Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!

Quoted post


Musafir

#25616 Re: Gheorghe Piperea = MINCIUNA, DEZINFORMAREA, INCALCAREA LEGII SI HOTIA

2014-08-30 13:38

#25615: - Gheorghe Piperea = MINCIUNA, DEZINFORMAREA, INCALCAREA LEGII SI HOTIA 

abcdef

abcdef abcdef

SALARIILE PLATILOR COMPENSATORII NU SUNT LA MASA CREDALA (PUNCT).NU AU FOST NICIODATA!!!!! Codul insolventei (OUG nr.91/2013) FIIND RESPINS DE CURTEA CONSTITUTIONALA, NU CUM DOREA DOMNUL PIPEREA SI A MENTINUT MINCIUNA.

https://www.facebook.com/gheorghe.piperea/posts/625368990862063

3. Gheorghe Piperea

October 30, 2013 · Bucharest ·

Codul insolventei (OUG nr.91/2013) a fost declarat in intregime neconstitutional. Cel putin asa rezulta din comunicatul oficial al Curtii. Este un pic ciudat si neasteptat, intrucit, din sesizarea Avocatului Poporului, eu am retinut ca sunt atacate doua doar texte din oug (cel cu suspendarea licentelor audivizuale si cel cu retroactivatea). Probabil ca, printr-o interpretare proprie, Curtea a considerat ca poate sa isi extinda analiza si la aspecte care nu au fost seizate de petent. Vom vedea in motivarea deciziei ce s-a intimplat (iar motivare, probabi, va aparea in citeva zile sau saptamini).
Important este, insa, efectul acestei decizii, obligatorie din momentul publicarii sale in Monitorul oficial. Dispozitiile din OUG nr.91/2013, toate, isi inceteaza efectele daca, in termen de 45 zile, parlamentul nu pune de acord prevederile neconstititionale cu Constitutia. Pe durata acestui termen, dispozitiile declarate neconstitutionale sunt suspendate de drept.
Parlamentul trebuie, de urgenta, sa ia in discutie OUG nr.91/2013. Nu e vorba de a pune de acord unele dispozitii ale acesteia cu Constitutia. E vorba de a pune intreaga reglementare cu Constitutia. Asadar, ordonanta trebuie inlocuita, in totalitate, cu un alt proiect de lege.
Dispozitiile ordonantei, pina la clarificarea problemei de mai sus, sunt suspendate de drept. Doar in caz ca problema de mai sus nu e rezolvata si doar dupa 45 de zile ele devin caduce. Pina atunci, intelegem ca redevine aplicabila abrogata Lege nr.85/2006 a insolventei (precum si celelalte legi abrogate de OUG nr.91/2013). Logic, asa ar trebui sa fie, intrucit altfel am ramine intr-un vid de reglementare.

[Chestiunea nu este insa prea clara. Curtea Constitutionala a pronuntat o decizie in cazul calomniei si insultei, abrogate printr-o oug care, ulterior, a fost declarata neconstitutionala; Curtea Constitutionala considera ca cele doua fapte sunt reincriminate, dar ICCJ, intr-un recurs in interesul legii, a decis in sens contrar, considerind ca, odata abrogata incriminarea, aceste fapte nu pot fi re-incriminate, chiar daca legea de aborgare a fost declarata neconstitionala.]

Efectele deciziei CC se produc numai pentru viitor si numai de la data publicarii in M. Of. Pina atunci, OUG nr.91/2013 va fi avut, macar in parte, consecinte si efecte. Ea a intrat in vigoare in data de 25 oct. Ce se va intimpla cu efectele deja produse? Sunt unele dispozitii complet noi inserate in OUG nr.91/2013, unele dintre ele chiar laudabile. Spre exemplu, extinderea procedurii la regiile autonome, la grupul de societati si la profesionistii care nu si-au respectat obligatia de publicizare a activitatii lor profesionale. Daca in acest rastimp s-au formulat cereri de deschidere a procedurii insolventei fata de una dintre aceste entitati, aceste cereri devin inadmisibile dupa constatarea neconstitutionalitatii intregii oug? Spre exemplu, deschiderea insolventei fata de RAAN (combinatul de apa grea de la Severin), o regie autonoma, devine inadmisibila, cu consecinta inchiderii procedurii?

In fine, cel mai complicat aspect : daca fiscul a inceput o executare silita in afara procedurii, pentru o creanta curenta neachitata in procedura, va fi nevoit sa o intrerupa?

Niste demisii, cumva?

 

Decizia din data de 15.05.2013  DECIDE: Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

OUG 36/2011 pentru modificarea si completarea OUG 116/2006 =>protectie sociala AJOFM alte sume asigurate si platite conform legii, n-au nicio legatura cu CCM salarii plati compensatorii

Raspunsuri


Musafir

#25617 Re: Re: Gheorghe Piperea = MINCIUNA, DEZINFORMAREA, INCALCAREA LEGII SI HOTIA

2014-08-30 13:40:50

#25616: - Re: Gheorghe Piperea = MINCIUNA, DEZINFORMAREA, INCALCAREA LEGII SI HOTIA 

 

abcdef

 SALARIILE PLATILOR COMPENSATORII NU SUNT LA MASA CREDALA (PUNCT).NU AU FOST NICIODATA!!!!!

http://www.avocatnet.ro/

UPDATE Insolventa, reglementata din nou de vechea lege nr. 85/2006. Decizia CCR privind neconstitutionalitatea noului Cod al Insolventei, publicata oficial

Decizia prin care Curtea Constitutionala (CCR) a declarat ca intreaga OUG nr. 91/2013 privind insolventa este neconstitutionala a fost publicata vineri in Monitorul Oficial. Odata cu publicarea deciziei, noul Cod al Insolventei este suspendat, astfel incat de la 1 noiembrie procedura insolventei este reglementata din nou de dispozitiile legale anterioare, cele mai importante fiind cuprinse in Legea nr. 85/2006.

 

Legea 85/2006 privind procedura insolventei, consolidata 2010 ABROGATA 

Atentie! Procesele incepute inainte de intrarea in vigoare a noii legi raman supuse legii aplicabile anterior acestei date. Legea nr. 85/2014 - procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa

 Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei.

 

  • Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 359 din 21 aprilie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 381/2009 privind introducerea concordatului preventiv si mandatului ad-hoc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 870 din 14 decembrie 2009, cu modificarile ulterioare;
  • Ordonanta Guvernului nr. 10/2004 privind falimentul institutiilor de credit, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 84 din 30 ianuarie 2004, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 278/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • sectiunile 1-3 ale capitolului III, capitolul IV si art. 83 din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiara, falimentul, dizolvarea si lichidarea voluntara in activitatea de asigurari, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 23 iulie 2013;
  • Legea nr. 637/2002 cu privire la reglementarea raporturilor de drept international privat in domeniul insolventei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 931 din 19 decembrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • art. 175 din Legea nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 757 din 12 noiembrie 2012, cu modificarile ulterioare, precum si art. 81 din Legea nr. 255/2013 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru modificarea si completarea unor acte normative care cuprind dispozitii procesual penale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 14 august 2013;
  • orice alte dispozitii contrare, chiar daca acestea sunt cuprinse in legi speciale.

 

Decizia din data de 15.05.2013  DECIDE: Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.*SI ART. 41 DIN CCM CARE SPECIFICA ACEEASI DECIZIE.  (BANII TREBUIAU ACHITATI PE LOC 15.05.2013)

CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:  Art.36, Art. 37 si Art.42,Art38.

Al1.b) incepand cu 01.01.2012 se acorda o compensatie in functie de vechime,astfel:

1. pentru vechime intre 0 -5 ani o suma neta echivalenta cu 6 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

2. pentru vechime intre 5-15 ani o suma neta echivalenta cu 12 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii;

3. pentru vechime >15 ani o suma neta echivalenta cu 18 salarii medii brute existente in S.C. Oltchim S.A. la data concedierii.

REGULAMENTUL DE SALARIZARE:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.

Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.

Art. 39

Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.

Ceea  ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:

".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."

OUG 36/2011 pentru modificarea si completarea OUG 116/2006 =>protectie sociala AJOFM alte sume asigurate si platite conform legii, n-au nicio legatura cu CCM salarii plati compensatorii