiri intr-un scenariu de faliment Categorii creditori Total creante (Mii EURO) Sume distribuite (Mii EURO) % acoperire Creante garantate 203,001 0 0% Creante din raporturi de munca 2,213 0 0% Creante bugetare 293,775 0 0% Creante chirografare 288,746 0 0% Total 788,342 0 0% Plan Reorganizare OltchimVA OBLIGA LEGEA SA NE PLATITI SALARIILE TOATE CATRE NOI LA ZI!!!! VALOAREA INTREAGA SI CONFORAM CU ACTELE SI DECIZILE SI HOTARAREA JUDECATOREASCA SI TOATE LEGILE IN SUSTINERE, AGHITATI CREANTELE SALARIALE DISPONIBILIZATII 2013, DREPTURI LEGALE SI SE EVITA FALIMENTUL.
|
Raspunsuri
CREANTELE SALARIALE OLTCHIM.SINDICATELE (TOATE ) SI STATUL ROMAN SUNT IN CULPA. |
#39619 Re: Re: CREANTELE SALARIALE OLTCHIM DISPONIBILIZATII 2013:2015-06-08 19:33:41
OLTCHIMCREANTELE OLTCHIM. 5.1 Situatia datoriilor generate de functionarea societatii debitoare dupa deschiderea procedurii insolventei si neachitate pana la data de 30 noiembrie 2014
Sold Datorii nete acumulate in insolventa Mii Euro Participatie RCS-RDS 1,509 Dobanzi Credite Banci 5,850 Furnizori interni si externi 21,574 Clienti in avans interni si externi 478 Salarii nete fara taxe, exclusiv platile compensatorii 3,354 Salarii compensatorii pentru personalul deja disponibilizat 8,699 Bugetul de stat 7,334 Bugetul local 1,542 TOTAL DATORII 50,340 Sursa: Informatii furnizate de catre societatea debitoare pag 81 din 315 din Plan_Reorganizare_Oltchim Art. 3.10. creantele salariale sunt creantele ce izvorasc din raporturi de munca între debitor si angajatii acestuia. Aceste creante sunt înregistrate din oficiu în tabelul de creante de catre administratorul judiciar/lichidator; Art. 102 (4) Remuneratiile persoanelor angajate în temeiul art. 10, art. 19 alin. (2), art. 23, 24 si al art. 98 alin. (3) si alte cheltuieli administrative vor fi achitate la momentul prevazut, dupa caz, de lege, cu exceptia cazurilor în care partile interesate ar accepta, în scris, alte termene de plata. Planul trebuie sa precizeze în programul de plati cum va fi asigurata aceasta plata. "1. Creditorii garantaţi primesc între 68-75% din valoarea creanţelor acestora (...). 2. Creditorii salariaţi primesc 100% din valoarea creanţelor acestora. 3.Creditorii bugetari primesc între 16-18% din valoarea creanţelor acestora (…). 4.Creanţele chirografare, conform art. 96 din Legea 85/2006, primesc 30%. 5.Celelalte creanţe chirografare primesc 0%”, se arată în planul Rominsolv – BDO. 1.5. Modificarea Planului de reorganizare Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2013 ABROGATAArt. 101.(5) Modificarea planului de reorganizare se poate face oricând pe parcu_rsul procedurii, cu respectarea Plan Reorganizare OltchimSocietate in insolventa,
|
Petiții promovate de alți utilizatori
Susținem desemnarea lui Ilie Bolojan ca Prim-Ministru al României
LIBERTATEA de EXPRIMARE
Salvăm Casa Dinu Lipatti
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Solicităm prelungirea termenului de încheiere a contractelor de vânzare-cumpărare cu TVA 9% până la 30 decembrie 2026
Împotriva alegerii și menținerii în funcție a unei persoane implicate în lipsirea de viață a unei persoane!
Salvați cei trei pui de urs orfani de pe Transfăgărășan!
Eliminarea subvenției de stat pentru partide!
Noi romanii vrem pace! Respect față de toate statele, conform Constituției Romaniei Art 10
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
Anularea cetateniei Române persoanelor din Republica Moldova
Integrarea medicinilor traditionale si de stil de viata, in ingrijirile medicale
Spune STOP eutanasierii câinilor sănătoși din adăposturile publice din Timiș!
Cerem sancționarea influenceriței Marilu care a lovit o pisică – STOP cruzimii față de animale!
Salvați-l pe Cezar Avrămuță („Stegarul Dac”)! Scrisoare deschisă către autoritățile statului român
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
GRATIERE 2025
31820 Creat: 2025-02-03
Spune NU taxării mamelor aflate în concediu pentru creșterea copilului!
1547 Creat: 2025-07-09
„Drepturi reale și nediscriminatorii pentru persoanele oncologice – aplicare imediată a Legii 293/2022”
398 Creat: 2025-07-13
Declarație privind respingerea majorării normei didactice
2131 Creat: 2025-07-09
DREPTATE PENTRU ASISTENȚII PERSONALI – SPORUL DE RISC ESTE UN DREPT, NU O FAVOARE!de!
417 Creat: 2025-07-13
Salvați cei trei pui de urs rămași orfani pe Transfăgărășan!
2707 Creat: 2025-07-04
Salvați-l pe Cezar Avrămuță („Stegarul Dac”)! Scrisoare deschisă către autoritățile statului român
1176 Creat: 2025-07-11
IUS-Lubrifin - parcul din inima Brașovului. Cerem Consiliului Local demararea unui referendum. Semnează petiția!
6016 Creat: 2024-11-02
DEMISIA Domnule Ministru DANIEL DAVID
76 Creat: 2025-07-08
Nu penalizați maternitatea: respingeți plata CASS impusă mamelor în CCC
577 Creat: 2025-07-05
Eliminarea reținerii de 10% din indemnizație creștere copil pentru CASS
818 Creat: 2025-07-07
Respectarea programei la definitivat – Educația timpurie nu e caracterizare!
411 Creat: 2025-07-10
Drept la sănătate pentru mame și soții casnice – păstrați coasigurarea!
250 Creat: 2025-07-04
Mamele aflate în concediu de creștere a copilului TREBUIE să rămână asigurate medical!
896 Creat: 2025-07-05
NU BEACH PLEASE, SALVAȚI GENERATIA TÂNĂRĂ
29 Creat: 2025-07-13
Vrem o legislație pro-europeană a artificiilor care să respecte drepturile românilor la fel ca și drepturile celorlalți cetățeni europeni.
4330 Creat: 2025-06-14
Solicităm prelungirea termenului de încheiere a contractelor de vânzare-cumpărare cu TVA 9% până la 30 decembrie 2026
73 Creat: 2025-07-05
Semnam pentru a ne alege prin vot democratic Avocatul Poporului si cei 9 Judecatori ai Curtii Constitutionale!
22134 Creat: 2025-05-26
PETIȚIE PENTRU MENȚINEREA PERSONALITĂȚII JURIDICE A ȘCOLII GIMNAZIALE NR. 200
253 Creat: 2025-07-10
OVIDIU DRAGOȘ ARGESANU sa recunoasca public abuzul fata de paciente
42 Creat: 2025-07-06